Minulla nousee syke todella helposti ja usein istuessakin syke on 70-80 välillä. Kävely nostaa sykkeen helposti yli sadan ja juoksu helposti 160-180 lyöntiin.
Maitohappoa erittyy helposti ja samoin hengästyn kohtalaisen helposti ja hikoilen ilman rasitustakin.
Kuitenkin jaksan juosta paremmin kuin monet kaverini, joiden syke pysyy helpommin matalalla eikä maitohappoakaan muodostu niin helposti.
Onko minulla siis huono peruskunto, mutta hyvä vauhtikestävyys vai onko minulla vain paljon enemmän sisua kuin kavereillani?
Huono peruskunto?
8
520
Vastaukset
- nablind
Kaverisi ovat löysiä naismaisia vätyksiä jotka eivät pysty tekemän mitään epämukavaa.
- kfkekw2
Kuvaukse perusteella peruskuntosi on vastimaton. Kun kunto kehittyy niin syke nousee hitaammin, nyt on niin että sydämesi vastaa lisääntyneeseen hapen tarpeeseen vain nostamalla lyöntitiheyttä. Hyvökuntoisella lyöntitiheys nousee myös hiukan mutta ennen kaikkea lyöntivoima lisääntyy ja verta menee työtä tekeville lihaksille.
- Merten di Verten
Harrastatko liikuntaa? Sykkeen nousuun voi vaikuttaa sekin, että henkilö ei harjoittele yhtään tai riittävästi.
Yleensä säännöllinen vaihteleva harjoittelu laskee syketasoja. - ammattilaene
Peruskunto on huono ja juoksukunto hyvä. Olet siis huonokuntoinen huippu-urheilija. Pääset irtiottokyvyllä samaan mihin nylkkyapinat nylkkyhöökillään. Peruskunnossa olisi parannettavaa, mutta kilpailijan lahjoja kannattaa varjella siinä prosessissa, eikä juosta itseään suin päin nylkkyapinaksi.
- hgjkh
mikä juoksu juoksu voi olla 8-45kmh nopeus
juoksu helposti 160-180 lyöntiin.
eihän toi kerro mitään
entäs jos se 180 on vaikka 4km coopertestissä hä
tai mitä lie - Anonyymi
Kävin laktaattitestissä ja minulla peruskuntosyke on reipasta kävelyä. Kummallista, kun Cooperissa menee kuitenkin 3000m ja maraton alle neljän. En taida olla juoksija ollenkaan. Juoksijoilla maraton menee 2.45.
- Anonyymi
Mulla syke reippaasti kävellessä jotain 90-95 ja maksimisykkeet 194 eli ei edes zone 1 siltikkään cooperissa ei mennyt kuin 2900m
- Anonyymi
Kaikki muropakettikoutsit sanoo että kyse on huonosta peruskunnosta ja sitä pitää treenata, että maraton menee pk:lla alle neljän. Mutta väitän, että kyse on synnynnäisestä ominaisuudesta, jolle ei mahda mitään. Kovalla treenillä olen Cooper- ja maratontulokset saanut aikaiseksi, eikä kävelemällä mitään tuloksia tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391