"Pukumiehet"

Jasu

Kertokaahan naiset mitä "vikaa" on pukuun pukeutuvissa miehissä. Itse oon huomannut tämän negatiivisen suhtautumisen, kun töiden jälkeen olen baaarissa/yökerhossa käynyt. Aiemmin tähän "ongelmaan" en ole törmännyt, ennen nykyistä työpaikkani, jossa on pukupakko. Tosin aikaisemminkin "pukumiesten" inhoamisesta olen kuullut ja sitä ihmetellyt...

17

3040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasu

      Pukumiehet eivät vaikuta rennoilta, ovat vaikeasti lähetyttäviä ja liian virallisen oloisia. Toki sen ymmärtää, mutta, jos itse on baarissa farkut jalassa tai muuten rennosti pukeutuneena, ei jotenkin sovi sellaisen "pukumiehen" kumppaniksi.
      ... edes kravatti pois kaulasta :)

    • Arveleva...

      Kai tähän miehetkin saa vastata...:) Niin, erityiseti nykyään, kun on muotia olla niin viilee ja rento puku voi tuntua naisten mielestä erityisen jäykältä, tylsältä, viralliselta jen...määrääkö ne vaatteet, että millainen ihminen sielä sisällä ihan oikeesti on?...sitä kai sietää miettiä ihan noin yleiestikin...

    • masu

      Lähes kaikki miehet muuttuvat käytökseltään jäykiksi ja virallisiksi kun sonnustautuvat pukuun. Ikäänkuin pukunsa olis tiukasti tärkätty ja tärkkiä levinnyt myös kasvoihin ja kaikenlainen normaali rentous puuttuu, joka muuten palautuu heti ja välittömästi kun mies laittaa muuta päälle. Puku on aivan kuin virkapuku joka velvoittaa kantajaansa olemaan jäykkä ja ylihillitty eikä sellainen ketään kiinnosta muulloin kuin asioita virastossa hoitaessa ja silloinkin vain asiansa takia.

      • -Zak-

        Minä ainakin tunnen oloni puvussa lähinnä vaivautuneeksi eikä kiinnosta olla virallinen kuin sellaisessa tilanteessa jossa se oikeasti kuuluu asiaan


    • h.l

      Pukumiehistä tulee helposti vaikutelma, että "ootte liian tärkeitä ja aivan liian hienoja" tavallisille pulliaisille. Ikävää mutta totta. Vaikeasti lähestyttäviä.

    • Enemmän saisi olla

      Ei mitään, päinvastoin. Moni mies on huomttavasti paremman näköinen puku päällä. Tosin jos puku on joku pineneksi jäänyt rippipuku, niin se ei tietenkään vaikuta kovin sykähdyttävältä. Mutta siisti, muodikas puku ja joku hyvänvärinen paita/solmioyhdistelmä vetoaa ainakin tähän naiseen.

      • WANDA

        Mitä puvukkaampi kaveri sitä fiksumpi! En ymmärrä, miten kauan suomalaisnaisilla menee, että ne huomaa yhteyden fiksuuden ja vaatetuksen välillä.

        Tulee taas mieleen suomalaisneitosten metsänkeiju -historia, jossa esiäitien äidinmaidossa on saatu kosketus sammaleeseen, sarkaan ja saunantuoksuun. Ei edellä mainituissa mitään vikaa ole, mutta 'lika barn leka bäst', joten kannattaa ehkä katsoa niitä sopivia miehiä siitä omasta 'tahvo-säädystä'

        Vaikka Suomessa ei ole ollut enää aikoihin aatelisarvoja ja vaikka nykysuomalaisella on mahdollisuus sivistyä perheestään huolimattta ja vaurastua omalla työllään, ei niitä edelleenkään tunnuta ottavan vakavasti.

        Kun bättre folketilta on otettu pois niiden viimeinen ase rahvasta vastaan eli pakkoruotsi, on ainoa eriarvoistava tekijä raha, joka yleensä näkyy pukeutumisessa. Suomalainen itsetunto tulee tässä esiin ja suomalainen työläistaustainen nainen ajattelee, että pukumies on niille liian tasokas. Toisaalta suomalaisnainen ei itsekään vaatteilla koreile, joten en ihmettele tämän pukumiehen saamia vastauksia.


      • auttakaa
        WANDA kirjoitti:

        Mitä puvukkaampi kaveri sitä fiksumpi! En ymmärrä, miten kauan suomalaisnaisilla menee, että ne huomaa yhteyden fiksuuden ja vaatetuksen välillä.

        Tulee taas mieleen suomalaisneitosten metsänkeiju -historia, jossa esiäitien äidinmaidossa on saatu kosketus sammaleeseen, sarkaan ja saunantuoksuun. Ei edellä mainituissa mitään vikaa ole, mutta 'lika barn leka bäst', joten kannattaa ehkä katsoa niitä sopivia miehiä siitä omasta 'tahvo-säädystä'

        Vaikka Suomessa ei ole ollut enää aikoihin aatelisarvoja ja vaikka nykysuomalaisella on mahdollisuus sivistyä perheestään huolimattta ja vaurastua omalla työllään, ei niitä edelleenkään tunnuta ottavan vakavasti.

        Kun bättre folketilta on otettu pois niiden viimeinen ase rahvasta vastaan eli pakkoruotsi, on ainoa eriarvoistava tekijä raha, joka yleensä näkyy pukeutumisessa. Suomalainen itsetunto tulee tässä esiin ja suomalainen työläistaustainen nainen ajattelee, että pukumies on niille liian tasokas. Toisaalta suomalaisnainen ei itsekään vaatteilla koreile, joten en ihmettele tämän pukumiehen saamia vastauksia.

        kyllä nämä säästöt alkavat näkymään,jos tälläisiä "wandoja"saa juosta kadulla vapaasti,ei tollaista tekstiä kirjoita edes torsti monivamma! eli "wandan ohje halveksituille suomalaisille pukeutukaa pukuun!niin tulette älykkääksi ja rikkaaksi ja saatte "wandan"(aatelinen=viisas)jakamattoman huomion.siis mitä helvettiä! pakkoruotsi ase????hei "wanda"mikä sulla on?sori et kysyn suomeksi mutta fakta on:suomessa suurin osa ihmisistä suhtautuu suomen ruotsalaisiin vähän niinkuin odottaen jotain tällaista,mut ei se viel mitään kyllä heitä ruotsissakin alaspäin katsotaan


      • Panda
        WANDA kirjoitti:

        Mitä puvukkaampi kaveri sitä fiksumpi! En ymmärrä, miten kauan suomalaisnaisilla menee, että ne huomaa yhteyden fiksuuden ja vaatetuksen välillä.

        Tulee taas mieleen suomalaisneitosten metsänkeiju -historia, jossa esiäitien äidinmaidossa on saatu kosketus sammaleeseen, sarkaan ja saunantuoksuun. Ei edellä mainituissa mitään vikaa ole, mutta 'lika barn leka bäst', joten kannattaa ehkä katsoa niitä sopivia miehiä siitä omasta 'tahvo-säädystä'

        Vaikka Suomessa ei ole ollut enää aikoihin aatelisarvoja ja vaikka nykysuomalaisella on mahdollisuus sivistyä perheestään huolimattta ja vaurastua omalla työllään, ei niitä edelleenkään tunnuta ottavan vakavasti.

        Kun bättre folketilta on otettu pois niiden viimeinen ase rahvasta vastaan eli pakkoruotsi, on ainoa eriarvoistava tekijä raha, joka yleensä näkyy pukeutumisessa. Suomalainen itsetunto tulee tässä esiin ja suomalainen työläistaustainen nainen ajattelee, että pukumies on niille liian tasokas. Toisaalta suomalaisnainen ei itsekään vaatteilla koreile, joten en ihmettele tämän pukumiehen saamia vastauksia.

        Ei se vaatetuskaan ihmisestä älykästä tee,saati sitten raha.Useinhan juuri typerimmät ja sen äänekkäimmin esille tuovat, koreilevatkin vaatteillaan, kun taas siellä latvapuolella on puutteita. En tarkoittanut tätä alkuperäiselle kirjoittajalle. Naisethan tähän syyllistyvät, yleensä naiivit sellaiset.


    • Linda

      ..tyyppiä siis bisnesmiehet. Etteköhän te vetoa enemmän bimboihin pikkupimuihin jotka ovat rahan perässä...tai en mä tiiä ei ainakaan muhun vetoa...mulla on renttu-ongelma ;D

      • Tikru

        Ethän sä Linda voi tietää kuinka monta "hyvää" renttumiestä oot menettänyt, kun et oo pukumiehiä katellu...etkös sä oo oppinu, että renttuus piilee pintaa syvemmällä...:)


      • Linda
        Tikru kirjoitti:

        Ethän sä Linda voi tietää kuinka monta "hyvää" renttumiestä oot menettänyt, kun et oo pukumiehiä katellu...etkös sä oo oppinu, että renttuus piilee pintaa syvemmällä...:)

        ....voi olla.... :D


    • Hasu

      Eikös se niin ole, että ihmisiä viehättävät yleensä samankaltaiset ihmiset, kuin he itse ovat. Ja vaatteiden perusteellahan tämä samankaltaisuus yleensä määritellään. Halvat trendi-ihmiset (joita suuri osa naisista on) ovat kovin kaukana pukumiehistä toppeineen ja lantiohuosuineen...

    • ..........

      Itse pidän rennosta tyylistä miehellä ja en voi sietää pukuja siksi. Tulee sellainen olo, että mies on ärsyttävä hienostelija. Otan mielummin työhaalarit päällä olevan miehen kuin pukusedän.

      • Jape

        se että alimmat sosiaaliluokat lisääntyvät. Ns. white-trash aines tulee aina olemaan suomessa suurin luokka (ns.tuulipukukansa), koska alimmat sosiaaliluokat lisääntyvät. Katsokaa ja havainnoikaa.


      • voi Jeesus!
        Jape kirjoitti:

        se että alimmat sosiaaliluokat lisääntyvät. Ns. white-trash aines tulee aina olemaan suomessa suurin luokka (ns.tuulipukukansa), koska alimmat sosiaaliluokat lisääntyvät. Katsokaa ja havainnoikaa.

        ........ja min akun yritin SULAUTUA junttivaestoon laittamalla kunnon tuulipuvun paalle........apua! Mikaan ei enaa AUTA!


    • Aina näin

      Itse vaadin aina mieheltäni että puku päälle kun lähdetään vaikka kahden tanssiravintolaan.

      Mä en halua mitään rentoja vaatteita. Tyylikäs täytyy olla.

      Mä arvostan valtavasti pukumiehiä, mutta harmi että tänäpäivänä niitä vain on niin harvassa jotka pitää pukua. Sillai rento voi olla että krakaa ei välttämättä tarvi, mutta suorat housut ja takki ehdottomasti.

      Itsekkään en voisi kuvitella lähteväni pitkissä housuissa. Aina hame päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe