Elikkä, haluan aloittaa aiheen aika ikävästä tavasta, joka on yleistä etenkin mun mielestä miesten puolella ..Monesti kun soitan miespuoliselle ystävälleni joka asuu toisessa kaupungissa, joko a) puhelin on kiinni tai b) hän ei vain koskaan vastaa siihen kun koitan soitella..Jos hänellä olisi vastaaja käytössä voisi jättää viestin hänelle ja kertoa sanoin miltä tämä ko. vastaamattomuus minusta tuntuu. Mutta sitä hänellä ei ole käytössä. :/
On vain niin raivostuttavaa välillä sopia yhtään mitään, kun joitakin ihmisii ei vain tunnu saavan edes puhelimitse kiinni jotta voi samalla vaikka kuulumisia kysellä tai vaikka puhua oman päivän tapahtumia toiselle..ja tietysti odottaa että toinen on avoin omasta arjestaan..;)
Onko tämä puhelimeen vastaamattomuus yleistäkin? Ja sitten se vielä, että tekstiviestejä on tosi ikävä alkaa näpytellä etenkin jos itse on vaikka ruokakassien kanssa tulossa kaupasta tai vaikka asioillaan, kaupassa asioimassa, apteekissa jne.. Ei niitäkään ihan jatkuvasti jaksa näpyttää..:/
puhelimeen vastaamattomuus yleistäkin?
18
370
Vastaukset
- 2+2
Kaikki eivät vaan elä symbioosissa puhelimensa kanssa vaan se puhelin on todellakin vain puhelin. Mikä ihmeen hätä sinulla on saada se ihminen kiinni kesken kauppareissun tai apteekissa asioinnin? Älä odota, että ihmiset ovat koko ajan tavoitettavissa juuri sillä hetkellä, kun yrität soittaa. Kyllä sitä elämää on sen puhelimen ulkopuolellakin. Joskus voi olla jopa aiheellista pitää sitä puhelinta kiinni...
Jokunen vuosikymmen sitten ei kännyköitä ollut olemassakaan ja silti saatiin hommat hoidettua. Turha hössötys pois ja kärsivällisyyttä peliin. - .............1989
Joo on tuttua. Poikaystäväni pitää kännykkäänsä äänettömällä, vain värinähälytyksellä. Siksi hän ei aina kuule kun se soi. Häntä kuulemma häiritsee jos joku soittaa kesken pelaamisen/työn tekemisen/lukemisen ym. Minulle hän kyllä vastaa, jos ei heti niin soittaa aika äkkiä perään. Suhteen alussa se vähän haittasi, mutta ymmärrän jo häntä :) Hän haluaa puhua puhelimessa sitten kun itse haluaa eikä se keskeytä mitään.
Olen kuitenkin sanonut joskus, että hän voisi pitää sitä äänellisellä, että hän kuulisi äitinsä soittavan... :)
Voithan sinäkin odottaa että ne toiset soittavat sitten, kun heille paremmin sopii? Jotkut vain ovat tuollaisia... Elikkä viestiä ei kuulu aloittaa sanalla elikkä. Mene ihan rohkeasti asiaan vaan.
Jos känny on kokonaan suljettu, laita tekstari: "Soittele kun ehdit!". Kun kännykkään ei vastata mutta soittoyrityksesi jää näkyviin niin odota, että mies soittaa takaisin. Jos ei soita, niin vedä siitä omat johtopäätöksesi.- soita mulle?
=>Jos ei soita, niin vedä siitä omat johtopäätöksesi
Joskus johtopäätös voi olla väärä. Parempi on kysyä syytä kasvotusten sen sijaan että jättää asiasta viestin vastaajaan. Ja kertoa että toivot soittoa takaisinpäin kun hän näkee että sinulla on ollut asiaa.
Itse olen joutunut puhelin"terroristien" kiusaamaksi, eli oletusarvoisesti puhelimessa joku purkaa ahdistustaan tai yrittää myydä jotakin. Positiivisia puheluita en odota, nuorena juoksin aina puhelimelle. soita mulle? kirjoitti:
=>Jos ei soita, niin vedä siitä omat johtopäätöksesi
Joskus johtopäätös voi olla väärä. Parempi on kysyä syytä kasvotusten sen sijaan että jättää asiasta viestin vastaajaan. Ja kertoa että toivot soittoa takaisinpäin kun hän näkee että sinulla on ollut asiaa.
Itse olen joutunut puhelin"terroristien" kiusaamaksi, eli oletusarvoisesti puhelimessa joku purkaa ahdistustaan tai yrittää myydä jotakin. Positiivisia puheluita en odota, nuorena juoksin aina puhelimelle.Oletan, että aloittaja on kysynyt ja luultavasti useammin kuin kerran, kun kerran tätä käytöstäkin tapahtuu "monesti". Ja vastaajaa miehellä ei siis ole.
- -------
Saako tiedustella mikä sinun syysi on pitää yhteyttä kyseiseen mieheen? Oletko kiinnostunut hänestä enemmän kuin kaverina?
Itsellä joskus tapana laittaa känny pitkäksi aikaa äänettömälle tai sulkea se koska en halua koko ajan olla ihmisten tavotettavissa. On ihan yleistä. Mun mies ei pidä koskaan puhelinta äänettömällä, mahtaako osata laittaakaan, mutta jättää kännynsä autoon, mennessään esim. kauppaan, kotiin mennessään lenkille, sisälle mennessään luomaan lunta jne. Sitten se puhelin pirisee ja saa aina kertoa, että se ja se näköjään soitti (jos on tuttu nimi itselle), muista soittaa sille. Ei se silti aina soita, kun meinaa, että toinen soittaa uudestaan, jos sillä oli jotain tärkeää.
Itse en vastaa puhelimeen autoa ajaessa (en aina kuulekaan jos radio on kovalla) ja sit en muista tarkistaa kuka soitti, joskus känny soi laukun pohjalla ja on melua enkä kuule jne.
Mun naispuolisilla kavereilla joilla on pieniä lapsia jää taas usein puhelin äänettömälle lasten päikkärien ajaksi ja senkin jälkeen. vastaus esim. txtariin tulee vasta seuraavana päivänä.
Mutta jos sulla on aluillaan jotain sutinaa hänen kanssaan, niin luulisi, että hän pitäisi puhelinta vähän silmällä? Tai sitten on vaan huoleton tyyppi. Poissa silmistä, poissa mielestä?
Sit pitää muistaa vielä, että kaikki ihmiset ei tykkää puhua puhelimessa, puhelimet voi hermostuttaa. Nenäkkäin eri juttu, kun näkee toisen eleet ja ilmeet.- Jokainen on erilaine
Meillä minä, jos mieheni puhelin soi, en edes katso kuka soittaa. Sanon hänelle kyllä, että puhelimesi soi.
Jos aikunen mies ei osaa itse soittaa takaisin tai katsoa onko puhelimeen tullut viestiä tai puhelua, niin saa olla.
Olen kerran erehtynyt vastaamaan nuorena isän työkaverille, että isä on ulkona ja tulee 3 tunnin päästä, soita silloin uudestaan tai isä soittaa sitten sinulle. Tästä tuli ihan hirveä haloo ja silloin päätin, että jokainen saa hoitaa itse puhelunsa.
Minulla on tapana aina välillä katsoa puhelin, jos on tullut viestiä tai puhelua, johon täytyy vastata, teen sen heti, kun se on mahdollista.
Minä laitan puhelimen äänettömälle tai suljen riippuen asian laadusta. Mikäli olen sullkenut puhelimen, on se merkki siitä, että nyt olen sellaisessa paikassa, jossa en todellakaan vastaa kenellekkään.
Tämä tapa tuli sen jälkeen, kun työkaveri kertoi, että oli laittanut oman puhelimen äänettömälle kokoukseen, mutta jostain syystä puhelimeen oli tullut toiminta häriö. Oli alkanut soimaan ihmeellisellä soittoäänellä kesken kokouksen. Kaikki oli ensin ihmetellyt, että kenen ja sitten oli tajunut, että se onkin hänen puhelin. Tämän jälkeen olenkin sulkenut puhelimen tärkeissä neuvotteluissa, jos ei ehdottamasti saa häiritä. - rumamies
Oikeesti kyllä minä vastaisin puhelimeen jos joku soittais mulle. Ei ole yhtään kaveria ketä vois soittaa. Puhelinmyjät soittelee joskus mut en mä osta mitään mut se ei ole sama asia. Ei mulle oo soittanut kukaan varmaan 6 vuoteen ja kysellyt kuulumisia.
- lifemocker
miten kavereille viestittely nyt parisuhteisiin liittyy?
- Mummeli 64v
Mieheni lintsaa!
Ukkoni puhelin on päällä miten sattuu, jos yleensäkään on mukana.
Kotioloissa se ei haittaa koska hänelle soitetut puhelut kääntyvät minun puhelimeeni 15 sekunnin viiveellä mutta liikkuessamme muualla ja erillämme, olisi ukkoni syytä pitää puhelimensa päällä.
Maltillinen puhe ei ole tepsinyt. - hmm.
Joko toinen selittää mitä viestintävälinettä käyttää, jos ei puhelinta halua käyttää. Joku selitys pitäisi olla.. Jos selitystä ei ole, tilanne on välinpitämätön hänen puoleltaan. Ehkä jopa loukkaava muita kohtaan.
- etkaivaan
ole kakkonen? tietämättäsi?
- Kysymysnro88
Meillä ei ole mitään suhdetta tämän kyseisen miehen kanssa, onneks. Hän on tällä hetkellä minulle pelkkä kaveri toisesta kaupungista. Mutta silti.. ärsyttää tuo että hän pitää välillä puhelintaan kiinni. Se ainakin osottaa sen että mitään suhdetta en voi häneen luoda, sillä puhelimeen vastaaminen on aika perus-edellytys siihen että mitään parisuhdetta voi olla tai tulla tulevaisuudes :)
- lifemocker
siis mitä vittua?! ensin puhut miespuolisesta YSTÄVÄSTÄ ja nyt mietit haluatko seurustella tämän kanssa..... koittaisit nyt helvetti päättää onko se kaveri vai ei, sillä ei oikeitten ystävien kanssa haluta säätää mitään!
- eskoseni343434
En minä ainakaan jaksa soitella pitkään niille kavereille, jotka vastaavat puhelimeen miten sattuu eivätkä soittele takaisin. Jos soitelu jää aina minun heinikseni niin ennenpitkää poistan puhelimesta koko numeron.
- 2,2
Minkä takia kaveeraat tuollaisen ihmisen kanssa?
Lopeta yhteydenpito, jos vaikka tajuais soittaa vuorostaan sulle. - 20,3
Miksi kaveeraat tuollaisen kanssa?
Lopeta yhteydenpito, niin toinen vois ehkä tajuta soittaa sulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847