Meneekö tullia Cheapsmells.com-tilauksesta

Onko tietoa

Onkohan tilanne muuttunut tiukentuneiden tullimääräysten vuoksi. En nyt arvaa tuolta tilata vaikka viime vuoden puolella tilasin ja toimitus tapahtuii nopeasti ja ongelmitta. Tällainen teksti tuli kun olin tilaamassa, mutta keskeytin se sitten ja aattelin kysyä täältä. Ootteko siis tänä vuonna tilanneet ja onko tullut lisäkuluja?

"This order may be subject to sales tax. If you are charged sales tax, please send us a copy of the tax invoice by email to [email protected], within 30 days and we will be happy to refund your money. We reserve the right, however, to change our tax refund policy at any time without notice.

Please note that whilst.ernsey is not part of the European Union it is part of the Customs Territory of the European Community and therefore orders dispatched to countries within the EU are not liable for customs duties. Where Customs duties have been paid on imports into the European Union (EU), based on the customs value of the goods this incorrect charge will not be reimbursed."

21

1389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulluuumenoo

Nykyään ei saa melkein mittään EU:n ulkopuolelta tilattua ilman tulleja, menee jo 25 eurosta ja tää sisältäen postimaksut! Aina kaikki rahat revitään tavallisilta veronmaksajilta/työssä käyviltä

• Onko tietoa

Sain eilen paketin tuolta Cheapsmells.comista. Nyt oottelen tuleeko alvista lasku. Ostokseni teki reilu viisikymppiä postimaksuineen.

• Iloisesti pihalla.
        Onko tietoa kirjoitti:

Sain eilen paketin tuolta Cheapsmells.comista. Nyt oottelen tuleeko alvista lasku. Ostokseni teki reilu viisikymppiä postimaksuineen.

Mistähän johtuu että mun paketti ei tullut ollenkaan ja kun otin yhteyttä firmaan ilmoittivat ettei minun maahani (siis Suomeen) voida toimittaa ollenkaan!
        HÖH?
        Suomi on kuitenkin heidän listallaan.
        Sain rahat pyytämättä takaisin vielä saman päivänä - joten reilua ja ripeää toimintaa siinä mielessä.

Jöin kuitenkin ulalle tuosta toimitus sotkusta joten päätin jättää koko firman väliin, koska heidän tuotteensa ovat joka tapauksessa kopioita aidoista tuoksuista.

• Kokemusta on
        Iloisesti pihalla. kirjoitti:

Mistähän johtuu että mun paketti ei tullut ollenkaan ja kun otin yhteyttä firmaan ilmoittivat ettei minun maahani (siis Suomeen) voida toimittaa ollenkaan!
        HÖH?
        Suomi on kuitenkin heidän listallaan.
        Sain rahat pyytämättä takaisin vielä saman päivänä - joten reilua ja ripeää toimintaa siinä mielessä.

Jöin kuitenkin ulalle tuosta toimitus sotkusta joten päätin jättää koko firman väliin, koska heidän tuotteensa ovat joka tapauksessa kopioita aidoista tuoksuista.

Tiedoksi vaan etteivät edes toimita hajuvesiä Suomeen kun ne on "ponnekaasutuotteita." Ilmeisesti olit tilaamassa juuri hajuvesiä? Tilausvaiheessa ilmoittavat ne tuotteet mitä eivät voi toimittaa, toki englantia pitää ymmärtää :) Pumppulakat ym. hiusten hoitosuihkeet, jotka ovat ilman ponnekaasua toimitetaan. Shampoot ja hoitoaineet myös toimitetaan ja tietty meikit.

• Iloisesti pihalla.
        Kokemusta on kirjoitti:

Tiedoksi vaan etteivät edes toimita hajuvesiä Suomeen kun ne on "ponnekaasutuotteita." Ilmeisesti olit tilaamassa juuri hajuvesiä? Tilausvaiheessa ilmoittavat ne tuotteet mitä eivät voi toimittaa, toki englantia pitää ymmärtää :) Pumppulakat ym. hiusten hoitosuihkeet, jotka ovat ilman ponnekaasua toimitetaan. Shampoot ja hoitoaineet myös toimitetaan ja tietty meikit.

Kyllä tilasin hajuvesiä.

Kyllä, osaan englantia ja tilaan jatkuvasti ulkomailta- myös amerikasta. Myös hajuvesiä.

Hajuvesiä ei lueta ponnekaasutuotteiksi, vaan nimenomaan deodorantit, antiperspirantit, yms tuotteet.
        On jokaisen firman oma asia haluuako toimitaa hajuvesiä vai ei, jotkut toimitavat, jotkut ei.

EI - tilausvaiheessa ei CS:ltä tullut missään vaiheessa asiasta ilmoitusta.

Mutta kuten sanoin, rahat palutettiin tilille (postituskulut mukanlukien) varsin ripeästi, joten ei ole valitamista siinä mielessä.

• ei tahdonasia
        Iloisesti pihalla. kirjoitti:

Kyllä tilasin hajuvesiä.

Kyllä, osaan englantia ja tilaan jatkuvasti ulkomailta- myös amerikasta. Myös hajuvesiä.

Hajuvesiä ei lueta ponnekaasutuotteiksi, vaan nimenomaan deodorantit, antiperspirantit, yms tuotteet.
        On jokaisen firman oma asia haluuako toimitaa hajuvesiä vai ei, jotkut toimitavat, jotkut ei.

EI - tilausvaiheessa ei CS:ltä tullut missään vaiheessa asiasta ilmoitusta.

Mutta kuten sanoin, rahat palutettiin tilille (postituskulut mukanlukien) varsin ripeästi, joten ei ole valitamista siinä mielessä.

Oli miten oli ponnekaasun kanssa, spraypulloissa ne hajuvedet kuitenkin on eikä niitä toimiteta. Deo stickejä kyllä toimittavat, mutta spraypulloja ei toimiteta.

Kun olin tilaamassa hajuvettä (spraypullo) Cheapsmellistä, tuli tämä herja:

"Due to international aviation regulations we’re unable to ship this item to your location at this time. We are working to find a solution to this issue as soon as possible."

En siis pysty maksamaan edes tuotetta, koska sen kpl määrä nollautuu.

Yritin sitten tilata samaa tuotetta Amazon.co.uk:sta, mutta eivät sieltäkään toimita hajuvettä Suomeen. Tuli tällainen herja:

"We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below"

Infoa lisää
        The following items can be delivered to addresses within the UK only:

Medicines and pharmaceuticals
        All baby food, milk, and drinks
        Perfumes (mainland UK only)
        High value jewellery and watches (mainland UK only)

Kansainväliset säännökset ei siis liene tahdonasia.

Amazon.de:stä Saksasta olen tilannut lakkoja ja muotovaahtoa. Tuota haluamaani hajuvettä vain ei heillä ole. Jenkeistä sitten tilasin ko. hajuveden ameriikan osoitteeseen. Sukulainen tuo se minulle paluumatkalla lähiaikoina. Ei mennyt postimaksua eikä veroa :)

• freeyourmind1

siis mun käsittääkseni, jos paketti on jo käsillä, ei siitä enää tuu mitään maksua. Mulle aina tullattavista lähetyksistä tulee kirje kotiin, sitten kun maksu on hoidettu tullin sivujen kautta, niin ne vasta laittaa paketin tulemaan.

• Onko tietoa

No hyvä niin. Uskallan jatkossakin tilata sieltä samanlaisella summalla. Itse olen saanut hyvää palvelua tuosta Cheapsmells.comista. Kerran oli huonosti pakattu tilaus ja pullon sisältö oli levinnyt. Vastasivat sähköpostireklamaatiooni heti pahoitellen. Hyvittivät kaiken kun palautin rikkoontuneen paketin. Toimitus on aina tosi nopeeta. Maksimissa kestää vain viikon tulla paketti. Ja tuodaan kotiin asti, jos vaan sattuu olemaan kotona. Muuten nouto postista. Ainut harmitus on etteivät toimita Suomeen noita ponnekaasutuotteita kuten lakkaa, muotovaahtoja ja hajuvesiä :(

• Tuoksuja tilaamaan!
        Onko tietoa kirjoitti:

No hyvä niin. Uskallan jatkossakin tilata sieltä samanlaisella summalla. Itse olen saanut hyvää palvelua tuosta Cheapsmells.comista. Kerran oli huonosti pakattu tilaus ja pullon sisältö oli levinnyt. Vastasivat sähköpostireklamaatiooni heti pahoitellen. Hyvittivät kaiken kun palautin rikkoontuneen paketin. Toimitus on aina tosi nopeeta. Maksimissa kestää vain viikon tulla paketti. Ja tuodaan kotiin asti, jos vaan sattuu olemaan kotona. Muuten nouto postista. Ainut harmitus on etteivät toimita Suomeen noita ponnekaasutuotteita kuten lakkaa, muotovaahtoja ja hajuvesiä :(

Nyt näyttäisi että hajuveden tilaaminen onnistuu, ohjelma ei ainakaan herjaa kuten edelleen herjaa hiuslakoissa ja muotovaahdoissa. En tehnyt tilausta, mutta olen sivulle rekisteröitynyt. Kokeilin laittaa hajuveden, jota ohjelma aiemmin herjasi ettei voi toimittaa, niin nyt onnistuisi, tosin kalliimmalla postimaksulla. Toimitus tulee ilmeisesti muulla tapaa kuin lentorahdilla ja hinta on kalliimpi. Hajuveden tilauksessa postimaksuksi tulee tuo alempi Priority Tracked € 9,38 . Kun kokeilin pelkästään hoitoainetta ja shampoota näytti rahdin hinnaksi ylemmän vaihtoehdon Standard International eli se lienee lentorahdin hinta. Siihenkin tietty vaikuttaa paino, jos enemmän tilaa on kalliimpi. Ihan kätevää, että rahdin hinnan näkee tilausvaiheessa jolloin tilauksen voi vielä perua.

Standard International (€4,66)
        Priority Tracked (€9,38)

Kun olen tuonne kirjautuneena voin valita myös tällaisen vaihtoehdon:

"It Looks Like You're From Finland
        Hide products that cannot be delivered to your country: "

- eli ohjelma piilottaa tuotteet, joita ei voi toimittaa. Hajuvedet ei siis ole piilotettuna vaikka täpän tuohon pyyntöön laitan. Hiuslakat ja muotovaahdot jäävät piiloon.

Cheapsmells FAQ:

"Why can’t I order Perfumes, Aftershaves, Nail Varnish or Aerosols to certain delivery countries?

Due to international aviation regulations, certain beauty products are considered too hazardous to be sent by air. This means we are not able to offer all of our products for delivery to every destination. Please accept our apologies for any inconvenience or disappointment caused. Click here to manage your delivery location now. "

En vielä tilannut hajuvettä, koska ehdin sen muualta hankkia. Todella hyvä parannus on, kun tilaaminen onnistuu tuolta. Kannattaa ehkä tehdä kaverin kanssa yhteistilaus, koska postimaksu näyttää olevan hajuvesille tyyriimpi. Olisi kiva kuulla, jos nyt onnistutte tilaamaan tuolta hajuvesiä, koska tilanne näyttää muuttuneen.

• Tarkennusta
        Tuoksuja tilaamaan! kirjoitti:

Nyt näyttäisi että hajuveden tilaaminen onnistuu, ohjelma ei ainakaan herjaa kuten edelleen herjaa hiuslakoissa ja muotovaahdoissa. En tehnyt tilausta, mutta olen sivulle rekisteröitynyt. Kokeilin laittaa hajuveden, jota ohjelma aiemmin herjasi ettei voi toimittaa, niin nyt onnistuisi, tosin kalliimmalla postimaksulla. Toimitus tulee ilmeisesti muulla tapaa kuin lentorahdilla ja hinta on kalliimpi. Hajuveden tilauksessa postimaksuksi tulee tuo alempi Priority Tracked € 9,38 . Kun kokeilin pelkästään hoitoainetta ja shampoota näytti rahdin hinnaksi ylemmän vaihtoehdon Standard International eli se lienee lentorahdin hinta. Siihenkin tietty vaikuttaa paino, jos enemmän tilaa on kalliimpi. Ihan kätevää, että rahdin hinnan näkee tilausvaiheessa jolloin tilauksen voi vielä perua.

Standard International (€4,66)
        Priority Tracked (€9,38)

Kun olen tuonne kirjautuneena voin valita myös tällaisen vaihtoehdon:

"It Looks Like You're From Finland
        Hide products that cannot be delivered to your country: "

- eli ohjelma piilottaa tuotteet, joita ei voi toimittaa. Hajuvedet ei siis ole piilotettuna vaikka täpän tuohon pyyntöön laitan. Hiuslakat ja muotovaahdot jäävät piiloon.

Cheapsmells FAQ:

"Why can’t I order Perfumes, Aftershaves, Nail Varnish or Aerosols to certain delivery countries?

Due to international aviation regulations, certain beauty products are considered too hazardous to be sent by air. This means we are not able to offer all of our products for delivery to every destination. Please accept our apologies for any inconvenience or disappointment caused. Click here to manage your delivery location now. "

En vielä tilannut hajuvettä, koska ehdin sen muualta hankkia. Todella hyvä parannus on, kun tilaaminen onnistuu tuolta. Kannattaa ehkä tehdä kaverin kanssa yhteistilaus, koska postimaksu näyttää olevan hajuvesille tyyriimpi. Olisi kiva kuulla, jos nyt onnistutte tilaamaan tuolta hajuvesiä, koska tilanne näyttää muuttuneen.

- tässä vielä tarkennusta Cheapsmellsin postimaksuista:

"Standard International

£3.95 or FREE when you spend £50 or more 5-10 working days
        Only available for items that can be delivered by air

Priority Tracked £7.95 per order 8-10 working days
        Suitable for all items"

• Voin kertoa että olen tilannut useita kertoja hajuvesiä ja kyllä vaan toimittaa! Suomesta en edes osta kun puolet kalliimpia, jos en löydä huutonetistä. Kuivashampoota yritin kerran tilata mutta niitä ponnepulloja ei näköjään onnistu lait ostoskoriin.
      Kerran sattui sellanen hauska juttu että sain tuplalähetyksen, tilasin britney spearsin hidden fantasyn ja curious olisko ollu, no, sain yht 4 tuoksua. Kelpaa : )

Eka kertaa kun tilasin tuli muutamassa pvässä, ajatelin että mitä helkkaria, jo on nopeaa, muistelen että vimeksi kun tialasin kesti sitten 2vkoa, huono juttu, jos eka annetaan ymmärtää että nopea toimitus ja sit menee tripla-aika, tosin matkalla voi lähetys tökkiä.

SIIS JOO, AINAKIN KORUOSTOKSISSA KIINASTA ON MIELESTÄNI 21.7E ELI N.27 USD TULLIRAJA. Nykyään. Itse katon aina ettei mene yli 27dol, tai pyydän myyjää laittamaan paketin arvoksi pienemmän summan.

• eu-maa

Hei!

Britannia on EU-maa, joten mitään tullimaksuja ei tule sieltä tilattuihin tuotteisiin.

• bimbo

niinpä on britannia, mutta cheap smells toiimiikin jersey saarilta käsin ja se ei olekaan EU jäsen!!!

• Höpöpöp
        bimbo kirjoitti:

niinpä on britannia, mutta cheap smells toiimiikin jersey saarilta käsin ja se ei olekaan EU jäsen!!!

Hei bimbo, Guernsey on brittiläinen erillisalue. Joka tapauksessa ei mene tullimaksuja. Ei ole mennyt ainakaan minun tilauksistani, hyvä bimbou.

• F.Y.I.
        Höpöpöp kirjoitti:

Hei bimbo, Guernsey on brittiläinen erillisalue. Joka tapauksessa ei mene tullimaksuja. Ei ole mennyt ainakaan minun tilauksistani, hyvä bimbou.

Se on katsos siitä tilauksen loppusummasta kiinni meneekö tullia. Pikkutilauksista ei mene. Ei ole mennyt minultakaan.

• ejwlgvw

Se lentokuljetusten ongelma on lähinnä Royal Mailin taholta, eli mitään palavia (kynsilakat, hajuvedet ja ponnekaasuja sisältävä tavara) ei kuljeteta ulkomaille lentorahtina. Maapostia ei kaiketi mikään firma käytä enää muutakuin maan sisäisessä liikenteessä.

Muualta kyllä kulkee sellainenkin posti, pääsääntöisesti.

Kosmetiikan ALV/VAT on pääsääntöisesti 24%. Kaikki yli 20 euron paketit on tullattava (meni sitten ALVia tai ei), ja kaikki yli 5 euron ALVit peritään.

• Ja nopea ol toimitus

Sain kotiin toimituksena paketin, jossa oli myös yksi tuoksu. Rahti oli siksi kalliimpi (9,55 €) kun tuli eri reittiä kun ilman ponnekaasua olevat tuotteet. Tilauksen hinta oli hieman yli sata euroa, mutta siltikään ei mennyt alvia tms. maksua. Hyvä niin :)!

• nauravat matkalla p

Älkää vaan sanoko että ton niminen lafka on olemassa ja että sieltä tilataan jotain.

• Halpoja tuoksuja :D

Naurusi tehosi, ovat vaihtaneet nimeä.

www.allbeauty.com

• tupu

Täällä sekoitetaan tullimaksu ja alv. Tullimaksua ei mene, vaikka tilauksen loppusumma on 500€, alvit on sitten erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe