Mitä mieltä tällaisesta?

Piilovittuilua?

Eräs kaverini unohti synttärini ja pitkän ajan jälkeen myöhässä onnitteli tekstiviestitse. Seuraavan kerran kun nähtiin, hän heitti minulle lahjaksi 20€. Vähän siihen tyyliin, "että tos on!" Hänellä olisi tuon myöhästyneen onnittelunsa ja tämän seuraavan tapaamisen välillä ollut reilusti aikaa hankkia jokin juuri minua varten mietitty lahja. Omasta mielestäni lahja ainakin -sellainen saajalle sopiva, josta huomaa, että juuri minua siinä on mietitty- on kivempi, huomaavaisempi ja lämminhenkisempi ele kuin taskusta (hetken mielijohteesta?) kaivettu seteli.
Tuli sellainen olo, että olikohan kyseessä jonkinlainen halventava ele, siltä ainakin tuntui. Tuli jotenkin loukkaantunut olo kylmästä rahalahjasta ja tyylistä millä se annettiin. Ei mitenkään "paljon onnea ja myöhästyneet onnittelut synttäreiden johdosta" vaan raha vaan kiukkuisen näköisenä yht´äkkiä kaivettiin taskusta, annettiin kouraan ja sanottiin jotakin tämäntapaista että "siinä on synttärilahjaksi!" Varsinkin kun 20€ on senverran pikkusumma, mitenkään siitä kuitenkaan nurisematta. Mutta mieluummin olisin ottanut 5€ arvoisen lahjan, joka on selvästi minua varten ostettu, vaikka jokin kiva kynttilä tai muutaman euron arvoinen Saint Paulia -kukka. 20€ arvoinen lahjakorttikin olisi mielestäni ollut soveliaampi, osoittaisi että jotakin on vaivauduttu hankkimaan minua varten.
Kun itse olen työtön ja hän työelämässä, niin voisi olla kyseessä salakavala piilovittuilu "siinä köyhälle rahaa!" Epäilyttää että näin on, kun olen aistinut tyypistä salattua vihamielisyyttä, ehkä kateutta minua kohtaan jo pidemmän aikaa. Miltä tällainen teistä kuulostaa?

6

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omat kriteerit

Puhu sille kaverillesi asiasta ja kerro, että se tuntui sinusta halventavalta ja että et halua enää hänen toimivan noin ensi kerralla!

• carpe diem?

Jos se raha oli syntymäpäivälahjaksi tarkoitettu niin se oli lahja. 20 euroa ei varsinaisesti ole pikkusumma, se on tavallisen ihmisen 2,5 tunnin työpalkka.

Ehkä hänellä on jotakin ongelmia jotka näkyvät päällepäin, mistä sitä tietä?.

• hjhjgjjgjhj

Mielestäni ollakseen korrekti lahja seteli olisi pitänyt lahjoittaa kivan kortin välissä, suljetussa nätissä kirjekuoressa. Niinhän ne sukulaisetkin rahalahjat lahjoittavat. Sillä tavalla olisi myös osoitettu, että jotain vaivaa on viitsitty nähdä eikä tulisi fiilis, että lahjaa ei ole viitsitty (ehkä aiottukaan?) hankkia, sitten äkkiä tempastaan jotain "mistä ei voi valittaa." Tapa jolla seteli annettiin, oli tökerö.
      20€ arvoinen lahjakorttikin ihan mihin tahansa olisi ollut parempi, olisi näytetty että jotain vaivaa on viitsitty nähdä, eikä sekään vaatisi muuta kuin käynnin liikkeessä, missä raha vaihdetaan lahjakortiksi.

• pieniruokainentyötön

Köyhänä oisin onnellinen jos joku heittäisi mulle 20 e.
      Olkoonpa sitten vaikka piilovittuilua. Ostasin sillä viikoksi ruokaa :)

• omia ajatuksia

no voi jessus, en tiedä ap:n ikää, mutta ainakaan itse en ottaisi tuollaisesta stressiä. tietysti, jokainen tyylillään, mutta jos on kyse esim. aikuisesta ihmisestä, niin mitähän hiton väliä sillä on onko se rahaa vai jokin tavara vai saako loppujen lopuksi mitään.
      En tietenkään tiedä yhtään mitään tästä lahjan antajasta, mutta ainakin joskus itse on tuskaillut näissä kaverilahjoissa ja joskus tullut siihen lopputulokseen että joskus on vaan niin hankala tietää oikeasti mistä toinen tykkää, vaikka tuntisi sitten kuinka hyvin, niin päätynyt siihen että antaa joko pienen rahasumman ja sanonut että voi käyttää sen mikä itsestä tuntuu hyvältä kun päätös oli vaikea, tai sitten yksinkertaisesti ison halauksen kera onnittelee lämpimästi. Ihan yleistä ainakin meillä kaveripiirissä puolin ja toisin.

Myös itse olen monesti sanonut ettei mitään lahjoja tarvitse mulle hankkia,eikä maailmani ole siihen kaatunut ja kyllä , joskus saanut sen kakskymppiäkin, mutta en kyllä ikinä ole ajatellut että "vaan kakskymppiä", se on joskus pelastanut ruokapulalta.
      jten älä ap ressaa,en jaksa uskoa että se sun kaverisi halusi sua loukata, joskus on vaan niin hemmetin vaikeaa pohtia pää puhki että mitä hitsiä sitä ostaisi lahjaksi.

• Piilovittuilua? ap

Jos lukisitte viestini kunnolla, niin ymmärtäisitte, että minua ei niinkään haittaa lahja, vaan tapa jolla se annettiin. Kärttyisellä naamalla kaivettiin taskusta ja kiukkuisella eleellä nakattiin käteen "siinä on synttärilahjaksi!"
        Jos tosiaan seteli olisi annettu suljetussa kirjekuoressa kortin välissä ja ystävällisen hymyn kera lämpimästi toivotettu onnittelut, ei asia olisi minua vaivannut.
        Tuon kiukkuisen ja tylyn eleen johdosta tuli semmoinen tunne, että kyseinen henkilö ei olisi oikeasti edes halunnut antaa mitään, äkkiä vaan päätti antaa edes jotakin syyllisyydentuntoisena.

Olisi varmaan pitänyt liittää tuohon aloitusviestiin nämä taustalla vaikuttavat muut seikat, mitkä saavat minut epäilemään asiaa jonkinlaiseksi vittuiluksi ja siksi kysyin, voisiko tämä muidenkin mielestä sitä olla.
        Eli kyseinen henkilö on puukottanut minua selkään todella pahasti ja olen saanut kuulla, että hän puhuu selkäni takana minusta todella paljon pahaa. Lisäksi joskus kun olen avautunut hänelle minulle todella kipeistä, aroista ja vaikeista asioista, hän ei ole sanonut yhtään mitään, mutta olen nähnyt vahingoniloa hänen kasvoillaan. Kerran kun puhuin minulle todella kipeästä henkilökohtaisesta asiasta, hän alkoi nauramaan! Kuulin hänen äänestään ja näin hänen ilmeestään ivan ja vahingonilon. Myöhemmin hän kyllä pyysi anteeksi että nauroi, mutta yhtä kaikki, vahingonilo oli jo paljastunut.

Joten, näitä vasten peilaten en ollenkaan pidä mahdottomana että kyseessä oli vittuilu. Tiedänpä vaan, että on olemassa ihmistyyppi, "frenemy", väärä ystävä, joka teeskentelee ystävää, mutta kuitenkin puukottaa selkään, puhuu seläntakana pahaa ja pyrkii loukkaamaan kaikenlaisilla salakavalilla tavoilla, joista ei voi varmasti sanoa ja nähdä, että ne ovat vittuilua. Mutta sitä ne ovat, tahallisia ja harkittuja loukkauksia. Naisten kieroutta!
        Onpahan tällaista tullut ennenkin koettua ja muilta myös kuullut vastaavia kokemuksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe