Bikini fitness vai body fitness? Mistä saliohjelma?

aloittaja77227

Voiko PT:ltä tilata saliohjelmaksi jompaiseen kumpaiseen oikeanlainen saliohjelma? Ja seuraavaksi se tärkein: voiko PT arvioida, kumpi laji on keholle sopiva (vai onko tässä sittenkään mitään väliä loppupeleissä noilla geneettisillä ominaisuuksilla), vai pitäisikö kääntyä heti alkajaisiksi kyseisen lajin valmentajan puoleen?

Bikini fitness -lajina on kiinnostanut jo pidemmän aikaa, samoin myös body fitness. Haluaisin vain ammattilaisen mielipiteen, kannattaako kumpaan omalla kropalla tähdätä. Saliohjelmaa olisin ammattilaiselta tilaamassa (toisin sanoen, kuntosalin PT:ltä), mutta onko heillä tarpeeksi tietoutta lajin vaatimuksista jne.?

Oman kehon kehittäminen lihasnäkyvyydellä olisi tavoitteena, ja olen siitä erittäin kiinnostunut. Olen tosin salialoittelija, ja tarvitsen tosiaan ammattilaista saliohjelman puolesta. Ensisijaisesti oman kehon kehittäminen vain itseni vuoksi on lähtökohtana. Olen tutustunut bikini fitness ja body fitness -lajeihin jo muutaman kuukauden lukemalla alan ihmisten blogeja, kirjallisuutta ja lehtiä. Ja niistäpä on into kovempaan treenaamiseen saanut poltetta sen kun lisää :)

Kiitän tietäviä ihmisiä jo etukäteen :)

10

3183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkiä!

      Markulta saisit ainakin kunnon ohjelman ja ruokavalion ja paljon tietoa kilpailuihin liittyen, hän on itsekin kilpaillut useasti classic bb:ssä (testatussa kehonrakennus kilpailussa). Muistaakseni hänellä on BF valmennettavia myös.

      http://www.protrainer.fi/

    • Tehoa
      • Jaakko133

        En suosittele


    • fitnesssaku

      Mee ihmeessä alan valmentajan luokse. Mun valmentajana toimii Jari 'Bull' Mentula ja sanoin sille ensimmäisellä tapaamisella et haluun Bodyyn, no se vastas et oon parempi Bikiniin :D Bikinissä kisataanki sitte nyt syksyllä :)

      Valinnan jälkeen valmentaja duunaa sulle ruokavalion ja saliohjelman, jotka sopii yhteen sun lajivalinnan kanssa.

      Salejen omat PT:t ei ole paras valinta kun tähdätään kisaamaan. Heillä on lähinnä kokemusta yleisestä kunnon nostattamisesta ja ylipainoisten laihduttamisesta.
      Tottakai poikkeuksiakin löytyy. Fitfarm.fi on ainakin täynnä ammattilaisia.
      Muutenkin alkuun ei ole mitenkään pakollista ostaa vuosivalmennusta vaan ihan vaan ruokaohjelma saliohjelma niin pääsee hyin alkuun.
      Nettivalmennukset on tosi edullinen ja toimiva jos on jo aiempaa kokemusta / ei tähtää kisoihin. Silloin toki ei ole ketään takistamassa sun kuntoa paikanpäällä.

      Täältä lisää mun kokemuksista fitfarmilla:
      http://tyttosaoottikissa.blogspot.fi/

      ja kisaajasivu facebookissa:
      http://www.facebook.com/fitnessaku

      • TätäTapahtuuLiianUsein

      • Kokemustarikkaampi

        Olipa hauskaa, että tämä ketju oli noussut nyt vuodenvaihteessa, tuo on nimittäin minun vanha blogini :D

        On se jännä miten kolmessa vuodessa voi tapahtua vaikka mitä, tuohon aiempaan kommenttiini viitaten. Elämässä menty aika paljon eteenpäin, enkä enää edes suosittelisi kisavalmennusta lähes kenellekään. Varsinkaan näin yleisellä foorumilla henkilöä tuntematta. Mahtavan fysiikan ja pienen (mutta terveen) rasvaprosentin saa kyllä ilman kisoihin tähtäämistä.

        Poistin tuon vanhan blogini kun minut pyydettiin Fitfashionille bloggaamaan ensimmäisten joukossa. Täällä uusi osoite: http://aurorarenvall.fitfashion.fi/booty-camp-special-edition/


    • PT Helsingistä

      Olen helsinkiläinen kehonrakentaja/pt ja olen treenauttanut niin miehiä kuin naisiakin aina kisalavoille asti.
      Ota yhteyttä niin laitetaan saliohjelmasi kuntoon.
      [email protected]

    • expullukka

      Saliohjelmat, ruokavaliot ja ohjaukset, halvalla.. eikä siis ole paska, voin sanoa, ite ollu mukana jo tovin.. suosittelen. Kurkkaa www.bodyworkers.fi, löytyy myös FB

      • Onko muilla mahdollisesti kokemuksia kyseisestä sivusta?


      • Suositukseni_
        Katrii_ kirjoitti:

        Onko muilla mahdollisesti kokemuksia kyseisestä sivusta?

        Jos haluat perinteisen hyvän ruokavalion missä ei tarvitse kärsiä, saat valita itse ruoka-aineet mitä syöt (järjen rajoilla), niin ota yhteys Markkuun! Markku vastailee pakkotoistolla kilpailijat osiolla omassa ketjussaan kysymyksiin. Facebookista Markku Tikka löytyy myös. On valmentanut body fitness, fitness, cbb kilpailijoita em-lavoille asti, joten kokemusta löytyy sadoista valmennettavista. Hinnat ovat maltilliset ja aina saa apua kun tarvii tai jos haluaa kysellä.

        Treeniohjelmat tekee myös jos haluaa lihasta. Siellä facebook sivuilla onkin jonkun naisen kehityskuvia ja miesten diettikuvia oli pakkiksella. Melkoiseen kuntoon valmentaja saa oppilaat kun noudattaa vaan annettuja ohjeita.

        www.protrainer.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe