Paras perusolut

prapopli tö pest piö

Mun mielestä koff ja carlsberg. Lapin Kulta ja Karhu taas pahoja.

34

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Faktaa.

      Koff muistuttaa hevosen kusta. ATM-kalja on

      • Eikä muistuta.

        Ehkä väriltään, kuten useammat oluset. Mut koff on hyvin mietoa, siksi hyvää. Ei kaljaa maun takia juoda.


    • Moraalin vartija

      kotikalja (jossa 0% alkoholia)

      maulla ei ole väliä vaan käytöksellä.
      mikä parasta ei tule krapulaa.

      • Krapulasta minä

        viis veisaan, ihan toisin päin. Krapulat on kivoja, silloin voi katsoa elokuvaa, syödä pitsaa... aaaaah. Muulloin sellainen ei maistu.


      • Moraalin vartija
        Krapulasta minä kirjoitti:

        viis veisaan, ihan toisin päin. Krapulat on kivoja, silloin voi katsoa elokuvaa, syödä pitsaa... aaaaah. Muulloin sellainen ei maistu.

        sanoinkin että käytöksellä on väliä.
        eli pitää ittensä tehdä kipeäksi että voi vetää rokulipäivää.
        vaikka se onnistuu vain hommaamalla pizza ja elokuva.


      • Kuka tässä
        Moraalin vartija kirjoitti:

        sanoinkin että käytöksellä on väliä.
        eli pitää ittensä tehdä kipeäksi että voi vetää rokulipäivää.
        vaikka se onnistuu vain hommaamalla pizza ja elokuva.

        rokulipäivistä puhuu. Viikonloputkin on keksitty


      • Moraalin vartija
        Kuka tässä kirjoitti:

        rokulipäivistä puhuu. Viikonloputkin on keksitty

        siis sama juttu, voi ostaa pizzan ja ostaa elokuvan ja lintsata velvollisuuksista.

        voi ihan hyvin pitää itselle sen hetken, ilman syytä.


        käytännössä ihmisillä on syynsä käyttää alkoholia ja mun maailmaa se ei kaada, koska ajan alkoholistit tiehensä, jos häiritsee minua.
        ja yleensä ne ymmärtää asian laidan siinä kohtaan todella hyvin.


      • joo joo
        Moraalin vartija kirjoitti:

        siis sama juttu, voi ostaa pizzan ja ostaa elokuvan ja lintsata velvollisuuksista.

        voi ihan hyvin pitää itselle sen hetken, ilman syytä.


        käytännössä ihmisillä on syynsä käyttää alkoholia ja mun maailmaa se ei kaada, koska ajan alkoholistit tiehensä, jos häiritsee minua.
        ja yleensä ne ymmärtää asian laidan siinä kohtaan todella hyvin.

        Täällä saa kyllä keskustella, mutta mitä tuo hevonkakka oikein oli? Olet ottanut pari inkivääriolutta liikaa - (osoittaa palstan ovea)


      • Minusta on aina jotenkin liikuttavaa, kun joku haluaa ylentää itsensä tällaisella anonyymillä keskustelupalstalla. Semminkin kun sinkut-palsta on hyvä esimerkki, että ääri-ihmiset eivät tahdo tavismaailmassa pärjätä.


      • Moraalin vartija
        joo joo kirjoitti:

        Täällä saa kyllä keskustella, mutta mitä tuo hevonkakka oikein oli? Olet ottanut pari inkivääriolutta liikaa - (osoittaa palstan ovea)

        en juo, en jaksata ihmisille alkaan saarnata.
        perustella asiota varsinkaan kun huonoin perusteluin tulee vastauksia.
        itse olen rokulin oppinut sanoin että "välttää päivän velvollisuuksia, alkoholin seurauksella tulevaa pahaa oloa".
        alkoholi on vain huono asia, jos sitä ei osata käyttää ja tarkoitan kirjaimellisesti sitä.

        äsköisessä viestissä alkoholistilla puhuin ihan sillä hetkellä ihminen on juonut, että alkoholi käytökseen vaikuttaa, enkä sitä että olisi yksinkertaisesti juoppo.


    • kaikki ne on pahoja mutta jos pakko valita niin koffi ja lappari.

      • Maistapas joskus

        juuri tuossa järjestyksessä niin huomaat lapparin karsean maun koffin jälkeen.


      • Maistapas joskus kirjoitti:

        juuri tuossa järjestyksessä niin huomaat lapparin karsean maun koffin jälkeen.

        se on aika jännä että vaikka joskus opiskeluaikana on sitä tullut kumottuaki aika paljo niin eri makuja en silti vieläkään huomaa.. ihmettelen samalla lailla miten jotkut kahvinkittaajatki erottaa eri maut.


      • Perus juhlamokka
        LaRito kirjoitti:

        se on aika jännä että vaikka joskus opiskeluaikana on sitä tullut kumottuaki aika paljo niin eri makuja en silti vieläkään huomaa.. ihmettelen samalla lailla miten jotkut kahvinkittaajatki erottaa eri maut.

        on muuten parempaa kuin presidentti. Olen huomannut sen. Joku lehti teki kahvivertailun jossa päätyivät samaan tulokseen. Luomukahveissa kuulemma vasta ero alkaa näykyä parempaan suuntaan.


    • Onpas täällä tarkkamakuista porukkaa. Me joskus serkkupoikien kanssa maisteltiin suomalaisia peruslagereita. Selvin päin erotti vielä Koffin ja Lapparinkin. 2 pullon jälkeen kukaan meistä ei enää erottanut niitä.

      Edellisen johdosta päättelen, että kyse on enemmän mielikuvista kuin mausta.

      • No puliukot

        aina erikseen.

        Lähetkö lasolille, mä tarjoon!


      • No puliukot kirjoitti:

        aina erikseen.

        Lähetkö lasolille, mä tarjoon!

        Onks tää joku Petri Nygårdin tarjous: "Minä tarjoon ja sinä maksat?"

        Epäilen edelleenkin, että feikkaatte.


      • On kuitenkin myös olemassa sellaisia ihmisiä jotka eivät juo olutta kuin korkeintaan sen 1-2 pulloa illassa/viikonlopussa/viikossa.

        Humaltumistarkoituksessa kaljan kittaaminen on taas sitte niin viimeisintä hommaa. Humalajuomiseen on parempia ja halvempiakin aineita.


    • Kyöstix

      Sandels

      • Isosta Sandels

        tölkistä voi leikata pienen padan.


      • Kyöstix
        Isosta Sandels kirjoitti:

        tölkistä voi leikata pienen padan.

        Näin on. Askartelemaan.


    • Hossi The Orkkis

      Suomi litkusta ei oikein mikään. Pakko jos on valita niin ehkä Olvi tai Sandels vois meikäläisen jääkaappiin eksyä, mielummin pysyn kyllä ulkolaisissa. Vehnäolut ja englantilaiset sekä irlantilaiset tummat on ykkösiä.

    • Mikään olut ei eroa toisestaan, paitsi portterit ja joku vaalea vehnä - joista viimeisestä enemmän pidän. Olut maistuu parhaiten kun on ainakin jano, ja tekee töitä tai on ystävien seurassa.

    • kevyet hinnat

      Lidlistä löytyy parhaat & halvimmat

      • Tuo on kyllä kans totta. Lidlissä on vesien, limujen ja oluiden suhteen kyllä hinta-laatu- suhde enemmän kuin kohdallaan.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Tuo on kyllä kans totta. Lidlissä on vesien, limujen ja oluiden suhteen kyllä hinta-laatu- suhde enemmän kuin kohdallaan.

        No olen kyllä ostanut Lidlistä selllaista vihreässä purkissa olevaa Finkbäy pilsneriä, joka on just hyvää remontoidessa. Tulee niin miehinen olo mun 28%:lle miestä, joka on janoissaan :)


      • sxthsens kirjoitti:

        No olen kyllä ostanut Lidlistä selllaista vihreässä purkissa olevaa Finkbäy pilsneriä, joka on just hyvää remontoidessa. Tulee niin miehinen olo mun 28%:lle miestä, joka on janoissaan :)

        Siis Finkbräy se näytti olevan.


    • Suomalaisista lagereista Sandelsin keppana on parasta. En juuri muita suomalaisia oluita enää juokaan.

    • Niin kauan kun on Velkopopoa ja muita oikeasti hyviä tummia ja vaaleita, ei "perusolut" oikein kiinnosta. On aivan sama onko Koffia tai lappalaista jos sillä linjalla mennään. Ei pahaa muttei mikään makunautintokaan.

      • Tummaa Velkoa mäkin tässä kittaan. Mutta kyllä kesäaikana suomalainen keskenkäynyt lager on joskus ihan maistuvaa. Talvella ei koskaan.


      • Velkopopoa, etenkin sitä vaaleampaa tykkään nauttia ruuan kanssa... Siis etenkin silloin, kun on la-su ja ruokaan sopii paremmin olut, kuin viini. Esim. valkosipulilla täytetyn uunimakkaran kanssa, jota olen oppinut syömään kahden viimeisen vuoden aikana jonkin verran.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Tummaa Velkoa mäkin tässä kittaan. Mutta kyllä kesäaikana suomalainen keskenkäynyt lager on joskus ihan maistuvaa. Talvella ei koskaan.

        Näino. Ympäristötekijät vaikuttaa mikä millonkin menee. Esmes että kunhan on kylmää.


      • sxthsens kirjoitti:

        Velkopopoa, etenkin sitä vaaleampaa tykkään nauttia ruuan kanssa... Siis etenkin silloin, kun on la-su ja ruokaan sopii paremmin olut, kuin viini. Esim. valkosipulilla täytetyn uunimakkaran kanssa, jota olen oppinut syömään kahden viimeisen vuoden aikana jonkin verran.

        Uunimakkaraa, plussapeukun paikka =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe