Bikini fitness vai body fitness? Mistä saliohjelma?

aloittaja77227

Voiko PT:ltä tilata saliohjelmaksi jompaiseen kumpaiseen oikeanlainen saliohjelma? Ja seuraavaksi se tärkein: voiko PT arvioida, kumpi laji on keholle sopiva (vai onko tässä sittenkään mitään väliä loppupeleissä noilla geneettisillä ominaisuuksilla), vai pitäisikö kääntyä heti alkajaisiksi kyseisen lajin valmentajan puoleen?

Bikini fitness -lajina on kiinnostanut jo pidemmän aikaa, samoin myös body fitness. Haluaisin vain ammattilaisen mielipiteen, kannattaako kumpaan omalla kropalla tähdätä. Saliohjelmaa olisin ammattilaiselta tilaamassa (toisin sanoen, kuntosalin PT:ltä), mutta onko heillä tarpeeksi tietoutta lajin vaatimuksista jne.?

Oman kehon kehittäminen lihasnäkyvyydellä olisi tavoitteena, ja olen siitä erittäin kiinnostunut. Olen tosin salialoittelija, ja tarvitsen tosiaan ammattilaista saliohjelman puolesta. Ensisijaisesti oman kehon kehittäminen vain itseni vuoksi on lähtökohtana. Olen tutustunut bikini fitness ja body fitness -lajeihin jo muutaman kuukauden lukemalla alan ihmisten blogeja, kirjallisuutta ja lehtiä. Ja niistäpä on into kovempaan treenaamiseen saanut poltetta sen kun lisää :)

Kiitän tietäviä ihmisiä jo etukäteen :)

10

3183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkiä!

      Markulta saisit ainakin kunnon ohjelman ja ruokavalion ja paljon tietoa kilpailuihin liittyen, hän on itsekin kilpaillut useasti classic bb:ssä (testatussa kehonrakennus kilpailussa). Muistaakseni hänellä on BF valmennettavia myös.

      http://www.protrainer.fi/

    • Tehoa
      • Jaakko133

        En suosittele


    • fitnesssaku

      Mee ihmeessä alan valmentajan luokse. Mun valmentajana toimii Jari 'Bull' Mentula ja sanoin sille ensimmäisellä tapaamisella et haluun Bodyyn, no se vastas et oon parempi Bikiniin :D Bikinissä kisataanki sitte nyt syksyllä :)