Molemminpuoleinen väkivalta

Huohhhhhhhh

Meillä on ollut väkivaltainen suhde jo pari vuotta. Tiedän että minun on välillä vaikea hillitä itseäni ja usein suuttuessani oikein pahasti, töytäisen miestä ohimennessä käytävällä. Ja näin kierre on valmis, mies käy päälleni ja hänellä on tietty fyysinen ylivoima, lyö potkii repii hiuksista kuristaa. Minä tietty useimmiten puolustaudun kynsien ja potkien maassa takaisin... Mutta alakynnessä ollaan ja reippaasti. Ikävän tästä tekee se että en yleensä saa suurempia mustelmia tai muita jälkiä ( mies aika taitavasti kohdistaa iskuni päähäni jolloin mustelmia/haavoja tai iustenlähtöä on muiden lähes mahdoton huomata. Mieheni puolestaan esittelee kynsimisjälkiäni käsissään kaikille sisään tuleville. Mies on saanut minut uskomaan että olen täysi väkivaltainen paska, ja tiedänkin että minulla on ongelmia. Mutta hän ei pysty myöntämään omia ongelmiaan, hän ei myönnä edes itselleen että on käynyt minuun käsiksi hieman eri mittakaavalla kun minun tönimiseni... Onko ketään samassa tilanteessa että väkialta on molemminpuoleista?

14

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

te olette loistava pari! kerrankin 2 samanlaista ihmistä on löytäneet toisensa! täydellistä :)

"Mutta hän ei pysty myöntämään omia ongelmiaan"

et näköjään SINÄKÄÄN

"hän ei myönnä edes itselleen että on käynyt minuun käsiksi hieman eri mittakaavalla kun minun tönimiseni"

toinen: et näköjään SINÄKÄÄN.

kaikki se, että toiseen kajoaa fyysisesti on liikaa. sinun ja hänen.

olette kerrassaan täydellinen pari toisillenne!

• Appp

Olet varmasti oikeassa että meillä on molemmilla ongelmia. Mutta mitään hauskaahan tässä ei ole. Itse olen jo hakenut apua ongelmiini. Hän ei suostu. Emme ole eroamassa. Kysyin onko kukaan samassa tilanteessa, en kysynyt olemmeko täydellinen pari :)

• lifemocker
        Appp kirjoitti:

Olet varmasti oikeassa että meillä on molemmilla ongelmia. Mutta mitään hauskaahan tässä ei ole. Itse olen jo hakenut apua ongelmiini. Hän ei suostu. Emme ole eroamassa. Kysyin onko kukaan samassa tilanteessa, en kysynyt olemmeko täydellinen pari :)

tuosta kyllä kannattaakin erota. ei nimittäin ole normaalia käytöstä.

parastahan se on jos itse tämän tajuaa niin osaa sitten etsiä apuja ja löytää muita tapoja purkaa tuntojaan. ei sitä oikeen ketään voi muuttamaankaan alkaa jos ei ole sitä omaa halua muuttua

• Naiset On Susia
        Appp kirjoitti:

No aloituksestasi päätellen mies ei ole väkivaltainen muuten kuin silloin kun itse olet jo hyökännyt hänen kimppuusi. Jos nyt saat oman käytöksesi kuriin ei silloin mieskään käyttäydy väkivaltaisesti, jos oikein ymmärsin. Miksi hänen pitäisi mennä terapiaan jos ongelma on siinä että sinä otat väkivallan ratkaisuksi?

• rstjtktk

Kyllä te ootte molemmat toisenne ansainneet,

Ihan sama kumpi teistä on se vahvempi, kun toisianne tolla tavalla mätkitte, joten älä yhtään aliarvioi omaa urheilusuoritustasi!!!

Erotkaa!!!

• poppamies on pop

Eihän sitä erota pakko ole, mutta järjenkäyttö olisi todella suotavaa!! Olet jo niin tottunut tuohon, ettet näe metsää puilta, herätys!!! Tuo on s.a.i.r.a.s.t.a.

Oletko muka aina ollut riidellessä väkivaltainen vai onko nyt käynyt niin kammottavasti, että seura on tehnyt kaltaisekseen? Tönitkö jo lapsena ja teininä kaikkia ärsyttäviä ihmisiä? En usko. Etkö näe, mitä mies sulle tekee? Kannattaisi ottaa aikalisä. Jos taas olet aina ollut täynnä agressiota, kannattaisiko miettiä miksi?? Uskoakseni kovin harvoin tuo on ns. pelkästään sisäsyntyistä.

Ugh.

• Just me...

Samassa tilanteessa olen... Kirjoittajat jotka vain tuomitsee eivät tiedä miten vaikeasta asiasta on kyse. Onko esim. töytäisy sama kuin kuristaminen? En puolustele ketään, mutta pahoinpitelyäkin on eriasteista... Itse olen hakenut apua omiin ongelmiini, mutta mitä se auttaa jos toinen kieltää ongelmansa ja käy päälle sanaharkan päätteeksi... Kaikki ei ole mustavalkoista, jos ihmisessä on kaksi puolta... Mietin usien miksi olen tässä tilanteessa, onko kukaan samassa jamassa...

• ,,,,,,,,,,,,b

Väkivallan käyttämisestä ei parane miettimällä kumpi on pahempi, töytäisy vai kuristaminen. Ainoa keino on ottaa vastuu omasta käytöksestä. Muiden syyllistäminen omasta käytöksestä on tyypillinen väkivaltaa käyttäville, enhän minä, mutta kun se puoliso on sellainen....

Pahoinpitely on pahoinpitely eli rikos, vaikka toinen olisi sanonut jotakin loukkaavaa ennen tekoa. Monesti tilanteisiin liittyy alkoholi eli moni pystyy paremmin hallitsemaan itsensä, kun ei käytä lainkaan alkoholia. Mutta ensin pitäisi ymmärtää, että kun lyö, syyllinen lyömiseen on lyöjä, ei kukaan muu.

• bullshit...
        ,,,,,,,,,,,,b kirjoitti:

Väkivallan käyttämisestä ei parane miettimällä kumpi on pahempi, töytäisy vai kuristaminen. Ainoa keino on ottaa vastuu omasta käytöksestä. Muiden syyllistäminen omasta käytöksestä on tyypillinen väkivaltaa käyttäville, enhän minä, mutta kun se puoliso on sellainen....

Pahoinpitely on pahoinpitely eli rikos, vaikka toinen olisi sanonut jotakin loukkaavaa ennen tekoa. Monesti tilanteisiin liittyy alkoholi eli moni pystyy paremmin hallitsemaan itsensä, kun ei käytä lainkaan alkoholia. Mutta ensin pitäisi ymmärtää, että kun lyö, syyllinen lyömiseen on lyöjä, ei kukaan muu.

HETKINEN...on sillä itseasiassa pikkasen merkitystä tuuppaseeko takamuksella vai hakkaako pään mäsäksi vessan kaakeleihin. Onhan laissakin säädelty mikä on LIEVÄ, mikä TÖRKEÄ pahoinpitely.

siellä taitaa huudella nyt joku paksunahkainen?

• gurjati
        bullshit... kirjoitti:

HETKINEN...on sillä itseasiassa pikkasen merkitystä tuuppaseeko takamuksella vai hakkaako pään mäsäksi vessan kaakeleihin. Onhan laissakin säädelty mikä on LIEVÄ, mikä TÖRKEÄ pahoinpitely.

siellä taitaa huudella nyt joku paksunahkainen?

Oman väkivaltaisuuden puolustelu kertoo paljolti siitä, ettei ole valmis luopumaan väkivallasta. Ap kertoi haluavansa apua, hän ei kertonut haluavansa lisää hyviä syitä sille miksi käyttäytyy väkivaltaisesti. Lieväkin pahoinpitely esimerkiksi tönäisy voi johtaa kuolemaan jos kaatuja iskee päänsä, joten väkivaltaa ei pitäisi vähätellä.

• Ole sanasi mittainen

AP pidähän huoli että siinä vaiheessa kun et enää pärjää miehellesi tuossa painissasi niin rehelisesti poliisisedälle kerrot aloittaneesi koko episodin.

Älä siis yritä kääntää aloittamaasi ongelmaa pelkästään miehesi harteille ja heittäydy "hysteeriseksi uhriksi", vaikka se valitettavan yleistä kulttuurissamme onkin.

• GO GIRL

Ei täällä katsos ap kannata kirjoittaa mitään naisen näkökulmasta koska Suomi on vaimonhakkaajien paratiisi, sut koetetaan keinolla millä hyvänsä vaientaa.

Miehesi taitaa provota ensin tai ärsyttää sinua huonolla käytöksellään tahallaan, josta sä pikkasen tuuppaset kun sana ei tehoa, ja mies saa mitä haluaa eli hakata sut. Ämmä mikä ämmä jos vielä muille kertoo asianlaidan olevan niin että SINÄ olet kaiken pahan alku ja juuri. Monissa naisissa jotka on suhteessa paksunahkaisen narskun kanssa alkaa ilmetä samoja piirteitä. Ukko kehuskelee muita naisia tai muuten tahallaan provoaa ja kiusaa kunnes naisesta alkaa tulla väkivaltainen jonka jälkeen on hyvä syy hakata kunnolla nainen.Usko pois että sun miehestä ei ole yhtään mihinkään.Tollaselle kusipäälle kannattaakin vähän antaa luunappia otsaan joka ei osaa kuin sikailla!

• gurjati
        GO GIRL kirjoitti:

Ei täällä katsos ap kannata kirjoittaa mitään naisen näkökulmasta koska Suomi on vaimonhakkaajien paratiisi, sut koetetaan keinolla millä hyvänsä vaientaa.

Miehesi taitaa provota ensin tai ärsyttää sinua huonolla käytöksellään tahallaan, josta sä pikkasen tuuppaset kun sana ei tehoa, ja mies saa mitä haluaa eli hakata sut. Ämmä mikä ämmä jos vielä muille kertoo asianlaidan olevan niin että SINÄ olet kaiken pahan alku ja juuri. Monissa naisissa jotka on suhteessa paksunahkaisen narskun kanssa alkaa ilmetä samoja piirteitä. Ukko kehuskelee muita naisia tai muuten tahallaan provoaa ja kiusaa kunnes naisesta alkaa tulla väkivaltainen jonka jälkeen on hyvä syy hakata kunnolla nainen.Usko pois että sun miehestä ei ole yhtään mihinkään.Tollaselle kusipäälle kannattaakin vähän antaa luunappia otsaan joka ei osaa kuin sikailla!

Uhoamalla ja takaisin antamalla väkivaltakierre pahenee ja näinhän siinä usein käykin, ellei kumpikaan ota vastuuta ja lopeta omaa käytöstään. Ennen pitkää ulkopuoliset puuttuvat silloin asiaan ja ollaan oikeudessa selvittämässä asiaa. Rohkeaisemalla lyömään takaisin et varmasti auta ketään.

Periaatteessa väkivalta on helppo lopettaa. Toinen osapuoli soittaa paikalle poliisin ja panee eron vireille, kun kerran yhdessä eläminen ei onnistu ilman väkivaltaa. Mutta koska väkivaltaa käyttävillä on usein omassa lapsuudenperheessään malli väkivallasta, heille käyttäytyminen ei väkttämättä olekaan niin epänormaalia ja näin malli jatkuu sukupolvelta toiselle. Lasten kannalta hyvin surullista.

• gurjati

Väkivaltaiset naiset eivät hirveästi poikkea väkivaltaisista miehistä eli on niitä naisia, jotka eivät hyväksy omaa käytöstään periaatteessa ja häpeävät sitä ja sitten on niitä joiden mielestä toinen saa ansionsa mukaan eli heidän mielestään väkivalta on oikein. Ei tasa-arvoa ole se että molemmat saavat lyödä.

Ap kumpaan ryhmään sinä kuulut? Jos ensimmäiseen ryhmään niin aikamoisen työn takana se onkin että kehittää parpempia keinoja ilmaista tunteita kuin käsiksi käyminen. Jos suhteessa on niin paljon vihaa että väkivalta on vaihtoehto niin mitkä syyt ovat painavampia sille ettei ero ole vaihtoehto?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      149
      5808
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      34
      4166
    3. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3520
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      49
      2731
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2520
    6. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      31
      2494
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      32
      2468
    8. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      16
      2338
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      43
      2055
    10. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      26
      2015
    Aihe