Mihin raja vedetään

Vaimok

Olen miettinyt avioeroa aamusta iltaan vuoden päivät, aina välillä on päivä että näen aavistuksen menneestä onnesta. Takana vauhdikas 20 vuotta yhdessä, kaksi lasta ja oma talo. Ongelma on se että mies ei tee mitään mitä lupaa, yleensä ei suostu edes lupaamaan mutta jos lupaa niin ei toteudu, pettää myös lupaukset lapsille. Laatii kuitenkin. Sääntöjä joita koko perheen tulisi noudattaa mutta jättää aina oman osansa tekemättä. Raha tilanne on ollut tapetilla vuosia, yleensä olen vastuussa rahan talouteen tulosta ja hän lupailee että sitten kun saa enemmän niin antaa kaikki minulle ( ei koskaan tapahdu). Omaan 3-4 kg ylipainoa (pituuteni 169 ja paino 73) ja viikonloppuna sain kuulla olevani merkittävän ylipainoinen (mieheni on 182 ja paino 107) ja minun pitäisi tehdä itselleni jotain... ?!?!! Hirveä riitahan siitä seurasi ja seuraavana päivänä uusi riita kun hän uhkasi tappaa tuntemattomattoman miehen ja huusi ja käskytti minua pihallamme kuin koiraa. Huomautan tässä kohtaa että mieheni oli täysin selvin päin. Teen itselleni aina kuvitteellisia takarajoja ja lupauksia että jos ei pitäydy siinä eikä siinäkään niin sitten se on loppu, aina vaan kestän senkin takaiskun. Itkeä en osaa enkä ole masentunut vaan totaalisen kyllästynyt ja väsynyt tilanteeseen, tiedän että rakkautta on olemassa ja jossain on varmaan minulle sopivampi mies. Mihin vedän rajan? Pariterapia on pois suljettu vaihtoehto. Hän ei usko siihen ja on jättänyt tulematta vuosien aikana 2 eri otteeseen kun olen saanut meille järjestettyä tapaamisen (huvittavaa on että toisessa tapaamisessa terapeutti antoi käteeni avioerohakemuksen kun olimme turhaan miestäni odottanut ja juttelin tilanteesta hänen kanssaan ).

5

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pää pois perseestä

Kirjoituksesi mukaan se raja tulee vedettyä siihen, kun sä makaat ruumis arkussa.

"Uhkasi tappaa tuntemattoman miehen"

Voi jeesus...

• Vaimok

Kiitos kommentista. Tiedän että olen liian turtunut tähän henkiseen väkivaltaan, ei ole koskaan lyönyt mutta en pidä sitä mitenkään pois suljettuna vaihtoehtoa. Hän kun saa raivareita käsittämättömistä asioista ja viha tursuu täysin yli. Ehkä pelkään myös eron jälkeistä elämää, hän kun tapaa kostaa kokemansa vääryydet. Ja vääryyshän se toki olisi kun vaimo lähtis....

• Päätöksentekokyky

Jos olet vuoden miettinyt, olet varmaan jo käynyt läpi ajatuksissa ihan kaiken, hyvät ja pahat asiat. Tuskin miettiminen tuo sinulle enää yhtään lisää tietoa ja oivallusta elämässäsi. Kun asia on mietitty, on päätöksenteon aika. Lähdet tai jäät. Päätä kumpi. Sen jälkeen on helmpompi elää, kun tietää itse tehneensä ratkaisun ja elää oman järkensä mukaan. Jos ajatus soutaa ja huopaa, jos ei uskalla tehdä päätöstä, on koko ajan onneton .

Jos olisin sinä, tekisin väliaikaispäätöksen, keräisin kimpsut ja kampsut, jättäisin talon ja lapset miehen huostaan ja lähtisin vähäksi aikaa yksin vuokralle. Siis ulkoruokintaan. En laittaisi välejä poikki kotiin, vaan kävisin aktiivisesti pp lastenkin vuoksi. Mies pitää sinua itsestäänselvyytenä, hän voisi herätä muutaman kuukauden jälkeen siihen, että et sellainen olekaan. Ulkoruokinnasta kotiinpaluun ehto olisi että mies aloittaa yksin tai kanssasi yhdessä vakavasti terapian.

• Vaimok

Ongelmana se että en voi jättää lapsia hänelle, ei ole kiinnostunut saavatko syödäkseen tms. Teetättää jo nyt kaikki mahdolliset kotityöt lapsilla ikään kun koko talon ylläpito olisi heidän pääasiallinen toimenkuvansa. Jos en koko ajan vahdi asiaa eivät raukat ehtisi muuta tehdäkkään. Kerran vuosia sitten sanoin harkitsevani eroa niin sanoi: että selvä sitten, eroa! Pitäisi lähteä lasten kera jonka jälkeen hän aloittaa sodan minua vastaan.

• Jatkan sitten...

Etsi vuokra-asunto riittävän isolla keittiöllä kävelymatkan päässä kodistasi. Lapset pääsevät vaikka päivittäin luoksesi käymään ja syömään. Se että joutuvat siivoamaan, vaikka koko kodin, ei minusta ole kuin hyväksi. Mutta en toki asiantuntija ole, enkä tiedä lastesi ikää. Isäkinb voi herätä vastuuseen, kun sä et ole kaikesta vastaamassa. Toinen vaihtoehto on ajaa mies ulos, mutta ei taida onnistua. Kolmas on sitten, että päätät jäädä siihen kunnes lapset on riittävän isoja syömään itse. Silloin ei kannata muuta kuin lopettaa sisäinen mietiskely ja marina ja tehdä itse itsensä onnelliseksi, niissä olosuhteissa joiss on päättänyt elää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe