Kavö-päntylle laaluja

ap.

Laitan parin kaverin kanssa pumpun pystyyn. Ajattelin 60-70 luvun musaa enimmäkseen. Täällä kun linkitellään niin paljon biisejä, ehdottakaa nyt kaikkee. Rock, pop, ehkä blues osastoo. Mutta hyviä sitten. On vain yksi kitara (passon ja rummun lisäksi) että kosketussoittimiin perustuvaa ei.

16

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettekö itse

tiedä mitä biisei haluatte soittaa? Ehkä teidän pitäisi harkita uudestaan sitä bändin perustamista.

• Ei me sitä harkita

Vanhaa kamaa pitäis vaan saada (epäilyttävä lause), en ole ennen sen ajan musaa juuri soitellut, niin ideoita saa panna tänne. Tuo modellin oli ihan... p:stä, varsinkin kun tiedän ettei se ollut vitsi...:(

• Ihme tyyppejä.
        Ei me sitä harkita kirjoitti:

Vanhaa kamaa pitäis vaan saada (epäilyttävä lause), en ole ennen sen ajan musaa juuri soitellut, niin ideoita saa panna tänne. Tuo modellin oli ihan... p:stä, varsinkin kun tiedän ettei se ollut vitsi...:(

Soittakaa sitä mistä itse pidätte. Ei se nyt sen kummosempi juttu ole. Jos alatte soittamaan jotain mistä muut pitää ja itse ette, on ihan sama kuin paljon treenaatte ja kuin "oikein" saatte kaiken menemään. Paskalta se tulee silti kuulostamaan.

• Mistä itse
        Ihme tyyppejä. kirjoitti:

Soittakaa sitä mistä itse pidätte. Ei se nyt sen kummosempi juttu ole. Jos alatte soittamaan jotain mistä muut pitää ja itse ette, on ihan sama kuin paljon treenaatte ja kuin "oikein" saatte kaiken menemään. Paskalta se tulee silti kuulostamaan.

pidämme? Basisti soittaa sitten ja proge-heviä, rumpali popedaa, ja minä ac/dctä. No vitsi vitsi.

Mikä siinä on niin ihmeellistä, että kun haluaisin että tehtäs tällainen 60-70 aikakauden biisestä koottu cover-bändi. On mulla jo kymmenisen kappaletta katottuna. Mut lisää saa ehdottaa, ihan jo sen vuoksi että palstalla on kiva höpötellä ja voisi oikeastikin tulla jotain ideoita biisien suhteen, ehkä biisien jotka on jo unohtanut että tuollainenkin on.

Minä olen ammattimuusikkona toiminut 5vuotta kerran, sittemmin soittao jäänyt, mut nyt kesällä sijoitin arvokkaisiinkitaravehkeisiin rahaa, ja tuntuma soittoon alkaa löytyä, niin siksi ajattelin ihan vaan tollasen pikkupändin kasata kun pari kaveria ehdotti. Mulla on nyt tällainen 70-luvun vaihe musiikissa päällä, ja siks sen aikakauden musaa olis kiva soittaa. Kyllä me ne biisit itsekin keksitään tietysti, mutta ehdotelkaa niitä nyt edes kiusallanne helevata

• Hmmm...
        Mistä itse kirjoitti:

pidämme? Basisti soittaa sitten ja proge-heviä, rumpali popedaa, ja minä ac/dctä. No vitsi vitsi.

Mikä siinä on niin ihmeellistä, että kun haluaisin että tehtäs tällainen 60-70 aikakauden biisestä koottu cover-bändi. On mulla jo kymmenisen kappaletta katottuna. Mut lisää saa ehdottaa, ihan jo sen vuoksi että palstalla on kiva höpötellä ja voisi oikeastikin tulla jotain ideoita biisien suhteen, ehkä biisien jotka on jo unohtanut että tuollainenkin on.

Minä olen ammattimuusikkona toiminut 5vuotta kerran, sittemmin soittao jäänyt, mut nyt kesällä sijoitin arvokkaisiinkitaravehkeisiin rahaa, ja tuntuma soittoon alkaa löytyä, niin siksi ajattelin ihan vaan tollasen pikkupändin kasata kun pari kaveria ehdotti. Mulla on nyt tällainen 70-luvun vaihe musiikissa päällä, ja siks sen aikakauden musaa olis kiva soittaa. Kyllä me ne biisit itsekin keksitään tietysti, mutta ehdotelkaa niitä nyt edes kiusallanne helevata

Ei siinä olekaan mitään ihmeellistä. Itse en muista opetelleeni ainuttakaan biisiä(niitä menee ulkomuistista jokunen) muiden ehdotuksesta. Kyllä mä sen motivaation niide opeteluun olen löytänyt ihan itse ja siitä syystä että itse olen pitänyt niitä hyvinä ja itselleni sopivina. Se on muuten mielestäni usean artistin ongelma, että yrittävät ensisijaisesti miellyttää muita oman itsensä miellyttämisen kustannuksella.

Mutta jos minulta jotain ehdotuksia näillä eväillä odotat, voisit kertoa että mitkä ne kymmenisen biisiä on. Saattaisin ehkä keksiä joitain passeleita joukkoon.

• ap.
        Hmmm... kirjoitti:

Ei siinä olekaan mitään ihmeellistä. Itse en muista opetelleeni ainuttakaan biisiä(niitä menee ulkomuistista jokunen) muiden ehdotuksesta. Kyllä mä sen motivaation niide opeteluun olen löytänyt ihan itse ja siitä syystä että itse olen pitänyt niitä hyvinä ja itselleni sopivina. Se on muuten mielestäni usean artistin ongelma, että yrittävät ensisijaisesti miellyttää muita oman itsensä miellyttämisen kustannuksella.

Mutta jos minulta jotain ehdotuksia näillä eväillä odotat, voisit kertoa että mitkä ne kymmenisen biisiä on. Saattaisin ehkä keksiä joitain passeleita joukkoon.

Highway to hell - AC/DC
        Seasons in the sun - Terry Jacks
        Jealous guy - John Lennon
        You shook me all night long - AC/DC
        I will stay - Hurriganes
        Hey Groupie - Hurriganes
        Tush - ZZ Top
        Blue Hotel - Crish Isaak
        I fought to the Law - Bobby Fuller Four
        And your bird can sing - Beatles

Tollasia on tällä hetkellä lähettämässä jäsenille. Eihän kaikki ole niiltä vuosikymmeneniltä mutta ei niin tarkkaa. Mut muut mitä otetaan olisi niitä vuosikymmenilta mielellään.

Hmm, kuuntelin The Zombien biisejä juuri äsken, ja niissä oli jotain ideaa.

• Hmmm...
        ap. kirjoitti:

Highway to hell - AC/DC
        Seasons in the sun - Terry Jacks
        Jealous guy - John Lennon
        You shook me all night long - AC/DC
        I will stay - Hurriganes
        Hey Groupie - Hurriganes
        Tush - ZZ Top
        Blue Hotel - Crish Isaak
        I fought to the Law - Bobby Fuller Four
        And your bird can sing - Beatles

Tollasia on tällä hetkellä lähettämässä jäsenille. Eihän kaikki ole niiltä vuosikymmeneniltä mutta ei niin tarkkaa. Mut muut mitä otetaan olisi niitä vuosikymmenilta mielellään.

Hmm, kuuntelin The Zombien biisejä juuri äsken, ja niissä oli jotain ideaa.

Ihan hyvä lista paitsi ne Hurriganesit. En ole oikein ikinä pitänyt koko bändistä.

Johnny Kidd and the Piratesin Shakin' all over uppoisi hyvin joukkoon, Georgia Satellitesin Keep your hands to yourself, unohtamatta Beatlesin Come togetheria, Steve Millerin Joker...

Tässä nyt jotain, vaikka kaikki eivät olekaan 60-70 lukua.

• No niin, alkoihan
        Hmmm... kirjoitti:

Ihan hyvä lista paitsi ne Hurriganesit. En ole oikein ikinä pitänyt koko bändistä.

Johnny Kidd and the Piratesin Shakin' all over uppoisi hyvin joukkoon, Georgia Satellitesin Keep your hands to yourself, unohtamatta Beatlesin Come togetheria, Steve Millerin Joker...

Tässä nyt jotain, vaikka kaikki eivät olekaan 60-70 lukua.

niitä tulee :D Aika laillai tuomoista voisi olla.

• HeHE:.
      • 60-luvulla mopoja:.

• ap.

Hyvä biisi, tuli vaan mieleen joku käännösiskelmä... eikä ihan sopis meille toi.

• ap.
        60-luvulla mopoja:. kirjoitti:

.

60-luvulla mopot ja viuluorkesterit saivat selkeästi synergiaetuja toisistaan

http://youtu.be/ZD7MHgskNwg

HAR!

.

Ei nää mahottomia ole, mut jotain vähän rockimpaa hakusessa kuitenkin.

• Juuupppss:.
        ap. kirjoitti:

Ei nää mahottomia ole, mut jotain vähän rockimpaa hakusessa kuitenkin.

.

Vähän kyl liian poskettomia tähän vakavaan aikaan

Sitä vaan ihmettelen mihin niitä lsd:tä ja muita aineita tarvittiin kun musakin oli tuollaista :)

.

• Ei oikein toimi kavö-meininki muuta kuin bilebändi-osastolla, kuten vaikka Reginan Vangit. Tärkeintä on hyvä meininki 1-4 promillen kännissä olevalle yleisölle. Aika vaativa juttu toi AC/DC ym osasto. Pitää osata soittaa tooosi hyvin ettei yleisössä tule myötähäpeäreaktiota. Mut jos osaatte niin siitä vaan.

• No, viimeks olin

keikalla alkutalvesta ja encoreiden määrästä päätellen homma oli kaukana myötähäpeästä.Sitä ennen olin keikkamuusikkona 5 vuotta. Acdc osasto ei vois paremmin mennä kun ole tuolla gibsonilla tahkonut sitä ihan hulluna viime aikoihin. laulousuudet ne on mitä pitää katsoa, onnistuuko ne jollain muulla tavalla, kukaan meistä ei niin korkealta pääse rääkymään.

Miksi cover-biisit ei voisi toimia muilla kuin "bilebändeillä"? Miksei me voitaisi olla pilepänty. Tässä ei kuitenkaan nyt olla ihan ensimmäistä bändiä kasaamassa vaikka musatyyli saa nyt vaihtua vanhaan poprockiin.

Antakaa vaan biisi-ideoita, ei neuvoja bänditoiminnan/soiton suhteen. Nimim. Hmm tuli jo ideoita josta lisäsin listalle yhden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1709
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1539
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1116
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe