Eli mun keskiruskeisiin hiuksiin laitettiin kampaajalla vaaleita raitoja, koska tavotteena on saada tosi vaaleen ruskeat hiukset. No mulla oli jonkin verran omaa hieman vaaleamman ruskeaa tyvikasvua ja niimpä ne raidat tuli tuolta juuresta paljon vaaleammiksi kuin latvoista! Näyttää kauhealta, neuvoja?? Auttaako hopeashampoo, kun joku neuvoi? En meinaan ihan vakuutu...
Ja hiukset on nyt aika kuivat ja mun mielestä huonokuntoset (vaikka en värjää ku harvoin, en oo koskaan vaalentanu/väripoistanu ennen tätä kertaa, enkä myöskään käsittele hiuksiani föönaamalla tms. kuin harvoin) Ihemettelen ku joillaki tuntuu hiukset kestävän vaikka mitä ja mulla menee ekasta kerrasta pilalle:(
Nyt ärsyttää, olis kiva jos sais vinkkejä, mielipiteitä! kiitos etukäteen.
Vaaleat raidat: tyvikasvu erisävyinen
7
2515
Vastaukset
- mey1
kokeile laittaa siihen joku vaaleen ruskee sävyte koko päähän niin jos se vähän häivyttyis se väriero :) paska sun kampaaja, niitä raitoja ei olis saanu .laittaa niin tyveen.
- tlan1
jos laittasin latvojen mukaan tommosen color mask -sävytteen, ni voiskohan sen jälkeen pistää raidat uudelleen vai tuleeko mulle taas sama ongelma?
- 120 18
tlan1 kirjoitti:
jos laittasin latvojen mukaan tommosen color mask -sävytteen, ni voiskohan sen jälkeen pistää raidat uudelleen vai tuleeko mulle taas sama ongelma?
en tiedä, mitä on colormask-sävyte.
Vaalennus, oli sitten raidoitus tai kokoväri tai värinpoisto, aina vahingoittaa hiuksia. Itseasiassa lie kovin kemiallinen käsittely, mitä hiuksille tehdään. Hiuksiin tehdyn vaalennuksen vaikutus hiuksen kuntoon EI katoa värjäämällä/sävyttämällä hiuksia tummemmaksi. Eli laitat raitojen päälle minkälaista sävytystä tahansa, kunto on sama, ja uudet raidat hiuksiin ovat päällekkäiskäsittelyä (huonontaen siis hiuksen kuntoa edelleen lisää)
Värjätyn hiuksen vaalentaminen on omanlaisensa ongelma, varsinkin, jos luonnonväristä tyvikasvua on olemassa. Vaalentaminen pitäisi aina tehdä ensin värjättyyn osaan, ja tilanteesta riippuen, joko ihan loppuhetkeksi tyveen, tai jopa ihan omana vaalennusvärjäyksenään tyveen. Mitään idiootivarmaa ei siis voi kertoa keskustelupalstalla, vaan aina on kyse lähtötilanteesta, hiuksen luonnonväristä, keinoväristä, hiuslaadusta, toivotusta lopputuloksesta ym.
Hiuksen kunnon kannalta on ymmärrettävä myös vaalentamisen olevan melko rasittavaa. Joillakin on luonnostaan vahva hius, joka ei kovastakaan vaalennuksesta "ole moksiskaan", toisella taas luonnostaan hiuslaatu, joka jo pienenkin vaalentamisen jälkeen on takkuuntuvaa purkkaa. Jos siis hiuslaatu on värjätyn tukan päälle jo raidoilla (=osakäsittely) omasta mielestäsi huonokuntoiset, sävyttämällä, ja uudelleen raidoittamalla ne ovat ilmanmuuta vielä huonokuntoisemmat.
Hyvillä ja laadukkailla kotihoitotuotteilla huonokuntoinenkin hius saa uutta kestävyyttä, mutta mitään ihmeitä ei tapahdu hoitoaineilla ym. jos hius on ylivärjätty ja vaalennettu. - tlan1
120 18 kirjoitti:
en tiedä, mitä on colormask-sävyte.
Vaalennus, oli sitten raidoitus tai kokoväri tai värinpoisto, aina vahingoittaa hiuksia. Itseasiassa lie kovin kemiallinen käsittely, mitä hiuksille tehdään. Hiuksiin tehdyn vaalennuksen vaikutus hiuksen kuntoon EI katoa värjäämällä/sävyttämällä hiuksia tummemmaksi. Eli laitat raitojen päälle minkälaista sävytystä tahansa, kunto on sama, ja uudet raidat hiuksiin ovat päällekkäiskäsittelyä (huonontaen siis hiuksen kuntoa edelleen lisää)
Värjätyn hiuksen vaalentaminen on omanlaisensa ongelma, varsinkin, jos luonnonväristä tyvikasvua on olemassa. Vaalentaminen pitäisi aina tehdä ensin värjättyyn osaan, ja tilanteesta riippuen, joko ihan loppuhetkeksi tyveen, tai jopa ihan omana vaalennusvärjäyksenään tyveen. Mitään idiootivarmaa ei siis voi kertoa keskustelupalstalla, vaan aina on kyse lähtötilanteesta, hiuksen luonnonväristä, keinoväristä, hiuslaadusta, toivotusta lopputuloksesta ym.
Hiuksen kunnon kannalta on ymmärrettävä myös vaalentamisen olevan melko rasittavaa. Joillakin on luonnostaan vahva hius, joka ei kovastakaan vaalennuksesta "ole moksiskaan", toisella taas luonnostaan hiuslaatu, joka jo pienenkin vaalentamisen jälkeen on takkuuntuvaa purkkaa. Jos siis hiuslaatu on värjätyn tukan päälle jo raidoilla (=osakäsittely) omasta mielestäsi huonokuntoiset, sävyttämällä, ja uudelleen raidoittamalla ne ovat ilmanmuuta vielä huonokuntoisemmat.
Hyvillä ja laadukkailla kotihoitotuotteilla huonokuntoinenkin hius saa uutta kestävyyttä, mutta mitään ihmeitä ei tapahdu hoitoaineilla ym. jos hius on ylivärjätty ja vaalennettu.jep tarkotin tommosta kc professional color mask: sävyttävää hoitoa hiuksille, sitä monet ovat kehuneet. Kuulemma se tarttuu vaalennettuun hiukseen hyvin ja käytön jälkeen hiukset ovat kuin silkkiä. Korjais ehkä hiusten kuntotilannetta? mun hiukset itseasiassa näyttää nyt jo paljon paremmilta, ku pidin pidempiä pesuvälejä ja oon hoitanu hyvin...:)
Puhut ihan totta, mutta lähinnä tarkotin, että jos laittasin tämän maskin, jonka jälkeen hiukset toivon mukaan olisivat suht saman väriset ja sitten pistäisin raidat, niin saisinko tasaisen lopputuloksen? Vai oliskiko todennäköistä, että sävytetty tyvi tulisi taas erisävyiseksi?
- tlan1
Jos joku eksyy lukee niin kerrottaneen nyt, että käytin sellasta hairstoresta ostettua sävyttävää hoitoainetta (en nyt muista merkkiä), mutta sävyssä kullan ruskea, ja kyllä tuli tasaisen väriset hiukset taas:) ja kuntokin ihan jees!
- hiuZZzz
Sävyttävä hoitoaine oisko ollu cutrinin? Haalistuu aika nopeeta että suosittelisin esim. color maskin caramellia! Rakennepaikkaa ja sävyttää, olisi hyvä lisätä n. kerran viikossa. Ja oikeat tuotteet vaan kehiin niin pysyy hiusten kuntokin parempana! :) kuten suurimmalla osalla ihmisistä on kuivat hiukset ja ainakin latvat niin vaikuttaa suuresti minkälaisilla tuotteilla pesee. Kaupan shampoo ja hoitoaine sisältävät ihan vääriä aineita että kannattaa hakea vain sieltä kampaamosta vähän hintavammat ja laadukkaammat tuotteet nii tukka kiittää! Plus hiuksiin jätettävät hoitosuihket yms auttaa.
- tlan1
eiku tällänen: crestol professional color gloss sävy 29. Mulla kyllä pysynyt ihan hyvin! Nyt viime käyttökerrasta on joku ainaki 2 viikkoo ja oon sen jälkeen kastellu hiukset kerran ja pessy 2 kertaa...:) Kysyin sillon kampaajalta just että sopisko se color mask, mutta se suositteli tota crestolii. En sit tiä, vois kokeilla sitä color maskii just caramel sävyy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232