Työhaastattelusta

Tietämätönkö

Moiks!

Oon siis menossa elämäni ensimmäiseen työhaastatteluun. Haastattelu on siis Muumimaailman ryhmähaastattelu 7.3. 2013.

1) Mitä otan haastatteluun mukaan - riittääkö CV vai tarvitaanko muita todistuksia?
2) Mihin aikaan olisi hyvä olla paikalla? Sanotaan aina hyvissä ajoin, mutta jos menee liian aikaisin, tulee haastattelijalle kuulemma paineita.
3) Jos otan ton CV:n, niin yksinkertaisesti: miten kuljetan sen ja muut lappuset? Otanko pelkästään laput (ja varjelen niitä kaikelta sateelta, tuulelta ja tuiskulta, kastumiselta, taittumiselta, rypistymiseltä ja muiden katseilta) vai otanko jonkinlaisen kansion, jota sitten kannan vaivaantuneesti mukanani?
4) Mitä ryhmähaastattelussa oikeen sitte toimitaan?

Jos jollain on kokemuksia Muumimaailman roolihahmojen (tai miksei muidenkin) ryhmähaastatteluista, saapi ilmoitella :3

13

3056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuhanallen kamu

      Kokemukseni eivät liity suoraan sanottuna juuri muumimaailman haastetteluihin, mutta ajattelin kertoa omista kokemuksista mitkä kuitenkin liippaavat aika läheltä.

      Itse kävin eilen haastattelussa Tervakosken Puuhamaassa, saman "alan" paikkahan tuo on kuin muumimaailma ja käytännöt/palkkaus varmaan varsin samaa luokkaa.

      1 ja 3) Itselläni on kevyessä muovitaskukansiossa KAIKKI tarvittavat paperit, peruskoulun päättötodistus, ylioppilastodistus, CV (jossa lukee kielitaidot/harrastukset/atk-taidot yms), työtodistukset, muut todistukset (olen ollut tutor-oppilas sekä suorittanut vertaissovittelukoulutuksen). Mulla on kansiossa ollut mukana myös TET-viikoista todistukset vaikka niillä ei välttämättä kovin suurta painoarvoa olekkaan. Täysi kansio antaa mielestäni ainakin sen kuvan että olet osannut arvostaa saamiasi tunnustuksia, vaikka ne eivät niin merkittäviä olisikaan. Samalla osoitat ettei sulla ole mitään salattavaa tai luurankoja kaapissa, kun viet rehellisesti kaikki todistukset näytille :) se on sitten haastattelijan asia mihin niistä sun papereista keskittyy ja mitä pitää tärkeinä.

      2) Itse olin kyseisessä työhaastattelussa paikalla 10 min aikaisemmin, ennen minua oli paljon ihmisiä ja jälkeeni tuli muutama. Suurin osa hakijoista tuntuu onneksi sisäistäneen sen että myöhästyminen on _moka_ isolla ämmällä. Ole siis ajoissa.

      en tiedä oletko tyttö vai poika, mutta tytöllä kevyt muovitaskukansio kulkee laukussa kauniisti piilossa muiden katseilta (jos sen haluaa välttämättä piilottaa). Pojillekkin on erilaisia reppuja, you know :)
      Mielestäni on nolompaa mennä työhaastatteluun ilman mitään papereita, kuin siistin kansion/paperipinon kanssa :)

    • Tietämätönkö

      Kiitoksia valaisevasta viestistäsi!

      Itse olen vielä peruskoululainen elikkä päättötodistusta ei vielä ole, mutta toivon mukaan keväämmällä on :-D poika olen ja reppu varmaan lähtee matkaan.

    • napandeer

      Mihinkään farkkujen perstaskuun ei sitten niitä papereita rytätä. Eikä mielellään alkon pussiinkaan. Mutta mukaan työhön liityvät dokumentit (hyg.passit ajokortit yms.) ei siitä cvstäkään ainakaan haittaa ole. Siistit vaatteet ja iloista mieltä kans! Aika hyvä nyrkkisääntö on olla noin 5-10 minuuttia ennen sovittua tapaamista. Mitään puolta tuntia aikaisemmin ei kannata menne sinne hiillostamaan porukkaa.

    • Kokemusta on

      Mäkin olin muumimaailman roolihahmojen ryhmähaastattelussa, pari päivää sitten! Multa ei ainakaan kysytty papereita (vaikka kaikki oli tunnollisesti mukana TET-todistuksia myöten). Mitä sun haastattelussa tapahtui? Miten meni? Mitä te teitte vakuuttaaksenne haastattelijat? Montako haastateltavaa teitä oli?

      Itse yritin olla vain oma iloinen itseni ja olla mahdollisimman rentona. Tuntuu tosin että tein muutaman pahan mokan, joten fiilis on vähän 50-50 töihin pääsystä... Motivaatio on kyllä ihan huipussaan, mutta siitäkin pelkään etten saanut näytettyä sitä haastattelussa tarpeeksi. Ens viikon aikana pitäis päätöksiä tulla s-postiin. Toivottavasti päästäis molemmat :)

      Olin valmistautunut haastatteluun tosi huolella, käynyt yleisimmät kysymykset läpi jne. Mutta en osannut jostain kumman syystä varautua ollenkaan näyttelemiseen?!! Sit haastattelu olikin lähestulkoon pelkkää näyttelemistä (ymmärrän kyllä hyvin) ja mun valmistautuminen meni täysin hukkaan. No, toivottavasti iloisuuteni ainakin näkyi! Ja oli muuten munkin eka työhaastattelu :D

      Itse oon myös poika ja olin haastattelussa kolmen muun tytön kanssa.

      • Tietämätönkö

        Tänään kotiuduin haastattelusta! Ei kysytty mitään papruja ei, ole myös kaiken maailman lipuskaa ja läpyskää mukana. Haastattelussa oli varmaan samat näytelmäjutut tms. kun teillä, eli ekana muumeihin liittyvä, sitten palvelutilanne ruotsiksi (joka meni niin penkin alle kuin voi :--D), muisto muumeihin liittyen 10 sekunnissa ja jokaiselle yks kysymys, johon vastattiin muiden kuullen. Haastateltavia oli 5 (olin ainoa poika) ja ihan perussettiä, ne toiset oli kyllä tosi hyviä :-D

        Itte mokailin kans aika huolella.. Kyl huomas, että olin sen porukan kokemattomin, siellä oli tyyppejä taidekorkeakoulusta ja ilmaisutaidon lukiosta yms, siinä kyllä ala-asteen teatterikerhot kalpenee. Ja toi ruotsi, huhhuh.. Itekki taidan olla aika yli-innostunu, mutta viikon päästä sen sit näkee :-D

        Ite kans selailin aika hulluna kokemuksia ym. ryhmähaastatteluista. Itse tiesin, että näyttelemistä on, mutta ei ihan tuon tasosta. Ite oisin kyllä mielummin menny jonku tyypin tentattavaks yksin, mut hyvää kokemusta tääkin ja ainaki meijän ryhmän tyypit oli ihan huipputyyppejä. :-)

        Toivottavasti nähään Muumimaailmassa kesällää!


    • Kokemusta on

      Ite jäädyin ekassa näytelmässä, tosin loppu oli hieno minkä ihan omalla mielikuvituksella keksin :D Ja ku tuli aika kertoo muumiaiheinen vitsi (sama ku teillä se muisto), joku vaan vähän naurahti mun "loistavalle kolmen sekunnin vitsille". No, samalla kaavalla haastattelu meni meillä ku teillä, toivottavasti tulokset tulee kohta, en malta odottaa, mut tänne sit vaan tietoo tuliko valituksi vai ei...

    • Kokemusta on

      Tuli muumimaailmasta viesti vähän aikaa sit. En päässyt... :((

    • Tietämätönkö

      Sama viesti tuli allekirjoittaneelle.. Eipä voi mitään.

    • :D)

      Minkälaist palkkaa tuosta hommasto ois saany?

    • bnmxcvse

      Älkää nyt masentuko siitä sentää! c: Aina tulee uusia kesiä ja uusia työpaikkoja (toivon mukaa ootte muuallekki hakenu) :3

    • Kokemusta on

      Pääsin kesäduuniin päiväkotiin :D vähän lohdutusta sentään :)

    • oh my god?!

      käykö muumimaailmassa paljon ulkomaalaisia??? että täytyykö vaikka lipunmyynissä osata sitten suomea, ruotsia, englantia, venäjää, norjaa, tanskaa, espanjaa, italiaa, ranskaa, arabiaa, intiaa, koreaa, perinteistä kiinaa, mandariini kiinaa jne..?

      • Veikkaisin

        Ei siellä kaikkea vaadita, mutta mitä enemmän kieliä osaat, sitä parempi. Suomi, ruotsi ovat ehdottomia vaatimuksia, englantia ei vaadita mutta sitä varmasti kaikki sinne palkatut osaavat. Seuraavaksi tärkeimpinä tulee varmasti venäjä, Aasian kielet ja sitten eurooppalaiset ranska, saksa, italia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe