Palstan ulkopuolella kuulen silloin tällöin naisten valittavan, miten paljon vaikeampaa heillä on kuin miehillä. Huonot palkat, ulkonäköpaineet, kuukautiset jne... Netissä sen sijaan miehet valittavat, että naiset pääsevät elämässään helpommalla.
Edellisen johdosta kysyn, että haluaisitko sinä, sinkkumies, olla nainen?
Edellisen johdosta kysyn, että haluaisitko sinä, sinkkumies, olla nainen?
Vastaukset 48
Vanhimmat
Ilman muuta. Elämä olisi kuin silkkiä vaan. Kaikki ongelmat ja vaikeudet voisi ulkoistaa miehille. Jos näin yhtäkkiä muuttuisi miehestä naiseksi, niin metaforfoosi tyhmäksi ja yksinkertaiseksi otukseksi voisi vaatia totuttelua. Mutta jos olisi alkujaan syntynyt naiseksi niin sitä ongelmaa ei olisi, kun ei muusta tietäisi.
Voisin aivan hyvin olla nainen, mutta sitten olisin kyllä lesbo.
Se jo, että ei tarvitse käydä intissä olisi ollut iso juttu.
Kyllä. Lupa oikutella ja ns. naisen oikeudet mihin tahansa mitä lystää + se että voi oikeasti pukeutua ihan miten tahansa ja esim. ruumiinrakenteen hallinnan helppois (älä mässää ja liiku soppelisti = olet hyvä). Puhumattakaan siitä että seuransa valitsemmalla saa perusseksuaaliset tarpeensa täytettyä 100% varmasti. Oikeus läträtä pärstänsä keinotekoisesti hyvännäköiseksi ja kelpaavaksi ilman että on naurettava pelle.
Oikeus tunteilla ja itkeä sen tekemättä muuta kuin lisätä uskottavuutta. Oikeus siipeillä.
Kaikki tämä siitä että kerran kuussa vähän vuotaa verta ja on tukala olla ja palkka on keskimäärin 8% pienempi kuin vastakkaisella sukupuolella.
Helvetin hyvä diili.
Naiset eivät sinällään pääse helpommalla elämässä, mutta parisuhde-elämässä ja sinkkuudessa josta tällä palstalla tietysti on puhe he pääsevät HUOMATTAVASTI HELPOMMALLA.
Siis NUORET NAISET. Ei tarvitse olla kuin nainen niin miehet kiinnostuvat. Siihen päälle vähän itsestä huolehtimista ettei liho, hieman meikkausta joka peittelee niitä huonoja puolia ja korostaa hyviä, ulkona viihteellä käymistä tai itsensä esille tuomista jossain jossa on miehiä sekä sitten katsoo vähän kenen kanssa menee sänkyyn ettei särjy oma sydän eikä tule lapsia väärien miesten kanssa niin menestys on taattu.
Voila!
Ja saa vielä parisuhteessa olla nainen eli aktiivinen/passiivinen miten haluaa, saa monopolisoida tunne-elämän ja kertoa mikä käy ja mikä ei käy sekä vielä kaiken lisäksi olla känkkäränkkänä jne. milloin haluaa.
Miehen vastaava lista taas on nälkävuoden pituinen ja siihen päälle se panostus aktiivisuuteen ja "miehen roolin" omaksumiseen ja ottamiseen.
"Edellisen johdosta kysyn, että haluaisitko sinä, sinkkumies, olla nainen? "
Kyllä, haluaisin naisen aseman mitä tulee parisuhteeseen ja sinkkuuteen.
Mutta asenne kysymyksessäsi on ad hominemin sisältävä "milloin lopetit vaimosi pieksämisen?" kaltainen jolla yrität lapsellisesti osoittaa kuinka reaalimaailman naisen vaikeudet eivät heijastu palstalle vaikket tajua sitä että tämä palsta ei ole tarkoitettu naisten vaihdevuosioireille tai muulle elämälle vaan parisuhteille ja sinkkuudelle jossa naisilla on se helpompi osa.
Nainen voi olla noissa täysi nolla mutta silti häntä pidetään ykkösenä. Mies taasen voi olla ykkönen, mutta häntä pidetään täytenä nollana.
Totta kai tahtoisin sen aseman parisuhdemarkkinoilla että voisin olla passiivinen ja odotella kuka lähestyy sekä valikoida miten tahdon.
Nyt joudun tekemään kaiken työn ja nainen korjailee vain hedelmiä kunnes toteaa ettei enää jaksa niitä keräillä.
"vaikket tajua sitä että tämä palsta ei ole tarkoitettu naisten vaihdevuosioireille tai muulle elämälle vaan parisuhteille ja sinkkuudelle jossa naisilla on se helpompi osa."
Minä luulin, että tämä on sinkkuudelle. Parisuhteelle on oma palstansa.
"Totta kai tahtoisin sen aseman parisuhdemarkkinoilla että voisin olla passiivinen ja odotella kuka lähestyy sekä valikoida miten tahdon."
Minusta tuo olisi kauhistus. Minä olen aina halunnut valita, ketä lähestyn enkä tyytyä niihin, jotka lähestyvät minua.
"Minä luulin, että tämä on sinkkuudelle. Parisuhteelle on oma palstansa. "
Yleensä sinkkuuteen kuuluu keskustelu parisuhteesta johon pyritään.
"Minusta tuo olisi kauhistus. Minä olen aina halunnut valita, ketä lähestyn enkä tyytyä niihin, jotka lähestyvät minua. "
Ymmärrän kyllä että joutuisit tyytymään kovin vähään. :(
"Yleensä sinkkuuteen kuuluu keskustelu parisuhteesta johon pyritään."
-Mistä moinen olettamus, että jokainen sinkku pyrkisi automaattisesti parisuhteeseen..?
Siis mitä? Sanoinko jossain noin? Sorruit olkinukkeen kuten tämä Ratikkamiehen ressukkakin.
On aika helppo ajatella että sinkut palstalla keskustellaan esimerkiksi pyrkimisestä parisuhteeseen -näkyyhän se sitäpaitsi täällä harvinaisen selvästi.
Ainakin se on todennäköisempää verrattuna siihen että täällä keskusteltaisiin naisten elämästä yleisesti johon tämä spurgelinjemanne selitti aloituksessaan.
Tajuaahan sen tyhmempikin. Ratikkamiehestä arvasin ettei hän tajua, mutta sinusta en arvannut. Anteeksi virheeni kun ajattelin sinun tajuavan. Ei tule toistumaan.
Ratikkamiehen kirjoituksia jo vuosia nähneenä/lukeneena, ni uskallan väittää, että kyse ei ollut sun pointin "tajuamisesta" vaan lähinnä piilovittuilusta, jota sinä et tajunnut.. ;D
Ja mitä mun kommenttiin tulee, ni lueppa omaa tekstiäsi hieman ylempää, ni palataan sitten asiaan.. ;)
Älä lässytä, iso mies. Nuo sinun hymiösi ynnä muu "palsta"-elitismi ja ison pahan pojan esittäminen eivät nyt auta sinua. Nauran sinun väännöksillesi asiasta.
"Ratikkamiehen kirjoituksia jo vuosia nähneenä/lukeneena, ni uskallan väittää, että kyse ei ollut sun pointin "tajuamisesta" vaan lähinnä piilovittuilusta, jota sinä et tajunnut.. ;D"
Tai sitten Ratikkamies on vitun tyhmä jonka jälkikäteen voi neitimäisesti selittää "piilovittuiluksi" kun ei osannut muuta kuin raapia muniaan kun törmäsi henkisesti ylivertaiseen kaveriin. Näitä tyyppejä on kuule Internet-palstoilla ennne nähty ja sitten tulee hänen palstakamu kertomaan mitä tämä tyyppi muka tarkoitti.
"Ja mitä mun kommenttiin tulee, ni lueppa omaa tekstiäsi hieman ylempää, ni palataan sitten asiaan.. ;) "
Olet surkea keskustelija. Viittailut taaksepäin ovat lasten puuhaa. Lue itse oma typerä tekstisi ja lue se sitten vielä sata kertaa uudestaan niin tajuat mikä ero on sanomallani ja sinun yrityksellä pystytellä olkinukke.
Loogisen ketjun rakensin johon sinun piti heittää väliin jotain jonka tietysti kohta sanot olevan "piilovittuilua".
Sori egosi ei kanna tämän pidemmälle loogisuudessa. Aivan kuten Ratikkamiehellä ei ole henkisesti eikä fyysisesti minun tyyppistä ihmistä vastaan. Sinulla on fyysisesti, henkisesti...epäilen. ;)
Jos älysi taso on tuo niin eipä kumma että olet Ratikan kanssa viihtynyt samoilla palstoilla pitkään.
Joten palataan asiaan kun te molemmat olette kasvattaneet oikeat pallit sekä vähän opetelleet loogisuuden aakkosia. Kokeilkaa vaikka wikipediaa aluksi.
Niin ja menen nyt nukkumaan joten kun käyn täällä palstalla noin kerran vuodessa (miesten logiikka on muuten ihan samaa tasoa ja vain imbesilli kirjoittelee tänne jatkuvasti jotain => mikä kertoo teistä kaiken tarpeellisen) niin tavataan ehkä vuonna 2014.
Te voitte palata omiin hassuihin ketjuihinne hieromaan miesten tissejänne vastakkain sekä "piilovittuilemaan" toisillenne.
Oli kivaa.
"Minä luulin, että tämä on sinkkuudelle. Parisuhteelle on oma palstansa."
Vaan sähän et ole sinkku. Eli vittuako täällä luuhaat? Hus pois!
Vai että oikein "loogisen ketjun rakensit"..?! XD Tuliko montakin unetonta yötä moista harjoitellessa..?! X)
"Nuo sinun hymiösi ynnä muu "palsta"-elitismi ja ison pahan pojan esittäminen eivät nyt auta sinua"
-En "leiki" yhtään mitään. Olen sitä mitä olen. Jos se sua ei miellytä, ni se on voi voi..ja hymiöitä tulen jatkossakin käyttämään..ja mistä ihmeen "palsta-elitismistä" oikein horiset..?! XD ...hanki nyt hyvä mies jotain muutakin elämää kuin tämä palsta..
" kun törmäsi henkisesti ylivertaiseen kaveriin."
-Ja sinäkö olet tämä "henkisesti ylivertainen kaveri"..?! XD *total reps* päivän parhaat naurut..kiitos siitä.. X)
Ettet vaan ottais itseäsi nyt hieman liian tosissasi...ei se kuule kannata..ei me muutkaan oteta sua tosissaan.. ;D
"Olet surkea keskustelija"
-Onko tämä syvääluotaava ja niiiiin kattavasti perusteltu argumentti tulosta sinun "henkisestä ylivertaisuudesta"..?! XD
"Ratikkamiehellä ei ole henkisesti eikä fyysisesti minun tyyppistä ihmistä vastaan."
-Olet ilmeisesti tavannut ratikan hlökohtasesti livessä kun tiedät miltä hän näyttää..?! Hänhän voi olla vaikka isompi ja paremmassa kunnossa kuin sinä ja minä yhteensä.. ;)
Kaiken kaikkiaan olet varsin surkuhupaisa veikko. =)
Väittäisin, että noin kovalla pätemisen tarpeella (vaikkakin epäonnistut siinä surkeasti) on varmasti jokin surullinen tarina taustalla...olenko väärässä..?!
Avaudu pois vaan ja tee uusi "looginen" ketju...palsta kyllä kuuntelee... X)
Varmaan alko toi "henkinen ylivertaisuus" sen verta väsyttämään, että pitää ottaa kauneusunet, että jaksaa sitten taas rakentaa "loogisia" ketjuja.. XD
Mistä näitä oikein tulee... X)
Ja vastaavasti jos ei omista koiraa, ni ei saa kommentoida koirapalstalle vai..?!
Ei taida mennä ihan noin...
No, hohhoijaa.
Oikeasti, tarvitset iso mies happea aivoillesi ja ole vähän aikaa pois näiltä foorumeilta. Alat tulla vainoharhaiseksi omista kyvyistäsi keskustella ja siitä kuinka paljon jokaikinen keskustelija viettää näillä palstoilla aikaa.
Looginen ketju=>
"tämä palsta ei ole tarkoitettu naisten vaihdevuosioireille tai muulle elämälle vaan parisuhteille ja sinkkuudelle jossa naisilla on se helpompi osa."
"Minä luulin, että tämä on sinkkuudelle. Parisuhteelle on oma palstansa. "
"Yleensä sinkkuuteen kuuluu keskustelu parisuhteesta johon pyritään."
Olkinukke=>
"Mistä moinen olettamus, että jokainen sinkku pyrkisi automaattisesti parisuhteeseen..? "
Siis joko sinulla on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, ehkä jotkin aineet ovat sekoittaneet aivosi ettet kykene rakentamaan loogisia ketjuja tai sitten rakensit ihan tarkoituksella olkinuken jotta pelastaisit tämän kamusi ratikkamiehen.
Loppu sinun viestistäsi on olkajen kohauttelua yms. silmien pyörittelyä.
Ei tehoa minuun tai muuhunkaan vähänkään älykkääseen tyyppiin.
ps. hymiöt ja "mä oon sitä mitä mä oon" ei lisää sinun uskottavuuttasi yhtään niiden silmissä jotka ihan oikeasti osaavat kirjoittaa palstoilla.
pps. palsta-elitistien luonteeseen kuuluu se että toisen keskustelijan tulisi aina tajuta "miten kovaan keskustelijaan" on törmännyt eli pitäisi alkaa esimerkiksi kumartelemaan sinua. Yleensä palstaelitistit myös lutkuttavat toistensa elimiä keskusteluissa yritellen suojella toisiiaan ikäviltä "ulkopuolisilta" (sinun viittaus että tunnet ratikkamiehen ja hänen piilovittuilunsa). Mielestäni koko aloitus oli pelkkää pienipilisen parisuhteessa olevan miehen piilovittuilu sinkut-palstan miehille joka on VITUN SÄÄLITTÄVÄÄ. Kuvittelisi sinuakin hävettävän moinen. Mutta ehkä suoraselkäisyys ei ole yhtä hyvissä kantimissa sinulla kuin palstaelitistisi kaverisi lutkuttaminen ja pelastaminen pinteestä.
Hyvää vuotta 2013. Joka kerta tulee todistettua miten ei pelkästään Sinkut-palsta vaan nämä muutkin ovat teidän kaltaisia reppanoita täynnä. Siinä on surullista tarinaa sinulle tarpeeksi.
Et sitten näköjään mennytkään nukkumaan....ethän vain menetä yöuniasi tämän "loogisen ketjun" ja vielä loogisemman palstan takia..?! XD
"palsta-elitistien luonteeseen kuuluu se että toisen keskustelijan tulisi aina tajuta "miten kovaan keskustelijaan" on törmännyt eli pitäisi alkaa esimerkiksi kumartelemaan sinua"
-Ei. Se on vain sinun vinoutunut käsityksesi.
Tämä on KAIKILLE avoin palsta, jossa olemme kaikki tasa-arvoisia ja edustamme ainoastaan itseämme. Ei täällä kenenkään mielipiteet (sen enempää mun kuin sunkaan) ole yhtään toistaan tärkeämpiä. Et ihan kuule relax vaan ja unohda moiset elitisti-pelleilyt. ;)
"hymiöt ja "mä oon sitä mitä mä oon" ei lisää sinun uskottavuuttasi yhtään niiden silmissä jotka ihan oikeasti osaavat kirjoittaa palstoilla."
-En kaipaa uskottavuutta tällä tai millään muullakaan palstalla. Saan sen ihan jostain muualta. ;) ..aika surullista jos haet uskottavuutta "loogisilla ketjuillasi" tältä palstalta. X)
Miten ylipäänsä jaksaa kiinnostaa mitä joku itselle täysin tuntematon hlö on susta mieltä..?! Itseäni ei voisi paljoa vähempää kiinnostaa. Olen tällä(kin) palstalla vain ja ainoasttan siksi, koska se sattuu huvittamaan minua. Ja täältä saa hyvät naurut esim lukemalla teikäläisen "loogisia ketjuja".. XD
"Ei tehoa minuun tai muuhunkaan vähänkään älykkääseen tyyppiin."
-Miksi ihmeessä kuvittelet, että mua voisi vähempää kiinnostaa mikä tehoaa sinuun tai yhtään kehenkään tällä palstalla..?! Outoa..
Harvoin tapaa ketään noin takakireetä hlöä edes tällä palstalla.
Mutta kuten jo sanoin, ni koita hyvä ihminen hieman relata äläkä ota itseäsi noin vakavasti...koska ei me muutkaan sitä tehdä.. ;D
Kuule, aivan sama.
Sinä ja sinunkaltaisesi ovat oikeasti niitä käveleviä vitsejä ettekä sitä edes tajua. MIkä on hemmetin surullista.
Uskottavuutesi näiden juttujen perusteella myös palstojen ulkopuolella on hyvin hyvin kyseenalainen.
Arvioni sinusta: just another meathead.
Mutta sitähän sinä tahdotkin ehkä olla.
Miksi vastaat Ratikkamiehen puolesta?
Vai oletteko sama tyyppi kahdella eri nikillä?
Etkä näköjään vieläkään malta lopettaa, vaikka jo kahdesti olet ollut lähdössä...älä nyt hyvä ihminen ihan oikeasti stressaa jotain random keskustelu-ketjua näin paljon... =)
Koita nyt oikeasti relata...ei kannata kuule mistään nettikirjoitteluista suuttua. ;)
Mitä ihmettä sua jaksaa kiinnostaa mitä joku sulle täysin tuntematon hlö on mieltä jostain random asiasta..?!
Sivistyneeseen ja loogiseen keskusteluun kuuluu myös muiden mielipiteiden sietäminen...keskustelua ei synny jos kaikki vain nyökyttelevät ja ovat samaa mieltä.
Ei tietenkään tarvitse olla kaikkien kanssa samaa mieltä, mutta tuollainen ala-arvoinen nimittely kertoo siitä, että olet menettänyt hermosi..puhumattakaan siitä, että se heittää kyseenalaisen varjon sun " henkiseen ylivertaisuuteen"... ;D
Et koitappa nyt rauhoittua ja kuuntele vaikka jotain relaksoivaa musaa, ni ehkä sunkin mieli paranee... =)
Vastaan ihan omasta puolestani. ;)
Aihe koskettaa minuakin...en ole sinkku, mutta silti huvittaa lukea tätä palstaa aina silloin tällöin..tosin harvemmin näin vkonloppuna...
Ehkä tämän palstan nimeksi pitäisikin vaihtaa "kaikkien vittuilijoiden oma palsta".
Heti kun vaihtaa tälle foorumille joltain muulta sivustolta niin isketään tämmönen saatanan aikuisten miesten välinen nahistelu nenän eteen.
"Realismi"
Hienoa olla nainen!
Elän mukavaa elämää ja olen jo 40 , mutta vielä hyvännäköinen ja olenkin itsekseni ajatellut kuinka hyvin asiani ovat. Mukavaa itsenäisen naisen elämää, asiat kunnossa ja terveyttä riittää. Elämänkokemusta on sen verran, että olen läksyni oppinut.
Miten hyvin tunnetkaan naisen elämää ja vielä tuo loppulause on aivan totta!
En viitsi ottaa miestä "riesakseni", kun jossain vaiheessa se arvostelu ja nalkutus kuitenkin alkaa...
Toki joku voi vielä tulla ja kipinät lentää, mutta hakemaan en ala.
Kyllä naisten kelpaa, mutta se vaatii viisautta ja voimaa tehdä oikeita valintoja.
Ei kiitos, en todellakaan.
Mielummin olen mies ja määrittelen itseni sen perusteella, mitä olen ja teen, kuin vain olen passiivinen nainen, jonka suurin meriitti on usein ulkonäkö ja tarve osittain määritellä itseään miehen kautta.
Naiset ovat olleet läpi maailman historian lähinnä lapsien tekemistä ja kodin hoitamista varten. Se ei ole koskaan muuttunut, eikä tule muuttumaan.
Miinustakaa.
Aika kauhistuttava jo ajatuksenkin tasolla tuo. Sehän tarkoittaisi kaikesta elämästä luopumista. Eihän naiset voi edes harrastaa juuri mitään......Tai no periaatteessa voisivat,mutta kun eihän siitä vain tulisi mitään, kun ei oo munia eikä luonnetta..
No thanks!
Taidat puhua munien raapimisesta harrastuksena... No kai sitä sellaiseksikin voi eräiden kohdalla sanoa.
Jos te kerran tykkäätte olla miehiä ja pidätte itseänne kaikin puolin ylivoimaisina sekä yksilöinä että joukossa, minkä ihmeen takia te kitisette ja ruikutatte niin kamalasti? Pitäisikö kaiken tuon ylivoimaisuuden lisäksi vielä saada naiset juoksemaan perässään, ettei vain tarvitsisi siihenkään vaivautua?
Ja kukas sieltä tulikaan kitisemänä ja ruikuttamaan miesten ylivoimaa?
Pikkutyttönen...
Ai että te puoliksi lukutaidottomat osaatte olla hupaisia. :)
Rehellisesti...
Kiitän "luojaa" joka päivä siitä, että synnyin mieheksi. ;D
En suostuisi olemaan nainen mistään hinnasta..
Rehellisesti...
Kiitän "luojaa" joka päivä siitä, että en ole syntynyt The Oneksi.
En suostuisi olemaan The One mistään hinnasta..
Älä huoli...tällaiseksi ei voi syntyä..tämä on tietoista vuosikymmenten työn tulosta...niin henkisesti kuin fyysisesti.. ;)
Narsistinen oman vartalonsa ihailija.
No pakkohan omia tuloksiaan ja saavutuksiaan on ihailla. Näiden eteen kun on pirusti vuodatettu verta, hikeä ja kyyneliä...
Ne tulokset eivät kylläkään liity ulkonäköön. Saavutettu ulkonäkö on pelkkä bonus, ei itse tarkoitus.. ;)
Naiset vaikuttavat aina iloisilta, hymyileviltä ja positiivisilta joten mikä ettei. Plus heillä on se k-u-u-l-u-i-s-a pillu joten kun se olisi omasta takaa ei sitäkään tarvitsisi jahdata enää. Voisi keskittyä kaikenlaiseen turhamaisuuteen kuin tehokkaaseen suorittamiseen jotta edes olisi nainen vierellä.
Palkka on jo huono vaikka olen mies, ulkonäöstä en ottaisi paineita kun tietäisin jo mistä suurin osa miehistä pitää (luonnollisen ja naisellisen näköinen nainen) ja kuukautiset olisi seksikäs fetissijuttukin kun saisi pitää minivaippoja haarojen välissä vaikka joka päivä.
Hah hah! Mainio ketju. Nauratti,
Mikä siinä nauratti?
Se kuvitelma nauratti, että ihminen pääsisi sukupuolensa perusteella jotenkin helpommalla jossain. Ymmärrän näkökulmanne siinä, millainen asetelma deittiviidakossa on (mieheltä odotetaan aktiivisuutta?) mutta elämä ei ole ihan niin yksinkertaista. Tästä ei voi vielä tehdä päätelmää, että deittailu olisi naiselle jotenkin helpompaa, koska naisella on omat haasteensa.
Vahvana naisena koen naiselle haasteeksi sen, kuinka paljon saat esim. treffeillä osoittaa ajattelevasi omilla aivoillasi ja eläväsi kaikin puolin itsenäistä elämää (myös taloudellisesti), ja silti olla se naisellinen nainen, joka tarvitsee miehen rinnalleen. Kuinka olla aloitteellinen ilman, että miehet kokevat sen uhkaksi; merkiksi siitä, että olet munahaukka :D, etsit siittäjää, olet epätoivoinen (koska olet NAINEN, joka tekee aloitteen) tms.
Naisena saattaa olla myöskin haavoittuvaisempi, koska miehet tuntuvat olevan liikkeellä lähinnä seksin perässä ja pystyvät sulkemaan omat tunteensa ulkopuolelle, mikä on naiselle vaikeampaa (jo aivojen biologisista rakenteista johtuen). Eli mikäli haluat seksiä turvallisesti (fyysisesti ja emotionaalisesti), ei tarpeiden tyydytys sinkkuna 100% ole ihan itsestään selvää... Ja kyllähän te miehinä tiedätte, ettei sitä seksiä edes halua kaikkien kanssa, joiden kanssa se olisi mahdollista. Lisäksi tiedätte kyllä minkä leiman otsaansa saa, jos yhden illan juttuja harrastaa. Suhdetta aloittaessa pitäisi olla samaan aikaan neitsyt ja seksin jumalatar. :D
Lisäksi - mikäli näitä palstoja lukee tietää kyllä ulkonäköpaineista: milloin olet tarpeeksi laiha /liian laiha, tarpeeksi kiinteä, tarpeeksi meikattu / liian meikattu, tarpeeksi seksikkäästi / liian seksikkäästi pukeutunut, liian nuori / liian vanha jne...
Eli omat haasteensa naisillakin.
"Ja saa vielä parisuhteessa olla nainen eli aktiivinen/passiivinen miten haluaa, saa monopolisoida tunne-elämän ja kertoa mikä käy ja mikä ei käy sekä vielä kaiken lisäksi olla känkkäränkkänä jne. milloin haluaa."
- liekö totuuden siemen, koska nauratti, mutta miksei myös mies voisi kertoa parisuhteessa mikä hänelle käy ja ei käy ja näyttää tunteensa jos siltä tuntuu?
"Mielummin olen mies ja määrittelen itseni sen perusteella, mitä olen ja teen, kuin vain olen passiivinen nainen, jonka suurin meriitti on usein ulkonäkö ja tarve osittain määritellä itseään miehen kautta.
Naiset ovat olleet läpi maailman historian lähinnä lapsien tekemistä ja kodin hoitamista varten. Se ei ole koskaan muuttunut, eikä tule muuttumaan"
- en ymmärrä millaisten naisten kanssa olet ollut tekemisissä vai etkö lainkaan arvosta naisia elämissäsi? Oli pakko nauraa tai olisi ollut pakko itkeä, niin metsään tässä mennään. Koska pakkohan tän oli olla vitsi, eihän kukaan itseään kunnioittava mies voi ajatella näin!?
Loppukaneettina todettakoon, että se nauratti, kuinka vähän loppujen lopuksi mies voi ymmärtää sitä, millaista on olla nainen. Aika hienosti oli vedetty mutkat suoriksi. Itsehän toki väitän ymmärtäväni täydellisesti kuinka vaikeaa on olla mies ;)
"Naisena saattaa olla myöskin haavoittuvaisempi, koska miehet tuntuvat olevan liikkeellä lähinnä seksin perässä ja pystyvät sulkemaan omat tunteensa ulkopuolelle, mikä on naiselle vaikeampaa"
Omaan käteen veistely on niin paljon helpompi ja nopeampi toimenpide, jolla saada purkautumistarpeet tyydytettyä. Naisethan ne juuri niitä kylmiä otuksia vaikuttavat olevan tunnepuolella. Huomautus kuuluisista naisten ulkonäköpaineista taas viimeistään paljasti kuinka hakoteillä siellä mennään.
Hieman täytynee kompata tuota omilla aivoilla ajattelun todistelua: naisena olisi varmasti helpompaa lähes kaikkialla, mutta en haluaisi olla nainen, koska en liiemmin arvosta ihmisiä, jotka ovat keskimäärin vitun pihalla. Mutta jos treffeille asti homma on mennyt, en ottaisi hirveitä paineita todistelusta - silloin on jo erotuttu massasta.
Haloo! Ulkonäköpaineet oli YKSI esimerkeistä ja otettu mukaan juurikin siksi, että tämä palsta tursuaa kärkevää arvostelua naisen painosta.
Vaikkei itse ulkonäkökriteereiden perässä juoksisikaan, näitä kommentteja on mahdotonta olla näkemättä. Totuushan on se, että sinut itsensä kanssa oleva nainen viihtyy kropassaan ja naamassaan, on se sitten minkälainen tahansa.
Ja myös: kysymyshän ei ollut siitä, että sitä aivokapasitettia ja itsenäisyyttä tarvitsisi jotenkin todistella. Päinvastoin: kuinka paljon se miesparka treffeillä kestää? :D
Mutta meitä on moneksi, kuten teitä miehiäkin. Yleistämiseltä tuskin tällä foorumilla vältytään.
Olkoonkin vain yksi esimerkki, mutta naisen paino ei varsinaisesti ole ulkonäköpaine. Se on ihan elintapakysymys, ja helposti hallittavissa. Jostain syystä monet (useimmat?) valitsevat sen läskiyden ja laiskuuden. Naisillehan on haluttavan kropan saaminen hieman helpompaakin kuin miehille, lisäksi kasvoihin liittyvät ulkonäköpaineet koskevat miehiäkin. Tämän takia ulkonäköpaineet ovat huono argumentti.
Jos arveluttaa kestääkö miesparka, kannattaisiko sitä todistelua sitten vähän hillitä? Itselleni ainakin voisi tulla helposti sellainen kuva, että nainen hehkuttaa jotain "katso, osaan ajaa polkupyörällä!" -tason juttuja. Vaikka ne naiselle niin fantsuja olisivatkin, saattavat ne sille miehelle olla aivan itsestäänselvyyksiä ;)
Voisin olla 17-vuotias isotissinen teiniblondi. En muuta tekisikään kuin leipoisin munkkejani ja työntäisin vihanneksia vittuuni päivät pitkät.
Äläkä unohda Nicki Minaj´ta.
Samoista asioista ne miehetkin kärsii. Jopa kuukautisista välikädessä.
Kannattaa lukea sellaisten naisten kokemuksia, jotka ovat viettäneet muutaman viikon miehenä tai vaihtaneet sukupuolta. Todella yllättävää tekstiä ja siitä ilmenee, miten karuun kouluun nainen joutuukaan, kun vaihtaa miehen elämään. Ei helpottunut elämä, vaan vaikeutui. Piti oikein päätöksiäkin tehdä itse.
Naisten huono palkka johtuu siitä, että naiset tekevät vähemmän tunteja. Se on jo tutkittu juttu ja on ihan turha viuruta.
Kyllä minulle kelpaisi:
- Saisin seksuaalista huomiota olematta huippuun treenattu ja komeakasvoinen
- vastakkainen sukupuoli tekisi palveluksia minulle vain koska pyydän tai näytän avuttomalta
- Saisi näyttää tunteensa eikä kukaan pitäisi nynnynä
- Olisi mahdollisuus olla kotona tekemättä töitä
- ei armeijaa
- ei ylitöitä, ei rankkoja fyysisiä töitä
- ei syrjäydy, vaan sosiaalisia kontakteja tulee
- vastuu ja päätökset ovat vastakkaisella sukupuolella
- loputon juhla 40-vuotiaaksi asti.
"Shark Mac"
Kyllä se juhla jatkuu vielä yli 40-vuotiaanakin:-)
Pitää vaan osata tehdä oikeita valintoja sitä ennen.
Juhlalla voi tietysti tarkoittaa montaa asiaa, mutta kun on kokenut sinkkuvuodet, avioliiton, eron, hyvät välit lapsen isään, hyvännäköinen, vapaa, raha-asiat kunnossa, tykkää liikkua, osaa jo pysyä erossa tietyntyyppisistä miehistä niin mikäs tässä on elellessä.
Tämä keskustelu yhä vahvistaa tunnettani, että kyllä kelpaa olla nainen!
Onpa sinulla huono kuva naisista. Taitaa olla vika kasvatuksessa ja vanhempien esimerkissä. Vielä pahempaa on se, että haluaisit lorvailla elättinä ilman vastuuta ja päätöksentekoa, välttelet työntekoa ja olet luonteeltsi taipuvainen syrjäytymiseen.
Seksuaalinen huomio, jota sinä kaipaat mutta naisena et välttämättä kaipaisikaan, on kaksipiippuinen juttu. Sitä voisi luulla kivaksikin, mutta junttien töllistely ja huutelu ja juopuneiden kopeloiminen on oikeasti vastenmielistä, vaikka jotkut pikkulikat sille hihittelevätkin. Ja se, että moni mies nylkyttää ketä tahansa, jos ilmaiseksi saa, ei imartele ketään.
Minusta on tosiaan mahtavaa olla nainen. Tässä on paljon sellaisia hienouksia, joita ei miehissä ole. Eivätkä ne kuukautiset nyt niin kamala vaiva ole, ja nykylääketieteellä mahdolliset ongelmat pystytään hoitamaan aika tehokkaasti. Palkkaeroista natiseminen on ihan turhaa, koska mahdolliset erot syntyvät äitiysvapaista ja siitä, että äidit lähtevät kesken työpäivän lasten asioiden vuoksi mutta useimmat isät eivät; ei kai kukaan tosissaan vaadi, että kotona perheensä kanssa olevan pitäisi saada siitä samaa tuntipalkkaa kuin töissäkin? Työtuntien määrä on avainasemassa. Ulkonäköpaineet taas ovat laumasielujen ongelma, ja jos niitä on naisilla, on niitä kyllä miehilläkin.
Jos olisin mies, minusta varmaan olisi mahtavaa olla mies. Hienoja puolia siinäkin on!
Jos mun elämä ois ollut niin helppoa että ruikuttaisin ulkonäköpaineista ja kuukautisista pitäisin pääni kiinni. Mikä on tietty paradoksi, koska ne naiset joille nuo ovat ruikutuksen aiheita ovat päässet niin helpolla ja elävät niin pinnallisen vaivatonta elämää, että he todella luulevat noita ongelmiksi. Mutta toisaalta, miehet jotka ruikuttavat että heitä alistetaan ovat joko idiootteja tai samanlaisia ruikuttajia. Tai sitten ne naiset ja ne miehet ansaitsevat toisensa koska ovat sekä idiootteja että ruikuttajia.
Mikä luo hassun olon, koska olen usein ajatellut, että haluaisin toisen elämän, olla joku muu. Oma elämäni on ollut minusta riippumattomista syistä sellaista, että en kestä sitä.
Tuntuu niin pahalta niin usein.
Mutta jos ei tuntuisi, miettisinkö oikeasti suurimpana huolenani miellyttääkö pillunkarvani jotakuta miestä, johon muka-rakastuisin ja me voisimme esittää sitten rakkautta arvostelemalla toisiamme?
Tai kyyläisinkö itseäni jokaisesta kiiltävästä pinnasta, kuten useat naiset tekevät, koska eivät kertakaikkiaan osaa olla tiedostamatta itseään joka sekunti?
Tai olisinko mies, joka on mammanpoika ruikuttamassa kun elämä ei ookaan aina helppoo ja jotain joutuu tekemään?
Pitäisikö siis olla kiitollinen kaikesta siitä pahasta, koska sellainen pintaidiootti en tosiaan haluaisi olla.
Mikä alkaa jo tuntua naurettavalta.
No joo. Haluaisinko olla mies tai nainen ja luulenko että joku mies tai nainen pääsee helpommalla kun joku toinen? No, tiedän, että aivan takuulla murheiden määrä ei ole vakio: se on lellipentujen keksimä syyllisyydestä vapauttava juttu. Että voisi kuvitella "kyllä minä kärsin yhtä paljon kuin kidutetut, maailmassa murheiden määrä on vakio". Kukaan ei usko siihen, joka vähääkään ajattelee.
Joten tottakai joku nainen pääsee helpommalla kun joku toinen nainen tai kun joku mies. Ja joku mies pääsee helpommalla kun joku toinen mies tai nainen.
Haluaisinko olla ennemmin hän? Joo. Oikeastaan. Tosin vain niin, että sitten tietäisin tästä. Koska jos tietäisin tästä ja saisin sen helpon (miehenä tai naisena) olisin onnellinen. Mistä tiedän? Siitä, että olen niin pienistä usein kiitollinen, osaan arvostaa monia asioita mitä en osaisi muuten. Siitä, että olen joskus saanut siitä välähdyksen ja tajusin miten helppoa olisi olla onnellinen. Se on useimmille todella helppoa, he vaan eivät tajua sitä.
Mikä naurattaa minua.
Ehkä enemmän kun itkettää.