Liian ruma miehelleni?

Pelkkä äiti

Olen naimisissa täydellisen miehen kanssa. Hän on hyvin kaunis niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Hän käy salilla ja pitää huolta muutenkin itsestään. Minä taas olen rupsahtanut kotiäiti jolla menee kaikki aika 4 lapsen ja kodinhoidon kanssa. En jaksa pitää itsestäni huolta niinkuin haluaisin. Ja siltä myös näytän! Itse inhoan ulkonäköäni enkä kehtaa näyttäytyä missään. Halunikin ovat kaikonneet koska en voi uskoa että joku haluaa tämän näköistä, vaikka hän kuinka niin väittää. Pakostakin tulee mieleeni että hän ei enää himoitse minua niin kuin ennen vaan haluaa minua vaan sen takia kun sattuu haluttamaan. Voiko mies oikeasti innostua rupsahtaneesta vaimostaan?

17

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkä nimetön

      Todennäköisesti miehesi rakastaa sinua aika paljon.
      Se että on väsynyt 4 lapsen pyörityksessä on ihan normaalia kokea itsensä ei seksikkääksi. Mutta voisin uskoa että mies pitää sinua aika hyvänä saaliina koska on halunnut tehdä sun kanssa noinkin monta lasta.

      Moni joutuu kinuamaan jopa huijaamaan saadakseen edes yhden lapsen aikaiseksi. Hae apua. Todennäköisesti kaunis mies on kyllä ottanut kauniin naisen kumppanikseen. Harvempi alkaa elämäänsä jakamaan kovinkin eri tasoisen kanssa.

      • Toinen ...tön

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta rakastamisesta. Toimiva arki on yksi kriteeri rakastamisen suhteen ja se, että sietää niitä rupsahduksiakin ja tietää, mikä on tärkeää.

        Eri mieltä olen kommentistasi "Todennäköisesti kaunis mies on kyllä ottanut kauniin naisen kumppanikseen. Harvempi alkaa elämäänsä jakamaan kovinkin eri tasoisen kanssa." Nämä ns. kauneustasot ja vastaavat ovat täysin tuulesta temmattuja ja vailla minkäänlaista näyttöä. Jostain kumman syystä puhutaan eri tasoisista ihmisistä. Tosin pakko myöntää, että esim. kehonrakentaja tyyppiset ikiruskettuneet blondatut ja ylimeikatut viihtyvät toistensa seurassa, niin kuin muutkin marginaaliryhmät mutta muutoin nuo "eri tasot" eivät ole totta oikeassa elämässä. Katselepa vaikka ympärillesi.


    • 1 + 1

      Miksi sinulta menee kaikki aika kotona rupsahtaessa? Olepa nyt rehellinen itsellesi ja meille lukijoille! Naapurissani on viiden lapsen äiti, jolla koko ajan on liiennyt aikaa myös työlleen, kuntourheilulle ja monenlaiselle yhdistys- ja harrastustoiminnalle.
      Tyyppiä vanhempainyhdistys, kuoro, lasten harrasteet.

      Eli takaisin sinne sinun kotilietesi ääreen: mitä meillä varmasti ainakin on
      -timmissä kunnossa oleva komea aviomies
      -sisäisestä kauneudestaan en menisi sanomaan yhtään mitään, jos on jättänyt sinut yksin kotiin räytymään ja hoitelee vain omaa uraansa ja kuntoaan
      -luulen että hänellä on toinen nainen
      -sinä olet masentunut, tylsistynyt ja urautunut kuin väkipyörää kiertävä kuormajuhta
      -vika ei ole sinussa vaan olosuhteissa
      Nyt matokuuri omaan elämääsi. Et ole hyvää seuraa edes itsellesi, etkä lapsillesi liiemmin, tällaisena. Ota tavoitteeksi että kun nuorin on kolmen vanha, lähdet töihin, tai jos se ei ole mahdollista, ensin opiskelemaan. Jos et ehdi tehdä kaikkea kotona, hanki siivousapua esim. kerran viikossa. Siivoojan tullessa koko poppoo piknikille mars. Älä ole liian armoton parille liikakilolle, mutta pyri syömään terveellisesti ja liikkumaan enemmän. Jos miehesi on kaunis muutenkin kuin puheiden asteella sisäisesti, hän mukisematta maksaa siivouksesta ja vahtii kersojaan jotta pääset lenkille vaikka päivittäin. Ota yksi kohta kerrallaan inhokki-ulkonäöstäsi työn alle, jos hiukset ovat rumat aloita niistä. Uusi väri ja leikkaus, tästä on hyvä jatkaa kosmetologille ja vaatekauppaan.
      Jos kaikki tähänasti kirjoittamani tuntuu pahansuovalta ilkeilyltä ja mahdottomalta toteuttaa, teepä netistä löytyvä Beckin masennustesti hetimiten. Synnytysmasennus saattaa jäädä päälle vuosiksikin, ilman että itse asianomainen edes tajuaa olevansa masentunut. Neuvolassa on jutteluapua myös saatavilla. Hoida rohkeasti omaa hyvinvointiasi, miehen virheettömyyden ihastelun sijaan.

    • Pelkkä äiti

      Kiitos vastauksista!
      Varsinkin 1 1! Olin juuri tuollainen tehoäiti ennen nuorimmaistamme. Hoidin kodin, kävin lenkillä ja olin vuorotöissä.
      Nyt juoksen pienen terroriittimme perässä tukka pystyssä ja kadehdin eskarin eteisessä kauniita ja hymyileviä äitejä.
      Iltaisin olisi toki mahdollista lähteä lenkille mutta jostain syystä teen mieluummin rästiin jääneet kotityöt. Sinänsä ristiriidassa sen asian kanssa että tuntuu että seinät kaatuu päälle ja mieheni tekee kyllä mielellään kotitöitä.
      Masennusta, uupumusta ja yksinäisyyttä, kyllä! Pitäisi päästä välillä pois neljän seinän sisältä, mutta ystävilläni tuntuu olevan aina kalenterit täynnä eikä lastenhoitajaakaan olla saatu. Ja minä olen sitä äiti tyyppiä ollut aina että lapsille kaikki mitä he tarvitsevat ja omat haluamiset ja tarpeet siirretään syrjään.
      Olen yrittänyt tyytyä nykyiseen ja hyväksyä itseni näin mutta ei.. Se oikea minä vaan pukkaa päälle ja haluaa olla nätti, iloinen ja energinen. Nyt vaan on se dilemma että mistä saan nuo edellä mainitut. Olen monesti miettinyt että voi kun sitä energiaa voisi ostaa vaikka purkista. On totta että en tykkää itsestäni tälläisenä ja pelkään että ei ukkonikaan, lapsista puhumattakaan.
      Katelkoot sitte ne nännit vaikka sitä lattiaa mutta miten saisin suupielet edes takaisin ylös!?

      • Äiti kuntoon

        Jos miehesikin ehtii käydä salilla, niin mikset sinä? Tehköön mies ne rästiin jääneet kotityöt. Kieltämättä itselläni on tilanne, että pääsen vain lenkille, kun lapsi on mennyt nukkumaan (klo 21), jos en sitten työnnä lasta rattaissa. Aina ei kyllä siihen aikaan jaksaisi lähteä.

        Jos ajattelet aina lapsiasi ensiksi niin voisitko ajatella niin, että lapsetkin hyötyy siitä, että heidän äiti on hyvässä kunnossa sekä fyysisesti, että henkisesti? Ja että isän ja äidin parisuhde voi hyvin? Nyt vaan lopetat itsesäälissä kieriskelemisen ja alat jonkun liikuntaharrastuksen. Ja lähdet vaikka shoppaileen itsellesi nättejä vaatteita, käyt kampaajalla jne. Jos vain miehesi on tosiaan sellainen, että mielellään tekee kotitöitä ja hoitaa lapsia niin ilman muuta hyödynnät sitä.


    • superäidit

      Minäkin tunnen tuollaisen neljän lapsen äidin, joka ehti vaikka mitä.

      Mutta
      - heillä kävi siivooja kerran viikossa
      - anoppi ja oma äiti hoitivat aika paljon lapsia
      - anoppi teki myös aika paljon ruokaa perheelle, keräsi myös marjat pakkaseen kesäisin
      - perheessä käytettiin mummujen lisäksi myös aika usein maksullista lastenhoitoa
      - lakanat pesetettiin pesulassa
      - äidillä oli oma auto kersojen kuskaukseen
      - lääkärissä käytiin vakuutuksen turvin yksityisellä, eivät siis koskaan joutuneet viettämään iltojaan päivystyksessä

      kyllä tuohon pakettiin kuului myös paljon muutakin, En vain muista. Katellinen? No, kieltämättä. Kolmen oman kanssa ilman autoa, vakuutuksia ja apuja on aika sippi ihan jokainen ilta. Vaikka aikamoinen organisaattori musta on kouliintunut.

      Joten täältä tavisäidin kulmilta katsottuna riepoo tuollaiset heitot, että aina ehtii ja pystyy. No, joku varmaan pystyy. Ihan varmasti. Minä en. Siksi tukka joskus hapsottaa likaisena ja takkuisena.

    • Pelkkä äiti

      Nostan hattua edelliselle kirjoittajalle. Sinä olet niitä oman elämän supersankareita, vaikka ei siltä aina tuntuisikaan!
      Meilläkin elellään yhden tuloilla joten ylellisyyksistä on turha haaveilla. Lastenhoitoapua ei ole saatavilla. Toisaalta olen ajatellut asian niin että lapsille on tärkeämpää että äiti on saatavilla kun se että on varaa kaikkiin hienouksiin. Onneksi on talvi ja voi vetää pipon syvälle päähän niin ei tarvi pörrötukkaa kaikille näytellä :)
      Kai tämä helpottaa kun lapset kasvaa. Joka tuutista vaan toitotetaan että vaimon pitää näyttää hyvältä ja hoitaa koti ja lapset ettei ukko lähde jonkun kivemman matkaan..

      • Yksinhuoltaja

        Anteeksi tyhmä kysymys mutta siis eikö se ukkosi ole koskaan iltaisin kotona ja lasten kanssa?


    • syyllistämättä

      Eikö MLL toimi paikkakunnallanne?
      Myönnä pois, olet hurahtanut johonkin sankariäitimyyttiin, ilmeisesti et edes halua että joku toinen siivoaisi teillä tai että joku "vieras" tulisi kaitsemaan skidejänne? Myöskin, outoa että on paikkakuntia, joilla ei ole yhtään reipasta mummia tai rahapulassa olevaa opiskelijatyttöä/työtöntä, joka ei ilmoituksen perusteella halua auttaa silloin tällöin lasten hoidossa. "Minä itse vain osaan, jaksan, tiedän, kykenen"-mentaliteetti on toisaalta hieno, sankarillinen, toisaalta kotiäitikin voi mennä burnoutiin vuosien mittaan.
      Ne kivan näköiset rouvat harvemmin ovat neljän kotiäitejä rahapulassa. Työssäkäyvät naiset yleensä ovat itsestään huolta pitävämpiä, ja kukoistava nainen yleensä tarvittaessa taistelee myös omista oikeuksistaan hyvinvointiin.

    • kotiuraäiti

      MLL maksaa. Parista tunnista perheelle päiväksi varattu rahasumma.
      Siivoojan ottaisin, kovin mielelläni vielä, ja vaikka joka päivä, mutta kerta viikossa kuukauden ajan maksaa saman summan, jonka olen varannut lasten talvivaatteisiin.Hankala valinta...

      Asunnosta kun pitää maksaa, lainaa on....ja oman hampaan kunnallinen juurihoitokin nappasi juuri 300e vararahastosta. Mies tarvitsi juuri uuden puvun. Sama summa meni siihen. Kun meistä toisen on käytävä siellä töissä...

      Niin, mies käy siis töissä, tarvitsee autoa matkoihin. Saa jopa palkkaa. Ja minä kodinhoidontukea nuorimmaisesta. Kulutusjuhlaa eletään, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa.Vaikka paperilla näyttäisi miten hyvältä. Yhtälö, jota en ole onnistunut ymmärtämään.

      Jyrki Katainenkin patistelee minua töihin. Menen ja laitan siistimmät vaatteet kun nuorimmainen on täyttänyt kolme. Mutta juuri nyt tukkani hapsottaa, verkkareissa on puurotahra ja omat vanhemmat manan mailla. Miehen sentään elossa, 300 km päässä. Tulevat pari kertaa vuodessa kylään passattavaksi ja nauttimaan hälisevästä perhe-elämästä, apuja ei kauheasti heru silloinkaan. Mukavia ihmisiä muuten.

      En valita, osani olen valinnut ja lapseni tahtonut. Nautin tästä jopa, pienestä ja rajallisesta hetkestä elämässäni. Mutta valitan niitä käsittämättömiä vaatimuksia, joita naisen ylle yhä tässä ajassa heitetään. Työmiskin saa olla työssään likaisissa haalareissa ja tukka pörröllä. Tämä on minun työtäni, viime viikon siivosin oksenniksia ja ripulikakkoja kun noro iski. Likaisen työn lisää ei kuulunut. Tukka oli vain entistä sotkuisempi.

      Joskus sata vuotta sitten naisen velvollisuuksiin kuului huolehtia ulkonäöstään, koska muuta markkina-arvoa naisella ei ollut ollut. Ellei ollut aatelinen ja rikas. Siihen aikaan minulle olisi käynyt varmaan huonosti.

      Minun markkina-arvoni on korkeassa koulutuksessani, aivoissani ja itsetuntemuksessani. Naama näyttää joskus pesukarhun perältä, mutta likaisen tukan alla sijaisevat toimivat aivot.

      Kylään mennessä vaihdan kyllä puhtaat vaatteet. Niin pahasti en ole tänne vielä metsittynyt.Toivo siis elää!

      • Tuttua

        Jos kylään mennessä vaihdat puhtaat vaatteet niin onhan sekin jotain. Kun lapsemme oli vauva niin en kyllä kerinnyt/jaksanut/välittänyt ulkonäöstäni kotosalla huolehtia? Välillä oli maitoa ja pissaa vaatteilla ja tukka kampaamatta koko päivän. Hiellekin haiskahdin, kun en tarpeeksi usein päässyt suihkuun. Ja mitä sen niin on väliä miltä siellä kotona näyttää. Meillä mieskin kulkee likaisissa vaatteissa... Kuka sinun yllesi moisia vaatimuksia heittää? Kukaan ulkopuolinen ei tiedä miltä siellä kotona näytät, jos taas miehesi valittaa niin ehkä hän voisi katsoa peiliin ja miettiä, että voisiko päästää sinutkin välillä salille tai laittautumaan?

        Mitä jos laittaisitte lapsen välillä hoitoon ja menisitte syömään ja laittautuisit nätiksi? Tai illalla laittaudut kynttiläillalliselle (kun lapset mennet nukkumaan), jonka miehesi on sinulle valmistanut?


    • Jku88

      Nainen saa aina.Hymyä huuleen

    • ...

      Mitä jos sun miehesi jättäisi silloin tällöin kuntosalikeikan väliin, hoitaisi kodin ja sinä kävisit sillä aikaa hoitamassa kuntoa tai ulkonäköä tai mitä haluatkin? Tai siis näin hän varmaan tekisi, jos ulkonäkösi olisi hänelle se tärkein seikka...

    • oppeliini1

      OK, Teillä on 4 lasta. Vanhin heistä aivan varmasti jo kykenee auttamaan siivouksessa, osaa käsitellä pölynimuria ja pyyhkiä pölyja. Se sujuu jo 5 vuotialta. Jos opetat häntä imuroimaan vain pari huonetta viikossa, se ei ole liikaa ollenkaan. Pienemmä voivat aivan hyvin leikin päätteksi korjata omat lelunsa sinne minne ne kuuluu ja vanhimmat voi auttaa keittiössä, kattamaan pöydän, tuomaan astiat pesualtaalle jne.
      Vaatii sinulta hiukan energiaa treenata lapsesi, mutta teet samalla heille valtavan palveluksen, noin he oppivat pitämään järjestystä sekä kodissanne että omassa elämässään. PLUS pääset itse vähemmällä. Luota vain lapsiisi, he eivät ole tyhmiä!
      Jos opetat sen leikkimielellä, he pitävät sitä vain hauskuutena!

      Anna miehellesi tilaisuus olla enemmän yksin lastenne kanssa jolloin sinä voit piipahtaa kuntosalilla tai kunnon lenkillä. Vaikka vain tunniksi. (alussa :) ) On todella tärkeää että menisit jumppasalille vaikka äänikirjan kanssa, siinä niin keho kuin mielikin pääsisi hiukan uusille ja erilaisille raiteille.

      En tiedä oletko kovin lyhyitä hiuksia vastaan, mutta ne olisivat niin helppo pitää kunnossa, päivittvisen suihkun jälkeen ei tarvitse edes kampaa vaan "viisipiikkisellä" (sormin) harot hiukset hiukan pörröön. JA aina on huolitellun näköinen.

      Aivan turhaan huolehdit miehesi mielenkiinnosta sinua kohtaan; hän on voittanut lottovoiton saadessaan sinusta lastensä äidin!
      Lopuksi, aika menee niin nopeasti (been there done that!), ennenkuin huomaatkaan, lapset aloittavat koulun, menevät yliopistoon ja sitten sinä et heitä paljoa näekkävn. Joten tämä on se kultainen aika nauttia täysin siemauksin heistä!!!!!!!!

    • sanon vaan

      Ei sun miehes kovin täydellinen ole jos sinä teet kaiken kotityöt ja hoidat lapset. Miksei miehes hoida lapsia välillä ja tee ruokaa että sinä pääsisit lenkille. Tuskin ne lapset mihinkään karkaa jos meet tunniksi lenkille. Vai etko luota mieheesi että osa hoitaa lapsia?

      Se on ihan sun omista valinnoista kiinni mitä haluat tehdä. Sun pitää oikeesti nyt alkaa tajuamaan että sun pitää alkaa itseesi kans hoitaa kun muuten olet kohta niin väsynyt että et jaksa sänkystä ylös nousta. Laita se miehes tekee kotitöitä ja siivoomaan tästä lähtien. Jos mä olisin sinä niin heittäisin sen miehes ulos talosta jos ei tee kotitöitä ja auta sua.

      • Yksinhuoltaja

        Samaa mieltä, ymmärtäisin tuon kaiken JOS olisit yksinhuoltaja mutta kun et ole!


    • Molemmille omaa aika

      Montako krt vko mies käy salilla? Voisitko sopia, että teillä molemmilla olisi viikossa tietty tuntimäärä omaa aikaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe