Eli mulle kävi vähän huonosti kun en tiennyt,että näin hiihtolomalla on ratsastustunnit ja talutustunnit joissa talutan.
Sain mun kaverilta viestin että mul on tänään talutukset että pitäis mennä talleille,mutta mä oon 100km päästä talleista ja en täältä pääse lähtemään.
Lähetin vähän aika sitten tallin omistajalle viesti:
Moi! Mä en tiennyt,että meillä on hiihtolomalla ratsastustunnit ja talutukset ja olen 100km päässä enkä pysty taluttamaan mun talutuksia ja enkä ole löytänyt näin äkkiseltään muita taluttamaan.
Vastaus tuli: Juma!
Olen 12v ja minusta se on huonoa käytöstä näin nuorta kohtaan.
Onko teistä?
Nyt luulen että aloitan ratsastamaan muulla tallilla koska en uskalla mennä tälle kyseiselle tallille,mutta minä joudun jättämään mun rakkaan hoitoponin sinne ja se surettaa kauheasti oon hoitanut sitä 1,5 vuotta.
Mitä mun pitää tehdä?
Nyt kävi huonosti!!!!!
6
192
Vastaukset
Ei se "juma" välttämättä ollut sinulle henkilökohtasesti. Yhtä hyvin vastaus olisi voinut olla "voi hitsi" tai jotain sen tapaista, minkä itse tulkitsisin tarkottavan, että tallin omistaja oli harmissaan tilanteesta eikä tienny mistä ottaa yhtäkkiä suunnitelma B:n, eikä sitä että hän olisi vihainen juuri sinulle.
Jos muuten olet hoitanut hyvin ja ollut tunnollinen, en usko että tuo yksi kerta niin paljon painaa. Virheitä sattuu kaikille, eikä tuo nimenomainen ollut edes sinun vikasi. Ehkä sinun olisi pitänyt varmistaa asia, mutta sama toisin päin: tallin omistajan olisi pitänyt varmistaa, että kaikki tietävät hiihtoloman aikataulut. Mene vain takaisin tallille hoitoponisi luo ja katso mitä tapahtuu. Jos nyt annat noin helposti periksi, mietit loppuikäsi, olisiko sinun sittenkään tarvinnut luopua hoitoponistasi.- Lapsi12
Kyllä käyttäydyn asiallisesti tallilla ja olen tallityttö ,mutta minulle ollaan ennenkin suututtu kun en tiennyt että mulle oli tullut uudet talutukset ja tallin omistaja oli unohtanut ilmoittaa. Myös mulle suututtiin kun olin niin kipeä etten pystynyt puhumaan ja lähetin viestiä etten voi tulla ratsastamaan. Muutenkin siellä pitää tehdä asioita joita ei uskalla tehdä. Opettajatkaan ei ole erityisen kilttejä minulle ja vähän toruja tulee minun ratsastuksesta. Olen ennenkin miettinyt tallin vaihtoa.
- ratsastaja3
Älä ny yhen sana takia tallia vaiha ! Tallinomistajalla ollu vaan huono sanavalinta... Vähä rohkeutta kehiii ni kyll se siitä :) Kyllä uskon että se talli ja hoitoponi on sulle severan tärkeitä että yks JUMA lausahus ei sua sieltä pois aja !
Mutta jos jatkuvasti saa pelätä huutoa sen takia että joku muu tekee virheitä, niin ei se kyllä kivaa ole. Jos olet ennenkin miettinyt tallin vaihtoa, niin ehkä sitä tosiaan kannattaisi harkita. Muuten menee vielä kiinnostus koko harrastukseen kun joka paikasta tulee sanomista ilman omaa syytä. Kuvauksesta päätellen tallilla on muutenkin aika ikävää porukkaa, joten voisit olla tyytyväisempi toisaalla, siitäkin huolimatta, että tosiaan joutuisit luopumaan hoitoponistasi. Uudella tallilla et luultavasti saisi uutta noin vain, uusi tulokas kun olisit, mutta jos kestäisit sen, niin ajan mittaan... Kuka tietää.
- Lapsi12
Mulla on tunnillakin ongelmia kun tallinomistaja keskittyy vain yhteen samaan ratsastajaan joka on mun hoitoponin toinen hoitaja. Muutama tallityttö on vähän ilkeitä ja osa ystävistäni on vaihtanut tallilta pois samojen ongelmien takia.
Oon löytänyt jo pari mukavaa tallia ja oon ajatellut käydä niissä koklaan.
Tallin hevoset ja ponit on usein ilkikurisia myös mun hoitoponi. Luotan tallilta tällä hetkellä vain 2poniin sieltä ja poneja on n.11 hevosista luotan yhteen ja niitä on n.10 . Tallin omistaja on muutenkin vähän pelottava jostkin syystä.
Pystyn kyllä luopumaan hoitoponistani koska sen uusi hoitaja on tosi vastuutuntoinen. Sitä suuremmalla syyllä sinun kannattaisi vaihtaa maisemaa. Käy niillä muilla talleilla jokunen kerta katsomassa miten siellä pelataan. Ota jokunen irtotunti niin näet minkälaista opetus on ja minkälaisia hevoset ovat ratsastaa. Juttele tallilaisten kanssa niin huomaat pian millaista porukkaa siellä on.
Toisella tallilla oppisit luultavasti paremmin kun opettaja keskittyisi kaikkiin tuntilaisiin tasapuolisesti eikä vain johonkin tiettyyn. Toivottavasti löydät kivan paikan missä käydä, koska tuolle tallille missä nyt käyt, ei mielestäni kannata jäädä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun367284- 833686
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823265Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3383020- 462413
- 562271
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251560- 561485
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311474Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi251459