Töihin Kanadaan/yhdysvaltojen pohjois-osiin?

Justus vaan

Kumpaan on helpompi päästä töihin/kansalaiseksi Kanadaan vaiko Jenkkeihin?
Amerikan ja Kanadan rajaseutu kiehtoisi, sinne voisi muuttaa.

Kertokaa työskentelystä Kanadassa tai Jenkkilässä.

3

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hannubal ax

Moi, minulla on kokemusta molemmista. Mielestäni USA:han on vaikeampi päästä, mutta kysymys kuuluu onko se sen arvoista? Muutin alunperin Yhdysvaltoihin voitettuani Green Card Lotteryssa. Kyllästyin kuitenkin parin vuoden jälkeen amerikkalaiseen menoon, joka ei ole suoraan sanottuna kovinkaan miellyttävää. Nyt asun Kanadassa ja olen todella tyytyväinen. Tämä on huomattavasti parannettu versio Yhdysvalloista. Ihmiset Kanadassa ovat paljon mukavampia, fiksumpia ja elämään mahtuu muutakin kuin rahan ajatteleleminen. Se on paljon lähempänä suomalaista mentaliteettia kuin Yhdysvalloissa, jossa vallitsee minä ensin, minä olen paras ja minä -asenne. Lisäksi täällä on turvallisempaa, puhtaampaa, ruoka on parempaa ja yhteiskunta toimii paljon paremmin kuin USA:ssa. Palkkani vastaa USA:n tasoa joten siinä en hävinnyt muuttaessa Kanadaan, mutta verot ovat kovemmat. Toisaalta veroille saa vastinetta mm. sosiaaliturvan muodossa. Lisäksi Suomeen verrattuna käteen jää joka tapauksessa enemmän. USA:ssa verorahoille ei saa mitään vastinetta, vaan ne häviävät moolokin kitaan; ehkä niillä rahoitetaan sodankäyntiä. Jos haluat täyttää elämäsi bisneksellä ja rahan ajattelemisella päivin ja öin niin suosittelen USA:ta. Sielläkin on ihan mukavaa, jos valitsee erittäin tarkkaan asuinalueensa. Jos taas haluat rauhallisempaa elämää ja parannetun version "Amerikasta" niin suosittelen Kanadaa. Monet Kanadan suurimmista kaupungeista sijaitsevat Yhdysvaltojen rajan läheisyydessä historiallisista syistä. Niistä pääsee tarvittaessa aika nopeasti käymään USA:ssa.

• Justus vaan

Kiitos! Kanadan puolella varmaankin riittäisi englanninkielen osaaminen, ranskaa tuskin tarvitsee osata vai riippuuko alasta/ammatista?
      Missähän oisi aiheesta lisää luettavaa??

• hannubal ax

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 534
      8597
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe