Jokin aika sitten todettiin, että Rainbow-tonnikala oli todettu epäeettiseksi. Tehdasolot ja palkka kamalat, ja tutkimuksten selvittyä todettiin, että Rainbow-tonnikalaa ei suositella ostettavaksi.
Ympäristöystävällisenä ihmisenä en halua tukea esim tehtaita, joissa esim käytetään lapsityövoimaa, joten pyysin, että mieheni ei enää ostaisi tätä tuotetta, koska tonnikalamerkkejä on monia muitakin.
Kiusakseni mies ostaa juuri tätä merkkiä, koska "ei halua pilata heidän bisneksiään", ja minä sanoin, että en hyväksy. Jos hän olisi pyytänyt minua olemaan ostamatta vaikkapa tiettyä appelsiinimehumerkkiä vaikka ilman syytäkin, olisin suostunut, koska haluan kunnioittaa toisen mielipidettä.
Hän tekee minulle vain kiusaa, ja tästä johtuen heitin tonnikalapurkit parvekkeelta alas lumikinokseen, koska sanoin, että minun mielipiteeni on otettava myös huomioon, ja tähän talouteen en halua epäeettisiä tonnikalanpalasia!
Sinänsä lapsellista, mutta tästä johtuen mies pakkasi matkalaukkunsa ja häipyi! Sanoin kyllä, että noin suurta numeroa ei tarvitse asiasta tehdä, mutta hänen mielestään se, että heittelen hänen tavaroitaan parvekkeelta alas, on anteeksiantamaton juttu.
Pyysinkö liikaa?
Olenko mielestänne oikeassa tässä asiassa?
On ollut monenlaisia juttuja, ja kaikki voi kiteentyä loppujenlopuksi aika pieneen asiaan. Ollaan sentään oltu reilut 10v naimisissa, ja yli 40 vuotiaita, ja meillä on lapsia.
Miksi minun aina on yksin joustettava asioissa, ja toinen ei piittaa yhtään, mitä sanon tai pyydän.
Annanko hänen mennä lopullisesti?
Avioero tonnikalan vuoksi
46
1587
Vastaukset
- Sellasta sellasta.
Tää on ihan paras:DDDDDDD Onko kyse ap avioliitosta? Kun ei köyhällä ole varaa edes kuin ostaa tonnikalaa:D Tai ap.en mies juopottelee ja hiplailee vieraita naisia baareissa kun ap raskaana raivoaa kotona tonnikalojen kanssa:D.
- Tonnikalavaimo
Mikä on ap? Joku saastainen tonnikalan valmistaja = DDDD paras?
Kyllä minä sen tonnikalatehtaan vielä jyrään maan tasalle, jos on noin monen Dee-asteikon myykkyluokttuskin
- Ehdottomuuden hinta
Taustatyö on "hyvin tehty" kun ylletään jopa tuollaisiin repäisyihin.
Mieshän teki vain samanlaisen tempauksen kuin sinä omassa ehdottomuudessasi. Miksi hänen lähtönsä olisi jotenkin epäreilumpaa kuin sinun valintasi viskata kalat partsilta alas?
Harva aikuinen haluaa elää jonkun toisen ehdoilla, jonkun toisen käskystä, jonkun toisen ihantein.
Et sinäkään halua miehen komentavan sinua ja paiskovan sinun ostamiasi tavaroita partsilta alas. Miksi sellaiseen äärimmäisyyteen täytyi mennä, sitä kannattaa miettiä. Tasapainoinen ihminen ei tee tuollaisia temppuja, koska niistä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin. Äärimmäiset teot vain provosoivat vastaamaan samalla mitalla.- vain nainen taipuu?
"Harva aikuinen haluaa elää jonkun toisen ehdoilla, jonkun toisen käskystä, jonkun toisen ihantein."
Joo joo, mutta onko pakko ihan kiusallaan ostaa jotain tuotetta, kun toinen on pyytänyt, ettei ostettaisi? Kuulostaa kyllä pahasti pienimmänkin kunnioituksen puutteelta. Kyllä minä ainakin eroan saman tien kun mies alkaa ihan tahallaan tieten tahtoen kiusata. Olkoonkin vaikka miten pieni asia. Tasapainoinen ihminen (myös mies, ei pelkästään nainen) kykenee kompromisseihin, varsinkin silloin, kun on kyse jonkin elintarvikemerkin vaihtamisesta eettisempään vaihtoehtoon.
"Äärimmäiset teot vain provosoivat vastaamaan samalla mitalla."
Nimenomaan, mies tuossa provosoi ostamalla tuotetta, jota ap ei halunnut kodissaan hyysätä. - Leikkijä lähti
Täysin samaa mieltä "ehdottomuuden hinta"! Hyvin kirjoitettu.
Toivottavasti se mies todellakin häippäsi eikä tule enää ikinä takaisin. Siinä kohtaa sen ei todellakaan kande "leikkiä" ;D Leikkijä lähti kirjoitti:
Täysin samaa mieltä "ehdottomuuden hinta"! Hyvin kirjoitettu.
Toivottavasti se mies todellakin häippäsi eikä tule enää ikinä takaisin. Siinä kohtaa sen ei todellakaan kande "leikkiä" ;D"Ollaan sentään oltu reilut 10v naimisissa, ja yli 40 vuotiaita, ja meillä on lapsia."
Avioeron voi ottaa tarvitsematta nähdä miestä enää ikinä, mutta lasten takia hänen kannattaa tulla vielä takaisin, ainakin hakemaan heidät välillä luokseen.- ukkonen535345
vain nainen taipuu? kirjoitti:
"Harva aikuinen haluaa elää jonkun toisen ehdoilla, jonkun toisen käskystä, jonkun toisen ihantein."
Joo joo, mutta onko pakko ihan kiusallaan ostaa jotain tuotetta, kun toinen on pyytänyt, ettei ostettaisi? Kuulostaa kyllä pahasti pienimmänkin kunnioituksen puutteelta. Kyllä minä ainakin eroan saman tien kun mies alkaa ihan tahallaan tieten tahtoen kiusata. Olkoonkin vaikka miten pieni asia. Tasapainoinen ihminen (myös mies, ei pelkästään nainen) kykenee kompromisseihin, varsinkin silloin, kun on kyse jonkin elintarvikemerkin vaihtamisesta eettisempään vaihtoehtoon.
"Äärimmäiset teot vain provosoivat vastaamaan samalla mitalla."
Nimenomaan, mies tuossa provosoi ostamalla tuotetta, jota ap ei halunnut kodissaan hyysätä."Joo joo, mutta onko pakko ihan kiusallaan ostaa jotain tuotetta, kun toinen on pyytänyt, ettei ostettaisi?"
No se vähän riipuu siitä miten tuo pyyntö on esitetty. Ottaen huomioon että tonnikalat heitettiin parvekkeelta, niin se kuulostaa minusta enemmän käskyltä.
Kysehän on puhtaasti parisuhteen valtataistelussa ja tuo tonnikala oli nyt se legendaarinen viimeinen tippa.
Eli ei se äijä tonnikalan takia kyllä lähtenyt vaan siinä oli se korsi joka katkaisi kamelin selän.
- ordre.public
Ymmärrän kyllä miestäsi kun lähti, onneksi löytyy vielä naisia, joilla ei ole noin arvot noin pahasti vinksallaan. Sinulle tonnikalat ovat selvästi tärkeämpiä kuin parisuhteesi hyvinvointi. Seuraavan miehen kanssa voit sitten kehittää eroriidan vaikka kotitaloutenne hiilidioksiidipäästöistä. Näin olet ainakin tehnyt osasi maapallon hyvinvoinnin edestä (kun ihmisiä ei lasketa).
- vain nainen taipuu?
Arvot vinsallaan, kun haluaa siirtyä eettisemmin tuotettuun tonnikalaan?
Kyllä se nyt vain on niin päin, että ap:n miehelle epäeettinen tonnikala on tärkeämpi kuin parisuhde.
Ilmeisesti mielestäsi "nainen, jolla ei ole arvot noin pahasti vinksallaan=nainen, joka alistuu aina miehensä tahtoon=hyvä nainen ja vaimo.
- Jep, annat mennä
Mun mielestä ihmiset ei tässä asiassa käsitä, että ei ole kyse vain tonnikalasta. Vaan pyynnöstä ja sen kunnioittamisesta. Suhteessa ei ehkä ole tonnikala tärkeää, mutta toisen kuunteleminen on, toisen kunnioittaminen on ja kiusanteko ei kuulu parisuhteeseen. Tämä tuskin on ainoa tapaus. Vaimoa tässä tuskin suututti nimenomaan tonnikala, vaan miehen täydellinen piittaamattomuus siitä, minkä hän koki tärkeäksi. Mies sanoi käytöksellään:" Olet lapsellinen idiootti kun haluat tämmöistäkin asiaa, minä osoitan sinulle nyt miten lapsellinen oletkaan. En tosiaankaan aio kunnioittaa sinua edes näin pienessä asiassa... Osoitan miten tyhmä olet.".
Kuulostaako se enää pikkuasialta? Montako kertaa hän on tämän sinulle osoittanut ja missä kaikissa asioissa...
Miehen huumori oli muka huumoria, vaimon pyyntö lapsellinen. Mies ennemmin kunnioitti itseään ja kasvottoman firman bisneksiä, osoitti ettei edes näin pienessä asiassa voi kunnioittaa toista. Siitä oli kyse suuttumuksessakin.
Jos asia on pieni, se ei liene liikaa pyydetty? Jos kysymys on tyhmä, siihen on varmaan helppo sitten vastata?
No, ok. Vaimo nakkaa purkit alas parvekkeelta, koska suuttui. Tästä asiasta. Hänen aviomiehensä nauroi hänelle päin naamaa, edelleenkään kyse ei ole tonnikalasta.
Vaimo siis suuttui: mies ei ymmärtänytkään huumoria mikä kohdistui häneen. Kiusaajat yleensä eivät: he saavat väheksyä, arvostella, panetella ja "kiusata" mutta sama ei päde toisinpäin. (Kyse ei siis ole myöskään sukupuolista, tässä ne nyt vaan ovat mies ja sen vaimo)
Tietenkään, kyse ei taaskaan ollut tonnikalasta.
Se miksi aviomies kiusasi ja väheksyi (ja tämä ei ollut ensimmäinen eikä ainoa kerta) oli se, että hän ei arvostanut, vaan väheksyi, rakastanut vaan ilkeili. Hän etsi erolle syytä, ja nyt se löytyi... Tonnikalasta. Sillä että vaimo suuttui ja viskasi purkit hankeen, ei ole mitään tekemistä hänen laukkujensa pakkaamisen kanssa. Todennäköisesti hän on itserakas ihminen, joka on ollut surkea liitossaan aina ja nyt hänellä on toinen. Todennäköisesti hän on väheksyvä mutta pitää omaa kyllästymistään vaimon syynä jne. mitä ikinä.
Nyt hän sai näin lapsellisen syyn, mutta ilmeisesti vaimo ei parempaa tarjonnut.
Sinulle ap: Kyllä, anna hänen mennä ja pidä huoli siitä, että ensi kerralla etsit miehen joka on hyvä mies, teillä on samat arvot ja toisen aitoa kunnioittamista. Sinulla ja hänellä. Kummankaan ei tarvitse olla kynnysmatto ja nimenomaan myös niissä pienissä asioissa huomioidaan kuten rakastuneet tekee.
Jätä ensi kerralla lapselliset miehet, ilkeilijät, pikkupojat ja semmoiset jotka odottavat sinun passaavan jne. tiedät kyllä keitä tarkoitan. Opettele vaikka ennemmin olemaan yksin. Harrasta, tee, ole äiti. Tee itsestäsi onnellinen itsenäsi ja yksin.
Tosiaankin, anna hänen mennä lopullisesti.
(Ja 50/50 mahdollisuudella hän joko asuu 3 kuukaudessa uuden naisen kanssa tai tulee kerjäämään paikkaansa takaisin. Älä loukkaannu, älä ota takaisin.)- ordre.public
Monetkaan ihmiset eivät ole kovin hyviä artikuloimaan syitä ja perusteita, jotka he vaistonvaraisesti kyllä tunnistavat. He eivät siten protestoi verbaalisesti artikuloimalla mikä on vialla vaan osoittavat protestinsa käytöksellään. Tässä meillä on siis ekohihhuli nainen, joka haluaa myös kastroida miehensä laittamalla hänet ekotekojensa toteuttamisen välikappaleeksi. Mies ymmärrettävästi protestoi, sillä hän ei halunnut tulla osaksi ekohihhulointia. Nainen toki voi toteuttaa ekohihhulointiaan boikotoimalla valitsemiaan tuotteita, mutta miestään hän ei voi pakottaa samaan boikottiin. Sitä hän kuitenkin yritti, mikä osoittaa piittaamattomuutta miestä kohtaan. Miksi miehen pitäisi kunnioittaa naisen ekohihhulointia, jonka hän kenties näkee sairaana toimintana? Ap yrittää postauksessaan epätoivoisesti vierittää kaiken syyn miehensä niskaan. Jos hän haluaa oppia tapauksesta jotain, niin hänen tulisi pyrkiä ymmärtämään mikä vikaa hänen omassa käyttäytymisessään mahtoi olla.
Itse en mitenkään poissulkisi selitystä, että eron syynä olisi tonni, ekohihhulointi ja naisen sairas arvomaailma. Itse en aloittaisi suhdetta ekohihhulin kanssa ja jos asia paljastuisi vasta suhteessa, niin suhde olisi luultavasti lopetettava. Ihmiset, jotka kanssaihmistensä ja läheistensä sijaan välittävät tonnikaloista, pandoista yms, ovat yleensä henkisesti (moraalisesti) sairaita tavalla, joka yleistyessään viime kädessä vaarantaa koko yhteiskunnan tulevaisuuden. - Jep jne....
ordre.public kirjoitti:
Monetkaan ihmiset eivät ole kovin hyviä artikuloimaan syitä ja perusteita, jotka he vaistonvaraisesti kyllä tunnistavat. He eivät siten protestoi verbaalisesti artikuloimalla mikä on vialla vaan osoittavat protestinsa käytöksellään. Tässä meillä on siis ekohihhuli nainen, joka haluaa myös kastroida miehensä laittamalla hänet ekotekojensa toteuttamisen välikappaleeksi. Mies ymmärrettävästi protestoi, sillä hän ei halunnut tulla osaksi ekohihhulointia. Nainen toki voi toteuttaa ekohihhulointiaan boikotoimalla valitsemiaan tuotteita, mutta miestään hän ei voi pakottaa samaan boikottiin. Sitä hän kuitenkin yritti, mikä osoittaa piittaamattomuutta miestä kohtaan. Miksi miehen pitäisi kunnioittaa naisen ekohihhulointia, jonka hän kenties näkee sairaana toimintana? Ap yrittää postauksessaan epätoivoisesti vierittää kaiken syyn miehensä niskaan. Jos hän haluaa oppia tapauksesta jotain, niin hänen tulisi pyrkiä ymmärtämään mikä vikaa hänen omassa käyttäytymisessään mahtoi olla.
Itse en mitenkään poissulkisi selitystä, että eron syynä olisi tonni, ekohihhulointi ja naisen sairas arvomaailma. Itse en aloittaisi suhdetta ekohihhulin kanssa ja jos asia paljastuisi vasta suhteessa, niin suhde olisi luultavasti lopetettava. Ihmiset, jotka kanssaihmistensä ja läheistensä sijaan välittävät tonnikaloista, pandoista yms, ovat yleensä henkisesti (moraalisesti) sairaita tavalla, joka yleistyessään viime kädessä vaarantaa koko yhteiskunnan tulevaisuuden.Mä sulkisin. Lisäksi mun mielestä miehellä (tai naisella) täytyy olla päässä vikaa, jos joka ikinen kerta vertaa itseään toiseen: ai sä et halua lapsityövoimalla tuotettua tonnikalaa?! Ai jaa tonnikala on sulle tärkeempää kun mä vai?
Ai, sä et millään halua ostaa tätä rääkättyjen kanojen ruokaa, mitä vi*tua, etsä rakastakaan MUA?!
Jaa, että sä rakastat eläimiä, joo, sulle ne pandat on tärkeempiä kun minä,
Ai, sulla on arvot, missä sä kunnioitat luontoa ja haluat ajatella eettisesti, joo, sä et rakasta mua, sulle on tärkeempää vaan kaikki muu...
Onks sulla omia arvoja ja ajatuksia, mitä sä et ajattele mua yhtään!!!
Joo... Just noin. Läheistensä sijaan välittävät? Niin, on sairasta että kuvittelee että jos ihminen välittää muusta tai sillä on arvoja, se ei voi välittää suhteestaan. Ikävä kyllä teitä löytyy.
Kyllä mä olen sun kanssa hyvin vahvasti erimieltä siitä kuka on "sekopää".
Noin ajatuksellisesti, sitä en tiedä onko se ap:n mies, olen edelleen sitä mieltä, että hän etsi syytä erolle ja kiusaa, koska ei kunnioita eikä rakasta. Olen varma, että tuota on jatkunut koko liiton ajan. Mutta noin yleisesti.
Lisäksi mä en itse ehkä seurustelisi minkään ääri-ihmisen kanssa, mutta en myöskään kiusaajan. Kiusaaminen ja väheksyminen ei kuulu suhteeseen, kiusaajat ovat moraalisesti sairaira tavalla, joka takuulla vaarantaa koko yhteiskunnan. Lisäksi he eivät välitä kanssaihmisistään ja heille on aina tärkeämpää olla oikeassa, vaikka ostaa lapsityövoimalla tuotettua tonnikalaa, kun kunnioittaa ketään, edes sitä ketä väittävät rakastavansa. Kiusaajat tuhoavat tämän yhteiskunnan, parisuhteita myöten.
Mä en ehkä kutsuisi kovin sairaaksi enkä edes radikaaliksi toiminnaksi sitä, että katsoo mitä ostaa, ja haluaa sen verran panostaa omalla kulutuksellaan. Mun mielestä se on aika pientä.
Mitä taas perheen ruokaan tulee, niin se kyllä pitää ostaa yhdessä ja lienee muitakin vaihtoehtoja kuin kyseinen tonnikala, mitä ei ole pakko ostaa ollenkaan. Tonnikala ei ole edes hyvää ruokana.
Perheessä nimenomaan pitää boikotoioda samoja asioita, ellei aio ostaa kaksia ruokia, ja kuten jo sanoin, tuo nyt on todellakin niin pieni asia, että ei ole paljon vaadittu. Jos mies on kastroitavissa tuolla, niin ei millään pahalla, mutta aika säälittävää on hänen miehuutensa. Jos tonnikalapurkin eettisyys ratkaiseen miehen miehisyyden niin se on niin heikoilla, että annan saman neuvon: jätä se ja etsi oikea mies.
("Jos minä en saa ostaa tätä merkkiä, mitä on tuotettu lapsityövoimalla, minut kastroidaan... Miehisyyttäni on loukattu!!!" Ööö... Joo, ja tuota... Ehkä kannattaa jättää se ihmissuhteet sitten muille)
Sitä mitä ap oikeasti on tai tekee, ei voi tietää, kun ei tunne, eikä miestä. Voihan se olla että se olet sinä ja sinä vaan provoilet. Mutta minua ei oikeastaan kiinnosta se, koska ei täällä tunne ketään, vaan se asia. Ja asia on mielestäni tämä.
Yritä pärjäillä. - ordre.public
Jep jne.... kirjoitti:
Mä sulkisin. Lisäksi mun mielestä miehellä (tai naisella) täytyy olla päässä vikaa, jos joka ikinen kerta vertaa itseään toiseen: ai sä et halua lapsityövoimalla tuotettua tonnikalaa?! Ai jaa tonnikala on sulle tärkeempää kun mä vai?
Ai, sä et millään halua ostaa tätä rääkättyjen kanojen ruokaa, mitä vi*tua, etsä rakastakaan MUA?!
Jaa, että sä rakastat eläimiä, joo, sulle ne pandat on tärkeempiä kun minä,
Ai, sulla on arvot, missä sä kunnioitat luontoa ja haluat ajatella eettisesti, joo, sä et rakasta mua, sulle on tärkeempää vaan kaikki muu...
Onks sulla omia arvoja ja ajatuksia, mitä sä et ajattele mua yhtään!!!
Joo... Just noin. Läheistensä sijaan välittävät? Niin, on sairasta että kuvittelee että jos ihminen välittää muusta tai sillä on arvoja, se ei voi välittää suhteestaan. Ikävä kyllä teitä löytyy.
Kyllä mä olen sun kanssa hyvin vahvasti erimieltä siitä kuka on "sekopää".
Noin ajatuksellisesti, sitä en tiedä onko se ap:n mies, olen edelleen sitä mieltä, että hän etsi syytä erolle ja kiusaa, koska ei kunnioita eikä rakasta. Olen varma, että tuota on jatkunut koko liiton ajan. Mutta noin yleisesti.
Lisäksi mä en itse ehkä seurustelisi minkään ääri-ihmisen kanssa, mutta en myöskään kiusaajan. Kiusaaminen ja väheksyminen ei kuulu suhteeseen, kiusaajat ovat moraalisesti sairaira tavalla, joka takuulla vaarantaa koko yhteiskunnan. Lisäksi he eivät välitä kanssaihmisistään ja heille on aina tärkeämpää olla oikeassa, vaikka ostaa lapsityövoimalla tuotettua tonnikalaa, kun kunnioittaa ketään, edes sitä ketä väittävät rakastavansa. Kiusaajat tuhoavat tämän yhteiskunnan, parisuhteita myöten.
Mä en ehkä kutsuisi kovin sairaaksi enkä edes radikaaliksi toiminnaksi sitä, että katsoo mitä ostaa, ja haluaa sen verran panostaa omalla kulutuksellaan. Mun mielestä se on aika pientä.
Mitä taas perheen ruokaan tulee, niin se kyllä pitää ostaa yhdessä ja lienee muitakin vaihtoehtoja kuin kyseinen tonnikala, mitä ei ole pakko ostaa ollenkaan. Tonnikala ei ole edes hyvää ruokana.
Perheessä nimenomaan pitää boikotoioda samoja asioita, ellei aio ostaa kaksia ruokia, ja kuten jo sanoin, tuo nyt on todellakin niin pieni asia, että ei ole paljon vaadittu. Jos mies on kastroitavissa tuolla, niin ei millään pahalla, mutta aika säälittävää on hänen miehuutensa. Jos tonnikalapurkin eettisyys ratkaiseen miehen miehisyyden niin se on niin heikoilla, että annan saman neuvon: jätä se ja etsi oikea mies.
("Jos minä en saa ostaa tätä merkkiä, mitä on tuotettu lapsityövoimalla, minut kastroidaan... Miehisyyttäni on loukattu!!!" Ööö... Joo, ja tuota... Ehkä kannattaa jättää se ihmissuhteet sitten muille)
Sitä mitä ap oikeasti on tai tekee, ei voi tietää, kun ei tunne, eikä miestä. Voihan se olla että se olet sinä ja sinä vaan provoilet. Mutta minua ei oikeastaan kiinnosta se, koska ei täällä tunne ketään, vaan se asia. Ja asia on mielestäni tämä.
Yritä pärjäillä.Kyllähän se teidän ekohörhöjen viesteistä paistaa läpi, että tonnikala ansaitsee eettisen kohtelun, mutta oma mies ei, vaan häntä voi kyllä kohdella epäreilusti. Missään kohden ei tule ilmi, että yrittäisitte ymmärtää edes miehiänne, vaan kaikki energianne menee oman positionne puolustamiseen.
Olette sairaita. - asd a dsad
"Mun mielestä ihmiset ei tässä asiassa käsitä, että ei ole kyse vain tonnikalasta. Vaan pyynnöstä ja sen kunnioittamisesta."
Joo, mutta pari pointtia:
1. kyseessä ei ollut selvästikään mikään kaino pyyntö, vaan suora käsky
2. käskyn esittämistapa voi olla monelainen
3. selvästi kyseessä ei ollut tämä tonnikala
4. ei myöskään vain tähän juttuun liittyvä kunnioitus koska kukaan ei tuolla perusteella lähde
Eli kyseessä on varmasti paljon suurempi kokonaisuus, koska mies on päättänyt että tämä riittää.
Meidän on vaikea päätellä kumpi tässä on ollut kohtuuton, koska emme tiedä taustoja. Miten vaimo on asian esittänyt? Kumpi näistä nyt on se änkyrä vai ovatko kummatkin samanlaisia jästipäitä?
Ei ole normaalia nakata tonnikaloja parvekkeelta, ei ole normaalia erota sen takia, ei ole normaalia ostaa jotain jos toinen kauniisti pyytää.
- =0 =0 =0
Voipi olla provo. Mutta nainen oikeassa. Mies saa mennä.
- en jousta enää
"On ollut monenlaisia juttuja, ja kaikki voi kiteentyä loppujenlopuksi aika pieneen asiaan. Ollaan sentään oltu reilut 10v naimisissa, ja yli 40 vuotiaita, ja meillä on lapsia.
Miksi minun aina on yksin joustettava asioissa, ja toinen ei piittaa yhtään, mitä sanon tai pyydän."
Eli kyseessä oli ns. viimeinen pisara puolin ja toisin. Ehkä olette vaan saaneet toisistanne tarpeeksenne.
Minulla useamman vuoden liitossani oli samantapaista. Joustin kaikessa, mies ei missään. Jos joskus pyysin että tehdään kuten itse sillä hetkellä toivoisin, raivokohtauksen paikka. Telkkaakin piti aina katsoa siten kuten se hänelle sopi, eli hänellä piti aina olla haisevat ruoat siinä olohuoneessa samalla kun katsottiin. Kun ostin omilla rahoillani digiboksin hänen ostamansa hajottua ja halusin tallentaa yhden vuosia odottamani elokuvan, juippi kehtasi tästäkin alkaa huutamaan kun hän halusi tallentaa joitain muuta.
Pari kertaa uhattiin tappamisellakin. Sitten mies meni hoitoon, sai lääkkeet ja muuttui ihmisenä totaalisen erilaiseksi, rennoksi ja lupsakkaaksi. Mutta vanha levoton osa häntä oli vielä sen verran jäljellä ettei hän sitä rutiiniamme kestänyt loputtomiin ja vaihtelua saadakseen piti sitten etsiä toinen ämmä johon ihastua.
Odota vaan niin pian se on sinunkin miehelläsi joku vosu kainalossa. Parempi kun itse otat eron ennen kuin on, niin voit ainakin lohduttautua sillä että SINÄ jätit hänet eikä niin että hän jätti jonkun ämmän takia. - uoönl,ybmtnfvdt
Voi jumalauta että lähtisin iteki kävelee ja kovaa lähtisinki jos akka alkais valittaa mulle tonnikalast ja heittelis niitä huitsin vittuu :D maailmas on paljon muutaki epäeettistä ku joku rainbow-tonnikala, eikä ne asiat siitä murehtimalla mikskää muutu.
- Sääli lapsia
On teillä huippuliitto kun se kaatuu ihan ton tason leikkeihin.
Taas on lapsilla superviisaat vanhemmat, joista kannattaa olla ylpeä.... - koira tänne.
Hei ap on koira suhteessa.
" mies sanoo. ap tänne.
" ap tiskaa"
ap siivoaa
ap ota muna suuhun.
Siksi hän on helppo mieheille,kun miehet saa mielen mukaan komentaa kuin koiraa vaimoaan ap:etä.
Kyllä tonnikala on ihanaa. - Ikisinkku M
Aika tasan näkyy jakaantuneen mielipiteet asiasta enkä ihmettele yhtään, itsekin kun tavallaan olen kahta mieltä eli:
1. Tonnikalaepisodi
Nainen väärässä koska itsekukin kyllä saa tehdä eettisiä valintoja mutta toisen puolesta niitä ei pitäisi mennä tekemään, ihan niin kuin ei voi kieltää kaupan muitakaan asiakkaita ostamasta ei minusta tulisi miehenkään valintaan kovin voimakkaasti puuttua jos haluaa sitä ostaa. Jos ihan kiusaa tehdäkseen ostaa niin sitten on kyllä vikaa molemmissa.
2 "Miksi minun aina on yksin joustettava asioissa, ja toinen ei piittaa yhtään, mitä sanon tai pyydän."
Ei pidäkään, jos näin tosiaan on niin sitten on miehessä vikaa, ei kun vaihtoon. Tästähän tosin ollaan kuultu vain vaimon mielipide.- asd as das d
"2 "Miksi minun aina on yksin joustettava asioissa, ja toinen ei piittaa yhtään, mitä sanon tai pyydän."
Ei pidäkään, jos näin tosiaan on niin sitten on miehessä vikaa, ei kun vaihtoon. Tästähän tosin ollaan kuultu vain vaimon mielipide. "
Totta. Toisaalta on hyvin vaikeata kuvitella että ihminen "joka aina joustaa", sitten yhtäkkiä heittääkin tonnikalat parvekkeelta alas. Eli kyllä vähän epäilen että sen joustamisen kanssa on oikeasti vähän niin ja näin.
Mutta vaikea sanoa. Ihmetyttää vain kuinka joustava heittelee tavaroita parvekkeelta alas, se nimittäin kuulostaa enemmän minun kaltaiseltani eli konflikteja pelkäämättömältä ihmiseltä.
- markkix
"Miksi minun aina on yksin joustettava asioissa, ja toinen ei piittaa yhtään, mitä sanon tai pyydän."
Tämä lause kertookin jo paljon. Sanat "aina" ja "ei piittaa yhtään"... Aika harva joustaa "aina" ja yhtä harva on ehdottoman piittaamaton... Marttyyriainesta. Hankala rakentaa parisuhdetta henkilön kanssa, joka käyttelee sanoja aina, ei ikinä, et koskaan jne...
Mistä AP tietää, että mies ostaa väärää tonnikalaa juuri häntä ärsyttääkseen? Oletteko keskustelleet aiheesta? Vai onko käynyt niin, että sinä sanelet ja mies nielee... Jos hän ostikin sitä siksi, että haluaa huolehtia taloudestanne tai kokee asian niin vähäpätöiseksi muiden epäeettisyyksien rinnalla?
Aika harvoin ihmiset kuitenkaan systemaattisesti toimivat vain toista ärsyttääkseen, kuten AP:llä vaikuttaa olevan taipumus uskoa... Ja toisaalta... eipä AP itsekään näytä arvostan miehen näkemyksiä... liekö koskaan edes kuunnellut miestään oikeasti. Parempi, ettei mies palaakaan. Lapsilleen voi olla isä myös asumatta saman katon alla. Lapsille hyvä osoittaa, ettei ihan kaikkea kannatakaan sietää; edes perheen sisällä. - mek
Olewtte te ihme hommoja koska itseäni ei kiinnosta pätkääkään miten tuotteet valmistetaan jos ne ovat hyviä ja maukkaita että silleen. Aika lapsellista tuommoinen miten jotain eläimia tai tekijöitä kohdellaan kun ne eivät ole suomessa ja ei niitä tunneta ja se siitä. Itse ne voi sietää mitään maksaruokia mutta en voi niitä naisltani ka lapseltani kietää vaikka joskus vitsillä heitän että mikrouuni pitöö vaihtaa kun maksalaatikkoa lämmitetty ja se maksalaatikon hajukin etoo mutta ei se mikään eron syy ole.
- lifemocker
eiköhän teillä nyt ole vähän suuremmat ongelmat kyseessä kun joku pirun tonnikala
olette todennäköisesti vain polttaneet suhteenne hiilet loppuun ja etsitte näillä mainituilla tavoilla keinoa päästä ulos "kuolleesta suhteesta" jossa kumpikaan ei enää välitä toisesta? - Rainbow on nautinto.
Jos kyseessä oli Rainbown chili-tonnikala, saat kiittää luojaasi, ettet lentänyt parvekkeelta purkkien mukana. Tätä parempaa tonnikalaa ei ole tehty, eikä ikinä tehdä, eikä millään muulla merkillä ole edes lähimaille vastaavaa makuelämystä tarjolla. Järkevälle ihmiselle olisi yksi lysty, vaikka tämä olisi tehty delfiinin lihasta, koska se makuelämys on yksinkertaisesti vertaansa vailla. Ja kaiken lisäksi on halvahkoakin.
Kuukausia maailmassa on kuitenkin ollut kestämätön tilanne, että nämä kyseiset chili-tonnikalat ovat poikkeuksetta loppuneet kauppojen hyllyiltä. Joissain lukee, että tavarantoimittajan ongelmista johtuen. Tästä syystä mahdollisesti parvekkeelta heittämäsi tonnikalapurkit saattoivat olla itsessään jo keräilyharvinaisuuksia. Jos ne olivat näitä, käy noukkimassa ne ja myy minulle. Maksan 3€ / purkki.- lifemocker
en saatana löytänyt viime viikolla kaupasta tota! =/
- ,.m,.
No lapsityövoimahan ei ole missään nimessä siistiä, mutta entä jos ne lapset vaikka kuolisivat, jos eivät kävisi töissä? Maailman säännöt ovat muualla vain niin kovin erilaiset kuin Suomessa, joten en tiedä mikä olisi oikea vaihtoehto tämän kyseenomaisen tonnaritehtaan kohdalla. Tonnikalan sen sijaan saisi kokonaan tiputtaa pois ruokavaliosta, sillä terveellisempääkin kalaa löytyy ja etenkin paljon käytettynä tonnikala on suorastaan epäterveellistä. Lisäksi sitä kalastetaan liikaa, joten tonnikalakannat eivät välttämättä ole kauhean voimissaan.
- ordre.public
Niiden, jotka ovat sitä mieltä, että ap teki oikein ja on hyvä, että miehestä päästiin eroon, tulisi miettiä asiaa uudelleen. Ap:n toimien myötä lapsilta lähti isä kotoa, ap menetti miehen ja tonnikalojen asema ei parantunut piirun vertaa. Ap oli valmis tähän kaikkeen vain symbolisen uhrauksen takia. Ap on nyt ilman miestä eikä hänen asemansa parisuhdemarkkinoilla ole mitenkään auvoinen. Noilla lähtökohdilla hänelle ei ole enää kummoista miestä luvassa. Laukkunsa pakannut mies ilmensi tiettyä jämäkkyyttä, kun ei suostunut naisensa mielivaltaisia oikkuja katselemaan. Tämä lupaa hänelle hyvää uusjaossa, kun taas ap pelasi kaikki valttikortit käsistään. Uutta kelvollista miestä hän tuskin kovin helposti löytää. Parhaiten hän parantaisi asemaan menemällä nöyrästi pyytämään anteeksi mieheltään. Jos mies on armollinen, on toivoa, että hän vielä ottaa naisen takaisin.
- muarit1
Tässä ei taida takana olla pelkkä tonnikala.
- näläkää
Nyt tuli nälkä. Taidan avata rainbow -tonnikalapurkin.
- Yks parempi puolisko
Ehkäpä miehesi halusikin vaan jonkun "syyn" jotta voisi lähteä liitosta.. kyllä nuo äijät osaa ottaa minkä syyn tahansa, kun haluavat lopettaa suhteen,niin että vika olisi naisessa.. Joten minusta sinun pitäisi antaa miehesi mennä,koska tosi rakkautta hän ei sua kohtaan voi tuntea.. Voimia..
- Tunawife again
Kiinnostaako ketään täällä oikeasti se, että joku yrittää vastustaa epäeettisyyttä ja lapsityövoimaa? Eikö jokaisen järkevän ihmisen kuuluisi valita reilu tuote, jos toinen tuote on maustettu kärsimyksellä ja tutkimuksissa todettu lapsityövoimalla tehdyksi? Miksi et valitsisi mieluummin sitä varmasti reilua tuotetta, tai ainakin valitsisit jonkun muun, kuin uhanalaisen kidutuspurkin?
" heitin tonnikalapurkit parvekkeelta alas lumikinokseen, "
"mies pakkasi matkalaukkunsa ja häipyi!"
"Ollaan sentään oltu reilut 10v naimisissa, ja yli 40 vuotiaita, ja meillä on lapsia."
-Jälleen kerran joutuu toteamaan, että se fyysinen ikä ei korreloi henkisen iän kanssa. Varsin keskenkasvuisilta (henkisesti) vaikutatte molemmat...- Googlestan
Mä en muuta ostakaan, kuin rainbow tonnikalaa, rainbow ananasmehua ja muita rainbow tuotteita.
Köyhän on pakko ostaa sitä mikä on halvinta, jos meinaa vähän hengissä pysyä.
Ei nyt pitäs avioeroa yhden tonnikalapurkin takia tulla.
Toisaalta nykyään ihmiset eroaa hyvinkin mitättömistä asioista.
Tätä voi verrata siihen, että vaimo ottaa eron miehestään, jos haarukka ja veitsi on katettu väärin päin pöydälle. - oi voi
Mies olisi halunnut lähteä jo aikaisemmin... Nyt vaan sai siihen aiheen... aika lapsellisen kyllä.
- Parempi niin
Kuin tonniero aviokalan (lahna) vuoksi.
- Tonnikalavaimo
Mies tuli sitten takaisin. Huomasi varmaan, että oli menettämässä ihanan perheensä ;) Jos hän ei olisi itse tullut takaisin, olisin antanut mennä lopullisesti. Kysymys oli juuri siitä pisteestä iin päällä, ns. viimeinen pisara.
Keskustelimme vakavasti, ja hän lupasi jatkossa olla ostamatta ko tonnikaloja. Oikeassa olette, ei tässä pelkästä kalasta ole kysymys vaan siitä, että hän ottaa huomioon toisen esittämät pienet toiveet - kyllä maar kaupasta muutakin löytyy kuin se nimenomainen tonnikala! Kyllä minäkin huomioin hänen toiveensa, vaikka toiveet olisivatkin mielestäni älyttömiä.
Enkä ole ekohihhuli, vaan aika tavallinen ihminen. Kyllä pienissä asioissa myös kannattaa yrittää vaikuttaa, vaikka vaikutus olisikin vain pisara meressä. Pisarathan sen meren muodostavat!
Miten olisi muuten joku muu kalalaji teillekin arvoisat lukijat, tonnikala on uhanalainen ja epäeettisesti ainakin Rainbow-merkin alla tuotettu! Tuskin haluaisitte itsekään sellaisissa epäinhimillisissä oloissa työskennellä...- ;)))))
Olisit vaihtanut lukot ;)
:) haha, hauska juttu.
Tonnikalassa on myös muuta häikkä-juttuja, minkä takia sitä on vaikea syödä hyvällä omallatunnolla, mutta ei nyt siitä sen enempää..
Meillä mies on joissakin asioissa hitusen vieläkin enempi "ekohihhuli " kuin itse olen, mutta pystyn silti samaistumaan tilanteeseen. Kyse on kuitenkin arvoista. Miehesi osti tonnikalaa, jota eettisesti vastustit. Vastaa tilannetta, että jos olisit vaikka uskovainen, miehesi veisi raamatun tietämättäsi kirpputorille, "koska en minä sitä lue". Mulle itselleni on tärkeitä tietyt henkiset jutut ja mies joskus aloittaa niistä "ihme hihhulointia"-puheet. Silloin kuitenkin hän onneksi lopettaa, kun sanon tiukasti, että "Nyt stop, toi loukkaa, tiedät mitä ajattelen asiasta". Pyytää anteeksi ja antaa olla, vaikka itse ei esim.uskonto-asioista piittaa.
Itse en ole noin temperamanttinen, että heittelisin tavaroita parveekkeelta (heh, ei ole edes parveketta) mutta miehesi on silti aika pikkusieluinen, jos kommentoi: "heittelet _tavaroitani_ (tonnikalapurkkeja, haloo :D), anteeksiantamaton juttu." Noh, ehkä se oli jotain huumoria kumminkin?
Mutta kuten moni tässä ketjussa on kommentoi, ettehän te oikeasti tonnikalasta riidelleet. Teillä on selvästi joku kriisi ja olette puhuneet asiasta tonnikalan kautta. Miehesi halusi syystä tai toisesta osoittaa mieltään (miksi, pitäisi selvittää)ja sinua piinaa ainakin arvojenne erilaisuus, kenties jotain muutakin. On sitä tullut itsekin typeristä asioista riideltyä, kun suhde on ollut jotenkin juntturassa. Silloin pitää vain nostaa kissa (tai tonnikalapurkki :D)pöydälle ja keskustella,mikä OIKEASTI mättää..- ...
Kyllä se on vaan on tärkeää, että että on samanlainen arvomaailma, eikä kumppani ole itsekäs hölmö, joka ei ymmärrä edes rautalankakirjoitusta, vaan väittää raivokkaasti vastaan ihan vain koska ei välitä kuin omasta peestään. Pitäisi ihan itse tehdä oikeita johtopäätöksiä. Toiseksi paras vasta on, että pyrkii "vain" kunnioittamaan toisen eettistä vakaumusta. Uskonasioita ei tietysti voi pakottaa.
... kirjoitti:
Kyllä se on vaan on tärkeää, että että on samanlainen arvomaailma, eikä kumppani ole itsekäs hölmö, joka ei ymmärrä edes rautalankakirjoitusta, vaan väittää raivokkaasti vastaan ihan vain koska ei välitä kuin omasta peestään. Pitäisi ihan itse tehdä oikeita johtopäätöksiä. Toiseksi paras vasta on, että pyrkii "vain" kunnioittamaan toisen eettistä vakaumusta. Uskonasioita ei tietysti voi pakottaa.
Näinhän tää on. Meillä on onneksi sama arvomaailma hyvin pitkälle. Tai noh.. nämä hengelliset asiat on olleet muutamia vuosia lähellä omaa sydäntä kyllä. Tulivat oikeastaan tärkeiksi esikoisen syntymävuonna.Tutustuessamme olin lähes ateisti. Enkä kai uskovaiseksi "kelpaisi" vieläkään. Kirkko instituutiona esim. epäilyttää, vaikka siihen kuulunkin.Eipä tuosta asiasta ole ongelmaa tullut, enkä etenkään koe, että mies välittäisi vain omasta peestään, päinvastoin.
- lifemocker
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Näinhän tää on. Meillä on onneksi sama arvomaailma hyvin pitkälle. Tai noh.. nämä hengelliset asiat on olleet muutamia vuosia lähellä omaa sydäntä kyllä. Tulivat oikeastaan tärkeiksi esikoisen syntymävuonna.Tutustuessamme olin lähes ateisti. Enkä kai uskovaiseksi "kelpaisi" vieläkään. Kirkko instituutiona esim. epäilyttää, vaikka siihen kuulunkin.Eipä tuosta asiasta ole ongelmaa tullut, enkä etenkään koe, että mies välittäisi vain omasta peestään, päinvastoin.
"Tai noh.. nämä hengelliset asiat on olleet muutamia vuosia lähellä omaa sydäntä kyllä. Tulivat oikeastaan tärkeiksi esikoisen syntymävuonna.Tutustuessamme olin lähes ateisti."
vähän kyllä ois kamalaa jos oma kumppani alkais muuttua noin radikaalisti. kylläpä tulis fiilis että mua on huijattu ja olenko tuntenut toista koskaan!? lifemocker kirjoitti:
"Tai noh.. nämä hengelliset asiat on olleet muutamia vuosia lähellä omaa sydäntä kyllä. Tulivat oikeastaan tärkeiksi esikoisen syntymävuonna.Tutustuessamme olin lähes ateisti."
vähän kyllä ois kamalaa jos oma kumppani alkais muuttua noin radikaalisti. kylläpä tulis fiilis että mua on huijattu ja olenko tuntenut toista koskaan!?Ok, mutta eipä tuo mies mikään ateistikaan kai ole. Hän ei ole kokenut asiaa ongelmana. Olen kysynyt. Oikeastaan pitänyt asiaa enemmän positiivisena kuin negatiivisena, vaikka joskus kuittaileekin.
- Rainbow paras merkki
Kyllä se ongelma nyt kuitenkin taisi olla vain tonnikalasta kiinni. Jos toi mies nyt päättäisi ostaa uudelleen sitä tonnikalaa, niin oltaisiin taas tämän tarinan lähtöpisteessä. Mies todennäköisesti sitten syö tonnikalansa töissä lounaalla joka päivä ja leikkii kotona tonnikalaraitista ja et mitään en ole ottanu.
Joissain asioissa naisten kanssa on vain parempi, ku ei kerro, miten asiat oikeasti on. Välttyy pikkusielun käsittämättömän turhilta itkupotkuraivareilta. Samasta syystä pienet valkoiset valheetkin on joskus ihan paikallaan.Toikin on kyllä totta. Syököön töissä tonnikalansa tms.Kaikkia likaisia yksityiskohtia ei tarvi toisesta tietää ;P Siis omalla kohdalla vaikka puhukoot ateismi-juttuja kavereiden kanssa, ei mun.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847