Kosmetologi TAAS täysi pettymys

Raha kelpasi

Edelleen jaksaa hämmästyttää tuo järkyttävä hinta kosmetologeilla, saako siihen hintaan edes oikeasti vastinetta. Erehdyin varaamaan ajan paikalliselle kosmetologille joka on jo vuosikausia pitänyt yritystään tässä kaupungissa. Kun pyysin ihonpuhdistusta, hän sanoi että katsotaan sitten ihon kunnon mukaan.
Ensimmäinen virhe, minun olisi ITSE pitänyt valita hoito ja vaatia juuri sitä.

Kun menin ajalle, huomasin että pöytä oli täynnä törkyä ja likaisia välineitä edellisen asiakkaan jäljiltä. Pöydällä oli kosmetologin eväitä ja hyllyt täynnä pölyä. Meikit oli korissa sikin sokin, ei tiennyt olivatko puhtaita vai ei.
Minulle tehtiin mekaaninen ihonpuhdistus, johon kuului joku ihmeellinen niskahieronta 5 min. ja niitä voiteita jonkun verran. Loppuajasta vain istuin voiteet kasvolla, eipä muuta.
Kosmetologi sanoi että onpas minulla huonossa kunnossa oleva iho, nyt hän laittaisi siihen sitä ja sitä tuotetta... Mietin mielessäni eilistä päivää ja niitä yli 80 euron ostoksia apteekista, kun ostin laadukkaita voiteita. Kosmetologi jatkoi puhua pulputtamista, kertoi että siinä voiteessa on sitä ja tätä ja tuota... Ehdottomasti sitä nyt tarvitset! hän jatkoi.

Ajattelin etten sitä tarvitse, minulla on kotona monta eri voidetta jotka juuri hankin. Aika kesti tasan tunnin, ja sitten tuli maksun aika. Kosmetologi jatkoi tuputtamista, ei edes kysynyt että olisinko kiinnostunut voiteesta, vaan pisti sen nenän eteen, näytti mitä siinä on ja alkoi tehdä laskua.
Ajattelin siinä vaiheessa, että jos tämä voide on todellakin niin ihmeellinen niin menköön tämän kerran. Mutta toiste en tänne enää tule...
Lasku olikin pienoinen yllätys. Hänen hinnastossa mekaaninen ihonpuhdistus on 50 euroa, mutta hän veloittikin minulta hinnan johon olisi kuulunut myös kemiallinen puhdistus, kulmien laitto ja värjäys. Sitten hän lisäsi voiteen hinnan, ja loppusummaksi tuli muhkeat yli 100 euroa!
Siinä vaiheessa mietin, että oliko hieronta ollut jotakin ekstraa, sillä sitä en ollut pyytänyt. Kosmetologi totesi samaan syssyyn että nyt kuukauden päästä tehdään toinen ihonpuhdistus että saadaan hoitoon tehostusta. "Mikä päivä kävisi?" kysyi, sanoin tyynesti etten varaa nyt uutta aikaa.
Otin kuitin, ja jälkeenpäin totesin ettei siinä oltu eritelty ollenkaan mitä siihen kuuluu.

Tulin kotiin, ja totesin että nenässä oli aikalailla mustapäitä jäljellä. Ihonpuhdistus ei ollut tehokas, ja koko hommassa haisi järjetön rahastus. Tuli paha mieli maksaa ylihintaa tuosta, kyllä asiakas haistaa että tekeekö kosmetologi työtä rahan vai alasta kiinnostumisen vuoksi.

Menen takaisin luottokosmetologille, jolta saa kulmat laitettua ja ihon ihanan puhtaaksi 55 eurolla, maksan ilomielin. Mutta on se kieltämättä ihmeellistä, miten firma pysyy pystyssä vuosia tuolla mentaliteetilla.

Ohjenuoraksi otan seuraavaksi, että jos kosmetologilla on lähipäiville tyhjiä aikoja, en ota aikaa. Hyvät ja asiantuntevat kosmetologit ovat kiireisiä ja aikaa saa odottaa. Toiseksi valitsen itse aina sopivan hoidon. Tosin, luotettavat kosmetologit osaavat määrittää hoidon itsekin.
Ja tuo niskahieronta, paikkakunnalla saa asiantuntevan, fysioterapeutin antaman 50 min täyden niskahartiaselkä hieronnan 34 euroon... Että aika kalliiksi tulee tuo pikainen hieroskelu kosmetologilla.

99

9382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahastusta

      Itse olen myös kokenut usein samankaltaisen hoidon jossa ei ole mitään näkyvää tulosta.

      Naama puhdistetaan ehkä vain vedellä ja päälle joku rasva ja sitten kuorinta ja rasva.

      Kotona kun peiliin katsoo niin masentaa. Mustapäät ovat ihan samoissa paikoissa ja iho on vain peitetty silikonia paljon sisältävään rasvaan.

      • maksava asiakas

        Itse olen käynyt sekä hyvällä että huonolla kosmetologilla. Jälkimmäinen oli järkytys, mutta se hyvä oli diplomi-kosmetologi ja hoito aivan eri luokkaa. Samoin hygienisyystaso. Valitettavasti myös hinta. Mutta kyllä kannatti maksaa sillä iho oli niin paljon paremmassa kunnossa enkä kyllä löytänyt yhtäkään mustapäätä sen jälkeen. Myös hyvät kotihoito-ohjeet sain, koska ei kauheasti olee varaa rampata kalliissa hoidoissa. Mutta todella ällöttävää kun jotkut epäammattitaitoiset ja varsinkin epähygieniset kosmetologit pilaavat kaikkien maineen eikä sitten tiedä, että kenelle uskaltaa mennä...


      • kokrkpvas...
        maksava asiakas kirjoitti:

        Itse olen käynyt sekä hyvällä että huonolla kosmetologilla. Jälkimmäinen oli järkytys, mutta se hyvä oli diplomi-kosmetologi ja hoito aivan eri luokkaa. Samoin hygienisyystaso. Valitettavasti myös hinta. Mutta kyllä kannatti maksaa sillä iho oli niin paljon paremmassa kunnossa enkä kyllä löytänyt yhtäkään mustapäätä sen jälkeen. Myös hyvät kotihoito-ohjeet sain, koska ei kauheasti olee varaa rampata kalliissa hoidoissa. Mutta todella ällöttävää kun jotkut epäammattitaitoiset ja varsinkin epähygieniset kosmetologit pilaavat kaikkien maineen eikä sitten tiedä, että kenelle uskaltaa mennä...

        aivottomat lampaat!! mikä ei olisi ylihintaista tämän kusetusvaluutan vaihduttua???

        MEIDÄN TULEE HYPÄTÄ VÄLITTÖMÄSTI POIS TÄMÄN LAHJONTARENKAAN KIROISTA!!!!

        on uskomatonta että ainoastaan euro kiehtoo teitä TYHMIÄ vain sen vuoksi että ei tartte vaihtaa valuuttaa kun poistuu täältä korruptiosuomesta!!!!!!


      • oma kuorinta

        ihon kuorinta voiteita on kaupassa.ja sähkötarvike kaupasta saa hieromakoneita.voiteita saa esimerkiksi apteekista voi tehdä itse kyseiset operaatiot.samoin kasvoja voi hautoa järvivedllä pyyhe vain kastellaa ja asetellaan kasvoille.säästyy sataset vaikka hiihtolomaan.pöljää maksaa itsensä kipeäksi kun rahat voi käyttää johonkin hyödyliseen.


      • Nauroin täpöllä :D
        kokrkpvas... kirjoitti:

        aivottomat lampaat!! mikä ei olisi ylihintaista tämän kusetusvaluutan vaihduttua???

        MEIDÄN TULEE HYPÄTÄ VÄLITTÖMÄSTI POIS TÄMÄN LAHJONTARENKAAN KIROISTA!!!!

        on uskomatonta että ainoastaan euro kiehtoo teitä TYHMIÄ vain sen vuoksi että ei tartte vaihtaa valuuttaa kun poistuu täältä korruptiosuomesta!!!!!!

        Tyypillisiä suomalaisia ääliöitä, naisia tottakai!

        Ostavat sikaa säkissä, eivät reklamoi ja kritisoi paikan päällä. Vaan tulevat inisemään tänne, piilosta ampuen tottakai.

        Eivät kerro missä kaupungissa, kylässä ja minkä niminen pulju. Että seuraavat asiakkaat osaisivat varoa.

        JOTEN ihan oikein noille aivokääpiöille, että heitä kusetetaan ja heitä rahastetaan. Fyrkat pois runkkareilta ja sillä sipulia.

        Ottakaa oppia meistä miehistä. Me tiedämme mistä kannattaa maksaa ja mitä.
        Ilman akkojen sairastamaa aivopöhöä yhdistettynä turhamaisuuteen maailma olisi paljon parempi paikka elää.

        Vain hetki taaksepäin ei ollut noita ongelmia. Kauneudenhoito hoitui periaatteessa mäntysuovalla ja ai että naisilla oli kauniit ihot ja hiukset.
        Nykyakka pilaa naamansa ja silmäripsensä kaiken maailman myrkky tököteillä.

        Vaimoni on yhä luomu ja puhdas ja kaunisihoinen kuin mikä. Ei ole langennut koskaan edes permanentteihin. Hän on 58 ikäinen.


      • BUAHAHAHA!!!!!
        maksava asiakas kirjoitti:

        Itse olen käynyt sekä hyvällä että huonolla kosmetologilla. Jälkimmäinen oli järkytys, mutta se hyvä oli diplomi-kosmetologi ja hoito aivan eri luokkaa. Samoin hygienisyystaso. Valitettavasti myös hinta. Mutta kyllä kannatti maksaa sillä iho oli niin paljon paremmassa kunnossa enkä kyllä löytänyt yhtäkään mustapäätä sen jälkeen. Myös hyvät kotihoito-ohjeet sain, koska ei kauheasti olee varaa rampata kalliissa hoidoissa. Mutta todella ällöttävää kun jotkut epäammattitaitoiset ja varsinkin epähygieniset kosmetologit pilaavat kaikkien maineen eikä sitten tiedä, että kenelle uskaltaa mennä...

        Tämä maksava asiakas=kosmetologipelle.


      • onnetar3
        Nauroin täpöllä :D kirjoitti:

        Tyypillisiä suomalaisia ääliöitä, naisia tottakai!

        Ostavat sikaa säkissä, eivät reklamoi ja kritisoi paikan päällä. Vaan tulevat inisemään tänne, piilosta ampuen tottakai.

        Eivät kerro missä kaupungissa, kylässä ja minkä niminen pulju. Että seuraavat asiakkaat osaisivat varoa.

        JOTEN ihan oikein noille aivokääpiöille, että heitä kusetetaan ja heitä rahastetaan. Fyrkat pois runkkareilta ja sillä sipulia.

        Ottakaa oppia meistä miehistä. Me tiedämme mistä kannattaa maksaa ja mitä.
        Ilman akkojen sairastamaa aivopöhöä yhdistettynä turhamaisuuteen maailma olisi paljon parempi paikka elää.

        Vain hetki taaksepäin ei ollut noita ongelmia. Kauneudenhoito hoitui periaatteessa mäntysuovalla ja ai että naisilla oli kauniit ihot ja hiukset.
        Nykyakka pilaa naamansa ja silmäripsensä kaiken maailman myrkky tököteillä.

        Vaimoni on yhä luomu ja puhdas ja kaunisihoinen kuin mikä. Ei ole langennut koskaan edes permanentteihin. Hän on 58 ikäinen.

        Voi sua raukkaa! Haluaisin todellakin nähdä vaimosi! Tämän päivän maailmassa kasvot ovat se käyntikortti, jotenka hillitty ja siisti meikkaaminen ja ihonhoito ovat tuiki tärkeetä. Voin kertoa, jotta esim. työn haussa se hyvä käyntikortti antaa ne 50 lähtöpistettä. Mutta eihän vaimosi tarvitsekaan mitään, jos on ainoastaan uunin ja hellan välissä.


      • niko2
        onnetar3 kirjoitti:

        Voi sua raukkaa! Haluaisin todellakin nähdä vaimosi! Tämän päivän maailmassa kasvot ovat se käyntikortti, jotenka hillitty ja siisti meikkaaminen ja ihonhoito ovat tuiki tärkeetä. Voin kertoa, jotta esim. työn haussa se hyvä käyntikortti antaa ne 50 lähtöpistettä. Mutta eihän vaimosi tarvitsekaan mitään, jos on ainoastaan uunin ja hellan välissä.

        totta kai jos haet strippariksi niin antaa se 50 pinna haha olet kyll tyhma niin kuin kaikki nyky nuoret naiset luulee et naamalla tai silikoonilla saa kaikkee ohohoh mihi taa maailma on menossa....


      • sossun tytär
        BUAHAHAHA!!!!! kirjoitti:

        Tämä maksava asiakas=kosmetologipelle.

        Jos tarkoitat nimimerkkiä "maksava asiakas" niin hän on kyllä sosiaalityöntekijä. Sori vaan... :)


      • Anonyymi
        Nauroin täpöllä :D kirjoitti:

        Tyypillisiä suomalaisia ääliöitä, naisia tottakai!

        Ostavat sikaa säkissä, eivät reklamoi ja kritisoi paikan päällä. Vaan tulevat inisemään tänne, piilosta ampuen tottakai.

        Eivät kerro missä kaupungissa, kylässä ja minkä niminen pulju. Että seuraavat asiakkaat osaisivat varoa.

        JOTEN ihan oikein noille aivokääpiöille, että heitä kusetetaan ja heitä rahastetaan. Fyrkat pois runkkareilta ja sillä sipulia.

        Ottakaa oppia meistä miehistä. Me tiedämme mistä kannattaa maksaa ja mitä.
        Ilman akkojen sairastamaa aivopöhöä yhdistettynä turhamaisuuteen maailma olisi paljon parempi paikka elää.

        Vain hetki taaksepäin ei ollut noita ongelmia. Kauneudenhoito hoitui periaatteessa mäntysuovalla ja ai että naisilla oli kauniit ihot ja hiukset.
        Nykyakka pilaa naamansa ja silmäripsensä kaiken maailman myrkky tököteillä.

        Vaimoni on yhä luomu ja puhdas ja kaunisihoinen kuin mikä. Ei ole langennut koskaan edes permanentteihin. Hän on 58 ikäinen.

        No älä yleistä naisia etkä miehiä liioin. Kyllä niitä on miehiä jotka tekevät vääriä ostoksia . Ja mitä tulee sinun vaimoosi niin omahan on asiansa jos on luomuna , se on hänen tyylinsä , ihan hyviä ne ovat naisetkin jotka hoitavat ihoaan ja käyvät kampaajalla . Niin että jokaiselle jotain . Oma äitini oli kanssa sellainen luomu, mutta omasi pahan vian kun haukkui muita jotka pistivät itsensä koreaksi kampaajalla ja kosmetologilla . Niin että meitä on moneksi, sekin on ihan niinkuin pitääkin


      • Anonyymi
        onnetar3 kirjoitti:

        Voi sua raukkaa! Haluaisin todellakin nähdä vaimosi! Tämän päivän maailmassa kasvot ovat se käyntikortti, jotenka hillitty ja siisti meikkaaminen ja ihonhoito ovat tuiki tärkeetä. Voin kertoa, jotta esim. työn haussa se hyvä käyntikortti antaa ne 50 lähtöpistettä. Mutta eihän vaimosi tarvitsekaan mitään, jos on ainoastaan uunin ja hellan välissä.

        Ihan niin ehostus on aina piristävä ja ei haittaa ketään. Luomut in asia sinänsä , tiedän yhden luomun joka oli aina kun harmaa varpunen joka paikassa . Kun mies kuoli niin tuli selville että se olikin ollut mies joka ei antanut laittaa kevyttäkään meikkiä eikä permanentata hiuksia liioin mustasukkaisen vahtimista. Tänään tämä luomu on värjännyt hiuksensa käy salilla ja ostaa muodin mukaisia vaatteita ja osaa tehdä hyvän näköisen meikin. Niin että syitäkin on siihen että jonkun on oltava luomu, niin ettei kukaan muu häntä saa ihailla jos hän saisi käydä kampaajalla värjätä kevyen sävyt hiuksiini ja kulmakarvat hoidettuna .
        Joten kuinkahan monta tälläistä luomua tässäkin maassa oikeastaan on.
        Minua ei määräisi kukaan mies , olen itsenäinen ja teen ihan miten haluan oman kroppaani kanssa.


    • KALLE KELLO

      Mikä mättäs, kun lähdit siltä "luotto" kosmetologilta ja valitsit ja maksoitkin sairaan hinnan (hullu ei ole se joka pyytää, vaan joka maksaa), kun jo sisään mennessä huomasit mihin läävään olet menossa?? Minä olisin ainakin ottanut pakkia ja häipynyt. Kyllä naiset osaa olla tyhmääkin tyhmempiä. Ihan tunnen myötähäpeää teitä tyhjäpäitä kohtaan.

    • naureeta

      voi naisparkoja !

      Siis mitä tuolalisesta on olevinaan hyvötyä ja kuka sen hyödyn mittaa, eli edelleen voi naisparkoja miten olette höynäyettäviä.

      kokokosmetolokin työ perustuu tyhjänpäiväisyyteen.

      • Anonyymi

        No ei me naiset olla mitään parkoja , ainakaan suomalaiset naiset, hyvin ollaan roolimme hoitaneet naisena ja vaimona . Mutta teitä miehiä on sääli, kun useammat jo ennen viittäkymppiä kärsivät potenssi ongelmista . Voi olla että ne luomutkin kyllästyy ja alkavat elämään naisen elämää naisellisena.
        Joten mitään parkoja emme ole mitenkään ainoastaan naisia jotka tiedämme arvomme.ämitä sinä muuten tällä sivulla majailet , vai onko sinullakin östrogenia alkanut tulemaan siihen miehiseen kroppaan kun tutkit kauneus sivuja . Ei yksikään minun mies tutuistani edes ajattelisi että heidän on katseltava naisten meikkaus juttuja. Sekin kertoo aika paljon


    • Max Martin

      Manikyyri se vielä hullumpaa on. On taas niin imbesilleille suunniteltua toimintaa, kun itse ei osata edes kynsiä leikata. Tai laittaa voidettaa naamalle. Vittu mitä ääliöitä on taas tämä maa täynnä.

      • Anonyymi

        Miksi majaiket tällä palstalla yleensä, jos me naiset täällä vaihdetaan mielipiteitä. Kauneuden hoidosta . Onko jossain hieman asiat mullin mallin kun mies viihtyy keskustelemassa hoitajista iho voiteista .
        Ei luulisi miestä kinnostavan . Meinaatko alkaa meikkaamaan kun niin lueskelen


    • en 100 maksaisi

      Minä kävin Pärnussa ja maksoin 35 euroa. Parturikäynti oli 8 euroa.
      Tarvii armeijan käyneen miehenkin huolehtia itsestään.

      • Anonyymi

        Minä kanssa kerran olin Pärnyssä ja siellä oli tarjontaa jos jonkinlaista jokaiselle. Otin käsi hoidon ja oli kädet kun nuorella tytöllä hoidon jälkeen . Ruoka siellä oli kanssa tosi hyvää


    • ...

      Aloittavalla kosmetologilla ei ole ajanvarauslistat täynnä. kestää pari vuotta saada vaki asiakkaita. Mutta tuo kokemasi on ikävää...itsellä puhtaus ja siisteys tärkeää yrityksessä. En tuputa ja asiakkaan kanssa keskustellaan aina hoidon tavoitteista. Jos mustapäitä on paljon on kaikkia kerralla mahdoton saada pois, mutta kyllä ihon pitäisi olla parempi kuin tullessa. Miksi maksoit sen kaiken jos huomasit kosmetologin laskuttaneen väärin..itse olisin ainakin sanonut.

      • kokenut______

        Jos laskun summa oli 100 niin aika suolainen on taksa jos on vielä noviisi alalla!

        Kävin joskus ihohhoidossa mutta koska totesin että ne samat mustapäät, komedot ja finnit on nassussa edelleen kun kotiin pääsen, ja olen köyhtynyt jollain pakkomyydyllä rasvalla, olen jättänyt homman sikseen. Nautin niistäkin euroista vaikka menemällä teatteriin ennemmin.

        Yksi todella ihmeteltävä asia on se pakkomyynti ja syyllistys tyyliin ellet nyt osta vähintään 500 eurolla tuotteita, naamasi on kuin petolinnun p*** kohta.


    • yakk yakkka yaakkk

      itse sain ihottuman, näppylät, kosmetologion käynnin jälkeen. Miten on hygienian laita paikoissa? samoilla sudeilla suditaan?

      • ...

        Itsellä ainakin hygieniasta pidän huolta ja kaikki desinfioidaan. Saatoit saada allergia reagtion?


      • Anonyymi

        Hygienia on kyllä se tärkein sellaisessa paikassa , johon heti kiinnittää huomion kun menee niin näkee onko kosmetologi huolellinen .


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Itsellä ainakin hygieniasta pidän huolta ja kaikki desinfioidaan. Saatoit saada allergia reagtion?

        Totta , kaikille ei sovi heidän aineensa ,itse olekin allerginen ja siksi teen apteekin tavaroilla ihon puhdistuksen . Tulos aina parempi .


    • Max Martin

      Niin ja sitten pitäisi vielä päästää joku puristelemaan naamaasi oikein kovilla otteilla ruvelle saakka. Voi helvetti mikä painajainen toi kosmetologikäyntikin on. Että ei se ainakaan kaunista, vaan päinvastoin.

      • ...

        Jos näin on käynyt niin ikävää...minä en ainakaan hoitolassa toimi noin...minulta lähtee rentoutuneita ja hyvällä tavalla hehkuvia asiakkaita.


    • Pöhkö maksaa

      aina liikaa ja syyttää siitä muita:).

    • järkiHOIerge

      mä en edes ymmärrä ihmisiä jotka ylipäätään käyvät "liikapuhdistamassa" ihoaan kosmetologeilla saatika että käydään manikyyreissä..

      olen itse aina hoitanut ihoni ja kynteni ja ovat paljon paremmassa kunnossa kuin useammalla muulla naisella koska;
      - en tupakoi
      - olen muuttanut ruokavaliotani terveellisemmäksi ja minulle sopivammaksi
      - käytän ihonpuhdistukseen tuotteita joissa on mahdollisimman lyhyt INCI- luettelo
      - olen vähentänyt alkoholinkäyttöäni roimasti
      - en jatkuvasti läträä milloin milläkin "puhdistusmaidolla" yms..suihku riittää.
      - en meikkaa kovin usein max kerran pari kuukaudessa ehkä, yleensä jos käyn ulkona juhlimassa tai jos huvittaa meikata, muuten en turhaan sotke naamaani meikeillä.
      - käytän vain luontaistuote/apteekkivoiteita iholleni.

      tuossa nyt jotain.
      miksi törsätä rahaa kosmetologeihin ja manikyyreihin, kun vähemmällä vaivalla ja rahantörsäyksellä saa melkeinpä jopa parempia tuloksia.
      kehon ja ihon hyvinvointi kun ei kosmetologin kertakäynnillä parane, vaan oikeasti pitää muuttaa elämäntapojaan ja ruokavaliota jos iho oireilee.
      itselläkin oli pieniä kuivia näppyjä käsissä, mutta ne lähtivät kun muutin ruokavaliota.

      • Nti Näppy

        Kosmetologin käyntejä suositeltiin minulle ihan ihotautilääkärillä, koska on vaikea akne... Perinnöllinen taipumus akneen ei millään ruokavalioilla parane, itse olen koettanut mm. gluteenitonta, mutta ei mitään vaikutusta ihoon. Itssekkin koetin kaiken maailman luontaistuote mömmöjä etanavoiteista ties mihin poppakonsteihin, mutta tuloksetta. Vain säännöllinen mekaaninen puhdistus ja syvä kosteutus hillitsi aknea pahimpina vuosina.

        Itsekkään en ole koskaan polttanut, ja viinä hörpin vain juhlapäivinä lasillisen tai pari.

        Mitä meikkeihin tulee, jos iho on huonona, niin (aknen takia) koulukiusatun itsetuntoni ei anna ilman meikkiä opistolle mennä. Syy: Liika ylpeys mennä kosmetologille ruopattavaksi.

        Ehkä homma toimii sinulla, mutta älä halveksi niitä joilla se ei toimi.


      • ...

        Ei kosmetologi "liikapuhdista" jos osaa asiansa. Ja siellä saa neuvoja miten kannattaa toimia...kerran kuussa kannattaa käydä ammattilaisella ja käyttää lisäainettomia tuotteita.


      • Anonyymi

        Kyllä kosmetologi tietävät aika paljon ihosta. Ja mikä voide mihinkäkin ihoon sopii, jos ovat diplomi kosmetologeja . Joten meidän kaupungissa on hyviä montakin, moni työkavereista käy ja se näkyy ihosta kun asiantunteva on hoidellut.
        Mutta minä teen itse , koska katson etti imulla ole rahaa käydä kosmetologilla


    • Max Martin

      Jos ne on sitten vaan niin likaisia, että niiden iho likaantuu hyvinkin syvästi. Mistäköhän senkaltainen likaantuminen on peräisin, että täytyy ihan kosmetologilla käydä? Epäilen vaan jotain hyvinkin outoa ja kummallista. Se on kiivihedelmä, joka poistaa ihon finnit.

      • kirkas ja sileä

        Kiivi- hedelmä...mielenkiintoista, kerro lisää. Sisäisesti vai naamiona.

        Mummoni sanoi, että iho pestään silloin kun se on likainen ja rasvataan silloin kun se on kuiva. Vaikka olisi kuinka kallis mömmö, ei se sinne ihoo uppoa, silittelee vaan vähän ihoa. Ruokavalio, liikunta ja lepo pitävät myös ihon kunnossa. Itse kuorin jokskus esim. kahvinporoilla, sokerilla tai merisuolalla. sitten kostutettu frotee pyyhe kasvoille tai ohuita kurkkuviipaleita.

        Akneet on eri asia, vaativat lääkäriä.


      • Max Martin
        kirkas ja sileä kirjoitti:

        Kiivi- hedelmä...mielenkiintoista, kerro lisää. Sisäisesti vai naamiona.

        Mummoni sanoi, että iho pestään silloin kun se on likainen ja rasvataan silloin kun se on kuiva. Vaikka olisi kuinka kallis mömmö, ei se sinne ihoo uppoa, silittelee vaan vähän ihoa. Ruokavalio, liikunta ja lepo pitävät myös ihon kunnossa. Itse kuorin jokskus esim. kahvinporoilla, sokerilla tai merisuolalla. sitten kostutettu frotee pyyhe kasvoille tai ohuita kurkkuviipaleita.

        Akneet on eri asia, vaativat lääkäriä.

        Kiivi on ruoka siis syödään tietenkin. Siinä on oikeat vitamiinit ja hapot, jotka poistavat aknen. Se on hankala bakteeritulehdus. Jos yksi ei auta, niin sitten monta.

        Mummo sano, mutta nykynuoriso tekeekin päinvastoin. Sillä eräs hieman liian kekseliäs pikkupoika keksi sen jo 70-luvulla, että mummot on ihan tyhmiä ja että väärinpäin on kiva kävellä.


      • Anonyymi

        Kyllä ihossa on aina kuolleita ihosoluja joista kehittyy mustapäitä riippuen onko oho rasvainen vai kuiva . Joten sekin lika mikä ei näy, näkyy kosmetologin puhdistus tupossa .
        Joten jos ei maksaisi niin paljon niin kävisin minäkin


    • Prettyyy

      Voithan sä aina itse väsätä jonkun näköisen kasvohoidon kotona, joka ei vastaa mitään toiveitasi. Oma päätöshän se on, jos muka noin kovat hinnat voi aina jättää menemättä ;-)

      • Max Martin

        Ei kasvoja tarvitse hoitaa, vaan kasvot pärjäävät ihan itekseen siinä hiusten edessä naaman kohdalla. Sitä paitsi ihonhoidossa kaikkein tärkeintä on monipuolinen ravinto ja se, että ruuasta saa kaikki vitamiinit. Erityisesti B-vitamiini on hyvin tärkeä ihon kunnon kannalta ja myös hiukset vahvistuvat, kunhan saa riittävästi B-vitamiinia. Tai siis heikot ja huonokuntoiset hiukset johtuvat usein B-vitamiinin puutoksesta.

        Kauneus tulee ennenkaikkea kehon sisäisistä oikeista molekyyleistä, jotka kuuluu saada ruuasta eli se ns. Harrods-tyyppinen kauneus, johtuu hyvistä herkkuruuista. Maksamakkara esim. joka ilta voileivällä on yllättävänkin tehokas vitamiinien lähde. Porkkana on myös erittäin hyvää iholle. Ja maitotuotteet hampaille.


    • Acnestik

      Sitä menee kosmetologille ihan vain hemmotellakseen itseään, että saisi vain olla, kuunnella rauhallista musiikkia samalla kun kasvot puhdistetaan kunnolla.
      Ja mitä tyhjää!! Viimeksi satuin menemään vähän ennen joulua, pikkujouluhörhötykset oli kiireisimmillään ja totta kai paikallinen kosmetologi oli puuhamestarina. Montakohan kertaa hän asian tiimoilta vastasi puhelimeen, palveli muita asiakkaita jne. Arvelin ettei minulle varattu aika mitenkään riitä siihen mitä oli tarkoitus tehdä, tai ainakin kaikki tehdään "vähän sinne päin".
      Samalla myöskin mainontaa tuotteiden ylivertaisuudesta...
      Seuraavan kerran JOS meinaan hemmotella itseäni kasvohoidolla, menen kylpylään, siellä koko aika on varattu juuri minulle eikä kukaan keskeytä. Ja Viroon, siellä on aina ollut hyvä palvelu.

    • Kaunotar Oulusta

      Kotipaikkakunnallani on yksityinen kosmetologikoulu, jossa olen saanut ammattitiasoista hoitoa opiskelijahinnalla. Vastikään kävin hedelmähappokuorinnassa ja värjättiin kulmat ja ripset, oli naamiota ja hierontaa ja vaikka mitä. Aikaakin meni yli kaksi tuntia. Olo oli jälkeenpäin mahtava ja virkistynyt. Nuorruin viisi vuotta ja hinta oli 75 euroa. Suosittelen kaikille, joilla on kohtuullinen matka vastaavanlaiseen oppilatokseen.

      • ...

        Olen samalta paikkakunnalta ja omassa hoitolassani on vain hieman korkeammat hinnat. Ja laadukkaat lisäaineettomat tuotteet.. luonnontuotteet.


    • kosmetologi 1

      Ei kaikki kosmetologit käyttäydy noin, joten älä yleistä. Itse teen ihonpuhdistuksen ultraäänellä ja viimeistelen mekaanisesti. Ihonpuhdistukseeni kuuluu kasvohieronta ja pitemmässä versiossa myös niska-hartiahieronta (kasvohoito). Kulmien siistiminen kuuluu myös hintaan. Naamio ja voide luonnollisesti myös. Voiteita en tyrkytä enkä kauppaa. Ihonpuhdistus 40 eur ja kasvohoito 50 eur.

    • Joe Blascooo

      Jos hoito ei miellytä, niin sitten kannattaa äänestää jaloillaan ja olla menemättä sinne toista kertaa. Jos taas löytää hyvän hoitolan, kannattaa käydä siellä jatkossakin.

      Omaksi riesakseni on koitunut vaikea akne, joka on jatkunut murrosiän jälkeen aikuisiän aknena. Ihotautilääkärin lääkehoitoja olen kokeillut (mm. pitkäkestoinen antibioottikuuri, Roaccutan jne) sekä ruokavaliokokeiluita. Paras tulos on tullut siitä, että käyn 4-6 viikon välein kosmetologilla ja käytän kosmetologin ehdottamia tuotteita. Välillä kun rahatilanne on ollut huonompi, olen käyttänyt muita tuotteita ja venyttänyt kosmetologilla käynnin väliä, mutta se näkyy nopeasti ihon kunnon heikkenemisenä. Pahimmillaan iho on pinnasta kuiva ja ihon sisältä pukkaa kipeää paisemaista aknenäppylää. Hilseilevä näppyläiho ei ole todellakaan kaunista katseltavaa.

      Omalla kohdallani ultraääni-ihonpuhdistus ei oikein toimi, vaan ihoni vaatii mekaanisen puhdistuksen. Alle 100 euron en selviä kosmetologilta yleensä koskaan. Oma kosmetologini on siis pienessä kaupungissa ison kaupungin lähistöllä.

    • tiutau2

      täh? Eikö laserilla pääse eroon lopullisesti aknesta?

    • 98644

      Kosmetologin työhön kuuluu myös kokovartalo hierontoja ja vaikka mitä.
      Jalkahoidoissa käy paljon vanhoja ihmisiä, jotka eivät kykene hoitamaan omia jalkoja.
      Ärsyttää kun ihmiset luulee, että kosmetologit vain meikkaa ihmisiä.

    • finnipärstä

      Ei ole tyhmä se joka pyytää vaan se joka maksaa.

    • akkahki2

      Ja täällä taas suomi24:n besserwisser-miehet ovat haukkumassa koko naissukupuolen tyhmiksi tyhjäpäiksi. Jokainen mussuttaja voisi katsoa sinne peiliin ensin ja miettiä hetken...

      Jos saatte huonoa palvelua, niin valittakaa asiasta! Ja tämä ei nyt tarkoittanut sitä, että kannattaisi valittaa asiasta netissä. Ei se tieto täältä varmasti kyseiselle kosmetologille asti kantaudu. Itse olen käynyt vain kerran kasvohoidossa, ja se oli hyvin miellyttävä kokemus. Aion mennä uudestaankin.

      • Max Martin

        Ei oo besserwisser-miehet, vaan fitness. Globaali megasuosittu ilmiö, johon kuuluu hyväkuntoinen oikeaoppisista ravintoaineista rakennettu kestävä iho, jota ei tarvitse sen kummemmin hoitaa ja repii. Kunhan vaan jumppaa ja käy suihkussa.


      • ehä ähe

        Taisit lukaista kokonaista kaksi väärän mielipiteen kommenttia, ja heti vedit herneet nenään ja piti mennä seksistämään että "miehet eivät taas ollenkaan ymmärrä". Koko miessukupuoli julistetaan melko rutiininomaisesti syylliseksi siihen, että juuri naisten on muka "pakko" pitää ulkonäöstään kalliilla huolta, joten tuollaisia huomautuksia syntyy kyllä väistämättä. Mutta tarviiko niihin vastata heittämällä bensaa liekkeihin?

        Itsestäsi annat kyllä kuvan että olet naiseksi sattunut henkilö, joka pitää joka ainoaa naamakermoja välttävää ihmistä rumana, peilinsä hukanneena mussuttajana. Voi miettiä että mistä niitä kohtuuttomia vaatimuksia sikiääkään.


      • akkahki2
        ehä ähe kirjoitti:

        Taisit lukaista kokonaista kaksi väärän mielipiteen kommenttia, ja heti vedit herneet nenään ja piti mennä seksistämään että "miehet eivät taas ollenkaan ymmärrä". Koko miessukupuoli julistetaan melko rutiininomaisesti syylliseksi siihen, että juuri naisten on muka "pakko" pitää ulkonäöstään kalliilla huolta, joten tuollaisia huomautuksia syntyy kyllä väistämättä. Mutta tarviiko niihin vastata heittämällä bensaa liekkeihin?

        Itsestäsi annat kyllä kuvan että olet naiseksi sattunut henkilö, joka pitää joka ainoaa naamakermoja välttävää ihmistä rumana, peilinsä hukanneena mussuttajana. Voi miettiä että mistä niitä kohtuuttomia vaatimuksia sikiääkään.

        En tainnut viestissäni väittää, että kaikki miehet olisivat besserwissereitä, enkä väitä näin edelleenkään. Tällä palstalla heitä vaan tuntuisi ikävästi riittävän. Ja nenästäni ei löydy herneitä sen kummemmin, kummastuttaa vain tämä suomi24:n tappelu- ja haukkumiskulttuuri.

        Minulle on yksi ja sama, käykö joku kosmetologilla vai ei. Ei se ole minun asiani. Ja ei, en ole itse ylimeikattu tai muuten vaan ylilaitettu kermakakku, vaan ihan tavallisen näköinen nainen.

        Onko tämä nyt lisää bensaa liekkeihin?


      • ehä ähe
        akkahki2 kirjoitti:

        En tainnut viestissäni väittää, että kaikki miehet olisivat besserwissereitä, enkä väitä näin edelleenkään. Tällä palstalla heitä vaan tuntuisi ikävästi riittävän. Ja nenästäni ei löydy herneitä sen kummemmin, kummastuttaa vain tämä suomi24:n tappelu- ja haukkumiskulttuuri.

        Minulle on yksi ja sama, käykö joku kosmetologilla vai ei. Ei se ole minun asiani. Ja ei, en ole itse ylimeikattu tai muuten vaan ylilaitettu kermakakku, vaan ihan tavallisen näköinen nainen.

        Onko tämä nyt lisää bensaa liekkeihin?

        Ei pitäisi kummastuttaa, sillä osallistut siihen niin tyyppiesimerkkinä itsekin. Ainoa syy, miksi halusit mainita juuri besserwisser-MIEHET huomauttelussasi, on se että se on sinulle helppo kohde esittää naurettavana. Ainakin järkiHOIerge antaa ymmärtää olevansa nainen ja hänellä on ihan samat jutut.

        Ja ei, enää et yllytä ihmisiä samaan loanheittämiseen ihmisryhmiä kohtaan, koska minä osasin viedä huomiosi "miehistä" ihan omaan nimimerkkiini. Kiitos vaan kovasti että siinä vaiheessa menit huolellisesti puolustusasemaan ja puhut ihan vaan omasta puolestasi.


      • Anonyymi

        Arvaas miksi ne ovat kauneus sivuilla? Jos sanon niin että kukaan mies minun tuttavapiiristäni
        Ei käy kauneus sivuilla kyttäämässä, niin sekin jo selittää paljon.


      • Anonyymi
        ehä ähe kirjoitti:

        Taisit lukaista kokonaista kaksi väärän mielipiteen kommenttia, ja heti vedit herneet nenään ja piti mennä seksistämään että "miehet eivät taas ollenkaan ymmärrä". Koko miessukupuoli julistetaan melko rutiininomaisesti syylliseksi siihen, että juuri naisten on muka "pakko" pitää ulkonäöstään kalliilla huolta, joten tuollaisia huomautuksia syntyy kyllä väistämättä. Mutta tarviiko niihin vastata heittämällä bensaa liekkeihin?

        Itsestäsi annat kyllä kuvan että olet naiseksi sattunut henkilö, joka pitää joka ainoaa naamakermoja välttävää ihmistä rumana, peilinsä hukanneena mussuttajana. Voi miettiä että mistä niitä kohtuuttomia vaatimuksia sikiääkään.

        No MIEHET ei näillä sivuilla majaile , siis se kertoo mitä ovat
        En tunne yhtäkään miestä jota kiinnostais lukea asioita mitä naisen kirjoittavat kauneuden hoidosta


    • minn3

      Sinun olisi ehdottomasti kannattanut kysäistä että mistä hinta koostuu, ja eihän kukaan osta tuotteita joita ei halua:D ?? Näitä asiakkaita on hieman vaikea miellyttää jos reklamaatio ei mene tekijälle itselleen vaan yleisille keskustelu palstoille:D:D

      Yhdyn myös ylläolevaan kommenttiin.

    • Hoitopettymyksiä

      Minäkin odotin ja toivoin kosmetologilla käynnistä jotain rentouttavaa ja tehokasta, sekä näkyvää tulosta.
      Kävin erään kylpylän kosmetologilla.Työ tehtiin asiakkaan maatessa vaakatasossa, hierontapöydällä, eikä missään esimerkiksi, asentosäädettävän hammaslääkärituolin tapaisessa mukavassa istuimessa.

      Hoitoon sisältyi jonkunlainen kasvohoito naamioineen, voiteineen ja kulmien siistiminen.Mitään muutosta en tosin kulmakarvoissani huomannut sen jälkeen.Eikä naamiot ja voiteet saaneet kasvojeni ihoa mitenkään muuttumaan.
      Kasvohierontakin oli ainoastaan parit voiteenlevittelyt kasvoille.

      Tässä kaikki ja 80 euron lasku.Homma vaikutti myös jotenkin hätäiseltä, liukuhihnatouhulta.
      Maksoin hoitoni pettyneenä, maattuani hoitolaverilla selkäni kankeaksi.
      Oppi siitä ainakin sen, ettei mene enää koskaan toiste.Se hyöty siitä oli.

      Toinen asia sitten, mikä liittyy myös kosmetologeihin.Jalkahoitajiat!
      Heitäkin on myös monenlaisia.On työnsä kunnolla hoitavia ja osaavia, joiden työstä maksaakin mielellään.

      On niitä, jotka nopeasti vaan leikkaavat kynnet, nekin miten sattuu ja tupsauttavat jotakin talkkia varpaiden väliin.
      Jalkahieronta on sellainen nopeahko lääppäisy voiteenlevitys.Hinnat silti pöyristyttäviä.
      Jotkut jalkojenhoitajat on myös niin epähygienisiä, että levittävät työvälineissään vaikka mitä pöpöjä jaloista toisiin.

      • ...

        Todella ikävää saamasi "palvelu"...itse teen hoidot tunteella ja täysillä!


      • naurattaa vieläkin

        Tilasin minäkin ummikkona jalkahoidon.
        Työ oli muuten hyvää, mutta se "liotusvati" oli aivan kammottava. Sellainen vanha siivousämpärin tapainen.

        Rouva alkoi valittaa omia asioitaan ja omaa työhistoriaa.
        Valitti kun ei vaivaisenluun vuoksi saa kenkiä....paha on kävellä ja plaaplaaplaa.

        Olisi pitänyt kieltäytyä lakasta, sekin meni hieman yli reunojan muutamasta varpaasta, se kyllä on pientä.
        Sinne en enää jalkojani vie.


    • HÖ-

      Tyhmä se on joka maksaa noin paljon jostakin lähes täysin turhasta. Mutta kai joillekin nuo ulkonäköasiat ovat niin tärkeitä, että pitää yrittää kaunistautua hinnalla millä hyvänsä. Minä käytän kauneudenhoitoon pelkkää kosteusvoidetta, edes kampaajalla en ole käynyt koskaan, leikkelen itse hiukseni. Niin törkeän kallista touhua sekin. Siitä huolimatta olen saanut kehuja ulkonäöstäni.

    • ***

      Parturikampaajat ja kosmetologit ovat hinnotelleet itsensä yli, että kun vertaan omaa tuntipalkkaani ja vastuuta, niin kyllä se pitää miettimään, että kannattaako palvelusta maksaa ylihintoja. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tyhmä ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa.

      Tarkista aina, onko kosmetologi SKY:n jäsen, koska ne naiset osaavat tehdä.

      • !!!

        Just joo...SKY:n jäseneksi ei vaadita kuin jäsenyys...en siksi ole sky:n jäsen koska en saa yhdistykseltä mitään miksi haluisin maksaa jäsenyydestä. Ei he vaadi muuta kuin koulu on käyty.


      • ***
        !!! kirjoitti:

        Just joo...SKY:n jäseneksi ei vaadita kuin jäsenyys...en siksi ole sky:n jäsen koska en saa yhdistykseltä mitään miksi haluisin maksaa jäsenyydestä. Ei he vaadi muuta kuin koulu on käyty.

        Joka tapauksessa on alansa ammattilainen.

        Parturikampaajien ja kosmetologien töistä ei juurikaan reklamoida, jos tekee virheitä. Kaikki on ihan ok vaikka ei aina olisikaan.


      • kallista on!

        SKYkoulun käyneet tiedän hyviä työntekijöitä on tullut, mutta mistä johtuu ylihintaisuus kosmetologeilla ja parturi-kampaajilla? Ensinnäkin on työtiloista valtaisa vuokra, vesilaskut, sähkölaskut. verot ja alv, niin isotukko rahaa lähtee, jo pelkkiin seiniin ja olemassa oloon. Rikastumaan ei meinaa päästä millään. Vuosilomatkin on harvassa, koska ne on tuloista pois. Kosmetologin palvelut ja parturi-kampaajan toiminta on rankkaa hommaa. Työttömillä ei ole varaa kalliisiin hoitoihin ja toimiin, niinpä toinen työtön leikkaa toisen tukatkin tai joku eläkkeellä oleva "partsi" leikkaa 10 e. Asiakaskato on tullut monelle "partsille".


      • 11 euroa tunti
        !!! kirjoitti:

        Just joo...SKY:n jäseneksi ei vaadita kuin jäsenyys...en siksi ole sky:n jäsen koska en saa yhdistykseltä mitään miksi haluisin maksaa jäsenyydestä. Ei he vaadi muuta kuin koulu on käyty.

        Tunnen yhden porvoolaisen kosmetologin, joka ei noudata hygienia-asioissa edes lainsäädäntöä ja kuuluu Suomen kosmetologien yhdistykseen.

        Itse en kuulu ko. ryhmittymään juurikin sen takia, että en mitään siitä kostu. Koulu pitää olla käyty ja se on siinä. Cidesco-kosmetologit ovat laadun tae, koska se tutkinto on kansainvälinen ja vaikea.

        Puskaradiota kannattaa kuunnella näissä hoitola-asioissa. Hyvää ei useinkaan saa halvalla ja ottakaapa huomioon mitä vuokrien, aineiden, sähkön, veden, puhelimen yms. jälkeen jää kosmetologille käteen, etenkin pääkaupunkiseudulla.


    • siloposkioonpa

      yleensä hyvä kosmetologi on selvinpäin


      mikset mene saunanlauteille ja höyryttele naamaasi ja sitten peilin edessä kun vähän kynnellä pyyhkii niin finnit lähtee kuin kura erään elimen syrjästä. niin minä teen ja haistatan huut hevon vidut noilla ylihintaisilla töillä

    • tv sievä mies

      Kosmetologien puolesta täytyy sanoa, että hyödyllisiä ja haluttuja ovat. Syy, että hinnat ovat mitä ovat ei ole kosmetologien vika. Vaan palvelun luonteen "vika". Minkälaisen business -mallin itse näkisitte parempana, kuin nykyisen? Kyllä se taitaa olla enemmän niin, että ihmiset, jotka eivät palvelua ole käyttäneet, eivät tietenkään ymmärrä muutamaa pääseikkaa.

      1) hoidossa käynti virkistää
      2) hoidossa voi käydä vain terveyttämässä ihoaan
      3) hoito on pitkäjänteinen prosessi, jonka pituus korreloi suoraan paskaisen ihosi kanssa. Eli "kaikkimulleheti" ei päde.
      4) onnistunut hoito vaatii ammattitaitoa ja syvällistä tietämystä niin monesta asiasta, että sen vuoksi ala ja ammattikunta on olemassa, jos luulet tietäväsi paremmin olen pahoillani puolestasi

      bonusfakta I: shit happens

      bonusfakta II: tilaisuuteen tarttukaa rumat ja rutiköyhät , alla suomi24:n aika päänne nostattaa

      • tv sievä mies

        mutta ok sekin jos ette mitään arvoa kosmetologikäynneissä näe, eivät kaikki ihmiset niitä hoitoja tarvitse, mutta niin myös moni niinomaan tarvitsisi. Kosmetologeilta saa myös rahanarvoisia vinkkejä jos vain kehtaa kysyä.


      • Max Martin

        Hei tv sievä mies!

        Satuin lukemaan kommenttisi. Pyydän sinua poistumaan Suomi 24:lta välittömästi, sillä sinulla on liian paskaiset jutut. Että käynti kosmetologillakin on oikein säännöllinen tapa, johon vain todetaan: kävin paskalla - shit happens. Olet tuomassa tänne Suomeen liian paskovaa tyyliä, että pyydän sinua poistumaan koko EU:n alueelta jonnekin ulkomaille. Sillä en pidä sinusta. Ja muutenkin tyylisi, että rumat ja rutiköyhät ei ole soveliasta kielenkäyttöä Euroopan Unionissa.

        Vaan oikea vastaus siihen kysymykseen, mikä on se kumma uskonlahko, joka ei käy kosmetologilla lainkaan on... fitnessmiljonäärit. Meillä on oma ravitsemukseen perustuva kauneudenhoito ja minä olen maailman kaunein nainen.


      • Töitä 32 vuotta

        Tuo oli järkipuhetta!
        Luuleeko ihmiset että kaikki rahat mitä kosmetologi saa hän voi pitää? Ei! Pelkkä ALV on 24% sitten vuokrat, vakuutukset ym. Kovin vähän jää viivan alle.
        Täällä maalla suurin osa hoidoista on jalkahoitoja. Kun mulle on noita työvuosia ja ikää päässyt kertymään niin asiakkaat aina vannottaa että jos lopetan niin ainakin HÄNET hoitaisin. Hoidanhan minä niin kauan kuin kädet pelaa eikä tarvi asiakkaalta kysyä: kukas mä taas olinkaan?


      • Vai alvit...
        Töitä 32 vuotta kirjoitti:

        Tuo oli järkipuhetta!
        Luuleeko ihmiset että kaikki rahat mitä kosmetologi saa hän voi pitää? Ei! Pelkkä ALV on 24% sitten vuokrat, vakuutukset ym. Kovin vähän jää viivan alle.
        Täällä maalla suurin osa hoidoista on jalkahoitoja. Kun mulle on noita työvuosia ja ikää päässyt kertymään niin asiakkaat aina vannottaa että jos lopetan niin ainakin HÄNET hoitaisin. Hoidanhan minä niin kauan kuin kädet pelaa eikä tarvi asiakkaalta kysyä: kukas mä taas olinkaan?

        Miten se fysioterapeutiksi opiskellut terveydenhoidon ammattilainen voi antaa 50 minuutin hierontoja 35 euroon. Jos hän lisäisi tähän alvin se siltikin olisi alle viiskymppiä. Maksaa ihan samat vuokrat ja vakuutukset.

        Sitten opistotason kosmetologi voi veloittaa satasen koska hän sattuu tarjoamaan palveluksiaan etupäässä naisille. Naisiahan muutenkin muistetaan rahastaa enemmän kuin miehiä, miesten tukanleikkuu maksaa alle kolmekymppiä mutta nainen saa pulittaa siitä enemmän. Syynä pitkät hiukset muka, mutta ei ne siltä pitkälettiseltä Sakariltakaan mitään ekstraa ottaneet.

        Mitä tähän voi sanoa, nainen on naiselle susi. Myös palveluiden tarjoajana.


      • kosmetologi1
        Vai alvit... kirjoitti:

        Miten se fysioterapeutiksi opiskellut terveydenhoidon ammattilainen voi antaa 50 minuutin hierontoja 35 euroon. Jos hän lisäisi tähän alvin se siltikin olisi alle viiskymppiä. Maksaa ihan samat vuokrat ja vakuutukset.

        Sitten opistotason kosmetologi voi veloittaa satasen koska hän sattuu tarjoamaan palveluksiaan etupäässä naisille. Naisiahan muutenkin muistetaan rahastaa enemmän kuin miehiä, miesten tukanleikkuu maksaa alle kolmekymppiä mutta nainen saa pulittaa siitä enemmän. Syynä pitkät hiukset muka, mutta ei ne siltä pitkälettiseltä Sakariltakaan mitään ekstraa ottaneet.

        Mitä tähän voi sanoa, nainen on naiselle susi. Myös palveluiden tarjoajana.

        Syy siihen on ihan se että fysioterapeutti kuuluu terveydenhoitopiiriin ja kosmetologi ei.

        Terveydenhoito piiriin kuuluva palvelu --> ALV 0%
        Kauneudenhoito palvelut --> ALV 24%

        Ja nyt joku tyhmä tulee kysyy että "no miksi hierojat hieroo sitten 50min 35 eurolla ja kosmetologin tekemä hieronta maksaa se 50e 50min".

        KOULUTETTU hieroja kuuluu terveydenhoitopiiriin --> ALV 0%
        Kosmetologi, joka tekee klassista hierontaa EI ole koulutettu hieroja (mikäli ei ole käynyt kaksoistutkintoa) --> ALV 24%

        Eli jos nyt sit lasketaan että verojen jälkeen niin kosmetologille "jää käteen" noin 40 euroa. Eli tullaan aika samoihin lukemiin kun mitä hierojat pyytävät. Ja kosmetologit käyttävät yleensä hieronnoissa kalliimpia tuotteita kun hierojat (jotka yleensä käyttävät perusöljyä)


      • Anonyymi
        Max Martin kirjoitti:

        Hei tv sievä mies!

        Satuin lukemaan kommenttisi. Pyydän sinua poistumaan Suomi 24:lta välittömästi, sillä sinulla on liian paskaiset jutut. Että käynti kosmetologillakin on oikein säännöllinen tapa, johon vain todetaan: kävin paskalla - shit happens. Olet tuomassa tänne Suomeen liian paskovaa tyyliä, että pyydän sinua poistumaan koko EU:n alueelta jonnekin ulkomaille. Sillä en pidä sinusta. Ja muutenkin tyylisi, että rumat ja rutiköyhät ei ole soveliasta kielenkäyttöä Euroopan Unionissa.

        Vaan oikea vastaus siihen kysymykseen, mikä on se kumma uskonlahko, joka ei käy kosmetologilla lainkaan on... fitnessmiljonäärit. Meillä on oma ravitsemukseen perustuva kauneudenhoito ja minä olen maailman kaunein nainen.

        Hyvä , 👍👍👍👍👍👍sinä maailman kaunein nainen


    • näinsemenee2013

      Ihotautilääkäri osaa hoitaa ihoa ei kosmetologi!

    • sascatcha

      Mitäihmettä täällä itket? Olisit sanonut tälle kosmetoligille suoraan? Voi hyvä isä sentään!

    • näin

      'Ihotautilääkäri osaa hoitaa ihoa ei kosmetologi! '



      Kosmetologi hoitaa vain tervettä ihoa!
      Lääkärille voi sitten mennä, jos pahoja ongelmia.

    • Fakta

      Tiesittekö että:
      Diblomi kosmetologi on:
      -lyhyen yksityisen koulun käynyt
      -sellaisen tieto ja taito taso ei ole niin korkea
      -todistuksella ei ole jatkokoulutus kelpoisuutta
      -diblomi kosmetologin todistus ei ole kansainvälinen
      -ei pääse suomen kosmetologiliiton jäseneksi

      TOISIN KUIN
      Ammattikoulussa kosmetologi tutkinnon käynyt:
      -pitkä koulutus 3-4 vuotta takaa hyvän pohjan
      -ammattikoulun käynyt saa kansainvälisen todistuksen
      -tieto ja taito taso korkea
      -todistuksella jatkokoulutus kelpoisuus
      -pääsee kosmetologiliiton jäseneksi

      • Ei päteviä

        Toiset kosmetologit käy vielä ns. "junakurssin" jalkojenhoitajaksi, joka on hölynpölyä.He ovat kauneussalongin varpaankynsien lakkaajia.


    • Max Martin

      Ja fakta numero kolme on sitten se, että jokaisen Suomessa asuvan on syytä opetella peruskauneudenhoito niksit ihan itse tehtäviksi ja kotona hoidettaviksi asioiksi, niin ei tarvitse käydä kosmetologilla laisinkaan.

      Tämäkään ei johdu rahanpuutteesta. Vaan tämä johtuu osaavuuden ja omatoimisuuden ihanteesta. Me suomalaiset olemme perinteisesti inhonneet sellaisia nynnyjä, jotka eivät osaa itse tehdä mitään. Se, että joutuu kasvojensa takia käymään hoidoissa on suomalaisen mielestä vanhainkotipotilaalle soveliasta. Eikä se siis sovi laisinkaan menevälle, osaavalle, kiireiselle ja menestyvälle kaupunkilaiselle. Jos et osaa kulmakarvojas nyppiä itse, niin et pärjää töissäkään. Se on fakta.

    • hyväksikäyttäjiä

      Äitini ystävä oli käynyt kosmetologilla ja se oli pakottanut ostamaan 320e arvosta jotain naamarasvoja. Äitini ystävä on hirmuisen kiltti eikä osaa sanoa vastaan niin mikäs siinä hyväksikäyttäessä! Oli itkeskellen yrittänyt niitä palauttaa mutta ei onnistunut.

      • 11 euroa tunti

        Ei kukaan ketään voi pakottaa ostamaan.


    • halpaa_vai_kallista?

      Ihonpuhdistus ja ammattikosmetiikkaa 100 euroa, olipas halpaa :D. Ei noi ammattivoiteet ole tosiaan samaa settiä, kuin apteekin kama, ne maksaa, koska niissä ei ole enimmäkseen vettä, vaan paljon vaikuttavia aineita. Sen takia se onkin ammatikosmetiikkaa.

      Ihonpuhdistukseen kuuluu aina hieronta. Ei siitä laskuteta erikseen. Ihme, että et tiennyt tätä kerran käyt usein hoidoissa... Ne voiteet jotka naamalla olet maannut on olleet ilmeisesti naamio, sen pitää vaikuttaa noin 20 minuuttia ja kuuluu myös aina ihonpuhdistukseen.

      Jos iholla on paljon epäpuhtauksia, niitä ei voi eikä Saa ottaa kerralla pois kaikkia. Liiasta mekaanisesta puhdistuksesta voi seurata vakava tulehdusreaktio. Siksi usein varataan kaksi aikaa jos epäpuhtauksia on paljon. Voit muuten itse säännöllisellä kuorinnalla ehkäistä tätä ongelmaa, ehkä jo teetkin niin?

      Laskepa mitä jää kosmetologin palkaksi jos hoidon hinta on se n. 50 euroa ja kesto 1-2 tuntia, no ei paljon mitään. Välineet, tuotteet ja vuokra saati verotus vie aika paljon.

      Likaiset välineet (varmaan edellisen asiakkaan ja menossa sterkkaan) ja tilat on tietenkin huono asia ja sellaisesta ei saa velottaa mitä ei ole tehty. Harmillista jos olet pettynyt. Kaikilla aloilla toiset ammattilaiset on parempia, kuin toiset ja suomessa tällä alalla sentäs verraten tosi hyviä...

      T:Cidesco ja SKY- Kosmetologi itse

      • halpaa_vai_kallista

        Ja mitä tulee tuohon "pakolla ostamiseen", niin mikä teitä vaivaa? En minä ainakaan osta mitään mitä en itse halua, olen ihan aikuinen ihminen. En minä lehtimyyjienkään soittoihin ole rahaa menettänyt. Kai pitää ihmisen itse osata avata suunsa...


      • EntinenKosmetologi
        halpaa_vai_kallista kirjoitti:

        Ja mitä tulee tuohon "pakolla ostamiseen", niin mikä teitä vaivaa? En minä ainakaan osta mitään mitä en itse halua, olen ihan aikuinen ihminen. En minä lehtimyyjienkään soittoihin ole rahaa menettänyt. Kai pitää ihmisen itse osata avata suunsa...

        Minä oon kosmetologi,ollut palkkatyössä ja yrittäjänä mutta en kokenut alaa omakseni. Sen siltä ajalta kuitenkin opin,
        että se on taivaan sama mitä voidetta käytät tai miten usein hoidoissa käyt,jos ei suusta sisään menevä tavara ole terveellistä. Oon tosi hämmästynyt kosmetologien huonosta tietotaidosta mitä tulee terveystietoon,ja syy on siinä että alalle hakeutuu paljon vääriä ihmisiä tietämättään. Hyvä kosmetologi on lähempänä terveydenhoitoalaa,ja niitä on valitettavan vähän.
        Ammattitaitoisen kosmetologin pitäisi vaikka itse opiskella omalla ajallaan ravinnon merkitystä,ja jos ei kiinnosta niin ohjata asiakas ravintoterapeutille eikä myydä aknevoidetta väkisin.
        Mutta yhtäkään kosmetologia en ole tavannut joka nuoren teinin opastaa ensin hoidattamaan ruokavalion yms kuntoon ja toivottaa sitten hoitoon jossa ruokavalion ollessa kondiksessa voi jatkaa ihonhoitoa siten,että siitä on hyötyä.
        Jos mulla olisi tarve kauneushoitoon, hakeutuisin liikkeeseen sen perusteella mitä siellä tehdään,eikä mitä siellä myydään.
        Selvittäisin myös tarkasti mitkä tuotteet siellä on,ja valitsisin hoitolan missä tekijä ei ole pelkka kosmetologi vaan esim.terveydenhoitaja/ravitsemusalan asiantuntija. Niitäkin löytyy.
        Oon ollut töissä ihan järkyttävissä mukahienoissa wellness-hoitoloissa missä esim.kallis ultraäänihoito tehtiin lumelaitteella mikä ei edes toiminut! Ultrapäätä ei ikinä steriloitu se vaan desinfioitiin. Samoin luomukasvohoidossa käytettiin mitä tahansa halpaa tuotetta "jatkeeksi" kun aidot raaka-aineet oli niin hintavia. Hoitolan mainosslogan oli kokonaisvaltaista hyvinvointia ja painotettiin ihmistä kokonaisuutena,ja sitten kun asiakkaalla vaikutti naamio käytiin vetämässä taukotilassa rasvaista välipalaa ja nuudelia ja palattiin asiakkaan luo jeesustelemaan. Jos kosmetologi on lihava,kertoo se siitä että jos se ei itsestään välitä niin miksi se välittäis asiakkaasta?
        Kestoripsitupsut haettiin marketista ja veloitettiin asiakkaalta kallis hinta, ja ulospäin hoitola vaikutti luksukselta. Lopetin työt siellä pian sen vuoksi että riitaannuin omistajan kanssa,koska en suostunut toimimaan epärehellisesti. Samaan olen törmännyt muissakin paikoissa,hoidossa käytettävä tuote on eri mitä myydään,ja ikinä asiakkaan reklamaatiota ei kuunnella vaan se on muka aina asiakkaan vika. Jos asiakas haluaa palauttaa kertakäytön jälkeen 100e maksavan voiteen koska se ei sovi hänelle,on eettisesti väärin olla vaihtamatta sitä. Se ei tarkoita rahoja takaisin,mutta jos olet itse kosmetologina tehnyt arviointivirheen ja kysyttyäsi asiakkaan lääkityksen,ruokavalion,muut käytössä olevat hoitotuotteet ja olet käyttänyt hoidossa täsmälleen samaa tuotetta,voit aivan hyvin tehdä uuden hoidon voiteen arvosta TAI vaihtaa tuotteen sopivampaan. Mutta harva tätä tekee,ja asiakas passitetaan kalliin käyttökelvottoman tuotteen kanssa kotiin eikä edes harkita että vika onkin myyjässä itsessään.
        Menetetty asiakas pysyvästi,mutta harva välittää.

        Nähtyäni läheltä miten mätä kauneudenhoitoala on,ja miten rahat pois meininkiä se on,teen itse ihonpuhdistukseni ja käytän apteekista saatavaa La Roche Posay-sarjaa. Tuotteet maksavat 15-30e ja käytettyäni vuosia kalliita (ammatti)kosmetiikka tuotteita (mm.Gatineau,Phytomer,Dermalogica,RVB,Matis,Guerlain,Lancome yms.yms) huomasin että ainoa mihin kannattaa satsata,on hyvä kosteusvoide ja satsauksella tarkoitan 50e max,kaikki sitä kalliimmat ovat turhia koska ne kalliit vaikuttavat aineet ovat niin pieninä määrinä,että vaikutuksen aikaansaamiseksi sitä ainetta pitäisi olla kymmenkertainen määrä. Tämä selviää ihan simppelillä vilkauksella raaka-aineluetteloon.
        Syömällä terveellisesti,nauttimalla tarvittaessa vitamiineja,juomalla vettä,olemalla tupakoimatta ja liiemmin dokailematta ei ihonhoitotuotteella ole kuin prosentuaalinen vaikutus ihon hyvinvointiin. Mulla on puhdistusvoide,kasvovesi,kosteusvoide kesäksi ja talveksi (aina suojakertoin),yöksi en laita mitään voidetta,ja silm.ymp.voide ja ihon kuorin sokerin ja hunajan sekoituksella saunassa ja puhdistan ihomatoraudalla saunan päätteeksi kerran puolessa vuodessa (useammin ei tarvi). Miksi rampata hoidoissa kun mun iho on hyväkuntoinen ja järki kertoo että ihon hyvinvointi lähtee sisältäpäin?
        Uskon että kauneudenhoitoala tulee kokemaan pakkomuutoksen ja fiksuimmat ovat jo siirtäneet hoitolan lähemmäs terveydenhoitopalveluita.

        Minä siis päätin että koska ei ole mielenkiintoa laittaa omaa hoitolaa pystyyn,en jää alalle missä jyllää ammattitaidottomuus ja piittamattomuus,hoidan itse itseäni enkä jaksa tapella tuulimyllyjä vastaan. Toivon että tästä kirjoituksesta on apua jollekin.


      • ++++++++++++++++++
        EntinenKosmetologi kirjoitti:

        Minä oon kosmetologi,ollut palkkatyössä ja yrittäjänä mutta en kokenut alaa omakseni. Sen siltä ajalta kuitenkin opin,
        että se on taivaan sama mitä voidetta käytät tai miten usein hoidoissa käyt,jos ei suusta sisään menevä tavara ole terveellistä. Oon tosi hämmästynyt kosmetologien huonosta tietotaidosta mitä tulee terveystietoon,ja syy on siinä että alalle hakeutuu paljon vääriä ihmisiä tietämättään. Hyvä kosmetologi on lähempänä terveydenhoitoalaa,ja niitä on valitettavan vähän.
        Ammattitaitoisen kosmetologin pitäisi vaikka itse opiskella omalla ajallaan ravinnon merkitystä,ja jos ei kiinnosta niin ohjata asiakas ravintoterapeutille eikä myydä aknevoidetta väkisin.
        Mutta yhtäkään kosmetologia en ole tavannut joka nuoren teinin opastaa ensin hoidattamaan ruokavalion yms kuntoon ja toivottaa sitten hoitoon jossa ruokavalion ollessa kondiksessa voi jatkaa ihonhoitoa siten,että siitä on hyötyä.
        Jos mulla olisi tarve kauneushoitoon, hakeutuisin liikkeeseen sen perusteella mitä siellä tehdään,eikä mitä siellä myydään.
        Selvittäisin myös tarkasti mitkä tuotteet siellä on,ja valitsisin hoitolan missä tekijä ei ole pelkka kosmetologi vaan esim.terveydenhoitaja/ravitsemusalan asiantuntija. Niitäkin löytyy.
        Oon ollut töissä ihan järkyttävissä mukahienoissa wellness-hoitoloissa missä esim.kallis ultraäänihoito tehtiin lumelaitteella mikä ei edes toiminut! Ultrapäätä ei ikinä steriloitu se vaan desinfioitiin. Samoin luomukasvohoidossa käytettiin mitä tahansa halpaa tuotetta "jatkeeksi" kun aidot raaka-aineet oli niin hintavia. Hoitolan mainosslogan oli kokonaisvaltaista hyvinvointia ja painotettiin ihmistä kokonaisuutena,ja sitten kun asiakkaalla vaikutti naamio käytiin vetämässä taukotilassa rasvaista välipalaa ja nuudelia ja palattiin asiakkaan luo jeesustelemaan. Jos kosmetologi on lihava,kertoo se siitä että jos se ei itsestään välitä niin miksi se välittäis asiakkaasta?
        Kestoripsitupsut haettiin marketista ja veloitettiin asiakkaalta kallis hinta, ja ulospäin hoitola vaikutti luksukselta. Lopetin työt siellä pian sen vuoksi että riitaannuin omistajan kanssa,koska en suostunut toimimaan epärehellisesti. Samaan olen törmännyt muissakin paikoissa,hoidossa käytettävä tuote on eri mitä myydään,ja ikinä asiakkaan reklamaatiota ei kuunnella vaan se on muka aina asiakkaan vika. Jos asiakas haluaa palauttaa kertakäytön jälkeen 100e maksavan voiteen koska se ei sovi hänelle,on eettisesti väärin olla vaihtamatta sitä. Se ei tarkoita rahoja takaisin,mutta jos olet itse kosmetologina tehnyt arviointivirheen ja kysyttyäsi asiakkaan lääkityksen,ruokavalion,muut käytössä olevat hoitotuotteet ja olet käyttänyt hoidossa täsmälleen samaa tuotetta,voit aivan hyvin tehdä uuden hoidon voiteen arvosta TAI vaihtaa tuotteen sopivampaan. Mutta harva tätä tekee,ja asiakas passitetaan kalliin käyttökelvottoman tuotteen kanssa kotiin eikä edes harkita että vika onkin myyjässä itsessään.
        Menetetty asiakas pysyvästi,mutta harva välittää.

        Nähtyäni läheltä miten mätä kauneudenhoitoala on,ja miten rahat pois meininkiä se on,teen itse ihonpuhdistukseni ja käytän apteekista saatavaa La Roche Posay-sarjaa. Tuotteet maksavat 15-30e ja käytettyäni vuosia kalliita (ammatti)kosmetiikka tuotteita (mm.Gatineau,Phytomer,Dermalogica,RVB,Matis,Guerlain,Lancome yms.yms) huomasin että ainoa mihin kannattaa satsata,on hyvä kosteusvoide ja satsauksella tarkoitan 50e max,kaikki sitä kalliimmat ovat turhia koska ne kalliit vaikuttavat aineet ovat niin pieninä määrinä,että vaikutuksen aikaansaamiseksi sitä ainetta pitäisi olla kymmenkertainen määrä. Tämä selviää ihan simppelillä vilkauksella raaka-aineluetteloon.
        Syömällä terveellisesti,nauttimalla tarvittaessa vitamiineja,juomalla vettä,olemalla tupakoimatta ja liiemmin dokailematta ei ihonhoitotuotteella ole kuin prosentuaalinen vaikutus ihon hyvinvointiin. Mulla on puhdistusvoide,kasvovesi,kosteusvoide kesäksi ja talveksi (aina suojakertoin),yöksi en laita mitään voidetta,ja silm.ymp.voide ja ihon kuorin sokerin ja hunajan sekoituksella saunassa ja puhdistan ihomatoraudalla saunan päätteeksi kerran puolessa vuodessa (useammin ei tarvi). Miksi rampata hoidoissa kun mun iho on hyväkuntoinen ja järki kertoo että ihon hyvinvointi lähtee sisältäpäin?
        Uskon että kauneudenhoitoala tulee kokemaan pakkomuutoksen ja fiksuimmat ovat jo siirtäneet hoitolan lähemmäs terveydenhoitopalveluita.

        Minä siis päätin että koska ei ole mielenkiintoa laittaa omaa hoitolaa pystyyn,en jää alalle missä jyllää ammattitaidottomuus ja piittamattomuus,hoidan itse itseäni enkä jaksa tapella tuulimyllyjä vastaan. Toivon että tästä kirjoituksesta on apua jollekin.

        Tuosta lumelaitteesta kannattaa varmasti kertoa viranomaisille.


      • kosmetologi1

        "ihonpuhdistukseen kuuluu aina hieronta"

        Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Taidat olla juuri valmistunut koulusta? Tiedät että kosmetologi kouluissa opetellaan kasvohoitot tietyllä tavalla (ihan senkin takia että oppii mahdollisimman monta vaihetta). Mutta se ei pidä paikkansa että jokaiseen kasvohoitoon kuuluis hieronta!

        Se on aivan sarjakohtainen, hoitokohtainen sekä hoitolakohtainen. Esim. dermalogica tarjoaa lisäpalveluita kasvohoitoonsa, ja silloin "hieronta" on 1 lisäpalvelu, jos sitä ei ota, niin se ei kuulu kasvohoitoon. Tietyissä kasvohoidoissa ei voi tehdä hierontaa (voimakkaat happokuorinnat sekä tiettyjä rasvaisenihon hoitoja).

        Eli ei kannata olettaa mitään, vaan katsoo hoitolan hinnastosta mitä siihen kuuluu. Jos siitä ei mainita niin sitä ei voi olettaakkaan. Kaikki hoidot ovat erillaisia.


    • min8

      todella ikävää että teillä on toimittu noin ja että näin ihanasti yleistät kauneudenhoito alan olevan mätää. Alalla kuitenkin voi myös olla rehellisiä tekijöitä/yrittäjiä jotka ajattelevat myös asiakasta. Alalla oleva epärehtiys johtuu täysin siitä, ettei alalla toimivia yrittäjiä tarkkailla eikä keneltäkään vaadita todistuksia. Näin ollen kuka tahansa voi tilata internetistä niitä "halpis" voiteita ja laittaa kyltin oveen "kauneushoitola". Jollain tavalla on myös asikkaan vastuu valita kenen toimintaa kannattaa ja kosmetologilta voi myös vaatia todistusta nähtäväksi käydystä koulusta.

    • luomukuorintaa

      Helpoin ja tehokas tapa kuoria iho on että otat hienoa hiekkaa rannasta. Sitten hyppysellinen sitä mihin tahansa perusvoiteeseen ja tehokas kuorinta päälle. Lämmin pyyhe jälkeenpäin päälle ja sitten hunajanaamio pyyhkeen alla jonkun aikaa. Huuhtelu ja joku suosikki ihovoide päälle.

      Voi vähän punottaa, riippuen miten voimakkaasti hankaat ja paljonko ja minkä kokoista hiekkaa tuli käytettyä. Isommat kivenpalat toki kannattaa poistaa käsin. Hiekkaa voi siivilöidä tai voit keittää sen vedessä jos pelkäät pöpöjä. Rajunkin käsittelyn jälkeen punoitus kyllä häipyy, vastaa varmaan jotain huippukallista syväkuorinta :-)

      • kuorintasuola

        Suolalla peset naaman ja vaikka vartalonkin. Ei maksa paljoa. Kerran törmäsin tällaiseen ulkomailla, idea olikin hyvä.


      • Anonyymi

        Hiekkaa rannalta johon jonkun koira on kuseskellut , hyvää tulee


    • Isa1986
    • KasvohoitoTurku

      Kyllä kasvo- ja jalkahoidoissa kannattaa käydä todellisten ammattilaisten luona. Turussa esimerkiksi Holvin Hehku (www.holvinhehku.fi) tekee noita kauneushoitolan palvelöuita ammattitaidolla ja suhty halvalla.

    • SJohannaKuja

      Kannattaa myös testata Tampereella sijaiseva Kauneushoitola Kahdeksas Aisti. Saa todellakin rahalle vastinetta, siellä törkeen ammattitaitoinen kosmetologi Sanna. Voin taata ettet tule pettymään.

      • Anonyymi

        Tuolla myös todella hyvä urheiluhieroja Jonna.


    • Kusetuksenmakua

      Vuosia mulle suositeltiin että käy kosmetologilla ihonpuhdistuksessa ja käytä akne/mustapää voiteita ihotautilääkäriltä. Olin lähellä 4 kymppiä kun sain kilpirauhaslääkkeen(eläinperäinen) niin iho tuli paremmaksi kuin koskaan oli olllut.

    • Anonyymi

      Oletteko varmoja, että tekijä on AITO kosmetologi? Kaikenlaisia wannabeurpoja kuvittelee olevansa, mutta vain oikeilla kosmetologeilla on se sky:n merkki. He kyllä ovat koulyttautuneet ihon hoitoon ja auttamaan erilaisissa ongelmissa. JOS oette epävarmoja, niin tutustukaa 'kosmetologinne' ammatitaitoon tutkimalla hänen todistuksensa ja onko hän oikeasti kouluttautunut asiaan. Muistakaa, tyhmyydestä kärsii (ainakin tässä tapauksessa) vain oma kukkaro ja hipiä.

      Voitte konsultoida tatusti kouluttautuunutta Kosmetologia numerosta 09754 3921/ Klipoteekki/ Tuula Kuusinen.

    • Anonyymi

      Firma pysyy pystyssä, koska sinunkaltaiset eivät uskalla kertoa, mikä firma on kyseessä.

    • Anonyymi

      Pyydäs rahasi takaisin, kyllä ne saat. Pelkkää huijausta.

    • Anonyymi

      Petra Paganus Tmi. Kokemuksia?

    • Anonyymi

      Kasvohoidot, on totta että ei siihen edes pitäsi kuulua niskan oikeanpuoleinen hieronta, se pitäsi erikseen maita vain oikeanpuolen hartialihas hieronta, kosmetologi on enemmän tätä läpyttelyä hieroja tilataan erikseen.

      Kuoleman kädet Kosmetologi Kärsämäen yrityksen kautta Haapajärvellä.
      Tämä villasukka malli on todella vaarallinen kosmetologi ja hiusalan amstilaisen 112 lähtee.

    • Anonyymi

      Kauheeta mikä hinta, nekin ovat nostaneet hintojaan tietysti kuten kaikki muutkin.
      Minulla oli kerran yhtä tulokseton ihon hoito siis ei puhdas kun tulin kotiin , mutta ei ottanut paljon siiitä toimituksesta hintakaan .
      Sehän on törkeä asia että salongissa on puhdasta Sillä se antaa jo alussa huonon tunteen jos on sekasotkua ja pölyjä .ajattelin juuri että jos tämä sinun kosmetologisi ottaa 10 asiakasta päivässä tuollaisilla palkoilla niin hänen päivä palkkansa tulee olemaan melkein yhtä paljon kun huono eläke millä on pärjättävä kuukausi .

    • Anonyymi

      Ostin 60 minuutin timanttihionnan L-Beautysta. Kosmetologi yritti ylipuhua, että otan mielummin Hydrogen hoidon. Sanoin useaan otteeseen, että haluan timanttihionnan. Hän ei suostunut tekemään kovimmalla teholla, jonka tiedän sopivan iholleni, koska olen ottanut niitä kymmenen kertaa vuosia aiemmin. Kosmetologi sanoi miten heikossa kunnossa ihoni on, ettei se kestä timanttihiontaa... Sain hänet tekemään timanttihionnan, mutta alle puolella teholla toivomastani. Sain loppujen lopuksi 5-10 minuuttia hiontaa, joka tehtiin melko hutasten. Kotiin tullessani ihoni oli täysin rauhoittunut, mikä on merkki siitä, etten todellakaan saanut sitä mitä olin tilannut. Loppuajan kosmetologi teki hydrogen hoitoa, eli pisti kylmää vettä kasvoilleni. Ja tunnin sijasta sain 45 minuuttia. Matkalla kotiin muistin miksi olin lopettanut jo 10 vuotta sitten kosmetologilla käymisen. Siksi ettei asiakas koskaan saa sitä mitä tilaa, ja iso raha menee kankkulan kaivoon. Kosmetologit eivät tee kunnollisia hoitoja siitä syystä, että he yrittävät sitoa asiakkaan pidemmäksi ajaksi. Minunkin kohdallani tänään yritettiin sitä että tulisin kuukauden päästä taas uudelleen. En tule! Eivätkö kosmetologifirmat ymmärrä että tollasella strategialla asiakkaat kaikkoavat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe