Takajärvi - minkälaista nyt ja huomenna?

vastauson17

Hei vaan kaikille,

Olen katsellut asuntoa takitsulta, ja jäi pelottamaan tämä nykyinen oklaholmankatu slummi alue. Mitä niille taloille tehdään jatkossa? Onko mitään virallista tietoa? Mikä se uusi hoivakoti on?

Minkälaista siellä on muuten asua?

Kannattaako ostaa asuntoa takitsulta?

Mihin ne "tumma" uus suomalaiset ovat nykyään siirretty kun näyttäis talot olevan tyhjillään?

Onko alkoholisteista haittaa?

Mitä tehdään takajärventien taloille?

17

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PikkuPorvariPerkele

      Mitä tehdään Takajärventien taloille? Sitä tuskin kukaan tietää? On niin monta kt,rv ja ok:a, että siihen vastaa kunkin talon omistaja tai talonyhtiö.
      Suht`koht pitkä ja suora tie, joka alkaa Ouluntiestä ja päättynee Sammaltien risteykseen. Tosin jatkuu huoltotienä n.130m ja päättyy Ruonanojaan.
      Että mitähän mahdoit tarkoittaa?

      Oklaholmankatu alkaa myöskin Ouluntieltä, mutta Siikakankaan puolelta. Päättyy Takajärventiehen Takajärven asuinalueen puolelle. Eli onkohan tarkoittamasi "slummialue" siellä Siikakankaalla eikä Takajärvellä?

      Itse asun Takjärven asuinalueella, enkä koe asuvani missään slummissa ja ainakaan täällä ei mitään "tumma" uus suomalaisia ole näkyny? Jos ei oteta huomioon amerikkalaista vaihto-oppilasta, joka asuu "pikkupuolella" oman lapseni ollessa siellä jenkeissä?

      Suosittelen ostamaan asunnon, jos kiinnostaa. Mukava alue, kuntopolut ja valaistut hiihtoladut ihan vieressä.

      PS. Alkoholisteista ei ole haitta kuin itselleen.

    • tänne vain :)

      eipä ole minulla valittamista..hyvin voi lapsiperheetkin asua. eikä näitä "tummia" ole näkyny. et miks ei jos tuntuu niin, ei muutakuin asunnon hakuun...

      • mitä hullua taas

        Kylläpä on rasistinen kirjoitus tänne vain:):lla.

        Huom! ei Suomessa ole apartheid-politiikkaa kuten muinoin E-Afrikassa taikka jossain muualla, eikä Suomessa ole koskaan ollutkaan.

        Suomessa asuu samalla alueella ihmisiä, jotka ovat ihonväriltään erilaisia. Toinen ihonväri ei ole toista parempi, vaikka toki tumma iho on kauniimpi kuin kalvakka valkoinen.


      • Metku Mertsi
        mitä hullua taas kirjoitti:

        Kylläpä on rasistinen kirjoitus tänne vain:):lla.

        Huom! ei Suomessa ole apartheid-politiikkaa kuten muinoin E-Afrikassa taikka jossain muualla, eikä Suomessa ole koskaan ollutkaan.

        Suomessa asuu samalla alueella ihmisiä, jotka ovat ihonväriltään erilaisia. Toinen ihonväri ei ole toista parempi, vaikka toki tumma iho on kauniimpi kuin kalvakka valkoinen.

        Missä kohtaan "tänne vain" kirjoitti jotain rasissta? En minä vain huomaa, vai onko osaksi poistettu mitä ei enää näy?


      • ei hyvä päivä
        Metku Mertsi kirjoitti:

        Missä kohtaan "tänne vain" kirjoitti jotain rasissta? En minä vain huomaa, vai onko osaksi poistettu mitä ei enää näy?

        Näkeehän tuon rasistisen asennoitumisen sokea Reettakin, kun kirjoitetaan:
        "eipä ole minulla valittamista..hyvin voi lapsiperheetkin asua. eikä näitä "tummia" ole näkyny."
        Siis että olisi valittamista JOS näkyisi tummia, ja lapsiperheet ei voisi asua samalla alueella.
        Voi mun päiviäni, että Kemi on syrjässä maailmasta! Sanotaan että Kemi on punainen, mutta tärkeämpää näyttää joillekin olevan että on valkoinen. Oletteko käyneet esim. vaikka Lontoossa? Kyllä on kaikenvärisiä ihmisiä ja kaiken ikäisiä.
        Entäs kun ilmastonmuutos tulee ja Kemi käy asuinkelvottomaksi golf-virran kääntymisen (se on alkanut) takia ja kemiläinen joutuu hakemaan turvapaikkaa jostain Aasian vuoristosta. Ettei vaan siellä olisi noita "tummia".


      • Metku Mersi
        ei hyvä päivä kirjoitti:

        Näkeehän tuon rasistisen asennoitumisen sokea Reettakin, kun kirjoitetaan:
        "eipä ole minulla valittamista..hyvin voi lapsiperheetkin asua. eikä näitä "tummia" ole näkyny."
        Siis että olisi valittamista JOS näkyisi tummia, ja lapsiperheet ei voisi asua samalla alueella.
        Voi mun päiviäni, että Kemi on syrjässä maailmasta! Sanotaan että Kemi on punainen, mutta tärkeämpää näyttää joillekin olevan että on valkoinen. Oletteko käyneet esim. vaikka Lontoossa? Kyllä on kaikenvärisiä ihmisiä ja kaiken ikäisiä.
        Entäs kun ilmastonmuutos tulee ja Kemi käy asuinkelvottomaksi golf-virran kääntymisen (se on alkanut) takia ja kemiläinen joutuu hakemaan turvapaikkaa jostain Aasian vuoristosta. Ettei vaan siellä olisi noita "tummia".

        Se on kuule niin, että kun Kimara meni kiinni, ei "tummia" ole sen koomin näkyny.
        Eikä koko Syväkankaan alueellakaan, joskus kesäisin käväisevät Aula-Bubista kyseleen missä olis karaokea.


      • Anonyymi
        mitä hullua taas kirjoitti:

        Kylläpä on rasistinen kirjoitus tänne vain:):lla.

        Huom! ei Suomessa ole apartheid-politiikkaa kuten muinoin E-Afrikassa taikka jossain muualla, eikä Suomessa ole koskaan ollutkaan.

        Suomessa asuu samalla alueella ihmisiä, jotka ovat ihonväriltään erilaisia. Toinen ihonväri ei ole toista parempi, vaikka toki tumma iho on kauniimpi kuin kalvakka valkoinen.

        neekereitä ja narkkareita täynnä ja haisee paskalta ! ! ! kyllä kemi on paska paikka nim.merk.kok.

        asunu siellä ja takas en mene


    • niinpäniin

      Viidakko ja asuinalueet ei sovi yhteen..

      • h ?

        Mitähän tuokin tarkoittaa?
        Viidakoissa on paljon asukkaita.


    • Asunto 2013

      Voit varsin hyvin vaikka ostaa asunnon Takajärveltä, Okalholmankadulla asuu ihan lainkuuliaisia kansalaisia samoin myös Takajärvellä. Maahnmuuttajia tulee Kemiin nykyisin vähemmän kuin alussa eivät häiritse ketään. Alkoholisteista ei myskään ole mitään haittaa esimerkiksi katukuvassa heitä ei näy ollenkaan. Takajärvi, Oklaholman alue on esimerkiksi hiihtoa harrastavan kannalta ihanteellinen paikka ladut lähellä kesällä Takjärven uimaranta, jossa on jo 4 vuoden aikan voinut seurata joutsenperheen pesintää. Voit aivan rauhallisin mielin ostaa asunnon Takajärven Okliksen alueelta on mainettaan parempi paikka.

    • ooooooooooooo1

      itse vastasit kysymykseen.
      viidakoissa paljon asukkaista ja tavat sen mukaisia.

      • 11+9

        ooooooooooooo1 ei ole perehtynyt kansatieteisiin, jos tarkoittaa, että tavat viidakossa ovat huonot.
        Huonoja tapoja on yhtä hyvin rakennetuissa kaupungeissakin, otetaanpa vaikka esimerkiksi tuo, että Kemissä sallitaan katuja ja puistoja saastuttaa ulosteilla. Vaikka ovatkin eläinten ulosteita, niin ulosteita ne ovat.


    • vastauson17

      Ok, kiitos vain vastauksille.

      En ole rasisti. Ei minua haittaa olkoot ihminen mistä päin maailmaa. Kunhan on sivistynyt, ja osaa sopeutua SUOMALAISEEN yhteiskuntaan.

      Ei ihon väri vaikuta ei, mutta se mitä on kalloon lyöty aikoinaan kyllä vaikuttaa. Ja se on ihmisestä kiinni ymmärtääkö muuttua tai ei.

      En ota riskiä, enkä muuta somalin naapuriksi, jos tämä somali ei osaa sanakaan suomea eikä ole töissä tai koulussa. Riskit on selvät. Silloin kun puhutaan asunnosta, puhutaan rahasta, ja kun puhutaan rahasta, ei minua kiinnostaa vaikuttaako tämä rasistiselta.

      Oklaholman kadusta kun puhuin, tarkoitin lähinnä tuota Oklaholmankatu 15 taloa, eli se Jussapäkin päiväkodin vieressä.

      Takajärven slummilla tarkoitin tuota Takajärven päiväkodin takanaa olevaa taloaluetta (niitä punaisia tiilitaloja).

      Onhan siinä oklaholman kadulla muitakin melkein tyhjiä vuokrataloja. Yhdellä parkilla ei ollut yhtään ajoneuvoa.

      P.S.
      Se ettei suomessa laiteta maahanmuuttajia yhteen paikkaan on parempi vain suomalaisille. Ruotsi on hyvä esimerkki siitä miksi näin ei kannate tehdä.

      P.P.S
      Ja vielä tuosta rasistisuudesta. Ei kannate minua aivopestä suvaitsevaisuudella. Olen itsekkin ulkomaalainen joten tiedän teitä paremmin mistä puhun. On erilaisia maahanmuuttajia, eri taustoilla. Ei kaikki ole toki samanlaisia. Mutta minusta on helppoa päätellä onko mamu kiinnostunut sopeutua tänne vai häntä ei kiinnosta pätkäkään.

      • Jaa a

        Et ole ulkomaalainen!
        Ei ainakaan vielä.

        Mutta ilmastonmuutos voi pakottaa sinutkin ulkomaalaiseksi.


      • pakkomuutto
        Jaa a kirjoitti:

        Et ole ulkomaalainen!
        Ei ainakaan vielä.

        Mutta ilmastonmuutos voi pakottaa sinutkin ulkomaalaiseksi.

        Ei tuo hlö ulkomaalainen ole ja tuskin hänestä ulkomaalaista tuleekaan.

        Itse olen Karjalan evakoitten jälkipolvea, se antaa hieman omakohtaista näkökulmaa tähänkin asiaan.

        Olisi kiinnostavaa kuulla enemmän Kemiin muuttaneilta, että miten heillä menee täällä ja mitä suunnitelmia on.


      • vastauson17
        Jaa a kirjoitti:

        Et ole ulkomaalainen!
        Ei ainakaan vielä.

        Mutta ilmastonmuutos voi pakottaa sinutkin ulkomaalaiseksi.

        Aijaa.

        Kait sitten olen suomalainen jolla ei ole suomen kansalaisuutta eikä suomi ole äidinkieli... Just joo.. :D


    • Anonyymi

      Nyt hyvin ja huomenna vielä paremmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe