Olen toiminut nykyisessä työpaikassani vuokrafirman välityksellä jo useamman vuoden.
Ajauduin pomoni kanssa erimielisyyksiin vapaa-ajalla viime vuonna jonka jälkeen hän alkoi moittia työntekoani.
En ota moitteita henkilökohtaisesti vaan yritän parhaani. Mielestäni hoidan työi vähintään yhtä hyvin kuin työkaverini, mutta kun tuntini alkoivat loppuvuodesta tippua ja tämänhetkinen tilanne on, että tuntini ovat tippuneet normaalista 110stä 75een per 3 viikkoa niin ei paljon naurata.
Eikä naurata sekään että sopimuksessani ei mainita mitään vähimmäistuntimäärää, jonka saan tai minun pitäisi suorittaa.
Olen toki tehnyt samaisen vuokrafirman kautta hanttihommia muissa toimipisteissä jopa tunnin varoitusajalla paikatakseni menetettyjä tunteja, mutta nyt alkaa olla tilanne jossa ei jaksa enempää.
Seuraako karenssia jos kieltäydyn päätyöstäni kyseisessä toimipisteessä, eikä vuokrafirma kykene osoittamaan minulle toimeentuloon riittävää määrää töitä muualta?
Enkä ole siis ikinä 17 vuotisen työhistoriani aikana ollut viikkoa pidempää työttömänä, ja nyt on suunnitelmissa alan vaihto ja kouluttautuminen aikuiskoulutuksen kautta johonkin mielekkäämpää ammattiin.
Vuokratyön ihanuuksia.
1
249
Vastaukset
- akavan_erityisalat
Hei!
Toit esille yhden tämän hetken ajankohtaisista aiheista, ns. 0-työsopimukset, joiden problematiikkaa työ- ja elinkeinoministeriön asettama kolmikantatyöryhmä lähtee pohtimaan tämän kevään aikana.
Valitettavasti tämän hetken lainsäädännössä ei ole puututtu näihin riittävästi. Oikeuskäytännössä on muutama ennakkotapaus, jossa käsitellään työajan vakiintumista todellisuudessa tehtyjen tuntien mukaisesti. Antamiesi tietojen perusteella sinun kannattaisi selvitää oman ammattiliittosi kautta, onko työaikasi jo vakiintunut todellista työaikaa vastaavaksi, joka tarkoittaa sitä, että työnantaja ei voisi yksipuolisesti vähentää työtuntejasi.
Karenssipäätökset tekee TE-toimisto tapauskohtaisesti. Voit kysyä lisätietoja lähimmästä TE-toimistosta.
Ammatillisen lisä- ja täydennyskoulutuksen hankkiminen parantaa mahdollisuuksia vaihtaa työpaikkaa, jos nykyisessä työpaikassasi ei ole kehittymismahdollisuuksia.
terveisin
Akavan Erityisalat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk275055Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133048Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481139Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138924Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43889- 113836
- 37804
- 142733