Minulla on aivan taivaallisen ihana ystävä, joka jaksaa kuunnella ilojani ja surujani tarvittaessa vaikka monta tuntia päivässä. Odotamme aina toistemme soittoa, soittelemme monta kertaa päivässä, tai jos ei ole tilaisuutta soittaa, lähettelemme parikin kymmentä viestiä puolin ja toisin.
Nyt on alkanut tuntua, että en enää jaksa tätä tilannetta. Rakastan häntä ehkä enemmän kuin ketään koskaan, mutta en uskalla kertoa sitä hänelle. Pelkään, että se on loppu ystävyydellemme tai ainakin sille 110% luottamukselle, mikä on välillämme. Minähän olen sen luottamuksen jo rikkonut salaamalla tunteeni. Tai ehkä hän ne tietääkin.
Kerran hän leikillään kutsui itseään poikaystäväkseni. Yhden kerran, puolitoista vuotta sitten, ajauduimme baarissa suutelemaan, minä olisin ollut valmis menemään pidemmälle, hän ei perustellen sitä niin, ettei halua pilata arvokasta ystävyyttämme.
Tuleeko kellään mieleen mitään keinoa, miten voisin kertoa tunteistani? Kerronko hyvin varovasti ehkä vain ihastuksesta, joka ehkä menee ohi? Onko minullla mitään mahdollisuutta saada tietää, onko hänellä tunteita minua kohtaan? Kestän kyllä sen, jos ei ole, mutta tämä tuntuu vaikealle kestää, että en ole puhunut hänelle totta omista tunteistani.
Välillä tuntuu jopa, että haluan kertoa tunteeni ystävyyden pilaamisen uhallakin, koska tätä tilannetta on vaikea kestää. Kohta taas soitan hänelle ja kuulen hänen ihanan äänensä.
Mitä minä voisin tehdä?
Milloin kertoa ystävälle rakkaudesta?
3
171
Vastaukset
- pulling my leg?
Tuohan kyllä kuullostaa seurustelulta...?
Jos hän ei saa itse sanotuksi sitä, niin sitten sinun pitää edetä. Tiedät kuitenkin itseyksityiskohdat siitä miten voit jatkaa. Älä sano "mennään sänkyyn", vaan mieluummin jotakin tyyliin "olet minulle todella tärkeä" ja katso miten hän reagoi.
Ehkä hänkään ei halua pilata ystävyyttä, mutta tavallisesti ei kavereiden välillä kyllä useita kertoja päivässä soitella. - Rakastunut nainen
Hänellä on uusi tyttöystävä. Tunnen naisen ja tapaan häntä töissä silloin tällöin. Ystäväni soitti eilen ja kertoi, kuinka onnellinen on, kerroin olevani iloinen hänen puolestaan.
- ouch!
Olipa ikävää että näin kävi.
Se että hän ilmoittaa olevansa onnellinen viittaa siihen suuntaan että hän ei ole mitenkään erityisen pahoillaan siitä että se et ollutkaan sinä. Harmi, tosin jos et ehtinyt edetä asiassa niin nyt olette virallisesti "vain ystäviä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708