157 cm ja 85 kg, nyt lähti läskit!

Vässykkätyttö

Aloitan oman projektini tänään ja tarkoitus olisi laihtua 10 kg 2 kuukaudessa. Kunto on meenyt huonoksi ja illat menee syöden paljon. elämäniloa ei enää ole ja en voi käydäkään missään kun olen niin läski. Vaatteet ahdistaa yms.
Nuorempana sairastin anoreksian ja myöhemmin syömishäiriöt ja ikuinen laihdutus on hallinnut elämääni. 4 vuotta ahmin kuin hullu ja söin älyttömiä määriä ruokaa, en edes kehtaa kertoa ja sitten käytin päivittäin ulostuslääkkeitä. Nyt aineenvaihdunta huono ja kiloja aivan liikaa.
Ulostuslääkkeet jätin jo vuosi sitten ja laihduinkin hetkellisesti 13 kg, mutta ne tuli talven myötä takaisin.

Nyt pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä jotain, elämä tuntuu valuvan hukkaan pakastepitsoja syöden, limsaa juoden yms.

Jos joku muu aloittelemassa samanlaista laihdutusprojektia niin olisi kiva vaihtaa kuulumisia täällä. Itse aion päivitellä tänne välillä kuulumisia ja toivottavasti myös laihtumis-uutisia. Muuten ei oma pää pysy kasassa, koska mulla ei ole elämässä oikein ihmisia joiden kanssa voisi jutella. :(
Nyt loppuu mässäily ja vässäily. Tahdon taas painoni siihen 55 kg., mikä se oli 8 vuotta sitten!

Eli nyt painan 85 kg, olen 157 cm pitkä ja ikää on 31 -vuotta ja siis olen nainen :). Tavoitteena pudottaa 2 kuukaudessa 10 kg. periaatteessa laihdutukseni alkaa 11.3.13, jolloin alan paastota, joten 11.5.13 pitäisi painaa 75 kg, jos kaikki menee niinkuin toivon :)

Tarkoitukseni on nyt syödä loppuviikko kevyesti ja aloittaa sunnuntaina/maanantaina 5 päivän mehupaasto. Ja sen jälkeen ruokavalio uusiksi ja liikuntatottumukset uusiksi. Katsotaan kuinka käy...

10

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokos1

Paasto, ahmiminen, ulostulääkkeet, anoreksia, jojoilu, syömishäiriöt jne...

Olisiko parempi, että yrittäisit ohjattua painonpudotusta? Mene painonvartijoihin tms. ja hanki ohjelma, mitä noudatat.

• Vässykkätyttö

Kerran yritin hakea apua tuohon syömishäiriöön... Siis siihen että saatoin ahmia 2 sipsipussia, 2 pakastepitsaa, spagettia, puolitoista litraa pepsiä yms. saman illan aikana ja illalla ahminnan jälkeen ulostuslääkettä ja koko yö menikin oksentaessa/ulostaessa ja maatessa vessan lattialla hikisenä kun lääkkeet aiheutti kouristuksia ja älytöntä kipua. Silloin työterveystäti vain sanoi, että senkun lopetat ahmimisen ja hankit elämään mielekästä tekemistä etkä osta ulostuslääkkeitä niin kyllä se siitä. No ei se ole niin helppoa, kuukausia taistelin itseni irti ulostuslääkekierteestä. Ahmimiselle en voi mitään se vain tulee, eikä mulla tarvi olla silloin nälkä tai tehdä edes ruokaa mieli, mutta mun on vaan syötävä.

• tiimalasiii

Tsemppiä! :)
      Pari vuotta sitte minäki painoin 30kg enemmän kun nytte ja oon niin onnellinen, et en antanu periks, vaan pidin pintani ja nyt on läskit historiaa!

• cuba libre

Kannatta ajatella asiaa pikemminkin prosessina kuin projektina. Pinttyneiden tapojen muuttaminen että naps-vaan siten ettei ne morjestele taas myöhemmin on aika lähellä mahdottomuutta.

Haiskahtaa nyt siltä, että jojoksi menee. Kroppasi taatusti kaipaa liikuntaa sekä hyvää ravintoa, ettei tarvitse mässäillä roskaruokaa josta vain osa on sitä kropan kaipaamaa ravintoa.

-25kg 6kk:ssa. Ja prosessi jatkuu, nyt ei laihdutuspainotteisena kuitenkaan. Ja kroppa on muuttunut sen verran rajusti, että sokeakin näkee eron, esim. vyötärö 115 cm -> 86cm.

• kokeiltu ja toimii

Yritä välttää sokerin ja makean syöntiä, nimittäin makean syöminen aiheuttaa nälän tunteen. Sama pätee suolaisen syömiseen, sen jälkeen tekee mieli makeaa jne noidankehä on loputon ja ylen syöminen jatkuu. Aloita noilla suolasen ja makean välttelyllä niin huomaat että saat otteen syömisestä. Rasvaiset voi myös jättää pois, vain 1rkl rasvaa/pvä.
      Pudotin n 20kg 4 kk'ssa noilla nikseillä, eikä ole paino tullut takaisin, tosin jatkan samaa rataa vältellen suolaista ja makeaa ym rasvaisuutta..

• punatulkku-74

Mulla on myös laihdutus-projekti menossa.Aloitin helmikuun alussa,kolmessa viikossa on lähtenyt suunnilleen 3 kiloa.Mittarissa tällä hetkellä 88kg.Makeanhimo on laantunut,mutta samalla meni ruokahalut.Onkohan tää normaalia?Jätin siis sokerin,valkoset jauhot ja kovat rasvat.Tiedän,että syödä pitää,muuten ei laihdu.Mutta kun ei ole nälkä..?Mä haaveilen mahtumisesta uusiin farkkuihin.Siis normaalivartaloisen farkkuihin,ei enää 46-numeron perunasäkkilahkeisiin.

• oppeliini1

Hienoa ! Pääset aivan varmasti tavoitteeseesi. Tunnistat jo itsekkin että liika on liikaa. Paasto silloin tälloin on suotavaa jokaiselle!
      Yhtenä vihjeenä: kilosi karisevat itsestään kun jätät kaiken valkean pois ruokavaliostasi. Siis kaiken mikä sisältää
      - valkeaa jauhoa:leivät (PAITSI KOKOJYVALEIPA) pizzat, pullat, kakut, leivokset, kaikki makaroonini tuotteet, ja valkea riisi.
      -valkoista sokeria: melkein kaikki yllamainitut plus virvoitusjuomat, karkit, suklaat.
      -alkoholi kaikissa muodoissaan; pelkkiä aivoja tuhoavia tyhjiä kaloreita
      -piilorasvat: valmistuotteet, leikkeleet, sipsit,

Mitä sitten jää jäljelle syotäväksi? Pienet annokset koostuen näistä:
      -Tuoreet hedelmät
      -Tuoreet kasvikset, juurekset
      -kokojyväviljat
      -kala, kana ilman nahkaa
      -rasvattomat tai vähärasvaiset maitotuotteet. Lisää niihin hunajaa ja marjoja- siis mausta ne itse
      -hyvin tärkeää: lusikallinen rypsi-, oliivi-, manteli- tjms. oljyä joka paiva.
      Solut tarvitsevat rasvaa, ja oljy käy oikein hyvin.
      -janojuomaksi: vettä
      ruokajuomaksi: vettä, vähärasrvaista maitoa tai tuoremehua.

Vielä kun lisäät tuohon liikunnan, oikein reippaan kävelyn joka päivä (aloita lyhyillä lenkeillä ja muutamalla kehon treenaus liikkeellä, lisäten joka päivä)
      , ennenkuin huomaatkaan läskit sulavat pois aivan itsestään.

• Ei mikään tavis

Oma tavoitepainoni on -12 kg:n päässä (tasakymmenluku) ja tavoiteaikatauluksi olen asettanut kaksi kuukautta tästä päivästä lähtien. Tein exelin, jossa tarkastelen tavoitteeni toteutumista ja vaikken ole aiemmin tavoitteellisesti painonpudotusta harrastanut, tiedän sen onnistuvan itseltäni sen kummempia ponnistelematta. Syön ja juon kaloreita entistä vähemmän ja lisään entisestään liikunnan määrää (en laihdutuksen takia vaan koska tykkään liikkua). Pysyäkseni tavoiteaikataulussani, minun tulee pudottaa päivätasolla 200 grammaa painoa, jolloin kalorivajeeni päivää kohti on siis 9000 kaloria (kilo rasvaa) x 0,2 kg = 1800 kaloria. Sallittuja/suositeltavia aineita ovat vesi, rasvaton maito/maitojuoma, kala, kana, liha kohtuudella ja muu proteiinipitoinen ja vähähiilihydraattinen ruoka ja juoma sekä värikkäät kasvikset, vihannekset, marjat ja hedelmät, mutta kohtuudella näitäkin. Lisäksi tärkeimmät vitamiinit ja hivenaineet. Helppoa kun heinänteko! Lähetän vaa'an lukemasta valokuvan, jossa on päivätty hesari vieressä. Tsemppiä kaikille ja sitä pientä itsekuria sopivasti jokaiselle. On kiva ihailla omia piilossa olevia lihaksia parin kuukauden päästä ja tulevaisuudessa. Sitten näkee miten suunnitelmallinen punttien nosto, ruoka ja lepo ovat vaikuttanut lihaksiin. Kuin pikku poika Joulua odottelisi eli jännittyneet ja odottelevat fiilikset.

• lenkkeilijä37

Tossua toisen eteen, sillä se paino putoaa.

• Vässykkätyttö

Noniin eilen söin vielä kevyesti ja nyt alkoi paastoilu tänään. Lauantaihin asti olen paastolla ja siitä sitten enemmin liikuntaa ja terveellisempää ruokaa. Pakko tsempata oikeesti kunnolla itseä, että pystyy olemaan repsahtamatta.

Hauskaa viikonalkua myös muille laihduttajille :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      120
      2239
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      55
      2174
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      6
      1402
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      76
      1393
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1140
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      979
    Aihe