kettler fitmaster vai weider pro 4500. Kumpi vai kampi?, eli kumpaa suosittelisitte kotisalille?
Kuntokeskus
16
4252
Vastaukset
- weider pro 4500
Itselläni on tuo weider pro 4500! Tuo kettler näyttää hyvältä ja tukevalta ja siinä on hyvä 3v takuu mutta vain 60kg painopakka! Tosin en tiedä mikä sulla on päämääränä ja onko tuolla painopakalla väliä mutta weiderissä on 85kg painopakka ja myös hyvin tehty! Itse olen riuhtonut vuoden tuolla weiderillä ja ei ole mitään vikaa laitteessa eikä mitään osaa ole tarvinnut vaihtaa että aika laadukkaalta se vaikuttaa. Ei ole kokemusta tuosta kettleristä mutta tämä weider on ainakin hyvä ja tällä pystyy tekeen muistaakseni jopa 25 eri harjoitetta eli on monipuolinenkin. Sekin hyvä puoli tuossa weiderissä on että se ei vaadi paljoa tilaa hyvin mahtuu kamarin laitaan ja jää tilaa vielä paljolle muuta ;)
- vcxvxfdsvc
Oletko ihan varma, että haluat ostaa tuollaisen? Vanhempieni kotisalissa on tuollainen ja sillä tulee tehtyä hyvin vähän mitään. Ei pääse kuitenkaan kuntosalien laitteiden tuntumaan monessa liikkeessä ja vapailla painoilla saa tehtyä tehokkaamman liikkeen. Itse en ostaisi tuollaista viemään tilaa, vaan ostaisin mieluummin kyykkyhäkin, jossa pystyy kyykkäämään, penkkaamaan ym. turvallisesti.
- Kotisali
Lihasten lämmittelyyn ennen treenejä sekä palauttelutreeneihin oli meininki hankkia jompikumpi noista tai jokin muu vastaava. Nuo kaksi mallia on hintaluokaltaan sellaisia mitä vois harkita. Painotangot yms. minulla on jo.
- vcxvxcvxcvxcccx
Kotisali kirjoitti:
Lihasten lämmittelyyn ennen treenejä sekä palauttelutreeneihin oli meininki hankkia jompikumpi noista tai jokin muu vastaava. Nuo kaksi mallia on hintaluokaltaan sellaisia mitä vois harkita. Painotangot yms. minulla on jo.
No jos on ylimääräistä rahaa ja tilaa niin eihän tuosta tietenkään haittaa ole, mutta en näe sille kuitenkaan yhtään mitään tarvetta. Lämmitellä voi keveillä painoilla tai oman kehon painollakin.
- kuntokeskuksen käyttäjä
vcxvxcvxcvxcccx kirjoitti:
No jos on ylimääräistä rahaa ja tilaa niin eihän tuosta tietenkään haittaa ole, mutta en näe sille kuitenkaan yhtään mitään tarvetta. Lämmitellä voi keveillä painoilla tai oman kehon painollakin.
milläs teet kotisalilla ylätaljat, alataljat yms. Aika pitkä lista on harjotteita mitä tuolla teet. Mitä vapailla tangoilla ei voi tehä.
- Ulkopuolinenolio
kuntokeskuksen käyttäjä kirjoitti:
milläs teet kotisalilla ylätaljat, alataljat yms. Aika pitkä lista on harjotteita mitä tuolla teet. Mitä vapailla tangoilla ei voi tehä.
Vapailla painoilla voi tehdä kaiken tarpeellisen.
Ennemmin teen Kulmasoutua ja leuanvetoa, kuin ylä -tai alataljaa.
Mutta kai sitä saa treenata vaikka pinkeillä puolenkilon käsipainoilla, jos haluaa.
Tuloksia tulee levytangolla nopeiten. - hjgkf
kuntokeskuksen käyttäjä kirjoitti:
" milläs teet kotisalilla ylätaljat, alataljat yms"
no miten olisi leuanvetotanko ja levytanko painoineen? Jos ei ole levytankoa, niin kahvaguulat sen leuanvetotangon kaveriksi.
En keksi mitään liikettä minkä voi jollain koneella tai laitteella tehdä, mutta vapailla painoilla ei. Omassa valikoimassa on aikainen määrä liikkeitä, mitkä ei millään laitteella onnistu edes huonosti. - 9+4
hjgkf kirjoitti:
" milläs teet kotisalilla ylätaljat, alataljat yms"
no miten olisi leuanvetotanko ja levytanko painoineen? Jos ei ole levytankoa, niin kahvaguulat sen leuanvetotangon kaveriksi.
En keksi mitään liikettä minkä voi jollain koneella tai laitteella tehdä, mutta vapailla painoilla ei. Omassa valikoimassa on aikainen määrä liikkeitä, mitkä ei millään laitteella onnistu edes huonosti."En keksi mitään liikettä minkä voi jollain koneella tai laitteella tehdä, mutta vapailla painoilla ei."
Reiden koukistus? Tai joku persevemputin. Samapa tuo, kokonaisvaltaisempaa treeniä saa joka tapauksessa vapailla painoilla. - tosi on
9+4 kirjoitti:
"En keksi mitään liikettä minkä voi jollain koneella tai laitteella tehdä, mutta vapailla painoilla ei."
Reiden koukistus? Tai joku persevemputin. Samapa tuo, kokonaisvaltaisempaa treeniä saa joka tapauksessa vapailla painoilla.Sjmv levytangolla tai ghr kehonpainolla. Molemmat parempia liikkeitä kuin reidenkoukistus.
Laitteet on vajaakuntoisten ym. kuntoutusta varten, ei kovaan treenaamiseen. - 13+12
tosi on kirjoitti:
Sjmv levytangolla tai ghr kehonpainolla. Molemmat parempia liikkeitä kuin reidenkoukistus.
Laitteet on vajaakuntoisten ym. kuntoutusta varten, ei kovaan treenaamiseen.Kyllä, otin vaan tuon koukistuksen esimerkiksi liikkeestä jota ei käytännössä saa vapailla painoilla tehtyä, eli harjoitus joka rasittaa vain takareittä. Mitään järkeähän siinä ei ole, on täysin luonnotonta ihmiselle tehdä liikettä joka rasittaa vain takareittä.
- eräjormanpoikapuoli
Kotisali kirjoitti:
"Lihasten lämmittelyyn ennen treenejä sekä palauttelutreeneihin oli meininki hankkia jompikumpi noista tai jokin muu vastaava. Nuo kaksi mallia on hintaluokaltaan sellaisia mitä vois harkita. Painotangot yms. minulla on jo. "
No siinä tapauksessa > http://www.aerobis.com/
- Kuntokeskus rules
Tais aloittaja kysyä että kumpi kannattaisi hankkia, ei sitä että onko laite hyödytän vai ei. Kuten joka asiassa niin myös tässä riittää mielipiteitä puolesta ja vastaan.
Kettler vaikuttaa tukevammalta rakenteeltaa, weider taas huomattavasti halvempi.
Jos ei kenelläkään tutulla ole samanlaisia niin käy rohkeasti liikkeissä "koekäyttämässä" näitä. Saat vähän tuntumaa kumpi olisi parempi.- niin on paras..
Nimenomaan kannattaa testata! Itse huomasin yhden heikkouden tuossa weiderissä. Siinä kun tekee hauiksia alataljalla ja jos laittaa reilusti painoa niin kevyen "keulansa" takia weider rupeaa keulimaan meinaa nostaa keulaosaansa ilmaan! Muuta huonoa en ole havainnut.
- Kotisalikonsultti
Weider isomman painopakkansa puolesta. Mielestäni tuollaista voi harkita lisäksi sitten kun levytanko ja käsipainot jo löytyy.
- Kaikkitoimiikunosaa
Minulla on autotallissa Kettlerin kuntosalikeskus, joka on toistakymmentä vuotta vanha. Käytän sitä ja vapaita painoja kesälomalla ja muulloin, kun en käy salilla. Ajaisi kyllä asiansa "monitoimikone" pelkästään käytettynäkin, kun tietää, mitä tehdä ja miten.
Jos puhutaan pelkistä käsipainoista vapaina painoina, niin niitä saa löytyä todella montaa eri painoa tai säätövaraa rutkasti, että saisi kunnolla koko kropan noiden avulla treenattua. Toki kestävyyttä tulee, kun vielä punnertelee sekä tekee vatsoja, selkiä ja kyykkyjä vaikka vain omalla painolla, mutta peruskäsipainojen ongelmana on helposti se, että se mikä riittää hauiksiin ja ojentajiin, on monille liikaa olkapäihin ja aivan liian vähän rintalihas- ja yläselkäosastoon.
Jos on levytanko ja painoja siihen, niin tilanne paranee, mutta yleensä tarvitaan penkki ja jokin teline tai power rack.
Monitoimikoneella saa kestävyyden lisäksi myös hyvät voimatasot aikaiseksi. Itselläni tosin noin 10 kk vuodesta salia, mutta eivät tulokset putoa monitoimikonetreenien jälkeen yhtään, päin vastoin etenkin rintalihas- ja yläselkäosasto voimistuu.
Sopii myös kovempaan kuntoiluun, vaikka nykyajan trendi onkin vapaat painot tai kahvakuula, joka on hyvä sekin, mutta sama kahvakuula, mikä vahvistaa hyvin käsivarsia on aika tussu muun yläkropan tarpeisiin. Näin siis voimamielessä.
Vai että vain lämmittelyyn, :) Hehe! Voin helposti nähdä kriittiset kommentaattorit päät punaisena painamassa monitoimikoneella. Yksi hyvä puoli on se jatkuva v**tumainen vastus, jota vapailla painoilla ei koskaan saavuta.
Ja olen itse vapaiden painojen kanssa treenaaja, mutta kannattaa vaihdella, että oman treenin puhtaus ja ylivertainen tehokkuus osoittautuu harhaksi. - Nyykreeni
Se on siinä: https://www.youtube.com/watch?v=JcisQg9mCag
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006