Nyt tarvitsen apua!!, Minulla on n.4kk sitten vaalennetut hiukset. Aina ovat olleet melko kuivat, mutta nyt katkeilevat latvoista päänahka on laittoman kuiva vähän hilsettä. Monenlaiset shampoot, hoitoaineet, naamiot, suihkeet yms käyty läpi, kuivuus, yms päänahka aina pahempi. Nyt olen tullut siihen tulokseen että jätän kaikki kaupan ylikalliit tuotteet pois, ei mitään apua! kemikaaleja vaan kaikki. Nyt haluan hoitaa hiuksia ja päänahkaa luonnollisilla aineilla. Voiko öljyä laittaa latvoihin jos katkeilu loppuisi? olisin kiitollinen jos joku neuvoisi miten katkeilun saa loppumaan :(. Hiuksia leikattu jo niin paljon että enempää en leikkaa! Nyt on vähän päälle olkapään mittaiset hiukset. Mitä suolavesi tekee hiuksille? voiko suolaveden jättää hiuksiin? Mitkä öljyt parhaita latvoille, itse kokeillut kookosöljyn, mutta en ole huomannut sen kummempia eroja. Auttakaa! kaikki luonnonraaka-aineet kelpaavat, kertokaa omia kokemuksia. Kiitän paljon valmiiksi :). Eli siis päänahka kuntoon, sekä latvat kosteutetuksi, kaikki neuvot kullankalliita! Anteeksi sekalainen teksti :)
Miten päänahka ja latvat kuntoon luonnonmukaisilla ainesosilla??
9
1278
Vastaukset
- Luomuletti
Minulla vähän sama ongelma. Minä olen pessyt hiuksia kananmunalla ja annan sen vähän aikaa vaikuttaa hiuksissa. Kyllä tulee puhtaat ja pehmoiset. Välillä pesen pelkästään otsalta (koska rasvoittuu siitä herkemmin kun käytän öljyjä kasvojen hoidossa) sellaisella ekokaupasta ostetulla savisaippualla.
Huuhtelen hiukset sitten savi- tai sipulivedellä. En tarvitse hoitoaineita. Joskus käytän merisuolavettä, se pitää päänahan kunnossa. Sipulivesi( haudutan tuoretta sipulia kiehautetussa vedessä ja jäähdytän) tuo kiiltoa hiuksiin. Hiukset haisee sipulille märkänä mutta ei sitten enää kuivana. Öljyä en itse juurikaan käytä kun sitten se pitäisi pestä niin hyvin pois ettei hiuksiin jää mitään hoitavia aineita, näin ainakin luulen? joten en tuohon katkeiluun osaa sanoa mutta voisin kuvitella kananmunan auttavan siihenkin. Itselläni ei ainakaan katkeile enää niin paljon.
Muistan myös joka pesun yhteydessä hieroa päänahkaani, verenkierto vilkastuu. - luonnonkosmetiikkaa
Kokeile extra virgin oliiviöljyä. Sitä voi käyttää myös silmämeikinpoistoaineena.
- avuntarpeessaa
Kiitos paljon neuvoista! :)
- luonnonystävä
Hei, hiukset vahingoittuvat auringossa ja suolavedessä. Kaikenlaisen vedessä oleskelun jälkeen on tarkeä huuhtoa hiukset raikkaalla vedellä. Hiukset tarvitsevat pesun vasta päivän päätteeksi ja silloin on suositeltavaa käyttää syväkosteuttavia luonnollisia hoitoainetita. Itselläni on värjatyt hiukset ja permanetti päälle. Olen käyttänyt sekä kotitekoista hiusnaamiota että hiuksille tarkoitettua luonnollisia hiusöljyä. Viimeksi kokeilin Aubrey luomu jojobaöljyä, sitä voi laittaa hiuslatvoihin kokeilin Green Algae - hiusnaamiota. Kotitekoinen on kanssa hyvä, vaatii viitseliäisyyttä: avokadoöljy, munakeltuainen, hunajaa ja maustamaton jugurtti - hyvää tulee
- Luonnonkosmetiikkahö
Hei! :) Kiva kuulla että ihmiset ovat kiinnostuneet luonnonkosmetiikasta!
Ensiksi, sinun kuuluisi ostaa vihreää savea. Se poistaa kemikaalit tehokkaasti hiuksista ja päänahasta muutaman pesun aikana.
Ohje vihreälle savelle:
1. Laita vihreää savea puoli kuppia kuppiin. ( EI METALLISIA!)
2. Sekoita muovilusikalla tasainen, mutta helposti levitettävä seos ( saa olla suht vetistä )
3. Kostuta hiukset.
4. Lisää turvonnut savi ( 10 min savi levossa) tyveen hieroen, ja edeten latvoihin.
5. anna vaikuttaa 30min - 1 tunti pyyhkeen alla.
6. Huuhtele hiukset, et tarvitse shampoota, koska savi puhdistaa hiukset todella puhtaiksi! :)
Sitten suosittelen kamomillaa ja kehäkukkaa!
Keittele (erikseen) teet kamomillasta ja kehäkukasta, voit tehdä kerralla suht. paljon ja pakastaa osan. (tee tuhti ja vahva tee niin saat tiivistettä)
Lisää sitten tuima liemi päähän ja anna vaikuttaa 30min - 2h ( mitä pitempi sen parempi) voit jopa nukkua tuotteiden ihanassa tuoksussa! ( yön yli vaikuttaen) Se hoitaa päänahkaa ja tuo kullankeltaista (luonnollista) sävyä hiuksiin! :)
Mutta tosiasia on, että kuiviin latvoihin ei auta muut kuin sakset.
Voit käyttää hiustenpesussa: Shikakaita, vihreää savea, shampoopaloja ( ei muovijätettä!!!) :)
Hoitoaine: Kun sinulla on kamomillatiivistettä tai kehäkukka. Laita suihkepulloon ja laita vettä. Siinä sinulle hoitoaine! :) joka jätetään hiuksii. Kerran viikossa laitat tipan öljyä hiuksiin! ja joka pesukerta tippa latvoille. Hoitoaina toimii avocado, banaani, hunaja ( allergiavaara!!) ja majoneesi! Jopa etikkahuuhde sopii. Mukavia hetkiä luonnonkosmetiikan ihanassa tuoksussa! :) se on moro! - asdfghjew
Itselläni on kuivaan päänahkaan auttanut erilaiset luonnonöljyt. Ja flow kehäkukka palashampoo :--) Kannattaa muistaa että vaalennus tosiaankin vaatii veronsa hiusten kunnosta, joten kovin vahva vaalennus voi saada aikaan "kemiallisen hiustenleikkuun", eli hiukset rasittuvat niin paljon että katkeavat :)
- maiskis vaan sulle
MInäkin suosittelen kokeilemaan kananmunalla pesemistä. Puhdasta tulee ja ainakin oma shampoista ym. ärtynyt päänahkani on tykännyt siitä. Kookosöljyä laitan sitten pyyhekuivien hiusten latvoihin ja pituuksiin. Hiukseni ovat nyt puoleen selkään.
- avuntarpeessaa
Kiitos kaikille :)
- jattasdiary
Tässä yksi tapa hoitaa luonnollisesti :)
http://jattasdiary.blogspot.com/2014/04/merisuolasuihke-hiuksille.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275