jos tervettä palkkatyötä vailla olevaa henkilöä uhataan kuntouttavalla työtoiminnalla karenssin uhalla, työkkärillä tulee olla esittää lääkärin todistus siitä että terve vailla palkkatyötä oleva henkilö on kuntoutuksen tarpeessa oleva.
Työkkäri toimii väärin perustein
11
356
Vastaukset
- Ei voi
Voiko joku ulkopuolinen määritellä, että olet kuntoutuksen tarpeessa rangaistuksen uhalla.
- 12+15
Kuntouttavan alle nyt vaan laitetaan kaikki vähän pidempään työttömänä olleet. Ei siinä terveydellä ole mitään tekemistä. Kuntouttava työtoiminta on henkistä kuntoutusta ei muuta ja haetaan työttömälle päiviin vaan työelämän säännöllisyyttä heräämällä aamuisin säännöllisesti ja samaan aikaan. Muuta syytä en toiminnalle keksi. Tänä vuonna eri pituiset karenssit tulee paukkumaan työttömille jotka ei tuohon kyytiin lähde.
- näi on tosi
"haetaan työttömälle päiviin vaan työelämän säännöllisyyttä heräämällä aamuisin säännöllisesti ja samaan aikaan"
Jos tuo on kuntouttavan työtoiminnan tarkoitus niin se pitää kirjata myös työllistymis- tai aktivointisuunnitelmaan. Jos tuosta kuntouttavasta tehdään jokin sopimus tai muu paperi niin myös siihen.
Työtähän ei noissa "hommissa" tarvitse tehdä koska kyse ei ole työsopimuksesta.- pillii
ei ainakaan kunnon työtä mistä saa kunnon palkan minkä saisi duunistakin ja samalaisesta paska duuni
- HEI HALOO
En ole työvoimatoimistosta saanut töitä ties vuosia kauan sitten Nykyisin ajaa tilastokeskuksen virkaa .tilastoi opiskelijat,pitkäaikaistyöttömät ym jotka kynnelle kykenee Työt on vuokra firmoilla .On yksi haitta tai este 50 ikä kyllä sen huomaa kun alkaa vierastamaan ,että arvaakohan tuota palkata vaikka ammattitaito ja käsien taito on hyvin hallinnassa.
- pittuvii
oikein olen samaa mieltä, en tajua sitä työvoima toimistossa että tyrkytetään alaa mikä ei ole sopiva tietty kyllähän sen nyt tietää itsekkin että mille alale haluaisi mennä ja mikä on good asia, ja toi jota kirjoitit että on kuntoutuksen tarpeessa niin se on hölmöintä mitä voi olla nimittäin siihen verrataan aina työtömät jos ei saa jostain syystä duunii tai ei ole koulutusta ollenkaan tai sit on niin vanha koska vaikka ei sanota sitä ääneen niin tietyt paikoissa pitävät sitä boikotissa ja on sitäkin pyrokratiiaa ja painostusta että et varmaan pääse tai sitten kun tietty homma alkaisi olla loppusuoralla niin pitää sekottaa niin että ei saa päivä-rahaakaan ja ärsyttävintä on se että väärin laittavat paperit vaikka ei sanosi yhtikäs mitään. Ärsyttävät homekorvat.Moi
- Ei nöyryytettävissä
Työttömien nöyryyttäminen on keskeinen osa nykyistä työvoimapolitiikkaa.
- K.p1
Mulle sanottiin ettei ole pakko vastaanottaa kuntouttavaa työtoimintaa, mutta en luottanut virkailijan sanaan, ja menin siihen työpaikkaan. Olin siellä peräti puoli vuotta, ja katson että olen velvollisuuteni suorittanut. Luulen että saan olla rauhassa työkkäriltä, edes vähän aikaa. Ei se niin kauhea työpaikka ollut kun työaikakin oli vaan 4 tuntia, eikä edes joka päivä.
- 167-176
Laki kuntouttavasta ei aseta työntekovelvollisuutta eikä sitä pidä mennä sopimaan ja työtä siellä ei pidä tehdä koska kyse tuossa orjuuttavassa työtoiminnassa jota valheellisesti kuntouttavaksi työtoiminnaksi kutsutaan on suurinta kushetusta joka Suomessa on ikinä nähty. Orjuuttava (kuntouttava) työtoiminta ei kuntouta eikä estä syrjäytymistä vaan päin vastoin on tuohoisa siihen pakotetulle.
Lakia pitää noudattaa mutta sitä ei ole pakko hyväksyä. Tehdään niin kun laki määrää mutta vain se, ei yhtään enempää mutta ei yhtään vähempää. Lain minimi, 4 tuntia yhtenä päivänä viikossa ja 3 kk:n sopimus on pakko riittää noille orjuuttajille, enemmän vaatiminen on laitonta eikä noilla orjuuttajilla ole lakiin perustuvaa oikeutta päättää tuosta "työajasta".
Ja sitten mihinkään paperiin ei pidä tulla merkintää siitä että on suostunut orjuuttavaan työtoimintaan vapaaehtoisesti. Päin vastoin aktivointisuunnitelmaan pitää vaatia kirjaamaan että orjuuttavaan työtomintaan on määrätty lain nojalla vastoin asiakkaan tahtoa ja etua. Tuo aktivointisuunnitelman tekotilaisuus kannattaa äänittää salaa, kuten kaikki muutkin viranomaistapaamiset, niistä paljastuu kaikki TYPerysten laittomuudet. Ajat muuttuvat ja ehkä jonakin päivänä nuo orjapiiskurit saadaan tuomiolle.- mikä vapauttaa
"Lakia pitää noudattaa mutta sitä ei ole pakko hyväksyä. Tehdään niin kun laki määrää mutta vain se, ei yhtään enempää mutta ei yhtään vähempää."
Eiköhän ne kiristä ruuvia jahka kahvittelultaan ennättävät. Pian vaaditaan enemmän ja enemmän. Kiire pitää ihmisten rajallisen huomion kiireessä eikä missään muualla.
- 167-176
Siinähän kiristelevät ruuvejansa, löysällä ne ovatkin ja osa jo pudonnut. Ihan sama mitä vaativat mutta eivät sitä saa. Koko systeemi perustuu lain vastaisiin ohjeisiin, sääntöihin ja määräyksiin. Kun joskus joudun tuohon orjuuttavaan työtoimintaan niin aion penkoa kaikki laittomat ohjeet, säännöt ja määräykset ja muutkin orjapiiskureiden laittomat temput ja tehdä niistä kantelun oikeusasiamiehelle ja pahimmista laittomuuksista rikosilmoituksen. Noiden asioiden selvittäminen pitää orjapiiskurit kiireessä ja vähentää kyykytysenergiaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462038Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101723Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828