rupesin tässä miettimään, että kuinka moni haluaa miellyttää pukeutumisellaan vastakkaista sukupuolta? etenkin naiset? eli haluatko sinä miellyttää pukeutumisellasi miehiä, vai pukeudutko pelkästään itseäsi varten? oletko törmännyt miehen odotuksiin ja ns. vaatimuksiin pukeutumisestasi? ja minkälaisen reaktion se sinussa on herättänyt?
Kyselen vaan ihan mielenkiinnosta, olisi kiva jos jotakin keskustelua syntyisi tästäkin aiheesta :)
itse olen hieman poikamainen nainen, lyhyet hiukset, en meikkaa läheskään jokapäivä, ja koroissa ja mekoissa ei mua yleensä näe. olen hieman epävarma itsestäni,enkä aina uskalla pukeutua täysin kuten haluan, vaikka en enää ole edes mikään teini. ja tuntuu että miehet enemmänkin katselee noita koroissa ja hameissa ja tiukoissa farkuissa kulkevia naisia.
ja eräskin mies halusi minun pukeutuvan hameisiin, mutta onneksi en enää ole kyseisen miehen kanssa tekemisissä.
eli miten paljon annatte arvoa miesten mielipiteille pukeutumiseenne liittyen?
pyritkö pukeutumisellasi miellyttämään vastakkaista sukupuolta?
52
628
Vastaukset
- ....................
En ole kovin kiinnostunut vaatteista eivätkä minusta kiinnostuneet pojatkaan ole olleet mitään muodin seuraajia. Poikaystäväni ei myöskään erityisesti välitä mitä vaatteita pidän, ne ovat ihan tavallisia. Joten ei ole kukaan huomauttanut pukeutumisestani enkä siksi ole yrittänyt miellyttää. Korkokenkiä en käytä ja hameita pidän kesällä kun on kuuma. Jos haluan miellyttää poikaystävääni niin olen ilman vaatteita :)
Kun harrastin nettitreffejä, pojat joskus mainitsivat pitävänsä pitkistä hiuksista. Mutta eipä sitten haitannut vaikka minulla oli lyhyet, poikamaiset hiukset. Aloin kasvattaa hiuksiani kun aloin seurustella, koska minusta tuntui että poikaystäväni piti niistä pidempinä. Minulle "pitkät" hiukset ovat vain vähän alle olkapäiden :) Eli tällä tavalla olen sitten yrittänyt miellyttää.
Ihmisillä on eri makuja, kaikki eivät välitä siitä onko seurustelukumppani niin laittautunut vai ei. - hassuuu
Minulla on vähän pidemmät hiukset ja mieheni tykkää niistä. Laitan hiuksia päivittäin. En meikkaa, mutta pidän hyvää huolta ihostani. Aina kun puen päälleni hameen, mieheni kehuu kauniiksi...
- Citynainen
Kirjoitus herättää ajatukset tulevaan kesään. Keväällä kuoriudutaan toppasista vaatteista ja ooooooooooh! mitä sieltä paljastuu.
Parasta alkaa kiinnittämään huomiota siihen mitä käsi suuhun laittaa ja liikkumaan eli pois koneen äärestä.
Mukavampi kulkea kaduilla kun katseet ihailee,..joten voi ei,.. laskiaispullaa tarjolla=)
Itsekuria hakee,.. " tuntuu että miehet enemmänkin katselee noita koroissa ja hameissa ja tiukoissa farkuissa kulkevia naisia. "
-Tietenkin. Mikäs ylläri tämä nyt on..?! Mikäs sen näyttävämpää kuin hyvävartaloinen nainen joka on sujut ulkonäkönsä kanssa eikä pidä kynttilää vakan alla. ;)
Suomessa vaan tuntuu olevan vallalla se outo käsite, että olipa kuinka hyvävartaloinen tahansa, niin pitäisi kesät talvet kulkea pilkkihaalarit päällä..- neiti...............
Mieluiten näytän sitä kynttilää vain poikaystävälleni, en muille.
Pidän harvoin hametta, mutta kun olen pitänyt kesällä, miehet ovat vihellelleet ja huudelleet joskus perään. Siksi en tykkää enää pitää hametta jos kuljen yksin. Saa olla rauhassa kun on rumat shortsit jalassa :) neiti............... kirjoitti:
Mieluiten näytän sitä kynttilää vain poikaystävälleni, en muille.
Pidän harvoin hametta, mutta kun olen pitänyt kesällä, miehet ovat vihellelleet ja huudelleet joskus perään. Siksi en tykkää enää pitää hametta jos kuljen yksin. Saa olla rauhassa kun on rumat shortsit jalassa :)Eli annat muiden, vieläpä täysin ulkopuolisten, ihmisten vaikuttaa noin voimakkaasti pukeutumiseesi..?! Jep,jep...
- niimpä.
TheOne kirjoitti:
Eli annat muiden, vieläpä täysin ulkopuolisten, ihmisten vaikuttaa noin voimakkaasti pukeutumiseesi..?! Jep,jep...
Juu, kyllä minäkin annan heidän vaikuttaa. En pidä siitä huutelusta ja kuolaamisesta.
Niin muuten antavat nekin naiset "ulkopuolisten ihmisten vaikuttaa noin voimakkaasti pukeutumiseensa", jotka nauttivat huomiosta, ja pukeutuvat seksikkäästi. Sen huomion takia he tietyllä tavalla pukeutuvat. niimpä. kirjoitti:
Juu, kyllä minäkin annan heidän vaikuttaa. En pidä siitä huutelusta ja kuolaamisesta.
Niin muuten antavat nekin naiset "ulkopuolisten ihmisten vaikuttaa noin voimakkaasti pukeutumiseensa", jotka nauttivat huomiosta, ja pukeutuvat seksikkäästi. Sen huomion takia he tietyllä tavalla pukeutuvat.On eri asia uskaltaa toteuttaa itseään pukeutumisellaan kuin se, että ei uskalla siinä pelossa, että miten muut mahtaa reagoida..
- neiti...............
TheOne kirjoitti:
On eri asia uskaltaa toteuttaa itseään pukeutumisellaan kuin se, että ei uskalla siinä pelossa, että miten muut mahtaa reagoida..
TheOne:
Toki voin antaa muiden vaikuttaa pukeutumiseeni, koska en ole ollenkaan kiinnostunut vaatteista. Tärkeintä on se, että saan olla rauhassa ja olo on mukava, ei se, mitä minulla on päällä. :)
Ja pidän tietenkin esim. hameita jos olen poikaystäväni seurassa, ei kukaan sitten viitsi huudella. Ja toisaalta, hameet ovat hankalia tuulisella kelillä. Siksi pidän niitä hyvin harvoin. neiti............... kirjoitti:
TheOne:
Toki voin antaa muiden vaikuttaa pukeutumiseeni, koska en ole ollenkaan kiinnostunut vaatteista. Tärkeintä on se, että saan olla rauhassa ja olo on mukava, ei se, mitä minulla on päällä. :)
Ja pidän tietenkin esim. hameita jos olen poikaystäväni seurassa, ei kukaan sitten viitsi huudella. Ja toisaalta, hameet ovat hankalia tuulisella kelillä. Siksi pidän niitä hyvin harvoin.Mun pointti ei ollutkaan, että jokaisen PITÄISI pukeutua paljastavasti tms.
Vaan se, että on ihan sama miten pukeutuu kunhan se on se mitä ko hlö itse oikeasti haluaa...ei se mitä joutuu olosuhteiden pakosta tai muiden painostuksen takia tekemään. =)
..olipa kyseessä sitten roiskeläppä minihame tai burkha. ;)
- Hankala kysymys
Minulla on pitkät hiukset ja nätisti hoidetut kynnet, meikkaan jokaisena työpäivänä ja käytän yksinkertaisia ja asiallisia, työhöni sopivia asuyhdistelmiä (jakku, suorat housut, kengät muutaman sentin korolla). Olen tehnyt tätä työtä vuosikausia ja tottunut siihen, että ei-huolitellun näköisenä ei duuniin mennä. Kun käyn ulkona (hyvin hyvin harvoin) pukeudun aika lailla samalla tavalla kuin töihinkin.
Saan aika erikoisista silmistäni jo yksinkertaisella meikillä niin kauniit, että sekä miehet että naiset jäävät usein katsomaan niitä (aika moni myös kommentoi). Miestä en ole etsimässä. Meikkaanko siis muita ihmisiä vai itseäni varten?
Joskus kauan sitten seurustelukumppanit ovat halunneet minun pukeutuvan "naisellisemmin", mikä heille on tarkoittanut lähinnä lyhyttä hametta ja piikkikorkoja. Lyhyistä hameista en pidä ja piikkikorot ovat kaikin puolin epämukavat, vaaralliset ja ennen kaikkea rajoittavat kapineet, joten ulos en sellaisissa ole lähtenyt.
Minusta on mukavaa olla asiallinen ja tyylikäs. Jos olemus ei vaikuttaisi yhtään työntekoon ja saisin itse valita ulkonäköni, ensimmäinen temppuni olisi räväkkä shokkiväri hiuksiin, ainakin puolikkaan kajalkynää vaativa meikki, vaatetus liehuvaa silkkiä ja mustaa nahkaa ja korkeahkot mutta järeät ja mukavat kengät, jotka tekisivät jo valmiiksi pitkästä kropastani 185-senttisen. Äh, asuuko minun sisälläni pieni gootti? Ja ketä varten näyttäisin siltä?- 1+20 (m)
Ehkä sisälläsi asuu pieni gootti. Luettuani kirjoituksesi tekstin että rivien välistä, vakuutuin, että olet viehättävä nainen. Sitä paitsi gootit ovat usein hyvin tyylitietoisia, kuten sinä.
- gjkh (m)
Piikkikorot ovat kyllä erittäin nätit kauniilla tytöllä, mutta pitkään käytettynä niin tuhoisat jaloille, että niitä ei voi vaatia. Sen sijaan nätti hame sopivassa työssä tai vapaa-aikana ei aiheuta suurta haittaa. Hameessa voi myös olla vittu paljaana ja posliinina, niin että poikaystävälle silloin tällöin näyttää ihanuutensa, mutta muille ei tarvitse. Meikkiä tytöt tarvitsevat paljon vähemmän kuin käyttävät. Kulmakarvojen nyppimistä on runsaasti liioiteltu. Kaikkein vastemielisin on korvata kulmakarvat maalilla. Tukka voi olla lähes miten tahansa, kunhan ei ole keinokäkkyröitä eikä värjätty punaiseksi. Sievyyttä korostaa sievä käytös.
- Jaha jaha
- gjkh (m)
Jaha jaha kirjoitti:
Olen ollut vaimoni kanssa usein kaupungillakin siten, että hän on ollut herttainen vittunsa paljaana ja hyvin sheivattuna. Hameasussa voi esimerkiksi istualtaan suunnata näkymän niin, että se paljastuu vain miehelle, jolle se on tarkoitettu. Pikkuisenkin eri suunnasta ei näy mitään.
Puistossakin voi lojua filtillä niin, että mies/poikaystävä saa katsella naisen kauneinta ja suloisinta ja ilahduttaa miestänsä. On todettu monta kertaa. Olen myös jonkun kerran lukenut miesten haastatteluja. He ovat olleet aivan innostuneita ja täynnä rakkautta vaimoa kohtaan, joka kotona, juhlissa tai kesäisin pitää sulovittunsa paljaana.
Kun toinen rakastaa toista, hän pyrkii ilahduttamaan. Toinen vastaa vastarakkaudella ja pyrkii myös ilahduttamaan. Vaikuttaa positiivinen lumipalloefekti. Rakastan vaimoani äärettömästi ja hän minua.
En tarkoita amerikkalaisia vilauttelijoita, filmitähtiä ja kuuluisuuksia. Heillä on toinen motiivi, pysyä kuuluisana tai päästä kuuluisuuteen. Sekin ihan ymmärrettävä. Siitähän seuraa myös työtilaisuuksien saaminen eli toimeentulo. - vaihda kameliin
gjkh (m) kirjoitti:
Olen ollut vaimoni kanssa usein kaupungillakin siten, että hän on ollut herttainen vittunsa paljaana ja hyvin sheivattuna. Hameasussa voi esimerkiksi istualtaan suunnata näkymän niin, että se paljastuu vain miehelle, jolle se on tarkoitettu. Pikkuisenkin eri suunnasta ei näy mitään.
Puistossakin voi lojua filtillä niin, että mies/poikaystävä saa katsella naisen kauneinta ja suloisinta ja ilahduttaa miestänsä. On todettu monta kertaa. Olen myös jonkun kerran lukenut miesten haastatteluja. He ovat olleet aivan innostuneita ja täynnä rakkautta vaimoa kohtaan, joka kotona, juhlissa tai kesäisin pitää sulovittunsa paljaana.
Kun toinen rakastaa toista, hän pyrkii ilahduttamaan. Toinen vastaa vastarakkaudella ja pyrkii myös ilahduttamaan. Vaikuttaa positiivinen lumipalloefekti. Rakastan vaimoani äärettömästi ja hän minua.
En tarkoita amerikkalaisia vilauttelijoita, filmitähtiä ja kuuluisuuksia. Heillä on toinen motiivi, pysyä kuuluisana tai päästä kuuluisuuteen. Sekin ihan ymmärrettävä. Siitähän seuraa myös työtilaisuuksien saaminen eli toimeentulo.Joo, naapurin Elli_Noorakin tykkää siitä, kun sen mies vilauttelee hänelle sitä kaikkein tärkeintään ja kaikille muillekin kaupungilla. Se, se on suurta rakkautta ja ystävällistä huomionosoitusta.
He RRrrakastavat toisiaan sellaisenaan hyvin paljon.
Kaikkien miesten pitäisi vilautella sitä kaikkein (ja vain) tärkeintään sille rakkaimmalleen. Tietysti sheivattuna ja vahattuna. - gjkh (m)
vaihda kameliin kirjoitti:
Joo, naapurin Elli_Noorakin tykkää siitä, kun sen mies vilauttelee hänelle sitä kaikkein tärkeintään ja kaikille muillekin kaupungilla. Se, se on suurta rakkautta ja ystävällistä huomionosoitusta.
Kaikkien miesten pitäisi vilautella sitä kaikkein (ja vain) tärkeintään sille rakkaimmalleen. Tietysti sheivattuna ja vahattuna.Ei ole mitään tarvetta vaihtaa kameliin eikä edes viehättävämpään tyttöön. Vaimoni on viehättävin, mitä olen koskaan tavannut. Pyrin toteuttamaan kaikki hänen toiveensa. Rakastamme toisiamme todella paljon.
- Tapoja, ole hyvä
gjkh (m) kirjoitti:
En tarkoita amerikkalaisia vilauttelijoita, filmitähtiä ja kuuluisuuksia. Heillä on toinen motiivi, pysyä kuuluisana tai päästä kuuluisuuteen. Sekin ihan ymmärrettävä. Siitähän seuraa myös työtilaisuuksien saaminen eli toimeentulo.Tiedätkö sinä ressukka, että tuo v-sana on äärimmäisen epäkohtelias ilmaus? Minua hävettäisi olla tuollaisen juntin vaimo.
- gjkh (m)
Tapoja, ole hyvä kirjoitti:
Tiedätkö sinä ressukka, että tuo v-sana on äärimmäisen epäkohtelias ilmaus? Minua hävettäisi olla tuollaisen juntin vaimo.
"Vittu" oli tavanomainen kansankielinen ja ikimuistoinen sana. Kun viktoriaanisella ajalla 1800-luvulla luotiin uutta kirjakieltämme, se ja muut sukupuolielimien nimet olivat kokonaan kiellettyjä, koska elettiin seksuaalikielteisintä aikaa. Puheessa oli lupa korkeintaan kierrellä. Lääketieteessä käytettiin sanoja "vulva" ja "penis" tai "siitin".
Kolmisenkymmentä vuotta sitten lääkäri Irma Kerppola ehdotti, että kansankieliset sanat elvytettäisiin, koska kielessä ei ollut muita. Hänen mukaansa voitaisiin palauttaa sanat "pillu" ja "kulli". Edellinen onkin jonkin verran vakiintunut. Ehdotus on hyvä, mutta muutkin sanat olisivat synonyymisinä hyviä, niin myös "vittu".
Sanat saivat poistuessaan kielteisen sävyn. Sävyn poistamiseen ei ole muuta keinoa kuin käyttö. Ruotsin samaa kantaa oleva "fittan" ei ole saanutkaan yhtä kielteistä väriä. Omasta puolestani käytän sanaa "vittu" suurella kunnioituksella muistaen, että se kuvaa naisen kauneinta, suloisinta ja ihaninta kohtaa yhdessä kasvojen kanssa. - Tapoja, ole hyvä
gjkh (m) kirjoitti:
"Vittu" oli tavanomainen kansankielinen ja ikimuistoinen sana. Kun viktoriaanisella ajalla 1800-luvulla luotiin uutta kirjakieltämme, se ja muut sukupuolielimien nimet olivat kokonaan kiellettyjä, koska elettiin seksuaalikielteisintä aikaa. Puheessa oli lupa korkeintaan kierrellä. Lääketieteessä käytettiin sanoja "vulva" ja "penis" tai "siitin".
Kolmisenkymmentä vuotta sitten lääkäri Irma Kerppola ehdotti, että kansankieliset sanat elvytettäisiin, koska kielessä ei ollut muita. Hänen mukaansa voitaisiin palauttaa sanat "pillu" ja "kulli". Edellinen onkin jonkin verran vakiintunut. Ehdotus on hyvä, mutta muutkin sanat olisivat synonyymisinä hyviä, niin myös "vittu".
Sanat saivat poistuessaan kielteisen sävyn. Sävyn poistamiseen ei ole muuta keinoa kuin käyttö. Ruotsin samaa kantaa oleva "fittan" ei ole saanutkaan yhtä kielteistä väriä. Omasta puolestani käytän sanaa "vittu" suurella kunnioituksella muistaen, että se kuvaa naisen kauneinta, suloisinta ja ihaninta kohtaa yhdessä kasvojen kanssa.Minua hävettäisi olla tuollaisen juntin vaimo.
- gjhk (m)
Tapoja, ole hyvä kirjoitti:
Minua hävettäisi olla tuollaisen juntin vaimo.
Unohtui vielä eräs asia. Vittu-sanaa on käytetty runsaasti kirosanana. Kirosanakäyttö on syntynyt juuri siitä, että sen kohde on nähty kiellettynä asiana. Ei voi juuri olla kuvottavampaa, kuin että naisen kauneinta käytetään kirosanana. Onneksi kiroilumuoti näyttää hellittävän samalla kuin vittu-sana on tullut sallitummaksi. Nykyisin Hesarissakin jo usein sana kirjoitetaan kokonaan v***un asemesta.
Arvostan mielipidettäsi, mutten ole samaa mieltä. Toivon, että löydät/olet löytänyt mieluisesi puolison. Hyvää jatkoa, onnea ja menestystä! - sevrolee
vaihda kameliin kirjoitti:
Joo, naapurin Elli_Noorakin tykkää siitä, kun sen mies vilauttelee hänelle sitä kaikkein tärkeintään ja kaikille muillekin kaupungilla. Se, se on suurta rakkautta ja ystävällistä huomionosoitusta.
Kaikkien miesten pitäisi vilautella sitä kaikkein (ja vain) tärkeintään sille rakkaimmalleen. Tietysti sheivattuna ja vahattuna."vaihda kameliin", vaikutat ruokottomalta ja sivistymättömältä.
- Juupas hmph..
gjkh (m) kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta vaihtaa kameliin eikä edes viehättävämpään tyttöön. Vaimoni on viehättävin, mitä olen koskaan tavannut. Pyrin toteuttamaan kaikki hänen toiveensa. Rakastamme toisiamme todella paljon.
Kyllä huomaa että miehillä ja naisilla on aivan eri käsitys "rakkaudesta".
- gjkh (m)
Juupas hmph.. kirjoitti:
Kyllä huomaa että miehillä ja naisilla on aivan eri käsitys "rakkaudesta".
Rakkautta on sukupuolesta riippumatta halu antaa sitä, mistä toinen pitää. Rakkautta ei ole, että VAATII toiselta. Kun vaimoni pyrkii toteuttamaan myös seksuaaliset haaveeni, hän synnyttää vastarakkautta, niin että minäkin pyrin kaikessa toteuttamaan hänen toiveensa. Me rakastamme toisiamme todella, mutta emme vaadi.
- lifemocker
pöh, pukeudun "vain itselleni"
- nönnö
Jos olisin kiinnostunut jostakin miehestä, niin sitten voisi kiinnostaa mitä mieltä hän on pukeutumisestani. Kaikkien miesten mielipiteet ei kiinnosta.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
No, miten sen nyt ottaa. Ihmisten ilmoille pukeudun siististi, ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin, jotka mielestäni sopivat yhteen ja sopivat minulle. Joskus jaksan miettiä sitäkin, mikä sopii vartalolleni. Kotona kuljen missä tahansa kuluneissa ja vähän likaantuneissakin rytkyissä. Eli voisihan tästä päätellä että ajattelen muita ja haluan miellyttää heitä pukeutuessani. Onhan se kohteliastakin, jokainen järkevä ihminen tekee niin.
Kukaan kumppaneistani ei ole juurikaan pyrkinyt vaikuttamaan pukeutumiseeni. Joskus joku on kehunut jotain vaatettani tai maininnut että tykkää tosi paljon jostain tietynlaisesta vaatteesta naisen päällä. Ihan nuorena joku pyysi pukeutumaan minihameeseen, vähän nolostellen ja vaatimatta kuitenkaan, ja tottakaihan oli kiva toteuttaa pyyntö. Nahkahousuja en kuitenkaan lähtenyt hommaamaan vain koska joku sellaisista tykkäsi. Ehkä olisin harkinnut, jos suhde olisi kovinkin pitkälle syventynyt. Eli kyllä sitä toista sukupuoltakin ainakin joskus voi miellyttää, jos toisen mieltymys ei ole omia mieltymyksiä vastaan sotiva.
Ja kyllähän sitä kesällä varsinkin on joskus rohkealla tuulella kiva pukeutua niin että saa parit katseet ja hymyt. Pitää se viehätysvoima aina välillä tarkistaa. ;) Ei sitä sitten enää mummoiässä kumminkaan ehkä voi harrastaa, silloin voi muistella hymyillen. :) Parhaiten miellyttää niin itseään kuin naisia pukeutumalla niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Kerran kokeilin erään naisen ehdotuksesta hiukka liian räikeää systeemiä ja olo oli kuin riikinkukolla. Ei luonteva ainakaan. Tuskin vaikutin normaalia vetovoimaisemmalta silloin =)
- tiedotonta
Suurin osa käyttäytymisestä on tiedotonta. Pukeutuminen toista sukupuolta miellyttävästi, meikkaaminen ja koristautuminen on tiedotonta mutta todellista.
- Ehkä kuitenkin
Toivottavasti sentään vain tiedostamatonta.
- sekä että
Ehkä kuitenkin kirjoitti:
Toivottavasti sentään vain tiedostamatonta.
Sekä että.
- huono itsetunto
Itse pukeudun itseäni miellyttävästi eli läskipäivänä ponchoon, vähemmän läskeinä päivinä muuten vain peittäviin vaatteisiin. Inhoan kroppaani niin paljon, vaikka tiedän että jonkin silmään tällainen normaalipainoinen kroppa näyttää hyvältä, tahdon peittää sen kaikilta silmiltä. Oma kroppani ei vain ole kaunis, enkä tahdo myöskään sitä millään tavalla esitellä. Yleensä päälläni on löysähköt farkut tai reisitaskuhousut ja huppari tai jokin muuten tilava/ei-muotoja-nuoleva-tai-makkarankuori yläosa. Ikää kaksviisvee.
- hannuhanhi5
"huono itsetunto", nimimerkistäsi ja rivien välistä käy selväksi, että ongelmasi ei ole ulkonäössäsi vaan luulossasi. Tutkimuksien mukaan, naisen kuvitelma miesten käsityksistä menee harhaan. Luullaan, että miehet pitäisivät laihoista, mutta todellisuudessa miesten maku suuntautuu reilusti pulskempiin tyttöihin. Miesten keskimääräinen haluamus vastaa tarkoin naisten todellista keskimäärää.
Ehdotan, että otat itseäsi tukasta kiinni (muutenkin naisellinen kaunis ele) ja pakotat itsesi pukeutumaan muita varten. Näin tekevät viehättävät naiset. Sinulla on täysi lupa käyttäytyä viehättävästi.
- ...--------
Pukeutumiseni tavoitteet:
- mukava olo, ei kiristä, ei purista, ei roiku tiellä tai estä liikkumista
- säähän sopiva, oli sitten kylmä, kuuma, tuulinen tai sateinen
- tilanteeseen sopiva, eli juhliin tavallista siistimpää, mutta ei liiaksi mukavuuden kustannuksella
- edullinen, en halua käyttää rahojani turhiin vaatteisiin
- en meikkaa missään tapauksessa; iho ei kestä meikkiä, enkä tykkää muutenkaan - En muille vaan
Ennen pyrin olemaan neutraali, lähes huomaamaton. Jos laitan vähänkin myötäilevää saan huomionosoituksia. Vaikka ne ovatkin ns positiivisia. Tollus tuntui ....typerältä.
Olen poistunut markkinoilta ja nyt ensimmäistä kertaa pukeudun kuten haluan. Välillä hyvinkin erikoisesti. En välitä enää vähääkään mitä muuta ajattelevat. Olen muutenkin muutos kohdassa ja pukeutuminen vaikuttaa tunnnelmaan. Pukeudun lämpimästi, kuten aina. En paljastele, mutta kokonaisuudesta näkyy persoona. - shinysatinblouse
Pukeeko naiset satiinipaitoja ulkoisen näyttävyyden vai paidan miellyttävän kosketuksen vuoksi?
Yritän miellyttää lähinnä itseäni. Eli nykyään omasta mielestäni tiedän, mikä on omaa tyyliä ja mikä näyttää mulla hyvältä.
Muttamutta, kyllähän toisten kommentit mieleen jää. Naisten kommenteista jää mieleen vaatteen laatua ja materiaalia koskevat jutut, jos niitä kehutaan tai arvostellaan, miehet kommentoi jotenkin toisella tavoin. Oma siippa tosin äärimmäisen vähän. Joskus hän ei kyllä pidä jostain vaatteesta, jonka laitan hänen sukulaisiaan tervehtimään mennessä, joten silloin vaihdan hillitympään. Saattaa tykätä samoista vaatteista kuitenkin, jos mennään yhdessä viihteelle, eli maku vaihtelee tilanteen mukaan. Kerran muistan miehen melkein poranneen, kun yhdet mun paljon käyttämät housut repeytyivät niin, ettei niitä voinut enää käyttää... :P Toisteli "paniikissa" : "tarkoitatko niitä vaaleita, ihanko totta? " "Eikö niitä mitenkään voi korjata"? Se oli hassua.. :) Hänen toiveestaan sitten yritin löytää samanlaiset tilalle :D- tfcyiuguooihhhnioo
"paniikissa"... tuossa on kuitenkin 50% naisellista liioittelua ja draamaa.
Korkeintaan miestä harmittanut kun akka repi housunsa arvaten miten kalliiksi uudet naistenhousut tulevat... tfcyiuguooihhhnioo kirjoitti:
"paniikissa"... tuossa on kuitenkin 50% naisellista liioittelua ja draamaa.
Korkeintaan miestä harmittanut kun akka repi housunsa arvaten miten kalliiksi uudet naistenhousut tulevat...Totta kai oli liioittelua :D Siksi se oli lainausmerkeissä. Eipä tuo vaatteiden takia ainakaan ole koskaan ollut paniikissa :D
Ne ratsahtivat polvesta, kun kyykistyin. Sen verran haperoksi oli kangas mennyt, kun oli mun (ja miehen?) lempi-kesähousut ja paljon käytetyt.. Miehelle tais housuihin liittyä jotain muistoja.. Tais olla mulla meidän ekoilla treffeilläkin jalassa ;)
Ei mun mies ole koskaan mulle varmaan housuja ostanut. Jotain muita vaatteita olen saanut esim. joululahjaksi, mut en housuja, niitä on vaikea toiselle ostaa, en mäkään ole sille housuja ostanut vaikka muuten vaatteita kyllä. Eikä ne olleet kalliit housut, aika halvat, kuten seuraajansakin.. Totta kyllä, että kyllä se joskus huomauttelee jos ostelen kalliita vaatteita, mutta omatpa on rahani..:)
- dsgdg
No meillä ainakin duunissa yksi varmaan 40-50 väliltä oleva naimisissa oleva nainen pitää niin älyttömän tiukkoja farkkuja (ei sinällään, hyvin säilyneet muodot) että pakkohan sen on jotain huomiota kaivata. Lisäksi joskus kyyläilee pitkään että mitähän siinä tädin päässä mahtaa liikkua, alkaako oma liitto tuntua kenties väljähtäneeltä ja nuori liha kiinnostaa yms.
- ...
Silloin kun me 40-50 välillä liikuskelevat tädit olimme nuoria ja opimme käyttämään farkkuja, farkut olivat tiukkoja. Nykyään sellaisia taas saa, joten onko ihme, jos me tädit ollaan palattu vanhoihin tapoihimme? Onnea vaan kaikille, joiden kroppa on vielä siinä muodossa, että voi niitä käyttää :)
- drtnum (m)
... kirjoitti:
Silloin kun me 40-50 välillä liikuskelevat tädit olimme nuoria ja opimme käyttämään farkkuja, farkut olivat tiukkoja. Nykyään sellaisia taas saa, joten onko ihme, jos me tädit ollaan palattu vanhoihin tapoihimme? Onnea vaan kaikille, joiden kroppa on vielä siinä muodossa, että voi niitä käyttää :)
Tuntuu vähän hassulta, että 40-50-vuotiaat puhuu nuoruudestaan. Itse tulen pian 70 ja kyse on siis poikani ikätovereista. Täältä katsoen olette aika nuoria, vaikkei enää nuorisoa. Senkun pukeudutte vallan seksikkäästi. Silmä niiku lepää.
- ......
Pukeudun aina tilanteen ja sään mukaan. Pakkasessa liikkuessa riittävän lämpimästi ja helteellä vähäisemmin. Käytän julkisia kulkuneuvoja ja muutenkin liikun jalan paljon. Talvella on oltava lämmintä päällä. Töissä on työasu.
Parisuhteeseen ei ole tarvetta joten en ajattele vastakkaista sukupuolta valitessani vaatetusta. Itseäni vaatteiden on toki miellytettävä. Kaunista ja jonkin verran muodinmukaistakin. - ehkä sittenkin
valkoiset on alhaista "rotua", ainakin todella tyhmää sellaista. Jotkut ämmät kulkee minihameissa ja korkkareissa pelkästään saadakseen miesten huomiota!!! Ei tartte ihmetellä jos tulee raiskatuksi!!!! Jos ei kunnioita sen vertaa muita ihmisiä ja mieti pukeutumistaan!!! Menköön strippibaareihin pukeutuneena kuin horo. Siellä on oikea osoite!!!!!!!!!
Risuja tulee myös valkoisille miehille jotka suorastaan kannustavat emäntäänsä näyttämään hutsulta ja kuolaavat itse saastaista pornoa!!!!!!!!!! Tyhmiä miehiä!!!!
Kenties arabit on sittenkin oikeassa!!!!!! Kumpa olisi olemassa valtio, jonne ei päästetä saastapornoa missään muodossa, ihmisiltä odotettaisiin jotain moraalia ja koulutus olisi yhtä hyvä kaikille, ja myös tytöt saavat opiskella!!!- ja mitä
homoihin tulee, niin homoilkoon ihan rauhassa mutta pysyköön poissa normaalien ihmisten ilmoilta jauhamasta paskaa ja lässyttämästä "oikeuksiensa" puolesta!!!! Ketään ei sen koommin kiinnosta, veteleekö joku äijä toista perseeseen, missä ja milloin, tai vastaavasti joku lesbo!!!!!!!!!!!!!!!
- lal laa
eli haluatko sinä miellyttää pukeutumisellasi miehiä, vai pukeudutko pelkästään itseäsi varten? - Nuorempana mietin miltä näytän mm. miesten silmissä, enää en ole pitkään aikaan miettinyt sellaista edes vaatteiden suhteen. Kunhan itse pidän.
oletko törmännyt miehen odotuksiin ja ns. vaatimuksiin pukeutumisestasi? - En oikeastaan koskaan.
ja minkälaisen reaktion se sinussa on herättänyt? - Kerron kun tiedän. - Må *
Kyllä minä mietin myös sitä miltä näytän esim. miestin silmissä, kun aamulla pukeudun työpäivää varten. Haluan näyttää hyvältä, mutta en seiso tuijottamassa itseäni peilistä, joten haluan siis näyttää hyvältä myös muiden silmissä.
Tämä ei tarkoita mitään vesirajaa hipoavia minihameita, vaan yleensä hyvin istuvia farkkuja ja paitoja. Pukeutuminen muidenkin silmiä varten (miesten) ei tarkoita tuollaista stereotyyppisä pukeutumista kuin yllä mainitaan - " menkööt strippibaariin pukeutuneena kuin ******* " - vaatteista
Ykkössyy on naisellisuus, ei tunnu hyvältä pukeutua miesmäisesti tai säkkimäisesti.
Ei huomiokaan pahalta tunnu, mutta parhaalta jos se tulee omalta kumppanilta spontaanisti.
Suomessa ainakin omaa pukeutumista rajoittaa jonkin verran muiden naisten pahansuopaisuus ja tympeät katseet. Esim. hameen pituutta tulee mietittyä kun ikää on yli 30v, vaikka kroppa kaunis. Muualla käydessä tulee pidettyä lyhyempää hametta ja korkeampaa korkoa, ei erotu jokosta. En miellytä muita kuin omaa silmääni. Kesällä menee tiukat mekot ja topit, lyhyet hameet ja shortsit. Värit ja kuviot on mitä on! Jos ei muita miellytä, ei tartte tuijottaa. Kesällä kroppaa voi korostaa, eikä huomiokaan ole pahaksi, jos se on muutakin kuin negatiivisia "oh fuck"- katseita.
Toki töihin mietin, miten pukeudun eli tosi "haaleesti"; pitkät housut ja peittävät kaula-aukot, ei koruja ja hyvän tuntuiset kengät. Vapaalla ollessa on asia erikseen.
- 1,1+0,9=2
Minä ainakin pukeudun lähinnä niin, miten koen itse parhaaksi. Useimmiten pukeutumiseni miellyttää vastakkaisen sukupuolen edustajia ja kyllähän se on kiva, jos muutkin tykkäävät... mutta pääasia on että itseä miellyttää.
Tästä tulikin mieleen, että mulla sattuu olemaan itsellä melkolailla samanlainen baseball takki, kuin mitä Cheekillä on siinä "Syypää sun hymyyn" biisin videossa. Se on keränny aika paljon huomiota... en sitte tiedä hyvässä vai pahassa? mutta itseäni on ainakin miellyttänyt, kuuluu vaan myös mun tyyliin :)
Joku joskus kommentoi tosta mulle, että onko se joku cheek, mutta en ainakaan itse yritä matkia tai esittää ketään muuta kuin itseäni :D
Tää kyssäri oli vissiin suunnattu naisille, mutta tulin sitten kumminkin miehenä tänne vastaamaan :D. - ....................
Tietysti. Niinä päivinä kun kaipaa ekstrahuomiota niin korkkarit ja lyhyt hame ja seuraa miesten reaktioita, hilpeää :D Joskus kääntyy päät jo katsomaan taakseen kun kuulevat että joku nainen on kävelemässä korkokengillä takana.
Kaikki vaatteet mitä puen ovat sitä mitä tahdon pukea, kukaan ei pakota. Mutta kaikkien pukeutumiseen vaikuttavat niin monet sosiaaliset seikat ja kulttuuriset tekijät, että ei ole olemassa "vapaata", täysin omista preferensseistä lähtevää pukeutumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082575
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411741Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431345Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3211221Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3361194Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241111Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571083- 55956
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13932Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21863