Ennen ostopäätöstä olisi kiva tietää Cruzen todellinen valmistusmaa. Astran sisarmallina se on joko Saksasta tai merkkinsä mukaan Jenkeistä. Täällähän jotkut kateelliset väittävät sen tulevan Kaukoidästä, mutta sellaiset läpändeeraukset jätän omaan arvoonsa.
Onko se Russelsheimista Astran tehtaalta vai Michiganista USA:sta? Mielellään saisi olla saksalaista laatutyötä.
Onko Cruze Saksasta vai Jenkeistä?
78
917
Vastaukset
- LTZ.
Olet sinä tosi vitsikäs. Suomessa myydään vain niitä aitoja korealaisia Cruzeja kuten hyvin tiedät.
- haaveilija..
Ihanko totta. Siinä tapauksessa laitan heti Cruzen tilaukseen. Laadusta kannattaa maksaa.
- LTZ.
haaveilija.. kirjoitti:
Ihanko totta. Siinä tapauksessa laitan heti Cruzen tilaukseen. Laadusta kannattaa maksaa.
Tervetuloa premiumautoilijoiden joukkoon.
- 558895
Onneksi noita ei edes saksassa tehdä. Ostaessasi ko. tuotetta katso siitä vin-koodista missä tehty.
Ohessa muutama tieto valmistuspaikosta
Manufacturer General Motors
Also called Daewoo Lacetti Premiere
Holden Cruze
Production 2008–present
Assembly Australia: Elizabeth, South Australia
Brazil: São Caetano do Sul, São Paulo
China: Shenyang, Liaoning
India: Halol, Gujarat
Kazakhstan: Ust-Kamenogorsk
Russia: Saint Petersburg
Vietnam: Hanoi
South Korea: Gunsan, Jeonbuk
Thailand: Rayong
United States: Lordstown, Ohio
Predecessor Chevrolet Cobalt
Daewoo Lacetti - Mikroaaltouuni
558895 kirjoitti:
Onneksi noita ei edes saksassa tehdä. Ostaessasi ko. tuotetta katso siitä vin-koodista missä tehty.
Ohessa muutama tieto valmistuspaikosta
Manufacturer General Motors
Also called Daewoo Lacetti Premiere
Holden Cruze
Production 2008–present
Assembly Australia: Elizabeth, South Australia
Brazil: São Caetano do Sul, São Paulo
China: Shenyang, Liaoning
India: Halol, Gujarat
Kazakhstan: Ust-Kamenogorsk
Russia: Saint Petersburg
Vietnam: Hanoi
South Korea: Gunsan, Jeonbuk
Thailand: Rayong
United States: Lordstown, Ohio
Predecessor Chevrolet Cobalt
Daewoo LacettiEli sama auto on kuin onkin edelleen myös Daewoo, vaikka Cruzeistit tämän alkuperän yrittävät salata??
- älykäs ihminen
Mikroaaltouuni kirjoitti:
Eli sama auto on kuin onkin edelleen myös Daewoo, vaikka Cruzeistit tämän alkuperän yrittävät salata??
Älykäs ihminen ottaisi selvää, eikä inttäisi jatkuvasti. GM Korealla ei ole mitään Daewoon kanssa, eikä ole ollut vuosiin. Sinähän et kuulu älykkäisiin ihmisiin eli tämä ei koske sinua.
- miettikääs nyt
älykäs ihminen kirjoitti:
Älykäs ihminen ottaisi selvää, eikä inttäisi jatkuvasti. GM Korealla ei ole mitään Daewoon kanssa, eikä ole ollut vuosiin. Sinähän et kuulu älykkäisiin ihmisiin eli tämä ei koske sinua.
Jos Cruze-mallin predecessor on Daewoo Lacetti, niin kuinka sillä ei ole mitään yhteyttä Daewoohon? Mielestäni niin paljon, ettei enempää voi olla.
Sitäpaitsi Cruzen ostajiin kuuluu harvinaisen paljon matalasti koulutettuja. Varmaankin sitten älykkäitä, mutta koulutus vaan on unohtunut. - utelias...
558895 kirjoitti:
Onneksi noita ei edes saksassa tehdä. Ostaessasi ko. tuotetta katso siitä vin-koodista missä tehty.
Ohessa muutama tieto valmistuspaikosta
Manufacturer General Motors
Also called Daewoo Lacetti Premiere
Holden Cruze
Production 2008–present
Assembly Australia: Elizabeth, South Australia
Brazil: São Caetano do Sul, São Paulo
China: Shenyang, Liaoning
India: Halol, Gujarat
Kazakhstan: Ust-Kamenogorsk
Russia: Saint Petersburg
Vietnam: Hanoi
South Korea: Gunsan, Jeonbuk
Thailand: Rayong
United States: Lordstown, Ohio
Predecessor Chevrolet Cobalt
Daewoo LacettiMikähän tuon Venäjän tehtaan tunnus siinä VIN-koodissa on? Onko Cruze koottu Ladan vanhoilla tehtailla?
- älykäs ihminen
miettikääs nyt kirjoitti:
Jos Cruze-mallin predecessor on Daewoo Lacetti, niin kuinka sillä ei ole mitään yhteyttä Daewoohon? Mielestäni niin paljon, ettei enempää voi olla.
Sitäpaitsi Cruzen ostajiin kuuluu harvinaisen paljon matalasti koulutettuja. Varmaankin sitten älykkäitä, mutta koulutus vaan on unohtunut.Sinä matalasti koulutettuna et voikaan ymmärtää mistään mitään. Mutta me korkeasti koulutetut Cruzen omistajat mielellämme autamme teitä älyllisesti vajaita.
- älykäs ihminen
utelias... kirjoitti:
Mikähän tuon Venäjän tehtaan tunnus siinä VIN-koodissa on? Onko Cruze koottu Ladan vanhoilla tehtailla?
Chevroletilla ei ole mitään tekemistä Ladasi kanssa.
European Factories
Germany: Bochum, Eisenach, Kaiserslautern and Rüsselsheim (Opel factories), employed 25,103 workers.
Spain: Zaragoza (GM factory), employed 7,001 workers.
UK: Ellesmere Port and Luton (Vauxhall factories), employed 4,279 workers.
Sweden: Trollhattan (Saab factory), employed 3,892 workers.
Poland: Gliwice (GM factory), employed 3,582 workers.
Belgium: Antwerp (GM factory), employed 2,584 workers.
Russia: St. Petersburg (GM factory), employed 986 workers.
The total number of European employees were 54,500 (as of May 2009) - LTZ.
miettikääs nyt kirjoitti:
Jos Cruze-mallin predecessor on Daewoo Lacetti, niin kuinka sillä ei ole mitään yhteyttä Daewoohon? Mielestäni niin paljon, ettei enempää voi olla.
Sitäpaitsi Cruzen ostajiin kuuluu harvinaisen paljon matalasti koulutettuja. Varmaankin sitten älykkäitä, mutta koulutus vaan on unohtunut.GM on myynyt Koreassa Chevroleteja Daewoo-nimellä 2009 asti. Sen jälkeen Chevroletit on myyty myös Koreassa Chevroleteina. Ensimmäisiä Chevrolet Cruzeja on siis myyty myös Daewoon nimellä Koreassa. Sen verran Wikin vanhentuneessa jutussa on totuuspohjaa.
- Nimi miehen pahen...
älykäs ihminen kirjoitti:
Chevroletilla ei ole mitään tekemistä Ladasi kanssa.
European Factories
Germany: Bochum, Eisenach, Kaiserslautern and Rüsselsheim (Opel factories), employed 25,103 workers.
Spain: Zaragoza (GM factory), employed 7,001 workers.
UK: Ellesmere Port and Luton (Vauxhall factories), employed 4,279 workers.
Sweden: Trollhattan (Saab factory), employed 3,892 workers.
Poland: Gliwice (GM factory), employed 3,582 workers.
Belgium: Antwerp (GM factory), employed 2,584 workers.
Russia: St. Petersburg (GM factory), employed 986 workers.
The total number of European employees were 54,500 (as of May 2009)Vanhaan venäläiseen Lada Nivaan pohjautuvaa maasturia myytiin myös tietyillä markkinoilla Chevrolet Niva - nimellä. Minun mielestäni Chevroletin keulamerkin ripustaminen Ladan etugrilliin ei tee siitä yhtään sen enempää aitoa perinteistä Jenkki-merkki Chevroletiä kuin Daewoo Cruzen etugrilliin Chevyn merkin ripustaminen. Kummassakin tapauksessa valmistuskin on jatkunut alkuperäisen merkin linjoilla. Chevy Nivaa tehtiin Togliatissa Lada-tehtaalla aivan kuten ennenkin ja Cruzea Etelä-Koreassa vanhoilla tutuill Daewoon tehtailla.
Eteen pykättiin vain osakkeenomistajien muuttuessa eri logo, ja voila!, Cruze-kuskien mielestä autolla ei ole mitään tekemistä korealaisen miksoaaltouuni-valmistajan kanssa vaikka Cruze otti alkutaipaleensa ensimmäiset askeleensa Daewoo Nubiran/Lacetin suorana jatkajana. - älykäs ihminen
Nimi miehen pahen... kirjoitti:
Vanhaan venäläiseen Lada Nivaan pohjautuvaa maasturia myytiin myös tietyillä markkinoilla Chevrolet Niva - nimellä. Minun mielestäni Chevroletin keulamerkin ripustaminen Ladan etugrilliin ei tee siitä yhtään sen enempää aitoa perinteistä Jenkki-merkki Chevroletiä kuin Daewoo Cruzen etugrilliin Chevyn merkin ripustaminen. Kummassakin tapauksessa valmistuskin on jatkunut alkuperäisen merkin linjoilla. Chevy Nivaa tehtiin Togliatissa Lada-tehtaalla aivan kuten ennenkin ja Cruzea Etelä-Koreassa vanhoilla tutuill Daewoon tehtailla.
Eteen pykättiin vain osakkeenomistajien muuttuessa eri logo, ja voila!, Cruze-kuskien mielestä autolla ei ole mitään tekemistä korealaisen miksoaaltouuni-valmistajan kanssa vaikka Cruze otti alkutaipaleensa ensimmäiset askeleensa Daewoo Nubiran/Lacetin suorana jatkajana.Maa on pannukakku ja sinä olet älykäs. Miksi kukaan ei usko?
- edelleen???
älykäs ihminen kirjoitti:
Chevroletilla ei ole mitään tekemistä Ladasi kanssa.
European Factories
Germany: Bochum, Eisenach, Kaiserslautern and Rüsselsheim (Opel factories), employed 25,103 workers.
Spain: Zaragoza (GM factory), employed 7,001 workers.
UK: Ellesmere Port and Luton (Vauxhall factories), employed 4,279 workers.
Sweden: Trollhattan (Saab factory), employed 3,892 workers.
Poland: Gliwice (GM factory), employed 3,582 workers.
Belgium: Antwerp (GM factory), employed 2,584 workers.
Russia: St. Petersburg (GM factory), employed 986 workers.
The total number of European employees were 54,500 (as of May 2009)Edelleen jäi vastaamatta se Venäjän kokoonpanotehtaan/plantin tunnus VIN-koodissa vaikka kyse ei olisikaan Ladan vanhoista tehtaista.
- esimerkkiä
edelleen??? kirjoitti:
Edelleen jäi vastaamatta se Venäjän kokoonpanotehtaan/plantin tunnus VIN-koodissa vaikka kyse ei olisikaan Ladan vanhoista tehtaista.
Jos olet muutamassa Venäjälle niin tässä esimerkki Pietarin tehtaan VIN-koodista. Näitä ei saa muualta kuin Venäjältä.
General information
Result are approximate
decoder VIN CHEVROLET
VIN number XUUYF755JC0004582
Region Russia
Mark Chevrolet
Year 2012
Serial Number 004582 - Nimi miehen pahent..
älykäs ihminen kirjoitti:
Maa on pannukakku ja sinä olet älykäs. Miksi kukaan ei usko?
Eipä sinunkaan henkisiä lahjoja voi liiemmälti kehua, jos sinulla ei ole kommentista toiseen muuta sanottavaa. Varastappa vielä pisteeksi ii:n päälle jonkun toisen nimimerkki, niin homma on bueno.
- älykäs ihminen
Nimi miehen pahent.. kirjoitti:
Eipä sinunkaan henkisiä lahjoja voi liiemmälti kehua, jos sinulla ei ole kommentista toiseen muuta sanottavaa. Varastappa vielä pisteeksi ii:n päälle jonkun toisen nimimerkki, niin homma on bueno.
Älykkään ihmisen ja sinun välillä ei kovin ihmeellistä keskustelua synny. Koirakin ymmärtää asioita sinua paremmin.
- gs birotor
LTZ. kirjoitti:
GM on myynyt Koreassa Chevroleteja Daewoo-nimellä 2009 asti. Sen jälkeen Chevroletit on myyty myös Koreassa Chevroleteina. Ensimmäisiä Chevrolet Cruzeja on siis myyty myös Daewoon nimellä Koreassa. Sen verran Wikin vanhentuneessa jutussa on totuuspohjaa.
Käsittääkseni niitä myytiin koreassa daewoona vielä vuonna 2011.
- gs birotor
älykäs ihminen kirjoitti:
Chevroletilla ei ole mitään tekemistä Ladasi kanssa.
European Factories
Germany: Bochum, Eisenach, Kaiserslautern and Rüsselsheim (Opel factories), employed 25,103 workers.
Spain: Zaragoza (GM factory), employed 7,001 workers.
UK: Ellesmere Port and Luton (Vauxhall factories), employed 4,279 workers.
Sweden: Trollhattan (Saab factory), employed 3,892 workers.
Poland: Gliwice (GM factory), employed 3,582 workers.
Belgium: Antwerp (GM factory), employed 2,584 workers.
Russia: St. Petersburg (GM factory), employed 986 workers.
The total number of European employees were 54,500 (as of May 2009) - Juurikin näin.
gs birotor kirjoitti:
Juurikin näin. Ja tätähän ei meinaa Chevrolet Cruze miehet millään uskoa. Kriisissä oleva GM lätki jossain vaiheessa Chevrolet keulamerkkia aivan mihin sattuu ja mistä kuvittelivat rahaa nopeasti saavansa. Hyvänä esimerkkinä juurikin tämä Lada Niva tai Daewoo Lacetti Premiere, joka tunnetaan meillä Chevrolet Cruzena.
Onkohan tuo Ladakin premium-auto, kun siinä on Chevroletin logo keulassa?? Onhan se tavallaan saman valmistajan auto kuin Cruze, vosi jopa sanoa, että kyseessä on Chevrolet malliston pienin maasturi Captivan ja tulevan Traxin alapuolella. Saksasta ja Jenkeistä se kuitenkaan ole, kuten kaikki vannoutuneet Lada-miehet tietävät. - 16+2
Juurikin näin. kirjoitti:
Juurikin näin. Ja tätähän ei meinaa Chevrolet Cruze miehet millään uskoa. Kriisissä oleva GM lätki jossain vaiheessa Chevrolet keulamerkkia aivan mihin sattuu ja mistä kuvittelivat rahaa nopeasti saavansa. Hyvänä esimerkkinä juurikin tämä Lada Niva tai Daewoo Lacetti Premiere, joka tunnetaan meillä Chevrolet Cruzena.
Onkohan tuo Ladakin premium-auto, kun siinä on Chevroletin logo keulassa?? Onhan se tavallaan saman valmistajan auto kuin Cruze, vosi jopa sanoa, että kyseessä on Chevrolet malliston pienin maasturi Captivan ja tulevan Traxin alapuolella. Saksasta ja Jenkeistä se kuitenkaan ole, kuten kaikki vannoutuneet Lada-miehet tietävät.Chevrolet Niva on täysin eri auto kuin Lada Niva. Ne ovat täysin eri näköisiä ja Chevrolet Nivassa on Opelin moottori.
- 16+2
Juurikin näin. kirjoitti:
Juurikin näin. Ja tätähän ei meinaa Chevrolet Cruze miehet millään uskoa. Kriisissä oleva GM lätki jossain vaiheessa Chevrolet keulamerkkia aivan mihin sattuu ja mistä kuvittelivat rahaa nopeasti saavansa. Hyvänä esimerkkinä juurikin tämä Lada Niva tai Daewoo Lacetti Premiere, joka tunnetaan meillä Chevrolet Cruzena.
Onkohan tuo Ladakin premium-auto, kun siinä on Chevroletin logo keulassa?? Onhan se tavallaan saman valmistajan auto kuin Cruze, vosi jopa sanoa, että kyseessä on Chevrolet malliston pienin maasturi Captivan ja tulevan Traxin alapuolella. Saksasta ja Jenkeistä se kuitenkaan ole, kuten kaikki vannoutuneet Lada-miehet tietävät.Kyllä se järkevä keskustelu taitaa olla helpompaa koiran kanssa kuin sinun. Chevrolet Cruzea on myyty Koreassa aiemmin Daewoon merkeillä. Kaikki ihmiset varmasti jo ovat tämän ymmärtäneetkin.
- on tietysti
Juurikin näin. kirjoitti:
Juurikin näin. Ja tätähän ei meinaa Chevrolet Cruze miehet millään uskoa. Kriisissä oleva GM lätki jossain vaiheessa Chevrolet keulamerkkia aivan mihin sattuu ja mistä kuvittelivat rahaa nopeasti saavansa. Hyvänä esimerkkinä juurikin tämä Lada Niva tai Daewoo Lacetti Premiere, joka tunnetaan meillä Chevrolet Cruzena.
Onkohan tuo Ladakin premium-auto, kun siinä on Chevroletin logo keulassa?? Onhan se tavallaan saman valmistajan auto kuin Cruze, vosi jopa sanoa, että kyseessä on Chevrolet malliston pienin maasturi Captivan ja tulevan Traxin alapuolella. Saksasta ja Jenkeistä se kuitenkaan ole, kuten kaikki vannoutuneet Lada-miehet tietävät.Niva on tasan yhtä premium kuin cruze.
- LTZ.
Vieläkö tämä mäntti täällä inttää.
KAIKKI EUROOPAN CRUZET TULEVAT GM KOREAN GUNSANIN TEHTAALTA.- 22557
Ja tieto on mistä peräisin? Voihan se ollakkin noin, tuskin kannattaa tuottaa eri paikoista vaikka autoa tehdäänkin monessa paikassa.
- 16+2
22557 kirjoitti:
Ja tieto on mistä peräisin? Voihan se ollakkin noin, tuskin kannattaa tuottaa eri paikoista vaikka autoa tehdäänkin monessa paikassa.
Kyllä tuo tieto on ihan faktaa. Tosin Venäjä on myös Eurooppaa, joten kirjaimellisesti se ei pidä paikkaansa. Venäjällä myytävät autothan tehdään Venäjällä.
Kaikki maailmalla myytävät Chevrolet/Holden Cruze SW:t muuten tulevat Koreasta, aivan samoin kuin kaikki Astra farmarit tulevat Englannin Ellesmere Portista. - Gunsan, asepoika
Toistaiseksi tulee Daewoon vanhalta tehtaalta Gunsanista mutta GM:llä on toiset suunnitelmat jatkosta.
http://english.hankyung.com/news/apps/news.view?c1=04&nkey=201211070603001
Saapa nähdä, mistä Suomalaisten Cruzet tulevat tulevaisuudessa. Venäjän GM olisi logistisesti lähellä, mutta liekkö myyntiä sitäkään vähää kuin nyt, jos ostajille selviää, että joku Tatjana tai Sergei on vodka-huuruissaan kyhännyt Cruzen läjään. Aika näyttää. - 16+2
Gunsan, asepoika kirjoitti:
Toistaiseksi tulee Daewoon vanhalta tehtaalta Gunsanista mutta GM:llä on toiset suunnitelmat jatkosta.
http://english.hankyung.com/news/apps/news.view?c1=04&nkey=201211070603001
Saapa nähdä, mistä Suomalaisten Cruzet tulevat tulevaisuudessa. Venäjän GM olisi logistisesti lähellä, mutta liekkö myyntiä sitäkään vähää kuin nyt, jos ostajille selviää, että joku Tatjana tai Sergei on vodka-huuruissaan kyhännyt Cruzen läjään. Aika näyttää.Väärin menee jälleen niin kuin koko ajan muutenkin. GM suunnittelee Cruzen valmistamista Euroopan markkinoille nykyisillä Opelin tehtailla.
- matikka 10
16+2 kirjoitti:
Kyllä tuo tieto on ihan faktaa. Tosin Venäjä on myös Eurooppaa, joten kirjaimellisesti se ei pidä paikkaansa. Venäjällä myytävät autothan tehdään Venäjällä.
Kaikki maailmalla myytävät Chevrolet/Holden Cruze SW:t muuten tulevat Koreasta, aivan samoin kuin kaikki Astra farmarit tulevat Englannin Ellesmere Portista.GM on viime vuodet järkeistänyt logistiikkaansa ja olisikin ihme, jos Suomeen tuotaisiin kalliilla rahdilla Kauko-Idästä jos kerran rekkakuljetuksen etäisyydellä Pietarissa kootaan mallia.
- Ah Venäjä
Mistä tämä tieto on lähtöisin? Vai onko pelkkää arvelua? Varmasti puntit tutisee jos ei ole täysin varma. Varsinkin jos ajaa Cruzella ;-)
- 16+2
matikka 10 kirjoitti:
GM on viime vuodet järkeistänyt logistiikkaansa ja olisikin ihme, jos Suomeen tuotaisiin kalliilla rahdilla Kauko-Idästä jos kerran rekkakuljetuksen etäisyydellä Pietarissa kootaan mallia.
Lähiseuduilta Venäjältä saadaan lähes kaikkia länsimerkkejä tänne jos niin halutaan. Toistaiseksi kukaan ei niitä ole tuonut sieltä. Ehkäpä jos BMW tai Mercedes Benz aloittaa, niin muutkin alkavat tuoda.
- cccp rules
16+2 kirjoitti:
Väärin menee jälleen niin kuin koko ajan muutenkin. GM suunnittelee Cruzen valmistamista Euroopan markkinoille nykyisillä Opelin tehtailla.
Mielummin kuitenkin Venäjältä kuin Saksasta Opelin tehtailta.
Autonvalmistuksessa on kaksi sanaa, joita tulee välttää, jos haluaa edes hiukankin ongelmatonta autoilua: Saksa ja Opel. - Lada Cruze 1,6
cccp rules kirjoitti:
Mielummin kuitenkin Venäjältä kuin Saksasta Opelin tehtailta.
Autonvalmistuksessa on kaksi sanaa, joita tulee välttää, jos haluaa edes hiukankin ongelmatonta autoilua: Saksa ja Opel.Siis Cruzepojille mieluimmin kelpaa Lada kuin Opel. Hyvältä kuulostaa.
- orjatyöllä kasattuja
Lada Cruze 1,6 kirjoitti:
Siis Cruzepojille mieluimmin kelpaa Lada kuin Opel. Hyvältä kuulostaa.
voi hyvää päivää!!
Cruzelijat hehkuttavat, että Cruzet kootan koreassa!! Wau!!
Kyllä se on hieno autonvalmistaja maa, vai olisikohan venäjäkin luotettavampi!??!
- 16+2
http://www.just-auto.com/news/gm-to-switch-chevy-production-to-europe_id128687.aspx
Kysypä isää kääntämään. - kielillä oli
"http://www.just-auto.com/news/gm-to-switch-chevy-production-to-europe_id128687.aspx
Kysypä isää kääntämään".
Se oli jollain ulkomaan kielellä, ei isäkään tiennyt millä.- it's english
Isäsi taisi lintsata amiksessa enkun tunnit.
- semmoinen tapaus
it's english kirjoitti:
Isäsi taisi lintsata amiksessa enkun tunnit.
Lintsannut tai ei, joka tapauksessa allanne on nyt Venäjällä tai Koreassa koottu Cruze. Miettikää vaan sitä.
Euroopassa kokoaminen on vasta suunnitteilla ja sekin edellyttäisi Opelin alasajoa kyseisillä tehtailla. GM tunnettuna velkasäkkinä tuskin saisi edes rahoitusta uusille tehtaille. Yhdysvalloissakin valtion kyllästyttyä tukitoimiin ja kaivoihin heitettyihin taaloihin GM on kohta ostettu ja sulautettu jonkun vakavaraisemman yhtiön sisälle. - it's english
semmoinen tapaus kirjoitti:
Lintsannut tai ei, joka tapauksessa allanne on nyt Venäjällä tai Koreassa koottu Cruze. Miettikää vaan sitä.
Euroopassa kokoaminen on vasta suunnitteilla ja sekin edellyttäisi Opelin alasajoa kyseisillä tehtailla. GM tunnettuna velkasäkkinä tuskin saisi edes rahoitusta uusille tehtaille. Yhdysvalloissakin valtion kyllästyttyä tukitoimiin ja kaivoihin heitettyihin taaloihin GM on kohta ostettu ja sulautettu jonkun vakavaraisemman yhtiön sisälle.Jokainen normaaliälyinen tietää, että kaikki Euroopassa myytävät Cruzet tulevat Koreasta, Venäjällä myytävät Venäjältä ja USA:ssa myytävät USA:sta.
Jos olisit opetellut edes englannin kielen alkeet tai ymmärtäisit edes joten kuten suomen kieltä, sinäkin tietäisit tämän. - 8+1
semmoinen tapaus kirjoitti:
Lintsannut tai ei, joka tapauksessa allanne on nyt Venäjällä tai Koreassa koottu Cruze. Miettikää vaan sitä.
Euroopassa kokoaminen on vasta suunnitteilla ja sekin edellyttäisi Opelin alasajoa kyseisillä tehtailla. GM tunnettuna velkasäkkinä tuskin saisi edes rahoitusta uusille tehtaille. Yhdysvalloissakin valtion kyllästyttyä tukitoimiin ja kaivoihin heitettyihin taaloihin GM on kohta ostettu ja sulautettu jonkun vakavaraisemman yhtiön sisälle.Ei välttämättä Saksassa!
Neljä - viisi vuotta sitten käynnistyi Puolassa uusi tehdas Aveon valmistajaksi, mutta siitä huolimatta kaikki Suomessa myytävät Aveot tulevat Koreasta.
Koko valmistuskapasiteetti menee Venajälle. - LTZ.
8+1 kirjoitti:
Ei välttämättä Saksassa!
Neljä - viisi vuotta sitten käynnistyi Puolassa uusi tehdas Aveon valmistajaksi, mutta siitä huolimatta kaikki Suomessa myytävät Aveot tulevat Koreasta.
Koko valmistuskapasiteetti menee Venajälle.Siis Cruzen valmistus 2015? Siitä on vain kerrottu, että sitä tehtäisiin Opelin tehtailla Euroopassa. Voi siis olla myös Englannissa, jossa nytkin tehdään Astraa.
- älyä tai ei
it's english kirjoitti:
Jokainen normaaliälyinen tietää, että kaikki Euroopassa myytävät Cruzet tulevat Koreasta, Venäjällä myytävät Venäjältä ja USA:ssa myytävät USA:sta.
Jos olisit opetellut edes englannin kielen alkeet tai ymmärtäisit edes joten kuten suomen kieltä, sinäkin tietäisit tämän.GM lopettaa Cruzen valmistuksen Koreassa. Seuraava sukupolvi 2014 tulee muualta, luultavasti Suomeen Venäjän kokoonpanotehtaalta.
- it's english
älyä tai ei kirjoitti:
GM lopettaa Cruzen valmistuksen Koreassa. Seuraava sukupolvi 2014 tulee muualta, luultavasti Suomeen Venäjän kokoonpanotehtaalta.
Ei normaaliälyisten kannattaisi sinun kanssasi keskustella. Juttele isäsi kanssa niin olette molemmat älyllisesti samantasoisia.
- Poika mussukka
Cruzella ei ole tekemistä korealaisten muoviräpättimien kanssa, vaan se on taattu Amerikkalainen brändi, joka laadukkaasti valmistettu euroopassa eurooppalaisille.
Markkinoiden PARAS Auto ja ehdottomasti aito PREMIUM. - Trax ja Mokka
Chevrolet Trax on sama auto kuin Opel Mokka, ja NE MOLEMMAT TEHDÄÄN KOREASSA.
Nämä halvat Chevyt ovat kuin ovatkin Daewoon jälkeläisiä, sille nyt vaan ei voi mitään. Daewoon tehtaan katolle on vaan vaihdettu kyltti.- Poika mussukka
Mitä teille jälkeenjääneille pitäisi tehdä?
- Trax ja Mokka
Poika mussukka kirjoitti:
Mitä teille jälkeenjääneille pitäisi tehdä?
Daewoo daewoo daewoo. Sitä vanhempanikin ihmettelevät. Daewoo daewoo daewoo.
- valinta on ok
Poika mussukka kirjoitti:
Mitä teille jälkeenjääneille pitäisi tehdä?
Jos ja kun halpa Cruzesi on Daewoon jälkeläinen, niin miten se saa siitä kommentoineen jälkeenjääneeksi? Daewoohan oli todella mainio merkki. Laadukkaita kodinkoneita. Mikä siinä noin harmittaa?
Enemmän harmittaisi varmaan jos autosi olisi Volgan jälkeläinen. Vaikka tekihän Gaz myös hyviä sinkkiämpäreitä sotilaskäyttöön sekin. - Rossiya Premium
valinta on ok kirjoitti:
Jos ja kun halpa Cruzesi on Daewoon jälkeläinen, niin miten se saa siitä kommentoineen jälkeenjääneeksi? Daewoohan oli todella mainio merkki. Laadukkaita kodinkoneita. Mikä siinä noin harmittaa?
Enemmän harmittaisi varmaan jos autosi olisi Volgan jälkeläinen. Vaikka tekihän Gaz myös hyviä sinkkiämpäreitä sotilaskäyttöön sekin.GM tekee yhteistyötä venäläisen AvtoVAZin kanssa, eli Cruze voi ollakkin myös osittain Volgan jälkeläinen??!!
- werewre
Rossiya Premium kirjoitti:
GM tekee yhteistyötä venäläisen AvtoVAZin kanssa, eli Cruze voi ollakkin myös osittain Volgan jälkeläinen??!!
Ja sekopääbirotor jatkaa kateellisena provojaan itsensä kanssa keskustellen. Koska takaisin suljetulle?
- Ford-mies
Rossiya Premium kirjoitti:
GM tekee yhteistyötä venäläisen AvtoVAZin kanssa, eli Cruze voi ollakkin myös osittain Volgan jälkeläinen??!!
Voi hemmetti. Volgan perillinen? Täytyykin ihailla Crutzeja liikenteessä ihan uudessa valossa. Pimeässä, ettei kaikki sovitusvirheet hypi silmille.
- werewre
Ford-mies kirjoitti:
Voi hemmetti. Volgan perillinen? Täytyykin ihailla Crutzeja liikenteessä ihan uudessa valossa. Pimeässä, ettei kaikki sovitusvirheet hypi silmille.
Koska pääset suljetulle takaisin?
- gs birotor
werewre kirjoitti:
Ja sekopääbirotor jatkaa kateellisena provojaan itsensä kanssa keskustellen. Koska takaisin suljetulle?
Näytä yksikin provo jonka olen kirjoittanut?
Vaikeaa on koska et sellaista löydä.
Kysymys milloin itse pyrit kirjoittamaan asiallisia viestejä?
Ps ei ole tarvetta käyttää muita nimimerkkejä, koska olen asiakeskustelun lijalla. - spritmonitor
gs birotor kirjoitti:
Näytä yksikin provo jonka olen kirjoittanut?
Vaikeaa on koska et sellaista löydä.
Kysymys milloin itse pyrit kirjoittamaan asiallisia viestejä?
Ps ei ole tarvetta käyttää muita nimimerkkejä, koska olen asiakeskustelun lijalla.Jokainen tietää todellisen tilanteen.
- aloittaja tässä ketj
Vaikuttaa siltä, ettei se Cruzen pitäminen ihan harmitonta ole. Niin paljon herää keskustelua ihan tavallisesta kysymyksestä jonka ei pitäisi herättää mitään intohimoja.
Vertailin Metro-Autossa Astraa ja Cruzea koska siellä ne olivat vierekkäin. Kieltämättä Astran viimeistelytaso on parempaa jälkeä. Sisällä istuessa Astrassa tuntee istuvansa luokkaa laadukkaammassa ohjaamossa. Kaikki raot ovat yhtäsuuria ja paneelit istuvat tasaisesti toisiaan vasten. Cruzessa taas sanomista on. Kuitenkin hinta on sama ja Astrasta saa vaihdossa sitten joskus paremmin.
Vaikka nyt kaupanpäälliset eivät olekaan Opelissa yhtä mittavat, saa eron takaisin seuraavassa vaihdossa.- Itsesi kesken
Sinun itsesi kesken se keskustelu on käyty ja sitähän varten sinä provosi kirjoititkin.
Laadultaan Astra on lähes Chevroletin tasoa mutta Chevroletin viimeistely on asteen parempaa. Korealaisten työmoraali on parempaa kuin englantilaisten Senhän jokainen tietää. - werwet
Mitenkähän sinun räkäpään typerät juttusi vaikuttaisivat kenekään auton pitämiseen? Jokainen tietää, että kaikki Euroopan Cruzet tulevat Koreasta ja juuri siitä syystä niitä ostetaan.
Jatka nyt tähän vielä Venäjä, Venäjä, Venäjä, Daeweoo, Daewoo, Daewoo ja mene sitten itkemään aidiltä tikkaria. - vai laatua koreasta??
werwet kirjoitti:
Mitenkähän sinun räkäpään typerät juttusi vaikuttaisivat kenekään auton pitämiseen? Jokainen tietää, että kaikki Euroopan Cruzet tulevat Koreasta ja juuri siitä syystä niitä ostetaan.
Jatka nyt tähän vielä Venäjä, Venäjä, Venäjä, Daeweoo, Daewoo, Daewoo ja mene sitten itkemään aidiltä tikkaria.Minä taas en juuri siitä syystä osta Cruzea,kun ne tehdään koreassa!!
Koreassa opiskelleena tiedän heidän työmoraalinsa, vai oleko sinä parhaimmillasi pienellä palkalla, kovan paineen ja pelon alaisena(lähes orjatyössä)?
En tiedä onko englantilaisten vastuullisuus parempi,mutta työolot ovat inhimilliset!!
Siksi ajan Astralla! - werwet
vai laatua koreasta?? kirjoitti:
Minä taas en juuri siitä syystä osta Cruzea,kun ne tehdään koreassa!!
Koreassa opiskelleena tiedän heidän työmoraalinsa, vai oleko sinä parhaimmillasi pienellä palkalla, kovan paineen ja pelon alaisena(lähes orjatyössä)?
En tiedä onko englantilaisten vastuullisuus parempi,mutta työolot ovat inhimilliset!!
Siksi ajan Astralla!Sinulla onkin päivän latausjakso sitten takana. Ei tainnut lääkityspuoli tulla ihan kuntoon.
- werwet
vai laatua koreasta?? kirjoitti:
Minä taas en juuri siitä syystä osta Cruzea,kun ne tehdään koreassa!!
Koreassa opiskelleena tiedän heidän työmoraalinsa, vai oleko sinä parhaimmillasi pienellä palkalla, kovan paineen ja pelon alaisena(lähes orjatyössä)?
En tiedä onko englantilaisten vastuullisuus parempi,mutta työolot ovat inhimilliset!!
Siksi ajan Astralla!antoiko mami tikkarin
- halpis palpis
vai laatua koreasta?? kirjoitti:
Minä taas en juuri siitä syystä osta Cruzea,kun ne tehdään koreassa!!
Koreassa opiskelleena tiedän heidän työmoraalinsa, vai oleko sinä parhaimmillasi pienellä palkalla, kovan paineen ja pelon alaisena(lähes orjatyössä)?
En tiedä onko englantilaisten vastuullisuus parempi,mutta työolot ovat inhimilliset!!
Siksi ajan Astralla!Tuo on totta!!!
Mutta Cruze miehet haluavat vain halpaa hintaa, muusta viis!!!!!! - Ilman CAN:ia
werwet kirjoitti:
antoiko mami tikkarin
Taitaa Cruze-jeesuksen pinna alkaa palamaan melkoisessa fakta-ryöpytyksessä.
Suomen yhden huonoimmin kauppansa tekevän ja vanhanaikaisimman auton omistajana varmasti käy otsasuoneen, kun pihassa seisova osamaksuylpeys ei olekkaan se testivoittaja ja kaikkien himoitsema statussymboli, vaan keskikertainen testijumbo. - TM:n testaaja
Ilman CAN:ia kirjoitti:
Taitaa Cruze-jeesuksen pinna alkaa palamaan melkoisessa fakta-ryöpytyksessä.
Suomen yhden huonoimmin kauppansa tekevän ja vanhanaikaisimman auton omistajana varmasti käy otsasuoneen, kun pihassa seisova osamaksuylpeys ei olekkaan se testivoittaja ja kaikkien himoitsema statussymboli, vaan keskikertainen testijumbo.Ja noloa kun on sitä kaikille touhunnut, että tästä autosta tulee menestys!!!!
Vähän tähän tyyliin!
"Siksi otin vähän enempi lainaa ja ostin oikein "jenkkipelin" enkä mitään itämaan ihmettä niinku toi sun Huntais Pauli!! "
Mutta nyt naapuria naurattaa, kun omassa arvo pysyy muttei Cruzessa!!! - omakas
TM:n testaaja kirjoitti:
Ja noloa kun on sitä kaikille touhunnut, että tästä autosta tulee menestys!!!!
Vähän tähän tyyliin!
"Siksi otin vähän enempi lainaa ja ostin oikein "jenkkipelin" enkä mitään itämaan ihmettä niinku toi sun Huntais Pauli!! "
Mutta nyt naapuria naurattaa, kun omassa arvo pysyy muttei Cruzessa!!!Ihan hyvällä menestyksellä on Korean Letukkaa maailmalla myyty. USA:ssa ollut alusta alkaen myydyimpien joukossa ja myös ihan hyvin arvosteluissa pärjännyt. Maailmalla myyty miljoonia. Tai eihän se nyt varsinainen Korean Letukkakaan maailmalla ole, esimerkiksi USA:n Cruzet valmistetaan USA:ssa. Suunnittelusta suurin osa tehtiin Koreassa "Daewoon" toimesta, mutta myös Saksa ja USA osallistuivat, USA:n markkinoille kun oli kuva tunku ja kohtalaisesti siinä onnistuivatkin. Siinä mielessä autoa voi pitää jenkkinäkin, että se on myös jenkkimarkkinoille jenkkifirman suunnittelema. Siis jenkkifirmahan se Korean GM:kin (tunnettu muinoin myös Daewoona) on samoin kuin Suomen McDonald's, ei Mäkistä suomalaista ruokaa saa.
Työoloista en tiedä, mutta jos minun pitää olettamaani työn laatua arvioita, niin Koreahan voittaa jenkit ja britit. Japani olisi melko varmasti se laadukkain valmistusmaa, Saksakin ehkä tehtaiden puolesta ok, mutta suunnittelu kusee liialla monimutkaisuudellaan. Kyllähän suurin osa laadusta syntyy suunnittelupöydältä, eivät ne siellä tehtaalla huonosti suunnitellusta autosta hyvää tee ja harvoin päinvastoinkaan, vaikka kuka olisi kasaamassa autoa eli pääosin lienevät Cruzet ja Opelitkin valmistusmaista riippumatta aika tasalaatuisia, lukuunottamatta tietenkin mahdollisia suunniteltuja materiaalieroja merkkien välillä, mitkä eivät riipu valmistusmaasta.
Joiltain osin Cruze varmasti on vanhanaikaisella tekniikalla, mitä en pidä erityisen huonona asiana, mieluummin päinvastoin. Juuri pakonomainen tarve uudenaikaisuuteenhan on VW:n ajanut monenlaisiin teknisiin murheisiin TSi:n, DSG:n ja päästöjen kanssa, ensimmäiset mainitakseni.
Vanhanaikaisuus ei haittaa, jos ominaisuudet ovat hintaansa nähden hyvällä tasolla ja näinhän Cruzeissa vaikuttaisi varsinkin nyt käytettyinä olevan. Vertailujen mukaan nimittäin ominaisuudet ovat aivan mainiot, eivät ehkä kokonaisuutena luokkansa parhaita, mutta ihan jees hinta-laatu-suhteella katsoen. Hinnat Suomessa Cruzeilla muuten hyvin lähellä Saksan tasoa eli jos olet ajatellut hakea auton Saksasta, niin Cruzen ostamalla säästät vaivan ja saat autosi saksalaiseen hintaan lähikaupastasi.
Chevrolet nyt ei muutenkaan mikään premium-merkki ole, siis edes ne isot "aidot" amerikkalaiset eivät ole jenkkien mielestä premiumia, vaan tavallisia järkihintaisia käyttöautoja. Sellainen Cruzekin on, jos ehjänä säilyy, ja väitän että hintaansa nähden verrattuna kilpailijoihin säilyy keskimäärin ihan hyvin. Samaan hintaan kun saisi muilta merkeiltä monta vuotta vanhempia ja enemmän ajettuja.
Onhan tässä autossa sekin tässä ketjussa nähty bonus, että voi sanoa autoaan jenkkiraudaksi ja saa vähämieliset kiehumaan ;) - omakas
TM:n testaaja kirjoitti:
Ja noloa kun on sitä kaikille touhunnut, että tästä autosta tulee menestys!!!!
Vähän tähän tyyliin!
"Siksi otin vähän enempi lainaa ja ostin oikein "jenkkipelin" enkä mitään itämaan ihmettä niinku toi sun Huntais Pauli!! "
Mutta nyt naapuria naurattaa, kun omassa arvo pysyy muttei Cruzessa!!!Pitää vielä lisätä tuosta Huntai-heitosta, että kyllä minä ainakin pidän Hyundaita vähintään samantasoisena, todennäköisemmin viime vuosien ajalta laadukkaampana autona kuin mitä nämä amerikanraudat ovat. Pätee myös niihin "oikeisiin" amerikanrautoihin. Omaa hauskaa "prestiisiähän" Chevyn merkissä on, mutta kyllä minä Hyundaitakin harkitsin ja olin lähellä ostaa vähän vanhemman Sonatan. Ehkäpä maksaisin saman kokoluokan Hyundaista vähän enemmänkin kuin Cruzesta oletetun laadun vuoksi, vaan kun näyttää Nettiautossa Cruzeni kilometreillä ja vuosimallilla Cruzea edullisempia olevan lähinnä i20:t, enkä halunnut niin pientä. No yksi i30 siellä on myös, sehän voisi olla pätevä peli, mutta kun halusin porrasperän. Ainoa saman vuoden ja kilometreiltään vertailukelpoinen porrasperä-Hyundai, Sonata, taas maksaa noin tuplat Cruzeeni, sekin yksityiseltä. Väitän, että aika hyvin Cruzessa on autoa puoleen hintaansa nähden!
- Noooohoh
Kyllä aito jenkki on laadukkaampi kuin korealaiset tai saksan sätökset. Mitä siihen preemiumiin tulee, niin kyllä jenkit ovat preemium luokkaa, vaikkakaan ei halvimmat mallit. Cruze ei muuten ole mikään jenkki, vaan jotain muuta jäljitelmä kamaa. Naurattaa kun aina vertaavat noita jenkki ja etenkin saksalaisten autojen sisustuksen keskenään. Enempi olen saksalaisissa autoissa nähnyt niitä vinoja saumoja koelaudoissa ja nitiseviä kohtia niissä. Väitämpä että jenkkien sisustat ovat tehty paljon laadukkaammista materiaaleista moneen muuhun merkkiin nähden, saksalaisissahan penkitkin kuluu muutamaan vuoteen puhki.
- omakas
No eivät jenkkien omasta mielestä. Esimerkiksi Chevroletin jonkunlainen lippulaivamalli Suburban ei ole Edmundsin listauksissa premium-SUV:ien listoilla, vaan ihan tavis-SUV. Toki jenkeiltä ja GM:ltäkin sitten löytyy MYÖS niitä premiumeja, SUV:eista esimerkiksi Yukon Denalit ja Escaladet.
Cruze ei nähdäkseni olennaisesti eroa muistakaan jenkeissä myytävistä Chevyistä, se vain on oman kokoluokkansa edustaja. Monesti kokoluokkaansa nähden kehutumpikin kuin luokkaa suurempi ja kai ilman korealaisjuuria oleva Malibu. Muotokieli näissä aivan sama. Samoin kilpailevan merkin tietyllä tapaa "aidommat jenkit" Avenger ja Sebring ovat jenkkilehtien ja foorumien arvosteluissa saaneet heikompia arvioita kuin vähän pienempi Cruze. Joten samapa tuo minä Cruzea itse kukin haluaa pitää, jenkkinä, korealaisena tai vaikka venäläisenä, niin kyllä se hyvin näyttää jenkeille itselleen kelpaavan omassa luokassaan, eikä jenkkilässä taida kukaan olla joka välissä muistuttamassa, että se on korealainen. Heille se kelpaa jenkkinä, joten saa sitä suomalainenkin jenkkinä pitää, jos itsetunto siitä boostia saa. Vastaavasti jos naapurini itsetunto sillä kasvaa, että pitää Cruzeani koreankikottimena, niin ihan vapaasti. Hienoahan se on, jos voin autovalinnallani auttaa miestä mäessä. - omakas
omakas kirjoitti:
No eivät jenkkien omasta mielestä. Esimerkiksi Chevroletin jonkunlainen lippulaivamalli Suburban ei ole Edmundsin listauksissa premium-SUV:ien listoilla, vaan ihan tavis-SUV. Toki jenkeiltä ja GM:ltäkin sitten löytyy MYÖS niitä premiumeja, SUV:eista esimerkiksi Yukon Denalit ja Escaladet.
Cruze ei nähdäkseni olennaisesti eroa muistakaan jenkeissä myytävistä Chevyistä, se vain on oman kokoluokkansa edustaja. Monesti kokoluokkaansa nähden kehutumpikin kuin luokkaa suurempi ja kai ilman korealaisjuuria oleva Malibu. Muotokieli näissä aivan sama. Samoin kilpailevan merkin tietyllä tapaa "aidommat jenkit" Avenger ja Sebring ovat jenkkilehtien ja foorumien arvosteluissa saaneet heikompia arvioita kuin vähän pienempi Cruze. Joten samapa tuo minä Cruzea itse kukin haluaa pitää, jenkkinä, korealaisena tai vaikka venäläisenä, niin kyllä se hyvin näyttää jenkeille itselleen kelpaavan omassa luokassaan, eikä jenkkilässä taida kukaan olla joka välissä muistuttamassa, että se on korealainen. Heille se kelpaa jenkkinä, joten saa sitä suomalainenkin jenkkinä pitää, jos itsetunto siitä boostia saa. Vastaavasti jos naapurini itsetunto sillä kasvaa, että pitää Cruzeani koreankikottimena, niin ihan vapaasti. Hienoahan se on, jos voin autovalinnallani auttaa miestä mäessä.Se vielä, että USA:ssahan Cruze tuli Chevy Cobaltin tilalle, millä Cobaltilla ei ainakaan ollut mitään tekemistä Korean kanssa, vaikka ehkä myös Koreassa jotain samoja osia saatettiin käyttää? Auto oli kuitenkin Amerikassa suunniteltu ja Pohjois-Amerikassa ml. Meksikossa kasattu, amerikkalaisille myyty. Siis lähes 100% jenkki. Vai alkaako joku väittämään, ettei pieni auto voi olla jenkki?
No anyways, kun Cobalt korvattiin Cruzella, oli autolehdistö ja yleisö USA:ssa haltioissaan siitä kuinka paljon auto parani ja kuinka Chevyllä viimein oli kilpailukykyinen auto kompakti-luokassa.
Eli jenkkien yksimielinen tuomio julisti Cruzen edeltänytty täys-jenkkiä paremmaksi, olkoon Cruze sitten jenkki tai ei, niin parempi auto se on kuin sitä edeltänyt puhtaampi jenkki. - omakas
omakas kirjoitti:
No eivät jenkkien omasta mielestä. Esimerkiksi Chevroletin jonkunlainen lippulaivamalli Suburban ei ole Edmundsin listauksissa premium-SUV:ien listoilla, vaan ihan tavis-SUV. Toki jenkeiltä ja GM:ltäkin sitten löytyy MYÖS niitä premiumeja, SUV:eista esimerkiksi Yukon Denalit ja Escaladet.
Cruze ei nähdäkseni olennaisesti eroa muistakaan jenkeissä myytävistä Chevyistä, se vain on oman kokoluokkansa edustaja. Monesti kokoluokkaansa nähden kehutumpikin kuin luokkaa suurempi ja kai ilman korealaisjuuria oleva Malibu. Muotokieli näissä aivan sama. Samoin kilpailevan merkin tietyllä tapaa "aidommat jenkit" Avenger ja Sebring ovat jenkkilehtien ja foorumien arvosteluissa saaneet heikompia arvioita kuin vähän pienempi Cruze. Joten samapa tuo minä Cruzea itse kukin haluaa pitää, jenkkinä, korealaisena tai vaikka venäläisenä, niin kyllä se hyvin näyttää jenkeille itselleen kelpaavan omassa luokassaan, eikä jenkkilässä taida kukaan olla joka välissä muistuttamassa, että se on korealainen. Heille se kelpaa jenkkinä, joten saa sitä suomalainenkin jenkkinä pitää, jos itsetunto siitä boostia saa. Vastaavasti jos naapurini itsetunto sillä kasvaa, että pitää Cruzeani koreankikottimena, niin ihan vapaasti. Hienoahan se on, jos voin autovalinnallani auttaa miestä mäessä.Korjaus: Kyllä Malibuakin on kasattu Koreassa ja itse asiassa se tuli siellä ensimmäisenä myyntiinkin. En silti tämän takia alkaisi väittämään, ettei Malibu ole jenkki, vaikka kai niinkin saa sanoa. Daewoo Tosca oli Malibun edeltäjä Koreassa.
- Joohoo
Ainahan se seuraava malli ylistetään paremmaksi edelliseen nähden, on nimittäin markkinoinnin perus sääntöjä sellainen toiminta. Vai oletteko nähneet mainosta jossa kerrotaan, että tämä uusi/korvaava malli on huonommin tehty halpatyövoimalla ja korealaisilla osilla koottu korvike. Jenkeissä ulkomaalaiset autot ovat monelle erikoisuuksia ja valitsevat sen juurikin siksi. Itsellä oli Sebring 2.7 ja sen vaihdoin Cruzeen jolla ajelin 70 tkm. mutta ei se mielestäni ollut ainakaan parempi kuin Chrysler. Enempi sai korealaista kurjuuttaa ja ehkä ajoltaan vähän parempi, joskin turhan pintakova jousitus. Seuraava pirssi on ehkä Cadillac.
- omakas
Eivät ne ylistäjät kyllä mitään mainoksia tai GM:n edustajia ollleet, mutta voihan olla, että maksettuja kuitenkin, tavalla tai toisella. Mutta kyllä autolehdistö myös risuja osaa antaa, että ei tuo Cruzen hyvä vastaanotto ainakaan pelkästään mainostukseen perustu.
Sebringissä isompana ja tehokkaampana on varmasti ollut omat etunsa ja sen vaihtaminen pienempään voi olla vaikeaa. Harkitsin kyllä itsekin Sebringejä ja Avengereja. Yksi ratkaiseva tekijä tosiaan olivat vertailuarviot; omassa luokassaan Cruze on arvioitu oikeastaan poikkeuksetta kilpailukykyisemmäksi kuin nuo kaksi luokassaan. Tässä nyt vaikka Edmundsilta Sebringistä:
" But overall, the Sebring was typically outclassed by other models in terms of refinement and performance." (kai koskee sitä aiempaa mallia 2000-luvun alusta)
"In reviews, we found the third-generation Sebring sedan to be about as bad as it got in the midsize segment. It was below average in most respects, ranking far behind segment leaders."
https://www.edmunds.com/chrysler/sebring/
Ja Cruzesta:
"When it comes to small cars, though, the General hasn't been so good, with the lamentable Cavalier and Cobalt being the two most recent examples. But that's changed with the compact Chevrolet Cruze sedan, an honest first-class upgrade that meets its world-class competition head-on."
"When compared to this segment's traditional leaders, the 2011 Honda Civic and 2011 Toyota Corolla, the Cruze is fully competitive (or even better) in terms of design and driving dynamics. "
https://www.edmunds.com/chevrolet/cruze/
Ei tuota Cruzenkaan osalta nyt minään hehkutuksena voi mielestäni pitää, mutta paremman arvion nyt kuitenkin sai kuin Sebring. Näiiden vertailu toisiinsa on tietenkin siksikin hedelmätöntä, kun Cruzen hinta uutena taisi olla vähintään 10 000€ halvempi kuin Sebringillä ja Avengerilla? Ja hintaeroa on edelleen käytettynä, minkä vuoksi Cruze vaikuttaa hyvältä nimenomaan hinta-laatu-suhteeltaan.
Ulkomaalaisuutta en ole millään foorumilla tai jenkkilehdessä nähnyt kenenkään sanovan syyksi ostaa Chevrolettia, semminkin kun sitä tosiaan valmistetaan USA:ssakin. Saanen epäillä, että korealaisuudella muutenkaan olisi semmoista arvostusta, että sen vuoksi kukaan autoa ostaisi? Eurooppalaisia autoja saattavat jenkit kyllä arvostaakin ja ostaa eurooppalaisuuden vuoksi, mutta siitä huolimatta eurot myyvät heikosti jenkeissä, kaiketi laatuongelmien takia. Japsit ja viime vuosina korealaiset taas ovat valloittaneet myyntilistojen kärjen, väitän kyllä, että ihan puhtaasti laadun, eikä ulkomaalaisuuden takia. Tosin USA:ssahan suuri osa Toyotistakin valmistetaan, mutta suunnittelu sentään ainakin jossain määrin Toyotan standardeilla, niin tehtaiden kuin autojen suunnittelu.
Tuskin on Cruzejen osissakaan suuremmin eroa olkoon sitten tehty Koreassa tai USA:ssa kyseinen auto. Työn hinnasta en tiedä, mutta kyllä se korealainen vaan enemmän vakuuttaa kuin meksikaani tai "jenkki" tehdasduunarina. Voi hyvin olla, että jonkun Corveten ne jenkeissä tekevät erityisen laadukkaasti, mutta näissä tavallisissa autoissa en millään usko, että jenkkitehdas laatua parantaisi verrattuna mihinkään muuhun maahan. Mersunkin laaduttomimmat tekeleet tulleet nimenomaan jenkeistä. - omakas
Jousitus saisi olla vähän pehmeämpikin, mutta kyllä minusta esimerkiksi eri merkkisissä folkkareissa on kaikissa kovempi jousitus kuin Cruzessa.
- kyllälähteesanoannikki
Romaniassa ne vielä tehdään ellei Rumppi vaadi tehtaan siirtoa Tedroitiin.
- Mmbjy
Jenkeissä halvimpia mallien tekoon ei ole perinteisesti ollut mahdottomasti kiinnostusta, mikä taas näkyy korealaistenkin suosiossa. Tosin en väitä että siellä ns. kansanmallit olisivat sen huonompia kuin täälläkään. Sen olen kyllä huomannut, että aidot jenkki mallit ovat kyllä parempia laadultaan kuin esim. Meksikon mallit. Jokaisella on omat suosikkinsa ja se mikä toiselle on unelmien auto, niin toiselle se on hirvitys.
- omakas
Voisiko tuohon jenkkimallien tai siis jenkkitehtaissa tehtyjen laadukkummuuteen liittyä sellainen, että jenkkitehtaissa tehdään niitä arvokkaimpia premium-autoja, kun halvemmat siirretään kasattaviksi Meksikoon? Halvemmat eivät tietenkään ole suunniteltukaan niin laadukkaiksi, joten ei sinänsä ole meksikolaisen tehtaan syytä, ettei niistä niin laadukkaita tulekaan?
Ja yksi syy siihen, että kalleimmat autot kasataan jenkeissä on tietenkin se, että jenkkiostajat arvostavat jenkkityötä ja uskovat siihen (todellisesta laadusta viis, mutta mielikuva ratkaisee), eikä kalliissa autossa jenkkityön osuus nouse ratkaisevasti kalliimmaksi suhteutettuna auton hintaan, toisin kuin halvimmissa autoissa, joissa taistellaan jokaisesta eurosta kilpailijoita vastaan ja työllä on suurempi osuus auton hinnasta?
Unelmien jenkkejähän ei Suomesta oikein saakaan, pitäisi ihan itse tilata meren takaa. Se on selvää, etteivät nämä Cruzet ja Avengerit mitään unelmien autoja kai kellekään ole, mutta ihan näppäriä pelejä voivat olla ja hinta-laatu-suhteeltaan toivottavasti hyviä käytettyinä. Ainakin tähän asti vaikuttaisi olevan ihan jees, oikeastaan hintaansa nähden todella hyvä.
- Jeeeeeeeess
NIMENOMAAN NÄIN.
- Aveng
Itellä Avenger 2.7 ja olen erittäin tyytyväinen.
- crr
Unelma Autosta...muistoja menneestä. Ei enää valmisteta Autoja isolla A 'lla.
Kait tulevaisuudessa unelmoidaan ajasta, jolloin sai vielä itse ajaa autoja, eikä se ollut vain koppi minne mentiin sisään automatiikan hoitaessa loput. Silloin jopa nykyisetkin autot voivat olla kaihoisan muistelun kohteita.
Elvis muuten piti ajoneuvoja vain ja ainoastaan ihmisten siirtiminä, välineinä matkustaa paikasta toiseen, ei sen kummenpina.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851