Onko kenelläkään tietoa TN -merkkisestä saksalaisesta keskuskellosta. Sain sellaisen käsiini. On siis käsittääkseni sellainen kello joka on ohjannut samassa kiinteistössä olleita muita kelloja. Saksalaisvalmisteinen ja käsittääkseni 60 -luvun alusta. En ole päässyt vielä oikein jyvälle kellon toimintaperiaatteesta, siinä on koneisto, punnus, heiluri ja se näyttäisi toimivan 12 voltin virralla - se kyllä käy jonkin aikaa, mutta ilmeisesti jotakin on kuitenkin viallla ?
Tässä juttua eräältä saksalaiselta sivulta, kotelo on minun kellossani hieman erilainen mutta koneisto näyttää aivan samalta, tämä lienee jostakin 50 -luvun puolivälistä,
http://www.uhrenwerkstattforum.de/t923f13-TN-Mutteruhr-Frankfurt.html
TN keskuskello
6
1385
Vastaukset
- muoti & Prolo
Tuosta kannattaa kysellä ihan jostain kelloalan keskustelupalstoilta, siis ulkomaisilta.
Täällä Suolen muotipalstalla ei oikein asiallinen ja tietopohjainen keskustelu onnistu.
Joku kelloseppäkin voisi auttaa. - kelloilija
Ei ole tuommoisista mihinkään. Paljon parempi on erinomainen clas ohlsonissa myytävä Prologue.
- saikuuuu
ja keskustelun asiallisuus lipesi jälleen tämän yhden mielisairaan vuoksi.
- Anonyymi
Moi minulla on kanssa 2kpl kyseistä kelloa ja myös kiinnostaa saada enemmän tietoa, sen verran tutkittiin serkkuni kanssa että toimii 6v-12v-24v virralla ja vaatii muuntajan,
- Anonyymi
Amerikassa saisi verkkosähköstä tarkan sekunnin 110V/60Hz
- Anonyymi
Täällähän se auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222758Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A101862Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671739Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.521735Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1191663Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell971653Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.701440Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001235Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311178Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta121147