Parisuhde tai ei parisuhdetta

Väsähtänyt

Tämä tuntuu varsinkin olevan miehille haastava teema.

Eli joko olet parisuhteessa 100%sti tai et ollenkaan.

Parisuhteeseen ei kuulu :

- oman rakkaan (tai yhteisen parisuhteen) merkkipäivien unohtelu
- muiden naisten vilkuilu (tai miesten)
- kumppanin laiminlyönti ja huomiotta jättäminen , erityisesti jos hän on huonolla tuulella / itkuinen
- kumppanin "vioista" huomauttelu (ei siis todellisista vioista vaan kuvitelluista)
- pikkuasioiden tekemisestä kieltäytyminen (pienet arjen asiat ja askareet jotka eivät itseltä vaadi paljon mutta ovat kumppanille tärkeitä)
- muiden ihmisten laittaminen kumppanin edelle (tämä ei ole sallittua missään tilanteessa)
- kieltäytyminen lähtemästä ulos esim. sukujuhliin jos kumppani niin haluaa
- kumppanille mäkättäminen kun tämä on kipeä tai krapulassa
- kumppanista pilkan tekeminen, erityisesti julkisesti
- kumppanin kohteleminen p illuna tai k yrpänä eikä ihmisenä
- muu halventava käytös

Jos ylläolevasti haluaa käyttäytyä ja osoittaa näin vihamielisyyttään toista kohtaan, voi pysyä sinkkuna. Mikään noista kohdista ei vaadi suuria ponnisteluja ja on täysin järjestettävissä, jos tosiaan haluaa parisuhteessa pysyä ja saada sen toimimaan.

36

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seikkoja_

Lisäksi, jos jotain ongelmia tulee, niistä puhutaan eikä lakaista maton alle ja oleteta että ne sillä katoavat.

Riidellessä ei saa koskaan lyödä 'vyön alle' ja sitten olettaa että vastapuoli sen vain unohtaa ja antaa anteeksi.

Riidellessä täytyy myös muistaa että henkilö jonka sinä olet itsellesi valinnut ja jonka kanssa seurustelet on SINUN TIIMISSÄSI, ei minkään sortin vihollinen.
      Teidän on turha asettua eri puolille kun kuitenkin olette parisuhteessa keskenänne. (tai jos et halua olla hänen tiimissään niin kannattaa ehdottomasti erota). Mieti miten kohtelisit parasta ystävääsi. Oma seurustelukumppanisi ei ansaitse yhtään vähempää.
      Hänen pitäisi aina olla prioriteettilistasi ykkösenä ja elämäsi tärkein ihminen.

• lifemocker

- kyllähän sitä joskus saattaa unohtua molemmilta joku päivä. mitäs tuosta?
      - saahan sitä vilkuilla molemmat. ei ihmisiltä näkökyky häviä suhteen alettua
      - ei parisuhde ole mitään naisen egon pönkittämistä! tarvitsee se mieskin "huolenpitoa"
      - naisetkin kieltäytyvät noista pikkuasioista, tai sitten eivät edes ymmärrä että heidän pitäisi jotain suhteessa tehdä!
      - ei nainenkaan laita miestään kaiken edelle! edelleen: molemmille pitää antaa tilaa elää omaakin elämää!
      - kenenkään ei ole pakko lähteä juhliin jos ei halua. ketään ei voi pakottaa
      - yleensä naiset harrastavat tuota mäkättämistä kyllä enemmän...

eli kyllä nämä toimivat molempiin sukupuoliin samat asiat. tärkeää muistaa, ettei se kumppani ole koko sun elämä, omaakin aikaa PITÄÄ olla

• femma2

eeei...ei se ole ihan "mitäs tuosta" kun seurustelukumppanin jättää huomiotta.

kaikki nuo esimerkit kuvaavat epäkunnioitusta toista osapuolta kohtaan eikä niitä tosiaan pidä sulattaa.

Kaikesta pystyy sopimaan mutta yhteisistä sopimuksista on pidettävä kiinni.
        Ei oman kumppanin laittaminen etusijalle ole esim. omasta ajasta pois.
        Kyse on siitä ajasta joka vietetään yhdessä ja joka on sovittu vietettäväksi yhdessä.

Sitten on erikoistilanteet kuten erilaiset juhlat, konferenssit, poikien ja tyttöjen saunaillat jne. , urheilumatsit ja formulat tms. jotka sovitaan myös etukäteen.
        Ja ne ovat silloin rauhoitettua aluetta.

Ja toisaalta, jos sanon että me vietämme sitten ensi viikonlopun yhdessä ilman häiriötekijöitä, toinen puolisko tehköön parhaansa että toiveeni toteutuu.
        Ainoaita hyväksyttäviä syitä tuollaisen peruuntumiselle ovat työkiireet tai sairaalaan joutunut sukulainen.

• Väsähtänyt

lifemocker, käänsit jotenkin mielenkiintoisesti tämän nais/mies vastakkainasetteluksi. Miksi näin ?

Kerroin vain aloituksessani että miehillä tuntuu olevan näissä vaikeuksia, en tarkoittanut etteivätkö naisetkin näitä tekisi.

Mutta nuo säännöt ovat yhtä kaikki tärkeitä molemmin puolin parisuhteen onnistumisen kannalta.

• lifemocker
        femma2 kirjoitti:

eeei...ei se ole ihan "mitäs tuosta" kun seurustelukumppanin jättää huomiotta.

kaikki nuo esimerkit kuvaavat epäkunnioitusta toista osapuolta kohtaan eikä niitä tosiaan pidä sulattaa.

Kaikesta pystyy sopimaan mutta yhteisistä sopimuksista on pidettävä kiinni.
        Ei oman kumppanin laittaminen etusijalle ole esim. omasta ajasta pois.
        Kyse on siitä ajasta joka vietetään yhdessä ja joka on sovittu vietettäväksi yhdessä.

Sitten on erikoistilanteet kuten erilaiset juhlat, konferenssit, poikien ja tyttöjen saunaillat jne. , urheilumatsit ja formulat tms. jotka sovitaan myös etukäteen.
        Ja ne ovat silloin rauhoitettua aluetta.

Ja toisaalta, jos sanon että me vietämme sitten ensi viikonlopun yhdessä ilman häiriötekijöitä, toinen puolisko tehköön parhaansa että toiveeni toteutuu.
        Ainoaita hyväksyttäviä syitä tuollaisen peruuntumiselle ovat työkiireet tai sairaalaan joutunut sukulainen.

vahinkoja sattuu. ei olla jumalia

"kaikki nuo esimerkit kuvaavat epäkunnioitusta toista osapuolta kohtaan eikä niitä tosiaan pidä sulattaa. "

kuten epäilen ettei ne naisetkaan mitään täydellisiä ole. paljon odotetaan miehiltä, mutta itse ei kyetä antamaan sitä, mitä toisilta odotetaan.

kusipäisyyttä ellen jopa sanoisi.

• lifemocker
        Väsähtänyt kirjoitti:

lifemocker, käänsit jotenkin mielenkiintoisesti tämän nais/mies vastakkainasetteluksi. Miksi näin ?

Kerroin vain aloituksessani että miehillä tuntuu olevan näissä vaikeuksia, en tarkoittanut etteivätkö naisetkin näitä tekisi.

Mutta nuo säännöt ovat yhtä kaikki tärkeitä molemmin puolin parisuhteen onnistumisen kannalta.

koska kumpikaan sukupuoli ei ole toista parempi.
        parisuhteet toimivat 2 ihmisen vuorovaikutuksesta ja se parisuhteen umpikujaan saaminenkin on 2 ihmisen ansiota

• Väsähtänyt
        lifemocker kirjoitti:

koska kumpikaan sukupuoli ei ole toista parempi.
        parisuhteet toimivat 2 ihmisen vuorovaikutuksesta ja se parisuhteen umpikujaan saaminenkin on 2 ihmisen ansiota

Ei kylläkään aina.
        Jos toinen panostaa parisuhteeseen 100% mutta jossain vaiheessa toinen lakkaakin panostamasta lainkaan ja kieltäytyy vielä puhumasta tilanteesta niin 100% panostaja on aika hankalassa tilanteessa.
        Ts. itsellä on tunteita sitä ihmistä kohtaan jonka kanssa parisuhteen aloitti.
        Sitä ihmistä joka myöskin panosti 100% parisuhteeseen.

Jos yllättäen onkin ok panostaa vähemmän, vain esim. 50% parisuhteeseen, on oikein vilkuilla muita kumppaninsa seurassa, laistaa yhteisistä pariskuntamenoista ja muuten tehdä kumppaninsa olo hankalaksi, täytyy sen koskea molempia osapuolia.

Usein vain tässä kohtaa panostamattoman kumppanin naama menee nirppaan ja hän alkaa syyttää sitä osapuolta joka edelleen haluaa olla tässä kyseisessä parisuhteessa. Vaikka mitään syytä ei edes olisi.

Ihmiset eivät pidä siitä että heitä laiminlyödään, eikä sitä saa laiminlyödyn syyksi mitenkään, jos hän on koitanut oman hommansa ja ottaa edelleen kumppaniaan huomioon.

Toki tilanteessa jossa toinen osapuoli ei ole parisuhteessa omasta halustaan (mistä seurustelukumppaninsa järjestelmällinen laiminlyönti kertoo) , parisuhde tulisi lopettaa. Mutta sitten on ne tunteet, joita ei saa kadotettua sormia napsauttamalla, vaikka ehkä haluaisi.
        Sen, joka on tehnyt oman osuutensa, kannattaisi lähinnä miettiä miten itse selviää tilanteesta ulos mahdollisimman helposti ja nopeasti, eikä jäädä itse tilanteeseen vellomaan. Parempaakin kun on satavarmasti tarjolla.

Joskus on pakko kuolettaa kiintymyksen tunteet jotakuta kohtaan säilyttääkseen omanarvontuntonsa.

• lifemocker
        Väsähtänyt kirjoitti:

Ei kylläkään aina.
        Jos toinen panostaa parisuhteeseen 100% mutta jossain vaiheessa toinen lakkaakin panostamasta lainkaan ja kieltäytyy vielä puhumasta tilanteesta niin 100% panostaja on aika hankalassa tilanteessa.
        Ts. itsellä on tunteita sitä ihmistä kohtaan jonka kanssa parisuhteen aloitti.
        Sitä ihmistä joka myöskin panosti 100% parisuhteeseen.

Jos yllättäen onkin ok panostaa vähemmän, vain esim. 50% parisuhteeseen, on oikein vilkuilla muita kumppaninsa seurassa, laistaa yhteisistä pariskuntamenoista ja muuten tehdä kumppaninsa olo hankalaksi, täytyy sen koskea molempia osapuolia.

Usein vain tässä kohtaa panostamattoman kumppanin naama menee nirppaan ja hän alkaa syyttää sitä osapuolta joka edelleen haluaa olla tässä kyseisessä parisuhteessa. Vaikka mitään syytä ei edes olisi.

Ihmiset eivät pidä siitä että heitä laiminlyödään, eikä sitä saa laiminlyödyn syyksi mitenkään, jos hän on koitanut oman hommansa ja ottaa edelleen kumppaniaan huomioon.

Toki tilanteessa jossa toinen osapuoli ei ole parisuhteessa omasta halustaan (mistä seurustelukumppaninsa järjestelmällinen laiminlyönti kertoo) , parisuhde tulisi lopettaa. Mutta sitten on ne tunteet, joita ei saa kadotettua sormia napsauttamalla, vaikka ehkä haluaisi.
        Sen, joka on tehnyt oman osuutensa, kannattaisi lähinnä miettiä miten itse selviää tilanteesta ulos mahdollisimman helposti ja nopeasti, eikä jäädä itse tilanteeseen vellomaan. Parempaakin kun on satavarmasti tarjolla.

Joskus on pakko kuolettaa kiintymyksen tunteet jotakuta kohtaan säilyttääkseen omanarvontuntonsa.

sekin on sitten oma moka jos moisen ihmisen ottaa rinnalleen silti jos huomaa ettet sinä tätä kiinnosta ;)

• jebs1
        lifemocker kirjoitti:

sekin on sitten oma moka jos moisen ihmisen ottaa rinnalleen silti jos huomaa ettet sinä tätä kiinnosta ;)

ei vaan pointti oli siis siinä että joskus kiinnosti paljonkin, mutta se lopahti yht'äkkiä .
        Toisen mielenmuutokset parisuhteessa ei voi olla vastapuolen vika.
        Ja se taas on mielensämuuttajan vika jos hän ei suostu muuttunutta käytöstään mitenkään selittämään tai edes siitä keskustelemaan, että miksi näin on.

Eli tuollainen henkilö kannattaa ehdottomasti jättää.

• lifemocker
        jebs1 kirjoitti:

ei vaan pointti oli siis siinä että joskus kiinnosti paljonkin, mutta se lopahti yht'äkkiä .
        Toisen mielenmuutokset parisuhteessa ei voi olla vastapuolen vika.
        Ja se taas on mielensämuuttajan vika jos hän ei suostu muuttunutta käytöstään mitenkään selittämään tai edes siitä keskustelemaan, että miksi näin on.

Eli tuollainen henkilö kannattaa ehdottomasti jättää.

"Toisen mielenmuutokset parisuhteessa ei voi olla vastapuolen vika. "

tottakai voi, koska parisuhteessa heijastuu omat tekemiset ja tekemättä jättämiset siihen toiseen ihmiseen.

ei nainen ole mikään ultimate olento joka tekee kaiken oikein jos sinä sitä tässä ajat takaa!

• jebs1
        lifemocker kirjoitti:

"Toisen mielenmuutokset parisuhteessa ei voi olla vastapuolen vika. "

tottakai voi, koska parisuhteessa heijastuu omat tekemiset ja tekemättä jättämiset siihen toiseen ihmiseen.

ei nainen ole mikään ultimate olento joka tekee kaiken oikein jos sinä sitä tässä ajat takaa!

Yhtä hyvin se voi olla nainenkin jota ei vaan enää nappaa.
        En minä mistään naisesta ole puhunut vaan parisuhteesta.

Mutta miten ihmeessä voi ihminen saada selville mikä parisuhteessa mättää jos toinen ei suostu puhumaan asiasta ?
        Eli se juuri on se pointti, että haluaisi tietää onko toinen loukkaantunut jostain tms. tai muuten vaan nyt joku vialla....?

Kukaan, nainen tai mies, ei ole ajatustenlukija.

• pujoparta1
        lifemocker kirjoitti:

vahinkoja sattuu. ei olla jumalia

"kaikki nuo esimerkit kuvaavat epäkunnioitusta toista osapuolta kohtaan eikä niitä tosiaan pidä sulattaa. "

kuten epäilen ettei ne naisetkaan mitään täydellisiä ole. paljon odotetaan miehiltä, mutta itse ei kyetä antamaan sitä, mitä toisilta odotetaan.

kusipäisyyttä ellen jopa sanoisi.

törkeitä yleistyksiä, koskemaan n.50% väestöstä.

On olemassa runsaasti naisia jotka odottavat takaisin juuri sen verran kuin itse antavat tai jopa vähemmän.

Misogynisti voi olla mutta sitä ei pidä tehdä älyllisyyden kustannuksella.

• lifemocker
        pujoparta1 kirjoitti:

törkeitä yleistyksiä, koskemaan n.50% väestöstä.

On olemassa runsaasti naisia jotka odottavat takaisin juuri sen verran kuin itse antavat tai jopa vähemmän.

Misogynisti voi olla mutta sitä ei pidä tehdä älyllisyyden kustannuksella.

On olemassa runsaasti naisia jotka olettavat saavansa enemmän kuin itse antavat

• lifemocker
        jebs1 kirjoitti:

Yhtä hyvin se voi olla nainenkin jota ei vaan enää nappaa.
        En minä mistään naisesta ole puhunut vaan parisuhteesta.

Mutta miten ihmeessä voi ihminen saada selville mikä parisuhteessa mättää jos toinen ei suostu puhumaan asiasta ?
        Eli se juuri on se pointti, että haluaisi tietää onko toinen loukkaantunut jostain tms. tai muuten vaan nyt joku vialla....?

Kukaan, nainen tai mies, ei ole ajatustenlukija.

"Mutta miten ihmeessä voi ihminen saada selville mikä parisuhteessa mättää jos toinen ei suostu puhumaan asiasta ? "

totta ihmiset puhuvat toisilleen aivan liian vähän

" Kukaan, nainen tai mies, ei ole ajatustenlukija. "

näinpä

• Olen kanssasi samoilla linjoilla. Miinuksista päätellen kaikki eivät ole. ;-)

• huomio

Ja sinä olet varmasti sinkku :)

• huomio

Niin siis kommenttini oli lifemockerille :D

• ....

Kyllä tuo lifemocker jaksaa antaa näitä "parisuhde" neuvoja. Eiköhän kaikki tiedä mitä siinä parisuhteessa pitää tehdä ja mihinkä panostaa.

• lifemocker

tämä on keskustelupalsta jos et ole huomannut ;)

• hihihihih
        lifemocker kirjoitti:

tämä on keskustelupalsta jos et ole huomannut ;)

'mies' joka käyttää jokaisessa viestissään hymiöitä...hohhoijaa..
        (en aio edes kommentoida ulkonäköä)

• tirskun

lifemocker on luultavasti aikamoinen parisuhde'guru' :p

• lifemocker
        hihihihih kirjoitti:

'mies' joka käyttää jokaisessa viestissään hymiöitä...hohhoijaa..
        (en aio edes kommentoida ulkonäköä)

hyvä, sillä sinulla ei ole juurikaan varaakaan kommentoida mitään ;)

• lifemocker
        tirskun kirjoitti:

lifemocker on luultavasti aikamoinen parisuhde'guru' :p

näinpä näinpä

• aurinkokinpaistaa

Häpeän asua samassa kaupungissa tuon siivottoman näköisen itseriittoisen risupartajuromöllin lifemockerin kanssa. Aina kun lukee jotain juttujaan, niin vitutus ja kuvotus (sekä sääli hänen mielikuvitusnaisiaan kohtaan) nousee potenssiin sata.

• lifemocker

sä voit aina muuttaa jonnekkin siperiaan tms
        ei haittaa ketään :)

• Herrjuu

Olen aina miettinyt tuota toisten vilkuilua parisuhteessa. Itse olen mies enkä sitä nyt oikein täysin ymmärrä.

Kun olin sinkku, vilkuilin naisia, kyllä ne kiinnosti tottakai. Kun olin parisuhteessa, en minä niitä vilkuillut, minua kiinnosti oma nainen. Jos suhde alkoi rakoilla ja nainen alkoi osoittaa kiinnostusta muihin asioihin enemmän kuin minuun, alkoi tuo vilkuilu palautu huomaamatta. Kai sitä alko sitten alitajuntaisesti "etsimään" toista tilalle.

Minua *tuttaa ihan suunnattomasti se, kun kaverit käyttää juuri tekosyynä tuota "ei me sokeiksi tulla vaikka seurustellaan"-vastalausetta. Sitten kumminkin äijäporukassa itketään jos muija katselee muita miehiä. Miten se nyt eroaa? Kyllähän nekin pitää silmät päässä ja jos ei miehellä pysy katse kurissa, miksi pitäisi naisellakaan`?

Kai minulta sitten puuttuu se "alfauroon" geeni, kun en vaan saa tätä ajatusmaailmaa taottua omaan päähän.

• oman rakkaan (tai yhteisen parisuhteen) merkkipäivien unohtelu -ihmisiä tässä vaan ollaan joten erehdykset ja unohdukset on korvattavissa.

- muiden naisten vilkuilu (tai miesten) - katsoa saa kunhan ei koske

- kumppanin laiminlyönti ja huomiotta jättäminen , erityisesti jos hän on huonolla tuulella / itkuinen - itse nimenomaan haluan omaa rauhaa ollessani itkuinen

- kumppanin "vioista" huomauttelu (ei siis todellisista vioista vaan kuvitelluista)-
      tätä en ihan ymmärrä, tuskin kukaan nyt keksii mitään vikoja toiseen

- pikkuasioiden tekemisestä kieltäytyminen (pienet arjen asiat ja askareet jotka eivät itseltä vaadi paljon mutta ovat kumppanille tärkeitä) - Joskus ei vaan jaksa, eikä tarvitse jaksaa hänenään

- muiden ihmisten laittaminen kumppanin edelle (tämä ei ole sallittua missään tilanteessa) - Jos ystävälläni on hätä ja kumppani tahtoisi leffaan, saa leffa jäädä toiseen päivään ja hän ymmärtää että me voimme mennä sinne vaikka seuraavana päivänä mutta ystäväni tarvitsee tukea siinä ja nyt.

- kieltäytyminen lähtemästä ulos esim. sukujuhliin jos kumppani niin haluaa - Jos kärsii vaikka sosiaalistentilanteiden pelosta, on ihan hyvä syy jäädä pois niistä.

- kumppanille mäkättäminen kun tämä on kipeä tai krapulassa- kuka vittu tekee näin?

- kumppanista pilkan tekeminen, erityisesti julkisesti -Kuka tekee näinkään?

- kumppanin kohteleminen p illuna tai k yrpänä eikä ihmisenä - Jaa tämä kysely oli teineille..

- muu halventava käytös- ihan varmasti sanon jos on jotain sanottavaa, sekä toisinpäin, en halua elää tohvelieläimen kanssa.

• lifemocker

tämä kyseli ei ollut meille NORMAALISTI ajatteleville ;)

• lifemocker kirjoitti:

tämä kyseli ei ollut meille NORMAALISTI ajatteleville ;)

Tuossa kun kirjoitit että miehiltä odotetaan enemmän kuin naisilta. Olen täysin samaa mieltä. Tottakai meiltä naisiltakin voi joskus unohtua joku tiesmikä kissanristiäinen, anteeksi saa kun osaa pyytää ja on oikeasti pahoillaan.

Itse en kauheammin välitä viettää mitään vuosipäiviä, saatikka puolivuotispäiviä (jotkut viettää niitäkin) ja olenkin kumppanini kanssa sopinut että niitä ei juhlita.

Monilta naisilta unohtuu että naisillakin on velvollisuutensa parisuhteessa ja sitä miestäkin voi joskus hemmotella.. Oma mieheni ei esim juo alkoholia ollenkaan niin viikonloppuisin annan hänen nollata aamut pelaamalla, sitten lähdemme yhdessä hölkkälenkille ja yleensä iltaisin käperrytään jotain leffaa katsomaan. Hän pitää siitä, minä en leffoista välitä, enkä räiskintäpeleistä mutta voin toki joustaa sen verran kultani vuoksi. Eikä minulla myöskään ole tarvetta kyhnöttää hänen kyljessään kiinni 24 tuntia vuorokaudessa :D

Kun mieheni ottaa minut huomioon arjen askareissa, käy vaikka puolestani kaupassa ja kysyy tahtoisinko jotain erityistä, on sekin huomionosoitus! Ei tarvitse mitään kukkapuskia raahata rakkautta osoittaakseen.. Kaikki vaan ei tätä ymmärrä.. ihme prinsessasyndrooma monilla nykyään.

• lifemocker
        mis.sy kirjoitti:

Tuossa kun kirjoitit että miehiltä odotetaan enemmän kuin naisilta. Olen täysin samaa mieltä. Tottakai meiltä naisiltakin voi joskus unohtua joku tiesmikä kissanristiäinen, anteeksi saa kun osaa pyytää ja on oikeasti pahoillaan.

Itse en kauheammin välitä viettää mitään vuosipäiviä, saatikka puolivuotispäiviä (jotkut viettää niitäkin) ja olenkin kumppanini kanssa sopinut että niitä ei juhlita.

Monilta naisilta unohtuu että naisillakin on velvollisuutensa parisuhteessa ja sitä miestäkin voi joskus hemmotella.. Oma mieheni ei esim juo alkoholia ollenkaan niin viikonloppuisin annan hänen nollata aamut pelaamalla, sitten lähdemme yhdessä hölkkälenkille ja yleensä iltaisin käperrytään jotain leffaa katsomaan. Hän pitää siitä, minä en leffoista välitä, enkä räiskintäpeleistä mutta voin toki joustaa sen verran kultani vuoksi. Eikä minulla myöskään ole tarvetta kyhnöttää hänen kyljessään kiinni 24 tuntia vuorokaudessa :D

Kun mieheni ottaa minut huomioon arjen askareissa, käy vaikka puolestani kaupassa ja kysyy tahtoisinko jotain erityistä, on sekin huomionosoitus! Ei tarvitse mitään kukkapuskia raahata rakkautta osoittaakseen.. Kaikki vaan ei tätä ymmärrä.. ihme prinsessasyndrooma monilla nykyään.

sulla on kyllä terveet näkökannat parisuhteista ^^

• Dino Rex
        mis.sy kirjoitti:

"viikonloppuisin annan hänen nollata aamut pelaamalla"

Tästä tulee vähän mieleen, että pitääkö miehen kysyä sinulta lupa omiin harrastuksiinsa? Tilanteeseen voi tietysti liittyä jotain mikä muuttaa asian, mutta ei toi itsessään kuulosta siltä että miehelläsi olisi hallinta omasta elämästään.

• Dino Rex kirjoitti:

"viikonloppuisin annan hänen nollata aamut pelaamalla"

Tästä tulee vähän mieleen, että pitääkö miehen kysyä sinulta lupa omiin harrastuksiinsa? Tilanteeseen voi tietysti liittyä jotain mikä muuttaa asian, mutta ei toi itsessään kuulosta siltä että miehelläsi olisi hallinta omasta elämästään.

No voithan sinä sen toki noinkin halutessasi vääntää.

-Ei, ei tarvitse kysyä lupaa vaan tiedämpä parisuhteita joissa miehen tarvitsee kysyä naikkoseltaan lupa tällaiseen. Oma mieheni kysyy haittaako jos hän pelaa, että onko meillä muita suunnitelmia... siinä pelaamisessa nimittäin vierähtää tunti jos toinenkin :) Kiva että ottaa minut huomioon tässäkin.

• Dino Rex
        mis.sy kirjoitti:

No voithan sinä sen toki noinkin halutessasi vääntää.

-Ei, ei tarvitse kysyä lupaa vaan tiedämpä parisuhteita joissa miehen tarvitsee kysyä naikkoseltaan lupa tällaiseen. Oma mieheni kysyy haittaako jos hän pelaa, että onko meillä muita suunnitelmia... siinä pelaamisessa nimittäin vierähtää tunti jos toinenkin :) Kiva että ottaa minut huomioon tässäkin.

No mä ainakin oletan että nainen itse kertoo jos hänellä on joku suunnitelma. Ei sitä kannata liikaa ottaa toista huomioon. Monilla on se ongelma että he kadottavat itsensä parisuhteessa ja kokevat olevansa toiselle jotenkin tilivelvollisia ja luulevat että heidän pitää laittaa yhteiset jutut aina omien juttujen edelle jne. Siinä mielessä toi kuulostaa vähän huonolta tavalta.

• Dino Rex

- oman rakkaan (tai yhteisen parisuhteen) merkkipäivien unohtelu

No tää voi kertoa välinpitämättömyydestä toista ihmistä kohtaan tai välinpitämättömyydestä merkkipäiviä kohtaan. Jälkimmäisessä tapauksessa ei pitäisi olla kauhean vakava asia.

- muiden naisten vilkuilu (tai miesten)

Löytyykö jostain nainen joka ei koskaan ikinä missään vilkuile muita miehiä?

- kumppanin laiminlyönti ja huomiotta jättäminen , erityisesti jos hän on huonolla tuulella / itkuinen

Totta, toisaalta ihmisellä voi olla omiakin ongelmia, mitkä estävät huomioimasta kumppania.

- kumppanin "vioista" huomauttelu (ei siis todellisista vioista vaan kuvitelluista)

Totta.

- pikkuasioiden tekemisestä kieltäytyminen (pienet arjen asiat ja askareet jotka eivät itseltä vaadi paljon mutta ovat kumppanille tärkeitä)

Totta, tosin ei aina tarvitse jaksaa.

- muiden ihmisten laittaminen kumppanin edelle (tämä ei ole sallittua missään tilanteessa)

Lapset menee aina kumppanin edelle. Jos suhde on tuore niin myös perheenjäsenet tai pitkäaikaiset ystävät voivat mennä kumppanin edelle.

Riippuu syystä. Omissa sukulaisissani on ainakin sellaista porukkaa, että olisi oikeastaan syytä harkita, että onko heidän kanssaan tekemisissä.

- kumppanille mäkättäminen kun tämä on kipeä tai krapulassa

Totta.

- kumppanista pilkan tekeminen, erityisesti julkisesti

Erityisen totta, tosin enpä usko että miehet ovat tällä saralla mitenkään naisia pahempia.

- kumppanin kohteleminen p illuna tai k yrpänä eikä ihmisenä

Totta.

• Dino Rex

Täytyy muuten muuttaa hieman vastausta tähän: Ei kenelläkään ole mitään lähtökohtaista velvollisuutta lähteä kumppaninsa kanssa kissanristiäisiin. Tosin siinä täytyy tiedostaa, että kieltäytymisellä voi olla negatiivisia seurauksia niin itselle kuin puolisolle. Jokaisen pitää itse miettiä että mitkä on sellaisia tilaisuuksia mistä voi kieltäytyä ja mistä se ei kannata. Tää ei oo mikään kovin mustavalkoinen asia. Mutta ei siis todellakaan tarvitse lähteä joka paikkaan mihin kumppani haluaa sut mukaan. Ei me olla parisuhteessa mitään näyttelyesineitä.

• No ei ole ihme, ettei meistä ole tullut paria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe