Kreatiini?

Jakee-19

Mitä on? Mitä tekee? Onko turvallista?

Näitä isoja kysymyksiä olen pohinut. Olen käynyt kuntosalilla jo vuosia ja nyt kaipaisin hieman lisätehoa toimintaan. Tuloksia olen saanut aikaan ja ravinto ja lepo ovat muuten kunnossa.

Kannattaako siis tällaisen 19-vuotiaan nuoren miehen aloittaa crea-kuuri.

Sitten vielä jos joku viisampi voisi kertoa:
- Mikä on hinta-laatu suhteeltaan parasta kreatiinia?
- Millaisina annoksina ja määrinä otetaan ja milloin?
- Miten pitkiä kuureja?

Kiitoksia kaikille jotka viitsivät auttaa!

En kaipaa mitään huuteluita, tulin tänne koska kaipaan apua näihin kysymyksiin, en muuhun!

12

1794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14-4
    • poopoilija

      Kannattais lukea kreatiinista artikkeleita. Niitä on pilvinpimein. Tutkituin lisäravinne jota löytyy esim. lihasta.

      Itse en käytä koska monohydraatti laittaa mulla mahan sekasin ja akne-herkkänä tyyppinä se tuo finnejä naaman aika reippaasti.

      Voitasko sanoa että se on sellanen "jatkuvakestoinen tehonlisääjä". Mitään hulkin voimia et saa mutta kuuri kun on päällä niin uskoisin sun saavan tehtyä 1-2 toistoa enemmän tai laitettua pari kiloa enemmän rautaa. Mene ja ota selvää. Oikein käytettynä ainaki nykytutkimusten valossa täysin turvallinen tuote.

    • RKMKK

      Kreatiinimonohydraatti on tutkituinta tavaraa. Merkillä ei ole väliä, osta kilohinnalta halvinta.

      Auttaa mm. voimantuottoon ja palautumiseen, lukuisia muitakin etuja löytyy kun kaivelee. Lihastenkasvuakin sillä saa aikaan, johtunee osittain siitä että paremman voimantuoton ja palautumisen myötä pystyy treenaamaan kovemmin, mutta myös siitä että kreatiinin käyttö kerryttää nestettä lihaksiin. Muista siis juoda runsaasti vettä!

      Yksi yleinen syklitys on kuukausi on / kuukausi off. Eka viikko aina pienemmällä annoksella ettei mene pakki sekaisin.

    • totuusKreastaLUE!

      Ei kreatiinia tarvitse käyttää kuureina. Saat koko ajan kreatiinia mm. lihasta. Ihan turha sitä on keskeyttää jos haluaa maksimaalisia tuloksia ja pitää nesteet lihoissa. Alussa voi tankata 4xpäivässä 5g aterioiden yhteydessä viikon ajan. Saa nopeammin kreat toimimaan.

      Creapure on puhtainta monohydraattia! Muita kiinan tuotteita kannattaa vältellä, koska niissä on epäpuhtauksia! Laitatko 5€ lisää ja säästät sisukaluja? Katso peiliin ja kysy sitä itseltäsi. Massilla halvin Creapure!

      http://www.mass.fi/product_detail.asp?prod_id=839&subcat=

    • mitä tekee

      vie rahasi

    • riuttala76

      Siinä yksi harvoja lisäravinteita jolla todistetusti selvää vaikutusta lihaksen suorituskykyyn on. Sitä löytyy luonnollisesti paljon lihasta. Olen monet kerrat kreatiinia tankannut ja aina saanut siitä enemmän tai vähemmän hyötyä. Itseasiassa mulla on iso täysi kreatiinipurkki vuosikaudet lojunut käyttämättömänä kun oon tullut liian laiskaksi, vanhaksi ja vaivaiseksi että jaksaisin tosissani uudelleen säännöllisen saliharjoittelun aloittaa. Niin täytyy korjata sen verran että ainoa toimiva lisäravinne se ei tietenkään ole, tottakai normaali ravinteet niinkuin hiilihydraatti ja proteiinituotteet toimii, nehän on tavallaan vaan tavallista puhtaampaa ruokaa.

    • bvvfccd

      Ei kreatiiniä tarvitse kuuritella. Ota vain 3-5 g päivässä. Toki voit silloin tällöin pitää taukoa.

    • Monohydraattia nyt vetänyt aina treenipäivisin 5g ilman taukoja hyvin toiminut varsinkin kun yhdistää beta-alaniinin kanssa

      • Anonyymi

        Myös ruumiilliseen työhön antaa lisäpotkua.


    • Anonyymi

      Kreatiinin DHT:tä lisäävästä vaikutuksesta tehdyn pienen tutkimuksen mukaan 25g päivä-annokset muutaman viikon ajan lisäsivät DHT:n määrää.
      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19741313/

      Lihaa olisi kenenkään mahdotonta syödä niin paljon päivässä että saisi edes puolet tuosta kreatiinimäärästä.

      • Anonyymi

        DHT aikaansaa kaljua


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe