On kulunut kolme kuukautta siitä, kun sain tietää, että puolisolla ollut suhde yli vuoden. Siinä meni joulu ja uusi vuosi aivan pimeydessä, en muista niitä olleenkaan. Nyt alkaa valoa pilkottaa tunnelin päässä; olen päässyt ajatusteni herraksi ja pystyn ajattelemaan muutakin kuin tätä asiaa. Jollain tapaa olen muuttunut välinpitämämättömäksi, Ajattelen, että katsotaan, mitä aika tuo tullessaan. Puoliso tietysti sanonut suhteen loppuneen, mutta kuka tietää. Mitään varmaa tulevaisuudesta ei ole, toistaiseksi mennään entiseen malliin. Ehkä aika tekee ratkaisun. Päätin ainakin sen, että tunnekuohussa ei kannata ruveta päätöksiä tekemään erosta tai jatkamisesta. >Toisaalta mietin, että olenko lapsellinen, kun otin asian niin kovin raskaasti, mies taas harmittelee sitä, että jäi kiinni. Ihmetteli sitä, kuinka asiat voivat noin vaan tulla julkiseksi. Taitaa olla lapsellinen hänkin.
Aika tekee ratkaisun
26
538
Vastaukset
- Suuri myötätuntoni
Et ole lapsellinen! Puolisosi on loukannut sinua syvältä, uskottomuuden paljastuminen on suuri trauma petetylle. Suosittelen sinulle kirjaa Revitty sydän - voiko uskottomuudesta toipua. Tsemmpiä päiviksi.
- knvijvkjv
Puolisosi ei selvästikään kadu tekoaan, koska harmittelee sitä että jäi kiinni. Jos hänen asenteensa ei muutu niin ero taitaa olla paras ratkaisu.
- KaikenYrittänyt
Olen samaa mieltä. Jos mies harmittelee vain sitä, että jäi kiinni, se kertoo kyllä hänestä karua sanomaansa. Ei kadu, ei ymmärrä tehneensä väärin, ei harmittele sitä, että tuottaa suurta tuskaa ja ahdistusta toiselle. itsekästä, hyvin itsekästä. Ja kypsymätöntä, ei lapsellista, lapsikin osaa katua - vaan kypsymätöntä ja itsekästä toimintaa aikuiselta mieheltä.
Aika ei tee ratkaisuja. Sinä voit ne tehdä. Elämä on valintoja täynnä.
- Heratys kestää
Heti käryn jälkeen pettäjä on hukassa, usein aika pitkään. Hänen ajatuksissaan painivat yhä se sadat tekosyyt, joita hän on luonut ehkä vuosia omassa päässään ja joilla hän on oikeuttanut itselleen pettämisen. Pettäjä haluaa yhä uskoa niihin. Toisaalta vieressä on puoliso, jonka käytös ja sanat kertovat toista. 'Kotirangaistukset', väliaikainen ulkoruokintaan joutuminen, jopa alkavat erojärjestelyt vasta osoittavat pettäjälle sen, mitä teoistatodella seuraa. Eka katumista osoittava puhe ("pilasin kaiken ihan itse") tuli mieheni suusta vasta 7kk käryn jälkeen.
- kerrasta poikki
Voi ihme miten te olette naiiveja: miehethän sanovat juuri sen mitä te haluatte kuulla. Esittävät katuvaa "pilasin itse kaiken" jne. Eivät he kadu mitään muuta kuin kiinnijäämistän vaikka esittävät uskottavasti muuta. Uskokaa pois. Kun aikaa kuluu, sama peli jatkuu kun ovat huomanneet että uskotte mitä tahansa ja että anteeksi saa aina.
- Ei jatku
"pilasin itse kaiken" tuli exän suusta vasta nyt, kun olemme jo asuneet erillään 5kk ja ero on lähes valmis. Joten sama peli ei jatku, tiedoksesi.
- wake wake now
Puhut juuri sitä mitä täällä ei haluta uskoa! Mies puhuu juuri niitä asioita, niillä sanoilla kun hänen halutaan puhuvan. Siihen asti kunnes reitti on selvä toisen/kolmannen naisen luokse. Olen ikäväkseni havainnut naisten pitävän näitä miesten katumusvalheita sydämellään vuosia, uskovat ne satasella, kauheinta on kun vielä nuo valheet talletetaan sisimpään kultakehyksiin ja niitä siellä vaalitaan. Yleensä nämä naiset sitten syyttävät muita erosta, eihän tämä #katuva# mies nyt ole halunnutkaan koskaan erota mutta kun joutui.....
- poppye
Valitettavasti vaikuttaa kertomasi perusteella hyvin vahvasti siltä, että sivusuhde jatkuu edelleen. Asia ei muutu, ellet tee jotain radikaalia.
- Epäluuloisille
Jos epäilee salasuhteen yhä jatkuvan kärystä huolimatta. Jos puoliso toisin väittää, mutta suhde yhä jatkuisi, silloin puoliso on aiempaa fiksumpi salaamaan tapaamisensa, puhelunsa ja menonsa. Enää petetty ei löydä todisteita, koska salapuheluita, yöpoissaoloja tms ei enää ehkä ole nähtävillä.
Petetty voi vaatia että puolison puhelin on aina nähtävillä (ei auta, pettäjä poistaa samantien kodin ulkopuolella tehdyt salapuhelut) ja operaattorilta tilataan kotiin puhelindatalista pettäjän numerosta, jonka petetty saa lukea aina. Pettävä ei suostu listan tilaamiseeen ja syyksi ilmoittaa tietenkin, että puoliso menee yksityissuojan puolelle ja vaatii kohtuuttomia. Joten sitä ei saa. Nyt yksityisetsivä tai muunlainen vakoilu on ainoa vaihtoehto, jos haluaa olla todella tietää, mikä on totta.
Yksityisetsivät tilataankin useimmiten vasta näissä, oma eropäätös on lähes tehty, mutta juuri ennen eropäätöstä haluaa vielä tietää mikä se totuus oli, elämämnsä tärkeimmässä ihmissuhteessa, omassa avioliitossa. Suosittelen. - Ja lisää
Epäluuloisille kirjoitti:
Jos epäilee salasuhteen yhä jatkuvan kärystä huolimatta. Jos puoliso toisin väittää, mutta suhde yhä jatkuisi, silloin puoliso on aiempaa fiksumpi salaamaan tapaamisensa, puhelunsa ja menonsa. Enää petetty ei löydä todisteita, koska salapuheluita, yöpoissaoloja tms ei enää ehkä ole nähtävillä.
Petetty voi vaatia että puolison puhelin on aina nähtävillä (ei auta, pettäjä poistaa samantien kodin ulkopuolella tehdyt salapuhelut) ja operaattorilta tilataan kotiin puhelindatalista pettäjän numerosta, jonka petetty saa lukea aina. Pettävä ei suostu listan tilaamiseeen ja syyksi ilmoittaa tietenkin, että puoliso menee yksityissuojan puolelle ja vaatii kohtuuttomia. Joten sitä ei saa. Nyt yksityisetsivä tai muunlainen vakoilu on ainoa vaihtoehto, jos haluaa olla todella tietää, mikä on totta.
Yksityisetsivät tilataankin useimmiten vasta näissä, oma eropäätös on lähes tehty, mutta juuri ennen eropäätöstä haluaa vielä tietää mikä se totuus oli, elämämnsä tärkeimmässä ihmissuhteessa, omassa avioliitossa. Suosittelen.Totuuden tietäminen ennen eron hakemista on tärkeää petetylle myös toisen asian vuoksi. Pettäjä, usein myös kakkonen, haluavat erota niin että kukaan ei saisi tietää salasuhteesta. Kusettu petetty voi sitten olla koko eroprosessin, ja sen jälkeenkin, pahimmillaan loppuelämänsä, vain lisää kusetettu. Pettäjä voi seliellä suvulle ja ystäville mitä vaan, ja eron syyksi hän voi jopa valehdella, petetty oli se joka petti, ei hän itse, ja siksi tuli avioero. Iman todisteita erossa on vain sana sanaa vastaan, kuten ex minulle kahden kesken ylimielisesti minua pilkaten toi ilmi.
- huuhhhaaa
Epäluuloisille kirjoitti:
Yksityisetsivät tilataankin useimmiten vasta näissä, oma eropäätös on lähes tehty, mutta juuri ennen eropäätöstä haluaa vielä tietää mikä se totuus oli, elämämnsä tärkeimmässä ihmissuhteessa, omassa avioliitossa. Suosittelen.Pettäjillä on yleensä useita puhelimia ja prepaid liittymiä, se että vaatii puhelinta nähtäväksi ja operaattoritiedot, ei merkitse yhtään mitään.
- eräs aikajakso
Ja lisää kirjoitti:
Totuuden tietäminen ennen eron hakemista on tärkeää petetylle myös toisen asian vuoksi. Pettäjä, usein myös kakkonen, haluavat erota niin että kukaan ei saisi tietää salasuhteesta. Kusettu petetty voi sitten olla koko eroprosessin, ja sen jälkeenkin, pahimmillaan loppuelämänsä, vain lisää kusetettu. Pettäjä voi seliellä suvulle ja ystäville mitä vaan, ja eron syyksi hän voi jopa valehdella, petetty oli se joka petti, ei hän itse, ja siksi tuli avioero. Iman todisteita erossa on vain sana sanaa vastaan, kuten ex minulle kahden kesken ylimielisesti minua pilkaten toi ilmi.
ja lisää, koettu myös
- Perheenisä
Olen samassa tilanteessa, juttu aukesi jouluna. Itse lopetin entiseen malliin menemisen ja pyrin olemaan parasta itseäni joka päivä, lyömään hengiltä kaikki mahdolliset syyt siihen, että puolison on haettava jotain muualta. Välipitämättömyys ei varmaan ole sitä, mitä haet elämältä jatkossa? Kannattaa siis toimia suhteen puolesta eikä hylätä sitä - ei se itsekseen parane vaan voi käydä niin, että huomaatte yksi päivä kuinka se hyvä homma vaan kuivui kasaan aivan turhaan.
- kevät123
Niin, olen kyllä itse yrittänyt muuttua. Sillä ilmeisesti minussa on ollut suuria puutteita, kun puolison on pitänyt lähteä etsimään vierasta. Ja kertomansa mukaan hän itse on ollut aloitteen tekijä satunnaisen tapaamisen seurauksen. Toinen nainen on myös varattu ja ihmettelen väliin, miten tämä puoliso jakselee pettäjävaimonsa kanssa. Minun puolisollani on ollut vuosikymmenet kaikenlaisia pikkujuttuja, mutta pa.,ulkomaalaisten kanssa. Tämä viimeinen on lähikaupungista, joten tapaamismahdollisuudet ovat varsin oivat. Saapa nähdä, mitä mies jatkoista meinaa. Mutta itse olen sen päättänyt, että jos vielä yhdenkin kerran puoliso jää pettämisestä kiinni, niin meidän suhteemme on aivan varmasti loppu. Olen sen tehnyt hänelle aivan selväksi. Pettäjä jää kiinni jossain vaiheessa aina, vaikka kuinka fiksusti yrittää jälkensä peittää.
- et lähde kuitenkaan
kevät123 kirjoitti:
Niin, olen kyllä itse yrittänyt muuttua. Sillä ilmeisesti minussa on ollut suuria puutteita, kun puolison on pitänyt lähteä etsimään vierasta. Ja kertomansa mukaan hän itse on ollut aloitteen tekijä satunnaisen tapaamisen seurauksen. Toinen nainen on myös varattu ja ihmettelen väliin, miten tämä puoliso jakselee pettäjävaimonsa kanssa. Minun puolisollani on ollut vuosikymmenet kaikenlaisia pikkujuttuja, mutta pa.,ulkomaalaisten kanssa. Tämä viimeinen on lähikaupungista, joten tapaamismahdollisuudet ovat varsin oivat. Saapa nähdä, mitä mies jatkoista meinaa. Mutta itse olen sen päättänyt, että jos vielä yhdenkin kerran puoliso jää pettämisestä kiinni, niin meidän suhteemme on aivan varmasti loppu. Olen sen tehnyt hänelle aivan selväksi. Pettäjä jää kiinni jossain vaiheessa aina, vaikka kuinka fiksusti yrittää jälkensä peittää.
Miksi aina pitää odottaa sitä seuraavaa kertaa ja sitä seuraavaa ja sitä seuraavaa? Sun miehesi tietää, että sä et lähde, vaikka käry käykin, sä vaan uhkailet. Eikös niin?
- Perheenisä
Älä nyt mieti pettämistä, pelkäämistä tai sitä, miten luottaa jatkossa - siitä menee mieli piloille. Haistata pitkät kaikelle tuollaiselle - vaikka noi asiat tuleekiin vainoamaan yksinäisinä hetkinä, niin laitat ne nyt vaan sivuun ja annat palaa eteenpäin, ole kaunis, haluttava ja itsenäinen. Tuo on vaikeaa, sillä pettäminen vie kaiken itsetunnon ja sattuu sieluun enemmän kuin pettäjän koskaan ymmärtää. Tein noin ja jatkan tuon tekemistä... vaikka minulla on ollut jokainen päivä pilalla sen jälkeen kun pettäminen paljastui. Jokainen päivä ja jokainen yö, ei poikkeuksia. Mutta, se on sen hinta että saan meidän homman pystyyn.
Miehesi pitäisi myös päättää että tämä on nyt joko tai... joko hän antaa sinulle levon (luottamuksen) noiden toilailujen loppumisen suhteen jotta voit olla onnellinen tai sitten hän saa lähteä. Jatkamisen suhteen tulee petetyn olla mielestäni olla samalla sekä empaattinen että itsekäs.
Pettäminen on toisen todellisen arvostamisen täydellinen kato, puolison tunteiden ja minuuden kunnioittamisen nollatila. Tuo ei silti tarkoita sitä, etteikö asiat palautuisi ennalleen tai paremmaksi kun salasuhteen huuma haihtuu... niinkuin se tulee aina haihtumaan.- Kevät123
Niinpä niin, puolisoni sanoi pettämisen syyksi sen, että "minusta tuntuu, että sinä et enää välitä minusta". En todellakaan ole osannut rakkauttani alati vakuutella. Eipä kyllä puoliso minullekaan ole lemmenlurituksia enää vuosikymmeniin laulellut. Luulin, että tavallinen hyvä elämä riittäisi. Pettäjämiehelle onkin tärkeintä, ettei vain sukulaiset/naapurit/ystävät saa asiasta tietää mitään. Olenkin tässä miettinyt, että miksi ei saa. Eikö mies ymmärrä, että pettäminen ei missään piireissä ole hyväksyttyä, eikö nyt ole myöhäistä jo toivoa puolisolta ymmärtämystä ja salailua. Minusta on ikävä kyllä kasvanut melkoinen kyynikko, kun olen tätä asiaa mielessäni viime kuukaudet
pyöritellyt. Ja pikkuhiljaa on alkanut tuntua, että mihin minä tätä miestä oikeastaan enää tarvitsen, annan mennä. Puoliso saa näitä käytännön asioita ruveta järjestelemään. Elintaso hänellä ikävä kyllä tulee romahtamaan melkoisesti, mutta ehkä pettäminen oli sen arvoista. - pidä tuo linja!
Kevät123 kirjoitti:
Niinpä niin, puolisoni sanoi pettämisen syyksi sen, että "minusta tuntuu, että sinä et enää välitä minusta". En todellakaan ole osannut rakkauttani alati vakuutella. Eipä kyllä puoliso minullekaan ole lemmenlurituksia enää vuosikymmeniin laulellut. Luulin, että tavallinen hyvä elämä riittäisi. Pettäjämiehelle onkin tärkeintä, ettei vain sukulaiset/naapurit/ystävät saa asiasta tietää mitään. Olenkin tässä miettinyt, että miksi ei saa. Eikö mies ymmärrä, että pettäminen ei missään piireissä ole hyväksyttyä, eikö nyt ole myöhäistä jo toivoa puolisolta ymmärtämystä ja salailua. Minusta on ikävä kyllä kasvanut melkoinen kyynikko, kun olen tätä asiaa mielessäni viime kuukaudet
pyöritellyt. Ja pikkuhiljaa on alkanut tuntua, että mihin minä tätä miestä oikeastaan enää tarvitsen, annan mennä. Puoliso saa näitä käytännön asioita ruveta järjestelemään. Elintaso hänellä ikävä kyllä tulee romahtamaan melkoisesti, mutta ehkä pettäminen oli sen arvoista.Jos sun puolisollasi on ollut näitä juttuja aikaisemminkin, niin mikä on sut saanut jäämään suhteeseen, jossa sua ei arvosteta eikä kunnioiteta lainkaan? Susta on tullut kyyninen ihminen. Onko hän ollut sen arvoinen, että olet tuollaiseksi muuttunut?
En mä usko, että hän pelkää julkista häpeää, jos asiasta jollekin kerrot. Usein on niin, että kaikki muut tietää, mitä pettäjä puuhaa, petetylle ei vaan sitä kerrota. Häntä jostain kumman syystä suojellaan, ehkä säälitäänkin selän takana.
Sulla on nyt oikea suunnitelma menossa. Anna miehen hoitaa kaikki, jos teille ero tulee. On hänen joskus opittava ottamaan vastuuta. - Pelkäävät koska
pidä tuo linja! kirjoitti:
Jos sun puolisollasi on ollut näitä juttuja aikaisemminkin, niin mikä on sut saanut jäämään suhteeseen, jossa sua ei arvosteta eikä kunnioiteta lainkaan? Susta on tullut kyyninen ihminen. Onko hän ollut sen arvoinen, että olet tuollaiseksi muuttunut?
En mä usko, että hän pelkää julkista häpeää, jos asiasta jollekin kerrot. Usein on niin, että kaikki muut tietää, mitä pettäjä puuhaa, petetylle ei vaan sitä kerrota. Häntä jostain kumman syystä suojellaan, ehkä säälitäänkin selän takana.
Sulla on nyt oikea suunnitelma menossa. Anna miehen hoitaa kaikki, jos teille ero tulee. On hänen joskus opittava ottamaan vastuuta.Pettävä kyllä todellakin pelkää julista häpeää. Kyse on kaksinaamaisuudesta. Hän on esittänyt joka suuntaan rehtiä, rehellistä suomalaista miestä ja elänyt kaksoiselämää. Hän on valehdellut paitsi puolisolle kaikille muillekin. Joten pelko, että kaksinaamaisuutensa paljastuu ystäville, sukuun etc on suuri. Se olisi naaman menetys.
- Kevät123
Juuri näin. Pettäjä on sukurakas ja kaikki luulevat, että hän on täysin nuhteeton ja hyvä perheenisä. Minua oikeastaan hänen sukunsa on pitänyt jotenkin alempi arvoisena, ainakin avioliiton alkuaikoina. Ehkäpä viime vuosina olen myös puolison suvulta saanut arvostusta. Lisäksi puoliso arvostaa minun sukuani ja haluaa pitää yhteyttä heihin. Tietysti jos meille ero tulee, niin minun sukulaiset tuskin häntä enää haluaa tavata. Mutta jonkun verran olen päässyt itseni herraksi, Asiasta ei juuri puhuta, enkä vaivaudu hänen menojaan, puhelintaan tms. nuuskimaan. Ja olen kyllä omaa asuntoakin katsellut, kun vaan sattuu sopiva, niin ostan sen. Mies tietysti joutuu maksamaan siitä puolet.....Ihmettelen kyllä, että salarakkaan puoliso ei ole mitenkään asiaa kommentoinut, vaikka tietää jo suhteesta.
- Seesteinen
Sinuna alkaisin suunnittelemaan ihan omaa tulevaisuutta ilman pettäjämiestäsi, mikäli miehesi harmittelee vain kiinni jäämistään! Kunpa harmittelisi sitä loukkausta ja tuskaa, minkä on sinulle aiheuttanut!
Itse tyhmänä annoin mieheni pettämisen ensin kaksi kertaa anteeksi ja lopulta selvisi kerralla miehen usean naisen vyyhti, jolloin vasta tajusin hänet jättää. Meni monta vuotta elämästäni hänen seikkailujen vuoksi hukkaan ja se todella harmittaa näin jälkeen päin. Nyt ex- mieheni on ollut kaksi vuotta uudessa parisuhteessa ja pettää oman kertomansa mukaan tätäkin naista. Tyhmänä kertoo vielä näitä naisseikkailujaan minulle, kun kuulemma olen ainut, joka hänen miehisyyttään ymmärtää. Siksi näitä seikkailujaan minulle kertookin, kun annoin aikoinani niitä anteeksi. Nykyään vain nauran hänelle ja vaihdan puheenaihetta. Jotkut miehet vain juoksevat halujensa vuoksi ja eikä heihin terapiatkaan auta. Olin silloin kaunis nainen ja luonteenikin ihan tasapainoinen, enkä pihdannut, vaan olin aktiivinen. Mikään ei auta, jos mies kaipaa jännitystä, seikkailuja ja ihastuu kaikkiin naisiin.
Muista kunnioittaa itseäsi, sillä ymmärräthän sen, ettei hän sinua kunnioita! - palaneen käry
Vuoden kestänyt suhde ei ole mikään kännipano tai hairhdus, vaan pitkään jatkunut ja suunniteltu juttu. Mitenköhän mies noin vain olisi lopettanut suhteensa???? Kannattaa todella pitää silmät ja korvat auki. Ja miettiä tarkkaan haluatko jatkaa jos ja kun käry taas käy. Tuskinpa mies noin vain unohtaa vuoden kestäneen suhteensa. Täytyy olla jo hyvin tutuksi käynyt nainen ja suhde. Ehkä pitää matalaa profiilia ja siinä sivussa hoitelee suhdettaan.
- Petetty ainakin 2 X
Elän 7 vuotta kestäneessä parisuhteessa. Alkuun kaikki oli tietenkin ihanaa, mutta 3 vuotta sitten mieheni kertoi pettäneensä minua. Silloin asia tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mieheni kertoi asiasta vasta noin 6kk pettämisen jälkeen, joten en osannut enää silloin epäillä mitään. Muistinhan kuitenkin siltä syksyltä ne kerrat kun hän ei baari-iltojen jälkeen tullutkaan kotiin vaan oli mennyt kavereille "jatkoille". Ja minä uskoin ja luotin häneen vielä silloin.
Itse jouduin asioita selvittämään tämän jälkeen. Hän ei ottanut aloitetta keskustella asioista. Saatin kuitenkin asiat sovittua ja jatkettiin elämää yhdessä. SIlloin miehelleni oli tärkeintä, että kukaan ystäväpiirissä ei saa tietää. Asian hän perusteli sillä, että minun voisi olla vaikeampaa jatkaa suhteessa sen jälkeen.
Ystäväpiirimme ei siis tiedä asiasta. Kun pettäminen oli tullut esiin (se oli siis baari-illan jälkeen tapahtunut pano) oli mieheni pitkään aivan ihana minua kohtaan. Aikaa kuitenkin kului ja ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun hän ei taas tullutkaan kotiin baari-illan jälkeen. Syynä oli se, että halusi tehdä minulle kiusaa koska hän oli ollut minulle mukamas suuttunut asiasta tai toisesta. Ainahan minä soittelin perään yölläkin, mutta hän ei vastannut puhelimeen.
Nyt mieheni jäi kiinni viestittelystä toisen naisen kanssa. Kiisti ja selitteli, että ei siinä asiassa mitään ole. Seuraavana päivänä hän oli kuitenkin ottanut hotellihuoneen (kännissä) ja mennyt panemaan tätä naista.
Lähdin kotoa muutamaksi yöksi, mutta taas palasin. Itse olen taas joutunut asiaa selvittelemään vaikka luulisi miehen yrittävän kaikkensa saadakseen anteeksi. Rakkaus on kuitenkin ihmeellistä kun näköjään näinkin paljon on antanut anteeksi. Nyt en tosin enää tiedä mitä tehdä. Järki sanoo että juokse, mutta sydän sanoo, että jää (vaikka en saakkaan syötyä, nukuttua jne. koska ahdistaa niin paljon).
Taas on kuitenkin miehelleni ollut tärkeää, että kukaan muu ei saa tietää tästä. Hänkin on muuten maailaman ihanin mies, hellä, kiltti ja huomioiva. Kännissä hän ei vain näköjään osaa arvostaa omaa parisuhdettaan. Oman kertomansa mukaan hän ei selvinpäin ole ikinä kumpaakaan näistä naisita tavannut. Ja mistä minä tiedän ikinä varmasti onko niitä ollut enemmän. Tämän viimeisenkin tapauksen kiisti loppuun saakka, en olisi ikinä saanut selville jos ei se toinen nainen olisi kertonut...- klassikko selitys!
Tiedät kai, ettei kännissä tee mitään mistä ei selvinpäin haaveilisi. Tuohan on pettäjien klassikko, "en mä muuten olisi vierasta pannut, mutta kun olin niin kännissä etten tiennyt mitä tein". Pas..kapuhetta.
Pettipä sun mies kännissä tai selvinpäin, niin ei hän arvosta sua eikä teidän parisuhdetta. Älä mene lankaan enää kertaakaan. Jos sä et syö, et nuku ja olet ahdistunut, niin sun pitää tehdä asialle jotakin. Kukaan mies ei ole sen arvoinen, että naisen pitää parisuhteessa itsensä hengiltä kiduttaa. Eikö niin? - pappia kyydissä
Miestäsi hävetti oma teko, sen takia ei tietenkään halunnut toisten tietävän ja ovelasti ja tyypillisesti käänsi asian muka sinun parhaaksesi. Eli kertoi sitä mitä halusitkin kuulla. Eikä varmasti elä eikä vika kerta kun pettää.
- Heti eronnut
Missä ihmeessä on naisten arvokkuus ja itsetunto, jos pitää jäädä vieraissa juoksevan miehen luokse ja vielä suojella häntä, ettei vaan sukulaiset ym. saa tietää. Vaimon rakkaus on sokea ja mies tyytyväinen, kun vaimo on vain hiljaa. Miksi useat naiset tuossa tilanteessa eivät arvosta itseään? Mitä näiden naisten päässä tapahtuu, kun alentuvat kaiken kestämään? Räpistelkää nyt itsenne irti vaikka ammattiauttajan turvin, jos omat eväät ei riitä. Sossustakin saa varmasti rahaa, ettei kukaan nälkään kuitenkaan kuole. Lapsen vuoksi ymmärrän henkisen taistelun, mutta jonkun kakslahkeisen takia, huh...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112732Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621734SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän181728Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2691612Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271139Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411072Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?881048RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022