anoppi houkuttelee miestäni juomaan

kummasteleva miniä

Olemme mieheni kanssa 25 vuotiaita ja meillä on pieniä lapsia. Mieheni on lopettanut kauan sitten kaikki baari reissut tai muut ryyppyreissut kokonaan. Tämä siis mieheni oma päätös,ei minun pakottama. Nyt kumminkin anoppini, eli mieheni äiti, on useaan kertaan houkutellut miestäni lähtemään juomaan. Vaikka tietää että ennen meillä meni juomisen takia todella huonosti, riitelyä ja tappelua. Ei pettämistä, mutta muuta riitaa pienistäkin asioista. Mies kävi humalassa usein jopa kiinni minuun. Ja kaikki tämä tietysti vaikuttanut lapsiinkin. Niin nyt anoppi monesti soittanut minulle tai ottanut muuten puheeksi että jos mieheni voisi mennä milloin mihinkin ryyppy tilaisuuteen (heidän perheessä todellakin tapana että kun juodaan niin juodaan itsensä kaatokänniin). Ei koskaan kysy pojaltaan itseltään, vaan aina minulta. Sanoo että ei kai siitä mitään haittaa olisi. Ja ehdottanut että voisimme kaikki koko perhe mennä heille yöksi ja mieheni olisi siellä sitten juonut ja lähtenyt baariin istumaan. Tällöin meillä oli vastasyntynyt lapsi! Olisi sinne pitänyt mennä katsomaan lasten kanssa muiden örveltämistä. Sanoin tästä miehelleni ja hän sanoi että ei todellakaan ole kiinnostusta lähteä. Pyysin häntä sanomaan asian itse äidilleen.

En vain ymmärrä miksi anoppini haluaa mieheni juovan, kun tietää mitä siitä seuraa. Ja anoppini itse kokenut sen millaista on olla lasten kanssa yksin kun mies ryyppää ja huitelee milloin missäkin, niin miksi hän haluaa meille samaa? Tuntuu kuin olisi tahallista kiusan tekoa. Jopa hääpäivänämme kun olin raskaana, niin yritti juottaa mieheni humalaan, vaikka häiden jälkeen menimme pienten lastemme kanssa kotiin. Siinä meni kyllä ilo hääpäivästä.

Onkohan kellään muulla samankaltaista? Mitä olen palstoilta lukenut niin on ollut päinvastoin, että ovat yrittävät saada poikiaan tai tyttäriään tajuamaan että lasten tulon jälkeen ei juosta bilettämässä vaan keskitytään lapsiin.

10

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steu

      karu anoppi sinulla. Liekkö häiriintynyt oman elämänsä takia?

      • se kummasteleva

        Piti mainita että muuten kyllä tämä anoppi on oikein mukava ja kaikki kehuvat miten hyvä anoppi minulla on. Se on kyllä totta muutoin paitsi tämän juomaan houkuttelun osalta. Sanoin jo miehelleni puoliksi vitsinä että mitä jos äitisi ei oikeesti edes tykkää että ollaan yhdessä ja haluaisi meidän eroavan. Onneksi mieheni on niin rento että ei suuttunut kysymyksestäni vaan nauroi vain. Tämä anoppini ei tunnu edes haluavan että teemme yhdessä asioita mieheni kanssa, aina ehdottaa että minä tekisin yksin tai minä kävisin lasten kanssa jossain keskenään. Jopa synnyttämään olisi pitänyt lähteä taksilla, kun pelkäsi että mies ei uskalla ajaa kaupungissa :D Mieskin ihmetteli että miksi ei uskaltaisi.


      • steu
        se kummasteleva kirjoitti:

        Piti mainita että muuten kyllä tämä anoppi on oikein mukava ja kaikki kehuvat miten hyvä anoppi minulla on. Se on kyllä totta muutoin paitsi tämän juomaan houkuttelun osalta. Sanoin jo miehelleni puoliksi vitsinä että mitä jos äitisi ei oikeesti edes tykkää että ollaan yhdessä ja haluaisi meidän eroavan. Onneksi mieheni on niin rento että ei suuttunut kysymyksestäni vaan nauroi vain. Tämä anoppini ei tunnu edes haluavan että teemme yhdessä asioita mieheni kanssa, aina ehdottaa että minä tekisin yksin tai minä kävisin lasten kanssa jossain keskenään. Jopa synnyttämään olisi pitänyt lähteä taksilla, kun pelkäsi että mies ei uskalla ajaa kaupungissa :D Mieskin ihmetteli että miksi ei uskaltaisi.

        anoppi ei varmaankaan ole kunnolla sisäistänyt, mitä ongelmia tästä teille syntyy. Ei kukaa selväjärkinen tuollaista meinisi ehdottamaan toisille, mikäli ei ole sitten sadisti. Yksi vaihtoehto on se, että poikasi esittää sinulle, että ei haluisi baariin, mutta pelaavat kuitenkin pussiin äitinsä kanssa.

        Jos äiti haluaisi sinusta eroon, niin aika järkyttävää. Jos kuitenkin alkaa näyttää siltä, tee suunnitelma miehellesi rauhallisesti selväksi.


      • kummastelevaMiniä
        steu kirjoitti:

        anoppi ei varmaankaan ole kunnolla sisäistänyt, mitä ongelmia tästä teille syntyy. Ei kukaa selväjärkinen tuollaista meinisi ehdottamaan toisille, mikäli ei ole sitten sadisti. Yksi vaihtoehto on se, että poikasi esittää sinulle, että ei haluisi baariin, mutta pelaavat kuitenkin pussiin äitinsä kanssa.

        Jos äiti haluaisi sinusta eroon, niin aika järkyttävää. Jos kuitenkin alkaa näyttää siltä, tee suunnitelma miehellesi rauhallisesti selväksi.

        Kyllä tuon anopin pitäisi tietää... On nimittäin joutunut soittamaan meille poliisitkin kun poikansa oli humalassa ja uhkaili minua, enkä sen enempää viitsi edes tähän kirjoittaa.

        En usko että pelaavat yhteen pussiin äiti ja poika, olen tätä kysynyt mieheltäni ja hän vakuutti että ei ole näin.


    • Selvä peli

      Koeta hyvänen aika pysytellä kaukana tuollaisesta viinaan värvääjästä.On se sitten anoppi tai kuka tahansa.
      Hänhän tarkoituksella haluaa tuhota miehesi elämän. Jos mies on väkivaltainen ja taipuvainen humalahakuiseen juomiseen, on sinun todella kannustettava häntä pysymään raittiina.
      Itseään ei pakoon pääse!

    • zen-buddhisti

      Anopillasi on sekava ja vaativainen mieli.

    • yksinkertaista

      minkäs takia se anoppi sulle soittelee, jos miestäsi pyytelee sukujuhliin? Varmaan kannattais erota miehestä, joka ei pysty ottaa alkoa kohtuudella ja antaapa vielä selkäänkin humalapäissään. Ja lapsetkin jo kärsineet, mitä vielä odotat. Ihan turha asiaa on enempää pyöritellä, jos tilanne on niin paha, kuin annat ymmärtää, hanki/ hankkikaa apua ongelmaanne.

      • kysyn vaan

        Mikä se nuin yksinkertaista muka on? Neuvotko soittamaan lastensuojelutyöntekijöille, jotta nämä ottaisivat lapset huostaan vai mitä apua aloittajan pitäisi hankkia?


    • yksnkertaista

      No se siinä on yksinkertaista, että ihminen ihan normaalisti ymmärtää hakea apua, jos sitä tarvitsee. Oletko itse ap, tuli vaan mieleen, kun noin "henkilökohraisesti" otat. Kannatta pysyä yhden nimimerkin takana..

      Tosiasia on tosiasia vaikka voissa paistais. Ja tosiasia on se, että jos lapset kärsii, niin kyllä siitä joku (jos itse tai sukulaiset ei uskalla) ls-ilmoituksen tekee vielä. Toinen tosiasia on myös se, että jos mies ei kestä alkon käyttöä ja antaa selkään (ainakin humalapäissään) niin tämä täyttää perheväkivallan merkit ja se on rikos (jolloin ls-astuu myös kuvioon). Se ei ole normaalia, sitä ei kuulu normaaliin suhteeseen. Yksinkertaista on, että sellaisesta suhteesta lähdetään. Eihän kukaan normaali ihminen sellaista käytöstä siedä. Tässä jutussa tehtiin anopista asia, vaikka oikea ASIA on miehen alkon käyttö ja perheväkivalta. Näin minä asian käsitän.

      • KUmmasteleva miniä

        Siis ongelma ei ollut mies, koska mies ei juo, vaan anoppi joka houkuttelee häntä juomaan vaikka pitäisi paremmin tietää että alkoholi ei pojallensa sovi. Ja mitään ls ilmoistusta ei tarvita, koska mies ei juo ja itse en juo. Aloituksen kirjoitin koska ihmettelin miksi anoppi haluaa poikansa juovan koska tietää että se tekisi pahaa koko perheelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3778
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2691
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      130
      2017
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      101
      1741
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      56
      1192
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1137
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1036
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      966
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      945
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      904
    Aihe