Kirjoitin juuri suht pitkän, avoimen kesätyöhakemuksen. Juuri kun olin lähettänyt sen, huomasin että siihen oli jäänyt kolme kiusallista kirjoitusvirhettä:
lyheltä=lyhyeltä
kaikea=kaikkea
engalnnin kieli=englannin kieli
Harmittaa nyt kyllä todella paljon! Mitä luulette lentääkö hakemus suoraan roskiin kirjoitusvirheiden takia? Oletteko itse jättänyt kirjoitusvirheitä työhakemuksiinne? Kertokaa toki mielipiteenne asiaan, sillä minua harmittaa nyt ihan älyttömän paljon!
Kirjoitusvirheet kesötyöhakemuksessa
13
406
Vastaukset
- harmistunut3
Ja katos perkele, otsikossakin on tietenkin kirjoitusvirhe! Nyt alkaa jo tosissaan käämit kärytä!!!!!
- Reetta
Tuskinpa ne heti sitä roskiin heittää, jos sisältö on hyvä niin eipä kukaan varmasti semmosia katso (paitsi jos hakukohteena on pikakirjoittajan pesti hehe) !
Tietysti saattaa vähän vaikuttaa, voi antaa hajamielisen ja huolimattoman kuvan.. mutta tuskinpa isommin vaikuttaa!
Ja turha sitä enää on murehtia menee miten menee, toivottavasti tärppää :) - toimitusjohtaja
Kyllähän se tahtoo olla pitkä miinus jos ei kunnolla edes suomea osaa. Ei varmaankaan ole "deal breaker", mutta ei kyllä anna hyvää kuvaakaan.
- harmistunut3
Huh! Sain juuri viestiä, kyseisestä paikasta. He sanoivat että ovat jo vähän ajatelleet palkata erään toisen, mutta ottavat mielellään minuun yhteyttä mikäli tilanne muuttuu, sillä annoin hakemuksellani niin positiivisen kuvan itsestäni! Eli ei onneksi tainnut hirveämmin kirjoitusvirheet haitata.... :)
- toimitusjohtaja
Siis tuo on vain kohtelias tapa sanoa "kiitos, mutta ei kiitos". Et tule kuulemaan heistä enään.
- opiskelija
toimitusjohtaja kirjoitti:
Siis tuo on vain kohtelias tapa sanoa "kiitos, mutta ei kiitos". Et tule kuulemaan heistä enään.
Ei "enään" vaan "enää". En kyllä palkkaisi sinua.
- toimitusjohtaja
opiskelija kirjoitti:
Ei "enään" vaan "enää". En kyllä palkkaisi sinua.
Ompa sitten luojan lykky, että minulla on suojatyöpaikka isossa firmassa
- toinen opiskelija
toimitusjohtaja kirjoitti:
Ompa sitten luojan lykky, että minulla on suojatyöpaikka isossa firmassa
Todellakin, sillä "onpa" eikä "ompa".
- karvainen persvako
Toimitusjohtajaksi pääsee näköjään kirjakieltä osaamatonkin...
Tuohan on kannustavaa monelle.- massijykä rokkaa
Ja pääministeriksi matematiikkaa osaamaton.
- pikakirjoittaja1
itse en edes huomannut otsikossa ollutta virhettä ennen kuin näin aloittajan mainitsevan siitä. xd että tuskin nekään siellä jokaista kirjjottusvirhettä huomaavat.
- kataisen jykä 0+0=0
ma mitäääb kirjotöavirheettä teeb
- Jakke Huuliparta
Omalle alalleni hakee vuosittain satoja ihmisiä töihin, suosittu nuorten "ensimmäinen työpaikka" kun sattuu olemaan. Ei tästä itsellekään pitänyt uraa tulla, mutta näin on silti käynyt.
Ketjun aiheeseen vastatakseni; kielipoliisin luonteen omaavana tyyppinä paheksun jokaista työhakemusta, josta löytyy yksikin kirjoitusvirhe. Jos hakija ei ole vaivautunut tarkistamaan omaa työhakemustaan virheiden varalta, niin turha odottaa kutsua haastatteluun.
Tiedän olevani perfektionistinen kusipää kirjoitusvirheiden osalta, jos nyt sellaista ilmaisua voidaan käyttää, mutta opettelette perkele kirjoittamaan oikein!! Tämä käyttämäni perkeleen älypuhelin tarjoaa sanalle kirjoitusmuotoa "enään", seuraavaa sanaa ennakoidessaan. Tainnut olla joku kirjoitustaidoton insinöörinplanttu asialla, kun ohjelmoinut sanoja puhelimeen.
Muutamille urpoille tullut laitettua jotain myös takaisin, tosin ulkopuolisesta sähköpostista - ja totta kai kirjoitusvirheiden vuoksi. Oppivat olemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391