Miten on mahdollista

että

moni nainen ei osaa edes keittää perunoita, mutta käytännössä kaikki miehet osaavat vaihtaa polttimon, ruuvata ruuveja, sahata lautaa, ajaa autoa, asentaa Windowsin ja niin edelleen?

15

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liililuuu

Ei naisten tarvitse osata, koska voivat aterioida miesten kustannuksella ravintoloissa. Tai sitten voivat valita itselleen kokkaavan miehen.

• tietoa sinulle

Johtuu siitä, että nykynaisilla tärkein osaaminen ja sivistys liittyy perseen ja muiden reikien jakamiseen.

• Etkö ymmärrä?

Etkö ymmärrä, että naisen ei tarvitse muuta kuin näyttää hyvältä? Mies hoitaa kaikki muut asiat (eli tekee kotityöt, maksaa laskut, antaa rahaa jne.) Naisille rittää aina ottajia (kysynnän ja tarjonnan laki) - jos sinulle ei nainen kelpaa, niin jollekin muulle miehelle kyllä kelpaa.

• Mies1985

Olin äsken Omeglessa ja juttelin täysi-ikäisen teininaisen kanssa. Vaikka olin koko ajan kiinnostunut hänen ammatistaan ja pidin keskustelua yllä, hän alkoi lopulta hokemaan vain sitä miten tylsä olin ja keljuilemaan.

• mies32

Tuskinpa on miesten ja naisten välillä tälläista eroa. Lukuunottamatta polttimoita kaikki tuntemani naiset osaavat em. temput. Polttimoita taas en itsekään aina onnistu vaihtamaan, autosta riippuen. Vittumaista ähellystä se on monesti vaikka lopulta onnistuisikin.
      Sen sijaan tiedän yhden miehen, jota naisensa ei voi jättää päiväksi yksin, koska mies ei osaa ruokkia itseään.

• Ehkäpä teillä

Kuinkas tyhmien ja osaamattomien ihmisten parissa sinä oikein oleskelet?

• realismus

Kaikki osaavat mainitsemasi toiminnot, poikkeuksina uudet autot, joissa polttimoiden vaihto on huoltamohommaa sekä nykyisin molempien sukupuolien nuorison parissa lisääntynyt haluttomuus ajaa ajokorttia.

Vastakysymyksenä, miten on mahdollista, että teknisillä taidoillaan kehuskelevat miehet eivät opi käyttämään pesukonetta?

• Aktiivinen nainen

Osaan keittää perunoita, mutta myös sahata lautaa. Nyt kun vaihdoin autoa, jopa polttimon saan itse vaihdettua.

Mua aina naurattaa nämä perinteisen miesten ja naisten työt. Nyt, kun asun ainoana aikuisena talossani, riittää perinteisten miesten töiden tekoon joku hassu yksittäinen tunti sunnuntaiaamuisin (ei niitä Windowseja tarvi asennella tai renkaita vaihtaa niin kovin usein), naisten töitä sen sijaan paiskoa joka päivä.

Mutta en ole koskaan asunutkaan sellaisen miehen kanssa, joka näin näitä kategorioisi. Molemmat ovat aina tehneet kaikkia töitä.

• mies32

Ei se, että noita kategorisoi sitä tarkoita, että mies pääsisi vähemmällä. Kyllä minä renkaat ja polttimot vaihdan pääosin itse (tai joskus naisen avustuksella), sillä välin nainen voi pyyhkiä pölyjä tai luututa. Se kumpi on valmis ensin, tulee sitten auttamaan toista tai jatkaa seuraavan kohteen parissa. Ja kun joka viikonloppu ei tarvitse tosiaan polttimoja vaihtaa kuin Hyundaihin, niin seuraavalla kerralla ehkä sitten jynssään kylpyammeen puhtaaksi sillä välin kun nainen pyyhkii pölyjä. Ei tietenkään niin, että kun vasta marraskuussa vaihdoin talvirenkaat, niin keväälle asti pidän vapaata kotitöistä, kun ei satu olemaan miesten töitä tarjolla.

• Osaatko myös ratkaista differentiaaliyhtälöitä?

• Aktiivinen nainen
        m36-intj kirjoitti:

Osaatko myös ratkaista differentiaaliyhtälöitä?

Keneltä kysyt? Minultako? En ole tarvinnut differentiaaliyhtälöitä sitten yliopistoaikojen, tosin tiedostan, että ovat taustalla monessa työssänikin tarvittavassa asiassa.

Olenkin välillä miettinyt näitä teidän tasojanne ja niiden vaikutuksia elämään ja parisuhteen muodostamiseen. Selväksi on tullut ulkonäkö ja erityisesti hoikkuus (naisella) yhtenä arvioitavana asiana. Varakkuus myös. Onko ÄO:lla väliä? Omani riittää Mensaan, kannattaako naisena siitä mainita? ;)

• ....

Ihan yhtälailla löytyy miehiä, jotka ei osaa ns. miestentöitä kuin ns. naistentöitä osaamattomia naisia.

Miksi kaikki miehet ei osaa ns. miestentöitä?

• totta puhut

esim. ätmit eivät osaa panna naisia..

• yök pottuja

Varmasti osaisin keittää perunoita, mutta en halua, koska ne ovat yököttäviä. Polttimot ja ruuvit saan paikoilleen ja sahaaminenkin onnistuisi jos olisi mitä sahata, mutta autoa en valitettavasti osaa ajaa. Windows asentuu kyllä, eihän siinä tarvitse kuin istua persiellään ja odottaa että paska asentaa itse itsensä.

Mutta mitä tulee siihen että KAIKKI miehet osaavat kaiken, niin ei pidä paikkaansa. Nettideiteissä moni mies on valittanut minulle ettei pysty antamaan valokuvaansa, koska "ei saa sitä nettiin"...

Juu ei niin varmaan...

Mutta keitä itse ne pottusi.

• blääh o

Onpas taas niin typerä aloitus kuin olla ja voi. Eihän kaikilla miehillä ole esim. ajokorttia eikä kaikki miehet ole käteviä käsistään remontti- tai autonhuoltoasioissa.

Naisena osaan tehdä ruokaa, koska en halua syödä valmisruokia. En rakasta kokkaamista, mutta koska itse syön sitä tekemääni ruokaa, niin totta kai sitä yrittää tehdä ruoasta mahdollisimman herkullista. Osaan tehdä perunoista esim. muussia, valkosipuliperunoita, veneperunoita, röstiperunoita tai perunakeittoa.

Ns. miesten hommista en vaihda autoon mitään osia, koska sitä varten käytän autoani vuosihuollossa. Renkaat osaan vaihtaa sen verran, että selviän, jos rengas puhkeaa, mutta normaalisti vaihdatan renkaat liikkeessä. Remonttihommista osaan maalata, tapetoida, asentaa lautaparkettia ja käyttää iskuporakonetta. Se riittää minulle. Putki- ja sähkötyöt teetätän ammattilaisilla.

Lumityöt, nurmikon leikkaamiset, omenapuiden leikkaamisen, ruohonleikkurin syyshuollon, pihakalusteiden öljyämisen, rännien tyhjentämisen jne teen itse.

Kaikki eivät ole uusavuttomia. En silti koe, että parisuhteen esteenä olisi se, että deittikumppanini ei osaa tehdä ruokaa tai tapetoida. Oleellisempaa on se, että osaa siivota, korjata omat jälkensä ja osoittaa ahkeruutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      104
      2301
    2. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1430
    3. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1428
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      31
      1424
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1243
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      340
      1094
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      995
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      944
    9. 122
      821
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      806
    Aihe