Sivuspagaatti 20-vuotiaalla

somersaults

Haluan saada aikaiseksi sivuspagaatin/spiraalin. Tarvitsisin nyt konkreettisia neuvoja ja venyttelyharjoituksia, sekä vaikkapa jonkun karkean arvion kauanko parikymppisellä nuorella naisella menee venyä täyteen spagaattiin.

Olen itse asiassa yrittänyt tätä vähän aikaan, mutta silloin tällöin on jäänyt venyttelyssä päiviä väliin ja on tuntunut ettei edisty yhtään. Olen muuten ainakin suhteellisen notkea, vaikken ikinä ole voimistelulajeja harrastanut.

Olisiko tästä palstasta apua?

4

1596

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erittain.notkea.flikka

Haluaisitko olla yhtä notkea kuin mä?

• iramaria1

Olen itsekin nyt treenaamassa sivuspagaattia, ja joskus ala-asteella se jäi parin sentin päähän (täytän kohta 19v). Minusta sivuspagaattiin pääsee nopeiten ihan vaan sivuspagaattia harjoittelemalla. Itse olen tehnyt tät neljällä eri tavalla:

1. Ihan vaan lattialla istuen ja siitä jalat levälleen.
      2. Samaten lattialla istuen, mutta jalat auki seinää vasten ja työnnät siitä itseäsi kohti seinää.
      3. Siten, että lähdet seisaaltasi avaamaan jalkoja niin alas kun saat ja otat käsillä/kyynärpäillä vastaan riippuen siitä miten alas pääset.
      4. Makaamalla vaikka sängyllä takamus kiinni seinässä ja siitä lähdet avaamaan jalkojasi seinää pitkin niin alas kuin saat.

Minulla tuo 2. tapa on tuntunut tehokkaimmalta, mutta voi olla että sinulla joku muu toimii paremmin. Tuo neloskohta on ehkä mukavimman tuntuinen, kun voi vain antaa painovoiman tehdä tehtävänsä samalla kun makoilet rennosti.

Sivuspagaattiin auttaa myös ainakin takareisien venyttely (aitajuoksija-asento tai muu vastaava).

Nivusia/sisäreisiä voi venyttää myös muilla tavoilla. Asento, jota minä kutsun sammakoksi, toimii ihan hyvin. En osaa selittää sitä, joten tässä on netistä löytämäni kuva, jossa asento näkyy joten kuten. Toivottavasti linkki toimii.
      http://3.bp.blogspot.com/-qKMMlRc2J7Y/UFcz_nN9zLI/AAAAAAAAAQU/mlCWutg70SY/s1600/mun omia 029.JPG

Tässä vielä toinen hyvä venytys, jota en myöskään osaa omin sanoin selittää.
      http://www.patrol.fi/sites/default/files/imagepicker/3/sisareidet.jpg

Kannattaa venytellä päivittäin, ja pitää yhtä venytystä se 30-90 sekuntia (max. 2min). Venytyksen voi toki toistaa useampaan kertaan, mutta kerrallaan mielellään tuo aika.

20- vuotias ei tietenkään veny 12-vuotiaan tavoin, mutta täysi spagaatti on kuitenkin täysin mahdollinen. En osaa yhtään arvioida kuinka kauan spagaattiin pääsyssä menee, koska se riippuu ihan ihmisestä.

Toivottavasti tästä oli apua, tsemppiä spagaattitreeniin! :)

• Cheerleader1
    • notkula

Kannattaa ensin oppii spagaatti ja sit vasta sivari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6128
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5587
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2046
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      121
      1667
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1603
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe