Opiskelen yhteiskuntatieteitä yliopistossa pääaineenani. Olen opinnoissani siinä vaiheessa, että pitäisi alkaa miettimään gradun aihetta tai oikeastaan saamaan jotain konkreettista ideaa jo aikaiseksi. Vuokratyö kiinnostaa kovasti aiheena, sillä se herättää ihmisissä paljon tunteita ja ylipäätänsä julkista keskustelua. Itseltäkin löytyy kokemusta jonkin verran vuokratyöntekijänä.
Mitkä asiat teitä askarruttaa vuokratyössä? Mistä olisi kiinnostava saada lisää tietoa tai tehdä tutkimusta? Minkälaisen kiinnostavan näkökulman ottaisitte vuokratyö aiheeseen?
Vuokratyö gradunaiheeksi
3
164
Vastaukset
- vuokralainenki
Joku tyyppihän teki gradun vuokratyöstä ja teki vielä väikkärinkin. Hänen työnsä oli mielestäni aika tuota..hmm..miten tuon nyt sanoisi, aika korkealentoista tekstiä.
Samasta aiheesta ajattelin eka ite tehä oparin, mutta huomasin asioita tutkiessa, että aika järsitty aihe on ja löytyy tuosta normityökuvioistakin todella paljon epäkohtia...eli työnantajat pissii linssiin minkä ehtivät
Lähestulkoon kaikki vuokratyötä käsittelevät julkaisut ovat negatiivisia (varmaan syystäkin), mutta mielestäni aika monesta on unohtunut se tosiasia, että syy kökköihin työoloihin riippuu aika pitkälle siitä asiakasyrityksen työnantajasta. - Nimi esiin...
Yksi perusjuttu siinä, että jos tekee tutkimusta, on se, että ei kirjoita anonyyminä, vaan omalla nimellän.
Eli laita nimesi, ja s-postiosoitteesi, niin voin jopa vastata. - aihehakusessa
Olen jo tutustunut kyseisen tutkijan gradu- ja väikkärituotoksiin. Mielestäni kirjoittaa ihan asiaa, niinkun sanoit, ei vuokratyötä yleisestikään ajatella kovin positiivisessa valossa.
Nimi esiin: Tarkoituksena vain herättää keskustelua vuokratyöstä, sen eri osapuolista ja niiden vuorovaikutuksista. Haluaisin graduun näkökulman tai kiintopisteen, jota ei ole vielä juurikaan tutkittu tai herättää skismaa. En periaatteesta ala täällä julkisesti jakamaan nimi- ja sähköpostitietojani.
Tottakai kirjoitan nimellä sitten kun saan ajatuksia paperille, ensin haluan kuitenkin miettiä tarkkaan mistä lähden tutkimusta tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi902153En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222141- 471917
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131452Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361349- 301326
- 951131
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201026Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23867