Mitä pitää tehdä?

Antakaa neuvoja

Rakastan entistä aviomiestäni enemmän kuin mitään muuta. Hänkin rakastaa minua mutta enemmän uutta naistaan. Onko mitään keinoa millä saada hänet takaisin? Olen varma, että hänen uusi suhteensa tulee päättymään, koska ei voi unohtaa mua. Mutta en jaksaisi odottaa uutuuden viehätyksen loppumista.

10

285

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se uusi nainen

      Taidat olla avomieheni ex-nainen, joka sinnikkäästi yrittää pitää itsensä kuvioissa keinolla millä hyvänsä. Turhaan haaskaat aikaa ja energiaasi, sillä mieheni on kertonut menneisyydestään, lähinnä siitä miten onneton kanssasi oli ja miten huonosti kohtelit häntä.
      Meidän suhteessa on valtavasti rakkautta ja olemme todella onnellisia yhdessä.
      Sinunkin kannattaisi jo kääntää katse tulevaisuuteen, sillä mennyt ei enää palaa.

      • huumaavat tariant

        se uusi nainen ; mies puhuu juuri sitä mitä haluat kuulla koska sinä uskot kaikki valheet.. .


      • Se uusi nainen
        huumaavat tariant kirjoitti:

        se uusi nainen ; mies puhuu juuri sitä mitä haluat kuulla koska sinä uskot kaikki valheet.. .

        Ei valehtele. Näyttää exän viestit ja on muutoinkin avoin asiasta minulle.
        Ollaan jo keski-iän kynnyksellä oleva pari. Molemmilla sen verran entistä elämää takana, ettei enää tarvitse katsella taaksepäin tai miettiä onko ruoho vihreämpää muualla. Tiedoksi vielä, että suhteemme ei alkanut salasuhteena tai miehen ollessa varattu.


    • Antakaa neuvoja

      Mä olin naimisissa eli tuskin. Eikä mun rakkaus ihan yksipuolista ole koska exäni on ihan omasta tahdostaan käynyt luonani, viettänyt pari yötä ja sanonut rakastavansa. Tietenkin rakastaa jollakin tavoin myös uutta mutta jos se olisi elämää suurempaa, ei kai olisi häntä minun kanssa pettänyt. Tosin mun mielestä se ei ollut pettämistä, koska meidän avioero ei ollut astunut voimaan mutta olettaisin kuitenkin sen olleen pettämistä sen uuden näkökulmasta koska kuitenkin asuivat jo yhdessä. Tiedän, ettei mun kannattaisi sitä takaisin haikailla, koska se on pettänyt loppujen lopuksi kaikkia naisiaan. Mutta minkäs typerälle rakkaudelleni voin.

      • Antakaa neuvoja

        Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla millä tavalla huonosti sitä kohtelin? Jos siis kuitenkin puhumme samasta miehestä:)

        Mielelläni kääntäisin katseeni tulevaisuuteen, kunhan vain keksisin miten lopettaa rakastamisen. Vaikea on itsenikään ymmärtää miksi en pysty rakastamista lopettamaan, vaikka tiedän millaisesta miehestä on kysymys. Vaikka palaisimmekin yhteen niin eihän se koskaan kuitenkaan muuttuisi. Pettäisi ennemmin tau myöhemmin. Ja veikkaan, että ennemmin... Mitä luultavimmin tämän nykyisensä kanssa, kun kerran häntäkin niin rakastaa.


      • Kiikissä

        Olen samassa tilanteessa. Neuvoja en osaa antaa, mutta ehkäpä vertaistuki... Pari vuotta sitten erottiin. Mies meni uuteen avoliittoon. Kuitenkin on koko ajan tapaillut myös minua. Sanoo rakastavansa, ja itse luokseni tulee. Myös minä rakastan häntä edelleen, eikä minulla ole ollut muita miessuhteita eromme aikana. Tosin pari yhdenillan juttua on.

        Meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta, tiedämme sen molemmat. Niin helvetillistä oli avioliittomme. En ymmärrä itsekään, miksi rakkaus nyt roihuaa. Tunteilleni en pysty mitään, eikä näköjään järki ja tunteet kulje samaa latua.

        Olen myös kamalan mustasukkainen. En varsinaisesti kyttää häntä, mutta tämä sairas tunne tekee oman elämäni helvetiksi toisinaan. Kävin jo psykologilla, joka sanoi, että ainoa tapa päästä eroon on täydellilnen eroaminen eli ei mitään yhteydenottoja enää. Tunteiden "kuollettaminen kestää noin 1-3 v. revi tästä sitten, huh-huh !


      • nainen myös

        Tämä kiinnostaa minuakin. Olen avoliitossa myöskin miehen kanssa, jolla on tuollainen häirikköexä. Olisi mukava kuulla sinun kantasi tähän "Se uusi nainen". Varsinaisestihan mikään ei sulje pois sitä etteikö ap voisi olla se sinun miehesi ex, koska viittaat tuossa häneen vain sanomalla "ex-nainen", mikä saattaa yhtä lailla tarkoittaa ex-aviopuolisoa kuin jotakin väliaikaista panoseuraakin.

        Varmasti miehesi tuntien tiedät, onko hänellä suhteenne aikana ollut jotain vipinää tuon häirikkönaisen kanssa? Oma avopuolisoni katkaisi omaan exäänsä välit aivan täysin heti seurustelun aloitettuamme, mikä mielestäni on ainoa oikea tämä reagoida tuonkaltaiseen häiriköintiin. Jos miehesi ei niin ole tehnyt niin on varmasti vakavan keskustelun paikka. Miten mies voi syyttää exäänsä häiriköinnistä, olkoon sitten kuinka mielisairas tapaus tahansa kyseessä, jos kuitenkin yhtä aikaa pitää vielä yhteyttä tuohon häirikköön?


      • nainen myös
        nainen myös kirjoitti:

        Tämä kiinnostaa minuakin. Olen avoliitossa myöskin miehen kanssa, jolla on tuollainen häirikköexä. Olisi mukava kuulla sinun kantasi tähän "Se uusi nainen". Varsinaisestihan mikään ei sulje pois sitä etteikö ap voisi olla se sinun miehesi ex, koska viittaat tuossa häneen vain sanomalla "ex-nainen", mikä saattaa yhtä lailla tarkoittaa ex-aviopuolisoa kuin jotakin väliaikaista panoseuraakin.

        Varmasti miehesi tuntien tiedät, onko hänellä suhteenne aikana ollut jotain vipinää tuon häirikkönaisen kanssa? Oma avopuolisoni katkaisi omaan exäänsä välit aivan täysin heti seurustelun aloitettuamme, mikä mielestäni on ainoa oikea tämä reagoida tuonkaltaiseen häiriköintiin. Jos miehesi ei niin ole tehnyt niin on varmasti vakavan keskustelun paikka. Miten mies voi syyttää exäänsä häiriköinnistä, olkoon sitten kuinka mielisairas tapaus tahansa kyseessä, jos kuitenkin yhtä aikaa pitää vielä yhteyttä tuohon häirikköön?

        Jälkimmäisessä kappaleessa siis: ainoa oikea tapa, tämä. :)


    • 2330

      Minä en ymmärrä eksiä, jotka jäävät roikkumaan emotionaalisesti vanhaan suhteeseen ja koittavat myös tyrkyttää itseään fyysisesti ex-kumppanille. Minulla on kaksi pidempää vuosia kestänyttä suhdetta takana ennen tätä nykyistä kumppanuutta. Minulla on edelleen tuoreessa muistissa, miksi olemme aikanaan eronneet ja millaista suhteemme loppuvaiheessa oli. Minulla ei ole MITÄÄN intressejä palata sellaiseen suhteeseen, saatikka pilata exän uutta ihmissuhdetta kun tietää että ei se uusi kierros olisi yhtään sen kummoisempi kuin vanhakaan. Ei ne ongelmat siitä mihinkään ole kadonneet, älkää hyvät ihmiset kullatko muistojanne niin hätäseen...

      Minun avokillani on juurikin sellainen häirikkö-ex, nyt hän on ilmeisesti hieman jo rauhoittunut. Mieheni kertoi syksyllä minulle kuinka ex on koko meidän useamman vuoden suhteen ajan tyrkyttänyt itseään hänelle, meidän lasten syntymisien jälkeenkin. Ilmeisesti tämä ex ei ymmärrä kuinka monen ihmisen asiat hän pilaisi, jos saisi tahtonsa läpi. Luultavasti pilaisi myös oman ja oman lapsensaki elämän siinä samalla, hänen lapsellaanhan on nyt toinen perhe meidän luona johon kuuluu pikkusisaruksia.

      Mies ei ollut aikaisemmin uskaltanut kertoa exän kyseenalaisista yhteydenotoista, mutta nyt yhdessä tuumasimme että hän kertoo heti jos vastaavaa vielä tapahtuu ja saamme kyllä exän ymmärtämään että hänen kannattaa hakea esim. ammattiapua eron käsittelyyn jos muu ei auta. Ihan heidän lapsensakin takia, kaikki exän sabotoinnit ym. vaikuttavat suoraan myös heidän yhteiseen lapseen. Olen ollut kumppanilleni hyvin ymmärtäväinen asian tiimoilta mutta hän on ilmeisesti itse vähän alkanut epäilemään exän mielenterveyttä ja haluaa että yhdessä mietimme miten toimimme jos eteen tulee vielä vastaavia tilanteita. Ikäviä tällaiset jutut :/ Ja tämä on ihan tosi homma!

    • A-p-A-p

      Minua hävettäisi olla häirikköex...Niitä pidetään pimeinä ihmisinä.
      Eikö ne tajua että loppu on loppu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe