Sanokaa rehellisesti, mitä te ajattelette naisista? Onko miehen aina tehtävä aloite suhteelle? Mitä te ajattelette, jos nainen tulee kertomaan tunteistaan?
Toivon, että jaksatte lukea alapuolella olevan jutun!
(HUOM! Nimet on muutettu!)
Kaverini Venla oli vähänaikaa sitten ihastunut poikaan nimeltä Mika, jolle hän ei ollut paljoa puhunut. Päätimme laittaa Venlan kanssa viestin tälle pojalle ja kertoa Venlan tunteista. Mika ei nähnyt viestiä heti, vaan vasta seuraavana päivänä kun koulu alkoi.
Mikan lukiessa viestiä hän alkoi nauraa, lähetti sen koko luokalle ja Faceen. Kaikki pilkkasi ja nauroivat meille molemmille, mutta enemmän Venlalle. Mikan kaveri (Tommi), jolta saimme numeron, nauroi kaikkien mukana. Venla sanoi luokan kuullen, haluavansa kuolla, koska oli niin masentunut kiusaamisesta. Koulupäivän päätyttyä, Tommi huusi lähtiessään: "Muista sitten tappaa ittes!".
Toivoimme vain kiusaamisen loppuvan... MUTTA TOISIN KÄVI! Seuraavana päivänä kumpaakaan ei huvittanut lähteä kouluun, eikä Venla tullut ollenkaan. Kaikki kyselivät minulta, missä Venla on? En kuitenkaan vastannut kysymyksiin.
Seuraavana päivänä, Venla saapui kouluun. Tunnilla hän ei puhunut mitään, oli vain hiljaa, mikä oli kyllä ymmärrettävää. Näin hänen kädessään haavoja, joita ei vielä eilen ollut.
Välitunnilla kysyin niistä. Hupparin alta paljastuivat viiltelyjäljet. Venla oli masentunut. Ja lisäksi Mika haukkui Venlaa selän takana noloksi huoraksi.
Mitä mieltä te olette pojan käytöksestä? Onko tämä teistä oikein? Mitä tekisitte itse, jos saisitte tällaisen viestin?
Haluan todistaa ystävälleni, ettei kaikki miehet ole samanlaisia
8
329
Vastaukset
- lifemocker
eiks tää ois tonne nuorten puolelle?
PIKKUHILJAA naisetkin voisivat aktivoitua ja tehdä jotain ITSEKKIN parisuhteiden muodostamisen eteen, eikä vain odottaa, että miehet kantaa kaikki heidän nenänsä eteen!
noh ensinnäkin, ei ole mitään järkeä kirjoitella netissä taikka viestitellä tuollaisia asioita JOTKA PITÄISI tehdä face-to-face. ei tuo ole tunteitten kertomista vaan tuo on ns "ilmoitusluontoinen asia". yleensä sitä ihmiset kun TUTUSTUVAT toisiinsa, eivätkä heitä kaikkia pelimerkkejä pöytään samantien. jos tässäkin oltaisiin edes vähän nuuskittu tilannetta ja tutustuttu niin koko katastrofia ei olisi sattunut!
kyllä sitä tytötkin saa olla tahdikkaita, eikä laukoa kaikkea suoraan toisen naamaan, koska tässä oli tulos miten semmoisessa toiminnassa käy. toki poikien käytös oli ihan perseestä, mutta mitä oikein voi odottaa keskenkasvuisilta kakaroilta? kannattaisi aina vähän tutustua ihmiseen, eikä katsoa maailmaa niitten vaaleanpunaisten linssien läpi!
eli tässä (tytön JA pojan käytös) huomaa, että kyseisen tarinan henkilöt ovat aivan liian nuoria vielä mihinkään seurusteluhommiin, joten kannattaisi ihan rauhassa vain elää sitä lapsuuttaan!- Olet vanha, liian?
Joo, hyvin laitettu. Sinä et vissiin itse ole ollut nuori. Ehkä sulla on siitä niin kauan aikaa, ettet osaa heittää kun vanhan käävän typeryyksiä ja ylimielisiä viisauksia, kun et muuta osaa. Sä olet alentuva, ihan ekasta lauseesta lähtien.
Kuule. Mulla siitä nuoruudesta on sen verran vähän aikaa, että muistan, että nuorten kuuluu katsoa maailmaa vaaleanpunaisten linssien läpi herra kaikkitietävä, ja kyllä, se on just sitä "ollaanks..." ja "mä tykkään susta" eikä siinä ole mitään pelimerkkien heittelemistä. Sulla kun jäi nuoruus vissiin välistäkin, kun olet jo niin aikuinen ja vanha, niin et ehkä tiedä, mutta semmoista se opettelu on.
Jos sitä ja jos tätä, sä vanhana, viisaana ja toki, todella kokeneen kuuloisena, suorastaan syytät mimmiä siitä, että se uskaltaa sanoa jollekin että on ihastunut. Alkaako vanhaa miestä itseään kenties helposto ahdistaa ja pitääkö puuroa kauankin hämmentää että oravan poika uskaltaa pesästään :D
Älä ole ihan naurettava, se poika tuon kertomuksen mukaan on lapsellinen ja ikäistään kehityksessä jäljessä, tai muuten vaan törkeät käytöstavat omaava. Kyllä meillä (niin, meillä jotka olemme kerran olleet nuoria) noita tykkäysjuttuja heiteltiin ihan 12-vuotiaanakin ja fiksut osasi jo silloin olla diplomaattisia. Rääväsuut ei.
Mun mielestä sun vastaus oli jotenkin todella kylmä, epäempaattinen ja suoraan sanoen lapsellinen, semmoinen kaikkietietävä setämies tässä nyt moittii ettei teini-ikäinen ole varustettukaan hänen suuremmoisella viisaudellaan.
Jos pojilta ei voinut muuta odottaa, niin eikö sun pieniin oravan aivoihin mahdu että miten niiltä tytöiltä sitten voisi. Että tyttöjen tässä olisi setämiessuurenjaviisaan mielestä pitänyt osata laskea poikien mahdollinen käytös, olla tahdikkaampia, viisaampia, nähdä, tutustua kuten aikuiset ja nuuskia tilannetta ja elää ilman niitä vaaleanpunaisia linssejä... Haloo, onks sulla valoo: ne tytöt on samanikäsiä kun ne pojat, joiden puolustukseksi sä heität "mitä muuta voi odottaa".
Niin, varmaan ei ois katastrofia sattunut, jos ne mimmit ois olleet 30-vuotiaita aikuisia ja ne pojatkin olleet, ja jos lehmät lentäs :D
Jos sitä ja tätä on kyllä aina se suurin viisaus. Jälki.
Joopa, mutta ehkä sä jokaisessa vastaavassa aikuisen elämäsi (tietenkin huomattavasti vakavammassa ja arvoltaan toisessa) tilanteessa toivot vastaavaa empatiaa ja yhtä lohduttavia vastauksia: toivottavasti saat niitä. Oikein kasalla, aina.
Toivottavasti kukaan ei erehdy tekemään aloitteita sun suhteen.
(Anteeksi orava-vertaukset, siis muille, yritän päästä samalle tasolle.) - lifemocker
Olet vanha, liian? kirjoitti:
Joo, hyvin laitettu. Sinä et vissiin itse ole ollut nuori. Ehkä sulla on siitä niin kauan aikaa, ettet osaa heittää kun vanhan käävän typeryyksiä ja ylimielisiä viisauksia, kun et muuta osaa. Sä olet alentuva, ihan ekasta lauseesta lähtien.
Kuule. Mulla siitä nuoruudesta on sen verran vähän aikaa, että muistan, että nuorten kuuluu katsoa maailmaa vaaleanpunaisten linssien läpi herra kaikkitietävä, ja kyllä, se on just sitä "ollaanks..." ja "mä tykkään susta" eikä siinä ole mitään pelimerkkien heittelemistä. Sulla kun jäi nuoruus vissiin välistäkin, kun olet jo niin aikuinen ja vanha, niin et ehkä tiedä, mutta semmoista se opettelu on.
Jos sitä ja jos tätä, sä vanhana, viisaana ja toki, todella kokeneen kuuloisena, suorastaan syytät mimmiä siitä, että se uskaltaa sanoa jollekin että on ihastunut. Alkaako vanhaa miestä itseään kenties helposto ahdistaa ja pitääkö puuroa kauankin hämmentää että oravan poika uskaltaa pesästään :D
Älä ole ihan naurettava, se poika tuon kertomuksen mukaan on lapsellinen ja ikäistään kehityksessä jäljessä, tai muuten vaan törkeät käytöstavat omaava. Kyllä meillä (niin, meillä jotka olemme kerran olleet nuoria) noita tykkäysjuttuja heiteltiin ihan 12-vuotiaanakin ja fiksut osasi jo silloin olla diplomaattisia. Rääväsuut ei.
Mun mielestä sun vastaus oli jotenkin todella kylmä, epäempaattinen ja suoraan sanoen lapsellinen, semmoinen kaikkietietävä setämies tässä nyt moittii ettei teini-ikäinen ole varustettukaan hänen suuremmoisella viisaudellaan.
Jos pojilta ei voinut muuta odottaa, niin eikö sun pieniin oravan aivoihin mahdu että miten niiltä tytöiltä sitten voisi. Että tyttöjen tässä olisi setämiessuurenjaviisaan mielestä pitänyt osata laskea poikien mahdollinen käytös, olla tahdikkaampia, viisaampia, nähdä, tutustua kuten aikuiset ja nuuskia tilannetta ja elää ilman niitä vaaleanpunaisia linssejä... Haloo, onks sulla valoo: ne tytöt on samanikäsiä kun ne pojat, joiden puolustukseksi sä heität "mitä muuta voi odottaa".
Niin, varmaan ei ois katastrofia sattunut, jos ne mimmit ois olleet 30-vuotiaita aikuisia ja ne pojatkin olleet, ja jos lehmät lentäs :D
Jos sitä ja tätä on kyllä aina se suurin viisaus. Jälki.
Joopa, mutta ehkä sä jokaisessa vastaavassa aikuisen elämäsi (tietenkin huomattavasti vakavammassa ja arvoltaan toisessa) tilanteessa toivot vastaavaa empatiaa ja yhtä lohduttavia vastauksia: toivottavasti saat niitä. Oikein kasalla, aina.
Toivottavasti kukaan ei erehdy tekemään aloitteita sun suhteen.
(Anteeksi orava-vertaukset, siis muille, yritän päästä samalle tasolle.)siinä vaan ei ihmiskunta kehity koskaan mihinkään kun kaikki pennut saavat tehdä kaikki samat virheet sukupolvesta toiseen kun ei kukaan ole neuvomassa parempia tapoja.
sääli jos sinulla ei aivokapasiteetti riitä tätä ymmärtämään, mutta minulla riittää ;) - en oikein
lifemocker kirjoitti:
siinä vaan ei ihmiskunta kehity koskaan mihinkään kun kaikki pennut saavat tehdä kaikki samat virheet sukupolvesta toiseen kun ei kukaan ole neuvomassa parempia tapoja.
sääli jos sinulla ei aivokapasiteetti riitä tätä ymmärtämään, mutta minulla riittää ;)Ymmärrä, millä perusteella itse olet jatkuvasti muita kohtaan alentuva ja ylimielinen? Koska jos jollain on kapasiteetin kanssa ongelmia, niin itselläsi.
Olet kuin uhmaikäinen lapsi, joka luulee tietävänsä kaiken ja osaavansa kaiken. Ja kun kasvaa, ja oppii ja tieto lisääntyy. . huomaa ettei oikeastaan tiedäkään mistään mitään.
Tuollainen uhma ja (perusteeton) itseluottamus kuuluu nuorille, jotka ilman sitä eivät koskaan uskaltaisi maailmalle.
Mutta eikö sinun olisi jo pitänyt kasvaa siitä ulos, aika alkaa avaamaan ja laajentamaan omaa mieltäsi?
Vai miksi täällä olet, suhteet ja tunteet palstoilla? - lifemocker
en oikein kirjoitti:
Ymmärrä, millä perusteella itse olet jatkuvasti muita kohtaan alentuva ja ylimielinen? Koska jos jollain on kapasiteetin kanssa ongelmia, niin itselläsi.
Olet kuin uhmaikäinen lapsi, joka luulee tietävänsä kaiken ja osaavansa kaiken. Ja kun kasvaa, ja oppii ja tieto lisääntyy. . huomaa ettei oikeastaan tiedäkään mistään mitään.
Tuollainen uhma ja (perusteeton) itseluottamus kuuluu nuorille, jotka ilman sitä eivät koskaan uskaltaisi maailmalle.
Mutta eikö sinun olisi jo pitänyt kasvaa siitä ulos, aika alkaa avaamaan ja laajentamaan omaa mieltäsi?
Vai miksi täällä olet, suhteet ja tunteet palstoilla?olen objektiivinen ;)
jos et ymmärrä pointtejani niin sehän ei ole minun ongelmani, vaan omasi. - et nyt
lifemocker kirjoitti:
olen objektiivinen ;)
jos et ymmärrä pointtejani niin sehän ei ole minun ongelmani, vaan omasi.Tainnut itse ymmärtää, oi Vastausten Valtias ;)
No, ei se minua typeräksi tee, ainoastaan hiukan Don Quijoteksi, koskapa yritän sinua opettaa..
- rumamies
Ei kai Venla rakastu tollasen idioottiin jonka kaveritkin on idiootteja. En usko että saan koskaan tuollaista viestiä mut olisin varmaan todella yllättynyt mut iloinen että joku on huomannut minut.
- utu 67575675
Moi!
Ensinnäkin jutelkaa kaverin kanssa yksi asia selväksi: te olette ystäviä ja pidätte yhtä. Nyt on vaikeaa, mutta se menee ohi, tämä on tieto: se menee ohi! Tunteiden kertomisessa ei ole mitään väärää etenkin kun ne ovat positiivisia! Jos joku on niin tyhmä, että pitää itseensä ihastumista pilkan arvoisena, hän pilkkaa siinä itseään. Poika pitää siis itseensä ihastumista naurettavana: itseäänhän hän siinä pilkkaa! Ymmärrätkö? Se poika nauraa teille mukamas, mutta miettikää miksi. Siksi, että häneen oltiin ihastuttu, no, aika hassua se tuolla käytöksellä tosiaan onkin. Miksi kukaan tuommoisesta enää välittäisikään?
Venlalla ei ole MITÄÄN hävettävää, pää pystyyn ja sanokaa tämä ääneen jos tarpeen: että voihan sitä nauraa, koska onhan tommoseen räkänokkaan ihastuminen tosi naurettavaa.
Mika haukkui Venlaa noloksi? No, hän on siinä tapauksessa vielä nolompi! Huoraksi? Ja millähän perusteilla, vai onko hän ihminen mihin muut ei ihastukaan kun ne ketkä saa siitä rahaa.
Meneekö jo perille, että Venla ei ole nolo, vaan Mika. Venla ei ole huo*a vaan se Mika on tyhmä, ja se tyhmä poika joka on noin lapsellinen, ei ole kyynelien arvoinen. Ihastuksen kohteita on muitakin. Miksi ihmeessä te itse lynttäätte itseänne jonkun toisen typeryyden takia?
Onko sinun mielestäsi joku huo*ra ja nolo jos ihastuu sinuun? Tuskin. Vaikka et itse olisikaan kiinnostunut, onko se joku sinuun ihastunut mielestäsi idiootti? Huono? Tyhmä?
Niin, ei. Itse olisin ainakin otettu, vaikken tuntisi itse samoin, koska on KIVAA jos joku tykkää. Joten miksi Venla olisi nolo, tai tyhmä? Tai sinä?
Sano Venlalle että nyt lopettaa heti tuommoiset lapsellisuudet, se on hänen elämänsä: jonkun idiootin lahkeessako hänen oma elämänsä roikkuu? Ei, vaan hän voi harrastaa, käydä koulua, tutustua muihin, elää ja olla, hänellä on ystävä: sinut. Hänellä on uusia mahdollisuuksia, hän ja te kaikki vanhenette ja kasvatte aikuisiksi ja 5 vuoden päästä kukaan ei edes muista koko asiaa, kun nyt annatte sen olla, pidätte puolenne. PITÄKÄÄ PUOLENNE, ette te ole tehneet mitään väärää.
Kaikki tuommoiset itsemurhapuheet nyt heti seis, viiltelyt pois ja oikeasti, alkakaa elämään, tekemään, harrastamaan. Muutakin elämää on kun koulu ja siellä olevat typerykset.
Miettikää tätä asiaa ihan järjellä. Ihan laskien, että onko tuo väärin, rikollista, paha asia... Pistäkää sitä suhteutukseen maailman asioiden kanssa. Miettikää ja todetkaa että teidän ei tarvitse kulkea otsa kurtussa.
Juttele sen Venlan kanssa, näytä tämä viesti ja jos ei mene perille, hakekaa apua terkkarilta. Ei ole nyt ihan terveissä rajoissa enää tuo reagointi, särkynyt sydän sattuu, ja tuommoiset huutelut on typeriä, mutta ei sen takia aleta kyyristelemään, eikä jätetä koulua käymättä.
Se opiskelu ja ne harrastukset on teidän oikea tulevaisuutenne, ei mikään lapsellinen Mika, joka selkeästi on vielä ihan pikkupoika. Teillä on aikaa etsiä parempia, ja hei, kasvaa vähän itsekin. Ei ole kiire :)
Joten, ottakaa rennommin, kyllä se ohi menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038