Nyt kaikki mustasukkaiset, kertokaa miten kumppaninne pitäisi suhtautua teihin ja miten ongelman saisi laantumaan teidän mielestänne.
Mustasukkaiset ohoi!
14
187
Vastaukset
Mikään, mitä kumppani tekee, ei voi poistaa mustasukkaisuutta. Mustasukkaisuus on yksilön henkilökohtainen ongelma ja vain hän itse voi sen poistaa.
- limu
Ei se aina noin mee! Joskus todelliset tapahtumat ovat voineet laukaista käyttäytymisen! Esim pettämisen jälkeen kumppani on mustasukkainen tai on tapahtunut jotain muuta mikä aiheuttaa mustasukkaisuutta. On olemassa myös ns positiivista mustasukkaisuutta, jos välität niin tunnet myös terveellä tavalla mustankipeyttä!
limu kirjoitti:
Ei se aina noin mee! Joskus todelliset tapahtumat ovat voineet laukaista käyttäytymisen! Esim pettämisen jälkeen kumppani on mustasukkainen tai on tapahtunut jotain muuta mikä aiheuttaa mustasukkaisuutta. On olemassa myös ns positiivista mustasukkaisuutta, jos välität niin tunnet myös terveellä tavalla mustankipeyttä!
Positiivinen mustasukkaisuus ei ole ongelma. Ja jos jokin tapahtuma on laukaissut käyttäytymisen niin ei sitäkään enää tekemättömäksi saa, eli mustasukkaisen ihmisen on itse päätettävä joko erota tai sitten jatkaa ja unohtaa tapahtunut. Vanhoja asioita ei pidä kaivella sen jälkeen, kun ne on käyty läpi ja jätetty taakse.
Itselleen mustasukkainen tekee elämästään helvetin. Jos ei pysty aidosti antamaan anteeksi ja unohtamaan niin silloin pitää erota.- limu
simasuuneiti kirjoitti:
Positiivinen mustasukkaisuus ei ole ongelma. Ja jos jokin tapahtuma on laukaissut käyttäytymisen niin ei sitäkään enää tekemättömäksi saa, eli mustasukkaisen ihmisen on itse päätettävä joko erota tai sitten jatkaa ja unohtaa tapahtunut. Vanhoja asioita ei pidä kaivella sen jälkeen, kun ne on käyty läpi ja jätetty taakse.
Itselleen mustasukkainen tekee elämästään helvetin. Jos ei pysty aidosti antamaan anteeksi ja unohtamaan niin silloin pitää erota.olet osittain oikeassa, mutta se, että antaa anteeksi, vaikka sitten sydämensä pohjasta, ei auta kuitenkaan unohtamaan tapahtunutta ja voi aihettaa niitä mustia tunteita, mutta mielestäni siinä kohtaa ei ole oikein syyttää mustasukkaista ja todeta, että ongelma on vain omasi ja korviesi välissä, hoida pääsi ja ole normaali. Kuulostaa julmalta. Itse petin ja kumppanini oli/on todella mustasukkainen, mutta itse kärsin suunnattomasti myös siitä, että oma käytökseni on aiheuttanut ja aiheuttaa edelleen tuskaa puolisolleni, jos olisin menetellyt toisin, ei tilanne olisi tämä.
- gdlöpce
meillä mustasukkaisuus tulee siitä että kumppani salailee asioita ja syyksi sanoo sen, että suutun jos kertoo ja pahoitan mieleni. Mikä on välillä totta, mutta en pääse harjoittelemaan hyväksymistä ja rakentamaan luottamusta kun toinen vaan salailee. Eli olemalla avoin se meidän tapauksessamme helpottuisi.
Myös se auttaa että näyttää toiselle, että välittää ja rakastaa. Jos tietää olevansa ykkönen ja kumppani ei mitenkään voisi haluta ketään muuta, ei tarvi olla peloissaan ja mustasukkainen. Minä ainakin häpeän olevani mustasukkainen, eli pitää myös olla ymmärtäväinen ja kannustaa puhumaan asiasta. Näyttää, että välittää vaikka toinen on viallinen ja ärsyttävä mustasukkaisena.
Joillakin voi olla tosin ongelmia, jolloin ei huonosta itsetunnosta johtuen kykene uskomaan, että on ykkönen. Tällöin ei auta kuin terapia. - kat5
Itselläni on maailman ihanin mies ja tiedän ettei hän ikinä tulisi minua pettämään mutta silti olen hänestä välissä sairaallollisenkin mustasukkainen ja tulin vainoharhaiseksi jokaisesta illanvietosta, puhelusta, tekstiviestistä jne.
Tilanne ajautui siihen pisteeseen että olin lähellä jo räjähtää tunteideni kanssa joten päätin kertoa miehelleni mustasukkaisuudestani (olin tähän asti esittänyt etten mustasukkainen olisi), niin mitä tekee mieheni, kysyy aiheet mistä olen mustasukkainen ja sanoi että saan lukea hänen puhelintaan jos haluan, antoi sähköpostiin ja facebookiin salasanat luottamuksen osoituksena ettei hänellä ole salattavaa ja mustasukkaisuuteni loppui siihen. Eikä ole ollut tarvetta edes käyttää noita tunnuksia.
Nyt tietenkin joku tiukkapipo tulee tähän selittämään että ihmisellä pitää olla oma yksityisyys mutta miksi pitää jos ei ole mitään salattavaa ja haluaa helpottaa toisen pahaa oloa tällä tavalla?- Pihlaja18
Olet oikeassa! Sinulla on maailman ihanin mies! Hän oivalsi miten mustasukkaisuuteen suhtautua oikein.
- Hyvää naistenpäivää!
Pihlaja18 kirjoitti:
Olet oikeassa! Sinulla on maailman ihanin mies! Hän oivalsi miten mustasukkaisuuteen suhtautua oikein.
Miehet tuon osaa paremmin. Mutta mitäpä tekee nainen silloin kun mies on mustasukkainen?
Se on eroamassa, ja muut kirjoittajat kuorossa huutavat "jätä se mies kun vielä kerkeät"
Hyvää naistenpäivää! Tietävätkö miehesi kaverit, että heidän viestinsä voivat näkyä myös sinulle? Jos joku ystävistäni kertoisi minulle, että hänen miehensäkin lukee hänen viestejään, ystävyytemme kuihtuisi aika nopeasti.
Parisuhde ei ole symbioosi vaan ihmisellä pitää olla oikeus omiin ystäviin ja omaan yksityiselämään.Hyvää naistenpäivää! kirjoitti:
Miehet tuon osaa paremmin. Mutta mitäpä tekee nainen silloin kun mies on mustasukkainen?
Se on eroamassa, ja muut kirjoittajat kuorossa huutavat "jätä se mies kun vielä kerkeät"
Hyvää naistenpäivää!Sillä miehellä voi olla toinen puhelin tai sim-kortti, muita sähköpostitilejä... Jos tuolle tielle lähtee niin ei koskaan pysty luottamaan.
Ainoa kestävä perusta parisuhteelle on luottaa ihmiseen ilman että tämän tarvitsee todistella mitään, ja jos ei pysty luottamaan tai luottamus rikotaan niin sitten on joko erottava tai hyväksyttävä se toinen epätäydellisenä.
Mutta kyllä Siperia vielä opettaa...- limu
Hyvää naistenpäivää! kirjoitti:
Hyvää naistenpäivää!Tämä on totta mistähän se muuten johtuu?
- limu
limu kirjoitti:
Tämä on totta mistähän se muuten johtuu?
siis mistä johtuu, että mustasukkainen mies kehotetaan jättämään ja naista taas pitää ymmärtää jne?
- gfgf3
Meillä mustasukkaisuutta aiheutti miehen flirttimäinen viestittely toisille naisille.
Ongelmaan ratkaisuna oli miehen viestittelyn lopettaminen. Alku oli hankalaa, mutta kun aloin itse lähettelemään samanlaisia miehille, loppui se heti. Ei ollutkaan enää niin kivaa.
Nykyään ei ole ongelmia.- ruttunaama85
meillä tepsii aina tuo sama :) eli jos mies tekee jotai tyhmää, niin totean, että okei minäkin sitten, jolloin ollaankin naamarutussa ja todetaan, että hänkin lopettaa hölmöilyt ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760