Avomies ei suostu tapaamaan sukuani

ainayksin33

Avomieheni mielestä hänen sukunsa on mukavampaa kuin oma sukuni. Tämä on johtanut siihen, että tapaamme vain hänen sukuaan. Ja sitä pitäisikin sitten nähdä lähes joka viikonloppu. Jos en lähde mukaan, tulee valitusta siitä, miten "et taaskaan tullu mukaan, vaikka kaikki odotti niin näkevänsä sinut".

Omia sukulaisiani saan tavata yksin, mies ei ole mukana, ellei ole jotkut sukujuhlat. Näihin hän raahautuu mukaan, mutta istuksiin yksin puhumatta kenellekään. Jälkikäteen sitten valittelee, miten oli tylsää eikä kukaan puhunut hänelle. No, vuorovaikutus on kaksisuuntaista. Tuskin kukaan haluaa mennä juttelemaan miehelleni, josta huokuu kauas se, ettei hän ole kiinnostunut suvustani.

MIten olette toimineet vastaavassa tilanteessa? Oma sukuni on duunaripohjaista, miehen vähän parempaa ja koulutetumpaa. Pitääkö minun vain tyynesti hyväksyä tilanne ja olla oman sukuni keskuudessa aina ilman kumppania? Ei oikein tunnu parisuhteelta tuollainen toiminta. Toisen sukulaisia on mielestäni ajoittain vain pakko tavata, koska ne on sen toisen sukua. Toinen hyväksytään koko pakettina eikä vain osissa.

127

7220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Kutsu perhettäsi kotiisi vierailulle, kahville, katsomaan vuokraamaanne elokuvaa ja syomään pizzaa.

      Miehelläsi on vinksahtanut jotain korvien välissä koska hän ei osaa tajuta ideaa että vaimon mukana yleensä tulee vaimon perhettä, osa-aikaisesti. Mihinkäs se puoliso oman perheensä haihduttaisi?! On aivan yhdentekevää onko perheesi duunareita, politikkoja vai presidenttejä, he ovat sinun perhettäsi.

      Tietysti sinä voit jokatoinen viikonloppu viettää hänen perheensä kanssa ja jokatoinen omasi ja sama laulu hänelle "et taaskaan tullu mukaan, vaikka kaikki odotti niin näkevänsä sinut".

      • ei kiitos

        Kyllä minä menin naimisin mieheni kanssa, enkä hänen sukunsa kanssa. Minun ei tarvitse tavata tai tykätä hänen sukulaisistaan.

        Itse en ole tekemisissä oman suvun kanssa, enkä halua olla tekemisissä mieheni sukulaisten kanssa. Jos hän haluaa nähdän niitä, niin saa mennä yksin.


      • 1+suku
        ei kiitos kirjoitti:

        Kyllä minä menin naimisin mieheni kanssa, enkä hänen sukunsa kanssa. Minun ei tarvitse tavata tai tykätä hänen sukulaisistaan.

        Itse en ole tekemisissä oman suvun kanssa, enkä halua olla tekemisissä mieheni sukulaisten kanssa. Jos hän haluaa nähdän niitä, niin saa mennä yksin.

        Ompas jlk. ollut aikaa miinustella .

        Eihän ne kemiat aina kohtaa suvun kesken, mutta kai kohteliaisuutta voisi olla sen verran, että kestää ne hetket heidän kanssaan.
        En itsekkäään ollut niin järin inoissani exänsuvusta, mutta kyllä ne kesti, kun harvoin näki..:) Kuuluuhan se pakettiin kuitenkin. Exäni oli taas minun sukuni kanssa hyvääkin pataa.


      • kaamoskaappi
        ei kiitos kirjoitti:

        Kyllä minä menin naimisin mieheni kanssa, enkä hänen sukunsa kanssa. Minun ei tarvitse tavata tai tykätä hänen sukulaisistaan.

        Itse en ole tekemisissä oman suvun kanssa, enkä halua olla tekemisissä mieheni sukulaisten kanssa. Jos hän haluaa nähdän niitä, niin saa mennä yksin.

        Vika on päässä,miehesi päässä. Onko hänelle tehty pään virtsatesti?


      • sori vaaan

        Kaikkia ei kiinnosta nauraa junttien pieruvitseille. Jos ei ole mitään yhteistä, niin mistä puhua?


      • Mike2012
        sori vaaan kirjoitti:

        Kaikkia ei kiinnosta nauraa junttien pieruvitseille. Jos ei ole mitään yhteistä, niin mistä puhua?

        Pikku juju jutussa taitaa olla se, että mies ei ole tutustunut, joten ei tiedä mitä yhteistä on.

        Moni tässä maassa on juntti sikäli, ettei tajua kiinnostuksen usein nousevan tutustumisen kautta, kun tajuaa mitä yhteistä on. Alkuunhan sitä haetaan yhteisiä jutun aiheita. Tämä koulutettu mies lienee siis juntti.


      • iem

        Rikkaanhan pitää mennä köyhän kanssa naimisiin. Satun olemaan köyhä, mutta niin on muijaki, tässäpähän kitkutellaan.


      • love and peace
        Mike2012 kirjoitti:

        Pikku juju jutussa taitaa olla se, että mies ei ole tutustunut, joten ei tiedä mitä yhteistä on.

        Moni tässä maassa on juntti sikäli, ettei tajua kiinnostuksen usein nousevan tutustumisen kautta, kun tajuaa mitä yhteistä on. Alkuunhan sitä haetaan yhteisiä jutun aiheita. Tämä koulutettu mies lienee siis juntti.

        Niin, kyllä sivistynyt tai fiksu ihminen pyrkii kohtaamaan ja tutustumaan ihmisiin ennakkoluulottomuudesta käsin. Ei koulutus, sosiaalinen asema ja varallisuus tee ihmistä sivistyneeksi ja fiksuksi. Yhtä vähän duunari on automaattisesti kaikin puolin heikompi kuin koulutettu ihminen. Ihmiset ovat yksilöllisiä. Duunari voi olla monin verroin älykkäämpi kuin koulutettu. Ei tieto tai akateemiset tsidot tee ihmistä älykkääksi. Jokainen on yksilö eli kannattaa tutustua ihmisiin ilman ennakkoasenteita. Sivistynyt ihminen kokee ihmiset yhdenvertaisina. Ehkä sinun kannattaa luopua itse näistä arvoasetelmista ja käyttäytyä itse hyvidn tapojen mukaisesti. Miehesi ongelma on todennäköisesti uusiin ihmisiin tutustuminen eikä niinkään duunarisukusi.


      • minstomilla

        Se menee näin, että fiksusta sivistyneestä perheestä lähtöisin oleva, paremmin koulutettu nuori mies ihastuu alemmasta sosiaaliryhmästä tulevaan hyväpeppuiseen tyttöön, eikä malta kuunnella vanhempiensa neuvoja, ja kohta ollaan kusessa. Ero tulee juu.


      • iem
        minstomilla kirjoitti:

        Se menee näin, että fiksusta sivistyneestä perheestä lähtöisin oleva, paremmin koulutettu nuori mies ihastuu alemmasta sosiaaliryhmästä tulevaan hyväpeppuiseen tyttöön, eikä malta kuunnella vanhempiensa neuvoja, ja kohta ollaan kusessa. Ero tulee juu.

        Minkälainen perse se pitää olla, että sen kanssa pärjää koko kylä????


      • kaasupullo
        sori vaaan kirjoitti:

        Kaikkia ei kiinnosta nauraa junttien pieruvitseille. Jos ei ole mitään yhteistä, niin mistä puhua?

        Ystävät ovat tosi ystäviä vasta silloin kun heidän seurassaan voi myös piereskellä.


      • karva/c
        minstomilla kirjoitti:

        Se menee näin, että fiksusta sivistyneestä perheestä lähtöisin oleva, paremmin koulutettu nuori mies ihastuu alemmasta sosiaaliryhmästä tulevaan hyväpeppuiseen tyttöön, eikä malta kuunnella vanhempiensa neuvoja, ja kohta ollaan kusessa. Ero tulee juu.

        Noon se vaan on :)


    • Vanha duunari

      Eiköhän tuo ollut vain AVOmies, jos haluat, voit tietenkin vaihtaa miestä, tai sitten on vaan hyväksyttävä vallassa oleva käytäntö. Yleensä nää petre folkit on velkaantuneita paskiaisia, leikitään jotain parempiosaista, mutta oikeasti ei ole, kun tuulen huuhtoma p. Kunnon duunari on sentään kunnon mies, tai nais. Älä alennu Nosta itsesi, olet siitä perheestä, joka pitää suomea pystyssä.

      • ei näin

        Yleensä se on juuri päin vastoin, duunareilla on joku alemmuuskompleksi ja pitävät akateemisia heti porvareina tai snobeina, käytännössä jopa vihollisina jotka ovat syyllisiä kaikkien köyhien kurjuuteen.


      • kokenut3
        ei näin kirjoitti:

        Yleensä se on juuri päin vastoin, duunareilla on joku alemmuuskompleksi ja pitävät akateemisia heti porvareina tai snobeina, käytännössä jopa vihollisina jotka ovat syyllisiä kaikkien köyhien kurjuuteen.

        Eikä tarvitse olla edes rikas, että saa vihat. Itse olen työtön, mutta en juo enkä polta. Harrastan liikuntaa, pidän huolta terveydestäni ja ulkonäöstäni, pukeudun siististi ja olen kohtelias. Mutta "duunareiden" mielestä olen joku snobi kusipää, eivät halua edes puhua kanssani. Ovat kateellisia jopa sille, että minulla on iPhone. Itse tuhlaavat joka viikonloppu 50-60€ kaljaan, mutta minä olen heidän mielestä porvari, kun maksan työttömyysrahoistani 20€/kk kytkypuhelimestani. Pullo kossua ei ole rahan tuhlausta, mutta samanhintainen kuntosalikortti on. Älytöntä!

        Rikkaiden kanssa on paljon helpompi tulla toimeen, ei ole tällaista kateutta ja asennevammaa. Voi vapaasti keskustella aiheesta kuin aiheesta, eikä kukaan naura tai pidä ulkopuolisena.


      • tottataruatotta
        ei näin kirjoitti:

        Yleensä se on juuri päin vastoin, duunareilla on joku alemmuuskompleksi ja pitävät akateemisia heti porvareina tai snobeina, käytännössä jopa vihollisina jotka ovat syyllisiä kaikkien köyhien kurjuuteen.

        Aitoa ystävyyttä voi olla vain samanarvoisten ihmisten välillä,sanoi joku sananlasku.


      • med kärlek
        tottataruatotta kirjoitti:

        Aitoa ystävyyttä voi olla vain samanarvoisten ihmisten välillä,sanoi joku sananlasku.

        Lika barn leker bäst, eller vad menar du?
        En kyllä usko tähän. Yleensä nousukassuvuissa suhtaudutaan vähän kielteisesti eri kieli/ kulttuuri/ koulutustason alueelta tulleisiin ihmisiin.

        Muista, et nai koko sukua, vain rakastamasi ihmisen. Voit ihan itse päättää, toki puolisosi kanssa keskustellen, miten suhteet heidän kanssaan hoidetaan.
        Valinta on teidän.


      • pappa betalar
        tottataruatotta kirjoitti:

        Aitoa ystävyyttä voi olla vain samanarvoisten ihmisten välillä,sanoi joku sananlasku.

        Rikas rakas, köyhä varas, vai miten se olikaan?
        Rahakuilu on se syvin kuilu myös sukujen kesken.


      • hahahahahaa
        kokenut3 kirjoitti:

        Eikä tarvitse olla edes rikas, että saa vihat. Itse olen työtön, mutta en juo enkä polta. Harrastan liikuntaa, pidän huolta terveydestäni ja ulkonäöstäni, pukeudun siististi ja olen kohtelias. Mutta "duunareiden" mielestä olen joku snobi kusipää, eivät halua edes puhua kanssani. Ovat kateellisia jopa sille, että minulla on iPhone. Itse tuhlaavat joka viikonloppu 50-60€ kaljaan, mutta minä olen heidän mielestä porvari, kun maksan työttömyysrahoistani 20€/kk kytkypuhelimestani. Pullo kossua ei ole rahan tuhlausta, mutta samanhintainen kuntosalikortti on. Älytöntä!

        Rikkaiden kanssa on paljon helpompi tulla toimeen, ei ole tällaista kateutta ja asennevammaa. Voi vapaasti keskustella aiheesta kuin aiheesta, eikä kukaan naura tai pidä ulkopuolisena.

        63 luuseria on käynyt peukuttamassa.


      • iem

        Oon muuten kirkossa vihitty, en kehtaa sinun sukupuoleesi puuttua, mutta puppelipojat on persiestä.


      • saariston mies

        Hei Haloo! Hyvä meininki... Mitäs nämä duunarit sitten oikein ovat? Sanoisin että ovat niitä sosialistisikoja jotka ajavat tämän maan perikatoon. Etkö edes ymmärrä että kannattaa ollakin velkaa jotta sen voi vähentää verotuksessa. Ei Suomessa tai missään muullakaan kukaan voi rikastua vaan kannattaa ennemmin käyttää päätä ja sijoittaa. Ei sosialisteilla ole muuta mielessä kuin lakkoilla ja vaatia vain lisää palkkaa. Mistäs työnantajat tuon rahan ottavat kun kannattavuuskin menee välillä heikommaksi. Ei ole ihme että Suomessa laitetaan väkeä jatkuvasti kilometritehtaalle työttömäksi. Joten jos haluat niin ole vain sosialisti ja köyhdy niin lopulta saat häädönkin kämpästäsi. Sosialistit kun yleensä asuvat vielä vuokrallakin ja hakevat niitä asumistukia... se siitä, ei kannata enempää miettiä!


    • Arvon mekin ansaitse

      Me ollaan myös niitä vähemmän kiinnostavia sukulaisia. Ei johdu kuitenkaan koutuksesta, vaan muuten vain. No tuo on ennemmin nuorien suhtautumista meihin. Siellä jako on, naisen suku parempi.
      Puolison sukuun on hyvin otettu vastaan alun epäilyn jälkeen. Kai olen paikkani "ansainnut" yhteistyöllä.

      Sitten on niitä koulutetumpiakin, mutta heillä sivistys ei loppunut, vaan sitä riittää tapaamisiin.
      Ihmisinä olemme tasan yhtä arvokkaita, vaikka erilaisia rajoja laitetaan pystyyn.
      Arvosta itseäsi ja sukuasi. Kynnysmatoksi ei kannata ruveta. Ystävällisyydellä silti.

      • "Kokemusta on"

        Kyllä se suku yleensä mukana tulee ja jos on edellisen liiton lapsia, he myös, luonnollisesti. Ja siinäpä taiteilet kuin nuorallatanssija. Jos olet "nuori" ja suunnittelet ensimmäistä liittoasi - harkitsepa tarkkaan. On kyse sinun elämästäsi kenties hyvinkin pitkälle tulevaisuuteen. Parisuhteeseen nääs muutaman vuoden kuluttua tulee ns. arki ja siinä sitä sitten ollaan!


    • Hissimies 1

      Minä taas olen yrittäjäsukua.
      Eivät arvosta korkeestikoulutettua vaimoani.
      Onko ihminen kun ei työllistä satoja ?

      Vitut sanon minä, jokainenhan tietää ettei koulutus ole kuin " vanha raha " mutta kuitenkin, eihän raha ole minun

    • onnellisetsilti

      Joo,miehen suku on täälläkin sitä parempaa.Heidän poika kun nai tällaisen pikkumökin "lehtolapsen" ja olisi ollut kuulemma isontalontyttökin tyrkyllä,siitä on saanut myös kuulla..
      Mutta eipä siellä ole pakko käydä.

      • Menneitä muistaen

        Näin juuri, anoppini sanoi minulle, että pojallaan ois ollut toisiakin, minä kun olin pienestä paikasta kotoisin, ja sillä anopin mielitietyllä ois ollut ison talon eväät.
        Olin silloin nuori, ja arka, en uskaltanut sanoa mitään, ja poikakin oli oikein lökäpöksy, ois pitänyt puoliani, mutta ei, äitinsä sai pompottaa miten tahtoo. Nyt on anoppi ollut haudassa yli 20 vuotta. Mutta vieläkin tää asia ottaa päähän, ja kovasti.
        No 47 vuotta tätä ihanuutta on eletty, meillä kyllä käy molempien sukulaisia, en usko, että sukulaisilla on mitään minua vastaan. Olin pari vuotta talossa, anopin ja apin, ja miehen veljen kanssa, mutta sitten onneksi päästiin pois sieltä, ei siitä mitään tullut, jos tuolla asenteella alkaa. Jälkeenpäin harmittaa, miksi annoin itseäni nöyryyttää.
        Olen saanut kolme lasta, niistä olen kiitollinen. Onneksi nykyään ei tarvi mennä minjameksi, jotain uudistusta sentään. Elä ja anna toistenkin elää!


    • asdfasdf

      Voi jeesus, mutta kyllä noitten miinusklikkauksien määrällä olis ainakin yksi hiiri saatettu kehdosta hautaan! :D

    • korkealta näkee kaua

      Avomiehesi on sukunsa vanki. Ei sinun kannata ottaa murheita siitä, että hän on asennevammainen Seurustelee vain oman sukunsa kanssa . Onko hän mitätöinyt sukusi vai onko tämä sinun alemmuuskomleksi miehen rinnalla Mikä siitä tekee nyt "paremman" suvun .Varallisuus on ehkä antanut mahdollisuuden matkusteluun ja koulutukseen ,.Olin työelämässä sillä paikalla jossa oli mahdollisuus nähdä "kulissien taakse"Tiedän mistä esitän näkemykseni, joten pää pystyyn.

    • turhaa,

      meriitti roskaa, sukusi on tylsä ja miehesi tyhmä, se kenenkään ammattiin liity.

      • turhaa,

        ja itsekin olet täysi idiootti, mitäs alistut.


      • kaikkimullenytjaheti
        turhaa, kirjoitti:

        ja itsekin olet täysi idiootti, mitäs alistut.

        Eihän se ole Mies eikä mikään, jolla ei ole edes omaa uutta Mersua!


      • turhaa,
        kaikkimullenytjaheti kirjoitti:

        Eihän se ole Mies eikä mikään, jolla ei ole edes omaa uutta Mersua!

        Juuri niin!


    • Suku on pahin...

      Meillä homma menee niin, ettei minua kiinnosta miehen suku pätkääkään, koska tiedän porukan olevan kaksinaamaisia ja tekopyhiä, sisäänpäinlämpiäviä p'skiaisia - ovat kyllä keskenään todella sukurakkaita, se oma suku on kaikki kaikessa, muille ei riitä sympatiaa.

      Joka hemmetin kissanristiäisissä tuota sukua ylistetään ihan mahdottomasti kovin erinomaiseksi, niin että ihan naurattaa ja ovat niin olevinaan parempia kuin muut, vaikkeivät nyt mitään aatelisia olekaan. Tuohon sukuun ei pääse mukaan muuten kuin syntymällä tai synnyttämällä (johon en suostu). Suvun ulkopuolisuus kyllä osoitetaan tavalla tai toisella. Mutta erityisesti tuo suvunsisäinen "kansallistunne" on naurettavaa hehkutusta.

      En ole heidän kanssaan missään tekemisissä enempää kuin on pakko. Ja noissa kokoontumisissa, joihin joudun osallistumaan väkipakolla, olen kuten miehesi: istun yksin puhumatta juuri kenellekään. Puhun kyllä ihan ystävällisesti, jos joku tulee jututtamaan varta vasten, että mitenkään huonosti en käyttäydy. En vaan osaa puhua niitä näitä tuntemattomille, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Miksi puhuakaan kun tietää, ettei ketään oikeasti kiinnosta juttuni kun en ole sukua? Siksi jättäydynkin mielelläni pois noista kissanristiäisistä jos vaan mahdollista, kun en viihdy siellä missä minua ei edes kaivata.

      • Tavallinen tallaaja

        Aivan kuin omasta elämästäni!


      • neukkulady
        Tavallinen tallaaja kirjoitti:

        Aivan kuin omasta elämästäni!

        Rikkaat miehethän hakevat nykyisin vaimonsa kehitysmaista,
        kuten esimerkiksi amerikkalaiset miljonäärit täältä Suomesta.


    • Militantti Antti

      Miehesi on kyllä aika idiootti, on sitten kuinka lukenut tahansa! Ei ainakaan fiksu. Eikä sosiaalinen. Ota siitä ero niin kauan kuin voit.

      • elättäjää vailla

        Samaa mieltä! Ilman muuta eroa, ennen kuin on lapsia!

        PS: voisitko antaa miehesi puhelinnumeron


    • Könttäperse

      Sano vaan sille sun porvari-miehelle että menköön yksin vaan sinne lahtareiden luo.

    • maximex3

      Onko tämä ainoa aihe, sukulaisuus, jossa hän ei pidä sinua tarpeeksi hyvänä.

      Avomiehesi on ehkä narsisti.
      Kuinka hän muuten kohtelee sinua.
      Mitätöi, vähättelee, väheksyy, hallinnoi hieman liikaa. joita kaikkia e. et ehkä osaa huomioida vielä tässä vaiheessa riittävästi, tai et usko mitä näet tai kuulet.

      Tässä juttua aiheen synnystä, väärinkäytäjistä ja muista....

      http://maxim-ex.blogspot.fi/2011/11/vaarinkayttajista-viranhaltioita.html

      • niin vaan

        JUUUUUUUUUU! kaikki on narsisteja.


    • Kuulostele tarkkaan

      Sinulla on vanhammat ja sisarukset ja tosipaikan tullen he ovat ainoat, jotka todella välittävät sinusta, olivatpa nyt mistä yhteiskuntaluokasta hyvänsä.
      Sinä tarvitset heitä ja hekin sinua, joten mieti kannattaako tuohon suhteeseen lähteä kovinkaan suurin odotuksin, jos jo nyt mies alkaa määrittämään sinun läheisiäni.

      Mitä jatkossa, kun hän aliarvioi läheisiäsi, samalla hän aliarvioi sinuakin. sillä olet heistä syntynyt, he ovat luultavasti kaikkensa tehneet kouluttaakseen sinut, sillä monesti aikaisemmin perheillä ei ollut varoja kouluttaa lapsiaan, vaikka olisi kuinka hyvin kouluisä pärjänneet, piti lähteä työelämään ansaitsemaan oma leipänsä.
      Eikä se koulunkäynti tee kenestäkään parempaa ihmistä, jotakin tietoa voi olla enemmään, mutta varmasti sinunkin läheiseni ovat työtä tehneet ja taasen tämä nykyinen avopuolisosi ei tiedä näistä asiosita mitään.

      Vaikuttaa kovin itsekeskeiseltä tyypiltä, himnan narsismi kukoistaa, ulottuuko tämä myös sinun lapsuudenystäviisi, kelpaavatko hekään.
      Oletko valmis luopumaan kaikesta ja valmis tavallaan haavoittamaan läheisiäsi.
      Päätös on sinun, voitko luottaa että ei joku päivä loukkaa sinua alkuperästäsi tai tulevia lapsianne.
      Kannattaa ottaa selvää hyvin tarkasti ennekuin sitoo lopullisesti itseään sanoisinko joko öykkäriin tai lapsellisen mieheen.
      Muuten miten nuo miehen vanhammat suhtautuvat sinun vanhempiisi.

      • 13+13

        Ihan vähän ihmettyttää,
        kun nykyisin on muotitermi narsismi; lähes kaikki normaalilla itsetunnolla varustetut ihmiset ovat siis narsisteja?
        No, okei, minäkin olen narsisti, kun uskon itseeni ja pystyn hoitamaan omat duunini.
        Kaikkihan tietävät Kreikan historian, mistä nimi on lähtöisin?
        Kuinka moni opiskeli lukiossa kreikkaa tai latinaa?


    • tuli joo

      Unohda se. Uusille vesille. !

    • kokemuksella

      Elä mene sinäkään miehesi sukujuhliin sano että jos et kelpaa sellaisena kun sinä olet ,sukunesi elä yksin mihin se sinua tarvitsee ku panopuuksi

      • fillari-fille

        Olinpa kerran 25 vuotta naimisissa naisen kanssa, jonka suuri suku ei koskaan hyväksynyt minua. Täytyy sanoa että se oli tällaiselle suurperheeliselle miehelle todella vaikea asia, yksityiskohtia tässä sen enempää kertoilematta.
        Ehkäpä en mene enää koskaan kimppaan kenenkään naisen kanssa,
        koska tiedän että mukana tulee kaupan päälle aina myös sukurasitteet.
        Sanonta "kaksin aina kaunihimpi" ei pidä siinä mielessä paikkaansa
        että mukana kuviossa ovat myös ne muut sukulaiset tavalla tai toisella.


    • lectio

      Mutta näin se vaan on)Koulutetut ovat paremmin pärjääviä, Ottavat asiat paremmin huomioon/tarttuvat töihin tarmokkaasti ja pitävät huolen yhteiskunnan kehityksestä..Ovatpa koulutetut myös terveempiä tuo on factaa. ja jättävät rupuporukat yhteiskunnan huomaan, koska duunariporukat aina peräävät yhteiskuntaa apuun.

      • Kurpitsa vaunut

        Se "koulutettu" ei ole pohjimmiltaan muuta kuin oppinut duunari joka aivan yhtä riippuvainen yhteiskunnan sosiaali- ja terveys palveluista kuin rasvanahka duunarikin. Koulutetulla kuten rasvanahka duunarillakaan ei ole muuta turvaa ja myytävää kuin työntekokykynsä. Keskiluokalla ei ole muuta kuin käyttöomaisuutta asuntoja, kesämökkejä, veneitä ja autoja. Mitään merkittävää varallisuuttta keskiluokka ei kykena palkkatyöllään kokoamaan sen enempää Suomessa kuin missään muuallakaan.


    • vanha duunari

      Tää olikin jonkun sivuohjelmoijan yritys utsia mitä suomalaiset funtsii, tehdäänkö taas tutkimusta, joka vissiin maksaa, tiedä mitä?? Kysyn vaan? Heko heko

    • von don

      Siskoni on duunari ja duunarisuvusta, muttei hyväksy kuin korkeakoulutettuja tai aatelisia itselleen. On yksieläjä, mistäköhän johtuu?

      • fgjhytu

        Siskolla on varmaan hyvä peppu?


    • 18+++

      Entä kaverit? Suhtautuuko mies myös duunarikavereihin eri tavalla? jos, niin kyseessä on tää koulutusasia. Jos ei niin, ehkä kyse jostain muusta. ;ulla on ystävä, joka tapasi tällaisen miehen, sitä myötä ei ystäväni suku, eikä kavertikaan ole oikein kelvanneet. Ystäväni kyllä tapaa, mutta aikas harvoin, mutta onneksi nykyään ilman sitä ukkoansa, jonka kanssa oli todella jäykkää.

    • duunari3

      Lectio haista v***u. porvari sika...

    • vanha duunari

      Ihanaa 69 miinusta, tämä kertoo sen, että se Koira älähtää, johon kalikka kalahtaa

    • ahkera maisteri

      Sano hänelle että prinssi William on hyväksynyt Katen, koko klaanin. Lehtien mukaan oli prinssi William Middletonien kanssa jouluna herttuattaren pahoinvoinnin takia. Middletonit eivät kuulu älymystöön. Rouva Middletonin suvussa on ollut duunareita satoja vuosia. Kate on maisteri, ahkera tyttö. Onko herra käynyt Harwardin? Onko herra asunut Nykissä? Pariisissa? Moskovassa? Isäni oli dipplomaatti / 7 maata, 7 kieltä? Tai onko herra toiminut turkijana arvostetussa Cambridgen yliopistossa kun on niin kranttu? Toinen professori on ollut vaimon suvun kanssa maalla, hän ei hienostele hänellä on hurja CV. Suomaliset ovat kiusanneet minua. Isäni oli liikemies, ei akateemisesti koulutettu. Kun englantilainen herrasmies hyväksyi minut, oli minulla kyyneleet silmissä. Niitten suvussa on ollut 15 linnaa, ja sivistystä. Suomaliset hienostelevat.

    • PAREMPAA ???!!!

      Mikä ****** siitä koulutetusta sakista tekee PAREMPAA ,, voisitko kertoa sen ??
      Ennen kuin keräät täällä säälipisteitä, kun on ihan oikeastikin yksinäisiä ihmisiä, vailla kumppania..

      Itse olen duunari suvusta ja ylpeä siitä, ja minä en pidä yhtäkään valolakkia itseäni parempana, mutta jos sinä niin teet niin onnea valitsemallesi tielle, äläkä täällä yhtään ihmettele miksi väheksyvät sukuasi,,kun itsekin niin teet, etkä edes sitä tajua !!

    • jätä koppava miehesi

      Miehen suku parempaa. "Parempaa!!!". Ajatteletko itsekin niin, koska sinä aloittaja "ainayksin33" tuon kirjoitit, ei miehesi. Fiksu ihminen joka on oikeasti "parempi" osaa käydä keskustelua henkilön kuin henkilön kanssa. Ei siinä ammatti tai tausta merkitse.

      Miehesi on koppava ja leuhka eikä arvosta muite kuin itseään. Fiksu ihmine nmyös käy keitenkin aikankin ne pakolliset sukulaisvierailut ja myös keskustelee puolisonsa suksulaiset kanssa.

      Aloittajan mies on töppö. Hän kuvittelee olevansa joku. Pidemmän päälle hän myös löytää uuden puolison niistä kuvitteluistaan "paremmista" piireistä.

      Kannattaisi jättää koko koppava ukko.

    • lghyr

      Kyllä duunarisukujen vuodesta toiseen jatkuvat samat jorinat alkaa akateemisempaa ajattelijaa kyllästyttämään melko pian.

      • tsemppiä hei

        Joo onhan se vähän kamalaa olla tuppisuun akateeminen tissiposki. Rohkeasti vaan juttelemaan.


    • älikkä

      joo,meillä taas minä en puolison mielestä ole hyvä olla mukana eikä edes välttämättä lapsetkaan kun hän tapailee sukuaan tai kavereita,tulen kyllä puolison sukulaisten kas toimeen mutta en oikein ymmärrä ,minun sukuni kylläkin hyväksyy samoin itse puolisoni silloin kun se sattu mukaan lähtemään tai sukulaisten käydessä edes puhumaan,niin olen mies muuten ja olemme normi duunareita

    • Narssunnähnyt

      Tutkippa, mitä viisaat sanovat NARSISTISESTA miehestä ja sen käytöksestä!

      Kuulostaa narssulta.

    • porukan jättänyt

      Narsismista vielä, että sukukin voi olla narsistista. Tulokas voi joutua hampaisiin erilaisuutensa takia ja puoliso voi porukassa asettua kiinteän sukunsa puolelle ja toinen jää ulkopuoliseksi. Kouluttamattomat ihmiset saattavat harrastava hyvin suoraviivaista nimittelyä ja ilkeilyä tajuamatta itse mitenkään loukkaavansa (hyvät tavat!). Alkoholin runsas käyttö sukujuhlissa on asia johon siihen tottumattoman on vaikea sopeutua. Jos näin on, niin olisi viisainta irrottautua jo alkuvaiheessa, etenkin jos puoliso häviää suvun humuun. Erotilanteissa myös on tuiki tavallista että suku asettuu jäsenensä puolelle ja ulkopuolinen on syypää.

    • Periaatteessa kai ihmisellä pitäisi olla oikeus olla vain kumppaninsa kanssa ilman, että tarvitsee koko suvun kanssa olla tekemisissä, mutta jos mies on koko ajan raahamassa sinua oman sukunsa tilaisuuksiin, niin ei ole kohtuutonta odottaa tässä asiassa hieman vastavuoroisuuttakin, eli että hänkin tulisi sinun sukuasi tapaamaan muulloinkin kuin juhlissa. Oletko jutellut asiasta miehesi kanssa, ja kertonut, miltä sinusta tuntuu, kun hän noin selvästi eristäytyy suvustasi? Kerro, että sinusta on ikävää ja kiusallistakin olla aina sukusi parissa yksin, ja ettet jaksa koko ajan olla vain hänen sukunsa seurassa. Jos häntä ei sittenkään yhtään kiinnosta olla sukusi kanssa tekemisissä, joudut joko kestämään tilanteen tai hankkimaan uuden äijän. Jos suhteenne jatkuu tuollaisenaan, elämä voi muuttua aika hankalaksi, kun saatte lapsia. Mitä jos sukunne alkavat keskenään riidellä siitä, kummalla "puolella" lapset enemmän viettävät aikaa?

      Miksi miehesi ei ole suvustasi kiinnostunut? Se kai on avainkysymys. Jos se johtuu siitä, että sukusi ei ole tarpeeksi ylevää, niin dumppaa jätkä saman tien. Jos hän ei osaa arvostaa sukuasi, niin miten hän osaisi arvostaa sinuakaan aidosti?

      Oma sukuni ei välttämättä ole sellainen, jota kauheasti haluaisin kellekään esitellä (ei liity sosioekonomisiin juttuihin, vaan ihan persooniin), joten ymmärtäisin, jos oma kumppanini ei kauheasti heistä tykkäisi. En itsekään ole suvun kanssa paljoa tekemisissä, joten ainakin siltä säästyttäisiin molemmat. Jos kumppanini haluaisi minua omalle suvulleen esitellä, niin ihan silkasta kohteliaisuudesta jo tapaisin hänen sukuaan, vaikken pidä mistään kokoontumisista tai juhlista ylipäätään enkä oikein viihdy ihmisten seurassa. Silti minusta ainakin on kohteliasta silloin tällöin tavata toisen sukua, jos nämä haluavat tavata. Voisit siis ainakin vedota mieheesi, että olisi kohtelias sukuasi kohtaan. Kuten ihminen.

      • pikkupikkuserkkusi

        Kiinnostuin sukututkimuksesta, kun koulussa historianopetus alkoi.
        Vuosia, vuosia myöhemmin selvisi, että minä ja mieheni olemme sukua toisillemme (jostain 1700-1800- luvulta), samoilla seuduilla ovat asuneet esiäidit ja isi-isät.

        Tämä ei nyt liittynyt tähän juttuun, tuli vain mieleen.........
        Lähes kaikkia vastaantulevia voi moikata, he ovat ehkä kaukaisia sukulaisiasi!
        Ole ystävällinen kaikille sukulaisillesi!


      • pikkupikkuserkkusi kirjoitti:

        Kiinnostuin sukututkimuksesta, kun koulussa historianopetus alkoi.
        Vuosia, vuosia myöhemmin selvisi, että minä ja mieheni olemme sukua toisillemme (jostain 1700-1800- luvulta), samoilla seuduilla ovat asuneet esiäidit ja isi-isät.

        Tämä ei nyt liittynyt tähän juttuun, tuli vain mieleen.........
        Lähes kaikkia vastaantulevia voi moikata, he ovat ehkä kaukaisia sukulaisiasi!
        Ole ystävällinen kaikille sukulaisillesi!

        Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, oletko oikeasti pikkupikkuserkkuni (mikä se lieneekään) vai onko tuo nimimerkki vain vattuilua? :P


    • neuvoa antava

      Koulutus ei ole tehnyt hänestä kyllä yhtään fiksumpaa. Aika kummallista että ulosannilliset lahjat ovat noin huonot. Maailmankuvakin on selkeästi minäkeskeinen. Aika huonolle äijälle kuullostaa, joten ehkä olisi aika vaihtaa parempaan.

    • Pasaku

      Minun mielestä enemmän kouluttautuneet eivät ole ihmisinä yhtään parempia ns:duunareiden kanssa. Tiedän sellaisiakin ihmisiä jotka ovat lukeneet itsensä idiooteiksi. Sellaisia jotka ei enää tajua elämän normi asioista mitään.

    • TavallinenNainen.

      Elin samanlaisessa suhteessa 5 vuotta.
      Olisin halunnut esim kauppareissulla mennä tapaamaan tätiäni.
      Se oli miehelle ylitsepääsemättömän hankalaa, hän halusi kaiken huomion ja kun hänelle ei koko aikaa puhuttu hän suuttui. Istua mökötti hiljaa itsekseen ja autossa kotimatkalla valitti miksi häntä ei otettu huomioon. Mite ihmettä sanot tuppisuulle joka istuu otsa rypyssä sohvannurkassa?!
      Keskusteluun ei kukaan koskaan kieltänyt osallistumasta.
      Myös omat kaverini olivat arvottomia ja tyhmiä, kun kaverini tuli kylään "miehen" piti päästä lähtemään. Hän myös valitti miksi kukaan ei huomionut HÄNTÄ kun minun kaverini oli kylässä. Miten kukaan voi huomioida miestä joka pakenee toiseen huoeneseen ja alkaa pelaamaan koneella kovan ääneen?!

      "minä rakastan perhettäni" ja se oli niin tärkeää että sinne piti matkustaa yhteensä 600km joka toinen viikonloppu minun rahoillani..
      Totta puhuakseni minä en myöskään pitänyt heidän suvustaan, juoppoja kaikki, kulisseja piti pitää yllä vaikka olisi maksanut mitä, ulospäin oltiin niin tyylikkäitä että ihan oksetti, seinien sisällä perhe oli täysi juoppo tyttäriä ja poikaa myöden.
      Tappelua ja huutoa mitättömistä asioista en jaksanut enää kuunnella.
      Hankin pitkään haaveilemani koiran eikä minun tarvinnut enää lähteä mukaan, eikä myöskään maksaa itseäni kipeäksi siitä että pääsisin taas yhdeksi viikonlopuksi seuraamaan helvetillistä kännishowta.

      Suhde kaatui lopulta omaan mahdottomuuteensa ja miehen minä itse asenteeseen. Häntä piti tuijottaa kuin viisi vuotiasta, häneen piti kiinnittää kaikki huomio...

      Onneksi nykyisessä suhteessa puolisoni perhe on ihan tavallista duunariporukkaa. Kysyin sen jo heti alussa, ja nauroin että hyvä, pääsen vihdoinkin normaalien ihmisten pariin ja sain irrottaa rautakangen perseestäni.
      Nyt ei tarvitse esittää enää mitään vaan saa olla oma itsensä ilman jatkuvaa hienostelua ja teatteria.

    • normi4

      Hei! olen samaa mieltä otat eron siitä ylpeästä kuspää miehestäsi.. ja samalla alennat itse vaatimus tasoasi että et ole miesten suhteen niin vaativa ja et etsi itsellesi rikasta hyvin koulutettua miestä. Koska olet sellainen että olet rahan perässä juoksija.. Otat ihan normaalin suomalaisen duunarin.. tai jos haluat rahaa niin KOULUTTAUDU!!

    • JKJK

      NIINKKÖ

    • brenkkuromantiikka

      En ota kantaa teidän juttuun, kun ei tuosta näy mitä oikein tapahtuu. Sen sanon, että erilaisesta taustasta tuleva ei välttämättä löydä mitään yhteistä perusjunttien kanssa. Perussuomalainen tyhmyys vaan ärsyttää eikä perusjätkiäkään kiinnosta sivistyneen jutut, vaan ne vaan dissaa tuota "yläluokkaista joka ei tajua normi elämää". Kuitenkin lopuksi sanon, että oikea herrasmies ja ei nokka pystyssä kulkeva osaa seurustella ja viettää aikaa kaikkien kanssa sen verran kuin pitää. Eli puhu miehesi kanssa hyvistä tavoista.

    • Terve vaan

      Et voi mitään sille, ettei miestäsi kiinnosta sukusi jutut yhtään. Mikäli ymmärsin oikein, sukusi on ammattikoulutaustaista(ko ?), ja hänen suku ei. Tietenkin voidaan elää utopiassa, jossa kaikki ovat samanarvoisia jne. Mutta näin ei ole, kuten historia on todistanut. AINA tulee olemaan luokkayhteiskunnallisia eroja ihmisten välillä. Rikas saa olla ylpeä saavutuksestaan, koska a) hän on jaksanut opiskella ja b) on tehnyt enemmän työtä kuin keskimääräinen duunari.

      Kerron oman elämäni esimerkin, olin kesällä rakennusfirmassa kesätöissä. Tauoilla kaverit lukivat 7 päivää -lehteä, mikä minusta tuntui täysin epäsivistyneeltä. Ja tietysti röyhtäilivät ja puhuivat perusjuttuja. Eräskin työntekijä kertoi, kuinka kävi Itävallassa bordelleissa. Tai keskustelivat EU:sta ja kuinka mätä se on.

      Näin lukiolaisena voin sanoa ihmisten olevan erilaisia ja typeriä. En tiedä teidän taustoja, mutta kuvittele tilanteen, jossa asioista tietävä ihminen yrittää selittää TOSIASIOITA maailman menosta tai politiikasta sellaiselle ihmiselle, joka lukee Iltalehteä pitäen sitä erittäin luetettavana tiedonlähteenä, eikä millään halua uskoa muuta.

      Näin lopuksi haluan sanoa, te olette pariskunta ja olette tehneet valinnan. Valinta tässä tapauksessa on teidän seurustelu. Kumpi Sinulle on tärkeämpää jomman kumman suvun mielistely vai teidän onni? Kaikki ihmiset eivät ole samalla aallonpituudella. Ei ketään voi väkisin yrittää muuttaa toiseksi.

    • ei rintamalinjoja

      Suku on aina suku, oli kumman tahansa niin fiksu ihminen pitää yhteyttä, jollei ole oikeeta syytä karttaa. Jokainen joutuu joskus olemaan poissa sukulaisvierailulta, mutta on aika nolo lähettää puoliso aina yksin. Kyllä ihmiset yskän ymmärtää ja jättävät sitten yksin istuskelemaan. Ystävällisyys yleensä palkitaan ystävällisyydellä.

    • Osakesalkku

      Mistä on porvarin vauraus tehty duunarin persnahasta, tehdastyöläisen hiestä siitä on porvarin vauraus tehty.

    • tsiisushi

      Mä olen tämän ketjun ainoa täysijärkinen kommentoija, joten tätä kommenttia ei kannata miinustella.

    • sukuonvettävahvempi

      hei,

      sori, mutta näyttää siltä että olette kyllä aivan eri maailmoista. Ja kyllä se vähän niin on, että ihminen on osa perhettään ja sukuaan, vanhemmiten vielä enemmän.
      Ei ikinä mennä yhteen vain yhden ihmisen kanssa, vaan myös tämän suvun kanssa. Jos hän nyt jo näin selvästi välttelee sun sukua (eli osaa sinusta), niin ei tuo kovin hyvältä näytä jatkon kannalta. Hänhän ei siis arvosta sinua, jos käyttäytyy noin. Miksi otat tuollaista vastaan? Toista ihmistä pitää pystyä kokonaisuutena kunnioittamaan, ja selvästikin mies ei sinua kohtaan suhtaudu niin. Luultavasti ajan myötä hän alkaa löytämään muitakin juttuja, joissa et ole hänen "arvoisensa". Odota vain.
      Toinen todellakin hyväksytään koko pakettina, hän ei sinua hyväksy, syystä tai toisesta. Jatka matkaa, siis.

    • sarvet2

      Ei pidä hyväksyä.Potkaise "miehesi" takaisin äidin helmoihin.

    • eliittikumppani

      Nykyään voidaan taas puhua rodunjalostuksesta kun televisiossakin mainostetaan, pitää löytää eliittikumppani ja heille on oma senssipalstansa.
      Sinne ei ole persaukisilla mitään asiaa.
      Sama henki kuin arjalaisillakin aikoinaan.

    • sarvet2

      Pitäsköhän sun Lectio herätellä suojeluskunta uudelleen toimintaan ja Suur-Suomi.Rautaa rajan taa.Hohhoijaa.

    • hubbabubbaaa

      tota tota....suosittelen että lähettäisiin kaljalle...ei ku vedettäisiin kunnon kännit...tapeltaisiin ja vähän siinä sivussa udeltaisiin...aamu aukeis aikanaan mutta uskon että jokainen tietäisi tautinsa syyn.

    • Nainen_29

      Kyllä tuo on moukkamaista ja typerää käytöstä puolisoltasi. Luulisi että koulutetussa perheessä olisi saanut vähän paremman kasvatuksen ja käytöstavat.

      Minä en lähtisi arvottamaan ihmisiä rahan tai koulutuksen perusteella, kyllä ne on ihan muut asiat jotka tekee ihmisistä parempia.. kuten esim. hyväsydämmisyys ja muiden arvostaminen.

      Yleensä kukaan ei erityisesti viihdy puolison sukulaisten kanssa ja anopin kanssa pitää aina jäykistellä ja yrittää olla riittävän hyvä hänen pikku kullannupulle, oli sitten kyseessä miehen tai naisen sukulaiset. Ei tietenkään ainakaan yhtä hyvin kuin omien.

    • rakkaus voittaa

      Mielestäni sinulla on mies jota rakastat: Olisin hänen seurassaan ja kävisin hänen kanssaan elämän polun enkä haluasi puhua koko sukuasiasta mitään.
      Me kaksi vain:) Paina tumpulla koko sukuasiat ja ole miehesi kanssa onnellinen. Hymyile ja nauti rakkaasi seurasta. Näin minä teen. Minullakin on suku josta en itse välitä, koska olemme hyvin erilaisia, mutta yritän siitä huolimatta olla kaikille ystävällinen ja välttää haukkumasta/arvostelemasta muita. Silloin kun rakastat itseäsi sinuakin on helppo rakastaa. Se huokuu sinusta ja olet onnellinen, eikö tämä ole se kaikkein tärkein asia? Silloin miehesikin on onnellinen kanssasi:) Anteeksi jos kirjoitin epäselvästi!
      Mielestäni ei ole oikein arvostella miestä eika naista ei siis kumpaakaan!
      Olen kaksosnainen ja mieheni jousimies! Näin meillä eletään!

    • kohtalotoverisi

      Samoja kokemuksia minullakin ettei mieheni hyväksy minun sukuani. Ei ole osannut sanoa miksi näin on. Keksii aina jonkun syyn ettei tarvis lähteä juhliin tms. Minun suku on kuulemma rupusakkia joille ei "tämän talon herkkuja ynm tarvi antaa ILMAISEKSI". Hänen suvulleen on kyllä annettu roppakaupalla kaikkea mitä meiltä on milloinkin löytynyt; marjoja, itse tekemiäni leipiä ja muita leivonnaisia, talotarvikkeita, saunavastoja, puita, joita mieheni on mielellään käynyt hakemassa metsästä. Kun otan asian puheeksi niin minä olen sekopää ja vainoharhainen kun luulen että hän puolustaa ja on puolueellinen. Asiat tahtoo kääntyä hänen puoleltaan aina toisin päin kuin mitä ne ovat. Jotta en kohta tiedä mitä teen jos tämä tästä vielä pahenee niinkuin näyttää iän myötä. Mittani alkaa olla täysi.

    • jope20

      Ihan normaali tilanne. Miksi sinulle on niin tärkeää, että miehesi pitää sukulaisistasi? Ei kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen. Suku on pahin.

      • ainayksin33

        Jopelle: yleensä ihmisille on tärkeää se, että kumppani pitää sukulaisista tai tulee edes toimeen näiden kanssa. Helpottaa aika paljoa arkista elämää. Miten voi elää näkemättä toisen sukua? Eihän täällä pelkästään kaksistaan eletä. Enkä itse voi millään suostua tähän, että vain miehen sukua tavataan. Tulee tunne, että minua ei hyväksytä kokonaisuutena. Kelpaan vain silloin, kun olen erossa omasta suvustani ja liitetty tähän "parempaan" väkeen eli mieheni sukuun.

        Oma sukuni on vaatimatonta, ujoa ja hiljaista väkeä. Ei ole suupaltteja suvussa, joitten kanssa olisi helppo lätistä aiheesta kun aiheesta. Tästä syystä mieheni ei pidä suvustani. Eikä ole siis innokas edes tutustumaan. Jäätä ei ole edes murrettu välillä, vaikka olemme olleet yhdessä useita vuosia. Mielestäni mieheni käyttäytyy lapsellisesti: hiekkalaatikon reunalta hänet pitäisi siis pyytää leikkiin mukaan eikä niin että hän itse tarjoutuisi osallistumaan leikkiin. Asiasta on keskusteltu, mutta tuloksetta. Harkitsen eroa, muistakin syistä, en siis pelkästään tästä.


    • 50v.wode

      ootpa tyhmä . miksi menet tämmösen miehen kans ees mihinkään....haloo !

    • koko paketti

      Kun kaikki on kännissä, niin asia hoituu...

      Mutta kaikki kuuluu ns. pakettiin.

      Hmmm... luullakseni aina käy jotenkin näin.
      Jostain syystä tosien puolen suku miellyttää paremmin. Toi on tosin tilastollinen harha.

    • lila5

      Pidä pintasi! Älä anna kenenkään pompottaa itseäsi, tee niinkuin ihan itse haluat.
      Et seurustele suvun kanssa pätkääkään, jos et tahdo. Mies on se, joka tässä joutuu vähän miettimään....

    • tahvo....

      Ole kiitollinen, että ei tarvitse sotkea sukulaisia omiin asioihn.

    • pröötti

      Jalkovälikö kelpaa?

    • jätä se

      Se on pelle perk....ele!

    • korkkari 123

      Ei kannata tehdä tuosta ongelmaa. Kyläilkää molemmat oman sukunne luona ja jättäkää toisen suku unholaan.Ei tatte vääntää kättä siitä sitten sen enempää. Ei todellakaan kannata stressata sukulaisilla.

    • Inkeri-Iita

      Minusta ei tarvi olla kenenkään sukulaisissa joka viikonloppu. Siis mä odotan viikonloppua raskaan työviikon jälkeen kovasti ja siihen kuuluu sitten relaamista, kodinhoitoa, harrastuksia, pitkään nukkumista ja hyvää omatekoista ruokaa. Siihen ei missään nimessä kuulu mitkään sukulaisvierailut!

      Miehen sukulaiset eivät ole ikinä kiinnostaneet tippaakaan. Mieheni voi olla niin paljon tekemisissä heidän kanssaan kun haluaa. En ole omiinkaan sukulaisiin mitenkään hirveän innostunut. Onneksi on fb, kuulumiset voi heittää sinnekkin. En oikein ymmärrä ihmisiä (aikuisia) jotka eivät koskaan irrottaudu mm. omista vanhemmistaan! Mä toivon ja varmasti teen selväksi, että sitten kun omat lapset ovat aikuisia, mä en odota heitä kämppääni joka viikonloppu, eikä muuten jouluksikaan! Riittää kun mä passaan heitä sen 25 vuotta elikkä sen ajan kun asuvat kotona!!

      • Jurottaja666

        En minäkään pidä muijan sukulaisista. Tapaan heitä vain silloin kun on pakko (häät & hautajaiset).


    • kukkanen

      Nytkö se vasta on huomannut ettei pidä suvustasi, olisko pitänyt aikoinaan valita niin, ettei tarvitse nyt katua. Lapsellisia tuon suuntaiset ajattelut, vaikka ei se mitään outoa ole, varmaan monissakin liitoissa samoja ongelmia. Älä nyt ainakaan lankea siihen, että menet sinne politiikkaan mukaan missä miehesi on, koska sinulla on erilaiset lähtökohdat. Ihmisen pitää aina muistaa mistä se on lähtenyt ja kunnioittaa niitä ihmisiä, sen mukaan mitä ovat tehneet. Ei ne olevinaan paremmat ihmiset ole sen kummempia, se on vain teatteria. Suomalaiset ovat kaikki samanlaisia ja saman maan pelloista syöneet. Kun tuohon leikkiin ei lähde mukaan on se viisautta. Pikkusieluiset ihmiset maksavat aikanaan omista ylpeyksistään.

      • jooh näin on

        Jotkut edelleen ajattelevat, että parisuhden on kahden kauppa. Että sitä seurustellaan sen yhden miehen tai naisen kanssa, eikä koko helvetin suvun. Eipä taida sellaiset liitot kovin onnellisia olla missä oma puoliso on vain murto-osa sitä varsinaista seurustelukumppania, johon siis kuuluu puolison lisäksi tämän suku ja koko tuttavapiiri.


    • afterlie:::

      Minusta tuo ei ole vakava ongelma, miehesi kokee ylimielisyyttä heitä kohtaan ja se on h"elvetin typerää, mutta sille ei oikein voikaan mitään. Älä huoli tuirhaan! Ehkä hän joku päivä vielä kasvaa yli lapsellisuudestaan.

      • ole järkevä

        " Ehkä hän vielä joku päivä vielä kasvaa yli lapsellisuudestaan"Ei se näin voi mennä ,että odottaa jos toinen muuttuu. Yleensä nämä piirteet ovat pysyviä. Ja siinä menee oma elämä pilalle


    • Runeberg2013

      Ei nämä sukulaisasiat ole aina niin yksinkertaisia. En ole itse kovin paljon tekemisissä omien sukulaistenikaan kanssa, enkä välitä sukujuhlista. Exäni suvun kanssa olin paljonkin tekemisissä ensimmäiset 10 vuotta, mutta seuraavat 10 vuotta olin tekemisissä loppua kohti todella vähän, johtuen ihan erilaisista jännitteistä. Tuntui, että minua ei hyväksytä ja esim. mieheni siskojen puolisot olivat aina parempia verrattuna minuun. Lisäksi tuli mieheni siskon kanssa outoa kilpailua siitä, miten isovanhemmat huomioivat lapsenlapsiaan. Hän teki kaikkensa, että hänen lapsensa huomattaisiin joka tilanteessa ja että meidän lapsia ei huomioitaisi ja kun isovanhemmat vielä lähtivät tähän mukaan, alkoi minunkin innostukseni lopahtaa. Ihan seurustelun alkuvuosina vierailimme kotonani ja miehen kotona joka viikonloppu, samoin saatoimme käydä miehen isovanhemmilla, mutta kun tuli lapsia, ei enää edes jaksanut vierailla sukulaisissa jatkuvasti. Suhteet miehen sisaruksiin olivat alkuun hyvät, mutta lopulta oli vain yksi sisko perheineen, johon pidimme yhteyttä ja minun puoleltani minun äitini ja tätini, jonka luona vierailimme. Minusta tuntui, että en ollut tarpeeksi hieno hänen perheeseensä ainakaan loppuvaiheessa. Hänen perheensä oli ihan työläisperhe, mutta kova esittämään parempaa, mitä olivatkaan. Sama juttu hänen sukujuhlissaan. Kaikki olivat olevinaan sellaista hienompaa sakkia, jotka katsoivat nenänvartta pitkin. Istuin usein juhlissa yksin, enkä tuntenut oloani yhtään kotoisaksi. Lopulta aloin jättää monia juhlia väliin. Jatkossa toivoisin sellaisen seurustelusuhteen, missä suvun kanssa oleminen ei olisi mikään kynnyskysymys. Minulle riittäisi ihan se oma rakas.

      • ainayksin33

        Eli siis Runeberg on vähän samanlainen kuin oma mieheni. Istuu sivussa hiljaa ja toivoo, että juhlat loppuisi. Ei kai tämä asia ole kenellekään kynnyskysymys ihmissuhteessa, mutta kun suku on kuitenkin aina läsnä elämässä. Pitempään jopa kuin se oma puoliso. Miten ajattelit tilanteen jatkossa ratkaista? Jättää naisen, jos suku ei satu miellyttämään? Jättää naisen yksin tapaamaan vanhempiaan, sisaruksiaan, serkkujaan? Kai kaikille olisi helpompaa, jos ei olisi sitä kumppanin sukua rasitteena, mutta orvoksi harva syntyy. Oma suku aina rakkahampi.


      • ulkopuolinen1

        Tuo on tosi hankalaa kun aina ei asia ole omasta päätöksestä kiinni. Itselläni mieheni suku ei alustapitäen minua hyväksynyt, eikä aikasempiakaan yrittäjiä(minulle haukuttiin heti entiset ensitapaamisella, niinkuin se minulle kuuluisi) Ja samaa sain hyvin pian kärsiä itse, kihlauksesta hänen äitinsä suuttui niin ettei edes katsonut minua ja häiden lähestyessä sisko kirjoitteli faceen että "ei tuu tapahtumaan" ja muita haukkuja, sitten kun häät oli ohi, sitte esitettiin niinku kaikki ois unohdettu ja hyväksytty sukuun, ja alettiin haukkumaan siitä ettei tulla käymään, vaikka eivät olleet mitenkään pahoitelleet mennyttä käytöstään. Ei paljo kiinnosta mennä kylään tällaisille ihmisille, mutta harmittaa mieheni puolesta. Hänen äitinsä ei ole käynnyt meillä 2,5vuoteen, koska meillä ei ole lapsia, ainoastaan hänen tytärtään kerkeää käydä katsomassa, koska hän on ainut jolla on hänelle lapsenlapsia, mutta silti haukutaan että me käydään liian harvoin. Miehen siskon kanssa ei pystytä olla tekemisissä, ei edes tiedetä hänen lapsiensa nimiä, mutta ei kai sille voi mitään... Minun sukuni on ottanut mieheni tosi hyvin alusta asti ja mitään ongelmia ei ole, he arvostavat minua ja tietävät että osaan itse valita elämänkumppanini hyvin. Onneksi yhteistä meille on, ettei tykätä kyläilystä, joten mitään hinkua ei ole kummankaan sukulaisille, eniten harmittaa joulut ja sellaset, koska joka paikasta jäädään pois mieheni siskon takia. Miehelläni on paljon veljiä jotka kyllä pitävät minusta, harmi vaan että tuo sisko pitää huolen että hekin jatkuvasti saavat kuulla minusta pahoja puheita... Olen seurustellut ennen naimisiin menoa useamman miehen kanssa, ja ennen sukujutut on toimineet oikein hyvin, tässä suvussa tuntuu että naisilla on todella vaikea päästää miehistään, kolmella nuoremmalla veljellä on vielä kovat paikat edessä. Itse toivon että kun kaikki veljet on naimisissa ja sukuun tulee muitakin "ulkopuolisia" kuin vaan minä (siskon mies ei tietenkään ole ulkopuolinen, koska on mies ja suvun naisen valitsema) Ehkä sitten tilanne jotenki tasapainottuu, toivottavasti veljet ovat tarpeeksi rohkeita jossain vaiheessa ottamaan kumppanin.


      • Runeberg2013
        ainayksin33 kirjoitti:

        Eli siis Runeberg on vähän samanlainen kuin oma mieheni. Istuu sivussa hiljaa ja toivoo, että juhlat loppuisi. Ei kai tämä asia ole kenellekään kynnyskysymys ihmissuhteessa, mutta kun suku on kuitenkin aina läsnä elämässä. Pitempään jopa kuin se oma puoliso. Miten ajattelit tilanteen jatkossa ratkaista? Jättää naisen, jos suku ei satu miellyttämään? Jättää naisen yksin tapaamaan vanhempiaan, sisaruksiaan, serkkujaan? Kai kaikille olisi helpompaa, jos ei olisi sitä kumppanin sukua rasitteena, mutta orvoksi harva syntyy. Oma suku aina rakkahampi.

        Tarkoitin sitä, että minulle riittäisi jatkossa ihan aikuinen seurustelusuhde ilman mitään sukuvelvoitteita. En enää perusta perhettä. Tietenkin kun lapset olivat pieniä oli tärkeää viettää esim. joulut mummujen ja pappojen ja muiden sukulaisten kanssa, samoin järjestää syntymäpäiväkahvitteluja ym. Ja tottakai mummut esim. hoitivat lapsenlapsia. Enkä voi kyllä valittaa, etteikö minulla silti olisi ollut ihan hyvä suhde anoppiinikin, aivan toisin kuin appiukkoon. Mutta tarkoitin vain, että ei nämä asiat ole niin yksinkertaisia. Jos alkaa huomata, ettei kelpaa sellaisena kuin on, tai jos vinoillaan ja vihjaillaan, sitä voi aikansa koettaa sietää ja aikansa esittää, mutta jossain kohtaa ei enää jaksa. Sukutapaamisista ja juhlista tulee vain rasite, jonka jälkeen on todella stressaantunut. Joskus on vain pakko kuunnella itseään.


    • kjnhköl

      "Oma sukuni on duunaripohjaista, miehen vähän parempaa ja koulutetumpaa."

      Parempaa? Oma asenteesikin näkyy...

      • ihmejuttujatäällä

        Mitä siitä, että aloittajan asenne näkyy? Oikeuttaako se miehen toimimaan noin? Miksi kaikki kiinnittävät huomiota yhteen sanaan? Aloittajahan ilmoitti, ettei tilanne ole hänelle ok eli hän on tyytymätön. Eli miehen tulisi tulla mukaan myös tuonne ujojen duunareitten sekaan. Mies ei vain tule. Sehän tässä on se ongelma eikä se, ettei aloittaja haluaisi olla näiden sukulaistensa kanssa tekemisissä ja ylenkatsoisi heitä miehen tavoin. Nyt ollaan menty hakoteille asiassa.

        Jos mies ei löydä mitään yhteistä avovaimon sukulaisten kanssa, voisi mies silti käydä siellä silloin tällöin j jutella vaikka lintulaudan tilheistä. Rakkaansa takia. Jos ei tähän suostu, on todella itsekäs tai lapsellinen tai jopa molempia. Omat sukulaiset on kaikille tietysti rakkaimpia, kun ne on tuntenut koko ikänsä!


      • jlklkfj
        ihmejuttujatäällä kirjoitti:

        Mitä siitä, että aloittajan asenne näkyy? Oikeuttaako se miehen toimimaan noin? Miksi kaikki kiinnittävät huomiota yhteen sanaan? Aloittajahan ilmoitti, ettei tilanne ole hänelle ok eli hän on tyytymätön. Eli miehen tulisi tulla mukaan myös tuonne ujojen duunareitten sekaan. Mies ei vain tule. Sehän tässä on se ongelma eikä se, ettei aloittaja haluaisi olla näiden sukulaistensa kanssa tekemisissä ja ylenkatsoisi heitä miehen tavoin. Nyt ollaan menty hakoteille asiassa.

        Jos mies ei löydä mitään yhteistä avovaimon sukulaisten kanssa, voisi mies silti käydä siellä silloin tällöin j jutella vaikka lintulaudan tilheistä. Rakkaansa takia. Jos ei tähän suostu, on todella itsekäs tai lapsellinen tai jopa molempia. Omat sukulaiset on kaikille tietysti rakkaimpia, kun ne on tuntenut koko ikänsä!

        "Mitä siitä, että aloittajan asenne näkyy? Oikeuttaako se miehen toimimaan noin? "

        On tekopyhää mussuttaa ettei oman suvun seura kelpaa miehelle kun itsekin ajattelee omasta suvustaan väheksyvästi. Jotenkin vielä vähemmän hyväksyttävää, että nainen kehtaa ajatella OMASTA suvustaan noin, kuin se, että mies ei koe samankaltaisuutta periaatteessa hänelle tuntemattoman perheen kanssa.


    • 34 v. nainen

      En itse pakottaisi ketään olemaan omien sukulaisteni kanssa, koska suhtaudun omiin ja toistenkin sukulaisiin lämpimällä kriittisyydellä.:) Mutta en halua alkaa hyysäämään toisenkaan sukulaisia. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että ostetaan tuliaiset ja sukulaisten lahjat aina vaan toisen suvun jäsenille, jotka ovat "parempia" ihmisiä. Mistä tällainen ylitsevuotava "sukurakkaus" tai velvollisuudentunto oikein kumpuaa? Varmaan siitä, jos toinen osapuoli saa paljon rahaa tai apua suvultaan, niin hän on sidoksissa enemmän sukuunsa. Mikään ei ole koskaan ilmaista, että jos saa paljon rahaa suvulta, niin joutuu myös tekemään paljon vastapalvelusta. (oman elämänsä kustannuksella)

      Kaikki eivät pysty katkaisemaan napanuoraansa. Ymmärrän, että osallistutaan suvun juhliin ja sitten on joitakin läheisiä sukulaisia, joiden kanssa ollaan enemmän yhteydessä (kohtuuden rajoissa), mutta en haluaisi koskaan olla jatkuvasti naimisissa jonkun suvun kanssa. Miehesi käytös haiskahtaa hieman vallankäytöltä. Hän ei halua laittaa itseään likoon, jotta olisi sinun sukulaisten kanssa tekemisissä.

    • xjjv<jk<k

      Parempaa väkeä? Mikä niistä tekee parempia? Käytöstavat vai omaisuus?
      Taitaa olla samaa porukkaa kuin tv:ssä mainostettava seuralaiskerho Eliittikumppani. Duunareiden joukossa on paljon älykkäitä ja osaavia ihmisiä eikä ainoastaan ns. paremmissa piireissä. No, jos haluat käydä hänen sukulaisissaan niin käy vain jo oikeasti kiinnostaa. Jos ei niin jätä käymättä. Niin mä tekisin, mutta mun miehen suku onkin kaukana tuhansien kilometrien päässä. Haluaisin nähdä heitä useamminkin kun omia lähisukulaisia ei ole tai en ole ollut yhteydessä sitten lapsuusvuosien ja siitä on aikaa....

    • Kraak,Kraak!

      Aviomiehesi on aivan oikeassa hänen ei tarvitse kaveerata duunari sukusi kanssa.

      Otetaanpa nyt vaikka esimerkiksi luonto kappaleet, eihän joutsenetkaan viihdy korpin kanssa.

      Kaikilla on vapaus valita seuransa.

    • täti käly nato

      Miehesi ei tarvitse tykätä sinun suvustasi, mutta hän on tosi itsekäs roikale, jos sen perusteella kieltäytyy tapaamasta sukuasi. Jos ukkosi sinua rakastaa, hänen on otettava itseään niskasta kiinni ja suoistuttava jossakin määrin seurustelemaan myös sinun sukulaistesi kanssa. Ei se, kuka on miten paljon kopuluja käynyt, mitään ratkaise. Miehesi on itsekäs ja lapsellinen. Laita koulutukseen.

      • hei hei

        Ei tuota miestä kannata alkaa "kouluttaa" Ei se siitä pysyvästi miksikään muutu .Omat voimat vain väsyy ja tulosta ei synny. Laita se sinne sukunsa joukkoon nuolkoon sillä haavojaan


    • Oma Elämä

      Kovasti tuntuu pujuttavan aihe, joten lienee monen muunkin ristinä elämässä.
      Itse oli naimisissa aikoinaan ilmeisesti niin suvun kuin puolisoni kanssa.
      Entisen vaimon suku kokoontui joka perk.leen lauantain hänen vanhemmilleen ja toki meitä suvun ulkopuolisiakin yhdisti jokin, kiroilimme yhdessä eikö ihminen parhaassa iässä voisi jotain muutakin lauantaisin tehdä.
      Kyllä olisi ollut kriisikokouksen paikka jos olisi erehtynyt viihteelle lähtemään ja jättänyt vaimon omineen sukunsa kanssa.
      Nyt "uusi" vaimoni (13 vuotta naimisissa) ei tule toimeen minun sukuni kanssa ja perskuta ei tarvitsekaan, hän on valittuni ja suku saa haistaa pitkän minun puolesta.
      Vaimolla todella mukava äiti ja lähden anoppia tapaamaan aivan mielelläni kun päätämme ajella mummolaan.
      Kumminkin ME olemme pari ja suku on suku eli jokainen tapailee ketä halujaa.
      Oikeastaan suurin riesa taitaa ihmisillä tulla siitä kun pitäisi raahata lähes väkisin johonkin ja kun toinen ei lähde, itse kuvitellaan epäonnistuneen OMISSA TAVOITTEISSA. Minä en paikalle kaipaa ihmisiä jotka ei halua olla läsnä, siis hyväksyn poissa olon ihan kaikilta.
      Minulla on oma elämä ja en voi/kerkeä/halua siitä kaikille aikaa jakaa, siis priorisoin koska ja ketä tapaan.
      Ykkösenä on oma ja vaimon yhteinen aika, muut tyytyköön jääviin murusiin ; )

      • Anna lupa

        Voi olla ap, että duunarisukusi jutut on sellaisia, ettei ne miestäsi voisi vähempää kiinnostaa. Olen itsekin ollut kylissä , jossa toivoin vaan kellon menevän eteenpäin, jotta pääsen pois. Olen hiljaa, keskustelen, jos mulle puhutaan. Mitä pahaa siinä on.. Ei aina tarnte olla sosiaalinen jos ei ole mitään vastaavaa sanottavaa.. Vai otatko mieluumin kiusaantuneen hiljaisuuden, jos miehesi alkaa puhua jotain lennokasta, joista saattaa olla ettei muut ymmärrä mistä miehesi oikein puhuu ja saattaa siten heitä hämilleen. Anna sen olla hiljaa vaan. Ei se aina ole v ttuilua ja moukkamaisuuta. . Aivot voi vaan pyöriä ns eri tasolla. Jokainen omallaan ja oletko ajatellut, että miehesi voi kokoa kotonasi ns vierautta...


    • samaasuvussa

      Miten sun mies käyttäytyy,jos sinun sukulaisia käy teilla.Vai järjesteletkö asian siten ,kun miehesi on pois kotoota niin soittelet ja kutsut sukua käymään?
      Kutsu vaan omia läheisiä sukulaisia kylään ja katso mitä mies tuumaa.En alistuisi moiseen miehen mielivaltaa.
      Kohta menetät itsemääräämisoikeudenkin.Sellainen on itsekeskeinen jota ei kiinnosta kun omat sukulaiset ja aliarvioi muita.
      Idiootilta vaikuttaa miehesi!

    • näinhän se on

      jos aiotte olla tasaveroinen pari niin
      - joko tapaatte molempien sukulaisia yhdessä tai ette kummankaan
      - lopetatte keskustelun perhetaustoista
      - valituksia ei vastaanoteta

      miehesi kuulostaa ihan spedeltä, ite laittasin sen pihalle melko nopsaan.

      • NiinpäC

        Se miehesi suvun" voi kun olisit tulut, me niin ootettiin " on vain fraasi, kohteliaisuus, joka yleensä tarkoitaa just päinvastaista


    • Lika barn*

      Voi olla järkevämpää hakea kumppani, jonka tausta on samanlainen. Itse olin parisuhteessa duunaritaustaisen miehen kanssa, ja koulutus- ja taustaero alkoivat hiertää sitä enemmän, mitä kauemmin olimme yhdessä. Keskustelukulttuuri ja esimerkiksi jo kielenkäyttö erosivat ainakin meidän perheissämme niin paljon, ettei ollut luontevaa viettää aikaa yhdessä. Rasittavaa oli myös jatkuva "herraviha" ja kateus paremmin koulutettuja ja ansaitsevia kohtaan. Riippuu toki perheistäkin, minun ex-mieheni perheessä oli myös mielenterveysongelmia.

      • sunshine sipuli

        Lika barn leker bäst, olen sitä mieltä, mutta kun se joskus elämässä menee niin että rakastuu, ihastuu siihen erilaiseen... jostain syystä. Eli dumppaanko tunteeni sen vuoksi, että taustat ovat erilaiset ja parisuhteen onnistumisodotukset siten olemattomat. Tosin erilaisuus kasvattaa nopeammin kuin jos köllöttelee tyytyväisenä joskus jopa vääränlaisessa tyytyväisyydessä.

        Mikä siis on parisuhteen kannalta ollellisin pointti?


      • ainayksin33

        Lika barn: kuulostaa helpolta ratkaisulta ehdotuksesi, mutta hämmennän hieman soppaa. Olen itse hankkinut akateemisen koulutuksen (toisin kuin sukuni) ja avomiehelläni ei taas ole korkeakoulutusta. Minulla akateemisella naisella, on siis duunaritaustainen suku ja miehelläni tilanne on päinvastoin.


      • Koulutuksen merkitys
        ainayksin33 kirjoitti:

        Lika barn: kuulostaa helpolta ratkaisulta ehdotuksesi, mutta hämmennän hieman soppaa. Olen itse hankkinut akateemisen koulutuksen (toisin kuin sukuni) ja avomiehelläni ei taas ole korkeakoulutusta. Minulla akateemisella naisella, on siis duunaritaustainen suku ja miehelläni tilanne on päinvastoin.

        Jos itse olet akateeminen ja miehesi ei, oletko ajatellut, että kuilu voikin olla teidän koulutustasonne ja kiinnostuksienne välillä? Älykkyys on hyvin vaikeasti määriteltävä käsite, mutta jos toinen on oppimisesta kiinnostunut ja pärjää koulussa ja työelämässä ja toinen ei, voi yksinkertaisesti olla niin, että maailmanne eivät kohtaa. Entä jos miehelläsi ei ole kapasiteettia kouluttautua? Haluatko olla yhdessä sellaisen miehen kanssa? Kokemuksen pohjalta voin sanoa, että kunnioitus rapisee sitä mukaa, kun toinen jatkuvasti epäonnistuu sekä opinnoissaan että työelämässä. Minun ex-mieheni lempiselitykset kohdistuivat aina muihin ihmisiin: opettajat olivat epäreiluja, työpaikoilla ei ymmärretty ja viranomaisetkin olivat ikäviä. Peiliin katsominen ja oman vastuun otto on hankalaa. Kuinka usein olet kuullut kenenkään sanovan ääneen, että oma älykkyys ja kapasiteetti ei riitä?


      • Hemmetin hemmetti
        Koulutuksen merkitys kirjoitti:

        Jos itse olet akateeminen ja miehesi ei, oletko ajatellut, että kuilu voikin olla teidän koulutustasonne ja kiinnostuksienne välillä? Älykkyys on hyvin vaikeasti määriteltävä käsite, mutta jos toinen on oppimisesta kiinnostunut ja pärjää koulussa ja työelämässä ja toinen ei, voi yksinkertaisesti olla niin, että maailmanne eivät kohtaa. Entä jos miehelläsi ei ole kapasiteettia kouluttautua? Haluatko olla yhdessä sellaisen miehen kanssa? Kokemuksen pohjalta voin sanoa, että kunnioitus rapisee sitä mukaa, kun toinen jatkuvasti epäonnistuu sekä opinnoissaan että työelämässä. Minun ex-mieheni lempiselitykset kohdistuivat aina muihin ihmisiin: opettajat olivat epäreiluja, työpaikoilla ei ymmärretty ja viranomaisetkin olivat ikäviä. Peiliin katsominen ja oman vastuun otto on hankalaa. Kuinka usein olet kuullut kenenkään sanovan ääneen, että oma älykkyys ja kapasiteetti ei riitä?

        Ja paskan marjat! Ei kahden ihmisen tarvi olla samasta tehty että ne tulee toimeen eikä heidän sukunsa tarvi olla peilikuvia toisistaan. Jos on vähänkin sivistystä aivoissa pystyy olemaan ja tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, sen tekee toiselle josta välittää!!!


    • KALLE KELLO

      Ja mitä tästä opimmekaan.. Kun menet treffeille, kysy ensitöiksesi, minkälainen on sukusi, ovatko korkeastikoulutettuja, varakkaita, kuinka tiiviisti tapaavat tai sitten se päinvastainen. Jos ei natsaa oman taustan ja sukulaisten taustan kanssa, niin se on moro.

      • sunshine sipuli

        niin ja sitten sanotaan, että olet vain varakkuuden tavoittelija kun kysyt taustat tarkasti :)


    • sunshine sipuli

      Laittakaa ensin oma parisuhteenne kuntoon. Kyllä ne suvut sieltä perästä sitten suksii. Tärkein on tietenkin se parisuhde. Monesti parisuhteissa kummittelee napanuorat, sidokset omiin vanhempiin, sukuun yms sidosryhmään. Kohtuus niissäkin pitää olla.

      Jos samalla paikkakunnalla asuu, voi vanhemmat tai suku miltei asua teillä niinä hetkinä, jolloin olis hyvä käyttää sitä vähäistä aikaa kumppaniin ja perheelle.

      "Toinen hyväksytään koko pakettina eikä vain osissa". Pitäis varmaan jokaisessa parisuhteessa keskustella ns toimintatavoista sukujen suhteen. Aina ei tule sitä ajateltua parisuhteeseen alettua. Mutta niihin törmää jossain vaiheessa. Toi on vaikea kysymys, koska suku on niin laaja ja siihen voi sisältyä jos vaikka mitä. Ihmisen kanssa ollaan menty yhteen eikä suvun. Kuinka paljon annat suvun vaikuttaa elämääsi? Liitytkö työsi kautta tiiviimmin sukuusi? Maatila- tai sukuyritys... Vai liittyykö siihen muita elementtejä, jotka sitovat sinua enemmän sukuusi?

      Voi muuttua matkan varrella, joten joustavuutta reppuun.

      Mutta kun riittävästi kuopii monen sukujuuria, sieltä löytyy jos jonkin sorttista kulkijaa ja mustaa lammasta. Löytyy maanviljelijää, laukkuryssää, pappeja, lukkaria, talonpoikaa, kupparista en sitten tiedä...

    • ainayksin33

      Suvullani tarkoitan isääni, sisaruksiani, tätiä, setääni vaimonsa kanssa sekä kahta serkkuani. Tämän laajempaa lähisukua minulla ei ole. Näitä avomieheni ei siis halua tavata. Luonnollisesti vastaavaa sukua hänen puoleltaan tulisi tavata säännöllisesti, he kun ovat niin mukavia!

      En ole siis yhteydessä pikkuserkkuihin yms. kaukaisempiin sukulaisiin. Minulle riittäisi, että mies kävisi isääni tervehtimässä esim. 3-5 kertaa vuodessa. Nyt tahti on ehkä kerran vuodessa. Tämäkin on kovin vaivalloista järjestää ja peruuntuu, jos tulee jotain mielenkiintoisempaa tilalle. Verrokkina, että appivanhempiani minä tapaan n. 20 kertaa vuodessa! En viitsi väkisin pakottaa, kun miestä ei kerran kiinnosta minun sukuni. Mutta loukkaavaahan tämä on. Mies on luvannut parantaa tapansa, mutta mitään muutosta ei ole tullut. Eikä tule.

    • tekeminen

      Ehkä miehesi luulee sinun sukusi olevan KRIMINAALEJA , joitten kanssa kukaan ei halua olla tekemisissä.

    • Hugo vain

      Minulla taas on se vastakkainen olotila, kuten miehelläsi. Kun minä sanon jotain tai otanosaa keskusteluun, kukaan ei kuuntele tai anna puheenvuoroa. Vaikka sanon jotain se on kuin ilmaa.
      On hyvin epämiellyttävää huomata ettei minua tai mielipiteitäni arvosteta.
      Olen ollut tässä suhteessa jo 30 vuotta. Pidän puolisostani, mutta hänen sukulaisensa ei jostain kumman syystä enää kiinnosta kovin paljon.

    • HUHHUH

      Siis miten voi olla itserakas mies ja miten voi olla nynny nainen! Minä en ikinä hyväksyis tommosta käytöstä mieheltä. Jos toista rakastaa niin sen ymmärtää että suku on tärkeää ja sen myös hyväksyy semmosena kun se on ja niitä nähdään ihan yhtä paljon ja vaikka teeksennellään että tykätään. Oletko semmosta luonnetta että sua on helppo manipuloida tai käyttää hyväksi? sun miehes käyttää sua ihan tyhmänä. Hän on päässyt tässä asiassa aivan liian helpolla ja sinä olet antanut. Sun pitää kasvattaa itselles vahva selkäranka ja tehdä selvät säännöt!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe