Olemme seurustelleet 2 vuotta tyttöystäväni kanssa. Olemme asuneet aina eri osoitteissa, hän porukoillaan minä vuokralla omassa kämpässä. Tilanne muuttui kun ostin oman asunnon, tyttöystäväni muutti pari kuukautta sitten samaan asuntoon kanssani. Meillä elämässä vähän eritilanteet. Hän opiskelee vielä muutaman vuoden ja itse pelaan työkseni pokeria ja olen ikäisekseni hyvätuloinen.
Parisuhteellemme ei ole yhteenmuuton jälkeen juuri jäänyt enempää aikaa pikemmin vähemmän. Omat työaikani sijoittuvat 18>, kuten taas parempi puolisko opiskelee 8-16. Onko normaalia, että 21v tytöllä ravaa, joka päivä jos jonkinmoista kaveria nurkissa pyörimässä. Ei hajuakaan yleistilanteesta, kun en ikinä ole asunut samankaton alla seurustellessa. Olen myös 21v. Mukavaa, että kavereita on mutta alkaa nyppiä kun niitä joka päivä nurkissa pyörii... Olen jo muutaman kerran ilmoittanut mielipiteeni asiasta, mutta silti tuppaa olemaan kämpässä ruuhkaa vaikka luvataan asialle tehdä jotain (esim olla kavereilla välillä). Olen kyllä hyvin sosiaalinen ihminen, mutta tämä on jo liikaa. Itsellänikin myös paljon kavereita, mutta en sentään joka päivä jaksa heitä kämpillä nähdä.
Välitetään kyllä toisistamme ja hän ei todellakaan elä siivelläni, ja minulle erityisen tärkeää, että hän on luomassa omaa uraa työelämässä. Tästä syystä en haluaisi parisuhdetta katkaista, vaan korjata tilanteen.
Jos jollain on saman tyylisiä ongelmia, niin miten ootte ratkassu tilanteen. Kiitoksia jos joku viitsisi antaa vinkkejä.
Parisuhde sekaisin avoliiton myötä.
47
3100
Vastaukset
- ....................
Minä ja poikaystäväni olemme suunnilleen saman ikäisiä kuin te, vähän vanhempia, mutta tuollaista ongelmaa ei ole ollut... Emme oikeastaan koska kutsu kavereitamme tai muita tuttujamme meidän pieneen kämppäämme ja molemmat tykkäämme olla rauhassa.
Itse näen kavereitani kahviloissa ja sellaisissa. Ehkä tyttöystäväsi voisi nähdä kavereitaan jossakin ulkona? Tai kavereiden luona vaihteeksi? Itseänikin ärsyttäisi jos olisi koko ajan muita nurkissa. Mielestäni kavereita voi kutsu kylään kerran viikossa jos se häiritsee kumppania ja muulloin nähdä heitä vaikka kahvilla. Puhu tästä vielä tyttöystävällesi ja sano että asia oikeasti häiritsee sinua. - 0923kls
Sano avovaimollesi, että olette keskustelleet jo aikaisemmin asiasta, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Älä pelkästään hauku, vaan sano, että on ihanaa, kun hänellä on kavereita, mutta tämä on myös SINUN kotisi ja SINÄ tarvitset omaakin aikaa.
Kerro hänelle, että koska hänen omatoiminen kavereiden kotiin kutsuminen ei ole vähentynyt, niin ehdota, että hän vähentäisi aluksi kaveritapaamisia puolella esim. joka toinen päivä tai sitten niin, että on tietyt päivät viikosta esim. ma, ke ja pe sekä yksi päivä viiikonlopusta (joko la tai su), jolloin kavereita saa tulla.
Käyttekö yhdessä kenekään kaverin luona viikonloppuisin? Voisi olla mukavaa, jos teillä olisi joku kaveripariskunta, jonka kanssa voisi käydä vaikka keilaamassa tai muuten urheilemassa tai vaikka leffassa. Sillä tavoin olisitte pois kotioloista kokonaan, joka on sinullekin tärkeää, ettei koko ajan pyöri kotinurkissa.- Kotirouvajuristi
Perhelainsäädäntö, perintölainsäädäntö ei tunne avosuhdetta ("avoliittoa", susipariutta), ei "avopuolisoa", ei "avoanoppia", ei "avoappea". Juridisesti nämä henkilöt ovat vieraita toisilleen. Tosin verolainsäädännössä säädetään erinäisten vähennysten minimointia, kun siis tienaajia on kaksi, jotta tällaisella parisuhteella ei voi aiheettomasti ansaita. Kuolemassa, avioerossa toteutuvan avio-oikeuden tapaan avosuhteeseen ei sovelleta "avo-oikeutta", ei tasinkoa. Kannattaa välttää tällaista viime vuosikymmenten keksintöä kuin susiparius tai ainakin merkitä kaikki satsaukset muistiin. Vaarallisin kuvio on kun toinen kumppani, hankkii esimerkiksi kiinteistön nimiinsä. Silloin on jälkikäteen valmistauduttava todentamaan kummankin panostukset, niin myös irtaimeen. Kukaan juristi ei suosittele "avosuhdetta, susipariutta".Se on kuin räjähtämätön dynamiittipanos. Kokonaisesitys näiden kahden instituution eroista on lakia lukemattomalle hankala kuvata. Muutaman alan kirjan voi toki lukea, mutta yleisohje on: menkää naimisiin. Avioliittoinstituutiota on hiottu monella vuosisadalla ja se toimii järkevien ihmisten kesken.
- Vaakku*
Kotirouvajuristi kirjoitti:
Perhelainsäädäntö, perintölainsäädäntö ei tunne avosuhdetta ("avoliittoa", susipariutta), ei "avopuolisoa", ei "avoanoppia", ei "avoappea". Juridisesti nämä henkilöt ovat vieraita toisilleen. Tosin verolainsäädännössä säädetään erinäisten vähennysten minimointia, kun siis tienaajia on kaksi, jotta tällaisella parisuhteella ei voi aiheettomasti ansaita. Kuolemassa, avioerossa toteutuvan avio-oikeuden tapaan avosuhteeseen ei sovelleta "avo-oikeutta", ei tasinkoa. Kannattaa välttää tällaista viime vuosikymmenten keksintöä kuin susiparius tai ainakin merkitä kaikki satsaukset muistiin. Vaarallisin kuvio on kun toinen kumppani, hankkii esimerkiksi kiinteistön nimiinsä. Silloin on jälkikäteen valmistauduttava todentamaan kummankin panostukset, niin myös irtaimeen. Kukaan juristi ei suosittele "avosuhdetta, susipariutta".Se on kuin räjähtämätön dynamiittipanos. Kokonaisesitys näiden kahden instituution eroista on lakia lukemattomalle hankala kuvata. Muutaman alan kirjan voi toki lukea, mutta yleisohje on: menkää naimisiin. Avioliittoinstituutiota on hiottu monella vuosisadalla ja se toimii järkevien ihmisten kesken.
Tai kukkahattu täti.
- kerran eronnut
Vaakku* kirjoitti:
Tai kukkahattu täti.
Nimenomaan. Avioliitto on laillistettua ryöstöä.
- lifemocker
1. olette muuttaneet aika nopeasti yhteen
2. tyttö ei osaa olla vielä omillaan (erittäin tärkeä seikka parisuhteen kannalta) kun suoraan muutti sinun luoksesi
se yksin asuminen nimittäin saa ihmiset kantamaan vastuun omasta elämästään ja se on tärkeä taito oppia. nämä 2 seikkaa voivat hankaloittaa suhdettanne noin jatkossa.
kannattaisi puhua noista vieraista, että yhteinen asunto, yhteiset säännöt. se on täysin siitä miten yhdessä rakennatte yhteisen kotinne ja sääntönne miten saatte yhteiselämän toimimaan.
itse en ainakaan moiseen vierastulvaan pystyisi kun tarvitsen sitä omaakin aikaa. toisaalta eräällä mun kaverilla on juuri tuollainen tilanne, että naisella tosi iso kaveripiiri ja he eivät taida kovinkaan paljoa kahdestaan kotona olla, mutta ei se kaveria näytä haittaavan...- ...
Minä muutin suoraan kotoa yhteen kihlattuni kanssa ja vain 6kk seurustelun jälkeen. Osasin kyllä olla omillani ja ottaa vastuun elämästäni. Meidän parisuhde ei nyt hirveästi eroa toisistaan,mutta miehellä on vakituinen työ ja itse teen sijais -ja osaaikatöitä,kun en vielä vakituista työtä ole löytänyt. Lasketaan melkein kaikki laskut puoliksi,mutta mies enemmän nyt maksanut,kun on parempituloinen.
Meidän elämään ei ainakaan ole tuo nopea muuttaminen vaikuttanut. Onhan tässä pian 1,5v yhdessä asuttu ja seurusteltu 2v kuukauden päästä. Mies on asunut omillaan yli 10v ja itse en ole koskaan yksin asunut,mutta minua ei se yksinäisyys haittaa, kun olen suurimman osan elämästä yksin viettänyt,kun ei ystäviä ollut.
Meillä tosin on se yhteinen asia,ettei kummallakaan hirveästi ystäviä ole tai he asuvat kaukana. Ainakin minun ystävät/perhe asuu siinä yli 200km päässä vanhalla kotipaikkakunnallani. Heitä näen kerran kuukaudessa tai harvemmin. Pidetään yhteyttä enimmäkseen facebookissa tai soittamalla. - lifemocker
... kirjoitti:
Minä muutin suoraan kotoa yhteen kihlattuni kanssa ja vain 6kk seurustelun jälkeen. Osasin kyllä olla omillani ja ottaa vastuun elämästäni. Meidän parisuhde ei nyt hirveästi eroa toisistaan,mutta miehellä on vakituinen työ ja itse teen sijais -ja osaaikatöitä,kun en vielä vakituista työtä ole löytänyt. Lasketaan melkein kaikki laskut puoliksi,mutta mies enemmän nyt maksanut,kun on parempituloinen.
Meidän elämään ei ainakaan ole tuo nopea muuttaminen vaikuttanut. Onhan tässä pian 1,5v yhdessä asuttu ja seurusteltu 2v kuukauden päästä. Mies on asunut omillaan yli 10v ja itse en ole koskaan yksin asunut,mutta minua ei se yksinäisyys haittaa, kun olen suurimman osan elämästä yksin viettänyt,kun ei ystäviä ollut.
Meillä tosin on se yhteinen asia,ettei kummallakaan hirveästi ystäviä ole tai he asuvat kaukana. Ainakin minun ystävät/perhe asuu siinä yli 200km päässä vanhalla kotipaikkakunnallani. Heitä näen kerran kuukaudessa tai harvemmin. Pidetään yhteyttä enimmäkseen facebookissa tai soittamalla."Minä muutin suoraan kotoa yhteen kihlattuni kanssa ja vain 6kk seurustelun jälkeen."
yleensä ei kovinkaan järkevä peliliike - mä en KESTÄ
... kirjoitti:
Meillä tosin on se yhteinen asia,ettei kummallakaan hirveästi ystäviä ole tai he asuvat kaukana. Ainakin minun ystävät/perhe asuu siinä yli 200km päässä vanhalla kotipaikkakunnallani. Heitä näen kerran kuukaudessa tai harvemmin. Pidetään yhteyttä enimmäkseen facebookissa tai soittamalla.Osa-aika, EI osaaika. Kenen tahansa, jonka äidinkieli on suomi, pitäisi pystyä sen verran omaa kieltä hahmottamaan ettei kirjoittaisi noin. Yritän olla nillittämästä pienistä kielivirheistä, mutta tuo virhe on jo niin häiritsevä ja typerä, että lupaan jatkossakin kommentoida joka kerta kun joku kirjoittaa "osaaika", "teiniikä", "asuntoosake" tai "pihlajaaita".
- ei tuhlata aikaa
lifemocker kirjoitti:
"Minä muutin suoraan kotoa yhteen kihlattuni kanssa ja vain 6kk seurustelun jälkeen."
yleensä ei kovinkaan järkevä peliliikeMiksi ei!! Siinähän sen oikeasti näkee kuinka parisuhde toimii ja oppii todella tuntemaan toisen. Näkee nopeasti toimiiko se vai ei. Jos ensin seurustellaan 2 vuotta ja sitten muutetaan yhteen, voi olla järkytys millainen toinen on kun asutaan samassa kämpässä.
- lifemocker
ei tuhlata aikaa kirjoitti:
Miksi ei!! Siinähän sen oikeasti näkee kuinka parisuhde toimii ja oppii todella tuntemaan toisen. Näkee nopeasti toimiiko se vai ei. Jos ensin seurustellaan 2 vuotta ja sitten muutetaan yhteen, voi olla järkytys millainen toinen on kun asutaan samassa kämpässä.
ajan tuhlaamista on rynnätä suhteeseen, muuttaa yhteen jne kun ei olla moiseen vielä milläänlailla valmiita eli kustaan potentiaalinen suhde tällä hätiköinnillä!
ei se parisuhdetta paranna, että heti muutetaan yhteen vaan päinvastoin - siinä toisen naamaan kyllästytään paljon nopeammin - suhde kariutuu ja taas meni aikaa hukkaan kuin se, että otettaisiin rauhallisemmin ja pidettäisiin suhde tuoreempana
kyllä sen parissa vuodessa näkee miten toinen elää, ei siinä yllätyksiä kuten siinä heti yhteen muutossa! - kieli poliisi?
mä en KESTÄ kirjoitti:
Osa-aika, EI osaaika. Kenen tahansa, jonka äidinkieli on suomi, pitäisi pystyä sen verran omaa kieltä hahmottamaan ettei kirjoittaisi noin. Yritän olla nillittämästä pienistä kielivirheistä, mutta tuo virhe on jo niin häiritsevä ja typerä, että lupaan jatkossakin kommentoida joka kerta kun joku kirjoittaa "osaaika", "teiniikä", "asuntoosake" tai "pihlajaaita".
no eiks oo positiivista et edes yhdys sanat on tälläkertaa hallussa : ) ei tartte leikkiä aina kieli poliisia.
- ...
lifemocker kirjoitti:
ajan tuhlaamista on rynnätä suhteeseen, muuttaa yhteen jne kun ei olla moiseen vielä milläänlailla valmiita eli kustaan potentiaalinen suhde tällä hätiköinnillä!
ei se parisuhdetta paranna, että heti muutetaan yhteen vaan päinvastoin - siinä toisen naamaan kyllästytään paljon nopeammin - suhde kariutuu ja taas meni aikaa hukkaan kuin se, että otettaisiin rauhallisemmin ja pidettäisiin suhde tuoreempana
kyllä sen parissa vuodessa näkee miten toinen elää, ei siinä yllätyksiä kuten siinä heti yhteen muutossa!Anteeksi nyt,mutta olin täysin varma,kun kihlattuni kanssa yhteen muutin. Parisuhde on erinomaisessa kunnossa ja en ole kyllästynyt kihlattuni naamaan. En muuttanut miehen työkse sen takia,että se parantaisi parisuhdetta vaan,koska molemmat olimme jo valmiita sitoutumaan ja muuttamaan yhteen.
"Miksi ei!! Siinähän sen oikeasti näkee kuinka parisuhde toimii ja oppii todella tuntemaan toisen. Näkee nopeasti toimiiko se vai ei. Jos ensin seurustellaan 2 vuotta ja sitten muutetaan yhteen, voi olla järkytys millainen toinen on kun asutaan samassa kämpässä."
Olen samaa mieltä ylhäällä olevan henkilön kanssa,että mitä nopeammin sen parempi. Minun ystävälle kävi,että muuttivat yhteen yli 2v seurustelun jälkeen ja huomasivat,ettei se toiminut ja lopulta erosivat eri syiden takia. - ...
mä en KESTÄ kirjoitti:
Osa-aika, EI osaaika. Kenen tahansa, jonka äidinkieli on suomi, pitäisi pystyä sen verran omaa kieltä hahmottamaan ettei kirjoittaisi noin. Yritän olla nillittämästä pienistä kielivirheistä, mutta tuo virhe on jo niin häiritsevä ja typerä, että lupaan jatkossakin kommentoida joka kerta kun joku kirjoittaa "osaaika", "teiniikä", "asuntoosake" tai "pihlajaaita".
Anteeksi, kun jäi viiva välistä,mutta ei sun elämä pitäisi tuosta kaatua!
- lifemocker
... kirjoitti:
Anteeksi nyt,mutta olin täysin varma,kun kihlattuni kanssa yhteen muutin. Parisuhde on erinomaisessa kunnossa ja en ole kyllästynyt kihlattuni naamaan. En muuttanut miehen työkse sen takia,että se parantaisi parisuhdetta vaan,koska molemmat olimme jo valmiita sitoutumaan ja muuttamaan yhteen.
"Miksi ei!! Siinähän sen oikeasti näkee kuinka parisuhde toimii ja oppii todella tuntemaan toisen. Näkee nopeasti toimiiko se vai ei. Jos ensin seurustellaan 2 vuotta ja sitten muutetaan yhteen, voi olla järkytys millainen toinen on kun asutaan samassa kämpässä."
Olen samaa mieltä ylhäällä olevan henkilön kanssa,että mitä nopeammin sen parempi. Minun ystävälle kävi,että muuttivat yhteen yli 2v seurustelun jälkeen ja huomasivat,ettei se toiminut ja lopulta erosivat eri syiden takia.suurimmassa osassa tapauksista kun ne vaan ihmiset kusevat asiansa liialla hätiköinnillä. kun ei tunneta toista kunnolla niin sitten saadaan näitä katastrofeja aikaan yhteenmuutolla
- lifemocker
... kirjoitti:
Anteeksi nyt,mutta olin täysin varma,kun kihlattuni kanssa yhteen muutin. Parisuhde on erinomaisessa kunnossa ja en ole kyllästynyt kihlattuni naamaan. En muuttanut miehen työkse sen takia,että se parantaisi parisuhdetta vaan,koska molemmat olimme jo valmiita sitoutumaan ja muuttamaan yhteen.
Olen samaa mieltä ylhäällä olevan henkilön kanssa,että mitä nopeammin sen parempi. Minun ystävälle kävi,että muuttivat yhteen yli 2v seurustelun jälkeen ja huomasivat,ettei se toiminut ja lopulta erosivat eri syiden takia.sitäpaitsi se sitoutuminen ja yhdessä asuminen eivät kyllä liity millään tavalla toisiinsa!
- ...
lifemocker kirjoitti:
suurimmassa osassa tapauksista kun ne vaan ihmiset kusevat asiansa liialla hätiköinnillä. kun ei tunneta toista kunnolla niin sitten saadaan näitä katastrofeja aikaan yhteenmuutolla
En ainakaan minä ole kusenut meidän suhdetta ja siihen,kun molemmat panostaa,niin sehä ei kaadu mihinkään. Siinähän sitä tuntee,kun toisiinsa tutustuu. Tunnen oman puolisoni todella hyvin 2v seurustelun jälkeen ja en todellakaan ole katunut,että 6kk seurustelun jälkeen kihlattuni kanssa yhteen muutin.
- lifemocker
... kirjoitti:
En ainakaan minä ole kusenut meidän suhdetta ja siihen,kun molemmat panostaa,niin sehä ei kaadu mihinkään. Siinähän sitä tuntee,kun toisiinsa tutustuu. Tunnen oman puolisoni todella hyvin 2v seurustelun jälkeen ja en todellakaan ole katunut,että 6kk seurustelun jälkeen kihlattuni kanssa yhteen muutin.
se ei vielä tarkoita että muilla taikka automaattisesti tuo uhkapeli onnistuisi
- Kiitos
mä en KESTÄ kirjoitti:
että on olemassa muitakin, joita ärsyttää nämä samat asiat :D
- ...
lifemocker kirjoitti:
se ei vielä tarkoita että muilla taikka automaattisesti tuo uhkapeli onnistuisi
Olen ainakin ihan varma,että tämä kestää kun rakkautta on ja molemmat sen osoittaa. Ongelmistakin osataan puhua,jotkut eivät vain osaa ja eroavat sen takia.
- :-o
lifemocker kirjoitti:
sitäpaitsi se sitoutuminen ja yhdessä asuminen eivät kyllä liity millään tavalla toisiinsa!
Ööö... Minkäslainen parisuhdetausta tällä "asiantuntijalla" itsellä on?
Ihan vaan mielenkiinnosta. Kun nuo jutut muuttuvat aika joutuin palstalta ja kysymyksestä toiseen. - lifemocker
:-o kirjoitti:
Ööö... Minkäslainen parisuhdetausta tällä "asiantuntijalla" itsellä on?
Ihan vaan mielenkiinnosta. Kun nuo jutut muuttuvat aika joutuin palstalta ja kysymyksestä toiseen.on parisuhdetausta
jutut eivätkä mielipiteet muutu. tarkkaavaisuutta siihen lukemiseen! ;) - 2v. yhdessä
lifemocker kirjoitti:
"Minä muutin suoraan kotoa yhteen kihlattuni kanssa ja vain 6kk seurustelun jälkeen."
yleensä ei kovinkaan järkevä peliliikeKyllä ainakin meillä oli. Välimatkaa tunti suuntaansa, itse asuin 19-vuotiaana opiskelijasolussa = ei yksityisyyttä tapaillessa ja poikaystävällä oma asunto. Epävirallinen yhteenmuutto tapahtui pikku hiljaa jo kolmen kuukauden jälkeen ja 11 kk jälkeen muutin poikaystäväni luokse.
Meillä on oikeastaan kinattu vain pikkuisen ja siivouksesta, muuten muutto oli ongelmaton ja kaikki on täydellisesti. Kummallakaan ei ole hirveästi kavereita, mutta minulla käy kylässä silloin tällöin muutamia.
Joillakin toimii, joillakin ei. Kihloja odotellessa.
- mama from hell
Palaverin paikka,Kerro toiveesi ja sanot että max 3krt saa kamuja nähdä-muut ajat sitten tyttökaveri hengailkoon vuorostaan kavereilla?Voitte sopia päivä jolloin kaverit saa tulla. Onko niin että kaverit asuu kotona? No jokatapauksessa-sinun asunto-sinun säännöt..eiköhän se siitä.Koti on rauhoittumisen paikka.Eläminen parisuhteessa saman katon alla on yhteispeliä.
- 16+18
Ota asia puheeksi vielä uudelleen, ja tosiaan rakentavassa hengessä.
Jos se ei tuota tulosta, niin ehkä vähemmän rakentava tyyli saattaa olla sitten paikallaan ;) Mikäänhän ei estä sinua iltaisin kotonasi oleskelemasta vaikka kalsareissasi. Tai jos haluat oikein räväyttää, niin tyttöystäväsi kavereiden ollessa kylässä liity heidän seuraansa munasillasi ;) Saattaa tyttöystävän into pyytää kavereitaan kylään vähentyä ;D - ddddgg
"Välitetään kyllä toisistamme ja hän ei todellakaan elä siivelläni, ja minulle erityisen tärkeää, että hän on luomassa omaa uraa työelämässä. Tästä syystä en haluaisi parisuhdetta katkaista, vaan korjata tilanteen"
Kuulostaa vähän hassulta toi koko rimpsu. Vähän niin kuin arkipäiväisesti todettu. Aivan kuin puhuisit jostakin lehdentilauksen katkaisemisesta.
Nii-in, parisuhteissa on ongelmia ja jos ekana vaihtoehdoissaan miettii suhteen katkaisemista, niin se jo kertoo kaikenlaista yksilön kypsyydestä ja tunteiden kypsyydestä. Ei ehkä tulisi itselläni ekana mieleen jonkun pikkuongelman kanssa, että "yksi vaihtoehto olisi ero".
Avoimuus ja rehellisyys kohteliaisuuden ja rakentavuuden nimissä ovat sellaisia asioita joita sinun täytyy muistaa tehdä ja harjoittaa.
Puhutte yhdessä rakentavasti tilanteestanne. Omista toiveistanne ja haluistanne.
Tiedän näin kokemuksesta miten rankkaa on asua jonkun kanssa, joka on muuttanut suoraan kotoa asumaan kumppaninsa luokse. Monet riidat on käyty mutta ilokseni avokista on tullut luotettavampi ja itsenäisempi ihminen. Sellainen joka ymmärtää kahdestaan asumisen ja itsenäisyyden taakat myös ilojen lisäksi. Olemme onnellisia, eli ei siinä ole mitään vikaa jos muuttaa yhteen vähän liian aikaisin jonkun kokemattoman ihmisen kanssa. Siinä pitää vaan olla kärsivällinen ja koko ajan muistaa se, että toinen on muuttanut kotoaan pois ihan vasta, eikä se oma elämäkään ollut ihan niin simppeliä ekan kerran kun asui omillaan. Nyt hällä on vaan kärsivällinen kumppani tukemassa ja auttamassa sekä patistelemassa silloin, kun meinaa toista itsenäisyys kyllästyttää, ja ois mukavampaa, jos joku muu olisi se itsenäinen välillä - ts. minä :) Avoimuutta ja rehellisyyttä vaan. Puhumalla asiat selviää. - n.24.hki
mä tykkään siitä, kun poikaystäväni kavereita tulee usein kylään. meillä on aika vähän kortilla, kun opiskelen ja käyn töissä ja poikaystäväni on yötöissä ja poikaystävälläni on paljon kavereita joita hän mielellään näkee usein niin on kiva, että hän usein kutsuu kavereitaan kylään sen sijaan, että menisi tapaamaan heitä, koska näin ehditään viettämään enemmän aikaa yhdessä.
muutenkaan kaverit eivät häiritse. meillä on kolmaskin kämppis jolla on usein joku kylässä. jos haluan rauhaa lukkiudun makuuhuoneeseen ja olen koneella. - anonyymi8
Älä enää mainitse asiasta vain ohimennen, vaan pistä ihan palaveri pystyyn ja selitä miten koet tilanteen (aka tarvitset enemmän omaa aikaa omassa kodissasi?).
Pelaatko pokeria kotonasi iltaisin? Oletko miettinyt, että voisit vuokrata tuota hommaa varten oman paikan? Vähän niinkuin työpaikan, johon mennä? Ei sen tarvitse mikään erillinen asunto olla - erilaisia työhuoneita yms. paikkoja voi vuokrata yleensä ihan hintaluokassa 50-100 e kuukaudessa. Kysele paikallisilta taiteilijoilta, muusikoilta jne. Saisit paikan, jossa keskittyä olennaiseen ja liikkuisit vähän kodin seinien ulkopuolelle "työpäivinä". Pelitkin todennäköisesti paranisi, kun työhuoneelle mennessä siirtyisit automaattisesti mentaalisesti eri moodiin, kuin kotona hengaillessa.- ei normaalia
Eli neuvot kaveria lähtemään oman kodin rauhasta ja jättämään sen tyttöystävän ja hänen kaveriensa temmellyskentäksi - ja vielä maksamaan omasta pussista tästä lystistä. Puistattaa nämä naisten neuvot, joiden ydinsisältö on se, että miehen tärkein tehtävä on tarjota naiselleen ilmaisia resursseja.
- Naisen tehtävä:
ei normaalia kirjoitti:
Eli neuvot kaveria lähtemään oman kodin rauhasta ja jättämään sen tyttöystävän ja hänen kaveriensa temmellyskentäksi - ja vielä maksamaan omasta pussista tästä lystistä. Puistattaa nämä naisten neuvot, joiden ydinsisältö on se, että miehen tärkein tehtävä on tarjota naiselleen ilmaisia resursseja.
Ottaa mulukkua huuleen!
- osaaikainen
"mä en kestä" älä käy tällä palstalla jos ottaa pattiin kiriojtus vireet.
- muukalainen2
"Välitetään kyllä toisistamme." No ei tyttöystäväsi todellakaan välitä sinusta, jos kutsuu omia kavereita käymään teillä niin usein että teille ei jää omaa aikaa. Sanot vielä puhuneesi hänelle ja ilmoittaneen mielipiteesi asiasta, mutta mitään ei ole tapahtunut, joten se jo osoittaa tytön välinpitämättömyytä sinua kohtaan.
Ehkä sinä olet sille itsestään selvyys, josta ei tarvitse välitää. Suhteen katkaiseminen ja ero voi saada naisen ajatelemaan asiaa paremmin ja ottamaan seuravaassa parisuhteessa kumppanin huomioon. - public.corner
Nainen testaa sinua. Hän haluaa tietää oletko munaton vätys, joka ei pysty laittamaan häntä kuriin ja järjestykseen, vaan antaa kävellä yli mennen tullen. Jollet pysty tällaista vaatimatonta pikku naikkosta pitämään kurissa, kuinka nainen voi luottaa siihen, että pystyisit muutenkaan ylipäätään huolehtimaan hänestä?
Nyt kannattaa kaivella sieltä komeron nurkasta munat ja itsekunnioitus esille ja tehdä naiselle säännöt selväksi. Jos ei muutoin puhetta usko, niin heität kaverit ulos, jos tulevat väärään aikaan. - ??????
Ovat seurustelleet ennen yhteen muuttoa 2 vuotta. Miten seurustelu onnistui ennen? Kummallakin kuitenkin sama työ/opiskelukuvio ollut jo aikaisemminkin.
Mitä korjaamista tilanteessa on? Seurusteliko tyttö aikaisemminkin vain kavereiden kanssa? Onko ongelma siinä että nuo kaverit tulee nyt yhteiseen kotiin?
Miten pariskunta tapaili aikaisemmin kun "nuorehkoherra" teki työtään iltapainotteisesti jo ennen yhteen muuttoa? MIKÄ ON ONGELMAN NIMI? - hyvä pointti?
Se on kiva että olet ikäiseksi hyvätuloinen.
- njooooooop
jooop kommentoin tuota yhteen muuttamis ryntäystä :D itse muutin ukkoni kanssa yhteen n2viikon tapailun jälkeen,meillä tämä toimi. ollan oltu jo pitkään aviossa ja lapsiakin on.joillekki ryntäysmuutot toimii joillekki ei.
- KALLE KELLO
Hahhah, mitä kirjottelit. Oletko tosissas? Kyselet onko normaalia. että pimullas ravaa kavereita nurkissa? Mitähän nyt jos vaikka pikkuisen käyttäisit niitä nystyröitäs.. Oletko itse pokerinpeluus kanssa ihan normaali? No et ole. Teillä kahdella lapsella on vielä paaaaljoon opittavaa elämästä, yhteiselämästä, työn teosta ja kaikesta mikä kuuluu elämään. Teidän suhteenne on tuhoon tuomittu. Ei tuosta tule mitään. Mitähän jos löisitte kantapäät vastakkain. Olisi kummallekin parempi että kasvaisitte vielä ja opiskelisitte kumpikin tahoillanne elämän alkeita.
- LAPSI VIELÄ
Olet vain elättäjä opiskelijatytölle ja pakotie kotoa, OLET SE HELPPO RATKAISU ja PÄSSI JOTA KÄYTETÄÄN HYVÄKSI...lemppaa MUIJA HANEEN lähetä kotiin
- es57 ,3a5,7357
Mikä se semmonen AVOLIITTO on???
- töihin lusmu
Pokerin peluu ei ole mikään ammatti.
- mek
Kyllä se silloin on jos sillöä elättää ittensä. Toisella palstalla äiti valitteli kun poika pelasi pokeria ja kertoi että milläs kieltää kun poika tienaa nettona tuplaten se mitä isi ja äiti normaaaleissa palkkatöissä.
- mek
Seuraavan kerran kun tulet kotiin ja siellä on naisesi kavererita niin sanoppa että nyt vieraat pihalle kun ruvetaan naiseni kanssa seksiä harrastamaan niin voi naisesi oppia tai ei mutta kun parikertaa käsket kaverit poistumaan rauhallisesti niin rupeaa naisesi kaverit pysymään poissa. Kerroppa rauhallisesti naisellesi että tämä' on minun omistama asunto ja minä myös määrään niin hyvä tulle ja naisesi sen hyväksyy tai ei.
- realiteetteja
" Pokeriammattilainen" = peliriippuvainen kamalissa veloissa.
Taitaa normaali sosiaalinen elämä häiritä peliriippuvuutta.
Ihmettelen että tyttöystäväsi tuollaista katselee.- parisuhde sis.2 hlö
Ei tosiaan asunnossa asu vain 1 henkilö vaan molemmat.
Jos häiritsee, osta korvatulpat.
Et voi alkaa naiselle oikein uhitella jos haluat elää hänen kanssaan jatkossakin, muuten taitaa mennä ns. lusikat jakoon.
- wonteri
Jos ongelmasi oli nuo luonanne ramppaavat kaverit, miksi halusit erikseen mainita että hän ei elä siivelläsi? Miten tämä asiaan liittyy? Tai että olet ikäiseksesi hyvätuloinen? Ei kai raha ole tässä se juttu? Tai siinä että on eri tilanteet, jos toinen vielä opiskelee. Siis ihmettelen vaan mitä tekemistä rahalla ja sinun hyvillä tuloilla on sen kanssa, että hänellä käy mielestäsi liikaa kavereita. Jossa olen tosin samaa mieltä. Kun yhdessä asutaan, on paras löytää kompromissi. Itsekään en jaksaisi jos kotona majailisi aina vieraita ihmisiä, vaikka kuinka kavereita olisivatkin.
- Rairairairairai
Mekin olemme seurustelleet 2. Vuotta, asuneet 1,5 v yhdessä. Avomieheni ei tykkää vieraista, häntä jännittää paljon kun joku on tulossa kylään. Tiedän sen ja aina otan tämän asian huomioon kun kutsun jonkun käymään meillä. Sanon miehelleni etukäteen että joku on tulossa käymään ja milloin. Ymmärrän tosi hyvin jos joku haluaa olla kotona omassa rauhassa ja jopa yksin eikä tarvitse pelätä, että joku on taas tulossa. Mun veljeni on vähän samanlainen.Tämä on ihan normaali asia! Toki olemme 30 v. Yritä selittää tyttöystävällesi että tarvitset oman rauhan, uskon että hän ymmärtää!
- Nuorehkoherra
Tännehän on viikossa tullut monenmoista tekstiä, kiitos siitä. Alkuun selvennykseksi kerroin mitä teen työkseni, milloin- ja missä teen töitä. KOSKA! Ajattelin että tällä saa turhat tekstit pois, juuri nämä: mene töihin, hanki kunnon ammatti etc. Ja tarvittaessa antaa selkoa miksi vietän paljon aikaa kotona. Epäonnistuin. Sitten itse asiaan.
Ylläolevista kommenteista eniten jäin miettimään juuri tätä munaton vätys kommenttia, testausta yms tähän liittyvää. En nyt juuri minään helposti vietävänä vätyksenä itseäni pitäisi, mutta huomasin pointin. Olen ollut aina aika hälläväliä tyyppiä en ressaa juuri mistään, avoin lähes kaikille asioille, jotka mielestäni tuntuvat järkeviltä. Tosin itselläni on harrastuksia / mielenkiinnon kohteita joista en anna periksi. Nyt tajusin, että täähän on seurausta siitä hälläväljä meiningistä. Eihän tätä voi tajuta kuin vasta saman katon alla.
Vietetään kyllä aikaa muuallakin kavereiden kanssa. Vähemmälle on vain jäänyt kahdenkeskinen aika, kun luulin sen olevan itsestäänselvyys saman katon alla. Täytyy ottaa asia puheeksi nyt kun on muidenkin neuvoja lueskeltu. Kaikin puolin kahdestaan asuminen on mukavaa ja jännittävää, jos tätä siksi voisi sanoa :)
Kiitoksia kaikille, viesteistä! Neuvoja otetaan edelleen jos jotakuta kiinnostaa kirjotella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672461Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis481482Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641377- 1331349
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731019Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999