Miehen (liian) läheinen suhde siskoonsa

kihisee kiukusta

Hei kertokaa mulle olenko ainut nainen joka tällasta on jaksanut katella jo näinkin pitkään! Meidän suhteen ongelmana on, että mies ei asu minun kanssani yhdessä, vaan siskonsa. Ihan oikeesti, kuinka moni nainen hyväksyy tämän asian? Joo, vaikka tällä hetkellä onkin kyse lähinnä olosuhteiden pakosta, tää on alkanut kyrsiä ja lujaa!

Eikä siinä oikeestaan vielä kaikki, on alkanut tuntua että miesystäväni suhde siskoonsa ei ole muutenkaan ihan normaali. He asuvat yhdessä, heillä on omat juttunsa mistä mä en edes tiedä mitään, jos sisko soittaa että hänellä on joku hätä, mies rientää vaikka kesken sänkyhommien siskonsa avuksi. He shoppailevat yhdessä, lenkkeileevät yhdessä.

Tämä sisko ei minusta juurikaan välitä ja aika vähän ollaan tekemisissä oltukkin. Miten tällasta ees voi sopia enää mitenkään, mies ei ymmärrä ollenkaan että olen hänen siskostaan mustasukkainen. Hänen siskollaan on vaikeaa kyllä, mutta aikuinen ihminen hänkin on ja eikö luulis nyt itsestäänkin pärjäävän..

Oon mä oikeesti ajatellut, ja kysynytkin miesystävältäni, että onko sittenkään tämä nainen hänen siskonsa edes, kun noin läheisissä väleissä ovat ja mä jään aina kakkoseksi. Suuttui julmetusti ja häippäs. Sen jälkeen en hänestä kuullut moneen päivään ennen kuin itse otin häneen yhteyttä.

Mut siis eihän tää voi olla normaalia, vai voiko? Kuinka moni jaksais tällasta kattella?

173

14873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gkhi

      Ota selvää, onko oikeasti sisko, kyllä jostain saa selville varmasta. Ei kyllä normaalilta vaikuta minun mielestäni.

      • hohoijaaaaar

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.


      • eepui
        hohoijaaaaar kirjoitti:

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.

        Ap:lle. Pysy erossa siskonrakkaista.


      • aivan niin
        eepui kirjoitti:

        Ap:lle. Pysy erossa siskonrakkaista.

        Aivan, et ole tuollaisen miehen arvoinen.

        Jätä hänet sellaisille, jotka osaavat arvosta häntä.


      • haloo ihmiset
        hohoijaaaaar kirjoitti:

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.

        Sydänkohtauksessa ei tule velvoittaa ja vastuuttaa veljeä, jolla luultavimmin ei ole lääkärin koulutusta, ja vaikka olisikin, soitto tulee tehdä EHDOTTOMASTI 112 -numeroon, ei veljelle! Itse pidän seksin aikana kännykän aina äänettömällä.. Kuulostaa kyllä aika pahalta tilanteelta.


      • Liukas-Ville
        hohoijaaaaar kirjoitti:

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.

        "Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?"

        Joo. Mutta vastaavasti, entä jos kyseessä olisi anoppi?


      • voiluoja...
        haloo ihmiset kirjoitti:

        Sydänkohtauksessa ei tule velvoittaa ja vastuuttaa veljeä, jolla luultavimmin ei ole lääkärin koulutusta, ja vaikka olisikin, soitto tulee tehdä EHDOTTOMASTI 112 -numeroon, ei veljelle! Itse pidän seksin aikana kännykän aina äänettömällä.. Kuulostaa kyllä aika pahalta tilanteelta.

        Ja älykkyysosamääräsi oli???

        Aivaan uskomattomia kommentteja...


      • on sulla jutut
        hohoijaaaaar kirjoitti:

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.

        "Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen,"

        Mistä päättelit että sisko oli saanut sydärin? Eiköhän sillä ollu palanut vessasta lamppu, tai jotain vastaavaa.

        Jos minun mutsi soittaisi että saanut sydärin, niin nauraisin paskaisesti sanoisin että paha saa palkkansa.


      • tulkinnat käsistä
        hohoijaaaaar kirjoitti:

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.

        Eli sisko siis sai sydänkohtauksen? Ja tämän luit rivien välistä? Mitkä rivit olivat kyseessä?

        Mitä tahansa asiaa on helppo puolustella ja toista syyllistää, kun keksii sille vain mieleisensä skenaarion.

        "Mitä, kehtasitko syyttää puolisoasi uskottomuudesta, kun hän selvästi oli antamassa suusta suuhun hengitystä seinää vasten sairahkohtauksen komistukselle/kaunistukselle?"

        "Kehtasit huutaa sille kylkeesi ajaneelle autoilijalle, vaikka hän saattoi olla huippukirurgi joka oli juuri syöksymässä pelastamaan kuolemaisillaan olevaa pientä sydänsiirtopotilasta. Oletko joku sairas lastenvihaaja?"

        Pienellä mielikuvituksella maailmasta ja ympäröivästä todellisuudesta saa tehtyä juuri sellaisen kuin mitä itse haluaa, eikä tarvitse välittää turhista tosiasioista. Olisiko ap:ltä kannattanut edes kysyä oliko sisko saanut sairaskohtauksen, ennen kuin aloit syyllistämisen keksittyjen syiden varjolla?

        Mikä lause tai sai sinut yleensä päättelemään että sisko on saanut sydänkohtaukseen verrattavissa olevan hädän?

        Eikö ensimmäinen asia olisi soittaa hätänumeroon eikä veljelle? Jos sisko on saanutkin sairaskohtauksen, ja mies ryntää ns. pois tilanteesta/päivälliseltä/sängystä, niin mikä ihme vaikka siinä kenkiä jalkaan laittaessa on sanoa että nyt on kiire, sisko sai kohtauksen/joutui onnettomuuteen jne? Kiire on niin järjettömän kova ettei edes syytä ehdi sanoa omalle tyttö/poikaystävälleen?

        Purnasiko aloittaja siitä että sisko saa jatkuvasti sairaskohtauksia, jonka takia veljen täytyy häntä hoitaa? Tapahtuuko tätä jatkuvasti? Kun minulle viestistä jäi se kuva että tuota tapahtuu jatkuvasti erilaisista syistä.

        " Hänen siskollaan on vaikeaa kyllä..." ei taas kerro millä tavalla hänellä on vaikeaa, eli tilannetta ja ihmisten motiiveja ei voi pelkästään tuon pohjalta tulkita mihinkään suuntaan, saati ketään alkaa sättimään.


      • keinoja on
        haloo ihmiset kirjoitti:

        Sydänkohtauksessa ei tule velvoittaa ja vastuuttaa veljeä, jolla luultavimmin ei ole lääkärin koulutusta, ja vaikka olisikin, soitto tulee tehdä EHDOTTOMASTI 112 -numeroon, ei veljelle! Itse pidän seksin aikana kännykän aina äänettömällä.. Kuulostaa kyllä aika pahalta tilanteelta.

        "Itse pidän seksin aikana kännykän aina äänettömällä.. "

        Minä olen ladannut netistä puhelimeeni sellaisen ohjelman mikä soittaa ajastetusti soittoäänen. Voin ajastaa sen keskelle suunniteltua seksihetkeä ja olla juttelevinani puhelimessa niin kauan että mies pitkästyy ja menee ulos tekemään omia juttujaan, eikä mies pääse valittamaan että olen pihtari tms.


      • mieli pide
        voiluoja... kirjoitti:

        Ja älykkyysosamääräsi oli???

        Aivaan uskomattomia kommentteja...

        niin mitä olete mieltä onk o kyse emä hitleriydestä?


      • ota heti selvää!
        eepui kirjoitti:

        Ap:lle. Pysy erossa siskonrakkaista.

        Se häippäseminen moneksi päiväksi ei ole normaalia, ota selvää onko oikeasti mikään sisko.


      • ei ole ok
        haloo ihmiset kirjoitti:

        Sydänkohtauksessa ei tule velvoittaa ja vastuuttaa veljeä, jolla luultavimmin ei ole lääkärin koulutusta, ja vaikka olisikin, soitto tulee tehdä EHDOTTOMASTI 112 -numeroon, ei veljelle! Itse pidän seksin aikana kännykän aina äänettömällä.. Kuulostaa kyllä aika pahalta tilanteelta.

        En ymmärtäisi häippäsyä edes yhdeksi päiväksi.


      • ei sellaista lue
        Liukas-Ville kirjoitti:

        "Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?"

        Joo. Mutta vastaavasti, entä jos kyseessä olisi anoppi?

        Minkä sydänkohtauksen muka?


      • on sen toisen kanssa
        tulkinnat käsistä kirjoitti:

        Eli sisko siis sai sydänkohtauksen? Ja tämän luit rivien välistä? Mitkä rivit olivat kyseessä?

        Mitä tahansa asiaa on helppo puolustella ja toista syyllistää, kun keksii sille vain mieleisensä skenaarion.

        "Mitä, kehtasitko syyttää puolisoasi uskottomuudesta, kun hän selvästi oli antamassa suusta suuhun hengitystä seinää vasten sairahkohtauksen komistukselle/kaunistukselle?"

        "Kehtasit huutaa sille kylkeesi ajaneelle autoilijalle, vaikka hän saattoi olla huippukirurgi joka oli juuri syöksymässä pelastamaan kuolemaisillaan olevaa pientä sydänsiirtopotilasta. Oletko joku sairas lastenvihaaja?"

        Pienellä mielikuvituksella maailmasta ja ympäröivästä todellisuudesta saa tehtyä juuri sellaisen kuin mitä itse haluaa, eikä tarvitse välittää turhista tosiasioista. Olisiko ap:ltä kannattanut edes kysyä oliko sisko saanut sairaskohtauksen, ennen kuin aloit syyllistämisen keksittyjen syiden varjolla?

        Mikä lause tai sai sinut yleensä päättelemään että sisko on saanut sydänkohtaukseen verrattavissa olevan hädän?

        Eikö ensimmäinen asia olisi soittaa hätänumeroon eikä veljelle? Jos sisko on saanutkin sairaskohtauksen, ja mies ryntää ns. pois tilanteesta/päivälliseltä/sängystä, niin mikä ihme vaikka siinä kenkiä jalkaan laittaessa on sanoa että nyt on kiire, sisko sai kohtauksen/joutui onnettomuuteen jne? Kiire on niin järjettömän kova ettei edes syytä ehdi sanoa omalle tyttö/poikaystävälleen?

        Purnasiko aloittaja siitä että sisko saa jatkuvasti sairaskohtauksia, jonka takia veljen täytyy häntä hoitaa? Tapahtuuko tätä jatkuvasti? Kun minulle viestistä jäi se kuva että tuota tapahtuu jatkuvasti erilaisista syistä.

        " Hänen siskollaan on vaikeaa kyllä..." ei taas kerro millä tavalla hänellä on vaikeaa, eli tilannetta ja ihmisten motiiveja ei voi pelkästään tuon pohjalta tulkita mihinkään suuntaan, saati ketään alkaa sättimään.

        Miksi et tiedä siskosta enempää? Ette taida olla kovin läheisiä, kun et tiedä miksi hän viettää aikaansa sen siskoksi nimittämänsä naisen kanssa eikä sinun.


      • fghjulk

        Mun naapuritilalla asuu sisko ja veli. Sisko on 26 v. ja veli 24v. Heidän vanhempansa omistivat tilan, mutta erosivat ja molemmat halusi muuttaa kaupunkiin. Nuoriso tahtoi jatkaa maanviljelyä joten muuttivat lapsuudenkotiinsa takaisin.

        Heidän kaupoillakiertelystä en tiedä, mutta lenkillä nuo näyttävät yhdessä käyvän. Molemmat ovat koko elämänsä olleet suunnistajia, juoksijoita jne joten tuo aina ymmärrettävää.. Eikä siellä maalla niin kauheasti ole lenkkiseuraa tarjolla. Ihan normaaleja tyyppejä aina olleet, lapsena leikittiin aina yhdessä. Molemmat seurustelevat tahoillaan, enkä usko että ihan hetimmiten ovat muuttamassa tilalta poiskaan, joten heidän kumppanit ainakin kestävät tilanteen :)

        Kuten ap jo sanoikin; asuvat yhdessä olosuhteiden pakosta. Joten mitä sitä itkemään, jos ei kelpaa, niin kannattaa hankkia uus kumppani.

        On hölmöä olla noin mustasukkainen. Mieti vaikka sitä, kun saat lapsia jonkun miehen kanssa, sinä et ole enää maailman keskipiste. Voit ihan hyvin oppia nyt jakamaan miehesi huomion. Itse ainakin olisin iloinen, jos saisin noin lämpimän ja välittävän miehen.


      • hoh hoijaa
        hohoijaaaaar kirjoitti:

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.

        kyllä sisko on valitettavasti tärkeämpi,kuin ventovieras ei sukulainen.siskon ja veljen väliin on turha ulista.samoin on isän ja äidin kanssa,turha siinä on ventovieraan ei sukulaisen ulahdella.omat sukulaiset ovat tärkein asia,sitten on muitten asioiden vuoro.suku on kallein ja tärkein asia jotka auttaa toisiaan elämässä.oletko edes yrittänyt muuta kuin pelkkää seksiä.elämä on aivan jotain muuta kuin seksi,se on vain lisääntymistä varten,sekin vain yhdesänkuukauden välein.


      • Salla8
        keinoja on kirjoitti:

        "Itse pidän seksin aikana kännykän aina äänettömällä.. "

        Minä olen ladannut netistä puhelimeeni sellaisen ohjelman mikä soittaa ajastetusti soittoäänen. Voin ajastaa sen keskelle suunniteltua seksihetkeä ja olla juttelevinani puhelimessa niin kauan että mies pitkästyy ja menee ulos tekemään omia juttujaan, eikä mies pääse valittamaan että olen pihtari tms.

        Miksi olet miehen kanssa jos et halua häntä seksuaalisesti?! Seksi erottaa kaverisuhteen parisuhteesta. Ole hyvä ja eroa. Sääliksi käy mies, kun noin pelleilet hänellä ja hänen tunteillaan. Sikamaista käytöstä.


      • tulkinnat käsistä
        on sen toisen kanssa kirjoitti:

        Miksi et tiedä siskosta enempää? Ette taida olla kovin läheisiä, kun et tiedä miksi hän viettää aikaansa sen siskoksi nimittämänsä naisen kanssa eikä sinun.

        Tuo oli minulle tarkoitettu?


      • huolenpito1
        on sulla jutut kirjoitti:

        "Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen,"

        Mistä päättelit että sisko oli saanut sydärin? Eiköhän sillä ollu palanut vessasta lamppu, tai jotain vastaavaa.

        Jos minun mutsi soittaisi että saanut sydärin, niin nauraisin paskaisesti sanoisin että paha saa palkkansa.

        Tekisit myös laiminlyöntirikoksen.Joutuisit mahdollisesti vastuuseen pelastusvelvollisuun laiminlyönnistä.


      • mene ja tiedä

        Oliskohan kuitenkin niin jotta hän todella on sisko "siis etunimi", näin ollen lisäksi hän voikin olla miehesi julkirakastaja "ei salarakas".


      • Anonyymi
        hohoijaaaaar kirjoitti:

        Epänormaalia? Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?

        Kyllä itsekin rientäisit avuksi.

        Tai sitten olet taas näitä, joita on potkittu kotoa heti kun täytit 18v ja sen jälkeen näit vanhempiasia/sukulaisia vain jouluna, jos silloinkaan.

        Ai että kun äiti soittaa . . . saa sydänkohtauksen !? : O Taitaapa äiti silloin olla oikea ENNUSTAJA EUKO ! Mitähän SEURAAVAKSI ?


      • Anonyymi
        Liukas-Ville kirjoitti:

        "Jos äitisi soittaisi sulle, että saa sydänkohtauksen, niin sanoisitko hänelle, että odotta pari tuntia, mulla on seksi keskeen?"

        Joo. Mutta vastaavasti, entä jos kyseessä olisi anoppi?

        Jooooo ! mutta anoppia pitää panna hieman varoen. Ainakin niin pitkää, kun alkaa oppia tuntemaan kestääkö anoppi ja millaista naimista. Ainakin minä tein aikoinaan hommat noin. Ikä ihminen siis anoppi ei saata ihan mitä, vaan seurauksitta kestää. Joten opetellaan tuntemaan toisemme ja kuunnellaan TOIVEITA ! miten kumpikin voisi saada parhaan tyydytyksen. Sanoo mies, joka suihkunsa tuhansia kertoja syvälle anoppinsa sisälle laukaisi PARKAISTEN ! Esim. autossa, aitassa, metsässä puiden katveessa marja reissulla, soutu veneessä laineilla, saunana lauteilla mattopyykillä melkein missä VAAN !


      • Anonyymi
        fghjulk kirjoitti:

        Mun naapuritilalla asuu sisko ja veli. Sisko on 26 v. ja veli 24v. Heidän vanhempansa omistivat tilan, mutta erosivat ja molemmat halusi muuttaa kaupunkiin. Nuoriso tahtoi jatkaa maanviljelyä joten muuttivat lapsuudenkotiinsa takaisin.

        Heidän kaupoillakiertelystä en tiedä, mutta lenkillä nuo näyttävät yhdessä käyvän. Molemmat ovat koko elämänsä olleet suunnistajia, juoksijoita jne joten tuo aina ymmärrettävää.. Eikä siellä maalla niin kauheasti ole lenkkiseuraa tarjolla. Ihan normaaleja tyyppejä aina olleet, lapsena leikittiin aina yhdessä. Molemmat seurustelevat tahoillaan, enkä usko että ihan hetimmiten ovat muuttamassa tilalta poiskaan, joten heidän kumppanit ainakin kestävät tilanteen :)

        Kuten ap jo sanoikin; asuvat yhdessä olosuhteiden pakosta. Joten mitä sitä itkemään, jos ei kelpaa, niin kannattaa hankkia uus kumppani.

        On hölmöä olla noin mustasukkainen. Mieti vaikka sitä, kun saat lapsia jonkun miehen kanssa, sinä et ole enää maailman keskipiste. Voit ihan hyvin oppia nyt jakamaan miehesi huomion. Itse ainakin olisin iloinen, jos saisin noin lämpimän ja välittävän miehen.

        Melko varmasti yön tunteina harrastavat seksiä siis nuo sisko ja veli. ihan pakostahan se siihen ajautuu, kun mies ja nainen yhdessä elävät. Oppivat päivä päivältä enemmän toisensa tuntemaan. Kyllä se niin on veli päätyy siskonsa haarojen väliin ennen pitkää, mutta mikäs sen kauniimpaa. Ja nukkuvat sitten onnellisina vierekkäin toisiinsa kietoutuneina.


    • Näin tänään...

      Mun mielestä se on hienoa että jossain perheissä vielä välitetään toisistaan. Perhe on pysyvä, uudet kumppanit eivät.

      Mitä tiedät siskosta? Onko hän masentunut? Jos hän on koittanut itsemurhaa, voi veljen suojeluvietti olla ylivirittynyt ja ihan aiheesta. Onko perheessä ollut ongelmia? Onko veli aina huolehtinut siskostaan, jos vanhemmat siihen ei ole pystynyt? Kuvitellaan alkoholistiperhe. Tai huumeperhe. Vanhemmat jättävät vanhemmuuden pois. Yleensä perheen vahvin lapsi yrittää ottaa vanhempien paikan heikommille sisaruksilleen.

      Tai sitten he vain pitävät toistensa seurasta...? Mitä pahaa siinä voi olla? Suomalaiseen kulttuuriinhan sellainen ei sovi; eihän omasta perheestään voi tykätä!! Siinä vaiheessa kun seksuaalissävytteistä toimintaa näkyy, voi todeta että jotain on pielessä. Mutta esim saunassakäynti perheen kanssa myös aikuisiällä on ihan normaalia.

      Ja mietippä nyt itekin miksi miehesi suuttui! Hän arvostaa siskoaan suuresti ja ilmeisesti suojelee häntä. Ja sinä teet tästä kauniista ja hyvästä asiasta jotenkin saastaisen ihmeellisellä prinsessamustasukkaisuudellasi.

      Miksi sinun pitäisi olla perillä heidän kahdenvälisistä asioista? (viitaten tuohon että heillä on omat juttunsa) Minulla on jokaisessa ihmissuhteessa omat juttuni, mistä muiden ei tarvitse tietää/ymmärtää mitään. Lisäksi minulla on omat juttuni itseni kanssa, mitä en jaa parhaalle ystävälleni tai miehelleni tai kenellekään.

      Minun perheeni on rikki. En ole väleissä äitiini enkä siskooni, veljeni kanssa nähdään ehkä kerran vuoteen jos silloinkaan, isäni kanssa taas on läheiset välit ja ollaan tekemissä kerran viikkoon ainakin. Nautin siitä, kun tiedän, että isäni ei minua hylkää ja jos vaikka nyt, kesken hänen työpäivänsä soitan että on hätä ja tarvitsen pahasti apua, hän tulee heti. Luotan mieheeni suuresti, mutta isääni voi luottaa vielä enemmän. Sinun miehesi on varmasti myös luotettava, mutta siskolleen hän on takuuvarma tuki.

      Ja sänkyhommatko on niin pyhää että menevät perheen ohi? Mitä jos sisko saa vaikka paniikkikohtauksia? Pitäisikö veljes sanoa, että pelkää rauhassa, mulla on panot kesken? :D Hitto, jos mun kaveri soittaa että tarvitsee pahasti apua, ja olen panemassa (ja jostain syystä vastaan puhelimeen) menen varmasti, panna kerkeää muulloinkin.

      Mutta onhan se kurjaa ja kamalaa kun sinä naisena joudut välillä olemaan sivussa huomiosta etkä aina saa mitä sinä haluat. Minuakin kiukuttaa kun miehen lapset saavat välillä enemmän huomiota kuin minä ja seksihommat pitää keskeyttää kun lapsi herää yöllä. Tai jos hellyyshetken keskeyttää lapsi joka on satuttanut itsensä. Ihan sairastahan tämäkin.

      Ja kysymykseesi kuinka moni jaksais tälläistä, ni minä ainakin. Jos tuollainen ei pikkuprinsessalle kelpaa niin lähe kävelemään, äläkä yritä muuttaa miestäsi.

      • niiiinku

        ihmeitä kyselet.


      • niinpäniin

        Hyviä huomioita sinänsä, mutta ongelmana on edelleen se, että ne perustuvat omiin kuvitelmiisi siitä mistä on kyse. Ap:n pitäisi avata tuota suhdetta tarkemmin.


    • lifemocker

      jos sä vaadit kumppaniasi valitsemaan sinun ja hänen kaveriensa/sukulaistensa väliltä niin tulet häviämään. aika harva laittaa kumppaninsa elämänsä edelle, sillä ystävät ja sukulaiset pysyy sun elämässä, kumppanit taas vaihtuvat

      sun pitää itse miettiä mitä pystyt hyväksymään ja mitä et

      • jeba jeee

        Ei taida aloittajalla olla sisaruksia, tai sitten heidän välinsä "eivät ole normaalit" kuten ap epäili poikaystävästään.

        Jos kumppani arvostaa minua, osoittaa välittämisensä sanoin ja teoin, ei kai ole minulta pois, että hänellä on muitakin todella rakkaita ja läheisiä ihmisiä. Sehän on vain ihanaa ja arvokasta.

        Todellakin, kuten yllä jo kirjoitettiin: upeaa, että välittämistä, auttamista, aitoa läsnäoloa ja näiden kaikkien arvostamista vielä löytyy.

        Oma napa on tärkeä, mutta sellainen löytyy ihan jokaiselta muultakin. Läheisiltä, heidän läheisiltään ja aivan ventovierailta myös. Kaikki tärkeitä!


      • Oivaorvokki

        Minusta aloittaja oli kyllä oikeassa, ellei hän kovin paljon suurentele tilannetta. Kyllä vakituinen elämänkumppani on ykkössijalla, mutta ei voida sanoa, että pitää valita joko tai. Tietysti siskoonkin on pidettävä läheiset välit. Ryhtyessään vakituiseen parisuhteeseen mies kuitenkin sitoutuu ottamaan elämänkumppaninsa ykköseksi, ja tuollainen liiallinen yhteiselämä siskon kanssa ei ole normaalia, vaikka siihen ei mitään intiimiä kuuluisikaan.

        Ovatko mies ja sisko joutuneet aina turvautumaan toisiinsa, eli ovatko vanhemmat olleet surkimuksia, jotka eivät ole pystyneet tarjoamaan turvaa lapsilleen. Mielestäni teidän kolmen pitäisi mennä terapeutille, jotta mies ja sisko pystyisivät hiukan irroittautmaan toisistaa. Sisarustrn kuuluu kasvaa yhdessä, mutta ikuisina heidän pitää pystyä irroittautumaan toisistaan ja ryveta elämään omaa elämäänsä, vaikka tietysti hyvät väli pitää säilyttää.


      • Eikö aloittaja epäillyt pahinta? Se ettei se ole oikea sisko ja jos on niin onko tilanne mennyt sukurutsaukseen? Jos aloittaja perustelisi suomeksi mitä todella pelkää.


      • Anonyymi

        Minä vai sukulainen? Saattasin jo kysyä, julmaa, mutta vaimon kanssa on oma koti/perhe.
        Vähän sama tilanne mutta vaimo hyysää siskoaan.
        Josbse sanoo vaikka että en jaksa olla täällä omassa yksiössä (10km päässä) vaimo o heti järkkäämässä kyytiä hänelle ja tulee siis meille.
        Entä sitte? No ymmärrän vaikka pari yötä jos vaikeaa, mutta kyllä viikko kaks tai kolme on liikaa, sen jälkeen on pari yötä omalla ja taas takaisin kun vähänkin inisee kun on niin vaikeeeta. Eikä asiaa auta ettö on ymmärtänyt kelan asiat omalla tavalla
        Esim työkyvytön tarkoittaa ei tarvitse tehdä eikä. Pidä tehdä töitä, käsittää siis kaiken työn (siivous, lasten vahtiminen, pyykkäys ynm. No kaikkihan tietää mitä töitä talossa on! Eli"kelan papereissa lukee työkyvytön, minähän en tee mitään töitä"
        Ja on muuten sohva kovassa käytössä, normi päivä valvoo yöt, vaikka pitäs olla hiljaa, muksu aamulla kouluun jne. Päivät nukkuu, herää ehkä 4-5 aikaa päivällä. Ja kas kummaa kun ei ole yhtääv vaikeeta. Äh missä menee raja, ja yksityisyys, ja oma KOTI!! 😤. Jos 10km päähän pitös päästä asioille, se soittaa siskolle (vaimolle) että vaikls 4pv päästä olis vaikka lääkäri, no sehö pitää heti hakea ettei vaan myöhästy. Kun ei ite pääse millään tai on niin vaikeeta /kallista 😤
        Sinne lääkäriinkiin pitää viedä kun ei ole kyytiä/jaksa kävellä


    • koetahanjaksella

      Ymmärrän kyllä tuon, että on vähän, no vähän enemmänkin outoa, jos sisko menee kaiken edelle noinkin paljon, että jopa sängystä pitää hypätä äkkiä siskon luo pienimmästäkin syystä... Kyllähän se varmaan ottaa koville seurata tuollaista sisarrakkautta, ettei osata olla toisistaan erossa päivääkään... pidemmän päälle varmasti tulee olemaan rankkaa, jos tuollaisena jatkuu aina. Oletko muuten tutustunut poikaystävän perheeseen jo?

      Et voi tuolle oikein mitään muuta kuin päättää, että kestätkö tuon menon vai etsitkö miehen, joka pitää sinua ja seuraasi suuremmassa arvossa kuin sukulaista, jota ehtii kyllä varmasti nähdä muulloinkin. Vaikka seuraavana päivänä, jos joitan ilmenee. Tuskin sillä mikään niin kova hätä oikeasti on ollut? Toki jos talo tulessa tms. niin ymmärtää että kiirehän siinä tulee lähteä auttamaan. Ja sehän on selvä, että parisuhde kärsii tuollaisesta ja tulee hylätty olo.

      • luulenpa..

        Puhelimessakin saa aika monta hätää hoidettua, ilman että tarvitsee rynnätä kuin riivattuna ulos.


      • rynnätä riivattuna..
        luulenpa.. kirjoitti:

        Puhelimessakin saa aika monta hätää hoidettua, ilman että tarvitsee rynnätä kuin riivattuna ulos.

        meillä on vain ap:n näkemys tapahtumista.

        Ehkä tuo avuksi lähteminen voi olla vaikkapa "okei, tuun jossain vaiheessa iltaa käymään"


    • Erikoista..

      Jos sisko on jotenkin kehitysvammainen tai hänellä on masennusta tai mielenterveysongelmia on asia ihan ymmärrettävä. Oletko puhunut miehen kanssa yhteenmuutosta. Miten jos asunton olisi sen verran isompi että sisko mahtuu asumaan siellä myös niin että hänellä olisi oma huone.

      Jos he asuvat taloudellisista syistä yhdessä, voisit ottaa puheeksi sen että haluat miehesi viettävän enemmän aikaa sinun kanssa. Voisitteko vaikka lenkkeillä kolmistaan.

      • muuta kivaa

        Kolmistaan voi tehdä muutakin kuin lenkkeillä.


    • huhhuh1

      Ei ole normaalia. En jaksaisi katsella yhtään. Outoa jos ei edes vaivaudu selittämään mikä on. Hämärää touhua. Ties mikä sukurutsaus tai narsismi taustalla, jos ei kerro mitään??! Jos tietäisi 100%:sti että siskolla on joku vakava sairaus, voisi jotenkin kaukaisesti eläytyä tilanteeseen. Kesken kaiken ei rynnätä siskon avuksi joka asiassa, sisko on aikuinen ihminen jo... Ja oppii itsekin tekemään, ilman että 24h joku hyysää. Miehen kuuluu olla seurustelukumppaninsa kanssa ensisijassa eikä vauhkoontua suvusta, jos on aikuiseksi kasvettu. Onko kyseessä oikea sisko vai "sisko" - onko hänellä VAIMO muualla?? Tai säätöä. Tai voihan hänellä siskokin olla, mutta entä sen lisäksi?

      Minä veikkaan että hän ei menekään siskon luokse, vaan jonkun naisen... Koska hermostuu, jos kysyy selitystä. Ja ei anna selitystä. Sekä on poissa suuttuneena sen jälkeen. Selvitäpä miehen taustaa uudelleen. Kerro miten kävi! Miehen pitäisi olla suuttumatta sinulle täysin turhasta. Ei luotettavalta mieheltä vaikuta?

      • Dino Rex

        "Miehen pitäisi olla suuttumatta sinulle täysin turhasta. Ei luotettavalta mieheltä vaikuta?"

        Otatko sä asian ihan rauhallisesti jos sulle aletaan vihjailla että sulla on seksisuhde veljesi kanssa?


      • mopo käsissä 50v

        lähinnä paha narsismi.
        Poista luvuista ja elämästäsi tuo elukka jätkä !

        Ja kuten sanottua sekin, että veri on vettä sakeampaa....

        samanlaisessa ollut ja suhde ei kehity koskaan terveeksi...itteni löysin teholta kaikkien ressioireiden jälkeen...

        Laita jätkä käveleen siskonsa huomaan.


      • lifemocker
        Dino Rex kirjoitti:

        "Miehen pitäisi olla suuttumatta sinulle täysin turhasta. Ei luotettavalta mieheltä vaikuta?"

        Otatko sä asian ihan rauhallisesti jos sulle aletaan vihjailla että sulla on seksisuhde veljesi kanssa?

        "Otatko sä asian ihan rauhallisesti jos sulle aletaan vihjailla että sulla on seksisuhde veljesi kanssa? "

        :D :D


      • hyvä kysymys mutta
        Dino Rex kirjoitti:

        "Miehen pitäisi olla suuttumatta sinulle täysin turhasta. Ei luotettavalta mieheltä vaikuta?"

        Otatko sä asian ihan rauhallisesti jos sulle aletaan vihjailla että sulla on seksisuhde veljesi kanssa?

        Voisin suutahtaa vähän. Mutta jäisin kertomaan paikan päälle asian oikean laidan, ja toinen voisi kysyä lisäkysymyksiä. Sillähän se selviäisi jos salattavaa ei ole! :) Tajuaisi siinä itsekin että viettääkö liikaa aikaa suvun kanssa.


      • luhuuuuuussseeeer
        mopo käsissä 50v kirjoitti:

        lähinnä paha narsismi.
        Poista luvuista ja elämästäsi tuo elukka jätkä !

        Ja kuten sanottua sekin, että veri on vettä sakeampaa....

        samanlaisessa ollut ja suhde ei kehity koskaan terveeksi...itteni löysin teholta kaikkien ressioireiden jälkeen...

        Laita jätkä käveleen siskonsa huomaan.

        Jatka sinä vaan dokaamista ja jätä typerät neuvosi :D


      • lifemocker
        hyvä kysymys mutta kirjoitti:

        Voisin suutahtaa vähän. Mutta jäisin kertomaan paikan päälle asian oikean laidan, ja toinen voisi kysyä lisäkysymyksiä. Sillähän se selviäisi jos salattavaa ei ole! :) Tajuaisi siinä itsekin että viettääkö liikaa aikaa suvun kanssa.

        "Mutta jäisin kertomaan paikan päälle asian oikean laidan"

        voidaan sitten miettiä, että miksi ylipäätään on ihmisen kanssa joka pitää sua insestin-harrastajana...


      • NAINEN9
        Dino Rex kirjoitti:

        "Miehen pitäisi olla suuttumatta sinulle täysin turhasta. Ei luotettavalta mieheltä vaikuta?"

        Otatko sä asian ihan rauhallisesti jos sulle aletaan vihjailla että sulla on seksisuhde veljesi kanssa?

        En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta voisin sanoa että jos mulle tollasta vihjailtais, niin en tietenkään välttämättä IHAN rauhallisesti ottais.Olisin vain että what ja sanoisin että ei todellakaan! En todellakaan suuttuis ja lähtis moneksi päiväksi jonnekkin wittuun. Eli toi että suuttuu noin paljon ,eikä ota edes yhteyttä on todella epäilyttävää!! Ehkä heillä onkin jotain sukurutsausta tai sitten ei ole oikea sisko!!!


      • niin.
        lifemocker kirjoitti:

        "Mutta jäisin kertomaan paikan päälle asian oikean laidan"

        voidaan sitten miettiä, että miksi ylipäätään on ihmisen kanssa joka pitää sua insestin-harrastajana...

        Jos viettää 24h sisaruksensa kanssa ja lähtee kesken aktin sinne, niin väistämättä tulisi hetkellisesti mieleen että mikä on vialla. Ei välttämättä sukurutsaus. Mutta kai tiedät, kun nettipalstoillakin jotkut kirjoittaa kuinka sisko kiehtoo.


      • juu.
        NAINEN9 kirjoitti:

        En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta voisin sanoa että jos mulle tollasta vihjailtais, niin en tietenkään välttämättä IHAN rauhallisesti ottais.Olisin vain että what ja sanoisin että ei todellakaan! En todellakaan suuttuis ja lähtis moneksi päiväksi jonnekkin wittuun. Eli toi että suuttuu noin paljon ,eikä ota edes yhteyttä on todella epäilyttävää!! Ehkä heillä onkin jotain sukurutsausta tai sitten ei ole oikea sisko!!!

        Samaa mieltä. Tai jos onkin sisko kyseessä, niin jotenkin liikaa liimauduttu siskoon (ja sisko mieheen) jos lähtee aina kesken kaiken siskolle. Mies tekee omatkin päätökset, eikä sätkynukkena riennä anopin, siskon tai äitinsä perään vihjauksesta. Pitäisi olla jotkut säännöt milloin ja miten. Vaikka omapahan on asiansa.


    • Siitäkö se tuleekin se sana siskonpeti?:)

    • Pidä se

      Sika !

    • drtytyryhrtyrthy

      Ei siinä ole mitään omituista että veli välittää siskostaan. Voihan heidän perheensä menneisyydessä olla jokin iso arpi josta sinä et tiedä ja tästä syystä he ovat erityisen läheisiä. Minusta on hienoa, että he ovat läheisiä. Itselläni on kaksi siskoa (meitä siis kolme), minä olen keskimmäinen, vanhempi siskoni on narkkari ja koukussa amfetamiiniin, agressiivinen ja kieltää ongelmansa, nuoremman siskoni ovat vanhempamme lellineet kakarana pilalle joten hänestä on tullut varsin itsekeskeinen ja "prinsessa". Minulla ei siis ole mitään yhteyksiä siskoihini vaikka meitä on KOLME!
      Jos sinä olet kateellinen heidän suhteestaan niin sinä olet väärässä, eihän sisarussuhde ole edes verrattavissa seurustelusuhteeseen, kaksi täysin eri asiaa. Taidat muuten itse olla ainut lapsi koska et ymmärrä sisarusuhteen luonnetta? Jos tosin olet hänelle esittänyt ongelmasi ja hän suuttui sinulle siitä, olet väärän ihmisen kanssa. Mahdollisesti sinä tarvitsen miehen jonka elämässä on vain yksi ihminen, sinä. Ehka pitäisi hankkia mies jolla ei ole minkäänlaista sosiaalista verkostoa ympärillänsä? SIlloin sinä olet keskipiste. :)

      • highly doubt that

        Kun teitä on kerta jopa KOLME ja mielestäsi kaksi muuta siskoasi on vikoja täynnä niin sinä olet siis tottakai se "terve" ja normaali sisarus?


      • nurkxomiltksy
        highly doubt that kirjoitti:

        Kun teitä on kerta jopa KOLME ja mielestäsi kaksi muuta siskoasi on vikoja täynnä niin sinä olet siis tottakai se "terve" ja normaali sisarus?

        Ainakaan juuri noita narkkari ja prinsessa piirteitä löydy. Hyvä Sherlock, melkein päättelit oikein!


    • weird.

      Heillä tuntuu vain olevan tavallista paremmat sisarus välit. Joka on toki hienoa mutta samalla näin suomalaisen silmistä katsoen hieman pelottavaa.

      • - vaikea pyörre -

        Aikuistumiseen kuuluu eriytyminen lapsuusperheestä. Välit voivat olla hyvät ja sisarukset voivat tavata usein. Mutta miksi 'nuoripari' ei saa omaa rauhaa. - Esm: Tällaisia anoppeja on, jotka eivät poikaansa päästä olemaan tyttöystävänsä luona ja anna perustaa perhettä. - Jos kyseessä ei ole sairaus, jonka takia miesystäväsi tarvitsee holhota sisartaan, outo juttu! Ja siitä sairaudesta/huoltotarpeesta varmasti voitaisiin keskustella avoimesti. Mykkäkäulua pitävä miesystäväsi jättää sinut yksin vakavan asian kanssa, ei hänkään ole kypsä vuorovaikutussuhteissaan. - Ammattiauttaja? - Tai ero. Tämä asia syö sinut loppuun!
        - Samantapainen juttu aiheutti minulle eron miehestäni, kyseessä ei ollut sisko, vaan kaverin vaimo, jonka kanssa selän takana puuhattiin kaikenlaista, ja asiasta ei voitu keskustella juuri miehen mykkäkoulun ja pakenemisen takia, kun siitä kiinni jäi useita kertoja.


    • Paranormaalia

      Mahtaa olla naapurustossa mukavaa kun se sulhosi hyppää päältäsi ja painelee antenni oikosena sisarensa luo.
      Oma valinta,,ei kaikin tavoin ehken onnistunut.

      • Kahden asia

        Oma seurustelu kumppani tai peräti vaimo menee siskon ohi. Itse en sietäisi saisi jäädä hoitelemaan siskonsa. Jos sairas hoitoa saa muulta taholta siis asiantuntijoilta. Siskolta vääri vaatia ja mennä parin väliin. Ei kuulu hänelle. Se on vain kahden ihmisen oma asia!
        Joko on kanssasi tai on sitten siskonsa kanssa kun noin kiinteää yhteyttä on.


      • hauskaa on

        Riemu repesi valloilleen tästä sanan käytöstä!!!!!!!!!!!:o))))))))))


    • typerää touhua

      Kuinka te Suomi24:n toimituksessa jaksatte keksiä näitä höpöhöpö-juttuja jatkuvasti? Toimittaja itse keksii mitä typerämpiä juttuja ja innoissaan liittää niitä etusivulle, kuin muka jonkun muun kirjoittamana. Aina on kuitenkin sama tekijä asialla.

      • ???????????????????

        Riippuu siskosta. Nä on kivoi aiheita, mielikuvitusta kyllä tarvii.


      • Ei huuhaata

        No niin... syyttelevä sormi taas. Ei toimittaja keksi. Nää on tosia juttuja. Narsisti exäni tunnusti minulle joskus lapsuudessaan 'touhunneensa 'siskonsa kanssa. JA ON EDELLEEN HÄNEN KANSSAAN HYVÄÄ PATAA ..niin sanotusti. Koittihan ex siskoani ja äitiänikin. Minua kohdeltiin kuin ilmaa ja mustaamaalataan vieläkin. Olin se 'pahan alku ja juuri'. ASIAHAN ON KYLLÄ TOISIN PÄIN. ONNEKSI OTIN ERON. EN KADU. Tehkööt he mitä haluavat. SAIRAITA IHMISIÄ HE OVAT TUOLLAISET. TEESKENTELEVÄT USKOVAA MUIDEN EDESSÄ.


      • Sairasta touhua
        Ei huuhaata kirjoitti:

        No niin... syyttelevä sormi taas. Ei toimittaja keksi. Nää on tosia juttuja. Narsisti exäni tunnusti minulle joskus lapsuudessaan 'touhunneensa 'siskonsa kanssa. JA ON EDELLEEN HÄNEN KANSSAAN HYVÄÄ PATAA ..niin sanotusti. Koittihan ex siskoani ja äitiänikin. Minua kohdeltiin kuin ilmaa ja mustaamaalataan vieläkin. Olin se 'pahan alku ja juuri'. ASIAHAN ON KYLLÄ TOISIN PÄIN. ONNEKSI OTIN ERON. EN KADU. Tehkööt he mitä haluavat. SAIRAITA IHMISIÄ HE OVAT TUOLLAISET. TEESKENTELEVÄT USKOVAA MUIDEN EDESSÄ.

        Samaa epäilen aloittajan viestistä. Sukurutsaaja tapaus, ei mitenkään harvinaista, tiedän vastaavia tapauksia - valitettavasti.


      • Ei ilkeäisi vaatia
        Ei huuhaata kirjoitti:

        No niin... syyttelevä sormi taas. Ei toimittaja keksi. Nää on tosia juttuja. Narsisti exäni tunnusti minulle joskus lapsuudessaan 'touhunneensa 'siskonsa kanssa. JA ON EDELLEEN HÄNEN KANSSAAN HYVÄÄ PATAA ..niin sanotusti. Koittihan ex siskoani ja äitiänikin. Minua kohdeltiin kuin ilmaa ja mustaamaalataan vieläkin. Olin se 'pahan alku ja juuri'. ASIAHAN ON KYLLÄ TOISIN PÄIN. ONNEKSI OTIN ERON. EN KADU. Tehkööt he mitä haluavat. SAIRAITA IHMISIÄ HE OVAT TUOLLAISET. TEESKENTELEVÄT USKOVAA MUIDEN EDESSÄ.

        Sisko ei yleensä vaadi veljeltään tuollaista huomiota, joten ei taida olla sisko kysymyksessä?


    • Hyppää kimppaan

      Itse olen harrastanut siskonikanssa se ksiäkin jo vuosia :) Mitä serkumpi sen parempi :)

    • Veli - -

      Ihan saman laulun olen kuullut omakohtaisesti.
      Sisko, sisar, ovat kuitenkin läheisimmän henkilöt oman lapsen jälkeen, vanhemmat joutavat kuolla pois, lasten äiti voi äksyillä jos jostakin syystä ja lähteä pois lasten kanssa, mutta sisko, tai veli ovat samaa verta ja lihaa, joiden kanssa pidetään yhtä ihan loppuun asti.

      • sisko ja veli

        Munkin miehelläni oli erittäin läheinen suhde siskoonsa ja pikkuveli teki kaikkensa siskonsa eteen. Vuosia ja vuosia olen kuunnellut heidän lapsuuskokemuksiaan ja tiedänkin heidän lapsuutensa tapahtumat paremmin kuin omani.
        Nyt ei tarvitse enää kuunnella tai olla nokka vinossa, kun kummatkin ovat muistisairaita.
        Joskus ajattelin, että koskahan se napanuora katkeaa. Sisko piti aina veljensä puolta ja päin vastoin. Kuitenkin molemmilla oli omat puolisonsa ja perheensä.
        Hyvä sisarussuhde on onni vaikka kumppanit voivatkin olla kateita ja mustasukkaisia. Kuitenkin sisaruksilla on pidempi yhteinen elämä ja menneisyys.
        Itse menetin lapsuuteni muistelemiset, kun veljeni kuoli. Ainoastaan hänellä oli sama lapsuus kanssani ja muistot siitä.


      • iIIuminatus

        Joissakin tapauksissa ihan päinvastoin ; veljesviha voi olla kauheaa ja onkin ollut aina Kainista ja Abelista lähtien.
        Minulle on ainakin äiti se rakkain ihminen.


    • mä vaan

      Ei kannata uskoa, että tilanne tulee muuttumaan, sisko on ja pysyy ykkösenä!!! Itsellä menneisyydessä vähän vastaavanlainen juttu ollut ja HUOM!! minulla on sisaruksia peräti viisi kappaletta ja meillä normaalit välit ja autan sisaruksiani, jos he apua tarvitsevat!!! Itse olin aina se kolmas pyörä avoliitossa, kun miehen sisko tuli käymään. Totta kai se tuntuu pahalta, kun sisko on se joka tietää kaiken ja mies uskoo häntä paremmin, kuin minua. Eron tultua he muuttivat yhteen ja asuivat yhdessä vuoden päivät, kunnes ex muutti yhteen uuden tyttöystävänsä kanssa. Tilanne ei ole muuttunut mitenkään ja ex rynnii auttamaan siskoaan tilanteessa kuin tilanteessa.

    • C. Xavier

      Itseäni vähän ihmetyttää miten hemmetin epävarmalla ja vainoharhaisella pohjalla on suhde, jossa pitää epäillä toisen sepittäneen itselleen siskon salaisesta rakastajastaan. Oletteko te ihmiset joitain Aspergeri/autisteja, kun ette puhu, kuuntele tai ymmärrä toisianne?

      (Kaikki kunnia Aspergerin oireyhtymästä tai autismista kärsiville. Tarkoitus ei ole loukata.)

      • As 85

        Mutta loukkasit kuitenkin. Et varmastia tunne yhtä ainoatakaan assia...


    • ei ei ei.. ei taida mies ymmärtää yhtään miltä sinusta tuntuu.. ja kesken petipuuhien, WTF?!? kaverinki mies on siskonsa kans hyvääki pataa, istuvat aina sylikkäin ja pussailevatki toisiaan ja se menee yli.

    • öööööh

      Samassa tilanteessa ollu mut juuri toisinpäin, että nainen asui veljensä kanssa pienessä yksiössä...se oli kyl jotenkin outoa

    • Aviittaja

      Hai onko sisko aitosisko vai onko sisko ottosisko toisen avioliiton kautta kenties?

    • Muka rakaskin

      En tohon osaa oikein mitään sanoa, mutta mua jotenkin inhottaa kun on sellaisia siskoja, jotka kutsuu veljiään, rakas veljeni ja ollaan kauhean hyvää pataa veljen kanssa ja kaikkiin veljen tyttöystäviin suhtaudutaan negatiivisesti.Tulee jotenkin semmonen olo, että onkohan noilla ihan normaali sisarrussuhde.Etenkin kun heidän perheensä on muutenkin ollut vähän erikoista sorttia.
      Sen ymmärrän, että siskon kanssa voi olla näin läheinen, mutta en sitä että veljen kanssa.

      • kyl

        siis he ovat sisaruksia. MItä helvatan eroa sillä on onko sisko vai sisarus? Useimmiten nimenomaan siskolla ja veljellä on paras mahdollinen suhde. Veljeksillä ja siskoksilla saattaa tulla riitaa, mutta harvoin törmää, että veljellä ja siskolla olisi viileät välit.


      • äiti vain <3

        "Muka rakaski"...oletko sä jotenkin tunnevammanen??? Mä ole jo 50 nainen ja edelleen kutsun jokaista veljeäni rakkaaksi veljeksi ja veljeni kutsuu mua rakkaaksi siskoksi. Kun menen vanhempieni luokse kylään kysyn "mitä mun rakkaille vanhemmilleni kuuluu?" Mitä pahaa tai sairasta tms on siinä jos perheen jäsenet on rakkaita ja se myös heille kerrotaan? Ihan samaten kutsun lapsiani mun rakkaiksi. "Mitä mun rakas poikani tietää?" Vaikka poikani ovat jo aikuisia. Kun poikani kirjoittaa minulle, kirje alkaa " Rakas äitini". Olen todella TODELLA iloinen että minulla on näin lämpimät välit jokaiseen perheen jäseneen...niin veljiini kuin vanhempiini ja omiin lapsiini sekä myös lastenlapsiin. Kaikki he ovat mulle äärettömän rakkaita


    • jkpoppp

      eiimole normaalia

    • priceless1

      olis kiva, jos ois tollanen veli.

      • isoweli37

        Voin olla sinun veljesi, tule leikkimään. ;)


    • zero points;)

      Hauska provo. Tämä on ollut tällä saitilla parikin kertaa tässä reilun 10 vuoden aikana. Ehkä kirjoittaja joka kerralla eri mutta tarina sama.

      • LOPETA TUOTA!

        Hauska provo. Tämä on ollut tällä saitilla parikin kertaa tässä reilun 10 vuoden aikana. Ehkä kirjoittaja joka kerralla eri mutta tarina sama.


      • 2323456789

        Oli jo Jippiin foorumilla aikanaan.


    • Lappilaisjalkinetta

      Lapikasta tyypille. Ei kyllä minustakaan vaikuta normaalilta, jos on siskonsa kanssa enemmän kuin sinun. Olet ilmeisesti hänelle vain sänkyseuraa, jos kaiken muun vapaa-aikansa viettää siskonsa kanssa.

    • honestly4you

      jätä se. Niin yksinkertaista se on. Kyl sen oikeen fiiliksen sitten tunnistaa ja toi ei ole sitä.

    • voisnoin

      Alussa voi olla noin, mutta kunhan liittonne syvenee jää sisko kyllä kakkoseksi. Kun muutate yhteen sisko tuskin asuu luonanne, jos ette oikein viihdy keskenänne. Miksi on muuten näin?

    • Eiopi uusia temppuja

      Mulla oli vähän vastaava kokemus,mies asui äitinsä kanssa ja sisko pyöri myös kuvioissa mukana.Tosiaan aloin jo epäillä vaikka mitä sukurutsausta,kyllä liiallinen kiintymys lapsuuden perheeseen on jo sairaudeksi luokiteltavaa.Meneehän sellainen mies satunnaisena seurana,mutta mitään perhettä ei sen kanssa pysty perustamaan,kas kun miehellä on jo omasta mielestään perhe,vain panokaveri puuttuu.

    • oppia ikää kaikki

      Yleensäottaen kannattaa luottaa siihen, mitä oma intuitio yrittää
      kertoa.
      Harvoin on väärässä, pitää oppia nluottamaan itseensä.

      • herää pahvi

        no mutta toisaalta, jos ei luota itseensä, ei myös luota toisiin. Niin se menee. Peiliin on katsominen.


      • näin on

        jees


    • mieti sitä :o)

      Kaksi vaihtoehtoa;

      1. Miehesi suhde siskoonsa on liian likeinen, siis ei normaali.
      2. Miehesi suhde siskoonsa on normaali, mutta lasit joiden läpi Sinä katselet vääristävät totuutta.

      BTW
      Minun suhteeni sisaruksiini on normaalin etäinen ja silti puolisoni haluaa värittää kaikkea mahdollista, mikä liittyy hänen anoppinsa, kälyihinsä tai lankoihinsa. Siis hänen suhteensa muihin ihmisiin on aika erikoinen.

    • Vanhan hyvä neuvo

      anna kenkää mokomalle miehelle ja etsi uusi. Älä ainakaan lapsia ton kanssa tee.

    • vinkkivaan

      Kirjoitan suoraan keskustelun aloittajalle. Kuullostaa läheisriippuvaisuudelta. Onkohan miesystäväsi perheessä ollut esim. alkoholismia tai väkivaltaa lapsuudessa? Mm. näistä aiheutuu usein läheisriippuvuutta, joka voisi selittää sen, ettei mies/nainen pysty sitoutumaan kumppaniinsa, vaan on jatkuvassa riippuvuussuhteessa vanhempiinsa tai sisaruksiinsa. Jatkuvaa valtapeliä.

      En lähtisi sekaantumaan tällaisiin henkilöihin. Aiheesta löytyy paljon kirjallisuutta, jonka perusteella voisi tutkia onko kenties tästä ilmiöstä kyse.

    • Veljeys ja rakkaus

      toihan kuulostaa ihanalta sisaren huolenpidolta. Kuinka voikaan olla noin kaiúnista että veli pitää huolen pikkusiskostaan

    • 14Vuotias.

      Oi herranjumala...


      En kaikkia noita lukea jaksanut joten en tiedä mitä tossa loppupuolella oli kommentoitu, mutta:

      Kyllä, saattaa rassata hermoja ja epäilyttääkkin tuollainen siskon kanssa asuminen, pitkän päälle.
      tiedätkö jos siskolla on jokin sairaus ?

      Kyllä ymmärrän että miehesi suuttui kun häneltä noin kysyit.
      Kyllä minuakin ottaisi päähän jos poika ystäväni epäilisi minua jostain vastaavasta.

      Mieti tarkkaan että onko syytöksissäsi oikeasti järkeä, vai oletko vain mustasukkainen ja ehkä jopa hieman tahallisesti vauhkoonnutat itseäsi.

      Minulla on vasta 14 vuotta ikää ja ap: kirjoittajaa myös varmasti ottaa päähän kun pikku lapsi tulee neuvomaan\ilmaisemaan mielipiteensä.

      Olen tässä huomannut että te aikuiset usein kuuntelette meidän teinien touhuja miettien ja kommentoiden tyyliin että "huhhuh, eipä ole mitään järkeä teidän touhuissa"

      Huomasin jälleen, nuorilla on aivan samoja ongelmia kuin aikuisillakin,
      Mutta aikuisilla ne ovat "tärkeämpiä""tähdellisempiä ja vaikeampia" asioita vain koska ikää on enemmän.
      Enkä nyt tarkoita töitä tai muita vastaavia, esim rahapula tms.

      Vaan, nuorilla kuin myös aikuisilla on samankaltaiset parisuhde ongelmat jotka eivät juurikaan toisistaan eroa.

      • aikuinen6

        joo, mutta ota huomioon se, että ikä ei aina merkitse aikuisuutta. Jotku ihmiset, ja näistäkin kommenteista sen huomaa, ei kasva ainakaan älyllisesti aikuisikään koskaan. Ja monet nuoret sen sijaan on paljon ajattelevampia ja viisaampia.


      • neveragain86

        aikamoinen mies!!:s

        kyllä sen ymmärtääki jos siittä 14 vuotias suuttuu,jos joku tuommosta kyssyy.
        itte en (aikuisesti ajattelevana) suuttuis _JOS se olis oikeasti sisko_ vaan mulla loksahtais leuka varmaan auki ja sanoisin että "mitä??" ja silmät pyöreinä kattosin ja sanosin että tietenki on, kyselisin vielä että mistä tommosta ees oot saanu päähäs!?
        puhuisinki vielä asiasta.

        Mutta - jos tää Neiti Lähimmäisrakkaus onkin jotain muuta....?
        Pitäiskö teillä tämän internetti kyselyn jälkeen puhua syvällisesti näistä asioista..
        kauan ootte muuten olleet yhdessä kys. miehen kanssa?
        millainen suhde SULLa on tähän "siskoon"?? miten ottaa teidän suhteen?
        suosittelen kyllä dumppaamaan jos tuohon on mennyt jo esim. yli kaksi vuotta.
        ei se siitä mihinkään muutu....

        vielä 14 vuotiaalle vähän ajatelavaa:
        vaikka onki vaan mun suusta ja mun näkemys asiasta.

        ei todellakaan ole asiat niin miten niiden luulet olevan.
        ei millään pahalla mutta muistan niin kutsutun seurustelusuhteeni ikäisenäsi ja sinua vielä 5 vuotta vanhemmaksi asti kaiken, enkä voi enää muuta kuin nauraa niille... ja muistella toki ihanaa teinirakkautta.
        _aina_ niissä suhteissa on lapsellisuus mukana. en toki tarkoita kaikkia, niitä jotka OIKEaSTI osaavat teineinä kantaa vastuun, joilla on montamonta vuotta kestänyt vakaa suhde ja jotka ovat jotakin kautta oppineet ajattelemaan järjellä.
        heitä on ilo katsella! mutta heitä on vähän...
        mutta 16 kesäset pissikset jotka ryyppää kaupungin kätköissä, märsäävät kun "mä oon jo niin iso mun on pakko ryyppää, en täytä ikin 18, yäääh! en varmaan mee tänää kotii ku meen mun 20vee boyfrendil ja me tehää juttui" "pakko elää nyt mun nuoruus täysil ku se loppuu sit ku oon 18 ja sit oon niin aikunen" juovat ittensä änkyrään ja throw uppiin ja lähettävät hirveitä jättö viestejä poikaystävilleen ja tyttöystävilleen ja makaavat lopuksi oksennuksessaan
        ja harrastavat on/off suhteita ja pettävät joka kotibileissä ja kertovat siitä vielä facebookissa....miten voi sanoa että ongelmat on samoja.
        ---Tai, ongelmat voivat olla samantapaisia, mutta se reagoimis- ja ratkasutapa oikeasti järkevämpiä. jos nyt puhutaan kahdesta terveestä(tai jos edellämainittuja ongelmia kohtaavia, ei niin terveestä) aikuisesta, yhteisessä parisuhteessa.
        okei, myös harvat aikuiset harrastavat tuota sekoilua, mutta on siinä silti eroja.

        yleensä kaikki on suuriluontoisempaa sen mukaan miten pitkälle suhde on kehittynyt. jos petät ensimmäisellä seurustelu kuukaudella ja jäät kiinni, luottamus rikkoontuu, itse selvittäisin asian ja jättäisin tyypin ja keskittyisin itseeni, kun taas 14 vuotias jättäisi, itkisi vuoden tai mitä luultavammin jättäisi ja ottaisi takasi ja tulisi taas petetyksi ja itkisi sitten vuoden. ----näitä tapauksia muistan omista teini-vuosistani _monta_, kaveripiireissä ja itsellekkin kävi. teinirakkaus on erilaista...
        tuntuu ettet ikinä voi löytää ihanampaa poikaa/tyttöä, kukaan muu ei voi olla yhtä ihana ja hän on ainoa laatuaan.
        totuus on että ihmisiä maailma täynnä.... sen olen ymmärtäny tässä 'vanhetessa'.----

        mutta petä esim. 10 tai 20 vuoden jälkeen, tai kun suhteen seksielämä on kuollut, mutta muuten voi olla ihanaa - luulen että keskustelujen ja sohvalla tjn. asumisen jälkeen saa sen kerran anteeksi, koska yhteinen elämä on tärkeämpää .- ja tässä vaiheessa se saattaa jopa aukaista silmät, ja molemmat alkavat yrittää enemmän.


        ja nämä 25 suhteet joissa mies saa olla vanhempi, joskus hitaamman kehityksen takia, voi sanoa että alkaa tulemaan pikkusen erilaisia ja voi sanoa myös että isompia ongelmia, kun kuvioihin astuu lainat, avioliitot, lapset, raha-ongelmat! - niistä ne parisuhdeongelmat(mikä on muuten yhdyssana) syntyy!! ei siitä suhteesta enää noin vaan lähetä kun on pieniä lapsia, yhteinen omakotitalo kun pitää osata kantaa se vastuu, jota teineillä ei juuri ole. - vaikka sitä jokainen suhde sisältää, voi puuttua vastuuntunnottomuus. (tällaisia kumppaneita ei kannata katsoa!) valitettavasti myös ts aikuisia löytyy.

        EIKÄ SILLO ENÄÄ MÄRSÄTÄ SIITÄ ET KU SÄÄ ISTUIT HURUIL SEN Ja SEN KYYDISSÄ Ja SE Ja SE OSTI SUL KaLJaa Ja KU ET LaITTaNU MULLE SYDÄNTÄ ETKÄ HYMIÖÖ TOHON VIESTIN LOPPUUN.

        ja suurinosa ymmärtää pitää housut jalas kotibileissä ja tietää muuten oman ryyppäämisensä rajat.
        että, kyllä ne aika paljon eroaa toisistaan, eikä se ole se "vain koska ikää on enemmän".
        ikää ja järkeä. itsetuntemusta ja toisten tuntemusta.

        itellä on 4 siskoa kaikki väliltä 13-16.5, huhhuh..

        ymmärrät kun kasvat.

        itse olen pettänyt kerran. olin täyttämässä 16, täys pentu. oltiin oltu yhessä 3kk, mut se toimi toisaalta hyvänä opetuksena.

        kiitos kun sain puhua
        ja anteeksi asiaankuulumattomuus. anteeksi anteeksi!!


    • Naisrauhaa

      Kyllä tuo aina säälittävät siskonhakkaajat voittaa. Niitäkin nimittäin on, joille sisko on väkivallan ja ryöstön kohde.

    • mene1

      Oman puolison kuuluu aina mennä siskon, isän tai äidin edelle. Ja todellakaan oma suku ei ole sekään välttämättä pysyvä juttu.

      Oma veljeni elää elämäänsä oman puolison kanssa, enkä minä ja vanhempamme mene veljeni puolison edelle. Mielestäni veljeni on normaali, emmekä edes haluaisi, että hän panisi meidät muut puolisonsa edelle.

      Jätä tuollainen mies, koska ikinä et saa muuten rauhaa. Hänen siskonsa kuulostaa epänormaalilta. Niin siskon kuin myös vanhempien on ymmärrettävä se, että sinun kuuluu mennä heidän edelle.

      Minun mieheni elää täysin äitinsä ja siskonsa käskyn vallan alla, mutta he eivät ikinä liikahtaisi, jos mieheni heiltä jotain tarvitsisi tai pyytäisi.

      Kaikkien ihmisten on kasvettava ja irtaannuttava vanhemmistaan ja sisäruksistaan, jotta parisuhde voisi olla normaali oman tulevan puolison kanssa.

      Hyvät välit saa olla vanhempiin, mutta oma puoliso menee aina kaiken edelle. Jopa omat vanhempani ovat sitä mieltä.

      • ziisus!!!

        Hetkinen...

        Kyseistä aloittajaa tuskin tulee vielä määrittää "puolisoksi"!? Korkeintaan tyttöystäväksi.

        Siinä vaiheessa kun tämä daami ylenee puolisoasteelle, eli muuttavat miehen kanssa yhteen asumaan, ja sitoutuvat toisiinsa vakavasti, tulee argumentistasi validi.

        Ap. ei ole edes selvittänyt suhteensa kestoa tarkemmin. on käyttänyt vain ilmaisua "näinkin kauan" joka on mitä? pari kuukautta-puoli vuotta? Joka ei ole aika eikä mikään.

        Enkä kyllä suoraan sanoen ihmettele, että miksi mies ei ole kiinnostunut aloittajasta tarpeeksi ajatellakseen syvempää sitoutumista...


    • inaliinukka

      Sama laulu, mies 33v on kiinni siskoissaan, aina valmis auttamaan heitä ja heidän perheitään...minulta kysymättä meidän yhteiset suunnitelmat saavat aina väistyä heidän tieltään. Nyt kuulin että mieheni suunnittelee ostavansa siskonsa entisen talon, kun hän ei löytänyt ostajaa sille! Nyt alkaa minunkin mitta täyttyä, minun pitäisi kuulemma ymmärtää häntä ja olla muka iloinen siitä kun mieheni haluaa laittaa yhteisen tulevaisuutemme siskonsa taloon...

      • Lörpönlörpön

        Näitä Hertta- sarja haaveiluja aina joskus putkahtaa esiin mielikuvituksen syövereistä. Saavat monet provosoitumaan kiivaasti. Lapsellista. Muutaman viikon kuluttua joku kirjoittaa, " voih, mieheni poraa isäpuoltaan hanuriin joka perjantai ", mitä teen?


    • pikkusisko2

      tää on uusin "hiekkalaatikko" mä en leiki teän kaa...meen leikkimään veljeni kanssa ;p

    • sisko on mulle

      niin rakas, että lopetan välittömästi panohommat muijan kanssa, jos
      puhelinsoitto tulee.
      Sitten riennän siskon luokse panemaan....
      By the way, on muuten sisko paljon parempi petihommissa, kuin oma muija.

    • jabo11

      Voi,kuule!Taidat olla itse pilalle hemmoteltu iskän ja äiskän ainoa prinsessa(=itsekeskeinen kakara)Kaverini vanhemmat kuoli,ja hän peri siskonsa kanssa liuskekivilouhimon,molemmat sisarukset asuvat samassa talossa,eikä kukaan näe siinä mitään epänormaalia,no ehkä etenkinkun kyttäävät toistensa tekemisiä.Kumpikin on parisuhteessa,eikä sieltä hienohelmat ole murissut.Itsekin asuin pikkusiskoni kanssa,eikä hän suinkaan minulle tullut raskaaksi..

    • isin tyttö

      Mitä mieltä olette siitä, kun koen isälliset miehet turvallisiksi?

      • !!!

        Sitä mieltä, että faijas on pedari...


    • tulis selvyys

      Mistäs näitä tietää...

      Eikä nuo "sukurutsaukset" ihan niin harvinaisia ole kuin voisi luulla... Tai vaihtoehtoisesti kyse ei ole edes siskosta....

      Yleensä ei noin läheisiä välejä kenellekkään ole, varsinkaan siskoonsa.

      Tietysti jos kyse on jostakin ongelmista niin sitten voi olla eri asia... Mutta eiköhän noihinkin selvyys tulis juttelemalla.

    • Jätä se!

      NO EI TOD. NORMAALIA!!!

    • zimpe1

      Jätä se. Tuo ei ole normaalia eikä tule ikinä muuttumaan. Siskoista ja omista sukulaisista välittäminen on normaalia, mutta tuon pompottamista ja sinun pitäisi olla tärkein. Jos lähtee kylmän viileästi milloin vain ja sinä jäät siihen nalli kalliolle niin tilanne on sairas. Aikuinen ihminen on parisuhteessa oman kumppaninsa kanssa ja hän on tärkein, ei enää siskot tai veljet vaikka ovatkin tärkeitä. Lapsuus on ollut lapsuutta ja se on takanapäin. Olen ollut itse samassa tilanteessa, ja joka kerta jos ihmettelin asiaa tuli riita ja minut haukuttiin ja ja lähdettiin ovet paukkuen auttamaan rakasta siskokultaa.

      Ei tuota kannata jäädä ihmettelemään ja miettimään, asia on vain niin että kehitys on jäänyt miehellä ja siskolla kesken ja elävät ilmeisesti vielä lapsuuttaan tai sitten on vielä epänormaalimpi suhde päällä. Häivy äkkiä kuviosta ja pidä järkesi tallella.

    • paniikkiiaaa

      jos sisko kärsii vaikka paniikkihäiriöstä tai vastaavasta (ne joitten läheisillä tai itsellä on, tietävät mistä kirjoitan), mistä ukkosi ei ole halunnut kertoa tai siskonsa sanonut että ei ole asia mistä tarvii muille puhua..

    • Kusettaa

      Vai sisko -hah! Jos mies suuttui kun aloit kyselemään ja sitten pakeni häntä koipisen välissä karkuun muutamaksi päiväksi, se selitti viimeistään, muiden putouksien lisäksi. Homma on päivänselvä. Ei se mikään sisko ole!

      Onko näkynyt tuolla 'siskolla' sormusta? Onko sama vai eri sukunimi? Jos sama. on naimisissa, jos eri on avoliitossa. Sormus kertoo kihlauksesta tai avioliitosta, susipari voi elää ilmankin.

      Jos et tiedä miehen osoitetta niin se selviää täältä:http://www.fonecta.fi/
      Jos miehellä on salainen puhelinnumero, niin se on ehkä kokenut pettäjä.

      Osta pari pullaa ja käy rohkeasti rimpauttamassa ovikelloa, kun mies ei varmasti ole kotona, ja kun sisko avaa, esittele itsesi iloisesti, kerro että olet uusi tyttöystävä, ja haluaisit kovasti tutustua miehesi siskoon.


      Eiköhän se totuus sillä selviä.

    • 15+73

      Meillä on tuos naapuris maatalo isäntä ja sen sisko olivat kuin aviopari (ihan perusteellisesti) heidän isä hirttäytyi latoon kun sai tietää peti puuhista.Sitten tuli lomittaja joka tarjos seksiä isännälle ja jäi emännäks taloon nyt heilöä on poika.asuvat neljälleen taloa .Ovat aika legendaarisia pienellä paikka kunnalla

    • ei normaalia..

      ei tuollainen ole enään normaalia....varmista onkose nainen edes hänen siskonsa.

    • jätä se...

      Pistä lakki päähän ja jatka matkaa.

      Miehesi on liian läheinen siskonsa kanssa, aivan kuten monet ovat liian läheisiä äitinsä kanssa.

      Ei tuosta mitään tule, mies ei pysty parisuhteeseen, koska ei halua luopua lapsuuden perheestään, jota sisko hänelle ilmeisesti edustaa.

      Miehen tulee erota äidistään (ja siskostaan) ja yhtyä vaimoonsa, vai miten se meni.

    • NlNa

      Tuttua toimintaa, miehenikin käy joskus pikkusiskonsa luona saunomassa eikä siinä kuulema ole mitään outoa. Humalassa kerran pussasivat niin siitä suutuin!

    • KALLE KELLO

      Minusta on aika outoa. Vaikka sisarukset olisi kuinka läheisiä, jossain se raja menee siinäkin. Olet kyllä syystäkin huolissasi, koska tuo on lähinnä sairasta riippuvuutta, jos oikeita sisaruksia ovat vai ovatko?

    • ------------

      Erittäin outo suhde näyttää olevan, ei varmaankaan ole sisko, paremminki vaimoke, tai vaimo, sinä olet ehkä se kolmas pyörä,
      etsi uusi mesystävä itsellesi aivan oma niitäki kyllä löytyy.

    • Muhammad231

      siskon naiminen on hyvää

    • en toivo itselleni

      Mun mielestä tästä "kolmiodraamasta" puuttuu luottamus kaikkien osapuolinen väliltä. Omalle kohdalle kun kuvittelee tämän tilanteen, olisi paljon helpompi ymmärtää ja tukea tätä sisarussuhdetta, jos minua ei jätettäisi noin törkeästi ulkopuolelle.
      Miksi sisko ei yritä tutustua sinuun ja voittaa luottamustasi? Miksi poikaystäväsi ei yritä voittaa luottamustasi?
      Varmasti olisi helpompaa, jos veljesi ottaisi sinut mukaan tähän "hoivasuhteeseen" ja yrittäisi nähdä enemmän vaivaa sen eteen, että sinäkin ymmärtäisit mistä todella on kyse. Miehesi siskokin voisi päästää sinut "sisäpiiriinsä" myös mukaan, muuten se tuntuu vain siltä, että hän tahallaan haluaa syrjäyttää sinut ja pitää veljensä täysin itsellään.

      Kuten jo siis sanoin, tämän tilanteen ainoa ongelma on luottamuksen puute. Eihän läheisissä perhesuhteissa muuten ole mitään vikaa, todellakaan!

    • Saman kokenut

      Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, jossa miehelläni oli liian hyvät välit siskonsa kanssa. Oli myös yhdessä asumista ja yhteisiä harrastuksia. Kuvittelin ensin, että tämähän on hyvä asia, että siskolla ja veljellä on hyvät välit ja tulimme kaikki hyvin toimeen keskenään ALUKSI! Sisko huomasi jossain vaiheessa, että meidän suhde onkin pysyvä, eikä vain ohimenevä. Ja hän alkoi kaikin mahdollisin tavoin sabotoida suhdettamme! Hän oli siis niin mustasukkainen velikullastaan.. tilanne raukeni vähän kuin itsestään, kun mieheni ei enää jaksanut siskonsa oikkuja. Nykyään he ovat jonkun verran tekemisissä, mutta eivät paljon, koska mieheni sanoi aikoinaan suoraan siskolle, että hän on onnellisesti parisuhteessa MINUN kanssani, ei SISKONSA!
      Olen siis sitä mieltä, että sisko on mustasukkainen sinusta ja läheisillä väleillä pitää veljensä ns. itsellään. On turha odottaa, että miehesi ymmärtää tämän, jos asiasta mainitset hänelle, koska hän ei nää tilannetta niin. Mutta kuten varmaan naisina ymmärrämme, niin olemme kieroja ja valmiita tekemään mitä vain, että saamme haluamamme ja tässä tapauksessa sisko haluaa olla miehesi elämän ainoa nainen. Sinuna yrittäisin keksiä tavan viettää miehesi kanssa enemmän aikaa ilman tätä siskoa, että mies tajuaisi, että sinun seurasi on mukavampaa, kuin siskonsa.

    • fjjgddhkjhzd

      Itse asiassa olen kuullut tästä (ainakin kertomus meni 1:1) aikaisemmin ystävältäni, noin viisitoista vuotta sitten. Tämä sisko paljastui ajan kanssa aviovaimoksi (siitä yhteinen sukunimi), ystäväni oli miettinyt, että aika erinäköiset sisarukset...
      Minulle oli mysteeri miten hänen vaimonsa oli suostunut tähän, mutta jotenkin se oli onnistunut puhumaan sen. Yksi tosi samanlainen piirre oli toisen häviäminen kun ystäväni heitti samanlaisen kommentin siskon suhteesta. Kaveri luuli jääneensä kiinni, haukkui ystäväni totaalisesti, eikä enää soitellut kunnes ystäväni soitti ja pyysi anteeksi.

      Itselle tuli jälkikäteen mieleen, että miksi ihmeessä se olisi edes suuttunut kommentista/epäilystä, jos siellä olisi kaikki olleet kohdallaan. Lähinnähän se olisi ollut huvittavaa, jos toinen on mustasukkainen ja epäilee siskon olevan jotain muuta kuin sisko.

    • Äiti vaan :)

      Aloittajalle. Ensinnäkin, jos se nainen ei olisi mihen sisko, niin tuskinpa hän hyväksyisi että mies seurustele kanssasi...LUULISIN.

      Mielestäni ei ole yhtään ihme jos sisaruksilla on noin lämpimät ja läheiset välit. Ehkä miehesi kokee olevansa jollain lailla vastuussa siskostaan tai ehkä heillä on ollut vaikea lapsuus ja ovat tottuneet pitämään huolta toisistaan ja ovat sen vuoksi kasvaneet niin kiinni toisiinsa. Siskolla voi oikeesti olla joku sellainen tilanne elämässään että ei voi asua yksin tms.
      Mikä ihme sekään on jos veli asuu siskonsa luona tai päinvastoin?? Mieluummin sitä varmaan asuu siskolla tai veljellä kuin vanhempien nurkissa...Jos sisarukset viihtyy toistensa seurassa ja tekee asioita yhdessä (shoppailee ja lenkkeilee yms) niin mitä pahaa siinä on? Ole sinä aikuinen ja lakkaa elämästä miehesi kautta. Keksi omaa tekemistä ja mene omien kavereittesi kassa. Sellainen kellä ei ole läheisiä välejä sisaruksiinsa tai vanhempiinsa ei voi käsittää asiaa. Veri on aina vettä sakeampaa. Joten kyllä sä jäät jatkossakin varmaan kakkoseksi jos siskolla on joku hätä...ja vaikka ei oliskaan.
      Miksi heti pitää epäillä että heillä olis joku suhde...muu kuin sisarellinen suhde??? Sairasta ajattelua, enkä yhtään ihmettele että miehesi suuttui.

      Minun aikuinen (paluumuuttaja) pokani asuu luonani ja meillä on todella hyvät välit. Vaikka olen hänen äitinsä olen myös ystävä, lenkkikaveri ja joskus matka seuraakin. Ei meillä silti ole mitään sopimatonta suhdetta. Onko siinä jotainväärää jos aikuinen lapsi viihtyy vanhempansa kanssa taikka sisruksensa kanssa ??? Elämässä on voinut olla tapahtumia mitkä on lujittanut suhteen niin että ollaan läheisiä ja kuin ystäviä. Mielestäni se on vaan mukavaa. Kyllä me ainakin voimme kuitenkin elää myös omaa elämää, kuten myös sinun miehesi seurustelee sinun kanssasi, vaikka onkin läheinen suhde siskoonsa...eikä kokoajan päivystä kanssasi. Luulen muuten että vähän liiottelit tuota että miehesi lähtee vaikka kesken petipuuhien...silloin varmaan on oikeesti hätä siskolla, ja totta kai se on tärkeämpää kuin joku nainti. Sitä kerkee harrastaa myöhemminkin.
      Kun mieheni oli vielä elossa, niin jos joku läheinen soitti kesken petipuuhien ja jos oli joku hätä tilanne, niin kyllä se homma jäi siihen ja siitä lähettiin liikenteeseen. Eihän sitä nyt sanota että joo,mä hoidan nää hommat loppuun ja tuun sit, koitahan sinnitellä hengissä sen aikaa :D

      Tuolla siskolla voi oikeesti olla esimerkiksi vaikka jokin mielenterveyden ongelma miksi miehesi pitää hänestä huolta. Relaa vähän tyttö :) Jos et kestä jakaa häntä siskonsa kanssa niin eroa.

    • Normaaliako

      Läheiset välit sisaruksiin tai vanhempiin on hyvä juttu!Mutta normaaleissa rajoissa!ja tuo kyllä vaikuttaa pahasti Läheisriippuvuudelta,josta tulee myöhemmin paljon ongelmia parisuhteessa,etippä joku NORMAALI mies....

    • Aikuinen Mies

      Kyllä oma sisko on tärkeämpi kuin mustasukkainen seurustelukumppani. Omaa perhettä autetaan aina ja ihan sama mitä vaikka oma vaimo naputtaisi vastaan.

      Oma vaimonikin naputti pari vuotta kun muka olin liian läheinen omiin vanhempiini ja aina menin auttamaan heitä rakennushommissa jne,.. No tottakai menen kun he ovat auttaneet minua silloin kun minä olen tarvinnut apua. Normaali duunareina he ovat varmistaneet että minulla on aina ollut toimiva auto, vaatteita ja joku kämppä. Olen siis asunut poissa kotoa 17 vuotiaasta asti joten en ole mikään peräkammarin poika. Fakta vaan on että esimerkiksi opiskelijana ei ole varaa autoon omilla rahoilla, ei ainakaan minulla.

      Nykyisin kun olen jo työelämässä ja on mahdollista auttaa heitä ihan fyysisellä työllä, niin tottai menen. Nykyisin vaimo tykkääkin vanhemmistani ja kehuu kuinka sympaattisia he ovat. Sitten ihmetellään miksi omat vanhemmat eivät ole tukekeet edes henkisesti ja rahaakin heillä olisi ollut antaa. SItten ollaan ihan täpinöissä kun vanhempani tuovat lapsellemme lahjoja ja tarve-esineitä. Sitten ihastellaan kun vanhempani ottavat mielellään lapsen hoitoonkin.

      Eli skruu you perhe etusijalla ja sitten vasta hetken heilat.

      • Terveellä pohjalla se perheen auttaminenkin pitää olla,eikä niin jotta,jos äiti tai sisko käyttää sitä "autamista" vallan välikappaleena. Miehen pitää mennä,kun vahemmat tai sisarrukset "lyövät rumpua"!


      • Asiaa!!

        "Eli skruu you perhe etusijalla ja sitten vasta hetken heilat. "

        Tämä totta! Asiaa!!!

        Mustis nirppanokat voi painua hiiteen pervoine ajatuksineen!!!


      • Aikuinen mies
        marinamary kirjoitti:

        Terveellä pohjalla se perheen auttaminenkin pitää olla,eikä niin jotta,jos äiti tai sisko käyttää sitä "autamista" vallan välikappaleena. Miehen pitää mennä,kun vahemmat tai sisarrukset "lyövät rumpua"!

        Pitää siis jäädä kotiin kun mustin vaimoke murjottaa ja käskeen. Näitä miehiä näkee yllättävän paljon mitkä ovat ihan vaimon tossun alla. Kavereitakaan ei uskalleta mennä tapaan kun vaimo vahtii, saati sitten ihan kahdella kaljalla käydä kun siitähän seuraisi vähintään viikon vaimon pihtauskuuri/nalkutus.

        Kruu you ei kenenkään kuulu palvoa maata toisen jalkojen alla vaikka tämä kuinka yrittäisi vetää hihasta kaikki tyrannikortit.


      • vitunyrpö

        ime sinä pikkunakkias mammammamamamampoika


      • kilopaskaasyö
        Asiaa!! kirjoitti:

        "Eli skruu you perhe etusijalla ja sitten vasta hetken heilat. "

        Tämä totta! Asiaa!!!

        Mustis nirppanokat voi painua hiiteen pervoine ajatuksineen!!!

        srkuujuu ite pikkunakki


    • tiitu7890

      Sairasta narsismia on .. ehkä olisi parempi keskustella miehen kanssa

    • mek

      KYLLÄ sankyhommin ajan pitää puhelin olla joko sammuteetu tai äänettömällä ja seksihommat viedään aina loppuun oli jollain hätä tai ei.

    • Toiseksi jäänyt

      Seurustelinpa minäkin sellaisen miehen kanssa jolle sisko oli tärkeämpi kuin minä. Olemme kaikki (minä, mies ja sisko) /- 50-vuotiaita, joten luulisi jokaisen
      aikuisen jotkut asiat/ongelmat osaavan itsekin selvittää eikä joka murheeseen veljeä apuun pyydellä. Jos sisko riiteli miehensä kanssa niin veli pyydettiin väliin,
      minusta se on noloa miestäkin kohtaan. Suhde loppui meiltä ja hyvä niin.

    • Kyl jotain on pielessä,jos on ylihuolehtiva veli siskostaan,ettei voi tyydyttää naistaan vaan kesken "hommien " pitää lähee autta siskoaan!Tiedän miltä tuntuu! Olen kokenut sam tyylisä juttuja yhen kaverin kanssa! Meillä oli yhteinen asunto ja hän kävi siskon luona siivoomassa,ym. ja sisko oli meillä kylässä,niin hän valvo siskon sängyn vieressä ja mä sain olla yksin omassa sängyssä! tarina kertoo,että ovat olleet yhdessä silleenkin! Sisko kyl osas vetää oikeista naruista mien saa veljensä liikkeelle! Sisko piti kyl veljesään kiinni! Voi olla sisko mustasukkainen,ku hänellä on kilpailija! Oliko mustasukkaisuutta,vai mitä,mutta aikanaan sit tuli meille ero! Tämä mies käy edelleen siskonsa luona! On olemassa sisarrusten välistä rakkautta,niinkuin parisuheessa,sille on oma nimikin,en muista mikä! Mulla on kiinteet suhteet veljeeni ja siskooni ja äitiini,mutta ei ole tarvetta hälyytellä velipoikaa joka lampun vaihdossa tai mopin vaihdossa!

    • Elämää takana

      Kyllä tuo vaikuttaa hieman oudolta. Kahden aikuisen suhteessa he ovat toisilleen ne tärkeimmät. Eihän se sulje pois sitä, etteikö muut sukulaiset, sisaruksetkin, olisi rakkaita. Oli sitten kyseessä avo- tai aviosuhde, yhtälailla sukulainen on tämä uusi puoliso. Marssijärjestys muuttuu siinä vaiheessa, kun kahden ihmisen välillä on vakituinen suhde. Kyseenalaistaisin arvoni tuon miehen elämässä tiedustelemalla sitä suoraan, ja jos ja kun ilmeisesti tilanne ei muutu, katselisin avoimin mielin ihan muualle. Rohkeutta sinulle tehdä oma ratkaisusi!

    • ällöä

      Meillä vähän samanlaista. Mieheni sisko on kyllä avoliitossa ja on lapsikin, mutta jatkuvasti jokaisen pienenkin ongelman sattuessa soittaa veljelleen !! Ei avomiehelleen.....kaikissa ongelmissa pitää auttaa siskoa....vissiin lapsuudessa liian hemmoteltu, kun on perheen nuorimmainen ja ainut tyttö.

    • veljensäsisko

      Mun mieheni asuu siskonsa luona, koska työmatka olisi muuten 200km. Hoitaa lapsiaa, käy kanssaan kaupassa, halailee ja missä tahansa sisko apua tarvitsee niin auttaa. Arvostan todella mieheni ja siskonsa välistä suhdetta eikä siinä ole mitään hämärää. Oman veljeni kanssa lähinnä vittuillaa toisillemme ja vaikka onkin tosiasiassa mulle tosi rakas ja auttaisin missä tahansa, niin silti asioista on vaikea puhua oikeilla nimillään. Myös veljeni tekisi mitä tahansa mun ja lasteni puolesta ja sen tiedän, vaikka siitä ei ääneen puhuta eikä esim.halailla. Kaikilla on omat tapansa ja tyylinsä, mutta kyllä ne sisarukset menee silti kaiken yli - myös niiden puolisojen. Sairaampaa on olla mustis kuin aiheuttaa tuollaisia kohtauksia ;)

    • Niiiinh

      Mies, joka on noin hyvissä väleissä siskonsa kanssa, ymmärtää luultavasti hyvin myös tyttöystäväänsä ja kunnioittaa naisia ihan erilailla kuin muut miehet.

      Eli musta tossa ei ole mitään ongelmaa. He ovat läheisiä, that's it!

      Mutta teidän pitää keskustella asiasta, eikä märehtiä asioita toisen selän takana.

    • --------------------

      Ette asu yhdessä. Ja oisko aika puhua, keskenänne? tarkoitan, että oma lähiomainen, esimerkiksi sisar, on tärkeä ihminen- mutta, kyllä, harvoin mies saa kuiteskaan siskostaan kumppania, jonka kanssa perhettä, yms... että voit hyvin kysyä, kuinka kauan sisko voi milloin tahansa juoksuttaa kaveriasi "pelastamaan tilanteen".
      Minua nuorena aikuisena otti nuppiin mies, joka asui- äitinsä helmoissa. kävi kyllä tietystä syystä luonani, mutta samantien mutsinsa kotiin unille... nuori napakka, tekevä nainenpa jätti tämän mamman aikuisen herrantertun sitten piakkoin- ja löysi? Miehen, jonka kanssa on aikuiset lapset.

      Eri asia on ne oikeet hätätilat. Jos lähiomainen kilauttaa, että on sairaalassa- niin kiire tulee kelle vaan. Jos oma lapsi pyytää pesemään ikkunansa, niin menen kyllä- osaa itsekin ja pesee mutta pyytäessään tarttee ihkaoikeesti apua, esim. käsi paketissa.

      Kysy mieheltä, mitä aikoo. Rauhallisesti, ja, kerro suoraan, mutta sinusta päin ne asiat, joita olet huomannut, että tajuaa sinun puhuvan siitä miten sinä tilanteen koet, eikä hyökkäyksenä itseään kohtaan.
      Ehkä miehesi on juuttunut suhteen alun tasolle? Ehkä ei haluakkaan sitoutumista?Tai sitten on niin untamo, että sisko saa pyörittää häntä mielensä mukaan.
      Vain keskustelemalla voi selvitä jotain. ja lähde siitä että asia käydään läpi- jos asiassa on jotain poikkeavaa, sen huomaat jutellessasi.

    • keisari1

      Taitaa olla joku epänormaali systerin nussia tai sit se on joku muu horo,heitä roskiin se runkkari ja sillä sipuli!!!!

    • 20¤¤¤

      Heillä taitaa olla insestinen suhde. Et ehkä tiedä kaikkea heidän lapsuudenkodistaankaan. Kyllä tuollaista tapahtuu. Jätä mies. Ajattele, jos saisit hänen kanssaan lapsia! Ole jo kaukaa varovainen!

      Jätä hänet, etsi oikea mies, tuo miesystäväsi ei sitä nimittäin ole.

    • huvittunut mies

      Aivan mieshän on seksisuhteessa oman siskonsa kanssa tai ainakin on ollut jos hän kerran välittää hänestä. Jos hänellä olisi lapsi edellisestä liitosta ja välittäisi tästä niin hän olisi pedofiili. Tätä on se naisten empatia ja intuitio :) Pariskunnan seksielämähän ei voi mitenkään olla huonoa ja väljää kun mies lähtee mielellään vaikka siskoaan katsomaan kesken sänkyleikkien. Puhua parisuhteessahan ei naisten tarvitse kun ovat keisarinnan asemassa ja mies on korkeintaan lakeilija jonka pitää osata totella :D

    • VusFemme

      Oletko miettinyt tatuoivasi hitlerviiksiä ylähuuleesi?

    • Pian itsekin ex

      No jos ottaisit edes sinä nyt sen järjen käteesi aloittaja ja pistäisit koko homman poikki.

      Itse olen useamman vuoden ollut naimisissa miehen kanssa joka joskus alkuaikoina rynni vastaamaan kännyynsä kesken aktin siskonsa soittaessa. Toisen siskonsa kanssa ovat välillä aivan outoja eikä se nyt jo edesmenneeseen anoppiinkaan se suhde tainnut ihan normia olla..??

      Tämän miehen ex-kin lähetteli vielä pari vuotta sitten tekstareita että hän ja lapset (kolme aikuista) rakastetaan sinua mutta olet valintasi tehnyt kun olet sen xxxxx kanssa.

      Siis HALOO oltiin oltu jo pari vuotta naimissa.Tästä lasten äidistä ja exästä oli mies eronnut jo liki 10v. aikasemmin ja minun ja exän välissä oli ollut yksi 6v. suhdekin jo ?? Kaiken huipuksi tuo ex itse oli ollut jo pidenpään uusissa naimisissa ja tehnyt sen uuden miehensä kanssa mukulankin ??!!

      Jos olisin jo alussa vaan uskonut omaa tunnettani en nyt olisi miettimässä eroa tunteettomasta ja itsekkäästä ihmisestä. Hän ei ilmeisesti tule koskaan kykenemään mihinkään aitoon tunteeseen ja minulla on nyt jo riittänyt elämme kuin sinun miehesi. Kuin sisko ja sen veli. Meillä ei vaan ole tollasta että toinen rietäisi avuksi jos soittaisin....

      • Kaikki iloisia

        Harrastakaa treesomee


    • panisin!

      Mitä vikaa isotissisessä siskossa, jos on hyvä sängyssä?

    • Jalat kantaa

      Voi helkatti, että on sairasta porukkaa, läheisriippuvuutta tai jospa se "sisko" onkin varattu rakas? Yritin elää suhteessa mieheen, jonka aikuinenpoika harrasti ihan samaa ja takana olikin exä, josta mies oli eronnut yli 10vuotta sitten ja nainen oli uusissa naimisissa, mutta roikotti rahan takia tätä reppanaa, eikä antanut hänelle mahdollisuutta omaan, ihanaan elämään, eikä varsinkaan seksielämään.
      JOs olisin tiennyt, mitä siitä suhteesta seuraa, en olis koskaan lähtenyt suhteeseen. Läheisriippuvuus on paha sairaus, jos ei sellaista olis, ei olis juoppoja, eikä mielenterveysongelmia. Jokainen seisois omilla jaloillaan ja vastaisi omista asioistaan tai ostais tarvittavat palvelut, eikä käyttäis toisia hyväkseen!!

    • HooÄämmää

      Muista se, että mitä siskompi sen liskompi. Saattaa olla tulossa iso ylläripylläri. Rahaa tai sitten se niin suosittu ero... Kannattaisikohan ihan keskustella asiasta! Anna molempien muuttaa kotiisi.Älä ole julma ja itsekäs.
      Siksensä aika kiintoisa provo. Miettikääpä, että joku saa liksaa siitä, että provoaa täällä ja me otetaan niin hanakasti kantaa vaikka ukko saattaa olla pedo ja akka horo. Niin me Suomen nuoret kasvetaan. Kasvetaan kasvaimeksi sosiaalilain syövereihin...
      Reilumpaaon olla omillaan

    • Sisko ja makkara

      Minä ymmärrän miestä oikein hyvin. Hän vie vain siskolleen siskonmakkaraa, jotta pahin nälkä vähäksi ajaksi lähtee.
      Sinua minä en ymmärrä lainkaan, koska tuollaiset feikkijutut (kuten sinun avaus) olivat vuosituhannen vaihteen viihdettä.

    • anttianaali

      antaa munaa siskolleen,mitä siitä.kuhan ei paksuksi pamahda ettei ufo ukon näköstä äpärää tuu.

    • haiskahtaa vähän siltä että sua kusetetaa tän asian kanssa ihan 100-0...

      on itsellänikin 2 veljeä (isoveli ja pikkuveli) ja ollaan kyllä läheisissä väleissä, mut ei ihan noin läheisissä kuitenkaan. Ei NORMAALI sisar-rakkaus noin läheistä ole, ellei sitten ole kyseessä kaksoset. Istukaapas tän miehen kanssa ihan pöydän ääreen ja puhutte asiasta niinku aikuiset ihmiset. Kerrot että juttu painaa sua ja toivot käsi sydämmellä että mies on rehellinen tämän asian kanssa.

    • Taas näitä.

      Vähän tuntuisi siltä, että tämä on provo. Koska ei ole uskottavaa, että aloittaja ei tiedä tarkemmin, miksi sisarukset ovat noin läheisiä tai mistä se saattaisi johtua. Ja ettei hän ole keskustellut asiasta miehen kanssa saadakseen jonkinlaisen selityksen.

    • tämäkin vielä !!

      paras trolli pitkiin aikoihin

    • alö

      ota selvää mitä se oikeesti on- aika perversi juttu.

    • Normaalisti

      Meillä siivooja tekee ne petipuuhat.

    • kihisee kihomadoista

      Taas samanlainen kuvapalvelun kuva aloituksessa, liittyykö tämä veljeesi, joka on sun siskon kaa, niiko silleen you nou?!

    • Täti vastaa

      Ne jotka ei ole vastaavaa kokeeneet, eivät vain tajua. Ei näissä ole kyse mistään sukurakkaudesta vaan siitä, että jos kumppanin kaikki lojaalisuus on siskon tai vanhempiensa puolella, siinä jää itse aina toiseksi. Mies voi vaikka jättää omat pienet lapsensa kun siskon tai äidin kutsu käy. Se ei ole normaalia.

      Ap:n tilanteessa on kaikki varoitusmerkit olemassa. Omien kokemusten perusteella en olisi tuollaisen miehen kanssa sekuntiakaan!

    • 7885543

      Nukkuvatko he samassa parivuoteessa? Sanoisin ota yhteys psykiatriin. Kuulostaa että sisko pompottaa veljeään ja käyttää hyväkseen ja veli juoksee kiltisti sikon luo aina kun käsky käy.

    • Mitähemmettiä?

      Onhan tuo sinäänsä normaalia, tosin, itse en kyllä kesken petipuuhien liikkuisi mihinkään ellei kyse todella olisi elämästä ja kuolemasta.

      No homma menee toki omituiseksi lenkkeilyn, yhdessä asumisen ja shoppailemisen suhteen.

      Jos naisystäväni käyttäytyisi samoin, saattaisin miettiä että onko todella sisarus kyseessä.

      Henkilötiedot on helppo tarkistaa, esim. auton rekisterinumeron avulla ajoneuvotietokeskukselta ja muitakin keinoja löytyy.

    • paisutteluako

      Tämä kuulostaa äärimmäisen mustasukkaisen henkilön vääristämältä ja yksipuoliselta tarinalta.

    • saanut

      Tulin just. Oli hyvät kyydit.

    • 15...

      Itsellä vähän toisinpäin. Olosuhteiden pakosta jouduin sietämään kun veli muutti saman katon alle ilman varsinaista lupaa. eikä se varsinaista herkkua ole ollut. Hulluks tässä on tulla, riipii. Hällä kanssa oma tyttöystävä, mutta "paennut" sukulaisten hoitoon. Joutuu olemaan melkeinpä emotionaalisena tyttöystävän korvikkeena. Tuohon vastauksena. että onko normaalia, niin ei välttämättä. Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi asua kumppaninsa kanssa. Ja sen pitäisi ehkä olla se ensimmäinen ihmisen elämässä. Tiedä sitten tuosta jos tuolla siskolla mitä mainitsit on jo fyysinen vamma sairaus tai muu. minkä takia takia hän tarvii apua tai muuta. Mutta mielestäni kyllä ihmisen kuuluu elää oman kumppaninsa kanssa.

    • kihinää

      Mulla vähän samanlainen tilanne, paitsi että miehelle tärkeimmät onkin (yllätys yllätys) äiti ja yli 30 tytär. Seksin aikana puhelin äänettömällä, mutta heti sängystä päästyä pitää tarkistaa, jos vaikka olis puhelu tullut. Vaikka olis joskus mahdollista viettää aikaa kaksin vkl:na,niin jos jompikumpi pyytää käymään niin silloin mennään, viis minusta ja tarpeistani. Ällöttää ja vituttaa asua tuollaisen mammanpojan kanssa.Tytärkään ei varmaan vessassa osaa ilman isukkia käydä.

    • sisar6

      Kyllä siskokset ovat tärkeitä kun vanhukset ovat jo pois.Sinä et ehkä tiedä taustaa tälle sisar rakkaudelle.Minä uskon et sinä jäät auttamatta toiseksi jos yrität mennä väliin.Sinä olet kuitenkin vieras ihminen.Ilmeisesti sulla ei ole omia siskoja tai sulla ei ole heihin hyvät välit,jos olis niin ymmärtäisit paremmin.Ota asiaan toinen ote.Sulla on mahdollisuus sada itselles lämmin ja rakastava perhe kun liityt heidän rakkauteen avoimin ja ilma mustasukkaisuutta ja katkeruutta.Nauti heidän suhteesta ja on tänä päivänä ihailtavaa

    • Knössömni

      Vali vali vali. Hanki sitten sellainen mies jolla ei ole välejä perheeseen niin toi poru loppuu.

    • VeljenSisko2

      Ihan sairas tää jutun kirjottaja..siis aloittaja!!
      Mulla on tosi läheiset välit mun veljeen ja siskoon,enkä kyllä osaa pitä sitä metenkään epänormaalina..ei se nyt sitä tarkoita et olis joku seksi suhde jos sisarukset vetää yhtä köyttä.Me ollaan menetetty yksi veli ja saattaa olla just sen takia et meillä on näin läheiset välit toisiimme,eli soitellaan päivittäin ja ehkä nähdäänkin.
      Mun mielipide on neljällä sanalla sanottu VERI ON VETTÄ SAKEAMPAA.
      Joku täällä sanoikin hyvin että tietty omat sisarukset ja vanhemmat menee hetken heilojen ohi ja näin se on..
      Vanhan ajan sanan lasku tai joku sellainen on...se mies joka rakastaa äitiään,se rakastaa myös vaimoaan.
      Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja..hanki sitten sellainen mies jolla ei ole välejä perheeseen niin toi poru loppuu.
      Sinulle suosittelisin jotain hyvää ammatti auttajaa jos olet noin omistushaluinen..tuskin saat koskaan ketään miestä pitkäksi aikaa viihtymään kanssasi.

    • mullaontunteet

      JUTUN ALOITTAJALLE?
      Mitäs jos kyseessä olisi sellainen tapaus että sillä veljellä ei ole omaa asuntoa siis kotia ylipäätään?
      Pitäiskö sanoa vaan oven välistä et ei tänne voi tulla?nuku lumihangessa.
      Miksi sinä vaivaat päätäsi asialla?Jätä se mies niin sillä pääset vaivastasi ja tosiaan hanki mies jolla ei ole sukua tai edes tunteita(jos kerran vaadit ettei lähimmäisiään saa auttaa).

    • Janni:)

      Voiko olla enään ihanampää miestä! Aamulla herätys klo 9:00 aamupala sänkyyn.. ihanaa.. Sitten kulta kertoi että mulla on sulle ylläri, lähdettiin ihanan aamupalan jälkeen ajamaan Tikkurilaan, asutaan siis Vantaalla. Miesystävä oli varannut minulle ihanasti hiusten leikkauksen ja värjäyksen ja vielä kynnet BEAVER Saloon:iinn. Sain vielä yllättyä kampaajalla kerran kun hoidon lopuksi sain naistenpäivän kunniaksi lahjan shampoon ja hoitoaineen kampaamon puolesta. Eli ottakaa miehet tästä mallia!

      Mikäli haluatte yhtä hyvää palvelua kuin minä niin:

      http://www.facebook.com/BeaverSaloon?fref=ts
      http://www.beaver-professional.fi/

      Mahtavaa naistenpäivää, nyt on huippufiilis!

      • parturi3

        Eetu Raudas täällä taas mainostaa omia firmojaan, hieno mies :D
        ai niin taisi mennä jo lopetukseen tämäkin., muistakaahan maksaa Ditydealille velat.


    • Sivistynyt Nuori
    • anna-kaarin

      LOPETA, SANO TÄMÄ EI MENETTELE. SE ei ole sinun sisko!!! Et saa hyväksyä tätä. Jos on jotain sinä VOIT mennä mukaan.

    • Anonyymi

      Exäni liki 3v takaa oli ihan samanlainen, nainen siis kyseessä.
      En tiedä oikein mikä oli homman nimi, mutta hänen veljensä vaimo on just precis samannäköinen kuin exäni. Oikeastaan ainoa selvä ero oli hiusten väri, exällä oli punaiset ja veljen vaimolla oranssit.
      Muuten aika tarkkaan samankokoiset ja ruumiinrakenne sama, kasvonpiirteissä hätkähdyttävästi samaa näköä jne. Et jos heidät olisi laittanut vieretysten(nämä naiset siis), niin olisivat menneet täysin siskoksista. Tiedä sitten ihan tarkkaan, mitä exän kanssa oli/on, mutta siskonsa tämä mies oli vienyt vihille.
      Isähahmoa vissiinkin kaipasi myöskin.
      Exä on nykyään terveytensä juomalla pilanneen tenukepin kanssa kimpassa.

    • Anonyymi

      Veljelle ja siskolle voi hyvinkin syntyä suhde ! Läheinen ystävyys voi muuttua suhteeksi ja suhde sukupuoliseksi kanssa käymiseksi. On vain ylitettävä tietty RAJA ! Ja siitä se lähtee ja melko varmasti jatkuu niin pitkään, kuin veri suonissa kiertää.

      Ja niin pitkään kuin hekuma ja kiihko jatkuvat. Sukupuolista kanssa käymistä eli . . . naimista on kovin vaikea lopettaa, kun alkuun on päästy. Se sisältää niin paljon tunnelatauksia kiihkoa jänitystä ja lopuksi se ihana tai ihanat orgasmit. Lepääminen alasti toisiinsa kietoutuneena onnen ja autuuden tuoman sukupuoli yhdynnän jälkeen.

      Näin tämän asian näen vuosien kokemuksella. Aivan pienestä viattomasta halauksesta voi lähteä elämän mittainen kaunis yhteinen salaisuus. Eikä sen esteenä edes kumpaisenkaan avioliitot ole. Se vaan tapahtuu ja tapahtuu alun, kun saa . . . kaunis suhde jatkuu vaan . . . .

    • Anonyymi

      Niin . . . mitäs pahaa tuossa lienee ? Onhan monissa maissa sallittua siskon ja veljen seksi suhde esim. Ransakassa. Jos hoitavat sen asiallisesti niin mikäs siinnä suhde, kuin suhde. Ja kun molemmat saavat siitä tyydytyksen sekin vie aikansa kuten kaikki asiat yleensä. Ja kun homma toimii eihän heitä erota enää MIKÄÄN ! Suhde paranee ja orgasmit siinnä samamalla . . . eikä ikä ole esteenä kunhan, vaan paisuvaisissa veri kiertää ja sisälle liukuu. Onhan se tosi kiehtovaa levätä vierekkäin, kun siskon tussukasta veljen sperma hiljjalleen valuu.

      KYLLÄ ELÄMÄ VOI OLLA . . . ihanaa !

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe