Vähän tyhmä kysymys...

pseudo - gootti

...mutta minua kiinnostaisi tietää, onko gootteus/ goottilaisuus (kumpi mahtaa olla oikea nimitys?) teidän goottien mielestä pelkkä musiikki/ pukeutumis/ yms. tyylisuunta, vai onko siinä jotain syvällisempää takana, eli onko se enemmänkin mielentila tai jonkinlainen "aate"? Olen tätä jo vähän aikaa pohtinut, mutten ole löytänyt selkeää vastausta (jos tähän yleensä on mahdollista vastata).

Anteeksi höpsö kysymys ja kiitos fiksuista vastauksistanne!

4

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristessa

Gootteja ei yhdistä muu kuin musiikki ja estetiikka.

• SpookyBox

Kyllä se musiikki ensimmäisenä tuli, sen mukana muuttui sitten se pukeutuminenkin.

• Shania_89

tota samaa oon miettiny mäkin.. eipä siihe oikee tuu vastauksii löytyneeks.. tai no jotakin... mut kiinnostaa muakin..

• 69 Eyes -fani

Mielestäni goottilaisuus on tyyli. Se ei ehkä voi olla ihan elämänasenne.. siihen kuuluu tietyt elementit pukeutumisessa, keskiajan harrastus (kannattaa tutustua kaunokirjallisuuteen) ja matala perusvire. Goottilaisuus näkyy musiikissa omanlaisenaan estetiikkana ja esiintyjien pukeutumisessa tietyissä yksityiskohdissa. Musiikin tyylin ja esiintyjän tyylin yhteisvaikutuksesta syntyy joskus vaikutelma goottilaisuus (suomessa esim. 69 Eyes).
        Goottilaisuuta ei pidä kuitenkaan sekoittaa kaikkeen raskaaseen musiikkiin tai melodiseen heavyyn. Esim. HIM ei mielestäni liity mitenkään goottilaisuuteen, vaikka siinä jotain samaa on kuin 69 Eyesissä.
        Goottilaisuus on monilla bändeillä ikään kuin naamio, joka vedetään keikan ajaksi päälle. Harvempi ihminen on sisintään myöten gootti (oma mielipiteeni on että se on aina naamio). Moni ainoastaan ihannoi goottilaisuutta ja jotkut sitten antautuvat siihen maailmaan niin, etteivät enää erota sitä todellisuudesta.
        Goottilaisuus ei ole elämänasenne siinä mielessä kuin jokin uskonto tai elämänkatsomus; mielestäni se ei voi liittyä mitenkään kaikkiin arjen pieniin asioihin. gootti ei syö tai juo eri tavalla kuin muut tai valitse koulutustaan sen mukaan, goottilaisuus ei ikään kuin edellytä mitään tiettyjä valintoja tms. toisin kuin esim. hip hop, joka kantaa mukanaan paljonkin syvempää asennetta. tässä en nyt puhu pintaliitoteineistä.
        Hmm.. asiasta voipi kai olla monta mieltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      19
      2620
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1669
    3. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      1627
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      112
      1590
    5. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      47
      1513
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1444
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1356
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1214
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1137
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1096
    Aihe