Onko sinua koskaan luultu ulkomaalaiseksi?

ulkomaanelävä

Jos niin minkä maalaiseksi ja miksi?

61

1090

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun sanoin hei

      Minua luultiin ruotsalaiseksi IKEA:ssa.

    • Vielä parempaa

      Mustalaiseksi ja aika monta kertaa.

      • mustalainen2

        sama täällä :)


    • Parliamo italiano

      Italialaiseksi kun olin Romaniassa.
      Syy kuulemma se, kun puhuttiin suomea erään tuttavan kanssa, se kuulosti ihan italian kielelle!

      • Prontto remontoore:.

        .

        "Ei olisi ikinä uskonut!!1!1!!!!!"

        Har! Prontto!

        .


    • kundi.kundine

      ulkomail olis joku ulkomaan elävä voinu ehkä luulla jonku toise maan kansalaiseks mut kotimaas olis kyl aina tunnistettu kunnon korsolaiseks

    • Ei. Minua luullaan aina paikalliseksi ;)

      • kundi.kundine

        nii turistit luulee


      • kundi.kundine kirjoitti:

        nii turistit luulee

        Voihan se olla niinkin, mut ylipäätään olen yleiseurooppalaisen näköinen.


      • niin?
        sxthsens kirjoitti:

        Voihan se olla niinkin, mut ylipäätään olen yleiseurooppalaisen näköinen.

        Minkä näköinen on yleiseurooppalainen? Tummahiuksinen olet ainakin, sen muistan.


      • niin? kirjoitti:

        Minkä näköinen on yleiseurooppalainen? Tummahiuksinen olet ainakin, sen muistan.

        No en ole ihan varma, mutta muistaakseni yli 70% naisista oli minun tyylisiä Heurekan testeissä. Pitkät tummanruskeat (oikeasti) suorat hiukset, tumma iris rengas, vihreät silmät, 168 pitkä, laitan oikean jalan vasemman päälle, laitan vasemman peukalon oikea päälle kädet ristissä, saan kielen tötterölle.. sun muuta maailman naisille yhteistä :)


    • S Etämies

      On varsikin ulkomailla, vaikka usein pyrin pukeutumaan sen maan tavikseksi
      Suomessa tuulipukuun ja paikalliset yästjät jättää "persaukisen"

      Yx hassu episodi sattus, kun olin just tullu ulkomailt ja tein nettitreffit yhden ämmän kaa..........me eitiedetty edes ulkonäköä ja se ämmäkin soitteli salanumerost

      Tuttu paikka, mut se luuli se hovimestari, etten ossoo suamee lainkka
      Shit se selitti enklanttix ja määkin uppesin vaistmaisest enklannix selittämää
      ett mullon teffit ja voisinkos nauttia juoman aulassa, ett näen ku se ämmä tulee
      se ämmä tulikin ja siellä lobbyssa tutstuttiin ja siftattiin toisen kapakkaan

    • Muutamia

      Joskus mietin, et onkohan luultu venäläiseksi, kun joku on tullut tuosta vaan selittää venäjäksi kadulla, mutta ehkä se vaan johtuu siitä, että Suomessa käy nykyään niin paljon venäläisiä turisteja.

      Englannissa tultiin kadulla kysymään, että puhutteko japania, kun kaverin kanssa juteltiin suomeksi. Ja sama henkilö oli tosi hämmentynyt, että mistä Aasian maasta olette, ette näytä tyypillisen aasialaisilta.

      Ruotsalaiseksi on luultu.

      Miespuolista perheenjäsentä luullaan aina puolalaiseksi, koska hänellä on puolalainen nenä. Puolassa ollessa kaikki selittää hänelle puolaksi, esim. jos on kaupassa, ja vaimo vieressä kysyy englanniksi, niin alkavat puhua miehelle puolaa.

    • monasti on ulkomail

      On monta kertaa. mm. ruotsalaiseksi, tanskalaiseksi jne.. niin ja suomalaiseksi ja englantilaiseksi.

    • toni.

      mua luultiin kerran maataloustuottajaksi kun kävin valion kaupassa nekalassa ja katselin turkisrukkasia siellä?

      http://ra.fi/6YK9

    • Saksalaiseksi niin Saksassa kuin monessa muussakin Euroopan maassa. Jospa ulkonäköni sitten on jotenkin saksalainen.

      • futur oloki

        Olen muualtakin kuullut, että Lapin sodan aikana seikkäili Kyröskosken suunnalla
        saksalinen sotilas nimeltään Göbbels
        Oli harvinase yliseksuaalinen häntä-Heikki seuausen Tri Mengeleen rodujalostuxideoista------Göbbesista tuliki jo liikaa jjalostetu hybridi
        itse sai noin 4000 jälkeäitä mutta kaikki tuhkamunia kokomuslaisia
        onki n sen vuoksi odotetaa seuaavaa suupolven eli nykynuoison aikana
        kokoomuksen kaoavan maaimasa


    • ...

      Etelän turistikohteissa on muutaman kerran luultu saksalaiseksi. Kerran jopa saksalaisporukassa joku luuli minun olevan heikäläisiä. Ehkä kallonmuotoni sitten viittaa germaaneihin.

    • Nasdaq

      Mua luullaan kaikkialla maailmassa unkarilaiseksi, koska osaan intonaation lähes täydellisesti. Mitään tolkkua ei puheesta kuitenkaan voi saada, koska en osaa unkaria sanaakaan.


      (naurua)

      • niin minuakin

        jännä juttu, meidänkin perhettä usein luultu unkarilaisiksi, jotain samaa unkarin ja suomen kielessä täytyy olla!


    • määmy

      Yleisest englantilaiseks tai amerikkalaiseks

    • Hullu ukko

      Norjassa on luultu Norjalaiseksi.

    • Kyöstix

      Kerran luultiin eteläafrikkalaiseksi.

    • no thank god ei :D

      • viime aikoina ainoat ihmettelijät on ihmetelly pelkästään sitä miten oon vapaa ja sitä miten mullei oo moottoripyörää :D siis ku olettivat eka että oon jossain jengissä, sitte tulivat kysymään ja ku vastasin nauraen kieltävästi niin ihmettelivät silti :D


    • Maailmalla sattuu ja tapahtuu kaikenlaisia kommelluksia. Italiassa mua luultiin ruotsalaiseksi, jenkkilässä kysyivät olenko venäläinen ja ranskassa luulivat mun olevan jenkeistä.
      Vähän hämmentäviä ja huvittavia tilanteita.
      Kohteliaasti hymyillen olen korjannut erehdykset ja sanonut olevani aito suomalainen.

      • ~cs~

        Jenkit on lenkkarikansaa, niille riittää että naisella on korkeat saappaat niin se on valkovenäläinen tai ukrainalainen.

        Jos luullaan norjalaiseksi tai ruotsalaiseksi, se on kohteliaisuus, mutta se ei lämmitä kun luullaan neuvostoliittolaiseksi.


    • Kolmisen vuotta sitten Saksassa hotelliaamiaisella pari keski-ikäistä suomalaista naista katseli mua päästä varpaisiin ja supisivat äänekkäästi: "joo, venakko on, ollaan sitä nyt niin naisellisia, että.." Oli pakko sanoa kovaan ääneen lapsille selvällä turkulaisella nuotilla: "kattokaapa telkkaria lapset, kun siältä tulee viktuurian ja danielin häät"

      Venäjää tuli myös yks mies kerran puhumaan, kun oltiin oltu kaverin kanssa syömässä ja päätettiin ottaa yökerhon puolella yks valkkari ennen kotiin lähtöä.. Ja pukeutuminen oli silloin ihan neule-farkut-tyyliä.. Hmm..

      Kumppania on luultu saksalaiseksi melkein maassa kuin maassa.

      • S Tatiivmies

        Useim om eduksikiin olla ulkomaalaisen näköinen
        Nuorempana tein kepposia pissiksille (purkkaliisoja siihen aikaan)
        Hyvin ruskettuneena ja ulkomaalaisen muodin mukaisesti puettuna, josta Suomi on aina 10vuotta perässa----Turkuun muoti tulee ajallansa, mutta leviämiseen
        kehä kolmosen kautta kestää kauan.
        Englanninkielen aksenttiakin voi vääistellä, kun en ole natiivi englanninkielinen.
        Varsinkiin nuoia naikkosia kiinnostaa hyvinpukeutunut pisnesmies ulkomailta
        ja on myös lohjettava nopeasti, että seuraavallakin diplomaatimatkalla kohdattaisiin

        Ja eihän toki tohdi tuottaa pettmystä naiselle, kuten kerran 1 luokan ravintelissa, johon menin vain testaamaan maistettoua ruokaa.......
        Vieressä istui seurue fiinejä fröökunöitä mielenkiinnolla tarkkailivat viinilistan tukimista jms.

        Kun orkesteri aloitti, tuli heti yx fiini fröökynä hakemaan: Shall we dance?
        Muutaman askeleen kuuntelin fröökynän välttäv englantia ja sanoin, että olen kyllä suomekielinen.......äämällä loksahyi monttu auki ja jätti minut parketille
        kui koira jätoksensä:(

        Ulkomailla yleensä ain pyrin sulautmaa paikalliseen väestöön.
        Kerran oli pakko tunnustaa, etten ole paikallisia------
        Kuubalaisessa pikkukaupungissa, jossa oli palya ihan laivamme vieressä
        Käväisin päivällä valokuvailemassa rannalla ja pikkupojat seurasivat laumana perässä purkkaa pummaamassa--Juicy Fuit oli suosittua pisnestavaranakin
        Järkkärikamerastani vissiin päättelivät, etten olekaan aito cubano.........
        Oli tehtävä diili--lupasin tuoda ilmaiseksi ne neljä paketti, jotka tulli sallii ja enempää ei kannata enää perässä juosta......
        Syy moiseen oli eikoinen-----tullit penkoivat aina taskutkin tarkkaan ja pitivät itse
        ylimäääisen tavaran-----olidi kullä ollu mahdollisuus valittaa ja ottaa lisäksi ruhtinaalliset sakot bonuksena
        Tarkat tullimiehet vaa eivät tajunneet järkkärikameralaukkuni jujua
        Esim. paljonko dollarreita mahtuu vaikka kolesatasen Jupiter rööriin


    • karvakäsinainen

      Italialaiseksi

    • Paikalliset yleensä kuvittelevat paikalliseksi.
      Varsinkin ranskalaiset.

      • =+09

        joka puolella on tolkuttomia läskejä,siitä se johtuu


      • =+09 kirjoitti:

        joka puolella on tolkuttomia läskejä,siitä se johtuu

        Ranskassa ollaan laihoja.


      • 0+9
        buddy-love kirjoitti:

        Ranskassa ollaan laihoja.

        mutsähän oot laardivuori ?


      • 0+9 kirjoitti:

        mutsähän oot laardivuori ?

        No mitä se nyt siihen kuuluu?


    • Kalle Mähönen

      Minua on luultu sekä Saksassa että Espanjassa ollessani saksalaiseksi.

    • Hiacekuski Ratikka

      Tallinnanlautoilla minua luullaan saksalaiseksi syystä, että puffettipöydässä
      mättään safkaa muovikassaeihin

    • Ruotsissa ruotsalaiseksi koska puhuin ruotsia suhteellisen hyvin

      • Taasnaita

        En usko tuota. Olen asunut Ruotsissa 8 vuotta ja puhun ruotsia sujuvasti. Kuitenkin aksentista ruotsalaiset kuulevat heti, etten ole ruotsalainen. Suomalaiseksi eivat kylla arvaa.


      • ...
        Taasnaita kirjoitti:

        En usko tuota. Olen asunut Ruotsissa 8 vuotta ja puhun ruotsia sujuvasti. Kuitenkin aksentista ruotsalaiset kuulevat heti, etten ole ruotsalainen. Suomalaiseksi eivat kylla arvaa.

        Kaippa ne oli mamut, jotka tuota runontajaa ruåttalaiseksi luuli. Kyllä oikeat svenssonit aksentin huomaa.


    • Kameleonttinainen

      Useamman kerran espanjalaiseksi, kaiketi tumman tukan ja tummien silmien vuoksi. Lukemattomia kertoja myyjät alkaneet palvelemaan englanniksi, en ole kysynyt minkä maalaiseksi minut kuvittelivat. Kerran baarissa suomalainen mies tuli iskemään minua englanniksi, oli kuvitellut britiksi kun puhuin brittiläisen ystäväni kanssa (tämän otin suurena kehuna kielitaidostani). Ranskassa ja Thaimaassa luultu jenkiksi. Parina viime talvena useasti venäläiseksi, johtuen varmaan karvahatusta..

    • jollakuski(kok.)

      No, muutaman kerran on Tööliönlahdella tullut meri-VHF:kutsu- hätäkanavalta

      O-scar I-ndio T-ram D-river enkä vastannut, koska mustamaija oli rannalla

    • orangina

      Olen sen verran pohjoismaisen näköinen, että suomessa ei kyllä ikinä olla luultu ulkomaalaiseksi :D mutta sitten itse ulkomailla ollessani usein luullaan ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi (johtuneekohan siitä että suomi on huonommin ehkä tunnettu maailmalla), myös ausseja ja etelä-afrikkaa on ehdotettu kotimaaksi!

    • no se on se venäläinen yleensä. Kai se on kropan malli, tyyli ja pukeutuminen.

    • TheJunglist

      Puolassa kysyttiin minulta jatkuvasti tietä. Kysyin puolalaiselta tuttavalta että miksi, ja sanoi että näytän tyypilliseltä puolalaiselta. Suomessa luullaan ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi. Muualla luullaan saksalaiseksi.

    • Oasis

      Ulkomailla ollessa on luultu turkkilaiseksi, italialaiseksi, espanjalaiseksi ja vaikka mitä mutta koskaan ei Pohjois-Eurooppalaiseksi.

    • Suomitavis

      Virolaiseksi, ruotsalaiseksi ja saksalaiseksi.

    • Mua on luultu monta kertaa venäläiseksi. Kerran eräs mies huikkasi jotain venäjäksi mulle autostaan kun pysähtyi kadulla kohdilleni ja mä jouduin pyörittelemään päätäni. Sitten hän sanoi huonolla englannilla, että hän oletti, että olen venäläinen koska pukeudun kuin sellaiset. Ja pyyteli anteeksi.

      En tiedä oliko se kohteliaisuus vai ei, mutta otin sen kohteliaisuutena.

    • Champagne*

      Espanjassa espanjalaiset luulevat aina oman maansa kansalaiseksi. Niin kauan menee hyvin kunnes alan suusta syöltämään "tankeroespanjaa" :)

    • cisfs

      Itse olen nuori, tietääkseni kokonaan suomalainen nainen mutta hyvin usein, jo monen vuoden ajan ovat ihmiset luulleet minua venäläiseksi. Välillä on tultu juttelemaankin kyseisellä kielellä. En tiedä, johtuuko tyylistä vai esim. kasvoista ja ruumiinrakenteesta..
      Mutta ei siinä mitään, omasta mielestä venäläisnaiset ovat lähes aina kauniita & tyylikkäitä että kai se kohteliaisuutena pitäisi ottaa :)

    • jfwjfwoeijgwiergjier

      Naapuruston pikkulikka erehtyi kerran henkilöstä ja kysyi multa jotain kun olin selin häneen päin mutta tukki suunsa heti kun huomasi etten ollutkaan naapurin ulkomaalainen tummaihoinen mies vaan tavallinen valkoinen suomalainen mies.
      Kyllä on feministit hyvin kouluttaneet uudetkin sukupolvet jututtamaan ulkomaalaisia miehiä mutta tylyttämään valkoisia suomimiehiä.

    • Kanarialla kauppias luuli minua suomalaiseksi.

    • Anonyymi

      Teneriffalla Puerto de la Cruzissa luullaan saksalaiseksi vähintään kerran-pari per reissu.Tätä luuloa on saanut korjata niin paikallisille kuin muille lomailijoillekin.Oon lomaillut Puertossa pienestä pitäen ja joskus teini-ikäisenä tuo vähän ärsytti mutta nyt lähinnä huvittaa.😁 Lontoossa koko porukkaa jolla oltiin liikkeellä (minä,äiti,täti ja serkku) luultiin ravintolassa unkarilaisiksi (kai kielen perusteella,unkari kuuluu suomalais-ugrilaisiin) joka kävi ilmi naapuripöydän miehen käytyä kysymässä ollaanko unkarilaisia.Tämä kiinnosti koska olivat kaveriporukan kesken lyöneet kansallisuudestamme vetoa.😄 Kukaan ei voittanut puntaakaan btw.

    • Anonyymi

      Mua luullaan jatkuvasti ulkomaalaiseksi, ihan Suomessakin. Melkeinpä aina kun tilanne on sellainen, että on mahdollista olettaa, niin joku olettaa.

      Ei ole yhtä kansallisuutta, joksi minua luultaisiin. On luultu usein ruotsalaiseksi, mutta kaikkein useimmin ihan vaan ulkomaalaiseksi vailla selkeää määrettä. Minulle ei kuulemma ole "suomalaiset kasvot", mitä ikinä se nyt sitten onkaan ja mm. italialaiseksikin on luultu (enkä ole edes brunette). Ulkomailla on luultu mm. venäläiseksi jne. Mua on ilmeisesti jotekin vaikea sijoittaa kartalle.

    • Anonyymi

      Ei. Mutta lapsenlastani on. Kävi käsiksi 10 vuotiaasseen. Ja maksoi isot sakot. Tunnettu persu Keski Suomessa.

    • Anonyymi

      Ulkomaalainen luuli muunmaalaiseksi 😅😉🙄😬

    • Anonyymi

      Israelissa luultiin Venäjältä tulleeksi (maahanmuuttajaksi?)

    • Anonyymi

      kaks kertaa ja olen siitä ylpeä etten muistuta kantasuomalaista kaljamahaista sinisen lenkin mussuttaja nössöä.

    • On jenkiksi luultu. Perimäni ei ole ihan kokonaan suomalainen, joten siinä ehkä selitys. Osaan myös englantia sen verran hyvin.

    • Anonyymi

      Jännä kysymys, mutta kyllä. Lainasin kerran kaverilta upeaa takkia ja arvokelloa. Sit otin isän puhelimen kouraan ja menin tukka rasvattuna kadulle kävelemään. Mua luultiin matuksi:)

    • Anonyymi

      Minua on luultu aika usein Joulupukiksi kun on pitkä valkea parta.Viimeksi viikko sitten kaupan pihassa joku poju kysyi että olenko Joulupukki?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1329
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      752
    Aihe