Paasto!

mikään ei toimi

Heips! Päätin kokeilla paastoa, kun pömppis pitäis saada pois. Oon 178cm pitkä ja painan 67kg. Tavotteena ois 7kg pudotus jotta kehtais katella itteään taas peilistä ja alottaa terveellisen ruokavalion.
Liikun reilusti ja kaloreita saisin syödä keskimäärin 2300ckal/pvä ja normaalisti tulee kuitenkin syötyä vain 1400kcal, mutta paino ei silti laske epäterveellisestä ruuan laadusta johtuen. Tänään esim tuli vedettyä mikrohamppari ja pringlesseitä, ei oikeestaan muuta.

Päätin siis olla nyt 5pvää syömättä kokonaan ja kattoo mitä tapahtuu, jos paino putoaa niin saan varmaan sopivasti motivaatiota terveellisesti syömiseen. Zemppiä kaipaisin ja erilaiset laihutusvinkit on tervetulleita!

27

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5664

      mäki tuun mukaan!! oon itekki 5 päivää :) nyt painan 71kg. tsemppiä, me varmasti onnistutaan! :)

    • puhtaaksi

      Hei vitsi miten mahtava ajoitus! Messissä ollaan! Oon nimittäin itsekin päättänyt paastota nyt to pe la su (ehkä vielä ma....?). Oon pudottanut 69 kg:sta 58-59 kg:hen ja toivon että paasto vähän puhdistaisi elimistöäni (hehe justjoo ajattelin kuitenkin tupakoida jne... pitääkin katsoa miten teen sen suhteen!) ja toivottavasti myös auttaisi pudottamaan painon sinne 57 maanantaihin mennessä :)

      Aiotteko ihan pelkällä vedellä vetää, vai myös mehuja? Itse olen päättänyt lauantaina juoda lasillisen mehua kahden ratsastustuntini välissä, etten kuukahda sieltä hepan selästä keskelle estekasaa :D Muuten olisi tarkotus "vesitellä" koko matka :) (nokkosesta haudutettu tee ok).

      Entä miten on liikunnan laita?

      JA vielä ihan vaan mielenkiinnosta: oletteko miehiä vaiko naisia? Itse olen 18 (keväällä 19)... naisenalku? tyttö? anyway "female" :D

      Onnittelut muuten aloittajalle päätöksestä aloittaa terveellisempi ruokavalio, ja tsemiä tosi paljon teille molemmille!!

      • mikään ei toimi

        Kiitos zempistä ja kiva kun ei tarvii tätä yksinään tehdä! :) mehuja ajattelin juoda ja luultavasti tulee käytyä kahella tunnin kävelyllä päivittäin kun se ollut tapana ja la ja ma pitäis miunki hevosen selkään kiivetä :D
        Ja siis 17v female olen :D


    • 24h paasto tehokas

      Suosittelen 24h paastoa!

      Syökää yksi ateria päivässä, jolloin syötte päivän kaikki kalorit. Syökää vähintään 1000-1200 kcal, ja loppupäivä paastotkaa. Rasva sulaa pois ;)

      Ei mitään rasvasta pikaruokaa, vaan terveellisiä ruokia!

    • paaastoilija

      mooi, hei voinks liittyy joukkoon? :)) Oon 19v nuori nainen tosin koht 20 , 170cm/72kg mitat ja mul alko eilen 21 päivää kestävä paasto! elikä tänään toinen päivä menossa...maha murisee mukavasti ja suussa jo paha maku. Alkaa huuletki taas tollee inhottavasti halkeilla.. :/ Mutjoo, voimaa tarvintaan! Pidän tumblr:s "blogii"

      http://21dayfasting.tumblr.com/ seuratkaa jos ootte tumpus! :)

    • paastoilija

      heeei rakkaat, tänää on mun 3. paastopäivä! puntari näytti nyt jo 69,6kg..kivasti lähteny nesteitä. Fiilis: nälka! paha maku suussa! mut muute iha kivasti :D:D

    • paastoilija

      terve kaikki, tänään on mun paaston 4. päivä :) fiilis oli aamulla iha järkyttävä.. ja nälkä toki on, mut ei sillee oikeesti. En edes halua syödä, koska silloin oisin tosi vihanen itelleni. Paino aamulla: 68,5kg

      • mahimi

        Moikka!
        Itselläni tarkoitus aloittaa paasto 11.3 ja jatkaa 25.3 asti. Onko paastovinkkejä? Miten oot Paastoilija onnistunut pitämään nälän kurissa? Mistä paasto "ruoka"valiosi koostuu? Olen itse miettinyt että onko esim. glaubersuolan käyttö välttämätöntä vai pärjääkö ilmankin?
        Tsemppiä paastoon!


    • paastoilija

      Hei mahimi! Jos on elämäsi ensimmäinen pidempi paasto, niin varaudu siihen, että juuri ekat 5 päivää saattaa olla aika rankkoja ja että elimistö on kovilla. Ehdoton liikuntakielto, sydän pumppaa muutenki tuhatta ja sataa yrittäessään repiä energiaa (aluksi lihaksista ja sitten vähitellen ihan läskistä). Tuut olemaan väsynyt ja kieli muuttuu vaaleenkellertäväks, koska kuona-aineet rupeaa poistumaan susta. Vaikka juotkin vettä tosi paljon päivittäin virtsan väri on kellertävää (riippuu tosin ihmisestä), koska kuona-aineet poistuu sitä kautta myös.

      Mun "ruokavalio" on aika köyhä.. :D vettä, jossa on jonkun verra sitruunamehua ja teetä. Eipä muuta. Kahvi ja dieettilimut ehdoton kielto. En ole itse vielä koskaan käyttänyt glaubersuolaa, mutta ajattelin tänään kokeilla jos sais sen suolen kokonaan puhdistettua. Voin kertoa millanen kokemus se sitten oli. :D

      Itse kun paastosin 3 vuotta sitten 14päivää en käyttänyt glaubersuolaa tai suolentyhjennysletkua. Kerrotaan, että jos se puhdistuksen tekisi niin päänsärky ei olisi niin paha. Ainakin sillon 3 vuotta sitten se oli aika kamalaa, joten sen takia haluaisin edes kokeilla, että onko tossa väitteessä mitään tolkkua. :) Toivottovasti oli jotain apua! Itsellä tänään 5. päivä paastossa ja aika raskasta on. Nälkä ja paha maku suussa, mutta kyllä tää tästä! Paino aamulla: 67,9kg. :)

    • paaastoilija

      tänään päivä 6 ja aamulla melkee pyörryin. Heikottaa paljon, mutta nälän tunne ei oo yhtä paha. :) Paino junnaa nyt samassa luvussa

    • paastoilija

      heei, vesipaaston päivä 7. tänään. YKSI VIIKKO TAKANA! jes! Paino aamulla: 67,2kg eli yhteensä viikossa pudonnu (alkupaino: 73,6kg) : -6,4kiloa.
      Seuraavat kaksi viikkoa tuskin painoo putoaa todellakaan yhtä paljoa, koska se on nyt jo hidastunut :) no mut, hiljaa hyvää tulee Fiilikset: hyvät. Oon ylpeä itestäni!

    • mahimi

      Kiitos vastauksesta ja vinkeistä! Alkaakin heti huomenissa paasto. :) Huikeeta vauhtia on sulla paino pudonnut, ja onnittelut viikon jaksamisesta! (tai tänään jo yli viikon oikeastaan.) Saa nähdä kestääkö omalla kohdallani itsekuri.

    • paaastoilija

      Moikka! Kiva ku oli musta apua :D ja hei tsemppii sulle!! pysy vahvana :) Tänään 8. päivä ja tosi väsyny oon ollu. Mitenköhän jaksan töissä huomenna... Kysy tai avaudu heti jos on vaikeuksia yms yms :)

    • kääpiö

      taidanpa itsekin kokeilla jos noin hyät tulokset olet saanut :) Oma lähtö painoni on 55 kg (mutta ottakaa huomioon että olen ERITTÄIN LYHYT!!!!) yritänpä mäkin viikon. Ilmoittelen tänne kuulumisiani. :) Täältä ehkä lukiessa muiden viestejä saa sitten myös itsekuria vaikeina hetkinä :) tsempit kaikille!

    • paastoilija

      moikka kääpiö.. :D hienoo, et lähet mukaan! voidaan tukea toinen toistamme

    • kesäksi kuntoon

      Heippa! :)

      Oon paastonnu sunnuntaista eli nyt on 5. päivä menossa! Ite alotin paaston siksi, ku salitreenillä ja ruokavaliolla paino alko junnaamaan hyvän alun jälkeen, niin aattelin että ehkä paastosta ois apua sitten ;) Nyt on lähteny 3,2 kg.
      Juon hiukan mehua, 200-400 kcal edestä päivässä, ei oo niin kamalaa :P Voisin kyllä ehkä vaihtaa pelkkään veteen jossain vaiheessa? Korkeintaan 2 viikkoo paastoon ettei lihakse kärsi NIIN paljon, ku niitä pitäs kuitenki kasvatella laihdutuksen ohessa. Ja oon käyny salillakin treenaamassa, tietenki paljon pienemmillä painoilla ku yleensä. Ja on TOSI hyvä olo, ei edes heikota urheillessa. Veikkaan et johtuu siitä ku aluksi tosiaan tyhjensin suolen glaubersuolalla.. Ei kannata jättää sitä pois! :)

    • kesäksi kuntoon

      Ai niin, itselläkin on se paha maku suussa, mutta mulla on auttanu purkka ja hampaiden pesu :P

    • paastoilija

      hei kesäksi kuntoon :) mite ihmeessä sait sen glaubersuolan alas? yritin iha tavallista suolaa ja 0,5l vettä ja meinasin oksentaa..oli niin helvetin pahaa et meinas itkettää ...:D siks en haluukkaa tehä sitä,mut en oo kyl mitenkää kärsiny mistään :D

    • kesäksi kuntoon

      Se oli ihan juotavaa ku laitto mehun joukkoon :P Ekan kerran ku paastosin laitoin pelkkään veteen ja hyi h*lvetti.. En enää pystyis juomaa paljaaltaan, ku ekan paaston aikana kans join sitten merisuolavettä päivittäin tyhjennykseen, ja se alko olemaan niin ällöttävää et se tuli aina ylös, sitä valu nenästä ja joka paikasta x___x Traumoja :D

    • paastoilija

      heei! ajattelin vaa ilmottaa, et hengis edellee ollaan :) tänään 15. päivä paastoa ja painoa tippunu yhteensä 9,4kg. Tuskinpa tästä enää paljoo painoo tän viikon aikana tippuu, ehk max. 2,5kg mut pinnistellään loppuun asti :)

    • kesäksi kuntoon

      Onneks olkoon! Oot suoriutunu tosi hyvin, tsemppii loppuviikolle :)

      Tässä vähän mun kuulumisia:
      Paasto kesti viikon ja oon syöny tässä jo kaks päivää. Porkkanaraasteel, hedelmil ja pinaattikeitol menny :D Eilen uskalsin maistaa hiukan ruisleipääkin.. Paino on noussu 400 grammaa siitä ku lopetin paaston mut on siinä silti 4,6 kiloo vähemmän ku alkupainossa :)

    • nälkäkurki

      Mäkin ajattelin kokeilla, kun hyvin kuulemma vaikuttaa :) kokeilin jo kerran enkä syönyt mitään 3 pv, tais olla huonompi juttu koska oli ihan törkeen huono olo ja lopulta luovutin. Tsemppiä kanssayrittäjille, pitää nyt katsoa saanko pideltyä itseeni sen viikon :))

    • paaastoilija

      moikka kaikille :) tänään 18.päivä paastoo ja EN MALTA OOTTAA ET TÄÄ LOPPUU :DD äiti sano, et näytän hyvältä nyt ja et sais lopettaa..mut mä oon 21 päivää ja piste! Kävin tänään ostamassa 2 kirjolohta ja pakastin ne :) ne odottaa mua kahden viikon päästä

    • kääpiö

      Okei. Paastoni viivästy vähän, mutta viime tiistaina oli eka päivä. (eli 19.3.) ja nytten on 5. päivä menossa ja hyvin menee. Vettä ja vihreää teetä olen juonut ja liikkunut jaksamisen mukaan. paino on tippunu 55->52 :))) tai niin vaaka näytti eilen illalla. katsotaan tänään uudestaan. Ja tosiaan täälläkin ÄLLÖTTÄVÄ maku suussa!! :((

    • paaastoilija

      hei kääpiö, tiedän niin sen tunteen...se maku vaan pahenee :) Oot hienosti jaksanu! tsemppii! kauanko meinaat paastota? arvatkaas mitä...HUOMENNA LOPETAN PAASTON!!!! :D HUOMENNA ON MUN PÄIVÄ 21 JA meinaan ihan kirjaimellisesti haljeta onnesta! laitan huomenna, että paljonko oikeen pudotin painoo :)


      ps. en suosittele 3 viikon paastoa kenellekään.

    • kesäksi kuntoon

      Nyt mua alko ärsyttää ku paastosin vaan viikon ku vertaan omii tuloksii sun tuloksiin :D Onnea paljon ku oot pystyny olee 3 viikkoo pelkällä vedellä ja teellä, ihan uskomatonta! Älä sit masennu vaik se paino nousiskin parilla kilolla ku alat oikeesti ihan kunnolla syömään, oot tehny ihan huippuhyvää työtä :)

    • kääpiö

      paaastoilija: WAU! suuret onnittelut!!!! :)) paljonko sait kokonaisuudessa pois? vähänkö olet olllut sitkeä! alkuun 7 päivää. katsotaan sitten tilannetta uudestaan että jatkanko vai enkö. SUlla on melkoinen itsekuri!!! :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe