Olen vaikeiden vuosien jälkeen ymmärtänyt etten voi muuttaa toista ihmistä.Tyttäreni isä valitsi kuningas alkoholin aina uudestaan ja uudestaan...Nyt elämä näyttää valoisammalta.olen ylpeä siitä päätöksestä, että yhteinen 15 vuoden taival saa päättyä.Pystyn lunastamaan talon itselleni ja tyttärelleni ja jatkaana elämääni vapaana:-)mistä löytäisin itselleni miehen jonka syliin voisin käpertyä iltaisin? Minulla on aina ollut vientiä miesten suhteen , mutta tällä hetkellä käyn vain töissä ja vapaa-ajan vietän 4-vuotiaan tyttäreni kanssa...olen vasta 33-vuotias ja haluaisin lisää lapsia..Toivoisin todella löytäväni uuden rakkauden.Olen vuosia kaivannut sitä...
alkoholistin exavo
12
292
Vastaukset
- P e t e
Voihan sylvi sentään. Olen perheenisä ja kanssasi vastaavassa tilanteessa. Mulla kaksi teiniä lisäksi.
Vaimon pitkät hoidot ja terapiat sun muut on käyty läpi, mutta ei ole auttanut.
Vain alko kelpaa.
Tämä ei voi jatkua näin enää.
Ja nyt olen kypsynyt pisteeseen jossa ero on ainoa vaihtoehto.
Olisi kiva vaihtaa kuulumisia.- lumikeiju
Toisten ihmisten on niin äärettömän helppo antaa ohjeita perheille jossa on alkoholismia.On helppo sanoa, että anna kaksi vaihtoehtoa ja thats it.vaan kun se ei mene niin...
On parempia kausia ja lupauksia joihin haluaa uskoa.Usein ihmiset myös unohtavat sen, että kysymyksessä on sairaus.
Olen myös todennut, että se on perinnöllistä.Christer Lybäckin sanoin:
Alkoholismi on krooninen sairaus, mutta on onneksi helposti ja halvalla hoidettavissa.Parannettavissa se ei ole.
Niin totta.
Toivon sinulle voimia eroon.Olen aivan varma, että pärjäät ilman nykyistä naistasi.olet varmasti jo kauan kantanut yksin vastuun monista asioista.Helppoa se ei tule olemaan, mutta itselläsi on vapaampi ja iloisempi mieli.
Kerro ihmeessä mtn menee:-) - P e te
lumikeiju kirjoitti:
Toisten ihmisten on niin äärettömän helppo antaa ohjeita perheille jossa on alkoholismia.On helppo sanoa, että anna kaksi vaihtoehtoa ja thats it.vaan kun se ei mene niin...
On parempia kausia ja lupauksia joihin haluaa uskoa.Usein ihmiset myös unohtavat sen, että kysymyksessä on sairaus.
Alkoholismi on krooninen sairaus, mutta on onneksi helposti ja halvalla hoidettavissa.Parannettavissa se ei ole.
Niin totta.
Toivon sinulle voimia eroon.Olen aivan varma, että pärjäät ilman nykyistä naistasi.olet varmasti jo kauan kantanut yksin vastuun monista asioista.Helppoa se ei tule olemaan, mutta itselläsi on vapaampi ja iloisempi mieli.
Kerro ihmeessä mtn menee:-)Nuo lupaukset, vakuuttelut, ja ongelman kieltäminen ovat tuttua arkipäivää. Ja mikään ei lopulta muutu. Ja jos h:an sattuu joskus olemaan ilman alkoa, niin on sellainen kuiva humala että paloittelee paikat. Mitään keskusteluyhteyttä ei käytännössä enää ole.
Rahaa on palanut useita kymppitonneja kaikkeen paapomiseen niistä juomista nyt puhumattakaan.
Sitä vaan aina toivoo, että josko se ihme tapahtuisi ja kaikki muuttusi.
Mutta tosiaan se on sairaus joka ei ole hoidettavissa muuten kuin 100 % raittiudella. Ilma alkoa ja ilman yhtään keskushermostopilleriä.
Muuten ei toimi.
Onko sulla e-mail? - Lumikeiju
P e te kirjoitti:
Nuo lupaukset, vakuuttelut, ja ongelman kieltäminen ovat tuttua arkipäivää. Ja mikään ei lopulta muutu. Ja jos h:an sattuu joskus olemaan ilman alkoa, niin on sellainen kuiva humala että paloittelee paikat. Mitään keskusteluyhteyttä ei käytännössä enää ole.
Rahaa on palanut useita kymppitonneja kaikkeen paapomiseen niistä juomista nyt puhumattakaan.
Sitä vaan aina toivoo, että josko se ihme tapahtuisi ja kaikki muuttusi.
Mutta tosiaan se on sairaus joka ei ole hoidettavissa muuten kuin 100 % raittiudella. Ilma alkoa ja ilman yhtään keskushermostopilleriä.
Muuten ei toimi.
Onko sulla e-mail? - alkoholistin lapsi.
lumikeiju kirjoitti:
Niin totta.
Kerro ihmeessä mtn menee:-)"On helppo sanoa, että anna kaksi vaihtoehtoa ja thats it.vaan kun se ei mene niin...
On parempia kausia ja lupauksia joihin haluaa uskoa."
Ne lupaukset eivät koskaan pidä.
Ei sinulla oikeasti ole kuin kaksi vaihtoehtoa: elää alkoholistin kanssa ja kärsiä siitä tai erota. MUITA VAIHTOEHTOJA EI OLE JA ON HAIHATTELUA KUVITELLA, ETTÄ NIITÄ OLISI.
Etenkin jos alkoholisti ei itse halua hoitoa niin se on sitten siinä.
"Usein ihmiset myös unohtavat sen, että kysymyksessä on sairaus."
No eihän tuo varsinaisesti vaikuta itse asiaan mitenkään. Vai meinaatko että akoska alkoholismi on sairaus, se onkin sitten ihan ok ja se pitää vain kärsiä samalla tavalla, kuin vaikka jos puoliso on katkaissut jalkansa?
Kyllä minä tiedän miten tuo homma menee, sillä minun vanhempani ovat alkoholisteja. Ei siinä usein auta mikään muu kuin jokin järisyttävät takaisku. Joko siedät ja toivot (todenänköisesti turhia) tai eroat.
Kaikki muu on _kertakaisisesti_ toiveajattelua ja haihattelua. - Mä vaan
alkoholistin lapsi. kirjoitti:
"On helppo sanoa, että anna kaksi vaihtoehtoa ja thats it.vaan kun se ei mene niin...
On parempia kausia ja lupauksia joihin haluaa uskoa."
Ne lupaukset eivät koskaan pidä.
Ei sinulla oikeasti ole kuin kaksi vaihtoehtoa: elää alkoholistin kanssa ja kärsiä siitä tai erota. MUITA VAIHTOEHTOJA EI OLE JA ON HAIHATTELUA KUVITELLA, ETTÄ NIITÄ OLISI.
Etenkin jos alkoholisti ei itse halua hoitoa niin se on sitten siinä.
"Usein ihmiset myös unohtavat sen, että kysymyksessä on sairaus."
No eihän tuo varsinaisesti vaikuta itse asiaan mitenkään. Vai meinaatko että akoska alkoholismi on sairaus, se onkin sitten ihan ok ja se pitää vain kärsiä samalla tavalla, kuin vaikka jos puoliso on katkaissut jalkansa?
Kyllä minä tiedän miten tuo homma menee, sillä minun vanhempani ovat alkoholisteja. Ei siinä usein auta mikään muu kuin jokin järisyttävät takaisku. Joko siedät ja toivot (todenänköisesti turhia) tai eroat.
Kaikki muu on _kertakaisisesti_ toiveajattelua ja haihattelua.On aivan eri asia olla alkoholistin lapsi kuin parisuhteessa alkoholistin kanssa!
- molemmat koettu
alkoholismi on pahempaa kuin uskottomuus...
- Pois alkoholistin lu
Niin kyllähän alkoholismi vie kaiken, sillä alkoholisoitunut ihminen panttaa vaikka lastensa vaattetkin saadakseen tuoppinsa.
Yhteenkään hänen juttuunsa ei ole luottamista.
Kun alkoholismi astuu sisään, silloin sen toisen pitää tehdä selväksi, että on vaihtoehto että hoitoon ja alkot kokonaan pois, jos ei käy vain eroamainen enää vaihtoehto, sillä kaikkien parhaaksi on lähteä pois,
Lapsille ei sitten sovita mitään tapaamisia alkoholistin kanssa ilman valvontaa, ei yhtäkään hetkeä. Mieluiten ei ollenkaan tapaamisia. Olen nähnyt kuinka alhoholisti isä osasi maanitella tyrräensä välittämään hänestä, muta hän vei tytöltä ihan kaiken, tytän ansaitmeta åpalkasta ensimmäistä tilistä lähtien, aina lupasi maksaa takaisin, mutta sitä ihmettä ei koskaan tapahtunut.
Nyt isä on jo juomiseensa menehtynyt, tyttö kertoi, ikäänkuin kivi olisi pudonnut pois sydämestä, nyt hän on saanut vasta jollakin tapaa oman elämän kantamaan, siihen saakka tyttö oireili niin paljon, että tuntui, että hänenkin elämänsä menee alaspaäin kaiken aikaa, hän todella sairastui tuosta isän maipuloimisesta. - ikisinkku37
Minä en saa ikinä tyttöystävää kun naiset rakastuu vaan juoppoihin.
- alkoholistin lapsi
"Minä en saa ikinä tyttöystävää kun naiset rakastuu vaan juoppoihin. "
Useimmiten ihmiset eivät ole juoppoja silloin kun menevät kimppaan.
Esimerkiksi isäni alkoholisoitui siinä vaiheessa kun me lapset olimme teini-iässä eli noin 15-20v kuluttua siitä kun olivat tavanneet äitini kanssa. - ikisinkku37
alkoholistin lapsi kirjoitti:
"Minä en saa ikinä tyttöystävää kun naiset rakastuu vaan juoppoihin. "
Useimmiten ihmiset eivät ole juoppoja silloin kun menevät kimppaan.
Esimerkiksi isäni alkoholisoitui siinä vaiheessa kun me lapset olimme teini-iässä eli noin 15-20v kuluttua siitä kun olivat tavanneet äitini kanssa.ne onkin piilojuoppoja kun naiset ei tutustu tarpeeksi miehiin nii eivät nää et mies onkin juoppo.
- pkihbce
Minäkin erosin 33-vuotiaana alkomiehestä. En tehnyt hänen kanssaan lapsia. Nyt erosta on 5 vuotta. Ei ollut ero helppo, mutta olen kamalan tyytyväinen että ero onnistui vihdoin. Olin yrittänyt erota jo vuosia. Ihanaa kun ei tarvitse enää elää pelossa.
Myös isäni oli alkoholisti, kuoli jo viinaan.
Eron jälkeen ajattelin että uusi mies löytyisi helposti. Mutta ei. Yksin olen. Mutta ei siinä eroa ole ollut, yksin olin jo liitossa.
Eron jälkeen itkin muutoksia mutta olin samalla onnelinen erosta. Nyt kun vuosia on kulunut, olen umpikujassa ja puhkiväsynyt. Eli masentunut. Olen onneksi pääsemässä terapiaan. Alkoholistien kanssa eläminen on jättänyt jälkensä.
Olisi kyllä ihana löytää uusi kumppani. Mutta ehkä tuo terapia pitää käydä ennen kuin on valmis uuteen suhteeseen. Al-anonissakin pitäisi alkaa käymään tai aal:ssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750