voiko pelkällä lenkkeilyllä laihtua?

abn1

lenkkeilykärpänen päässyt puraisemaan, ja haluaisn päästä muutamasta mahamakkarasta eroon, ja tämä laihdutusjuttu ei ole oiken tuttua. Tarvitseeko tehdä myös jotakin lihaskuntoliikkeitä (vatsat, selät jne.) vai voinko päästä rasvasta eroon suurimmaksi osaksi lenkkeilemällä? Tietenkin ruokavaliota yritän sumplia mahdollisimman terveelliseksi myös.
Ja kuinka kauan arvelette että menee johonkin 5 kilon pudottamiseen, jos käyn 3-5 kertaa viikossa 2-4 kilometrin hölkkälenkillä?
Ei minulla mikään valtava kiire ole kiinteytyä, mutta olisi kiva tietää vähän lähtökohtaisesti asioita.

35

8413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihaksikas mies

      5 kiloo putoo 2 kuukaudes jos noudatat tiukkaa ruokavalioo etkä syö mitään herkkuja, karkkia, pizzaa tai sellasta. 2-4 kilsaa on aika vähän siltin. Pitäis kans nostella painoja ja tehdä lihaskunto harjotuksii jos haluut kiinteyttää. Puntteja kun nostaa niin tulee lihaksia mut siihen menee iakaa et lihakset kasvaa ja siinäkin tarvii sit noudattaa tiukaa ruokavalioo.

      • Lähtömitat???

        Ap,
        jos olet nuori ja normaalipainoinen, on tuo paras tapa:

        Tarpeeksi terveellistä kotiruokaa, herkkuja silloin tällöin ja lenkkeilyä, niin todellakin pieni pömppä sulaa, ja pysyt silti terveenä ja hyvällä mielellä!


    • life coach

      Hei!

      Lenkkeily on todella hyväksi terveydelle. Se esimerkiksi parantaa aineenvaihduntaa, tuottaa mielihyvän hormoneja ja vahvistaa lihaksia ja hengitystä. Se myös auttaa laihduttamisessa.

      Jos nyt vastaan sun otsikon kysymykseen: Voiko pelkällä lenkkeilyllä laihtua?
      Teoreettisesti, jos ajattelee että syö prikulleen samat ruoat kuin aikaisemmin ja sitten alkaa liikkumaan enemmän kuin aikaisemmin, niin laihtuu tietenkin. Koska silloin kuluttaa enemmän kaloreita kuin aikaisemmin suhteessa siihen kalorimäärään mitä syö.

      MUTTA olen oppinut että pelkästään kaloreita laskemalla ei aina onnistu laihtuttamaan. Esimerkiksi, jos joku söisi decilitran puhdasta sokeria. Siinä on mielettömän paljon kaloreita, mutta lähestulkoon ei mitään vitamiineja ja hivenaineita tai proteiineja tai terveellisiä rasvoja mitä kroppa tarvitsee. Silloin usein henkilölle tulee himo syödä lisää, eikä henkilö jaksa liikkua paljon, koska kroppa ei ole saanut mitä tarvitsee. (Sitäpaitsi nopeat hiilihydraatit (sokerit,vehnäjauhot ja perunat) heilauttavat verensokeria, josta myös tulee ruoan himo)

      En koskaan neuvoisi henkilöä, joka syö pelkästään tyhjiä kaloreita (sokeria, vehnäjauhoa) menemään lenkille muuttamatta ruokavaliotaan, koska hänen kroppa ei kestäisi sitä., eikä hän luultavasti haluaisikaan/pystyisi mennä lenkille.

      Eli minun uskomuksieni mukaan on erittäin tärkeätä keskittyä ruokavalioon myös, jos haluaa laihtua. Keho tarvitsee tiettyjä vitamiineja ja hivenaineita eli kasviksia ja proteiiinia, terveellisiä rasvoja ja sen sellaista. Mutta niinhän sinä kerroit kirjoituksessasi,että aiot myös tarkkailla syömisiä. Ja jos sinusta tuntuu siltä,että on energiaa lenkkeilyyn niin luultavasti syöt jo valmiiksi aika terveellisesti.

      Ottakaa minuun yhteyttä, jos haluatte henkilökohtaista tukea laihduttamiseen osoitteeseen [email protected] Olen life coach- opiskelija ja 28-vuotias nainen, joka neuvoo ja tukee ilmaiseksi skypepuhelun kautta.

    • intoa

      Laihtuakseen ei tarvitse liikuntaa, jos vaan ruokavalio on terveellinen eikä syö paljoa. Nälkää ei saisi olla eli kannattaa syödä kevyitä ruokia niin ettei kuitenkaan jää nälkä. Itse käytän tätä metodia. Olen myös aikoinaan laihduttanut pitkillä lenkeillä, mutta lenkkeily lisää nälkää, joten on samantekevää jättää lenkit pois, koska ne tulee syötyä takaisin ja jopa niinkin, että syö liikaa. Helpompi on laihduttaa niin, että säätelee pikemminkin ruuan syömisessä. Ilman liikuntaa naispuolinen henkilö voi syödä keskimääräin 2000 kcal/päivä, eli ilman liikuntaakin voi laihtua. Pienet ateriat ovat kaiken perusta, ja sokeri pois ja leivän päälle ei kannata laittaa paljoa rasvaa.

      • Hah ja huh

        "joten on samantekevää jättää lenkit pois"

        Ei todellakaan ole sama:

        _painon_ voit saada syömällä ihan mihin lukemiin tahansa,
        mutta liiikumalla saa kauniit lihaksen eli kauniin mallisen kropan.

        Ja energiaa.
        Ryhtiä.
        Vahvat ja vetreät nivelet.
        Mielenterveyttä.

        Mutta jos on tärkeää vain ja ainoastaan vaa`an lukema...


    • life coach

      Silloin kun laihduttaa on kuitenkin hyvä treenata ja rakentaa lihaksia, koska laihduttaessa ne muuten lähtee kans helposti samalla kun rasva lähtee.

    • Voi toki, mutta...

      Noi lenkit ovat sen verran lyhyitä, että kerralla kuluu korkeintaan 200 kaloria (ei paljon sataa enempää lyhyillä lenkeillä). Yhden läskikilon kuluttamiseen menee 7000-9000 kcal. Joten aika monta tuntia joudut lenkkeilemään kilon tiputtamiseksi.

      45 hölkkälenkkiä niin tippuu kilo.15 viikkoa. Eli melkein 4 kuukautta parhaimmillaankin.Viiden kilon pudotukseen menee siis 4x5 = 20 kuukautta. Siis vuosi ja 8 kk.

      Sen sijaan syömällä terveellisesti ja näkemättä nälkää voit tiputtaa terveellisesti 2 kiloa kuukaudessa, tekee siis 2,5 kk ja 5 kg on poissa.

      • Lisätään vielä:

        Rasvanpolttoon on parasta matalasykkeiset reippaat kävelyt. 6-7 km/h. Vähintään 45 min kerrallaan, miel. tunti. Siitä voit vähentää 300- 350 kcal.

        Kun alkaa liikkumaan, usein myös katsoo syömisiäänkin tarkemmin.


      • Supernaturaali

        Mitäpä jos sitä vaikka tekis molempia samaan aikaan syö terveellisesti lenkkeilee ja tekee lihaskuntoa sitäpaitsi herkkupäivää ei. Tarvitse jättää pois se auttaa motivoimaan että jaksaa jaksaa kohta on herkkupäivä 😉 ja lenkillä kannattaa käydä joka toinen päivä vain ja jokatoinenpöivä vähän lihaskuntoa herkkupäivänä voi sit levätä hetken :)


    • intoa

      Siis jos on kovin ylipainoinen niin kannatan syömällä laihduttamista liikunnalla laihduttamisen sijaan. lihakset ovat toisarvoinen asia läskin poissaamiseen verrattuna, kyllä niitä lihaksia pystyy sitten alkaa muovata, kun on laihtunut hyvään malliin.

      • Vastaus ketjun mukaa

        Niin, jos luet ap:n avauksen, sillä ei ole mitään tekemistä "kovin ylipainoisen" henkilön kanssa. Vastaukset sopivaksi kuhunkin ketjuun siis.
        Muuten toki samaa mieltä, sairaalloisen ylipainoisen on ensisijaisesti poistettava kuormitusta sydämen toiminnan helpottamiseksi ja sokeriaineenvaihdunnan normalisoitumiseksi.
        Sairaalloisen ylipainoiset eivät avaa ketjuja lenkkeilystä ja kirjoita kiinteytymisestä ja parin kilon pudottamisesta. Näin teki tämän ketjun aloittaja - luultavasti normaalipainoinen tai sen tuntumassa oleva.


    • Laihtunut

      Eihän se lenkkeily hirveästi laihduta itsessään, mutta omakohtaisen kokemuksen mukaan sellainen tunnin lenkki muutaman kerran viikossa auttaa kovasti himojen hallinnassa. Tämä ei ehkä päde muihin, mutta itse kun lenkkeilen, niin mieliala kohoaa ilman herkkujen mussuttelua ja pysyy hyvänä pitkään!

      Lisäksi lenkkeily tekee kropallekin terää, ja sitä pitäisi harrastaa vaikkei laihduttaisikaan. :) Onhan se totta, että jos yhdistää liikunnan ja hyvän ruokavalion, niin lopputulos on aina paras. Yksinkertaiset kotona tehtävät lihaskuntoliikkeet tukevat jaksamista ja motivaatiota!

      • -------:

        Minä olen 95kg ja 175cm. Lenkkeilin, siis hölkkäsin ja juoksin 5kk ja en laihtunut grammaakaan. Lenkillä kävin 5kertaa viikossa. Lisäksi tein lihas harjoituksia. Myös uin ja pyöräilin. Muistaisin UKK instituutin ohjeen, että liikunnasta on laihduttamisessa 20%hyöty. Jos painoa on kuten minullakin niin kannattaa rukata se ruokavalio kuntoon ekaksi ja sitten vasta miettiä liikkumista


      • intoa
        -------: kirjoitti:

        Minä olen 95kg ja 175cm. Lenkkeilin, siis hölkkäsin ja juoksin 5kk ja en laihtunut grammaakaan. Lenkillä kävin 5kertaa viikossa. Lisäksi tein lihas harjoituksia. Myös uin ja pyöräilin. Muistaisin UKK instituutin ohjeen, että liikunnasta on laihduttamisessa 20%hyöty. Jos painoa on kuten minullakin niin kannattaa rukata se ruokavalio kuntoon ekaksi ja sitten vasta miettiä liikkumista

        Tuota mieltä siis minäkin. Sen verran paljon kuitekin mulla kokemusta eri tavoilla laihduttamisesta. Laihdutusmotivaatio ei saisi perustua liikunnan varaan vaan pitäisi olla motivaatiota syödä terveellisesti ja pienin annoksin ja syödä vain silloin kun on nälkä. Minä laukkasin viikko tästä takaperin yöllä 4-5 jääkaapilla, minkä vuoksi painoni vain nousi kokoajan, yösyöminen oli oikein pakkomielle. Nyt kun olen huomattavasti vähentänyt syömisten määrä jäi yösyöminen kokonaan pois. Kyseessä oli siis ilmiselvästi verensokerin vaihtelu. Siksi kannattaa syödä vähän kerrallaan.


      • intoa
        intoa kirjoitti:

        Tuota mieltä siis minäkin. Sen verran paljon kuitekin mulla kokemusta eri tavoilla laihduttamisesta. Laihdutusmotivaatio ei saisi perustua liikunnan varaan vaan pitäisi olla motivaatiota syödä terveellisesti ja pienin annoksin ja syödä vain silloin kun on nälkä. Minä laukkasin viikko tästä takaperin yöllä 4-5 jääkaapilla, minkä vuoksi painoni vain nousi kokoajan, yösyöminen oli oikein pakkomielle. Nyt kun olen huomattavasti vähentänyt syömisten määrä jäi yösyöminen kokonaan pois. Kyseessä oli siis ilmiselvästi verensokerin vaihtelu. Siksi kannattaa syödä vähän kerrallaan.

        siis 4-5 kertaa yössä jääkaapilla.


      • intoa
        intoa kirjoitti:

        siis 4-5 kertaa yössä jääkaapilla.

        Syön joka aamu puolikulhollista kaurapuuroa: Saarioisen sokeroimatonta luomu spelttikaurapuuroa, joka maksaa 2 euroa tai alle per purkki. Kaurapuuro pitää todella pitkälle nälkää päivällä. Syön myös enemmän kasviksia, marjoja ja hedelmiä mitä ennen ja leipää en syö suuria määriä ja laitan leivän päälle mahdollisimman vähän voita ja pari kalkkunaleikettä päälle ja leipä on ruista. Liikun satunnaisesti, mutta en laihduttaakseni.


    • keskustelunaloittaja

      mittani ovat siis n. 165cm/62kg
      ylipainoa ei siis niinkään ole, mutta ei pieni kiinteytyminen ja muutaman kilon pudotus huonoksi ole.
      Entä onko tällainen ruokailurytmi hyvä näin alkuun:
      Aamulla (ruis)leipä ja lasillinen vettä
      Päivällä syön lounaan (annoksen koko riippuu hieman siitä kuinka nälkäinen olen) ja lasillisen vettä
      Välipalaksi leipää tai jukurttia, lasillinen limsaa tai mehua
      Sitten normaalisti iltaruoka (mitä nyt sattuu olemaan, pizzaa tai muuta roskaruokaa en kuitenkaan syö) sitä lautasellinen, sitten 1-2 lasillista maitoa
      ja iltapalaksi sitten muutama leipä, hedelmä ja vettä.
      Ja onko pahaksi, jos kerran viikossa pitää ns. karkkipäivän? huomasin parhaaksi että en jätä herkkuja kokonaan pois, vaan valitsen yhden päivän viikosta milloin sallin itselleni esim levyllisen suklaata.

      • cuba libre

      • Epäterveellistä

        Liian vähän proteiinia ja liikaa turhaa hiilihydraattia.

        Limsaa? Jogurttia, ei kai sokeroitua? Mehua? Levy suklaata?

        Lautasellinen on ok, jos se on kahvilautanen. Ruokalautaselle voit kasata kasviksia, mutta vain ruokalusikallinen oliiviöljyä.

        Pieni suklaa- tai lakupatukka käy karkkipäivänä. Ei muuta.


    • uikkarit uusiks

      Kaloreista tiedä, mutta karhut nukkuvat ja laihtuvat talvella ilman lenkkeilyä, eivätkä juo litratolkulla päivässä. Ihminen ei tietenkään voisi olla liikkumatta koska lihakset surkastuisivat. Mutta kahden viikon vetelehtiminen punkas ja soffas ilman hyvyyksii vähällä perusruoalla ilman iltasyöntii pudottaa painoo 10kg - 15kg. Ehdottomasti ruisleipää.
      www.soffaproffa.weebly.com

    • minävaan333

      ite pudotin 5 kg vähä alle kahessa kk, riippuu toki sun lähtöpainostakin.

    • jeps1

      ite aloitin lenkkeilyn hitaasti jostain 2 km lenkeistä pikku hiljaa pidentäen matkaa, nyt menee joka päivä joku 5 km. Painoa puonnut melkeen20 kg. Tarkoituksena oli aluksi 10kg puotus, mutta loput lähti kuin itsestään. Enään 4kg pois ja olen täysin tyytyväinen. Ruokavaliota, muutin vain annoskoot pienemmäksi ja illalla syöpöttelyn jätin kokonaan pois. Mikä tässä on ollut mukavaa, että olen saattanut jättää pidemmäksi aikaa reenin pois ja olla vain mutta paino ei ole alkanut enään nousemaan. :)

      • juoksija

        Mä voisin tohon vastata,että kyllä laihduttaa lenkkeily!!! Itse alotin pienillä 2-5km lenkeillä eikä sitä oikein huomannut,mutta nyt kun juoksee jo 7-10km useasti viikossa ja tarkoitus juosta myöhemmin 20km. Paino sulaa kuin itsestään vaikka söisi pizzaa,karkkia yms. Ikinä en ole tarkoituksella laihduttanut, koska en ole ylipainoinen,mutta aina kun on vain lisännyt liikuntaa niin kiloja on lähtenyt. Ja sen verran vielä,että kun juoksee 10 kilometrin lenkkejä niin on väkisinkin katsottava vähän sitä syömistä,koska ainakaan täydellä vatsalla ei pitkälle juosta...


    • iisi

      Kyllä lenkkeilyllä on jännä rasvansulattajavaikutus, kun sitä jaksaa säännöllisesti tehdä. Netistä löytää helposti juoksuohjelmia, ja niistä voi valita itselle sopivan. Itse aloitin parin kilometrin kävely/hölkkäyhdistelmällä, ja nyt juoksen hölkkä/juoksuyhdistelmiä 5-6km edestä kolme kertaa viikossa. Tarkoitus olisi päästä aluksi 10km lenkkeihin, ja ehkä joskus kokeilla sitä puolimaratonia.

      Lenkkeilyssä on myös se hyvä puoli, että sitä voi tehdä koska tahansa, missä tahansa. Varaa vain itselleen sen tunnin ja lähtee vaikkei aluksi huvittaisikaan. Yhdenkään lenkin jälkeen ei ole harmittanut että tuli lähdettyä, koska lenkin jälkeen on hyvä olo siitä, että tuli asettaneeksi itselleen tavoitteen lenkkeiltyä se ohjelman mukainen määrä ja voitettua sen. Juosta voi myös matkoilla, ottaa vain kengät ja juoksuvaatteet matkaan, ei vie paljoa tilaa ja lomakohteen ympäristöönkin tulee tutustuttua ihan eri tavalla.

      Tavoitteita voi myös asettaa muitakin, esimerkiksi kun olen juossut ohjelmasta neljä viikkoa niin palkitsen itseni vaikka hieronnalla. Olo on lenkkeilyn takia loistava ja kunto on kasvanut huimasti, eikä syömisiä tarvi niin uskonnollisesti kyttäillä, vaikka sitäkin puolta olen parantanut.

      Itse pyrin juoksemaan kolme kertaa viikossa, ja käyn 1-2 kertaa viikossa ohjatulla tunnilla, ja se riittää mainiosti. Lisäksi silloin tällöin kehonhuoltoa putkirullalla niin kroppa on euforinen ja itseään on helppo rakastaa.

    • ouwittu

      vittu

    • Kyllä voi!

      Minä laihdutin 2000-luvun alkupuolella vain lenkkeilemällä toistakymmentä kiloa.

    • sohvalaihduttaja

      Lenkkeily voi olla laihdutuksessa apuna, mutta painohan putoaa vain kalorivajeella.

      Lenkkeily on erinomainen tapa pitää kunnosta huolta, mutta sen lisäksi pitää huolehtia että syö oikein.

    • vplaittelilaihduttajalle

      Unohda kaloriteoria
      Unohda THL:n sadut
      Unohda tyydyttyneen rasvan pelko.

      Ja vastaus aloittajan kysymykseen.

      Jos syöt väärin niin lenkkeily ai auta pätkääkään.

      • HyvinMeneeSilti

        "Jos syöt väärin niin lenkkeily ai auta pätkääkään."

        Ei jeesus mitä sekoilua.


    • haastetta_kehiin

      Painon pudottaminen on teoriassa suhteellisen helppoa. Poltetaan kaloreita (joulet) liikunnalla ja vähennetään energiansaantia eli syömistä. Haastetta tulee runsaasti kehiin jos samankaikaisesti haluaa pudottaa runsaasti painoa (läskiä vyötäröltä) ja saada lihaskuntoa (so. muskeleita). Silloin on tiedettävä kyllä mitä syö ja milloin. Muutoin kroppa näivettyy. Läski lähtee ja samalla myös lihakset.

      • exteurassika

        Lihaskunto ja muskelit eivät ole ihan sama asia. Lihaskunto syntyy treenillä, lihaksia voi kasvattaa pulleiksi ruokavaliolla (proteiineilla).

        Huomasin itse laihduttaessani käyttämällä proteiinia tuplamäärän normaalista, että lihakset kasvoivat sellaisiksi pulleiksi, mutta ei niiden koko muuttanut oleellisesti lihaskuntoa tai voimatasoja.


      • haastetta_kehiin
        exteurassika kirjoitti:

        Lihaskunto ja muskelit eivät ole ihan sama asia. Lihaskunto syntyy treenillä, lihaksia voi kasvattaa pulleiksi ruokavaliolla (proteiineilla).

        Huomasin itse laihduttaessani käyttämällä proteiinia tuplamäärän normaalista, että lihakset kasvoivat sellaisiksi pulleiksi, mutta ei niiden koko muuttanut oleellisesti lihaskuntoa tai voimatasoja.

        on aivan totta että lihaskunto ja lihakset ja voima ovat eri asiota. Ne kuitenkin korreloivat keskenänsä. Hyvä että söit enempi proteeiinipitoista laihduttaessasi ja ymmärtääkseni myös treenasit. Toivottavasti proteiinisi tulivat ruuasta eikä muovipurkista. Lihakset voivat olla pulleita ( broileri) mutta silti höttöä sisältä. Liikaa proteeinia ei ole hyväksi jos ei lihaksiansa treenaa samalla. Onnellisimmassa asemassa ovat "luuviulut". He kun voivat treenata ilman että laihduttavat samanaikaisesti. Tuloksia syntyy silloin todella nopeasti. Nämä ovat hyvin yksilöjuttuja. Ihmistä näkemättä ei voi tietää mikä on hänelle paras resepti laihduttamiseen ja kuntoiluun ja elämäntapamuutokseen. Kuntoillessa tapahtuu elimistössä kaikenlaista hyvää. Luusto.lihakset,jänteet,elimet,aivot,psyyke, henkisyys jne.


      • exteurassika
        haastetta_kehiin kirjoitti:

        on aivan totta että lihaskunto ja lihakset ja voima ovat eri asiota. Ne kuitenkin korreloivat keskenänsä. Hyvä että söit enempi proteeiinipitoista laihduttaessasi ja ymmärtääkseni myös treenasit. Toivottavasti proteiinisi tulivat ruuasta eikä muovipurkista. Lihakset voivat olla pulleita ( broileri) mutta silti höttöä sisältä. Liikaa proteeinia ei ole hyväksi jos ei lihaksiansa treenaa samalla. Onnellisimmassa asemassa ovat "luuviulut". He kun voivat treenata ilman että laihduttavat samanaikaisesti. Tuloksia syntyy silloin todella nopeasti. Nämä ovat hyvin yksilöjuttuja. Ihmistä näkemättä ei voi tietää mikä on hänelle paras resepti laihduttamiseen ja kuntoiluun ja elämäntapamuutokseen. Kuntoillessa tapahtuu elimistössä kaikenlaista hyvää. Luusto.lihakset,jänteet,elimet,aivot,psyyke, henkisyys jne.

        En minä sen kummemmin treenannut laihduttaessa, enempi tarkoitus oli pudottaa painoa ruokailutottumuksia muuttamalla jotta pääsen treenaamaan omalla painollani.

        Kävelyä, kevyttä hölkkää, etunojapunnerruksia, leuanvetoa, selkäliikkeitä, jalkakyykkyjä omalla painolla. Painoa lähti lähes 20 kiloa 8 kuukaudessa.

        Olen 180 cm pitkä ja painan nyt 85 kiloa, nyt olisi tarkoitus alkaa hienosäätämään kroppaa siirtymällä vähä kerrallaan kovempaan treeniin. Läskit on karisseet vartalosta mutta lihaskunto on kaukana niistä ajoista kun harrastin liikuntaa aktiivisesti.

        Lenkkeilyä, naruhyppelyä, erilaisia punnerruksia omalla painolla, leuanvetoa, nyrkkeilysäkin hakkaamista, idea olisi saada kuntoa parannettua hapenottokykyä ja lisätä notkeutta, räjähtävyyttä ja tietenkin myös voimatasoa mutta enemmän lihaskuntoa.

        Paino olisi tarkoitus saada lähemmäksi 85 kiloa kuin 90 kiloa, silloin elämä olisi hivenen kevyempää.


    • Anonyymi

      Itse laihutan koko ajan ja olen 10.v sad koska miul on pakko mieli vaa laihuttaa oma keho on kyllä niin kunnossa kun lenkkeilee joka päivä yhteensä mie oon laihtunu (12,4Kg

    • Anonyymi

      10 vuotta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe