cooper vs maraton tulos

sat

Kertokaapa minkälaisia tuloksia olette saaneet maratonissa ja cooperissa? Minua siis kiinnostaa millä tavalla kyseisten matkojen ajat ovat vertailukelpoisia. Itse juoksin muutama vuosi sitten maratonin 3h 41min ja cooper meni aikaisemmin samana kesänä (vain) 3000.

14

5535

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa

mielenkiintoinen kysymys!

• laillla

Maraton 4:07 ja cooper 3100m ja vielä päälle puolimaraton 1:35

• aade

mara 2.54
        puolikas 1.19
        kymppi 36
        vitonen 17.11
        cooperia ei ole tullut juostua aikoihin, intissä 3250 mutta tästä on jo 6 vuotta aikaa.

• Tuulispää
        aade kirjoitti:

mara 2.54
        puolikas 1.19
        kymppi 36
        vitonen 17.11
        cooperia ei ole tullut juostua aikoihin, intissä 3250 mutta tästä on jo 6 vuotta aikaa.

...tuo Cooper, joka minulla menee 3530m. Koska muuten minulla melkein minuutilleen samat ajat, veikkaan, että Cooper-tuloksessasi on kovasti löysää.

• jamppa

juokse 1000m veto ja muuta loppuaika suoraan h/min. näin saa yllättävän tarkan ennusteen maratonin loppuajasta.

• Ilkka

Pätee vain jos on myös harjoitellut maratonille. Lisäksi on oltava kestävyystyyppiä. Esim. itse juoksen tonnin lähelle 3 min, mutta en todellakaan juoksisi maratonia 3 tuntiin!

• ophettelija

Voipi pitää paikkansa nimittäin tavoitteena maraton tonne 3:50 nurkille ja tonnin vedot teen sarjana noin 3:58 km-aikaan. Puolimara 1:47. Uskonpa onnistuvani.

• Antsku

Kai ne sitten voi olla, jos harrastaa molempia... Itse olen ns. keskipitkänmatkan juoksija ja cooper tulos on ihan hyvä, mutta maratonia en jaksaisi juossa en sitten millään...

• yhden juossut

Olen usean kaverini suorituksista ja omistani vetänyt sen johtopäätöksen, että maratonille voi lähteä juoksemaan vauhdilla cooper-500metriä. Eli sinun maratonvauhtisi pitäisi olla 2500m / 12 minuuttia eli vastaa noin 3.22 loppuaikaa 10 minuutin hyytyminen toisella maratonpuolikkaalla, jos et ole treenannut maratonille hyvin. Eli olisi sinulla vielä potentiaalia.

• ennustaja

Cooperia en ole juossut yli 10 vuoteen (silloin 3200m) mutta veikkaisin 3300-3400 väliltä.
        ajat ovat nyt:
        7km: 26:46
        10km: 39:37
        mara: 3:45
        Ongelmani on vauhdin hiipuminen matkan kasvaessa, pitäsi kehittää vauhtikestävyyttä. Toi km veto ja =>mara mielenkiintoinen satuin harjoituskaudella vetää 1km 3:38 ja ei tuntunut pöhköltä mutta mara ei mennyt siihen aikaan vaan jäin 3:45 iin

• 15v

cooper helposti kesällä 3400m
      kymppi 38min
      puolikas 1.29min

• Ei onnistu

Ei millään lailla vertailukelpoisia.
      Kuupperi 4200m
      10000m 29.50
      ½-maraton 1.05
      maraton 2.17
      Ei kuupperin ja maratonin välillä ole mitään kaavaa. Puolikkaasta voi hiukan arvioida, mutta eipä juuri siitäkään.

• limitti.

Cooperille ei ole mitään helppoa kaavaa, koska juostu matka riippuu nopeudesta. Oikeastaan nuo muidenkin matkojen välillä olevat kaavat eivät ole kovin hyviä, koska hitaammat joutuvat juoksemaan pidempään kuin nopeammat, jolloin ne antavat monesti hitaille juoksijoille liian vaativia tavoiteaikoja pitkille matkoille.

Tässä oma kaavani, maratonin aika = kympin aika * 5 - 10min

• Löpare

Marathon alle 3.13 h
      Cooper 3200m

Tulokset tänä vuonna tehtyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      67
      2591
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1702
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1660
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1545
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1528
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1228
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1071
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1032
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1012
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      974
    Aihe