Onko naisena olo kivaa?

miätiskelen

Kun täällä naisia kumminkin pyörii, niin ajattelin kysyä asiaa.
Onko naisena olo kivaa?
Ovatko naisen etuoikeudet mukavia, vai ovatko ne niin itsestäänselviä, ettei niitä tule edes huomattua?
Niin ja sitten. Onko kivaa kun saa höykyttää miehiä huvikseen, jos siltä tuntuu?

15

310

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulando

Tykkään olla nainen. Olen kylläkin aika mukautuvaista sorttia, joten todennäköisesti tykkäisin olla mieskin, jos olisin sellaiseksi syntynyt (olen kylläkin naisena ihan hetero).

Pidän naisena olemisessa siitä, että saan olla tunteellinen hömppä eikä minun tarvitse esittää mitään tunteettoman machon roolia. Voin itkeä rauhassa, jos siltä tuntuu ja voin olla iloinen tai surullinen jne. Pidän myös siitä, että saan olla äiti ja että olen kyennyt synnyttämään ja ruokkimaan lapseni. Pidän myös seksistä, joskin naisena on turhauttavaa, miten yhdynnän kesto riippuu täysin miehestä.

En oikeastaan tiedä, että mitä etuoikeuksia naisella olisi. Olen hakenut opintoihin ihan normaalisti yhteishaun kautta ja ollut ihan normaalilla tavalla työhaastatteluissa. Edellisessä työhaastattelussa tuli valituksi minua 5 vuotta nuorempi mies ja jäin valitsematta. Nykyisessä työssä rasittaa juuri se tytöttely eli saan selkeästi huonompaa palkkaa verrattuna mieskollegoihini. Kuitenkin työmäärä on selvästi suurempi kuin muilla.

Treffeillä nainen maksaa omat kahvinsa jne. Ovia ei nykymiehet pidä sen enempää auki miehille kuin naisillekaan. Vanhanaikaisia käytöstapoja (esim. takin auttaminen) ei ole enää olemassakaan.

Naisena olemisessa on myös kuluja (gynekologi, rintaliivit, kuukautissuojat, ehkäisy). Esimerkiksi kierukka ehkäisynä on pienituloiselle kohtuullisen kallis ehkäisymuoto, kun se pitää maksaa kerralla eli n. 200 euroa gynekologimaksu reilun 100 euroa. Naiselta edellytetään myös ihan eri tavalla ulkonäköön panostamista kuin mieheltä (meikit, hiukset, vaatteet, kengät ja laukut), vaikkakin miehetkin käyvät leikkauttamassa usein hiuksiaan 4-6 viikon välein, niin miehen tukanleikkuu on kuitenkin edullisempaa kuin naisilla.

Huono käytös on huonoa käytöstä olipa sitten mies tai nainen. "Höykyttäminen" ei kuulu hyvään parisuhteeseen. Olen huomannut, että kilttinä naisena tulee hyvin helposti tallotuksi niin työssä kuin parisuhteessakin.

• fgjkjsf

"Pidän naisena olemisessa siitä, että saan olla tunteellinen hömppä eikä minun tarvitse esittää mitään tunteettoman machon roolia."

Myönnät siis että te naiset edellytätte miehiltä tunteetonta macho käyttäytymistä. Eihän muussa tapauksessa mikään estäisi miehiäkin olemasta tunteellisempia.

• pulando
        fgjkjsf kirjoitti:

"Pidän naisena olemisessa siitä, että saan olla tunteellinen hömppä eikä minun tarvitse esittää mitään tunteettoman machon roolia."

Myönnät siis että te naiset edellytätte miehiltä tunteetonta macho käyttäytymistä. Eihän muussa tapauksessa mikään estäisi miehiäkin olemasta tunteellisempia.

Onko sulla luetun ymmärtämisen häiriö??? En todellakaan sanonut niin. Ex-mieheni oli herkempi kuin minä ja hän itse sanoi kärsivänsä siitä, että silmät kostuvat esim. elokuvissa.

Itse pidän siitä, että mies tykkää puhua ja pussata.

• ......

Naiset eivät voi tietää etuoikeuksistaan, koska eivät ole kokeneet niiden puutetta.

• diipadaapa111

"En oikeastaan tiedä mitä etuoikeuksia naisella olisi"

Voi juma. Nainen saa parisuhteen halutessaan. Miehelle se on paljon vaikeampaa, eikä miehelle ole olemassa "sitä oikeaa", koska suurella osasta miehiä ei ole varaa valita mieleistään naista. Täytyy tyytyä sellaiseen, joka huolii ja edes pääpiirteiltään vastaa "ihan ok vaimoa". Tai on vaarassa jäädä yksin. Nainen taas voi jäädä odottelemaan "sitä oikeaa", eikä tarvitse kokea sitä painetta parin löytämisestä. Myös sinkkuna naisen olo on helpompaa, seksiä saa aina halutessaan, kunhan pitää huolen painostaan. Jos mies ehdottelee baarissa naiselle seksiä, nainen juoksee karkuun ja pahimmillaan saa syytteen seksuaalisestahäirinnästä.

Ja mitä tuohon muuhun shaiceen tulee, ainoille treffeille joille olen päässyt, avasin naiselle oven ja olisin tarjonnut kavit, mutta tämä kieltäytyi.

• ------

Kyllä naisia suositaan myös monilla työpaikoilla ja esim. vuokra-asunnon saa helpommin sinkkunainen kuin sinkkumies. Monissa vuokrataan ilmoituksissa jopa lukee, että haetaan nimenomaan naista.

Naisille on myös helpompaa omaksua erilaisia rooleja, kuten tuo Pulando tuntuu ymmärtävänkin. Nainen voi olla mitä vain miesmäisestä äärifeminiiniseen ja ilmaista tunteitaan tai olla kova ja järkevä ja pukeutua miten haluaa ja se on ihan ok, mutta miehen muotti on paljon ahtaampi.

• pulando
        ------ kirjoitti:

Kyllä naisia suositaan myös monilla työpaikoilla ja esim. vuokra-asunnon saa helpommin sinkkunainen kuin sinkkumies. Monissa vuokrataan ilmoituksissa jopa lukee, että haetaan nimenomaan naista.

Naisille on myös helpompaa omaksua erilaisia rooleja, kuten tuo Pulando tuntuu ymmärtävänkin. Nainen voi olla mitä vain miesmäisestä äärifeminiiniseen ja ilmaista tunteitaan tai olla kova ja järkevä ja pukeutua miten haluaa ja se on ihan ok, mutta miehen muotti on paljon ahtaampi.

Vaikka olen nainen, niin olisin ikisinkkuna ja edelleen lapseton, jos olisin jäänyt odottelemaan "sitä oikeaa". Halusin normaalin parisuhteen ja lapsia, joten onneksi löytyi mies, joka halusi niitä samoja asioita. Se, että suhde päättyi eroon myöhemmin, on sitten toinen juttu. Ja ennen kuin alatte vinkua, miten huoltajuusasioissa naisilla on helppoa, niin meidän tapauksessa huoltajuus on jaettu puoliksi, jossa kumpikaan ei maksa elatusmaksuja.

Yhä edelleen parin löytäminen on hemmetin vaikeaa. Sinkkuna tullut oltua jo useampi vuosi. Baareissa en käy, koska joudun olemaan siellä yksin rumuuteni takia.

Käsittääkseni vuokramarkkinoilla parhaiten pärjää lapseton pariskunta, jonka kumpikin osapuoli on töissä. Koska vuokra-asunnoista on pulaa, niin esim. ison koiran omistava nainen on vaikeuksissa löytää asuntoa. Senkin takia ainakin omalla kohdallani omistusasunto on ollut käytännössä ainoa vaihtoehto.

Minusta äärilinjojen vetäminen on raskasta olipa mies tai nainen. Jos vaikka ajattelee, että kuinka paljon sontaa joku Tuksu Tukiainen saa niskaansa, niin varmasti se määrä on suurempi kuin vaikka mitä joku julkihomo esim. Marco Bjurström saa niskaansa.

Älkää nyt väkisin tehkö tästäkin asiasta sukupuolisotaa. Kummallakin sukupuolella on omalla tavallaan raskaita asioita. Jos esimerkiksi nainen jättää avioeron jälkeen lapsensa isänsä hoidettavaksi, nainen kantaa loppuikänsä leimaa otsassa, että hänessä täytyy olla jotakin vikaa, kun mies onkin lähivanhempi. Miehelle lähi-isänä tarjotaa lähinnä sankarin palkintoa. Jos nainen on kevytkenkäinen, hän kantaa varsinkin pienillä paikkakunnilla helposti koko ikänsä ilolinnun titteliä, kun taas kevytkenkäinen mies on vain hemmetin kova jätkä miesten keskuudessa. Jos nainen hakee töitä, häneltä kysytään heti lapsentekoaikeista tai siitä, miten hän hoitaa lapset, kun taas miehiltä ei sellaisia asioita kysytä lainkaan, vaikka hänellä olisi useita lapsia. Tätä listaa voi jatkaa myös miesten eduksi, eikö niin?

• diipadaapa111

Lisäksi tohon vois vielä mainita, että naisille on ns. kirjoittamaton oikeus, ainakin omasta mielestään päästää suustaan, mitä sieltä vain tulee. Viime perjantaina tulin yökerhosta ja näin kun mies meni kysymään itkevältä naiselta, mikä hänellä on, pääsi naisen suusta huuto " Häivy, vitun kyrpänaama!!!" Mitä olikaan tapahtunut, jos mies olisi haukkunut naista tilanteessa huoraksi tms.

• Katkera mies

Naisiltahan tätä kysyttiin ja nyt tulee miehiltä vastauksia, mutta siitä huolimatta.

Naiset on se kulttuurimme hemmoteltu ihmispuolisko, joita pidetään jonain hentoina astioina, joita ei saa liian kovakouraisesti kohdella, kun taas miehet on niitä joiden täytyy vain kestää, koska ovat miehiä ja on nössöä jos mies menee rikki.

• jyystärikarju

..kuulkaas pojat, nyt on kevättä ilmassa ja pillua on saatavilla joka puolella. Ihan hirvittää miten paljon pantavaa on taas tarjolla. Kiitos teille naiset!

• ei tänne enää

Tämä viestiketju osoittaa selvästi, että suurin osa täällä kirjoittelevista on katkeroituneita yksinäisiä miehiä, joilla ihan peruskäytöstavat ja sosiaalisen kanssakäymisen perusteet hukassa. Moni ihan kiinnostavakin aloitus muuttuu sen vuoksi tuollaiseksi tuherrukseksi. Kai se on netin keskustelupalstojen ongelma ihan yleisestikin.

• vedit naiskortin

esiin, eli todistit, että sinulla ei ole mitään annettavaa keskusteluun.

• suomi-nainen-suomi

Peruskäytöstavat = ei kerro epämiellyttäviä totuuksia naisista ääneen.

• Fewfmkmkwfwefef

Ihmisellä on sellainen ominaisuus että pettymyksen määrä on vakio riippumatta siitä mikä ja kuinka merkityksekäs on pettymyksen syy.

Kuvitellaampa seuraavanlaiset tapaukset.

1) Henkilö A on vakavasti sairas. Hän on joutunut viettämään elämästään 2 vuotta sängyssä, ja nyt paljastuukin että hänen saamansa hoito perustuu väärälle diagnoosille. Seuraus on pettymys ja ahdistus, jonka voimakkuus on X.

2) Hyvinvoiva onnellinen nainen tutustuu mieheen netissä. Nainen vetelee miehen piuhoista ja saa miehen huomion kiinnitettyä. Mies ja nainen tutustuvat aikansa, nainen kokee ihastuksentunteita ja he sopivat treffit. Treffeillä paljastuu että mies on tylsäkö eikä kovin hyvännäköinen. Seuraus on pettymys ja ahdistus, jonka voimakkuus on Y.

Koska pettymyksentunteet ovat subjektiivisia niin arvatkaas mitä - esimerkin 1 sairaan pettymys X on erittäin lähellä samaa tasoa mikä on esimerkin 2 naisen pettymyksen tasoa Y - vaikka aiheissa on valovuosien merkitysero. Tämä siksi että tunteet ovat jokseenkin absoluuttisia eivätkä riipu niiden aiheuttajista, emme pety "vähän" kun petymme, vaan petymme saman verran kuin jos petymme jos kuulemme kuolevamme.

Nykyajan hyvinvoivat naiset voivat niin hyvin että heillä on "varaa" kokea draamaa kun latte ei maistu täydelliseltä, siis näitä "first world problems" tyylisiä asioita joihin suhtaudutaan kaikella vakavuudella. Tunnetasoissa ongelmat ovat dramaattisia, vaikka järkitasolla ne ovat naurettavia.

Eli naisena oleminen ei ole kivaa, koska aina löytyy pieniäkin syitä olla vitusti vihainen tai ärtynyt, siis mitättömiä syitä. Naiset eivät koskaan ole tyytyväisiä, ja mitä vähemmän paskaa he kokevat - sitä tyytymättömämpiä he ovat merkityksettömistä asioista.

• 13+13

Onko naisena olo kivaa?
      Kivaa? No miksei, ainakin välillä. AIka neutraalia ja ihan tyytyväinen olen elämääni. Enkä tietystikään voi verrata miehenä olemiseen, koska en ole mies koskaan ollut(en usko että yksikään mies voi verrata naisena olon helppouteen, ennen kuin on itse ollut nainen)

Ovatko naisen etuoikeudet mukavia, vai ovatko ne niin itsestäänselviä, ettei niitä tule edes huomattua?
      Naisena olon etuoikeudet? Ei tule nyt muuta naisen etuoikeutta mieheen nähden mieleen kuin synnyttäminen, kaikki muut samat oikeudet on elämässä miehilläkin. En ole synnyttänyt, tuskin tulen synnyttämään koskaan, joten en tiedä tästä etuoikeudesta henkilökohtaisesti sen enempää. Moni synnyttänyt nainen jonka tunnen on ollut kovasti innoissaan asiasta ja silminnähden onnellinen.

Onko kivaa kun saa höykyttää miehiä huvikseen, jos siltä tuntuu?
      En ymmärrä, kukaan ei saa höykyttää toista, ei mies naista eikä nainen miestä. En harrasta väkivaltaa kuin itsepuolustustarkoituksessa(onneksi näitä tilanteita ei ole elämän varrelle siunaantunut montaa) enkä suosittele väkivaltaa muillekaan muuta kuin itsepuolustustarkoitukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe