Eli protsku patukoista kysymystä, Oon nyt ollut pari kk laiharilla kiloja lähtenyt hyvin, mutta en ole ennen syönyt proteiini patukoita koska kaikki ovat olleet aika pahan akuisia, no nyt löysin prismasta jotain ''uusia'' en muista merkkiä mutta oli mansikka-pähkinä, toffee, ja toffee-pähkinä. ja niitä kun maistoin olin myyty! 20gproteiinia 20hiilareita 6g rasvaa 3g sokeria. 190kcal. No olen ollut koko laihdutuskuurin syömättä mitään makeaa, mutta noita olen nyt joka päivä syönyt yhden tai pari, koska pää sanoo että ne ovat terveellisiä ku niissä on proteiinia.. kertokaa mulle nyt miten tuo laita on miten noita saa syödä miten paljon ?
Proteiini patukat.
9
2879
Vastaukset
- Aloittaja241
http://www.fast.fi/daily-nutrition/recovery-a-protein-50-g Tässä tämä siis.
- Vanha Jojo
Proteiinipatukoiden terveellisyydestä olen samaa mieltä kuin Patrik Borg: niitä voisi verrata siihen, että Dumle-karkkeihin sekoitettaisiin vähän raejuustoa. Eli eivät ole sen terveellisempiä kuin suklaapatukat. Kannattaa lukea se ainesosaluettelo: hirveä määrä lisäaineita.
Syö mieluummin vaikka pähkinöitä, niistä saat myös hyvää rasvaa.- 5+18
Täysin samaa mieltä asiassa. Tietysti niitä voi sen ehkä kerran tai pari viikossa syödä makeanhimoon mikäli todella ei halua jotain aitoa kamaa (suklaata, jäätelöä, karkkia...) syödä, mutta en nyt lähtisi joka päivä vetämään. Mielummin pähkinöitä tai ihan rehellisesti kunnon ruokaa (tai salaattia :D ).
- -.,-,ll
Ei ne ole epäterveellisiä! Niissä on paljon proteiineja, ja muuta.. Voivat tehdä pahaa vatsalle varsinkin jos et muuta syö. Ja jos liikaa vetää niin ne vaan lihottaa. Mutta muuten ei mitään.
- Aloittaja241
Joo ei varmaan jatkossa pidä koskea noihin, pari viikossa niin pysyy järki päässä, alkanut nyt 2kk jälkeen tuo makean himo puskemaan pahemman kerran läpi että jos tollasia sen pari syö viikossa niin ei siihen varmaan dietti kaadu.
- protskupatu fani :)
millä perusteella protskupatukkaa vertaatte suklaapatukkaan??
proteiinin määrä, hiilarien määrä, rasvan ja KALORIEN määrä on täysin eri!
oletteko edes katsonet tuoteselosteeseen....
yhdessä proteiinipatukassa on keskimäärin 180-220 kcal, mitä ei voi sanoa suklaapatukasta.....
ja kuinka hyvin se pitää myös kylläisenä eikä sokerit heittele miten sattuu! saatavilla on myös low-carb versio missä vielä vähemmän sokereita!
Itse olen käyttänyt laihdutuksen/painon hallinnan apuna viimeisen vuoden ajan, välillä jopa kerran päivässä:)
tällä hetkellä olen 58/170, kun pudottamaan lähdin painoa oli tuolloin 64kg
eipä ole suklaita tai muita epäterveellisiä makeita mennyt protskupatukkainnostuksen jälkeen, eikä kyllästymisestä merkkiäkään, sillä valmistajia ja makuja löytyy pilvin pimein ja lisää on varmasti tulossa! - ttytu
http://www.tupla.com/ravintosisalto?tuote=0110190O Perus tupla-patukka 260kcal
Samaa luokkaa siis. Ei mitkään patukat ole terveysruokaa, karkeiksi ne kaikki teollisuushötöt lasketaan.- Moonlil
Kenties kannattaa vähän kiinniittää huomiota myös siihen, mistä ne kalorit koostuu. Ei se ole sama saako päivän energiatarpeen 2000 kcal terveellisestä ruoasta vai 2000 kcal puhtaasta sokerista, vaikka ne energiamäärällisesti vastaavatkin toisiaan.
Tuplan Ravintosisältö / 100g
Energiapitoisuus kcal 460
Energiapitoisuus kJ 1926
Proteiinia 7.20g
Hiilihydraatteja 63.20g
Josta sokeria 61.20g
Josta laktoosia 7.70g
Rasvaa 19.90g
Josta tyydyttyneitä 12.40g
Ravintokuitua 2.10g
Natriumia 0.1g
Erään prostkupatukan ravintosisältö / 100 g:
Energiaa 1320 kJ / 315 kcal
Proteiinia 40 g
Hiilihydraattia 23 g
- josta sokereita 1,9 g
- josta laktoosia
- järki_käteen!!
Ei herranjumala.
Kyllä täällä ihmiset väittää monenmoista. Tottakai proteiinipatukoissa löytyy vaihteluita, mutta niistä pitää valita ne parhaat. Jengi ei vissiin lue tuoteselosteita? Voihan sitä kiskoa vaikka 250kcal edestä puhdasta sokeria jos siltä tuntuu. Kaikki ei ole aina katsottavissa kaloreihin, vaan juuri niin kuin eräs tänne vastanneista totesi, että pitää katsoa, MISTÄ ne kalorit tulee. Ei ole ihan sama syödä siis niitä Tupla-patukoita... Josta puheen ollen, kaikissa (tai mielestäni ei kolmessa neljästä proteiinipatukasta) ei ole edes oikeaa suklaata.
Itselleni mieleisin on Fast:n valmistama PROFX Lo-carb pähkinä-nougat -patukka. Kaloreita patukassa 220, p: 30g, h: 13g (josta sokereita 6,6g), r: 5,4g.
Ja se, mistä tuote koostuu: Proteiinisekoitus (kalsiumkaseinaatti, maitoproteiini-isolaatti, maapähkinäjauho, heraproteiinikonsentraatti), hydrolysoitu gelatiini, maitosuklaanmakuinen kuorrute (14%) [sokeri, kovettamaton palmu- ja palmunydinöljy, herajauhe, vähärasvainen kaakaojauhe, vehnäjauho, emulgointiaineet (soijalesitiini, E476), aromi], glyseroli, siirappi, rapsiöljy, aromi, säilöntäaine (E200), makeutusaine (sukraloosi).
Kertokaapa mikä on verrattavissa tosiaan Tuplaan?
Kannattaa edelleen toki olla tarkkana noiden proteiinipatukoiden kanssa, että mitä ne sisältää. Itse en osta niitä, missä on oikeaa suklaata, ja ennen kaikkea niitä, missä on protskuja EI OLE yli 25g/patukka, ja missä hiilarit koostuu sokereista yli 10g per patukka. Esimerkiksi Gainomaxin patukoissa hiilarit koostuu aika pitkälle sokereista, muistaakseni per patukka löytyy yli 20g sokeria - mieletön määrä!
Ihan saa tosiaan syödä niitä hyviä proteiinipatukoita treenin jälkeen, taikka välipalana. Itse en pistä pahaksi, varsinkin kiireisenä päivänä tuo patukan muoto on helpompi kuin mukana kuljetettava kuin rasvaton maitorahka -soosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781